Új hozzászólás Aktív témák
-
tag
-
Ren Hoek
veterán
Ja de nem mindegy, hogy valós távolságokra fókuszál a szem, vagy egy életlen képet próbál beélesíteni, ami lehetetlen.
Ezért ha már picit életlen a fotó, első körben csak frusztráló, kellemetlen...Csak egy példa, ezt a képet mikor felméri a szemed gyakorlatilag egy pillanat alatt, ezt az utat járja be:
Azért FPS-ben vagy akárhol nagyon gyakor, hogy ilyen területeket kell bejárni, vagy hirtelen periférián feltűnik valami, közben még a kép is forog.
Ha ezt tudja követni nagyon minimális laggal, akkor le a kalappal előttük.
Vagy a példabeli esetben az egész kép éles, és valójában az egésznek csak közelebb elhelyezkedő tárgyaknál van értelme... Kicsit így meg értelmetlen szerintem. DOF-ot nem szeretem nagyon játékokban sem, az is olyan esetlen sokszor.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A szem kétféle mozgást végez, miközben pásztázza a környezetet, egyrészt egy pontot jár körbe pici mozgásokkal, amit egy megfelelő méretű élesfolt mellett nem szükséges lekövetni. Másrészt nagyobb ugrásokat végez, de abból egy mp alatt szerintem nem képes 10-nél többet, az enyém legalábbis nem, másé, mondjuk egy autóversenyzőé lehet, hogy igen. Ezért gondolom egy 30Hz-es frissítés első körben elég lehet. A késleltetés meg még jól is jöhet, ha állandó fókuszálásra készteti a szemet.
-
Komplikato
veterán
Ez így igaz, de a jelenlegi változat a szem követése és fókusz nélkül még rosszabb.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Ren Hoek
veterán
válasz Menthirist #15 üzenetére
Nekem is ez a véleményem. A szemmozgás lekövetése egy dolog, azt nagyon pontosan lehet kamerával és pl electrooculogrammal is... csakhogy, itt sokkal gyorsabb mozgások vannak, mikroszakkádok pl. Ok, ezeket még ki lehet küszöbölni nagyobb élesfolttal... de gyorsabb szemmozgásoknál szerintem nagyon nagy még a lag. Ebből jó nagy fejfájás lehet, ha hirtelen odanézel a sarokba, leköveti a kamera, visszamegy a szemüvegbe, onnan a PC-be, VGA számol, vissza a szemüvegbe. Ez óriási lag, és a szemnek azonnal éles pontot kéne látnia, ehelyett életlent fog, megpróbál ráélesíteni, de nem tud. Hosszabb távon ez rettentően megterhelheti a szemet és a látókérget pl.
[ Szerkesztve ]
-
cbmfan
őstag
videón látható játékok alapján csak egy dolgot fűznék hozzá: Burst Link!
Close the world, ʇxƎu ǝɥʇ uǝdo
-
tag
Az előző hozzászólásomban írtam, hogy "Egyébként az maximum a DK 2 lehet, nem az általános kereskedelmi forgalomba szánt termék, hanem még a fejlesztőknek szánt változat. A kész (felhasználóknak szánt) termék csak jövőre jelenik meg." A DK2 régóta rendelhető.
Azért jó pesszimistának lenni, mert vagy igazad lesz, vagy kellemes meglepetés ér. // George F. Will //
-
halaszlo
csendes tag
"Egy ideig még nem szállok be a VR-be..."
Én addig nem szállok be, amíg ki nem tudom próbálni élőben, hogy egyáltalán annyira kiforrott technikáról van-e szó, hogy érdemes legyen megvenni.
Az első androidos telefonok használhatatlanok voltak. Bementem egy műszaki boltba, kipróbáltam és nem vettem, csak később, amikor már tényleg jó volt. De az ilyen VR rendszereket még sehol nem lehet kipróbálni. Csak jönnek, jönnek, de olyan elérhetetlenül távol vannak még, hogy nemhogy összehasonlítani nem lehet őket, de még csak látni sem láttam egyet sem.
Így bitztos nem veszek még, egy jó ideig. -
-=MrLF=-
senior tag
[www.oculus.com/order] itt lehet rendelni,
350$ az Oculus Rift Development Kit 2, tehát (350x280+áfa) kb. 125.000,-Ft +szállításprotonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
tag
Egy linket kérnék, mert én nem találtam meg. Egyébként az maximum a DK 2 lehet, nem az általános kereskedelmi forgalomba szánt termék, hanem még a fejlesztőknek szánt változat. A kész (felhasználóknak szánt) termék csak jövőre jelenik meg.
[ Szerkesztve ]
Azért jó pesszimistának lenni, mert vagy igazad lesz, vagy kellemes meglepetés ér. // George F. Will //
-
tag
válasz Komplikato #11 üzenetére
Miért ne lett volna Demo darab? Mit értesz normálison? Funkcionálisan működő, bemutatható vagy egy design tervezett terméket?
2012 Június E3 Demo - [E3 12: John Carmack's VR Presentation] / Hands-On With Oculus Rift, John Carmack's Virtual Reality Goggles
Ugye nem gondoltad, hogy a DK1-et is már azért kipróbált és tesztelt szoftveres háttér nélkül akarták leszállítani a támogatóknak?
2012 Június:
Horizontal FOV: ~90 degrees
Vertical FOV: ~110 degrees (more than 5x the total image size than the HMZ-T1) [note that ‘size’ in this case refers to apparent size, not resolution]
Input resolution of 1280×800, split between two eyes [effective resolution is 640*800 because of the split]
Low latency: Minimal processing delay for maximum head tracking realismDK1:
Technical specs of the Dev Kit (subject to change)
Head tracking: 6 degrees of freedom (DOF) ultra low latency
Field of view: 110 degrees diagonal / 90 degrees horizontal
Resolution: 1280x800 (640x800 per eye)
Inputs: DVI/HDMI and USB
Platforms: PC and mobile
Weight: ~0.22 kilogramsAnnyi, hogy a kickstarteres kampányra valamennyire felhasználóbarátabb kinézetet adtak neki.
Ez az új termék, csak ezen utóbbival van egy picit előrébb megvalósítás terén.
[ Szerkesztve ]
Azért jó pesszimistának lenni, mert vagy igazad lesz, vagy kellemes meglepetés ér. // George F. Will //
-
Ghoosty
őstag
Egy mondhatni teljesen új termékcsoport megjelenésénél szerintem teljesen normális dolog kivárni, míg kiforrja magát a technológia. Ha valaki 2007-2008 körül mondja ugyanezt az okostelefonokra, akkor az is normális lenne. Ma már tényleg furcsán hangzik. Tehát jelenleg szerintem nem butaság VR esetében ilyen kijelentés, de 4-5 év múlva már ott is fura lesz.
Nálam az ár lesz a szűk keresztmetszet. Eleinte 30k körüli összegről beszéltek. Ha ezt tartják, akkor szerintem az első évben én is tulaj leszek, ha nem, akkor én is várok a 'kiforrásra'.
-
veterán
válasz Komplikato #16 üzenetére
szemenként kellene vagy 32k x 24k hogy teljesen lefedjük retina felbontásban a teljes látóterünket... szemenként... "csak" monitor dpi-hez elég lehet már 8k x 8k per szem, 100 foknyi retina felbontásra pedig 16k x 16k
itt beszél róla Abrash. Meg hogy egyértelműen kell a szemkövetés.
Tehát egészen biztosan a riftbe is be fogják idővel tenni, és már biztosan kísérleteztek is vele. De valamikor ki kell elsőnek adni, mert már abból is marha sokat tanulna mindenki, ha kikerülne. Ha arra várnánk hogy minden tökéletes legyen, lehet 2020-ra se jönne ki az első prototípus sem, márpedig akik próbálták már most is gyakorlatilag követelik a kiadását, annyira tetszett a legtöbb embernek. Szóval első körre jó lesz ez, de ahogy Abrash is elmondja, ez igazából az első lépcsőfok egy kb 20-30 éves távlatban terjeszkedő eszköznek
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Komplikato
veterán
válasz Menthirist #15 üzenetére
Igazad lehet, de akkor ez olyan, mint a felbontás, hogy kéne szemenként 8-16K, de ...
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
veterán
válasz Komplikato #14 üzenetére
Az emberi szem pedig baromi gyorsan tud mozogni. Konkrétan ha jól tudom 100 ms alatt végig tudja vislatni a másik szemét, orrát, száját, sziluettjét: szakkád
Nem tudom mekkora terület éles és mekkora homályos, de erős a gyanúm hogy perpill inkább még "kényszerítenie" kell magát az embernek hogy ne cikk-cakkozzon a szeme, mert homályos eredményt láthat (elvégre ki is kell renderelni, az meg újabb msec-ek)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Komplikato
veterán
válasz Menthirist #13 üzenetére
Közben nézem a srác első videónál is átírta a 140Hz-et 187-re ...
Én hiszek neked, de a sráctól ott kérdezte valaki törökül a FOVE-ot és ő is 120FPS-t ír.
És nyilván a szemkövetésre gondolt ő is, ahogy a videó készítője is, csak egyszeri embernek HZ-ben írod nem érti. Azért 30Hz bizonyos játékokban elég lehet, de ahol sokat kell nézelődni, forogni, egy gyors szimulátorban vagy FPS-ben kevés lehet."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
veterán
válasz Komplikato #12 üzenetére
annyira hogy ők maguk mondták a videójukban. Nem a megjelenített képkockákról van szó, hanem hogy a szemed pozícióját mennyiszer figyelik. A sisak pozícióját jelenleg kb 800 hz-en (a rift, vive és morpheus esetében ez legalább 1kHz), de a szemet jelenleg csak 30 hz-en.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Komplikato
veterán
válasz Menthirist #8 üzenetére
"másrészt jelenleg szemenként kb 30 fps-sel követik a szemet ..."
Ez mennyire biztos, csak mert eddig összes cikkben 120FPS-t láttam.
(Ezt ha leosztom szemekre, akkor is 60FPS.)Amúgy ha látni akartok témában érdekes dolgot, ezt a videót ajánlom: [link]
Nem a videó érdekes, hanem az amit ember csinál benne és az, hogy honnan van az ötlet. Ha jól emlékszem ez 140Fps.Szerk.: Közben van fent újabb tőle, itt már 187Fps: [link]
[ Szerkesztve ]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Komplikato
veterán
Miért lenne három év? Még el sem indult a KS kampány, nekik már rég volt normális demo darab, szóval nem onnan indultak mint az OC a kezdetekkor, de még csak nem is DK1 szintről.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
macman507
aktív tag
Na, az első ilyen ötlet amit komolyabban tudok venni. Persze majd még eldől, hogy valójában milyen is ez.
1hs,.2HS,.3HS, yay! ;)
-
veterán
Itt lenne egy-két gondolatom. Egyrészt lehet hogy az intel és az nvidia ötlete alapján, de Abrash már vagy egy éve előadta hogy mivel felbontáspazarlás lenne mindig minden pixelt kirajzolni úgy, hogy a látóterünk csak egy kis részét látja élesen, így mindenképp kelleni fog valami szemkövetés. Elvégre a szem kb 16k x 32k felbontást tudna (per szem), ennyit meg nem ma fogunk meghajtani gépről (meg pazarló is lenne).
Ugyanakkor a technológia még nem jár ott hogy ezt hatékonyan megvalósítsuk. És nekem is úgy rémlik, hogy a FOVE-osok maguk említették, hogy azért még vannak erős problémák a szem kellően gyors követésével (az erre szánt renderidőről nem is beszélve). Egyrészt a követés igényei miatt nagy a cucc, másrészt jelenleg szemenként kb 30 fps-sel követik a szemet. Szóval biztosan kell majd használni ilyen technológiákat majd a jövőben, de valahogy kétlem hogy a FOVE hozná majd ezt el nekünk. Fejlesztgetik még 1-2 évig (az a 250k mondanom sem kell hogy nemzetközi termékesítéshez édeskevés), aztán felvásárolja őket majd valami nagy cég kilóra és beépítik a technológiát a saját cuccukba.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
tag
Mire ebből kész termék lesz, az még 3 év kb. és ki tudja mi lesz akkor. Az Oculus Rift is 2012 Szeptemberében fejezte be a Kickstarter gyűjtést és csak jövőre jelenik meg kereskedelmi forgalomban a termék (Remélhetőleg).
A legjobb, ami tetszik ebben a szemkövetésben az, hogy a karakterek szeme végre úgy mozoghat, mint a valóságban. Nem szeretem, hogy a játékokban egy fix algoritmus alapján mozog (már ha mozog). Nekem sokat javítana a beleélésen. Ez a szem alapú célzás meg kétlem, hogy elterjedne.
[ Szerkesztve ]
Azért jó pesszimistának lenni, mert vagy igazad lesz, vagy kellemes meglepetés ér. // George F. Will //
-
Ed3r_X_
nagyúr
Matolcsy is adakozott vajon?
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
-
alevan
őstag
Bocs, de errôl ez jut eszembe:
Nem szállok még be ebbe az okostelefon bizniszbe, hisz egyre csak jobbak és jobbak jelennek meg, forrja még ki magát.
[ Szerkesztve ]
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
Spirit
őstag
A késleltetéssel semmi gond nincs a fejmozgás követésénél. Sok összetevőből jön össze a jelenleg 20-30ms-os késleltetés.A baj a renderelésnél van, főleg a directX miatt. 1-2 évvel ezelőtt a 60Hz-es frissítés is számottevő késést adott hozzá, ez azért már megoldódott.
[ Szerkesztve ]
-
Bandi995
aktív tag
Egy ideig még nem szállok be a VR-be. Naponta jelennek meg jobbnál jobb szemcsik, forrja még ki magát. Amúgy a lányka az elején jár az előrendelőnek? ez esetben azonnal backelem a Fove-t
-
Tazsam01
tag
Csak óvatosan kérdezem, hogy ha a késleltetés már a fejmozgás lekövetésénél is problémás akkor mi lesz az ennél sokkal gyorsabb szemmozgással?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung TAB A7 LITE 32GB/3GB (SM-T225) 8,7" kártyafüggetlen tablet
- Xbox 360 Játékok
- Akció! Dell Latitude E5530 laptop (15,6/i5-G3/16GB/320HDD) - 1 év garancia, 27 % számla
- Akció! Dell Latitude E6430 laptop (14/i5-G3/8GB/256SSD) -1 év garancia, 27 % számla
- Akció! Dell Latitude E6430 laptop (14/i5-G3/8GB/256SSD/AkkuX) - 1 év garancia, 27 % számla