Új hozzászólás Aktív témák
-
Helsing
aktív tag
Cserénél újraindul a garancia. Ha garancia lejárta előtt tönkremegy valami és csak cserélni tudják akkor újraindul mivel új termék. Ha nem tudják sem javítani, sem egy ugyanolyan termékre kicserélni akkor a vásárló visszakérheti a vételárat. Persze a boltok inkább azt szokták szorgalmazni hogy vásárold le náluk, de ezt nem vagy köteles megtenni.
Valamint úgy rémlik, hogy a garanciaidő meghosszabbodik a szervizben töltött idővel. -
Gergosz2
veterán
nem tudom , hogy van ez pontosan, de az újraindulós gari téma nem lenne túl kifizetődő a gyártó részéről. Mondjuk a teljes csere is elég ritka dolog, de akkor szerintem indokolt is. Ezért is próbálnak meg inkább mindet szervizelni a gyártók, mert nekik is jobban megéri, meg akkor 30 napos határidejük van.
Pl. Veszek egy tabletet 2 év garival. Fél év múlva leég az alaplapja. Szerviz cserét javasol, akkor én most a 2 év garos tabletem helyett kapok egy másfél év garral bíró tabletet ami vadonatúj? Vagy kapok egy tabletet ami vadonatúj és megkapom hozzá a két év gyári garanciát?
Nem fogsz kapni új tabot nagy valószínűséggel. Elküldik szervizbe, kap egy fődarab cserét és ezt szépen fel is vezetik a szervizkönyvébe. Akkor szoktak pénzvisszafizetést/levásárlást felajánlani, ha nem tudják javítani az adott készüléket. Pl. S3 topikban mostanában jönnek elő ezek, az egyik fórumozónak fődarab csere kellet volna a bőven egy évnél idősebb készülékében, de nem tudott rendelni a szerviz ezért a vételkori vételárat felajánlották neki levásárlásban vagy visszafizetésben(az utóbbiban nem vagyok biztos).
De egyet még szeretnék mondani: A lenovonak borzalmas a szervizháttere itthon. Érdemes rákeresni a Telemax, vagy TMX kigejezésekre és szemezgetni belőlük. PL: [link]
-
creation
senior tag
Többen is félreértettétek az irományomat.
Nem azt sérelmezem, hogy nem elég rövid az átfutási idő. Sokkal inkább, hogy fejetlenség és teljes információ hiány uralkodik. Plusz ezt tetézi a tény, hogy a telefont nem voltak képesek felvenni.
Nem lett volna semmi bajom, ha a kedves üfsz. népek nem egymásnak teljesen ellentmondó információkat adnak.
Másrészt, a garancia bizony szerintem újra kell induljon egy új termék érkezésével, ha azt cserélték. Oka pedig többszörös. Egyszer azért, mert nem az én hibámból következett be a hiba, másszor, ezen idő alatt míg ők ültek felette, szintén nem az én hibámból, a terméket használni nem tudtam, harmadszor, Ha elállok a vásárlástól és újra veszek egy terméket akkor is új garancia jár, hisz az nem egy javított, hanem egy vacsi új termék.
Ahogy te nézed, úgy abban a formában az eladó kisker csökkentett garanciális idővel adhatna el egy terméket.
Pl. Veszek egy tabletet 2 év garival. Fél év múlva leég az alaplapja. Szervíz cserét javasol, akkor én most a 2 év garos tabletem helyett kapok egy másfél év garral bíró tabletet ami vadonatúj? Vagy kapok egy tabletet ami vadonatúj és megkapom hozzá a két év gyári garanciát?
Mert egyértelmű, az eladónak és a gyártónak az előbbi, míg nekem az utóbbi.
Ha veszek egy tabot 14 nap elállás. első héten leég, túl a 3 napon, mondjuk az 5-en. Akkor 1 év - (5 nap + szervizelési üldögélés) == kb a harmadik héten kapok egy tabletet. Az idő okán akkor én most elállhatok vagy nem? Mert ha elállok és veszek egy másikat akkor újra van egy év garom. Ha meg nem állhatok el mert lejárt a 2 hét, akkor ez úgy átverés ahogy van!
Én külön vizsgálom a szervízes esetet a 3 napon túl és külön a csere garanciát.
Ha csere a tablet 3 napon belül, akkor bizony kérem, hogy új legyen a garancia jegy és elölről kezdődjön a számlálás.
Ha 3 napon túli a hiba (mint ahogy lesz a Lenovo A7-30-as tabom esetén), akkor ha javítható, akkor a garancia a javítási idő hosszával hosszabbodik meg.
Ha 3 napon túli az eset és nem javítható, tehát új készüléket kapok, akkor pedig én joggal várom el, hogy ahhoz új garancia legyen, mert az ÚJ!
És ez utóbbi esetben előfordulhat az is ugyebár, hogy már a típust nem forgalmazzák, kifutó lett. Ilyenkor a pénzedet is visszaadják, ha nem tudnak olyat felkínálni. Namost akkor te a vételárat fogod visszakapni, vagy a használati idővel arányosan csökkentett árat? Hmm?Ugye mennyivel egyszerűbb újat adni új garanciával...
-
Gergosz2
veterán
Egy-két észrevétel:
Sajnos hiába hibásodik meg a tableted akár rögtön a kibontás után és jelzed ezt akár rögtön, akkor is úgy járnak el , hogy előbb elviszik tőled másnap, rá egy napra beérkezik a boltba/szervizbe és ha szerencséd van még aznap átadják a futárnak aki másnap hozza neked. Ez ideális esetben 3 nap, szóval ha hétfőn kézhez kapod a terméket akkor esetleg csütörtökön megkapod de ennek annyi az esélye mint a lottó ötös. Valamivel gyakoribb, hogy pénteken kapod meg de ez sem valami gyakori. Legtöbbször következő hétfőn kapod meg. Persze ne felejtsük el, hogy hétfői átvételt tételeztünk fel, ha más napon kapod meg tuti csak jövő héten kapod meg a csere darabot.
Csere darabot azonnal nem fog neked hozni a futár. Ilyen sehol sincs, én nem halottam ilyenről. Gondolj bele ha te lennél a bolt helyében, te is így járnál el. Baromi sok elmeroggyant lehet aki minden ok nélkül küldözget vissza dolgokat vagy csak simán ebben éli ki valamilyen perverzióját.
A garancia pedig a számla kiállításának dátumától él. Hangsúlyozom, hogy a garancia. Gondolj bele, ha egy év múlva küldöd vissza akkor onnantól megint újra indulna? Így akár life time garit is ki lehetne trükközni?
Az elállás az pedig az átvétel napjától számít, onnantól 14 naptári nap. Azt lényeges megjegyezni, hogy ez alatt elég jelezni, hogy elállsz. Szóval, ha a 14. napon szólsz (telefon/email) akkor ha a futár úgyis csak ez után viszi el.
-
creation
senior tag
Nem egészen... Ugyanis a garancia papír azóta se jött meg, s a héten ismét zargatni fogom e miatt az ED-t!
A készülék maga tökéletesen üzemel. Akku is jól bírja a kiképzést. Csak ezek az apróságok, mint pl, hogy se csekket nem küldtek még a hitel fizetéséhez, se a garanciajegy nem jött még meg... Ezek azért idegesítő dolgok.
-
szeky81
tag
Köszönöm a bátorító szavakat!
Még hétfőn a rendes emailjükre is küldök pár képpel teli sort, remlélem nem fognak lerázni azzal, hogy "a futár jelenlétében miért nem nézted meg tüzetesen a terméket", mert szétrobbanok!
Ez a hétvége így merő idegeskedés volt és még egy jó kávét sem tudtam inni.... -
creation
senior tag
Nem egészen. 3 napon belül KÖTELESEK cserélni! A szervízben csak a hiba okát állapítják meg. Újat kell kapjon! Ha nem akkor irány a fogyasztóvédelem. 3 napon túl javítás. 14 napig pedig elállhat a vásárlástól (de ezt nem túl egyértelműen fogalmazza meg az ED).
3 napon belül ők állják a futárt (Főleg mert ingyenesen is hozták ki). 3 napon túl el tudom képzelni, hogy fizetned kell érte, ha nem személyesen viszed be és veszed át.
-
creation
senior tag
Én telefonon hívtam fel őket, eleinte elég hosszú várakozási idővel. De mostanában elég könnyen felveszik, azt hiszem az 5-2 vagy a 6-2 menüpontban van az ahol ez után tudsz rohangálni.
Eddigi tapasznyalatok után azt tudom mondani, hogy betartják a szavukat, ugyanis a futárnál látszik, hogy mikor vetted át, függetlenül attól, hogy mit írnak a garijegyre. Az üzembeállítás napja az átvételed dátuma.
Arra figyelj majd oda, ha megjön az új, akkor a garijegye is új legyen! És azt dátumoztasd velük át az átvétel dátumára! -
Online rendelésre 14 munkanap van, vitettem így vissza nemrég laptopot, de a futárt nekem kellett már állni. Ha garanciát érvényesítesz, akkor viszont első körben be fogják szerintem kérni, majd megjavítják és visszaküldik, tehát nem újat kapsz. Kábelcserét csak végre tudnak hajtani
-
szeky81
tag
Én most olyan cípőben járok, hogy egy kávéfőzőt rendeltem online, ma meg is jött. Kívülről minden oké volt a csomaggal, tovább is állt a futár, majd mikor bent kicsomagoltam láttam, hogy a 220-as kábel be van vágva!
A garanciajegyen 5-i dátum van... Írtam online és mellékeltem képet is a hibáról, kértem is egy ugyan ilyen kávéfőző cserét, jött is visszajelzés, hogy feldolgozzák 48 órán belül.... tehát van nyoma.
Mennyire lehet bízni bennük, hogy eleget tesznek a 3napos cseregarinak? Elvileg ugye 3 munkanap. (szombat pihenő, vasárnap szabadnap)
Esetleg tudsz valami elérhetőséget, vagy te kinél reklamáltál? -
creation
senior tag
Sajnos az ED egyes ügyfélszolgálatosainak ez nem volt egyértelmű, nem is beszélve a tényről, hogy a hozzá kapott garanciajegyen a dátum pénteki, míg a kiszállítás és átvétel hétfői volt. Így "pont kifutottunk" volna a 3 napból. Szóval azért kellett némi harc. Viszont az ápdét 2-án volt, most 5. van és az új garanciajegy még nem ért ide. Tehát még fenntartásokkal kezelem a dolgot.
másik érdekesség, hogy hírlevelet orrba szájba kapok ED-tól, de a levelemre még nem kaptam választ. Szóval ez a másik, amit fenntartásokkal kezelek.
-
Helsing
aktív tag
Szia!
A három nap tudtommal arra vonatkozik hogy nem szervizelik hanem kötelezően cserélik az adott terméket nem pedig arra, hogy rögtön cserélik. Valóban be kell vizsgálni, de ez ugye boltfüggő. Nekem legutóbb ez körülbelül öt perc volt az egyik üzletben nem pedig egy hét.
A garanciának kötelezően újra kell indulni új készülék esetében.
Mivel neten rendelted ezért egyébként nyolc napon belül elállhatsz a vásárlástól. Ilyenkor viszont lehet hogy vékonyabb lehetsz pár ezressel mert pl a postaköltséget lehetséges hogy kiszámlázzák ill levonják a visszafizetendő vételárból.Nem vagyok szakértő a témában csak nekem így rémlenek ezek a dolgok.
-
creation
senior tag
ÁPDÉT lesz mindjárt
-
creation
senior tag
No, de legalább beérkezett a szervizbe, mint azt telefonon megtudtam, és kb keddre lesz csere készülék is.
Érdekes volt a tény, hogy kb 2mp alatt kapcsoltak. Hmmm
-
creation
senior tag
Teljesen érthető, én telefonnak most egy Lenovo A7-30 aka A3300-H-t vettem. Hátra van még a HV ROM csere, aztán az lesz a telefon egy BT headsettel. Nekem kicsi volt a 4,7" a One X-el, szóval ennek most örülök. tény hogy jobban tetszik kijelző méretre a 8", de az meg a zsebemnek nem tetszik.
-
creation
senior tag
Köszi...Mármint a szurkolást...
Én ha sorrendbe kell tennem a kedvenc gyártókat notebook téren akkor DELL, Lenovo, HP... DELL-ből és HP-ból is munkaállomásaim voltak, EGy DELL M90 és egy HP NW8440. Mindkettőt imádtam, de "letelepedtem" és már nem szükség a mobilitás, ha meg mégis, akkor itt a "két" (amiből most csak az enyém van ugyebár kéznél) Lenovo tablet. Ezeket kirándulni simán magammal vihetem, nem foglalnak őrült nagy helyet, az akksijuk a végtelenségig bírja és könnyűek. Persze kijelzőben és teljesítményben nem közelítik meg, de ha kirándulni megyek akkor a párommal megyek, oda már a két tab is felesleges ha úgy nézzük.
Előbb utóbb csak lesz valami. Olyan még sose nem volt hogy ne lett volna valahogy
-
Nekem bejött az Asus, előző lapom is az volt (máig hibátlan, öcsémnél szolgál), mostani is az, hangkártya is, illetve a családban vett laptopok is mind Asusok most
Nekem Dell volt, szerettem imádtam, jó széria is volt (5520, nem a mostani spórolós, hajlós, melegedős sz@rok
amik mostanában vannak a 120-180ezres árkategóriában) de kellett egy erősebb, így asztali lett. Hihetetlen amúgy, hogy anno amit 170e-ért vettem Dellt, annyiért most kis túlzással semmi normálisat nem kapni, egyre jobban spórolnak a gyártók.
Szurkolok, hogy most már egy jó tabot kapj vissza és gyorsan!
-
creation
senior tag
Nos, a mai napon jött érte a futár és elvitték, ez volt 13:15-kor.
Kaptam egy papírfecnit, amin rajta van hogy Fuvarlevél, meg hogy Visszaszállítás. Instrukciókban semmi, pedig egy törékeny kiírás elfért volna... Még jó hogy becsomagoltam...
A csomag megy Szentendrei út 89-95-be.
Kíváncsiak vagyunk párommal, mikor lesz táblagépünk
-
creation
senior tag
Az Asusról meg van a véleményem, annak ellenére is, hogy vagy két évig olyan lapom volt. Mégsem lett a kedvencem. Főleg nem mennék Asus vásárlásba notebook vonalon. VGA-ból is ha lehet kerülöm, pedig gyakorlatilag talán ők azok akik a legjobb alkatrészeket használják fel hozzájuk. Mégsem nőttek a szívemhez.
Amikor az MSI alaplapomat vettem volt lehetőségem Asus, GB és AsRock-ot is választani. Volt amelyik olcsóbb is volt, sőt, azt hiszem ebben az ITX kategóriában bármelyik. De (bár az MSI se a kedvencem) mégis az MSI mellett tettem le a voksomat. Igaz nem az extreme-nél
-
nyikszi
őstag
Edigitálnál már én is vásároltam, amit sajnos vissza kellett vigyek (egy párologtató, mert másfél óra alatt se párolódott meg a krumpli, pedig leírás szerint fél óra elég lett volna), nem volt különösebben semmi a visszavételnél, pedig azért ez nem elektronikai kütyü és látszódott is a használat (hiába sikáltam
). Boltos felhívta a főnököt, hogy mit tegyen, de semmi probléma nem volt, visszautalták a lóvét. Elektronikai kütyük meg máshol olcsóbbak
A szomszédom kérte a tanácsomat, milyen laptopot vegyenek és felsorolt kettőt. Egyik AMD-s, másik Inteles. Mondtam Inteles legyen. Két nap múlva, hogy mit szólok ehhez (egy harmadik konkrét típus). Mondtam, ez még jobb is (Dell, HP helyett), ez is Inteles, meg egy picit jobb a grafikus kártya benne. Erre elmentek az MM-be és vettek egy Asus-t
Szerencsére azt megértették, hogy Intelest kellett venni
Mondtam ez is jó, nem nyúltak mellé.
-
creation
senior tag
Párom is imádja
"Kovácsné meghal, s földi tisztességét megjutalmazván, a mennyországba kerül Szent Péter elé.
- Nos, lányom, megcsaltad-e a férjedet?
- Soha.
- Egyetlen egyszer sem?
- Esküszöm, hogy soha.
Szent Péter odaszól az angyaloknak:
- Hozhatjátok a szárnyakat!
Kovácsné örömmel kérdezi:
- Angyal leszek, atyám?
- Nem ? válaszol Szent Péter ? Liba." -
Igazándiból csak ez az egy családtag ilyen önfejű, még tinédzser
Most megtanulta a saját kárán, hogy nem minden a teljesítmény (bár jelenleg abban is le van maradva az AMD), nem lehet egy-egy kiragadott dolgot nézni egy komplett egészből. Én könnyen beszélek persze, elég sok és sokféle kütyü megfordult már a kezemben/kezemen/stb, épp ezért is próbáltam segíteni neki, de csak nem akart rám hallgatni
Most viszont azt rendeli helyette, amit ajánlottam neki - és amit már rajta kévül két családtagomnak is ajánlottam, ők hallgattak is rám és nem is bánták meg
Az áruhitelen átcsusszantam, így már más a leányzó fekvése
Az aláírásod verhetetlen
-
creation
senior tag
A 14 napossal azért nem élnék szívesen, mert áruhitel keretein belül lett véve. Szóval nekünk az most nem járható út. Csak a végső esetben. És mivel táblagépet szeretnénk venni én konstruktívan kívánom megoldani a kérdést, ha nem lesz ez a típus, akkor inkább ráfizetünk egy jobb / újabb típusra. Mintsem hogy nekiálljunk "szórakozni".
Minden más esetben igazat adok neked. Kár hogy a családod nem hallgatott előbb rád, de talán eztán jobban adnak majd a szavadra.
-
Én kihasználtam volna a 14napos pénzvisszafizetést. Hibásat küldtek, akkor nem kell, vigyék vissza és kérem a pénzt. Nem ők vásároltak tőlem, az én pénzem bánta, akkor legyenek annyira jó fejek, hogy rugalmasan meg tudják oldani.
Pár napja vett családtag AMD-s laptopot, mert én voltam egyedül, aki ez ellen beszélt, mindenki azt mondta neki, hogy az milyen jó. Megnéztem, mikor játszott vele, furcsa FPS esések jelentkeztek amiknek nem kellett volna, ránéztem hőfokokra, 80°C CPU és 75°C GPU, naná, hogy throttlingolt szerencsétlen. De én voltam ugye a hülye, hogy nem ajánlottam az AMD-t neki, mert a fogyasztás őt nem érdekli, nem akksiról használja. Ja hogy azt már nem értette meg, hogy az a 35W hővé alakul? Meg ugye a VGA is fogyaszt..szóval az lett a vége, hogy felhívtam a webshopot, hogy sajnálatos módon nem erre számítottunk, nagyon melegszik és nem tudjuk arra használni a gépet, amire szeretnénk, így élnénk a 14-napos visszavásárlás lehetőségével. Ma jön elvileg a futár és viszi is vissza, semmit nem problémáztak, na ez a hozzáállás kéne máshol is.
-
creation
senior tag
Szerintem tudnak mit csinálni. Egy vagon lehetőségük van mit csinálni és azok közé az én elveim szerint még csak véletlenül sem tartozik, hogy eladjuk a teszt példányt/kirakati példányt.
Ha egy boltnak már nincs készletén az a bizonyos cikk amit keresek, lehetősége van többnyire hasonlót felajánlani, vagy visszafizetni az árát, vagy levásárlást felajánlani. Ezek közül számomra bármelyik elfogadhatóbb mint a fenti eset.
Esett meg velem is, míg bolti eladóként dolgoztam, hogy hoztak vissza routert, mert gyári hibás volt (wif-je nem működött, csak LAN-on szolgáltatott, pedig egy WRT54GL volt). Felajánlottam neki, hogy cserélem újra, amire a válasz az volt, hogy inkább másik típust venne. Megpróbáltam rábeszélni, hogy nem választott rosszul a régi termékkel, de nála döntött az, hogy az rossz volt, így vitt egy TP-Link-et.
Nem hinném, hogy ez ennyire nehéz... Vagy ennyire bonyolult. Főleg pont egy ekkora cégnél. Ebből a szempontból még egy tesco vevőszoli pultban is gyorsabban megoldják a gondot.
-
kemotox
addikt
Hogy ha csak egy üzletben maradt példány, akkor nem tudnak mit csinálni. És amúgy ja, eladják "új"nak.. Ez tényleg rohadtul felháborító.
Többször is vettem már így dolgokat, de mindig úgy voltam vele, hogy tökéletesen működik, az a minimális karc az alján meg nem változtat semmin sem, valszeg csak kipróbálva lett. De akkor is...Nem pont ide tartozik, de ha már boltokon való "idegeskedés" a téma, akkor leírom.
Egyszer rendeltem egy valamit. X napra kihozzák, juhé. Nem jött.
Telefon, elnézést, ingyen kivisszük, Y napon megjön. Köszipuszi. Nem jött.
Telefon, jaj már a futárnál van, tényleg megjön Z napon. Nem jött.
Telefon, érte lehet menni?, persze itt van az üzletben.
Nabumm. Végül is bementem érte. Szerencsére annyira sajnálták a dolgot, hogy egy 300ft os vacak ajándékkal kiszúrták a szemem.Vannak ilyenek. De szerencsére ritka, nekem legalábbis sok rossz emlékem nincsen vásárlásokkal/rendelésekkel/gariztatásokkal kapcsolatban.
-
creation
senior tag
Két dolog piszkált fel igazából.
Az egyik, hogy Budapesten egyetlen üzletbe lehetett volna vissza vinni, a másik, hogy ott is csak kirakatban levő lett volna... Így felmerült bennem a kérdés, hogy akkor a kirakatban levőt is újként adták volna el nekem?!
Szóval ez...
Az meg hogy azért cseréljem vissza mert nem tetszik, arra meg ott a 14 napos elállás... Azért nem kell hogy elrontsam. De értem, igazából ebben a részben igazad is van, mert mondjuk hogy rootolva van azt már felróhatnák és akkor jogosan nem kapnék másikat. De nincs, gyakorlatilag egy este volt nálunk a masina, se többet...
-
kemotox
addikt
Azért érthető szerintem, hogy nem fog azonnal mindenféle vizsgálat nélkül újat hozni. És ha kiderül, hogy nem hibás a termék, hanem egyszerűen csak elrontotta a vásárló, akkor meg visszakérik?
Persze az egy hetes idő lehetne rövidebb is, de még mindig jobb, mint a szokásos többhetes várakozás. Tudom, ez sovány vigasz. Összeségében szerintem nincs olyan nagy gond egyáltalán. Bonts egy sört és lazulj -
creation
senior tag
Nos, szóval most...
Újabb 20 perc várakozás után, mostanra tudtam (volt egy kis pihenő a két hívás közt) befejezni a kérdéskört...
Brutális... Emberek Brutális...
Szóval a helyzet a következő.
Ehh nem is itt, inkább hozzáfűzöm a bloghoz...
Új hozzászólás Aktív témák
- Acer Swift 3 Ultrabook / Ryzen 7 5700U / RX Vega 5 / 16 GB RAM / 512 GB SSD
- ASUS TUF FX505DU - 15,6"FHD IPS 120Hz - Ryzen 7-3750H - 8GB - 512GB - Win11 - GTX 1660 Ti - MAGYAR
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RX 5700 / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- GIGABYTE Z390 AORUS MASTER WiFi Alaplap
- GAMER PC! Ryzen 7800X3D / RTX 5070 Ti / 32GB 6400MHz / B650 WiFi / 1TB Gen4 / 750w GOLD! BeszámítOK
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 5800X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 4070Ti 12GB Zalman S2 TG Enermax 750W
- Google Pixel 8 8/128GB+Spigen tok 6 hó jótállás!
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
- Honor 90 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! HP EliteDesk 800 G1 TWR brand számítógép garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest