Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tényleg ez base követelmény. Úgy emlékeztem nem az.
Azt tudom még elképzelni, hogy a mintavételezést nem dedikált hardver csinálja a Maxwellnél, hanem valamit egyszerűsítettek és beáldoztak egy pici sebességet érte. Így a programokban jó lehet, míg a driverből egyszerűen kivették a CSAA-t, mert nem akarták a Maxwellhez igazítani. Igazából erőltetni a mai alkalmazásokban nem igazán lehet, így egyszerűbb törölni a funkciót.Szerk.: Közben kaptam egy extra adatot. A CSAA nem azt a hardvert használta, amit SV_Coverage használ, hanem az MSAA-ért felelős hardveres blokkot. Ez egyszerűsödött, tehát az SV_Coverage funkció megmarad. Ez így már reális lehet.
-
Idézet az MSDN-ről:
SV_Coverage
A mask that can be specified on input, output, or both of a pixel shader.For SV_Coverage on a pixel shader, OUTPUT is supported on ps_4_1 or higher.
For SV_Coverage on a pixel shader, INPUT requires ps_5_0 or higher.
Ez DX 11 követelmény, nem 11.1 vagy későbbi. Abban még nem sok opcionális dolog volt. Persze, ki lehet ezt játszani, hogy kamu értéket adsz vissza (mindig csupa egyeseket), ezért írtam a papíron megfeleltet.
Azért hiszem nehezen el, mert MSAA resolve-nál úgyis kell coverage info, anélkül nem működik az MSAA. Ha pedig megvan a bitmaszk, akkor miért ne lehetne hozzáférni? A coverage tesztet meg a shader előtt érdemes lefuttatni, hogy ha nincs egyetlen fedés sem, akkor ne kelljen a shadert futtatni. -
daneeeeee
aktív tag
Kár azért a CSAA-ért.
Ha jól emléxem még a GTX 480-at reklámozták, hogy képes 32xCSAA-ra adott játékokban. Battlefield Bad Company 2-ben sokkal jobb munkát végzett mint akár egy 8xMSAA és nem terhelte annyira a GTX-et, emlékeim szerint.Más: Az FXAA-t is lelőtték, akkor marad a TXAA mint "NV saját élsímítási technológiája"?
-
Szergei
tag
Úgy tudtam, driverben nincs ilyen opció náluk sem, abból következtettem arra, hogy az AMD sem támogatja D3D-ben. Ezek szerint tévedtem, kösz a pontosítást.
Egyébként az létezhet, hogy a Maxwell már a 8xMSAA-t sem támogatja? Ez már azért sokkal komolyabb érvágás lenne, mint a CSAA mellőzése:
Itt az látható, hogy a 8xS-mód a legmagasabb, ami kiválasztható (az pedig 1x2 SSAA + 4x MSAA, ha jól emlékszem), vagy ez megint csak a driverből elérhető maximum, de azokban a (DX9,10,11-es) játékokban/programokban, ahol legalább a menüben be lehet kapcsolni, van a Maxwell-en működő 8xMSAA? -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Microsoft csak opcionálisan fogalmazza meg ezt követelményt. Nem kötelező támogatni. A base funkciókba ez nincs benne. Ha egy hardver nem támogatja, akkor csak annyi történik, hogy nem történik meg az élsimítás és kész, de a program futni fog tovább.
Még tele van a DX11 ugyanilyen opcionális funkciókkal, mint a CDB, a SAD4, a hw atomics, ésatöbbi. Ezeket sem támogatja az NV, de még az Intel sem. Ettől még a hardver megfelel a DX11 követelményeinek.
(#30) Szergei: Van 16x MSAA támogatása a GCN-nek, de a DirectX 11.1 ezt a funkciót csak Direct2D-re engedélyezi, sőt követeli, míg Direct3D-re tiltja. A Mantleben viszont kihasználható. Egyébként ezt a funkciót az Intel Haswell is támogatja, szóval gáz, hogy D3D-re tilos a használata.
-
Szergei
tag
A (driverből elérhető) élsimítás szempontjából nem sokat fejlődött az NVIDIA a G80 óta, a Ferminél megjelent egy 32x CSAA-mód (ami még mindig a 8xMSAA alapjaira épül), ezt a Kepler is megörökölte, de most úgy tűnik, még egy 8800 GTX is "fejlettebb" lesz a Maxwellnél ilyen téren.
Nekem nem hiányzik annyira a CSAA, mert SZVSZ már régóta a 16x MSAA-t kéne hardveresen támogatni (ez az AMD-re is vonatkozik), a high-end szegmensben már van értelme, és lenne létjogosultsága professzionális alkalmazások terén is. (Amennyire én tudom, a Quadro-knál pl. a 16x, 32x módok hibridek, SSAA + MSAA komponenst tartalmaznak, utóbbi ott sem támogat pixelenként 8 (szín)mintánál többet, mondjuk ezek bármely GeForce-ból kikényszeríthetőek NVIDIA inspectorral, viszont a 16x MSAA sajnos nem).
-
-
-
mekker
őstag
"Az AMD alapból high-endre fejleszt, az nvidia ultramobilra, az Intel meg amire épp tud.."
Hát ez azért szerintem sántít. Az Intel a low-endben és a mobilban gondolkozik, az NV azon kívül, hogy foglalkozik a Tegrával (ami a Nexus 7-en kívül sejtésem szerint nem tejelt túl sokat), jórészt ugyanúgy a desktopból/laptopból él, az AMD meg szintén ugyanúgy ott van low-endben (pl. APU-s "erőlködés"), mint high-endben és igyekszik kicsit elmosni a határokat.
Nem hiszem, hogy hátráltatná a DX-et az, hogy termékskálát igyekeznek építeni a gyártók, ráadásul nem elsősorban a DX-hez kell igazodniuk a gyártóknak, hanem annak(DX) kell a kor lehetőségeit megfelelően kihasználni. -
Nem értem ezt. DX 11 óta követelmény, hogy a pixel shader be is tudja olvasni a fedettségi minták maszkját (10.1-től tudja írni). Most itt vagy valami félreértés van, vagy csak papíron felel meg a DX 11-nek.
-
-
Jack@l
veterán
-
vinibali
őstag
ha parazló volt a megoldás, akkor menjen.
van még alternatíva bőven -
tntmax
aktív tag
válasz
maj.Charlie #3 üzenetére
+1
Az alábbi véleményem FullHD és afölötti felbontásokra értendő.
Kb sosem használtam semmilyen AA-t játékokban, mert nem látom értelmét, játék élményen semmit nem dob, ugyanakkor durván erőforrás zabáló.. jó tudom vannak hatékonyabb (=kevésbé durván erőforrás zabáló) AA is, de akkoris.. tegye fel a kezét akinek egy játékban fontos az AA az említett felbontás mellett.Aki meg manapság valamilyen kényszer kompromisszum révén csak alacsonyabb felbontáson tud játszani, ott valószínűleg amúgy sem túl fickós a vas hogy még AA-val is terheljük.
-
TTomax
félisten
Engem csak az érdekelne,hogy az itt összegyűlt nv temető rögtön ítélő bíróság tagjaiból hányan és hol használták/ják a CSAA-t.
-
siriq
őstag
Lattad milyen javaslatokat tett vagy nem tett az intel? Pontos informacioid vannak? Sajnos ha a ph ra hivatkozol az keves. Javareszt nem megfelelo informaciot biztosit. [link]
Reinkz: Szimplan kivancsi vagyok.
Szamodra is pontos informaciok vannak a gtx880-rol? A hsz alapjan igen. Szerintem jo lenne kifejteni a tobbiek szamara is.
-
nicu71
addikt
a 'CSAA-ba...
-
ronroli
tag
válasz
maj.Charlie #3 üzenetére
Gonosz megjegyzés volt, de:
+1 -
maj.Charlie
csendes tag
jujj de izgi
-
Olvasd el még egyszer a cikket. A lényeg az, hogy az Nvidia elsődlegesen az ultramobil szegmensre koncentrál, ahol a fogyasztás nagyon számít, így ennek a feature-nek mennie kellett. De van helyette más, szóval csak bizonyos szempontból visszalépés az új architektúra.
-
Janus27
tag
Na tessék, ahelyett hogy fejlődne az architektúra, visszafejlődik?????? Mi van a vidiával???????
Új hozzászólás Aktív témák
- Magic Trackpad legújabb fajta, lightning csatlakozóval
- 10magos! Fémvázas! HP EliteBook 860 G9 i7-1255U 16GB 512GB 16" FHD+
- EREDETI NINTENDO Pokemon Go Plus autocatcher dobozban eladó
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3109
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad T14 Gen 5 üzleti - Ultra 7 165U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics WIN11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest