Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Mike Farrel #37 üzenetére
Mondjuk én biztos nem írnám át a nevedre amíg ki nem fizetted a kocsit.
Az új autóról meg annyit, hogy lehet ám azzal is szívni. Van rá gari? Igen. Megcsinálják? Nem. (mitsubishi miskolci és pesti szervíz)
-
proof88
addikt
Mert jó sokat mentetek sok év alatt.
Kilenvenvalahány forint / km sztem egyáltalán nem olyan sok. Még mindig a greengo / mol limo ára alatt van bőven.
Vételár 70 000 Ft
Papírozás 120 612 Ft
KGFB + baleseti adó 2017+2018 76 992 Ft
Eredetvizsgálat 17 000 Ft
Vagyonszerzési illeték 10 000 Ft
Törzskönyv + forgalmi 12 000 Ft
Gépjárműadó 2018 4 620 FtSzerviz 92 160 Ft
Olajcsere (+szűrők csere) 20 000 Ft
Új hátsó fékdobok 30 000 Ft
Kerékcsapágy bal hátsó új 10 000 Ft
Gumi cserék téli <-> nyári (3x) 20 000 Ft
Kerékcsapágy bal hátsó új 12 160 FtTisztítás (1 kárpitos*, 2 normál, 5 önkisz) 31 100 Ft
Nyári + téli gumik 4 Fulda / Hankook 66 000 Ft
Elsősegély doboz 3 000 Ft
Megyei matrica éves 5 000 Ft
Ablaktörlő lapátok (3+2) 8 000 Ft
Láthatósági mellények (2) 800 Ft
Vontatókötél, jégkaparók 3 000 Ft
FM trans. + tel. tartó 7 000 Ft
USB-s töltő 2.1A 2 000 Ft
Bika kábel + kesztyű 5 000 Ft
Ablaktörlő foly. + fagyálló 7 500 FtTankolás 275 520 Ft
35 L 2017.07.12. 12 000 Ft
30 L 2017.07.25. 10 000 Ft
35 L 2017.08.01. 12 000 Ft
35 L 2017.08.19. 12 000 Ft
35 L 2017.08.23. 13 860 Ft
26 L 2017.08.28. 9 660 Ft
37 L 2017.09.03. 13 000 Ft
23 L 2017.09.30. 8 000 Ft
36 L 2017.10.15. 13 000 Ft
37 L 2017.11.06. 13 000 Ft
39 L 2017.11.25. 14 000 Ft
37 L 2017.12.03. 14 000 Ft
35 L 2017.12.27. 13 000 Ft
35 L 2018.01.18. 13 500 Ft
35 L 2018.02.05. 13 500 Ft
35 L 2018.02.23. 13 000 Ft
39 L 2018.03.16. 14 000 Ft
29 L 2018.04.01. 11 000 Ft
23 L 2018.04.08. 8 000 Ft
37 L 2018.05.03. 14 000 Ft
40 L 2018.05.22. 17 000 Ft
36 L 2018.06.10. 14 000 FtParkolási díj direkt nincs is benne! Nyilván vidéken sok helyen nem kell fizetni érte.
Ez 11 000 megtett kilométerre mégiscsak valami 62 forintra jön ki úgy, hogy 70 ezer forint volt az autó vételára.
Valszeg komolyabb gond nélkül bepakoltam volna még ugyanennyi kilométert ebbe a kocsiba, akkor ment volna le 43 forintra. De extrém példa, senki nem vesz autót 70 ezerért, csak én.
-
bambano
titán
a kia stinger műszaki paraméterei papíron nagyon jók. nekem a nyálam csorgott utána. majd megnézem az árát, és már nem csorgott. ezek után ommm tesztelte, azt mondta róla, hogy első próbálkozásnak szép, de a többiek nem itt tartanak. majd a vida jani körbeküldte (vóna) a kakucsringen, de mivel a fék úgy gondolta, hogy nem akar fogni, elment vele szántani. a francnak se kell olyan autó, ahol nem vagy biztos benne, hogy megáll.
-
bambano
titán
szerinted kiát fogok venni, ha vettem egy opelt?
a kia stingerrel egy kört nem bírtak menni a laptimingben...
miközben a leköpködött insigniával betakarták a mezőny zömét... arról már nem is beszélve, milyen wtf arcuk volt, mikor a 2013-as opc astrával leverték en-bloc a teljes mezőnyt...szerintem a következő autóm, ha egyáltalán lesz olyan, nem új autó lesz, egyszer jó volt kipróbálni ezt is, mégegyszer drága hobbi. az astrát is sikerült jó feltételekkel megvenni, a vectrát is, majd lesz 10 év múlva is valami buli, amibe érdemes beleugrani.
-
Carlytoo
senior tag
Veszel egy Kia-t 7éves gyári garival. Megbízható konstrukció különösebb probléma nélkül, de ennek illik azért utánajárni. Ha esetleg nem engedheted meg magadnak, hogy egybe kicsengesd, akkor egy kis tőkével kihozod részletre. A futamidő NEM HALADHATJA MEG!! a garanciaidő leteltét. Illik egy picit rövidebbre kihozni. Ha problémád van vele utána, akkor eladod és veszel egy másikat.
Most kérdezheted jogosan: Én miért nem vettem, akkor újat. Nekem elvi kérdés, hogy hitelt NEM veszek fel sehol.
-
bambano
titán
például egyre több javítási munkához kell majd spéci műszer, szerszám. és akkor egy szerviznek vagy lesz olyan, vagy nem. ha nincs olyanja, akkor vagy be fogja vallani korrekten, hogy be se vigyem az autót az udvarukra, vagy kamuzni fog jobbra-balra.
én vesztem már össze és hagytam ott végleg MÁRKASZERVIZT, mert a munkafelvevőtől megkérdeztem, hogy spéci szerszám kell a művelethez, van-e olyanjuk, mire azt a választ kaptam, hogy nincs, de megoldja. majd két hétig gyalogkakukk voltam, végül bementem a szerelő gyerekhez és megkérdeztem, hogy mi tart ennyi ideig, mire a gyerek közölte, hogy a munkafelvevő erőszakoskodik vele, hogy kendácsolja meg szerszám nélkül, ő meg nem hajlandó. ismétlem, márkaszerviz volt, nagy sárga opel logóval. más kérdés, hogy azóta megtudtam, ha komoly helyről rendeli az anyagot a művelethez, kedvezményesen bérelhet hozzá szerszámot...
-
bambano
titán
például az insigniámban van automata parkolás-segéd. magyarul ha talál megfelelő parkolót, oda beáll magától.
ezért kizárólag spéci, erre certifikált futómű beállító padon lehet beállítani a futóművét, sima vagy sima-lézeres padon nem. értem én, hogy ebben az a logika, hogy praktikus lenne, ha az autó arra menne, amerre az önvezető lomja hiszi, csak a környéken nincs ilyen. és ahova vinni tudom, ott is csak olyan gagyi padok vannak, ahova ferrarikat hordanak, de az opelnek az nem jó.például ott van a 21 éves g astrám. van benne valami kis elektronika, de lehet, hogy semmi, rég ültem benne. abban ha van szikra meg benzin, az megy. a 17 éves vectrámban már volt olyan, hogy hibajelet dobott a fedcomp, olyankor elvittem alvázmosásra és megjavult. de a motorja még mindkettőnek eurogyökkettes, ugyan szabályozott katalizátoros, de slussz.
na az insigniának a motorja valami euro6d (talán nem 6dtemp, de ennyire nem másztam bele), a piacra dobása után hetes darab hónappal lett forgalomba helyezhetetlen a motorja. Van benne egy automata váltó, mindenféle fékszalagokkal meg nyomatéknövelő kacattal. A váltóban nincs kuplung, ennek lehetne örülni, viszont a meghajtásban van két pwm-es kuplung is. az mennyit fog bírni... amikor beviszem szervizbe, lesz-e annyi eszük. hogy azt is karbantartsák... hogy ha azt mondom a szerelőnek, hogy nézze már meg a féltengelyeket, akkor beesik-e az agyába, hogy a számolása négyig tartson...
az új autó két okból egyre bonyolultabb:
1. technológiai okokból muszáj fejleszteniük, mert szigorodnak az emissziós normák. a kipufogógáz-kezelő rendszerek önmagukban is elég bonyolultak és sérülékenyek
2. hülye júzernek kell az elektromos csellentyűcske, mert azt hiszi, ettől lesz nagyfiú. androidos központi multimédiás szopóroller... ha az astrámban kiégett a fényszóró, kitekertem egy műanyag kupakot, kihúztam az aljzatot, kicseréltem benne az izzót majd visszatettem az egészet. az inteliluxban 64 darab fényforrás van. mit kezdek vele, ha egy eldurran? dobom az egészet a kukába 300 ezerért?aki például modern autót vesz, eszébe jut-e, hogy visszahűtse a turbót? ha én például leparkolok a benzinkút bejáratánál, hülyének néznek-e, mert én visszahűtöm?
szerk: egyébként azt, hogy a vectrában négy kormányközép van, máig nem fogta fel egyetlen szerviz sem. én meg hiába magyarázom, nem értik.
-
8th
addikt
Nem bonyolultabb csak drágább. A szalonból kigurítható 0km-es új autók műszakilag sokkal bonyolultabbak összetettebbek problémásabbak mint a néhány évvel ezelőttiek voltak. Értelemszerűen ezek fenntartási költségei is fájdalmasabbak lesznek mint a korábbiaknak. Hosszabb távon garantáltan költségesebb lesz egy közvetlen befecskendezésű turbós kettőstömegűs részecskeszűrős benzinest fenntartani mint egy "elavult" egyszerű sima szívóbenzinest amiből még kihagyták ezeket az úri huncutságokat. Persze új autónál ott a garancia és az assistance de az is csak ideig óráig védi meg az embert attól hogy az ajtaján bekopogtasson a valóság.
mod: aki olyan szerencsés helyzetben van, hogy megengedheti magának, hogy négy öt évente lecserélje az autóját egy újra az ebből semmit sem fog érzékelni. Az fog igazán nagyot cummantani a mai csilli-villi új autókkal aki majd a második-harmadik tulajdonos lesz és akihez tíz éves kora felett kerül majd az autó. Egy akkor kb. egymilliós ezres fűnyírómotoros autón csere érett lesz a részecskeszűrő meg mondjuk mellé fel kell újítani a turbót az máris gazdasági totálkár. Egy most tíz éves 1.6 szívóbenzinesen gyártótól függetlenül nem tudsz olyan műszaki hibát előidézni ami miatt kukába kéne dobni az autót. Tíz év múlva ez napi rutin lesz. Egyszerűen gazdaságtalan lesz a javításuk.
-
Lord Myn
senior tag
Igen, ezt fejtsd ki kérlek, bővebben...
Másfelől eddig nekünk bejött, az előző autóm 0-10 éves koráig volt nálam és ezalatt az idő alatt, csak az évi 1 kötelező szervizre vittem. A jelenleg lévő autók 3. éves korukat töltik éppen, úgyhogy messzemenő következtetéseket még nem tudok levonni (eddig ua., de természetes, hogy nincs bajuk...
)
-
-
vince
őstag
Nálam is benne van minden, az üzemben tartás költségei (mindenféle illetékek, adók, műszaki vizsga, kgfb, stb.), tankolások, kopó- fogyó alkatrészek cseréi, javítások, parkolás, útdíjak, mosás, autófelszerelés (gumiszőnyeg, üléshuzat, csomagtértálca, tisztítószerek, ilyesmik), bírságok
, tehát tényleg minden.
A Golfnál van egy kis bizonytalanság, mert részletes családi költségvetést csak 2011 óta vezetünk, a kocsi első 3½ évéből csak az üzemben tartás költségei, a tankolások, az alkatrész + munkadíj költségek és a nagyobb (5000+ Ft) autófelszerelés költségei vannak meg, az apró-cseprő dolgokat súlyoztam a későbbi évekből arányosan, túl nagy differencia nem lehet benne. Ha mégis tévedtem valamennyit, a kocsival megtett viszonylag sok kilométer miatt ez csak minimálisan növelné az egy kilométerre vetített költséget.Ilyen adatokat csak az eladott autókról készítek: összeadom az adott kocsi vételárát, az összes ráköltött pénz mennyiségét (lásd fent), majd kivonom az eladási árat és a kapott összeget osztom a megtett kilométerek számával.
-
Lord Myn
senior tag
Mint, ahogy 2 hozzászólással arrébb te is írod (de én írtam korábban): az új autó áráért a nyugalmat, biztonságot veszem meg, nem azt, hogy rentábilis legyen a dolog. Már abban a korban vagyok, hogy az időm sokkal többet ér, mint azt, hogy spóroltam ennyit meg annyit. Tömegközlekedés nálam nem jöhet szóba (max évi 1-2 alkalommal), úgyhogy, az assistance-t is úgy kötöm meg, hogy ha netalán gari idő alatt is szervízbe kellene vinni az autót akkor kapjak csereautót.
Egyébként az, hogy az új autó "garanciális felára" megéri vagy sem, az attól is függ, hogy a helyette lévő használt autóval mekkora szívást sikerült megvenni (vannak siker és vannak horror sztorik is, mint írtam, nekem nincs kedvem kockáztatni). -
vince
őstag
Ú, az nem kevés. A mi korábbi autóink költségei:
VW Golf 4 (2004) 1.6 benzin: 47 Ft/km, ebből az üzemanyag 24 Ft (2007-2016, 142400 km)
Skoda Felicia 1.3 (2001) benzin: 51 Ft/km, ebből az üzemanyag 27 Ft (2016-2019, 21600 km)
VW Sharan 1.9 (2004) dízel: 53,5 Ft/km, ebből az üzemanyag 23 Ft (2015-2020, 58000 km) -
dutrás
őstag
Pl van egy kollégám aki minden műszaki vizsgára úgy készíti fel az autót hogy gyakorlatilag a fékrendszer mechanikus részeit egy az egyben kidobja. Ez teljes pocséklás. Biztosvagyok benne hogy nem egyedi eset illetve mások mást dobnak el fölöslegesen.
Nem is arra a példára gondoltam amit a tescoval kapcsolatban hoztál. Bár találkoztam már Dunloppal is Tescoban -
8th
addikt
A kifogástan műszaki állapot szerintem soha nem lehet gazdaságosság kérdése. a pénzügyi része egy dolog de a szeretteit hurcolja a családi szekérrel az ember. Ne azon múljon már egy esetleges koccanás, hogy a tecsóban az akciós gumi darabonként egy tízessel olcsóbb volt a tesztgyőztes prémium guminál. Fényezőnél szerelőnél stb a többszörösét otthagyod ennek az összegnek. Az olcsó noném új gumival is kifogástalannak számít műszakilag egy autó csak méterekkel szarabbul fékez és/vagy sokkal hamarabb elkeményedik. Ez csak egy példa.
-
8th
addikt
Van pár ilyen nem romlik el rajta semmi típusú ismerősöm. Ők azok akik nem tartják karban az autóikat és csak akkor cserélnek bármit a kocsin ha az állapota már konkrétan odáig romlott, hogy már ténylegesen a mozgásképtelenség határát súrolja. Olajcsere húszezrenként akkor is a legolcsóbb nagyáruházi szart borítja bele. Mindenből a lehető leg-leg-legolcsóbbat veszi amit csak a neten talál. Jó kis sípolós gagyi fékbetét a vállas tárcsára mert jó még az, dzsunka gátlók amik a magyar utakon két év alatt szétverődnek, legolcsóbb noném akciós gumi amivel úgy fékez az autó mintha taknyon csúszna és emberünk kihúzza magát büszkén a volánnál és fennhangon kijelenti ez milyen olcsón fenntartható kocsi és de szereti. Erre aztán nem kell vagyonokat költeni! Kicsúszott a számon, hogy de, kellene csak te leszarod és én voltak a köcsög aki szarozza az autóját. Ennek a konkrét hülyének a kocsijában olyan hangja volt a kerékcsapágyaknak már egyenesben is, mint ha egy lada nivával mennél nyélen bütykös gumival az aszfalton. Nem is tudtam eldönteni melyik szól mert elölről és hátulról is jött a morgás. Mikor megjegyeztem neki azt mondja ő nem hallja. Kanyarban olyan hangja van, hogy megbolondulsz, ő nem hallja. Na menj a picsába hülyegyerek.
-
dutrás
őstag
-
bambano
titán
válasz
janeszgol #63 üzenetére
megvettem másfél éve az insigniát, sokáig ingadoztam, hogy mi legyen a vectrával. végül úgy döntötem, hogy olyan sokat nem adnak már érte a piacon (17 éves lesz idén augusztusban), megtartom tartalék autónak. Nekem olyan a melóm, aki olvassa a hsz-eimet, esetleg emlékezhet rá, hogy ha jól mennek a dolgok, akkor ülök itthon és vakargatom a koronaékszereket, de ha gond van, akkor kizárólag azt a választ fogadja el a főnök, hogy már ülök a kocsiban és nem is feltétlenül szabályos mértékig tapostam le a jobb oldali pedált. szóval lehet olyan, hogy az új szervizben van 1-2 napig, de akár olyan is, hogy egy napig, ezért megtartottam az elődjét.
volt már olyan, hogy éjjel szóltak, hogy leálltak a klímák és melegszik a cucc. ilyenkor vagy csinálok valamit, vagy 8 számjegyben leolvadás történik. nem mondhatom, hogy bocs, most nekem nem jó a műszaki hiba, mert két hétig szervizben dekkol az autó, mert töketlen a munkafelvevő. (jártam így korábban).
-
janeszgol
félisten
Ebben igazad van, ez sajnos benne van a pakliban. Kicsit olyan, hogy igazam van, de félig belemerülök közben a trutyiba. (Nincs autó, nyilván azért vettem, mert kell az életemhez, ami nélküle nehezebb lett.) Talán a megoldás az, hogy addig a szerviz ad autót. A tankolás az én bulim, a többi a márkaszervizt viseli. De tudom bili effektus...
-
koanla
aktív tag
Egy dolog miatt éri meg az új autó (szerintem, de ugye, ezt mindenki így érti és hozzá se kéne tenni): kényelmes, nyugodtabb használatot*. Hogy ez kinek mit ér meg, az egyéni preferencia kérdése. Ha anyagilag nézzük, akkor nehéz védeni az újat.
Két éve néztem egy használt Mondeo-t, még nem volt négyéves sem és 3 milla alatt adták. Új ára akkori értéken kábé 12 misi lett volna ennek is. Elég jól el volt eresztve felszereltségben és motorilag egyaránt; automata, ülésfűtés hátul is, stb, stb. Gariban cseréltek benne váltót 900k körüli összegért. Milyen jó volt a gari, ugye, mondanánk. Csakhogy az Écs-n bukott a tulaj 9 milliót, amiből 10 váltót lehetne venni.
* A csapda része egyben valahol az előnye is: ti. márkaszervizbe hordod, oldják meg. Egy használtnál mire megtalálod azt a szerelőt, aki
- ért hozzá
- meg akarja javítani
- nem csak alkatrészeket cserélget a kliens zsebére
- nem akar átverni:
- nem teszi bele
- nem azt teszi bele
- nem úgy teszi bele
- azt cseréli/javítja, amit tényleg kellna szóval, ha fentieket el tudod kerülni, akkor ilyen szempontból nem jó az új autó. De ez elég keveseknek adatik meg (nem, még autószerelőknek sem: volt olyan problémám, amivel egy helyi szervizből azzal a felkiáltással küldött el a szerelő/tulaj, hogy az Ő autóját is X helyre vinné az adott hibával).
Az meg, hogy hanyag az előző tulaj, lehet szívás. De gondos gazda esetén is lehet szopóka bőven. Volt X márkájú autóm, amit vattaújan vettem át. Vittem szervizbe rendesen, (elvileg!) megkapta, amit meg kellett kapnia. Az az autó volt tréleren is, meg márkaszervizben is többször találgattak a különböző hibáit illetően. Végül megoldották, de cserélgettek benne dolgokat. Aztán ugyanezen modell faceliftje, benzin helyett dízel motorral, ugyanolyan használat mellett egyszer nem adta be a kulcsot az ugyanúgy négy év és 100ezer km alatt. Szóval lehet szopóka új autóval is, a márkaszerviz sem ért hozzá és a gondosság sem ment meg mindentől.
-
szebe
addikt
Van akinek ez megér ennyit (ezt bárminemű pozitív/negatív felhang nélkül mondom).
Új autónál tudod, hogy mikor mit kapott (alkatrész, olajcsere, bármi), míg egy használtnál sokszor nálad jönnek elő elkerülhető dolgok, mert az előző tulaj(ok) elhanyagolták/fillérbaszók voltak.
-
koanla
aktív tag
Garanciáról:
Vásárolsz egy középkategóriás autót újonnan, 12 misiért. Négy év múlva, mikor lejár róla a GARANCIA, addigra elbuktad az értékén azt a minimum hat millát, amit a csuda GARANCIA sosem takar be. És akkor még nem számoltunk a márkaszervizek zenés díjáról, amiket mondjuk évente ki fogsz csengetni, hogy megmaradjon a GARANCIA. Ennyit a GARANCIA-ról... -
bambano
titán
ilyen autóim voltak:
- vettem egy lerobbant opel kadett d-t. a rozsdát leszámítva nem sok bajom volt vele.
- volt a mutteromnak 1.1-es új trabija. azt is szerelték időnként, a gyújtása típushibás volt, de jártam vele és én szerettem.
- kaptam egy bő egy éves 1.6 benzines G astrát, amit a cégtől való távozásomkor megvettem, azóta is megvan, sose volt semmi bajom vele.
- kaptam egy nullkilométeres fóccvágen borát a következő munkahelyemen, az egy hulladék volt akkor is, amikor ment, de legalább sokat hordtam szervizbe apró-cseprő bajokkal (ilyen 100-150k-s "apró" cseprőkkel). ha nem lett volna rajta gari, felgyújtom a p.ba és belököm a dunába.
- amikor onnan eljöttem, a borától szabadulni akartam, vettem egy másfél éves vectrát, amit gallyra hajtott az első tulaja, azt megcsináltattam, utána öröm és bódottá 13 évig
- a vectra után vettem egy új insigniát, ami most 19 hónapos, ezzel esnek meg ezek a remekbeszabott dolgok, hogy a helyi márkakereskedésben nincs ember, aki meg ott van, annak a kezébe nem adom a szekeret.
- a bátyám is új insigniát vett pár éve, neki is sikerült kifognia egy húzós meg pár kisebb hibát.úgyhogy a nem garis autóimat egy itteni bosch szakszervizbe hordom, lehet, hogy ez certifikált szerviz, nem tudom. a garis autómmal 200 kilométerre levő szakszervizbe járok, mert azokra még nem rágtam be... előtte minden autómat márkaszervizbe hordtam, míg össze nem rúgtam a port a kedves munkafelvevővel, akit utána ki is rúgtak (nem miattam, én csak egy csepp lehettem a pohárban, más is berághatott rá...)
mindegyik szervizzel kapcsolatban volt már horror sztorim.
-
Lord Myn
senior tag
Tudod, a favágós vicc: - Ez most valami vicc? -Nem, dehogy! -Jó, mert annak durva lett volna!
Szóval, akkor ha jobban tetszik: helyettesítsd be a 'vicces'-t, 'durva'-ra.
Így még nem jártam márkaszervízzel, mondjuk az is tény, hogy nem vettem különleges autót sem. Majd, ha lesz egyszer helyem hobbiautóra, akkor veszek valami különlegeset (+szívást az életembe)
Egyébként mennyi tapasztalatod van új autókkal, hogy sokszor lerobbanának fiatalon?
-
Lord Myn
senior tag
Új autót csak márkaszervízbe viszel, mert mint az előbb is írtam, nagy előnye a több év GARANCIA. Azért vicces lenne, ha a saját márkaszervíz (főleg, ha még ott is vetted az autót), azt mondaná, hogy nem ért hozzá...
Egyébként meg, ahogy a kolléga írja, azért elég ritka, hogy 4 éves koráig komolyabban hozzá kelljen nyúlni autóhoz (nem véletlen, hogy általában eddig tart a garanciaidő is).
De, ha mégis lerobbana, akkor azért kell az assistance szolgáltatás, ahol szintektől függően, akár ingyen trailer és autóbérlés vagy szállodai szoba is járhat, ha messze sikerülne véletlenül lerobbani.
-
Freiherr
őstag
OFF: itt törölve vannak hozzászólások?
Mert konkrétan csomót nem látok, pl. 39-48 között is semmit. -
bambano
titán
válasz
spirit007 #51 üzenetére
például beviszem az új autómat a márkaszervizbe futómű állításra, ahogy azt minden kerékcsere után illik. közlik, hogy nincs futóműbeállító padjuk.
beviszem a gumishoz, ahova hordani szoktam, közlik, hogy az ilyen agyonkomputerizált futóműhöz nem nyúlnak, mert nincs megfelelő padjuk. rosszabb esetben már egy tpms-sel se tudnak mit kezdeni.egyébként miből gondolod, hogy eddig nem márka és certifikált márkafüggetlen szervizbe jártam?
-
spirit007
senior tag
Látszik, hogy soha nem volt még új autód, pl.:
"hogy beviszed az új autódat a szokásos szervizedbe"
Hát rohadtul nem fogod a szokásos szervizbe vinni, mivel az új autó garanciás és ha ezt szeretnéd igénybe venni akkor a gyártó által elfogadott márka és márkafüggetlen szervizekbe viheted.0. pont (és egyben a leglényegesebb) nagyon-nagyon ritka eset, hogy új autó (0-4 évig) lerobban. Persze ha igen akkor abból szeret a sajtó és a konkurencia elefántot csinálni, a net népe meg mémeket...
-
#90088192
törölt tag
Te mondtad mezőgazdaságban érdekelt vagy.
Akkor melyik új géppel volt probléma mentes az első szezon pl 2010 ota?
JD ? Kizártnak tartom
New Holland ? Ne nevetess.
Case IH? Csak szeretnéd
Class ? Mosolyogva hitetlenkedek.
Fendt ? Amin dupla generátor van a színes kijelzőhöz.
Talán a CAT? Ezt meg esélyesnek tartom.Folytassam?
2000 környékén amikor a 20 As széria vége volt a JD Nek gyakorlatilag semmi gond nem volt az Új gépekkel az első szezonban.
Azóta csak a baj van.... Mindennel és nem vicc. Pedig már a 30-as széria I kifutott de pl a Varicool -t nem voltak képesek kijavítani. Az üzemanyag pumpa talán a mi napig meghal az első 500oraban úgy hogy össze kuszalja a CAN buszt.
Egy márka ami a legnagyobb. A többiről nem akarok beszélni mert amit a Gazda mondott azt nem raktam volna zsebre.
-
aero.
veterán
válasz
dellfanboy #10 üzenetére
Független az ártól, több milliós autókkal is megcsinálják, ha gyanú merül fel, lécelni kell.
-
bambano
titán
ha vettél egy új autót, még nem biztos, hogy nem robban le. minél újabbat vettél, annál nagyobb a valószínűsége, hogy tetőig rakták elektronikával, amihez nem bírtak gyártani csatlakozót, stb.
előfordulhat veled, hogy beviszed az új autódat a szokásos szervizedbe, és közlik, hogy oda ne vidd, mert nem értenek hozzá. utána beviszed a márkaszervizbe, ahol közlik, hogy felmondott a villanyászuk, nincs ember, vidd el a központjukba 2-3 megyével arrébb. elviszed, ott a fakezű melós úgy csukja le a motorháztetőt, hogy eltöri a zárat, minek eredményeképpen következő induláskor végigszirénázod a várost.
soroljam még?
-
Lord Myn
senior tag
azt az eszményt, hogy az új autó problémamentes, szerintem gyorsan felejtsétek el.
Azért, ha nem vagy nagyon szerencsétlen, átlalában egy ideig problémamentes egy új autó. Másik meg (a legtöbb használt autóval ellentétben) van rá pár év (akár 4-7) garancia és legalább ez idő alatt nem kell félni, hogy komolyabb összeget kell az autóra költeni. Na ez az, amit én vásárolok az új autóval, a nyugodt évek...
-
Fotonhámozó
senior tag
Az egy speciális eset, hogy te úgy veszel egy autót, hogy majd X év múlva haszonnal szeretnél rajta túladni. Hogy mit, mennyiért, milyen állapotban érdemes megvenni, ahhoz kell ismeret, de nem kell 20 évig kutatni a netet, hogy legyen róla fogalmad. De nem akarlak meggyőzni.
-
bambano
titán
válasz
Fotonhámozó #43 üzenetére
próbáljuk meg szétválasztani azt, amikor a gondos vevő egy bizonyos szinten utánajár valaminek attól, hogy az összes piaci infóban, oldimerezésben, veteránozásban otthon kell lenned.
ahhoz, hogy oldimerezésben meg veteránozásban az általam elképzelt szinten otthon legyek, 20 évig kell kutatni a netet. hát nem, ez teljesen téves elképzelés.
-
Fotonhámozó
senior tag
Ez olyan, mint amikor az informatikában járatlan, de gazdag apuka bemegy a számtech üzletbe, hogy a fiának vegyen "iskolához" gépet. Aztán az eladó egy fullos gamer gépet a nyakába sóz sok-sok pénzért. Ha nem akarod, hogy átvágjanak, akkor muszáj a dolgoknak utánanézned. Idehaza mindennel így van. Ha informatikus vagy, akkor tudod használni a Guglit, nem? Nem kell éjszakákat böngészned, ma már rövid idő alatt - főleg ha angolul és/vagy németül is beszélsz - könnyen ki tudod gyűjteni a szükséges infót.
-
bambano
titán
válasz
Fotonhámozó #36 üzenetére
súlyos tévedés. ha én autót akarok venni, akkor én, mint informatikus, autót akarok venni, de nem akarok autókereskedővé válni. ugyanígy elvárom, hogy az autókereskedő ne ugasson bele a linux kernel hálózati stackjének a konfigurálásába.
-
dugo_
veterán
válasz
Fotonhámozó #36 üzenetére
Tehát benne kell lenni a használtautó-vásárlók 0,01%-os táborába, ha jót akar az ember. Bíztató.
-
Carlytoo
senior tag
Akkor csak elmesélem, viszont újabb bejegyzést szerintem ez nem ér meg:
Vásároltam egy másik járművet ismerőstől. Megfogadtam, hogy kifejezetten kukacoskodó leszek. Mindenbe belekérdeztem. Kipróbáltam az autót minden helyzetben. Tehát rossz útra vittem, padlóztam, vészfékeztem stb. Problémát nem találtam. Ezek után elvittem egy Bp-i jó nevű szerelőműhelybe. Ott karosszériás, autóelektronikai szakértő és egy autószerelő nézte át. Megvártuk. 3 óra volt. Nem találtak olyan hibát, amiért ne venném meg. Utána közösen elmentünk eredetvizsgára. Minden ok volt. Utána átírás. Szintén minden ok. Illetve ezeken kívül megvásároltam az ő általa tárolt alkatrészeket ( automata váltó, common rail, porlasztók, gombok, kütyük, komplett ülésszett). Az autóval azóta 4000 km körülit mentem. Semmi problémája. Persze jelezte, hogy elég kukacoskodó voltam, de mondtam neki ,hogy ha majd Téged is átcs*sznek milliókkal, akkor lehet te is az leszel.
-
Mike Farrel
tag
Sajnálatos ezt olvasni.
Eddig csak használt autóim voltak, csak és kizárólag magánszemélytől, de az összeset úgy vettem, hogy előre le lett informálva a kinézett autó biztosítónál, kormányablakban, amit túl sokszor vagy nagy értékben javítottak azt egyből hagytam is (erről is vannak gyönyörű sztorijaim).
Leinformálás után mindig elmentem megnézni a kinézett autót, utána ha minden rendben volt, akkor megmondtam az adott eladónak, hogy oké akkor megveszem az autót, ha egy független szervízben amit én keresek bevisszük és jegyzőkönyvvel bizonyítják, hogy tényleg jó az autó, akkor utána megcsináljuk az eredetvizsgát amin ha átmegy én fizetem az átvizsgálás kötlségével. Utána kötünk rá biztosítást, majd elmegyünk egy okmányirodába közösen és átíratjuk, ami ha szintén sikerül kifizetem. Ha ez a folyamat megvan és a nevemre került az autó, akkor utána kifizetem az autó vételárát, addig max azokat a folyamatokat amin nem csúszik el az adásvétel. Eddig mindenki akivel üzleteltem belement ebbe a folyamatba és együtt vittük végig az egészet.
Eddig egy kereskedővel fújt össze a szél (amikor életemben egyszer kereskedésből szerettem volna autót venni), aki az átvizsgálás hallatára úgy kiakadt, hogy olyat még nem láttam, meg mindenféle indokokat keresett miért nem lehet bevizsgáltatni az autót, de ott sarkon fordultam és ott is hagytam rögtön.
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz
janeszgol #26 üzenetére
Egészen más a tapasztalatom arról, amit az autóvásárlásról és a használt autók értékcsökkenéséről írsz. Értened kell a kiszemelt típushoz, típushibáit csípőből kell tudnod, vétel előtt nagyon alaposan át kell nézned, le kell informálnod. Kb. ezek azok a lépések, amelyeket ha betartasz, nem jársz pórul még itthon sem. Ezt szokták sokan elrontani, amikor leszáll az autóvásárlás rózsaszín köde / beindul a vezérhangya. Nem hasraütésszerűen akarom osztani az észt, eddig egyetlen idehaza vásárolt használt kocsimmal sem fáztam rá. Itthon is lehet jó állapotú használtat venni. Legutóbb 1,5 éve vettem utoljára gépet, olyan állapotban volt / van, hogy magamnak sem akartam elhinni vétel előtt, hogy sikerült ilyet kifognom. Az értékcsökkenésről annyit, ha tudod, hogy sokáig meg akarod tartani, akkor ha jól választasz, nemhogy csökkenni, hanem növekedni fog az értéke. De ehhez az adott típussal kapcsolatos összes piaci infót ismerned kell, illetve az oldtimerezésben / veteránozásban otthon kell lenned.
-
bambano
titán
azt az eszményt, hogy az új autó problémamentes, szerintem gyorsan felejtsétek el.
más: az átvizsgálásnak, eredetiségvizsgálatnak csak akkor van értelme, ha te csináltatod meg. ha a nepper, hogy majd x nap múlva menjél vissza, akkor annyit se ér, mint egy fénymásolt állapotfelmérő lap.
-
szebe
addikt
"vesz valami használt prémiumot egyszer élünk alapon"
Egyik kedvencem a múltkori TC-s Kangoo cikk, megvette újonnan (hitelre, picike önerővel), mert "neki ez jár".
Szomszédnak/kollegának/rokonnak villantani kell valamivel...Másik kedvenc a "nem romlik el rajta semmi", de beülsz, és hallod/érzed, hogy a futóműben minden cserés
-
8th
addikt
válasz
janeszgol #26 üzenetére
Ez sem feltétlenül igaz. Lehet korrekt jó minőségű használt autót is kapni ami nem dönti romba a családi költségvetést az első adandó alkalommal. Jól megválasztott, leinformálható, átvizsgált használt autóval senki sem fog szívni. És még csak drágább sem lesz mint egy új autó sőt inkább sokkal olcsóbb. A hibát én abban látom, hogy a használt autó vásárló emberek igényei és lehetőségei rendszerint köszönő viszonyban sincsenek egymással. Akinek a kétmilliós használt autó lenne a realitás az egy problémamentes benzines Focus/Ceed/Octavia helyett vesz valami használt prémiumot egyszer élünk alapon mert az mégiscsak prémium autó meg nagy meg dízel meg keveset fogyaszt... aztán jön a menetrend szerinti mélytorkozás vele. Tudomásul kéne venni mindenkinek, hogy egy turbó egy kettőstömegű lendkerék vagy egy részecskeszűrő élettartama véges és azt előbb vagy utóbb biztosan cserélni kell. Ezek ugyan olyan kopó alkatrészek mint egy kuplungtárcsa vagy egy a fékbetét. Pont. Aki nem akar erre költeni vegyen szívóbenzinest. Új autókról pedig annyit, hogy már most is teljesen irreális új autó árak vannak és most jön még csak rá a CO2 szigorítás miatti sarc. Egy átlag nem különösebben jól felszerelt és jól motorizált alsó-középkategóriás kocsi minimum 5-6M forintnál indul? Nevetséges. Fele annyiból abszolút rozsdamentes egy tulajos patika olasz import kocsit hozatsz és ebben már benne van a nepper hasznától kezdve az összes állami sarcon át minden. Eszembe nem jutna túlárazott szalonautót venni jelenleg.
-
Carlytoo
senior tag
válasz
#90088192 #30 üzenetére
Van mindenre megoldás. A bírósági tárgyalás számomra szakmai szempontból sem új dolog. Az én véleményem az, hogy lehet venni jó használt autót, csupán jó helyről. Nekem ez a fenti eset kapcsán nyilván nem jött össze, de tanulunk belőle jobb esetben.
buherton: "Én is egy ilyen neppertől vettem immár több, mint 2 éve a Priusomat és a két izzón kívül semmi ment rajta tönkre."- Kerestem ilyen alkatrészt- "semmi"- de nem találtam az autómon. Ha tönkremegy, akkor mit kell cserélni?
-
buherton
őstag
válasz
janeszgol #26 üzenetére
Ha egy drágább új autóban gondolkozol, akkor az éves értékcsökkenés nagyobb, mint amennyit egy használt autóra költenél. Persze az előbbi esetben új autód és az utóbbi esetben használt. De összességében az előbbi drágább is, mint az utóbbi.
Csak, hogy valaki jót is mondjon a használt autó piacról. Szerencsére vannak nepperek, akik jó állapotú autót hoznak be és ezzel építik a vevőkörüket. Én is egy ilyen neppertől vettem immár több, mint 2 éve a Priusomat és a két izzón kívül semmi ment rajta tönkre.
MOD: Úgy tűnik, hogy én kivétel vagyok, mert vadiúj Michelin CC gumikat vettem az autómra. Épp a múlt hónapban végeztek a fényezéssel. Volt egy koccanásom és azzal együtt már néhány kopott és ütődött elemet is rendbe tetettem. Csak 12 éves már. Most meg a csomagtérajtó teleszkópjainak a lecserélésén gondolkodok, mert már nem nyílik ki magától.
-
#90088192
törölt tag
Akkor maris nincs problémád SZVSZ, az hogy milyen az autó műszaki állapota azt meg Neked mint vevőnek kell eldöntened, hogy kell-e.
Mert a műszaki egy dolog...
Ha az edetedvizsga+műszaki meg van és átírták akkor neked kb mindegy. Az vizsgaterem készített fotókat elkéred a jóembertől, és megnézed tényleg ott csinálták-e, azt az autót. Eredte vizsga ugyan ez.
Ha ez passzol akkor minden papírod meg van védve vagy az első körben.Aztán tudom, hogy nem jogállamban élsz így nehéz bármivel is barmit bizonyítani, de akkor inkább vegyél lottó szelvényt azzal kevesebbet buksz
-
Carlytoo
senior tag
válasz
#90088192 #25 üzenetére
Van erre a neppernek is válasza. Ha így akarod, akkor legyen. Ő majd elviszi eredetvizsgálatra meg műszakira és szól ha kész.
Jelenleg van autóm. Viszont ott olyan óvintézkedéseket tettem, hogy ha azokat valaki bevállalja, akkor biztos, hogy nem ad el rosszat. Így is lett. Ha érdekel az a sztori, akkor megírom azt is.
-
janeszgol
félisten
+1.
Magyarországon 2020-ban is luxusterméknek számít bármilyen autó, ezért az emberek nem is költenek rá. Ergo rettenetesen vacak állapotban van a legtöbb. (Arról már nem is beszélve, hogy behozzák a 10+ éves szemetet kintről.)
Ha egyszer autót veszek, akkor csak újonnan. Nem érdekel, hogy kigurulok vele, és már fél millióval kevesebbet ér, mivel a használton még többet buksz, kerüljön bármennyibe. Használton csak buksz. -
#90088192
törölt tag
válasz
Hieronymus #22 üzenetére
Én ezt értem, te mint eladó vagy mint vevő vállalod be ?
Erre próbáltam utalni.
Mert én mint vevő csak úgy venném meg ha ezek megvannak mielőtt kifizetem a vétel árat. -
szebe
addikt
Szerintem ennek a következőképp kéne zajlania:
Megtetszik a kocsi, körbenézed, független helyen átnézeted. Ha műszakilag OK, akkor a jelenlegi tulajjal/nepperrel elgurultok eredetvizsgára, ami ha OK, akkor te kifizeted ennek díját. Utána megírjátok az adás-vételit, kezébe nyomod a vételárat, megkötöd a KGFB-t, és befáradsz a neked szimpatikus okmányirodába/kormányablakba.Ha ezek közül bármelyik lépésnél valami nem jó, akkor könnyes búcsú.
-
d@vee
őstag
válasz
spirit007 #18 üzenetére
"...aki a 4-5 éves autóját új ár -300ezer forintért óhajtja eladni, mert az övé még 70-80ezer Km-rel olyan mint az új! ...bocsánat ÚJJ!"
Ez annyira igaz. Egy taslit csapnék mindegyiknek. Na meg az egész írásod igaz sajnos.Kicsit más: Haver el akarta adni a kb. 3 éves asztali PC-jét. Összerakatta 100 környékén. Mondtam neki most ér 40-et kb. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ dehát ő 3 éve 100-ért vette. Nem ment 0-24-ben, meg csak kicsit poros.
-
RudY
addikt
válasz
spirit007 #18 üzenetére
Gyakorlatilag pontosan így van. 17 éves lesz idén a Puntom (115 ezer km). Pár éve itthon dolgozom, azóta már alig van használva, de ahogy kopog, lötyög valami, azonnal cserélve lett minden, kvázi szó szerint hibátlan. 3,5 évesen vettem, banki tartozás miatt visszavett autó volt. Gondolkodtam egy ideje már a váltáson, de a hosszas nézelődés és keresgélés után mindig leállok. Sok alig pár éves használt rosszabb állapotban van, nem látom értelmét, asszem inkább új lesz majd belőle. Ezzel a kis punyesszel valaki rohadt jól fog majd járni az biztos.
-
HumanBear
csendes tag
Ha nem titok melyik ez a három kereskedés Egerben? Ezen a környéken készülök most autót venni. Köszi
-
Lord Myn
senior tag
válasz
spirit007 #18 üzenetére
Ne is mondd!
A jelenlegi autóm kb. 2,5 éves, csak úgy a vicc kedvéért megnéztem, hogy a hasonló korú ugyanilyen autók (kb. ezzel a felszereltséggel) mennyiért mennek.
Hát, leültem, mert amennyiért én ÚJONNAN vettem, ahhoz képest 3-400e Ft-tal olcsóbbak csak, ráadásul általában dupla annyi, ha nem több km-rel (én csak olyan 10-12e-t megyek egy évben).
Jó, ok, hogy a listaárhoz képest volt rajta ~1,2 milla kedvezmény, de szerintem új autóknál, mindig vannak ilyen akciók, akkor már inkább azt várja ki az ember. -
spirit007
senior tag
Jah, én is sokáig úgy gondoltam, hogy alaposan átnézéssel és körültekintően eljárva egy 4-5 éves használt autó a legjobb vétel lehet...
Aztán ez az egész nálam kb. 20 év után totálisan megdőlt (úgy 2014 óta)
A 2008-as válság és a magánvásárlások leállása miatt egyszerűen elfogytak az ilyen autók.
Gyakorlatilag levedlett flotta autók, mindenféle romokból helyreállított bontószökevények + a német import tízentúliak vannak a piacon.
Ami az ilyen autók közül jó, az SOHA sem kerül a piacra, mivel a dolgozó/jóskapista/nagynéni/rokon MEGVESZI.
A maradéknak egy közös halmaza van: valamelyik irányból mindegyik szaros!
Ezeken kívül van még néhány álmodozó rezidens közgazdász, aki a 4-5 éves autóját új ár -300ezer forintért óhajtja eladni, mert az övé még 70-80ezer Km-rel olyan mint az új! ...bocsánat ÚJJ!Szóval az ember nagyon gyorsan eljut az új autókig, amire garancia, assistance, kiskutyaf@**a van és nem utolsó sorban nyugalom
Persze elképzelhető, hogy 5-6-7 év múlva megint lesz egy rakat magán használt autó.. de ugye azt még ki kell várni. -
Ez is egy jó oldal, mielőtt megvesz bárki bármit is, kis infó szerzéshez.
Régebben az is rémlik, hogy fotók is voltak a műszakiról.
-
updog
őstag
Én is ezen a véleményen vagyok, pedig egy nagyon szép állapotú használtautót sikerült kifogni két éve, eddig relatív kevés szívással, de - mivel szinte mindent vezetek egy excelben, szépen látszik - attól függetlenül hogy nagy javítás csak egy futóműcsere volt (eddig, alig várom a turbót és a kettős tömegűt, mikor jön rájuk a boogie), a sok apróság mindennel együtt már lassan egy Vitara árában benne van, és - most lehet vitatkozni rajta, de - az kb. mindenben jobbat és többet nyújtana, garival, újonnan.
-
Carlytoo
senior tag
Igen: Kocsiguru
Az árat még nem írnám meg.
-
jbcs
tag
Aki használt autó vásárlása előtt áll, mindenképpen fontos a motor és a hajtás rendszer mellett nagyon oda figyelni a karosszériára is. Ketten is az ismeretségi körben vettek 2000 utáni évekből származó autót, csilli-villi frissen festett, mindkettőnél fél év után jött le festék és tiszta rozsda mindenhol ajtók, küszöb, alváz... Nem figyeltek sajnos oda, nem néztek alá az autónak, kívülről ugye nem látszott. Több 100 eFt-os a káruk... Ez ugyanúgy nagy bukta tud lenni, és kevésbé figyelnek oda
-
Lord Myn
senior tag
Tudom, hogy nem leszek népszerű a véleményemmel, de nálam kb. a 2000-es évek elején elszakadt a cérna a sok tákolt, lelakott, AF-s használtautó láttán (>100-at néztem meg) és elhatároztam, hogy mostantól csak újat veszek (esetleg hobbiautónak majd jöhet használt). Egyszerűen az idegeim, az időm, az autó megbízhatósága mindennél fontosabb lett, így nekem számít a 4-5 év garancia (a feleségem Kia-jánál 7), hogy legalább addig ne kelljen szívni az autóval.
Egyébként én autót el sem hozok/hoznék addig, amíg nincs rajta eredetvizsga, kötelező, casco és valamilyen assistance szolgáltatás (ezt akár casco-hoz is lehet kötni). -
dellfanboy
őstag
publikus, hogy mennyiert vetted az autot? esetleg hogy merre? csak hogy ovatosabb legyek, mert tesom is epp ebben a fazisba van(kereS)
-
-
Carlytoo
senior tag
Nem. Ilyet senki nem fog bevállalni. Azt viszont igen, hogy elvigyed az NKH-hoz műszaki vizsgára, vagy szemlére. Kb ugyan az a dolog. 16.xxx forintba kerül. Megbeszéled az eladóval, ha gond van ő fizeti, ha nincs, akkor te. Amennyiben nem akarja a dolgot, akkor gond van és meg sem szabad venni azt a foskupacot. Lehet írok a totalcar-nak.
-
RudY
addikt
Ez engem is érdekel, 13 éve vettem adtam el és vettem utoljára autót. Ahol beszámították a régit, ott eleve kérték tőlem a 60 napnál nem régebbi eredetvizsgát, de amit elhoztam helyette, ahhoz adták is. Nem tudom ez manapság hogy megy, de ezek szerint kereskedője válogatja.
-
#90088192
törölt tag
En kérdezhetek egyet, mert valami nem világos.
Lehet-e elvinni az autót egy eredetvizsgára, úgy hogy csak foglalót fizetsz ki?
Vagy meg egyszerűbb, aki eladja az viszi vizsgalatra?
Ha NEM akkor nincs autó és kész... -
Hieronymus
veterán
-
Samus
addikt
válasz
Hieronymus #3 üzenetére
Ha bizományi értékesítés (úgynevezett nyitott adásvételi, ami egyébként tilos), akkor nem érdekli, mert papíron az ég világon semmi köze hozzá, azt is letagadja, hogy látta valaha az autót.
A vevő végülis örülhet, hogy most kijött a gond, nem pár év múlva jön a yard, hogy viszik az autót (Totalcaron van cikk nem egy).
Egyébként érdemes lenne megírni a sztorit nekik, hátha lenne belőle cikk.
-
Hieronymus
veterán
A kereskedőnek észre kellett volna venni, hogy gond van az eredettel.
-
CounterBoci
senior tag
Totalcaron nagyon jól összeszedik ezeket a dolgokat szerintem.
Saját részről van ismerősöm, aki sok kereskedésben megfordul mint szerelő. Mikor autóra van szükségem megkérdem, hogy tud-e valamit és amire rábök, megveszem. Így lett nekem japán után francia, asszonynak pdtdi. Utóbbiért mikor mentünk, a kereskedésben azzal fogadtak, hogy erőtlen. Megérkezett az emberünk, beindít, géptető fel, vákuumcsöveknél matat, kész. Azt mondta sok tízezerrel lehúztak volna ezért, mert ráfogtak volna turbótisztítást, meg amit nem szégyellnek egy lyukas vákuumcső hibára, csak mert az átlagjúzer nem ért a szerinte pofon egyszerűpd-hez.
Egyébként ez Eger, ahol nem tudom hány kereskedés van összesen, de az ismerősöm három kereskedést mondott, ahová bemehetek, a többiben átvernek. -
d@vee
őstag
Szokásos. Tahója rásózta másra a szarját
Persze hogy nem érdekli utána, örült hogy elvitték. Majd írd meg mi lett a vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- AliExpress tapasztalatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Építő/felújító topik
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Hisense LCD és LED TV-k
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Nők, nőügyek (18+)
- Revolut
- További aktív témák...
- R7 9800X3D/XFX 7900GRE/2x16GB DDR5 6000Mhz/2TB NVMe SSD
- Szép állapot!! Hátlapon kisebb kopások!!! Samsung Galaxy S20 FE SM-G780G/DS - világoskék
- MacBook Air M1 / 2020 / Ezüst / 13" / 256 GB / 8 GB / DOBOZ / GYÁRI TARTOZÉKOK /
- Nagyon szép állapot!!! Samsung Galaxy A13 SM-A137F/DSN - fehér
- i5 HP Pavilion DV7 laptop
- AKCIÓ! FEHÉR ipad pro 13" M4 billentyűzet, VADIÚJ! EU-MAGYAR átvilágítós (lézeresen)
- AKCIÓ! Apple Macbook PRO 15" 2018 i9 32GB 500GB notebook garanciával hibátlan működéssel
- Dell Precision 5540 i7-9850H 16GB 512GB Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
- Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 x HDMI (120Hz)
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3073, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest