Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
Mondok neked interfész szabványt: rfc 821 smtp. Aki ezt nem tudja megvalósítani, az ne dolgozzon ekkora cégnél. Minden bizonnyal tudnék mondani másik 2-3 megoldást is, amit fillérekből össze lehetne rakni.
Egyébként pedig én annak a híve vagyok, hogy egyszer kell megcsinálni valamit, de akkor rendesen, kerül, amibe kerül. Nem mindig marhaság az a közmondás, hogy a szakadékot nem lehet két kis ugrással átugrani.
El tudom képzelni, mennyi pénzt költ el a máv, amikor flirtet vagy taurust vesz. De mostanában, akárki akármit mond, sokkal inkább érzem azt, hogy fekete lyukba dobáljuk a pénzt a máv esetében és minimálisan se kerül kijjebb a slamasztikából. Végtelen ciklus.
Mennyi pénz lenne, hogy a pusztában legyen kapcsolat, pont a máv esetén? Nekik lenne az országban a legolcsóbb hálózatuk, mert nekik nem kell területfoglalásért fizetni. Az a kilométerenkénti 10 misi körüli díj, amit másik ph!-s cikkben becsültek, a mávnak nagyon sokkal kevesebb. Csak nem kellett volna kibugázni a pantelbe ezt az üzleti lehetőséget.
De amíg a mávban egy belső áthelyezéshez is kell vagy 6-8 aláírás, kisebb köteg ilyenolyan papír és ez eltart majd fél évig, addig a máv nem fog elindulni felfelé. A vasutasok fejében kellene először rendet rakni, már amelyik megérdemli, mert némelyik még mindig 50 évvel ezelőtti szinten van.
-
yerico
senior tag
Na persze, meg még interfészeljék is a 20 volántársaság rendszerével. Gondolom, számoltál rá, vagy félmilliót darabonként. Esetleg, ha Euróban gondolkozol, akkor működhet.
A Mávnál elkölteni 2.5 milliárdot az nem nagy ügy. Ennél soksorosan több pénzt költenek el. Sokszor.
Valaki írta, hogy minden vasutashoz húzzanak ki internethozzáférést. Hamarosan megteszik. De számolja már ki valaki, hogy ez mennyi pénz, hogy a pusztába is legyen kapcsolat a bakterházban. Bár készülget az új diszpécserrendszer is. Megintcsak jó sok pénzből. Nem lehet gsm kapcsolat, mert hibatűrőnek kell lennie, arra a kábel jobb.
Az Elvira egy másik cég szoftvere, megint interfészelni kellene, sok pénz, stb. Erre is már készülnek, folyamatban van.Amúgy meg, amíg a Mávnál a műszakisok egy lopott R12-es Autocadben rajzolnak egy feketén 256 MB -ra bővített P2-es gépen terveket, addig minek is nagyobb infrastruktúrális fejlesztés, mikor a gépparkot kell először cserélni? Az pedig azonnal többezer gépet jelent.
Egyszóval a Mávnál mennek a dolgok, lassan, de mennek. Közben persze költik a milliárdokat, de ekkora tételben ez nem sok. Lehetne persze kevesebb is, de nem tizede, mint sokan hiszik.
-
bambano
titán
Miért nem rakják már bele az egész ragyaverte katyvaszt egy számítógépes rendszerbe? Üsse be a pályavizsgáló, hogy itt pályahiba van. Esetleg még a javaslatot, hogy sebességcsökkentést tart indokoltnak. Az összes többi meg guruljon át automatikusan az egész rendszeren, úgymint:
- lassújelet szolgáltató jelzők állítása.
- menetrendek újraszámolása, utastájékoztató táblák átprogramozása
- elvira nevű hölgy értesítése
- ic pótjegyek visszatérítésének automatikus igazolása
- mozdonyvezetők, kallerek értesítése pageren vagy sms-ben.neadjisten szomszédos volántársaság megkérése, hogy kicsit hurcibálják már meg ők is a menetrendjüket...
Lehetne a pályavizsgálónál is gps-es nyomkövető, oszt jónapot.Ez az egész mostani dolog nekem olyan, hogy tök frankó, hogy lassan mennek, mert rossz az irány...
-
Racecam
nagyúr
Ez akár erre is jó lehet, bár bizonyos késéseket (pályahiba miatti lassújel, előre nem látható körülmények) ez sem tudja kiküszöbölni.
De még egyszer le kell írnom, mert látom, van aki vagy nem olvas vissza, vagy nem érti, a rendszer nem csak és nem elsősorban a késések figyelésére és tájékoztatásra lett kitalálva. -
bambano
titán
válasz
Mr.Csizmás #36 üzenetére
Rá tudsz mutatni arra a hsz-emre, ahol azt írtam, hogy nem kell gps?
-
Archer
őstag
válasz
Mr.Csizmás #39 üzenetére
Mondjuk ott aztán van mindenféle mozdony a dízelekből. Nem elképzelhetetlen de tuti, hogy nem egy ember kell hozzá. Magyar ember feltalálja magát
-
Archer
őstag
válasz
Mr.Csizmás #36 üzenetére
A felújított gépekből (azért elég sok van) nem igen lopkod senki, ott már megvannak az erre megfelelő védelmi berendezések. A régi gépek más kérdés de a mai világban szerintem nem sokan merik bevállalni, hogy gázolajat susmusoljanak, mindig van egy rosszakaró. Amúgy pont hogy a 90-es évek elején/közepén meg előtte is lopták a gázolajat rendesen. Meg pl. volt olyan hogy a vonat elment A-ból B--be meg vissza aztán közbe a ~3000 literes tankból elfolyt a gázolaj. Csak akkor nem fújták fel az ilyen dolgokat.
-
PazsitZ
addikt
Az nem jutott eszükbe, hogy magát a késést, hogy szüntethetnék meg?!
Mert az kurvára nem vigasztal, hogy fél órával indulás előtt tudom, hogy késni fog... -
Mr.Csizmás
titán
A GPS azért kellett, mert 2000 után megszaporodtak a gázolajlopások a dízelmozdonyokból. Pl. üzemnaplóban az volt, hogy fél délután tolatgatott, kb.-ra az a mennyiség is hiányzik. Simán elhihető lenne, nem? Csak a GPS az méri a sebességet, és számol egy átlag (elég pontos) fogyasztást, amit az ellenőrzésen össze lehet vetni a tankban levő mennyiséggel.
-
bambano
titán
Hülye japánok nem azzal foglalkoznak, hogy bazi sok pénzért ábrázolják a késést, hanem azzal, hogy pontosan járjanak a vonatok.
Szerintem 2.5 milliárdból igen szép kard készletet lehetett volna venni, amivel harakirizhetne vagy szeppukuzhatna az illetékes. Akár minden megyeszékhelyre vagy nagyobb forgalmi csomópontba is jutna egy garnitúra rövid szamurájkard. ja nem, hülye vagyok, a szeppuku az a hűség meg a kötelesség egyik jelképe...Ha tudok számolni, mozdonyonként átlagosan 1.7 misi környékén van a beszerelt cucc költsége. Nem az ára... A világ boldogabbik felén meg kutyák számára kidolgozott nyomkövetőket lehet venni 100 rugó alatt, ami egy gps meg egy gsm terminál egybegyógyítva. Egy ilyen pl. tökéletesen elegendő lett volna a járatok földrajzi helyének jelzéséhez. A gázolaj tartályt meg le lehet plombálni, vagy nem mobil eszközökkel is lehet mérni a fogyasztást.
-
viszta99
tag
Véleményem szerint inkább a vonatok fütésére s tisztitására költöttek volna,ha késik,akkor ezzel sem jutok el hamarabb a bol b be,s a hangosbemondó ugyis szol a késésről !!!
-
#06658560
törölt tag
És talán mitnha realtimeabb is lenne, a komplett rendszert központosíthatóvá tevő lépések elsője. mert eddig kb űállomásonként volt bizonyos fokú irányítás, ha két irányból is járt be szerelvény, és valamelyik késett, akkor a helyi forgalmista döntötte el melyik kap elsőbbséget, s esetleg így a késő a mondjuk tíz percből 200 km-en tudott fél órát csinálni.
Amitől félek: mennyire van elszigetelve a külső hozzáféréstől? mennyire lehet meghekkelni az adatokat? Remélem ami kifele kerül az már csak szűrésen keresztül megy, a tükörszerverről vagy valami mellékinfóforrásról.
-
azbest
félisten
Jól tudom, hogy a közúti teherfuvarozásnak van már valami hasonló rendszere? (kamionok)
Mármint gps-es nyomkövetés és kommunikáció. -
Archer
őstag
Azért nem olyan sok ám az a 2,5 milliárd. A boltban kapható rendszereket árát ne hasonlítsa össze senki egy ilyen rendszer árával. Nem csak megvenni kell meg felszerelni hanem előtte megtervezni az egészet ami szintén marha sokba kerül. Vasúti szinten ilyen 10 millió meg hasonló összegek amennyit itt valaki említett nem pénz. Pl. a Caterpillar rendszerrel felújított gépek darabja! is több száz millióba került.
-
Oliverda
félisten
Természetesen jó dolog lesz ha működni fog. Remélem nem olyan lesz mint az Internetes jegyvásárlásuk. Első alkalommal amikor kipróbáltam ferdén nyomtatva begyűrte a jegyemet.
Az volt a szerencsém hogy egyrészt nem 10 perccel utána indult a vonatom, másrészt kettő percre rá a semmiből megjelent két MÁV szaki akik a MÁV számlájára megvették nekem a jegyemet különben szaladgálhattam volna utána isten tudja mennyit.
Ezzel azt akarod mondani hogy eddig nem volt semmiféle helyzetjelzés a forgalomirányítás felé?
-
RoyalFlush
őstag
válasz
Mr.Csizmás #16 üzenetére
szerk: az ötlet és az elgondolás, hogy készítenek egy ilyen site-ot, jó.
-
Racecam
nagyúr
A pálya menti berendezéseket is (természetesen a vonaton elhelyezetteket is) nem csak megvenni kell, fel is kell szerelni, telepíteni. Ezen kívül össze is kell hangolni, a szoftvert meg kell írni stb. Nem mondom azt, hogy nem lehetett volna olcsóbban kihozni, mert biztosan lehetet volna, elvégre Magyarországon vagyunk, de ha valami jó dolog, azt ne mindjárt a fikázással kezdjük.
A grafikáról: Sajnos ezt sokszor, mint lényegtelent, elhanyagolják akik a szoftvert megrendelik. A lényeg, hogy működjön. Pedig az ilyen dolgok dobják fel nagyon egy program népszerűségét. Kis dolgokkal is óriásit lehet javítani a kinézeten, használhatóságon.u.i.: Annyit még hozzátennék, hogy a program ennél sokkal többet tud és nem is elsősorban az utasoknak készült, hanem a forgalomirányításnak és az információnak. Szerintem inkább örülni kellene annak, hogy volt valaki, aki rájött, hogy milyen jó dolog lenne ezeknek az információknak egy részét, ha már rendelkezésre állnak, feltenni az internetre, hogy mindenki láthassa.
-
#64791808
törölt tag
A MÁV-hír kapcsán megosztok veletek egy gyöngyszemet.
Aranyérmet nyert - abszurd kategóriában - a MÁV valósághű ábrázolásaIdén huszadik alkalommal rendezték meg Hannoverben a YOURAIL-t, a fiatal vasútbarátok nemzetközi terepasztal-versenyét, és ezúttal egy honfitársunk kategóriagyőztes lett. A tizenhét éves Kiskuti Dániel öröme mégsem maradéktalan, mert szerinte a MÁV-hangulatra komponált terepasztalt a zsűri csak tévedésből találta viccesnek.
A hannoveri rendezvény kategóriájában a legnagyobbnak számít a világon, és csupán minden negyedik évben rendezik meg. Idén 78 ország képviseltette magát több mint 1500 fővel. A hannoveri kiállítóterület hat óriáscsarnokát maradéktalanul kitöltötte a versenyre benevezett 487 terepasztal. Ezek között volt Dániel műve is, amelynek címe Magyar Valóság.
A középiskolás diák két teljes évet szentelt a terepasztal megalkotására, beszerezte a szükséges szerelvény-modelleket, és megépítette a vasúti pálya környezetét. "Minél inkább a valóság torzítatlan megjelenítése volt a célom" - nyilatkozta Kiskuti. "A vonatszerelvények esetében egyszerű volt a dolgom, mert ezeket elég volt néhányszor a betonfalhoz vágni, majd egy hónapra betettem az akváriumba a rozsda miatt, helyenként barnás festékkel kezeltem a karosszériát, és végül filctollal felrajzoltam a graffitiket a vonat oldalára."
"Nehezebb dolgom volt a bábukkal, ugyanis a makettekhez használatos figurák gyárilag mosolygósak, barátságos kinézetűek, és derékbőségük kisebb, mint a magasságuk. De egy ilyet már csak a hitelesség miatt sem ültethettem egy MÁV-os jegypénztárba. Ugyanígy az utasok arcát is át kellett festenem anyázóssá. De a legkeményebb dió a jegyellenőr volt: bejártam az összes boltot, amíg végre sikerült egy szunyókáló kaller-figurát találnom az egyik vonatkocsiba" - ecsetelte nehézségeit Kiskuti.
A terepasztal helyszínre szállítása is körülményes volt, hiszen a fiú - édesapja közreműködésével - a családi autó csomagtartójába gyömöszölve vitte a kellékeket Hannoverbe. Útközben az állomás épülete és több más tartozék is megsérült, de Dániel utólag visszatekintve örül, hogy így történt, mert a repedt falú állomás még hitelesebbé tette az alkotást.
A szorgos munkának szemmel láthatóan meg is lett az eredménye: a verseny folyamán Kiskuti terepasztalánál tolongtak a látogatók, és folyamatosan kérdésekkel bombázták a készítőt:
"Miért nincs az utastájékoztatón semmi sem kiírva?"
"Miért csak az egyik pénztár előtt kígyózik hosszú sor?"
"Miért pakolnak az egyik vonatroncsból fém alkatrészeket egy platós kisteherautóba?"
A háromnapos rendezvény utolsó napján a zsűri végigjárta és értékelte az összes terepasztalt. Kiskuti így számol be a végső megmérettetésről:
"Odajött hozzám a zsűri elnöke, és megkért, hogy indítsam el a vonatot, mert látni szeretnék, ahogy a pályán körbemegy. Azt válaszoltam, hogy ez sajnos nem lehetséges, mert sztrájk van, és a vonatok nem járnak. De mivel csak erősködtek, hogy indítsam el, tudattam velük, hogy addig nem megy a vonat, amíg nem adnak negyedmilliót."
"Azt hitték, hogy viccelek, úgyhogy elővettem a zsebemből egy zacskót, amiben volt vagy 50 vasutas figura, rámutattam az ujjammal, és lassan, tagoltan közöltem: Negyedmillió. Fejenként."
A szemtanúk elmondása alapján a zsűritagok ezen a kijelentésen először megdöbbentek, aztán hangos nevetésben törtek ki, és megjegyezték, hogy a fiúnak rendkívül jó a humorérzéke.
Kiskuti az abszurd kategória aranyérmese lett, ugyanebben a kategóriában a másik két dobogós a csillagközi vonat és a szalmamozdony kompozíciók voltak."
-
Jégkokó
veterán
Végre valami hasznos dolog a mávtól.Bár az lenne az igazi ha a mozdony tipusa szerint lenne annak az ikonja bejelölve a térképen.Ezzel a vasútfotósok dolgát is nagyban megkönnyítenék.
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
RoyalFlush #15 üzenetére
-
RoyalFlush
őstag
A grafikán volna még mit javítani.
-
WonderCSabo
félisten
Sztem hiánypótló, és nagyon jó lesz ez a honlap. Csak picit drágállom az árát.
-
tkazmer
addikt
válasz
Mr.Csizmás #9 üzenetére
igen? na ez így érdekes....azt hittem, valós idejű a dolog, elvégre a mozdonyok gps-éből jöhetnének a koordináták, az alapján csak be kell lőni a vonatot a google maps-re...
-
Apollyon
Korrektor
Ez jó dolog, tetszik, meg ez a swisstrain is
Viszont a WAP-ra való fejlesztést kihagynám, a WAP-nak nincs létjogosultsága, nincs rajta semmi, halott dolog, korlátozott, és minek, amikor ott van a net, csak kell több wifi-s telefon, meg olcsóbb netelérés bár már az is elég mérsékelt árú. -
azbest
félisten
hát, gondolom jelenleg is van valami kommunikációs csatorna ... mégha 100eft egy mozdonyra a gps (ami nem is feltétlen lenne szükséges... rfid chipek olcsók és ki lehetne pakolni bizonyos távolságra az oszlopokra), akkor is max százmilliós tétel a hardver...
a jelenlegi "dizájn" igencsak garázscéges hangulatú
-
Oliverda
félisten
"Az összesen 2,5 milliárd forintos beruházás a tervek szerint március végére készül el"
Ebből jól zsebrevágnak 2,49 milliárdot és a maradékból megcsinálják. Vicc...
-
ALI_G
veterán
Valaki kiszámolta mennyibe kerül 1 mozdony?
-
azbest
félisten
kicsit drágának hangzik...
kezdetnek nem rossz azért, de lenne miről példát venni:
Live train map for Birmingham New Street
swisstrains ... -
Ezekután előre fogjuk tudni, hogy késnek a vonatok, és nem csak a vasútállomáson.
De ne legyen igazam, és ezzel megszüntethetők lesznek a késések, mert egyik célja ez lenne. -
Mr.Csizmás
titán
Jajjjjjjj ekkora PV-t. A bétát az 1-es vonallal már augusztusban teszteltük, nyílt titok volt a vasutasok között, meg a fórumokon a béta szeró címe...
mondjuk ez egy jó dolog, de a vlaky.net féle szolgáltatáshoz fel kell még nőni.
[link] ez még mindig jobb, és kiforrottabb. -
DraXoN
addikt
Úgy is szerettem volna mindig is egy terepasztalt
Egyébként jó lesz ez a rendszer, ha megvalósítják majd úgy is, hogy egér nélkül lehessen rákeresni a vonatokra, ne csak térképen bökdösve
De tudom-tudom.. ez még csak tesztrendszer
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Microsoft Excel topic
- PlayStation 5
- Yettel topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fujifilm X
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xbox Series X|S
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy s24 Dual sim 8/128GB Független
- Keychron Q8 halkított, magyar feliratozású PBT kupakos billentyűzet + második csere belső
- Vegyes szimulátoros kiegészítők
- HP Spectre x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 16" -60% i7-13700H 16/1TB Iris Xe 3K+
- Dell 27" UltraSharp U2713HM QHD 2560x1440 IPS DP/DVI/HDMI/VGA monitor - PIVOT is - több db
- Gamer egerek és billentyűzetek kitűnő árakon! Most extra 10% kedvezmény!
- Apple iPhone 13 / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 89% akku
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Dell Optiplex MT/SFF 3040, 3050, 3060, 3070, 5070, 7060/ Hp ProDesk /SZÁMLA- GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest