Új hozzászólás Aktív témák
-
Snoop-y
veterán
válasz
Eugene Roe #191 üzenetére
Lol
-
Reggie0
félisten
Ez igy van, es tartom. Nekunk is kell csokkenteni, de messze nem annyit.
(#200) 8th: A munkahelyvaltas koltsegeit allja az, aki munkahelyet valt es ne a tobbiek tudejenek rovasara tegye. Vagy ha megsem, akkor vezessuk be, hogy akiknek rovasara tortenik, azok megvetozhassak a munkahely valtast. Jo lesz?
-
k-adi
nagyúr
válasz
Tikakukac #140 üzenetére
2 külön dologról beszélünk itt
1. amit te írtál, kb. utca túloldalára is kocsival megy, az egy --sajnos-- valós probléma a fejekben, de az emberi hülyeség.....
2. amiről az off megy/indult, az városvezetési fail, infrastruktúrális gond (biciklisáv, körút kérdése)Azért abban mindketten egyetértünk remélem, hogy autómennyiség korrelál az embermennyiséggel.
Kicsit elsiklott a beszélgetés Wutu irányábade engem tényleg érdekelne, hogy az miért jó, (vagy jobb??) ha 2x2 sávos körút helyett 1x1 sávon döcögnek a kocsik, a maradék akik kiszorulnak onnan pedig egyéb mellékutakon, kerülőutakon megy? (hiszen továbbra is ugyanott van a suli, munkahelye stb. így nem fog "más felé menni")
Mert igen, ugyanúgy dugó van most is, mint régen... de eddig legalább csak a körúton lévők dögöltek meg a füstben, most meg mivel az egyik sávból kiszorultak a kocsik, így azok rákényszerülnek párhuzamos egyéb utakra, ezáltal már máshol is többet füstölnek a lakóknak. Tehát mégis mi változott azon kívül, hogy a füst kicsit jobban eloszlik?+1 bonus kérdés ha már így benne vagyunk a témában, bár ezt már nem kifejezetten neked írom:
Miért jó az, hogy a biciklisáv teljesen közel van az úthoz, körút mellett van? Azon kívül, hogy így szívják ők is a dugóban ülők füstjét mikor elhaladnak mellettük, és szopatják a népet közvetetten, nem látom sok értelmét.
Hallottam, hogy ha beválik az ideiglenes, akkor talán a járdára festik fel, de az is csak pár méterrel lenne arrébb. Miért nem teljesen új, kizárólag bicikliseknek szánt körutat építünk? (pár utcával arrébb párhuzamosan) -
8th
addikt
válasz
Eugene Roe #202 üzenetére
A smiley nem tűnt fel a hozzászólás végén mi?
-
fatal`
titán
válasz
Eugene Roe #198 üzenetére
Persze, ez Magyarországon nyilván így működik, hiszen csodálatos bérlakás rendszerünk van és teljesen támogatott a mobilitás.
Ennyi erővel költözz ki. Mindenki a belvárosban akar lakni, de csak az előnyeit élvezni, a hátrányait nem (megfordítva a korábbi agglomerációs/kertes házas érvet).
-
Eugene Roe
őstag
válasz
stickermajom #199 üzenetére
Szerintem nem ugyanaz a kettő, ha a takarékosságra gondolunk
rossz példa.
8th: Miért kényszerítene mindenkit? Ő nem kereshet másikat? 10 embernek kell hozzá igazodni? Meg az egész belvárosnak? Az normális?
Ráadásul -> "nyilván nem életszerű" kitételről sem érdemes megfeledkezni, nem véletlenül van oda írva.
-
Ok. Akkor csak érdekességként:
2016-ban Magyarország felelt a CO2 kibocsátás 0.14%-ért
Föld szárazföldjének területe: 148 939 100 km2
Mo területe: 93 030 km2
Mo területének aránya a szárazföldekhez képest: 0,062%. Antarktiszt leszámolva 0,068%
Szóval a nadrágszíjat húzd meg alaposan, mert az elképzelésed szerint Magyarország 2,04x vagy 2,24x többet fogyasztasz mint amit a kvótád engedne, attól függ, hogy az Antarktiszt beszámolod-e igen vagy nem.Ehhez képest Németország föld területének 0,24%-a
CO2 kibocsátás 2,06%
8,6x többet fogyasztanak a kvótádnál. Ha visszavágnád a szintedre akkor szerintem jobban megroppanna a gazdasága, mintha atomot dobnál rá. -
8th
addikt
válasz
Eugene Roe #198 üzenetére
Ja mert az úgy megy, hogy egy munka miatt csak úgy feléget maga mögött mindent az ember mi? Eladja az ingatlanát, kiveszi a gyereket a suliból ezzel kiszakítja a megszokott környezetéből, a házastársát is munkahelyváltásra kényszeríti stb... Annyi erővel költözz el te. Na?
-
stickermajom
addikt
válasz
Eugene Roe #198 üzenetére
Ennyi erővel te meg költözz ki, ha nem akarsz meghalni.
Oda-vissza működik a dolog, az egyensúlyt kéne inkább megtalálni a végletek helyett.
-
Értem, de milyen megoldást javasolnál a problémára?
Thanos csettinsen kettőt, s máris csak 25% él?
Robbantsunk ki háborút Afrikában?
Állítsuk le a gyógyszer és élelmiszer szállítmányokat a fejlődő országoknak?
Vonjuk ki az antibiotikumokat a forgalomból?
Nők kényszer sterilizálása Indiában?
Esetleg a scfikben ismert módszer, hogy a 30. születésnapjukkor az emberek elutazhatnak a szebb világba?
Értem én, hogy azt mondod, hogy aki oda született az érje be 25%-al, de miért állnánk itt meg? Legyen inkább az, hogy aki homokosnak született, vagy sötét a bőre, esetleg spagetti szörnyben hisz az mehet kényszermunkára. Vagy az utóbbi rasszizmus az előbbi nem?Vitázom veled, pedig egy oldalon vagyunk, s mindketten egy szebb világot szertenénk, amiért hajlandók is lennénk tenni, de a gond nem a túlnépesedésben, ökológiai lábnyomban van, hanem a többség mentalitásában. Lehet zöldautózni, biciklizni, akkor is a lényeg az, hogyha nincs rá szükség, akkor nem fogyasztunk. Az se teljesen szuperzöld megoldás, hogy levonatozol (Mert jófej vagy, s a kocsit nem használod) Budapestről Balatonra, hogy ott bringázz, mert a Budaörsi dombok már uncsik, csak a Bükk, Balcsi, meg a horvát tengerparti biciklizés tud kikapcsolni.
-
fatal`
titán
válasz
Eugene Roe #191 üzenetére
Bent Budapesten valóban jó a tömegközelekdés. Viszont az agglomerációból pocsék, főleg ott, ahol még vonat sincs, csak HÉV/busz.
A város szélén a kocsit lerakni nem lehet sehol, így persze, hogy mindenki behajt.
Én mondjuk ha tehetem elkerülöm a belvárost, ha nagyon muszáj a munkahelyemtől (11. kerület) beljebb menni, akkor is inkább villamos, mert többnyire gyorsabb. De aki mondjuk Dunakesziről jár Dél-Budára vagy Dél-Pestre dolgozni, az ezt kevéssé tudja megtenni. Elkerülő út meg nincs, csak gigantikus kerülővel, mert 40 év alatt egy körgyűrűt sem sikerült összehozni.
-
válasz
Eugene Roe #191 üzenetére
Szerintem is rendben a budapesti tömegközlekedés. Ha fent vagyunk a fővárosban szinte mindig azt használjuk. De sok ottani embernek az sem elég, mennének le vidékre, ott nincs az hogy lekéstem pár perc és jön másik.
-
Reggie0
félisten
De, konkretan mindenhol a tulnepesedes a problema. Ha tized ennyi ember lenne a foldon akkor kozel az amerikai labnyommal is vigan eleldegelhetnenk. 30 ev alatt 50%-al tobben lettunk a foldon, usakok is a nagy fogyasztasukkal, mi meg itt magyarorszagon fogytunk, de europaban mindossze 5%-al nott a nepesseg. Akkor nehogy mar nekunk itt kelljen meghuzni a nadragszijat, huzzak meg ott, ahol tulnepesednek: usa, india, kina, afrika.
-
k-adi
nagyúr
válasz
Eugene Roe #165 üzenetére
"Havi 10k a hungária, havi 40k a nagykörűt, deáktól befele meg autómentes."
Ez akkor lenne "fair", ha lenne hozzá nem pár hanem tényleg sok P+R a városkapukban.
De akkor már tovább megyek: + lenne minőségi tömegközlekedés (több villanybusz, több metróvonal) ami a városszéltől bemegy teljesen, sok átszállási lehetőséggel.
Ja és plusz aki városkapuban leteszi a kocsit és tömegközlekedéssel megy tovább azt támogatni "ingázó-bkk bérlettel".Ha meg van adva a lehetőség, akkor jogos a szankció. Ameddig nincs rendes infrastruktúra, nincs a fejekben rend, a biciklisek többsége látásból sem ismeri a kreszt addig marad a hungergames
Wutu mit csinál meg mit nem azt úgy se tudod szabályozni.. innen biztos nem.
De amit lehetne tenni, főleg lokális szinten azt már évek óta halogatjuk itt a fővárosban. Bőven volt már rá idő és pénz is, de valahogy még sose jött össze. -
Jó lenne, ha a benzinbotrány után annyira lemennének a porsék árai, hogy tunék venni egyet.
-
8th
addikt
válasz
Tikakukac #184 üzenetére
Felületesen olvasol ezért zöldségeket írsz már megint. "Te viszont az az ember akarsz lenni..." És itt álljunk is meg. Többször is leírtam, hogy egy ideje már jó messze élek a fővárostól. Őszintén szólva széthúzott farpofákkal lefosom ki, hogy fullad meg a belvárosban az idióta biciklisávtól. Tőlem elvehetik a másik sávot is, sőt még a járdát is elvehetik és oda is rakhatnak biciklisávot azt is leszarom. Nem velem basznak ki nem én fogok megfulladni, én már rég nem ott élek.
-
8th
addikt
De. Ugyanis mindegy kit szavaznak meg a város élére az lókolbászt sem tud már tenni. Magyarán a fővárosi emberek be vannak ragadva egy megoldhatatlan helyzetbe. Van két választásuk. Vagy bambán ülnek és tűrnek tovább vagy fogják magukat és elhúznak a városból. Én megtettem és egyáltalán nem bántam meg, sőt! Nincs az az isten, hogy valaha visszamenjek a bűzbe a zajba a szutyokba. Elhatározás kérdése semmi más. Csak van aki fikarcnyit sem hajlandó feladni a kényelméből és csak rinyál naphosszat, hogy neki pestiként milyen szar. Nem börtön az, hogy nem lehet elhagyni...
-
Tikakukac
titán
Most olvasd fel megint és helyezd bele a te gondolameneted ebbe a vitába.
Érzed, hogy hol a probléma
A belvárosi elfogadja, hogy sok a beton, nincs autója és ha kell hát ázik, meg bérli a kocsit és tömegközlekedik meg egymás hátában van mindenhol, cserébe többet keres és nagyobbak a lehetőségei.
Te viszont az az ember akarsz lenni, akinek legyen meg minden ilyen előny, de nem akarsz bent lenni a többiekkel, de neked legyen parkoló, legyen könnyű bejutni és hazamenni, a többire meg teszel ívesen, fulladjanak meg miattad a nap maradék 16 órájában.
Mondtam már. Válassz. A kettő együtt nem megy, ezzel a stílussal pedig aztán végképp.
-
Ok, egyetértek, hogy neki is kell tennie a földért, csak azt mondom, hogy nem az a gond, hogy Wutu nem szereti a kondomot, ellenben az asszonyról nem akar lemászni.
Lehet azon is elmélkedni, ha te ökológiai lábnyomod idén 101%, az Amerikaié 170%, kínai 30%, Wutu 5%, akkor jövőre mi legyen, ha tudjuk, hogy az összesített 140%(Passz) Föld?
Neked elég lemenni 100%-ra, vagy 95%kell, Wutu mehet-e feljebb 50%-ra?
Az kellő indok arra, hogy Wutu ne használjon 10%-nál többet, hogy te megszoktad a 101%-ot? Illetve az amerikai a 170%-ot?
Olyat is lehetne mondani, hogyha a topok a GDP-jük felét odaadnák a szegényeknek, akkor alig éreznék meg (életszínvonal, várható élettartalom), de Wutunak az óriási többlet lenne.Csak kiharcoltak a hulye hippik, hogy ne lehessen termoteruletet bioetanol/biodizel gyartasra hasznalni,
A képletbe azt is tedd bele, hogy a biodízel gyártás kizsigereli a termőföldet. -
8th
addikt
El lehet költözni ha nem tetszik...
Tikakukac "Az a baj, mocsok mód tápos népek lettek az emberek, főleg itt a nagy faluban és nonstop megy a sírás akkor is, amikor igen csendben kéne lenni és inkább fület-farkat behúzni, mert innen sokkal inkább csak lentebb van."
Ezzel qrvára egyet tudok érteni. A sok rinyapina nonstop rinyál, hogy pesten milyen rossz az élet, meg élhetetlen és túlzsúfolt a város meg különben is random blablabla... Amikor erre visszakérdezek, hogy miért nem lépsz le valamerre akkor kikéri magának és jön felháborodva, hogy mit képzelek ő nem hagyja itt a jól fizető állását! Ja, hát akkor menjen rá az egészséged hol nem szarom én le csak ne rinyálj te pénzéhes majom. amit pluszban megkeres azt szépen elkölti az élete utolsó harminc évében orvosokra és gyógyszerekre. De legalább elmondhatja, hogy ő pösti faszagyerek. LOL
-
Tikakukac
titán
Nagy része lerakná ott a szarját és menne tovább metróval mert sokkal egyszerűbb és gyorsabb.
Igen a logika szerint igen. De mivel az ember egy olyan faj, hogy képes nem viccelek, 1,5 háznyit is menni virágért és 4-et fodrászhoz autóvalÍgy hirtelen eszembe jutottak a drága szüleim akik képesek erre, sőt, olykor ki is kérik. Az sem megoldhatatlan, hogy az út 2 oldalán lévő boltok parkolói között átálljanak. Nagyjából ez a velős csont ürege idefent is.
És ezeknek az ingázóknak mondanátok ti, hogy ne hajts be a városba? Mert? miért ne? Meg fizessen brutális mértékű behajtási díjat? Milyen alapon? Majd ha lesz P+R parkoló mindenhol akkor oké, de így?
Eldugott vidéki faluból jártam be megyeszékhelyre iskolába anno, mindezt Szabolcsban. Volt büdös, volt type-C, volt néha kés is, rohanás, szatyor, cipekedés, fáradtság, blablabla, szerintem én kimaxoltam amit lehet. Oviba úgy lettünk leadva, ahogy tudtuk, szülők kísértek vagy vittek, bringa hátulján, szippantós kocsiban, UAZ-ban fater kollégáival, vagy aki jött és aznap ráért azzal eljutottunk valahogy. -15-ben meg 40-ben is. És mivel elvben nem úgy van, hogy random helyekre kapod az ovit, papíron nem is nagyon kéne itt a belvárosban balra-jobbra mendegélned, hacsak nem okosba' van a gyerek oviztatva, amikor ugye meg kit érdel a bajod a dolog megint.
Suliba pedig már tömegben szedtük össze magunkat és ment a gyerekhadsereg szülő nélkül.Az a baj, mocsok mód tápos népek lettek az emberek, főleg itt a nagy faluban és nonstop megy a sírás akkor is, amikor igen csendben kéne lenni és inkább fület-farkat behúzni, mert innen sokkal inkább csak lentebb van.
-
Olyasmit hallottam, hogy ez teszt jellegű. Ha elegen használják, akkor megéri jobban megcsinálni és mondjuk a járdák egy részét erre átalakítani. De ameddig nem tudni, hogy mennyien térnek át rá, addig a sárga festék a legolcsóbb ha nem válik be.
E mellett én is rühellem az araszolgatást, meg díjaznám, ha a bringások nem hivatkoznának az Aranybullára, hogy ősi szerzett jogaink, hogy nem kell ismernünk a kreszt, és személyi jövedelemadónál többet fizetni érte, hogy bárhol munkára, vagy kedvtelésre is használhassunk bármit. Mert vidéken a 300e autó akkor is luxuscikk, és jogos a jövedéki adó a benzin után, hogyha a gyereket el akarod óvodába vinni meg korrepetálásra. -
Reggie0
félisten
1. Milyen jogon tiltanád meg másoknak, hogy ne autózhasson be büdipestre? Csak mert neked nem tetszik?
Egeszseges kornyezethez valo jog alapveto emberi jog, meg az alkotmanyban is benne van. Jobb orszagokban komplett varosokbol tiltjak ki a belso egesu motoros jamuveket ezen az alapon. Amugy egyszeruen olyan jogon tilthatja ki, hogy o lakik itt, tehat neki van szavazati joga itt, ha tetszik ha nem. Te csak itt vendeg vagy, akinek ugy kell viselkedni, ahogy az itteni szabalyok megszabjak. Ha nem tetszik mehetsz mashova. -
8th
addikt
válasz
Tikakukac #163 üzenetére
"Szegénykém, nincs hova tenni az autót? "
Ironizálhatsz de ez egy rohadt nagy probléma. A belvároson kívül is élnek ám emberek sőt a fővároson kívül az agglomerációban is. És bizony közülük elég sokan a fővárosban hajtják a mókuskereket és járulnak hozzá a munkájukkal a térség gazdasági erősödéséhez. Ha lenne normális fizetős parkoló pl. az újpesten a metrónál (a városkapunál lévő reggel fél nyolcra általában megtelő parkolónak nevezett viccet inkább hagyjuk) akkor az északi térségből ingázók szerintem nagy része lerakná ott a szarját és menne tovább metróval mert sokkal egyszerűbb és gyorsabb.
"Jó, nyilván, vannak olyanok akik imádják sz0panti magukat és még jobban azokat, akik nem mennek bele ebbe a játékba és dugják az autót báhova, de nekik be kell jönni és azt kocsival."
1. Milyen jogon tiltanád meg másoknak, hogy ne autózhasson be büdipestre? Csak mert neked nem tetszik? Hát az elég szar ügy. 2: Tömegközlekedéssel manapság már lehetetlen megoldani, hogy reggel beadod a gyereket oviba suliba aztán irány a munka, délután menj el a gyerekért vidd át bkv-val edzésre/külön foglalkozásra aztán míg ő ott van te rohanj el bevásárolni a családnak. Onnan csomagokkal együtt menj vissza és szedd fel a gyereket aztán mint valami házaló type-C polgártárs hat szatyorral a hátadon gyerekkel az oldaladon loholjatok a buszmegállóba vagy a vasútállomásra, hogy felszállja többi idegbeteg büdös (nyáron ez szó szerint értendő) bunkó mellé és majd valamikor estefelé hulla fáradtan ingerülten hazaérjetek. Pont az a nem normális aki ezt a szopás cunamit választja autózás helyett. És ezeknek az ingázóknak mondanátok ti, hogy ne hajts be a városba? Mert? miért ne? Meg fizessen brutális mértékű behajtási díjat? Milyen alapon? Majd ha lesz P+R parkoló mindenhol akkor oké, de így?
L3zl13: nem.
-
Tikakukac
titán
válasz
Eugene Roe #170 üzenetére
No szalmabáb
-
Eugene Roe
őstag
válasz
Tikakukac #166 üzenetére
Mert a mi cuccainkat mind a szomszédben termesztik és gyártják, igaz?
Nem mindenki él ám segélyen ott sem, bárhol is legyen ez az ott.
#Reggie: azzal a dízellel már a mostani 5-10 évet se élné túl egy modern turbódízel, vagy ki tudja
arról a témáról is írtak már annyi mindent.
-
Reggie0
félisten
válasz
Eugene Roe #165 üzenetére
Csak kiharcoltak a hulye hippik, hogy ne lehessen termoteruletet bioetanol/biodizel gyartasra hasznalni, mert mashol meg eheznek. Igy lehet a jo kis koolajjal termelni a tovabbi co2-ot, de persze ne jarjak autoval, mert nekik kell a 25 gyerek.
-
számoljuk össze hány off lett a totyikba'
-
Tikakukac
titán
válasz
Eugene Roe #165 üzenetére
A Wutu 25 gyereke miatt lehajóztatott és reptetett segélyszállítmányokat, oltásokat és minden egyebet is beleszámoltad a képletbe gyártás szinten is, plusz az emiatt egyéb kontinensekről odavitt emberek felszereléseit, utazásait meg úgy minden mást is? Picit érnyékoljuk meg azért ezt a dolgok, mert van mit.
-
Eugene Roe
őstag
Wutunak 25 gyerek mellett sincs egy autója sem, sárból van a háza, és az egyenlítőnel a fűtéssel sem kell foglalkoznia. Klímát sem használ, mert nincs áram, a sárviskó hamar lehül este, nem kell irodában ülve dolgoznia és hetente 1 csirkét vágnak le, és osztanak 25 részre, nem pedig naponta 30dkg csirke, rosszabb esetben marha a menü (általánosítás). Wutu egész falva nem tesz ki egy medencés rózsadombi lakást 2 x8 bmw-vel.
Behajtási díjat támogatnám, Londonban működik. Havi 10k a hungária, havi 40k a nagykörűt, deáktól befele meg autómentes.
-
Tikakukac
titán
Szegénykém, nincs hova tenni az autót?
Azt észrevettem én is, ezért sem vettem Pestre autót. Jó, nyilván, vannak olyanok akik imádják sz0panti magukat és még jobban azokat, akik nem mennek bele ebbe a játékba és dugják az autót báhova, de nekik be kell jönni és azt kocsival. Nyáron néha a teraszról szoktuk nézegetni, ahogy a szerencsétlen házban lakó bácsi a hombár Mondeo kombival tízezredjére és körözget körbe, mert éppen még 1-2 hely talán lenne is, csak a túlvásárolt szutyka nem fér be sehova. És pöff és pöff és pöff. Jó, tudom, rakjuk parkolót. Hogy hova az is remek kérdés, föld fölé nem megy, alá sem fér már el, de na, neki kell az óriás verda átjárni a MóriczraA köcsög főpolgi meg így 3/4 év alatt nem oldotta meg a 20-30-50 éves problémákat? Ejnye, no. Tarlós papánál is feltetted már ezt a kérdést? De befejeztem, mert úgyis csak hajtod.
-
Azert az sem normalis, hogy en ne jarjak autoval, mert wutu nem hajlando kotont huzni a 16. gyerek utan se. Mert neki jar.
A fejlődő országok többségében is mára az 1-2 gyerek a divat, ami miatt továbbra is nő náluk a lakosság száma, hogy jobb lett az egészségügyi rendszer, ők is tovább élnek, nő a várható átlag életkor, ezért náluk is több generáció él egyszerre. -
Noukoum
veterán
Senki nem utálja az ódis mérnök urat, csak nem szeretem ha valaki hazudik, vagy nem korrektül számol. Ráadásul visszaélve a végzettségével, mert láthatóan sokan még mindig elhiszik amit mondott
. Tipikus emberiség, nem nézünk utána semminek, a Kopasz azt mondja nem a dízel a gond hanem a hajó akkor az úgy van. És még én vagyok villanyhívő, az igen. Végülis lehet, csak úgy is mondhatnánk hogy a reális környezetvédelem és a fenntarthatóság híve vagyok. Vagy úgy is mondhatnám hogy nem vagyok se a magam, sem az unokáink ellensége. Magadat vedd annyira komolyan, hogy figyelembe veszed a tényeket.
-
8th
addikt
válasz
Tikakukac #154 üzenetére
Mint ahogy feljebb is írtam amíg nincs hová letenni az autót az ingázóknak addig baszhatjuk az egészet. Inkább ezen kéne tüsténkednie a főpolginak facebookozás helyett. Mert senkinek sem poén napi egy órát araszolni a dugóban bármilyen hihetetlen: az autósnak a legkevésbé.
-
Coyot
őstag
Semmit nem utálok, csak utálom ha hülyének vagyok nézve. És vallásként sem tudok tekinteni egyetlen meghajtásmódra sem. Csak azt tudom hogy melyik mire jó és a villany tök jó be a belvárosba, meg agglóból bejárni azt annyi. Nincs vele megoldva semmi, csak nem fog a fórumtárs ablaka alá füstölni a belvárosban - ami határozottan előny, csak nem oldja meg a fortyogú bolygó problémáját még ha szeretnénk elhinni akkor sem.
Az általatok utált ódis mérnök kerek levezzette, hogy neméri meg a villany csak X futás után.
A villanyosok levezetik, hogy nem is mert már X/3 km futás után megéri.És jössz te és - nyilván miféle barmok ezt a fajta tudományt megérteni nem tudjuk, de neked pacsira elhiszem:
"a villanyautó már most annyira hatékony és akkora potenciál van benne, nem biztos hogy co2-ben kevesebbet termelnénk akkor ha nem gyártanánk több autót".És akkor kit vegyek komolyan? Téged aki nem érti meg hogy az elmélet között elméletileg nincs különbség, csak a gyakorlat szokott mást mutatni? Lásd a hozzáállásod a villanyos autó árához.
Sima villanyhívő vagy semmit több. -
Noukoum
veterán
Nem becslések vannak róla, hanem mérések. És higyj amiben akarsz, 10 millió szakértő országa vagyunk és baromira unalmas...
Az a baj hogy ti nem a környezetet nézitek, hanem csak utáljátok a villanyt és kész. Szar a villanyautó mert ha nem gyártunk több autót és használjuk a régieket akkor kevesebb co2-t termelünk.Mond már el a világnak hogy holnaptól ne vegyenek új autót, biztos hallgatni fognak rád.
(És mondom a legnagyobb vicc az egészben hogy a a villanyautó már most annyira hatékony és akkora potenciál van benne, hogy nem biztos hogy co2-ben kevesebbet termelnénk akkor ha nem gyártanánk több autót. De ez annyira bonyolult levezetést igényelne, és még akkor sem lenne pontos számítás hogy inkább hanyagolom) -
Reggie0
félisten
válasz
Gyarmati_ #155 üzenetére
Teljesen egyetertek. De ezert kell szepen kiszoritani az autokat. Mondom ezt ugy, hogy en is tobbnyire autoval es rollerrel(vagy mindkettovel) jarok. De az valahogy jobban izgat, hogy levegot kapjak es ne naponta kelljen a kormot takaritani a lakasbol. Max atszokok villanybringrara, elektromos robogora, ha nem lehet itt autozni. Be kell latni, az sosem fog megtortenni, hogy atalakul a kozlekedes majd utana jon a kitiltas. Pont forditva van, amig nincs kitiltas, nem lesz atalakulas se.
Esetleg lehetne annyi enyhitest tenni, hogy azok bejarhatnak az agglomeraciobol, akik ugyan annyi ideig vezetik be a lakasukba a kipufogogazt az alapjaraton jaro gepkocsijukbol, mint amennyi idot a varosban kozlekednek, persze szigoruan akkor amikor otthon van az egesz csalad.
-
A kitiltás sem megfelelő mindenhol és mindenkinek.
Én egy megyeszékhelyen élek és egy másik városba járok át dolgozni tömegközlekedéssel. Sokan ugyan ezt a távot saját kocsival teszik meg, időben nem sok a különbség.
Ennek 2 oka van:
1. az emberek egy részének a jelenlegi jártatok nem megfelelő időpontban vannak, azokra aránytalanul sok időt kellene várni,
2. a lustaság, sajnos sok olyan humanoid van akik mindenáron autóval mennek jönnek.
Erre remek példa a nagyobb gyárak, ahol műszakban dolgoznak. hatalmas parkolókat építenek ezek mellé, hogy elférjenek a dolgozói autók. Pedig ezt a fajta mozgást nagyon jól le lehetne bonyolítani céges járatokkal is. -
Tikakukac
titán
Vagy full átalakíthatnánk a belvárost úgy, hogy a kirakat ajtajába is be lehessen parkolni azoknak, akiknek a város egyébként abból vonzó, hogy minden egy kupacban van, de ott élni pont ennek a hátrányai miatt nem szeretnének, így nekik derogál a többiek meg, nos, fentebb ezt már sikerült leírni
Klasszik szűznek is maradni és kufircolni eset
Én ezen irányú törekvéseimet péntekenként 250km buszozással elégítem ki és vidéken ülhetek a 2 ütemű trabantban, robogózhatok, bringázhatok, sikolthat a Flex meg a Stihl és ha akarom ordibálhatok hajnalig torkomszakadtából. Itt a belvárosban viszont ezeket nem csináljuk, különben még élhetetlenebb lesz minden.
Marha nehéz lehet ezt megérteni, elfogadom, csak ne tegyünk már úgy, hogy amúgy az emberek fejében full rend van és csak az infrastruktúra a gond, mert rohadtul nem. De ez megint erős OFF kiszálltam.
-
8th
addikt
Én marhára nem ezt tapasztaltam. Éltem a belvárosban onnan szakadtam le vidékre. Autóztam ott régen is most is. Horror ami most ott megy teljes agyrém.
Azzal se lenne baj ha kiköltöznek a városból és visszajár melózni. Nekem is tele lett a tököm a zajjal, a bűzzel, az éjszaka utcán részegen ordibálókkal meg a hajnali húgyszaggal... és elhúztam. A baj az, hogy aki ingázik nem tudja, hol letenni az autóját, hogy átszálljon metróra ami keresztül söpör vele a város alatt húsz perc alatt. Ehelyett autóval megy a végcélig.
-
Reggie0
félisten
Ha ugyan annyi haladna vegig, akkor 2x tobb ideig tartana a dugo elmeletileg, de gyakorlatilag a csucsforgalom idoszaka semmit sem valtozott. Tehat egy savon kevesebb auto jar arra, mint ket savon, es ugyan ugy araszolnak.
Autozni pedig nem kotelezo. Aki kikoltozott az agglomeracioba, mert neki jar a csaladi haz es 200 negyzetmeter, az most pofara esik, majd szabadidoben es uzemanyagban kifizeti azt, amit osszefillerbszoskodott. Inkabb, mint a tobbi nem fillerbszo kapjon tudorakot.
-
-
8th
addikt
válasz
Eugene Roe #142 üzenetére
Évek óta biciklivel járok dolgozni kalocsára.
A lakóhelyem és a város közt végig kerékpárút van illetve a városon belül is kiváló, gépjármű forgalomtól elválasztott bicikliút hálózat van így bárhová biztonságosan eljutsz bringával (kórház, rendelőintézet, piac, kormányablak, önkormányzat stb...) Ha az időjárás engedi azzal megyek mindenhová feltéve ha nem kell szállítani/cipekedni semmit. De hát én vagyok a büdös köcsög dízeles aki direkt leszereli a sosevót' részecskeszűrőt és így ölöm a bébifókákat.
-
Coyot
őstag
És a másik oldal amivel hasonlítod mennyit termel? Még csak becsléseink vannak róla, de azok sem azt mutatják hogy megtaláltad a szent grált a villlanyautóval. Főleg hogy le kell őket gyártani a régieket el kell takarítani, ezek mind iszonyat kibocsátással járnak.
A két érdekelt oldal a saját igazára hamisít mindent és csúsztat (igen a villanyautósok.hu is egyszer meghallgattam egy podcastet tőlük az volt az utolsó is annyi sületlenséget beszéltek), mégis te honnan tudod hogy annyi az annyi?
A tét a lét -
- max nem a miénk hanem gyermekeink és az ő gyermekei léte.
Ezekiell
Arra próbál rávilágítani, hogy a villanyos autódhoz előállított coulombok amikor bemásznak az akksiba akkor bizony valahol egy jobban füstölő kémény az eredmény.Bocsi reagálnék az előzőre is:
Azt könnyen belátható hogy ő a régi dízel autójával töredékét sem fogja szennyezni, azzal hogy tovább használja, mintha venne egy villanyost és azzal járna. Ugyanis nem gyártanak le neki egy autót iszonyat környezetszennyezéssel. Erre próbált utalni. -
8th
addikt
-
Eugene Roe
őstag
És még mindig nem érted
a Spar áruszállítónak muszáj autóznia, és Péternek a klímaszerelőnek, nem pedig Júlia háziaasszonynak, Katalin beszerzési igazgató úrhölgynek, vagy Gábor főelőadónak.
Még vidéken sem, amíg emberek Kisgyőrből, Nyékről sőt egyesek még Muhiból tudnak biciklivel járni dolgozni Miskolcra, addig egy 20-30 évesnek ez nem kibúvó. 50 évesen is csak ő nyerne vele, de tegyük fel, hogy átlagmagyarként már 4 fajta gyógyszert szed.
Szerk: a ruházat sem megoldhatatlan, hétfőn bevisz 5 inget, gatyát kivasalva akár még kocsival is. Zuhanyzó szokott lenni a csúszda mellett, bár a zuhanyzás nálunk is lehetne komfortosabb ebből a szempontból.
-
Tikakukac
titán
Főni. Itt lakom a körút mellett és nem ma költöztem ide, pontosan tudom mi és merre az annyi
Hopp és itt is dolgozom 3 utcával arrébb, úgyhogy még pontosan vágom a szitut. És még a bulinegyed is 2 utca, ergo jha, hát valamicskét ismerem a helyzetet.
Szép csendben (haha, nem csendben, mert olyan zajszennyezés is van, hogy a nyitott ablak, mint olyan OFF) azért döglik meg itt mindenki, mert neki derogál a budira is autóval menni és ha már autó, akkor lehetőleg 4 számmal nagyobb, mint amekkora amúgy kellene.
Semmit nem felejtek el btw, balra és jobbra fel tudom sorolni az autókhoz tartozó lakókat és, hogy mire használják a verdát. Van, aki konkrétan esőkabátnak, nem vicc, tényleg erre van autó tartva és áll lent a tragacsTe azt veszed alapul, hogy az autómennyiség fix. Én azt veszem alapul, hogy az embermennyiség az. Volt olyan feladatunk anno, amikor közlekre kellett leadni városforgalmi tervet, szépen szimulálva, hogy hova busz, kocsi, parkoló, P+R meg ilyesmi. Hát oda a te logikáddal ne menj, mert erős bukta lesz
-
8th
addikt
válasz
Tikakukac #127 üzenetére
Azt felejted el, hogy az emberek nem poénból autóznak arra hanem azért mert muszáj nekik. És attól, hogy elvettek tőlük egy forgalmi sávot és odaadták a bringásoknak (amit egyébként marhára nem használnak ki) attól ők még továbbra is ott fognak elmenni és a városvezetés részéről ezzel az idióta lépéssel csak tovább rontottak a már meglévő problémán. Mert autóból nagyságrendileg ugyanannyi keresztül halad most is az adott szakaszon csak most egy sávon. Lassan. Ha egy autó folyamatosan lépésben araszol és csak az elindul-megáll elindul-megáll játékot játssza akkor a károsanyagkibocsátása a többszöröse lesz mint ha egy adott közel fix tempóval keresztülgurulna az adott szakaszon. Ehelyett most fokozottan ott füstölnek az emberek képébe. És hány autó is vergődik keresztül ott 24h alatt? Na szorozd be szépen annyival. Kibaszottul bicskanyitogató és álszent dolog, hogy a környezetvédelemre hivatkozva verik a mellüket a biciklisávra. Bravó! Közben azok az emberek akik ott kénytelenek élni/dolgozni/létezni szép csendben beledögölnek, de semmi baj. Lényeg, hogy van egy üresen álló bicikli sáv. Fasza! Ezt mind a helyi emberek szopják meg mélytorokra. És igen. Így van, ez lenne a lényege, hogy az autósok a gyorsan a lehető legrövidebb idő alatt keresztülhaladjanak egy szakaszon. Mert az a legkisebb rossz mind közül. Baromira nem mindegy, hogy egy két kilométeres szakaszon akár még egy két pirost bekapva is öt perc alatt áthaladsz vagy araszolsz ott fél órát és eregeted a füstöt mások képébe.
-
Tikakukac
titán
Vannak ott bőven szövegkörnyezetesebb részek is, amiket igen nehéz máshogy érteni, de én kíváncsi vagyok rá mit lehet még kihozni belőle.
De jogos amúgy. Én is isten háta mögül érkeztem és valóban, a szelektív szemétgyűjtéstől kezdve a nem égetjük el a bármit is a kertben jellegű dolgokig irgalmatlan nehéz egy másik látásmódra programozni az embereket odahaza. Ez itt vidék van elég bajunk, ó, hát elássuk a TV-t is a határba, kit zavar az.
Kb. ez megy. -
Coyot
őstag
válasz
Ezekiell #135 üzenetére
Olvasd végig értelmesen a topicot, amiből a kollega linkelt.
A két végén égetett gyertyából mi nem igaz szerinted? Gyártunk autókat mert jobbak vagy annak hisszük mint ami van, ahelyett, hogy használnánk sokáig midnent amit tudunk, de ez itt a fogyasztói társadalom vége is lenne egyben. Ellenben lehet hogy tényleg nem főnénk meg 50 év mulva. -
Coyot
őstag
Te tényleg nem érted amit mondani akarnak neked az a baj. Azért jár dízellel amin gyárilag nincs részecsekszűrő mert az a legoptimálisabb neki - mert hosszú utakra használja. Arra pedig nagyon sokáig jólesz még a dízel, jobb mint bármi egyéb.
És én osztom részben a véleményt, attól hogy a városi nép tovább él kb annyi fog történni, hogy ők is látják ahogy mind megfőlünk.
De továbbra is nagyon aranyos ahogy a szövegkörnyezetből kiragadsz állításokat, majd próbálod máshogy értelmezni mint ahogy szánták
-
Noukoum
veterán
válasz
Ezekiell #131 üzenetére
Nem én találtam ki sajnos.
[link] [link] [link] [link]"de azért leírom, hogy amíg konkrétan be nem tiltják addig én biztosan dízellel fogok járni. Ha autót cserélek a következő is dízel lesz. Az ország legritkábban lakott részén élek és 90%-ban lakott településen kívül használom így ballisztikus ívben rohadtul telibe szarom mennyit szennyez. Ez van."
"és részecskeszűrőm sincs bibibiii...
"
"Mire itt a belső égésű motorra büntetőadóztatás lesz engem már rég bekapáltak a földbe, tehát pont leszarom. Ez van."
"Ez mennyire demagóg duma már istenem.Majd biztos azzal mentem meg a világot, hogy a már legyártott autóimat belököm a bontóba elrohanok gyorsan és veszek fel több millió hitelt, hogy bele tudjak ülni egy újabb szarba ami pont ugyanúgy környezetszennyező. Hát akkor jól van. Már indulok is.
"
"Ti végtelenül naivak vagytok, akár egy kisgyerek."
-
haxiboy
veterán
válasz
Eugene Roe #132 üzenetére
Home Office mindenkinek akinek csak lehet.
-
Eugene Roe
őstag
Amíg nem fogadják el az emberek, hogy az autó önmaga a probléma, addig nincs mit várni.
Jelenleg egy átlag középosztálybeli budapesti számára az a cél, hogy ~66m2 + tömegközlekedés helyett 130m2 + 2 autó legyen 5-10-15 éven belül.
Emberek érzik, hogy ez jelenleg nehezen kivitelezhető, ezért a marketingesek kitalálják a varázsautókat, a politika pedig betiltja az übert és társait (mondjuk az akkori szabályozás mellett én is betiltottam volna).
A tehetősebbek majd beülnek a 2-3 autóba, napi 1-1 órát ingáznak, aztán majd csodálkoznak, hogy rohad rájuk a világ, miközben ők pénzt nem sajnálva "mentették" a bolygót.
Kollégámnál egyik árpád hídnál a másik a bme-nél dolgozik, és kiköltöztek a deák tér mellől Vácra, hogy legyen oxigén a gyereknek. Csak napi 2*10 perc metró és 2*40 perc villamos helyett 2*30-40 + 2*~70 perc autó van. Ez a kapufa esete, ahogy a 600 ezer ft-os panel m2 ár is.
Ide valami egészen más kellene, mint ami most van.
-
-
8th
addikt
Hát, hogy még nagyobb dugók legyenek még nagyobb legyen lokálisan a légszennyezés és így még inkább az autósok ellen lehessen hergelni a közvéleményt. Nem szól ez semmi másról. Józan ész? Ilyet ott ne keress. Mindössze ennyire futotta a karigeri team szürkeállományából. Az egy sorban sokszor lépésben araszoló autók miatt nemhogy tisztult hanem az érintett szakaszokon épp ellenkezőleg romlott a levegő minősége. Magyarán kijelenthető, hogy a főváros vezetése a helyi lakosok bőrére orosz rulettet játszik. Bicikliseknek is nyilván jót tesz, hogy eddig sosem látott szmogfelhőben tekernek végig. Ja, nem.
(#97) bambano "egy Földünk van. nincs olyan, hogy nem a városban termeli." Ennyi. Tapsikolunk a villanyautóknak mint egy debil kisgyerek miközben pont olyan szar az is mint a belső égésű. Nem a városban szennyez? Tényleg? És most hová szarjak?! Amikor a békát odarakod hideg vízbe megfőzni az is későn kap észbe. Az emberek szemlátomást hülyébbek még a békánál is. Folyamatosan két végén égetjük a gyertyát és közben úgy teszünk mint ha lenne B terv és lenne hová tovább állni ha majd végleg és visszafordíthatatlan mértékben élhetetlenné tettük ezt a bolygót. Ha visszatekintünk az elmúlt évszázadunkra nagyjából még öt hat generáció és az emberiségnek vége.
-
k-adi
nagyúr
én is szeretek biciklizni, de a biciklisek és az ott lakók (na meg a józan ész) érdekében remélem ilyen formában nem marad se ott se a budai oldalon létrehozottak.
érthetetlen számomra miért kell a körutat jobban megbénítani mikor így is gáz.
sokkal jobban támogatnék egy párhuzamos biciklis körút kiépítését mint a kocsik melletti örökös harcot.
ami a budai oldalon van meg kész vicc.. pl móric - bartók béla ahol konkrétan többször is keresztezi a busz sáv a biciklist, eléggé veszélyes megoldás. -
hunluki
senior tag
Én kicsit reménykedem benne hogy marad, de sajnos nem fog. Második éve járok villanyrollerrel dolgozni (95%-ban bicikliúton), iszonyat kényelmes (igen, még télen is), 15 perc 45-50 perc bkv vagy ugyanennyi dugóban araszolós autó helyett. Jó időben meg kimondottan fun. Valamelyik fórumon ki lett számolva hogy 15 forint egy teljes feltöltés, én 2 naponta szoktam tölteni. Szerintem hatásfokban verhetetlen.
-
Reggie0
félisten
Aha. Akkor kozelitsuk meg a problemat mas iranybol: Ha a vulkanok evi 25 millio tonna kendioxidot bocsajtanak ki, akkor az mekkora problemat okoz az okoszisztemanak, ha az emberek evi 1 grammot allitanak elo? Milyen hosszutavu hatasokat okoznak ez esetben az emberek keltette kendioxid szennyezes?
-
hallador
addikt
válasz
Eugene Roe #2 üzenetére
-
bambano
titán
miért olyan nehéz megérteni, hogy egy ökoszisztémád van.
ha tönkreteszed, akkor indián leszel (lásd: szopacs).
lehet, hogy nem csinálsz semmi olyat, ami azonnali problémát okoz, tehát pl. beáll egy nemzetközi szállító hajó a Csepel szigetre, és nem fulladnak meg azonnal a körúton belül a csórikám pestiek. csak esetleg behurcolsz valamit, ami elterjed, inváziós faj lesz belőle, és megöli a helyi ökoszisztémát. vagy beszennyezed a vizet, ami néhány körforgás után jut csak el hozzád. vagy csak olyan terméket hozott a hajó, ami miatt kiirtottak egy fél megyényi esőerdőt. vagy hozott valamit a hajó, amit kipakoltak, helyére bepakoltak párszáz köbméter helyi szemetet, amit fejlődő országok tengerpartjain borogatnak ki.felejtsétek el azt a hülyeséget, hogy helyi vagy távoli szennyezés. mindegyik probléma akkor is, ha a közvetlen hatása rád nézve más.
-
bambano
titán
értem...
tehát ha telef.sod az óceánt, majd kihalászod, konzervdobozba tömöd és az asztalodra teszed, akkor pontosan milyen messze vagy a szennyezéstől?
ha az óceán közepén telepöfögöd széndioxiddal meg kéndioxiddal a levegőt, az egyik felszáll a felső légkörbe és melegház hatást okoz az EGÉSZ FÖLDÖN egyszerre, mert nincs olyan, hogy a malájoknál melegszik a klíma, nálad meg nem, a kéndioxid meg savas esőt csinál, ami mondjuk skandináviában esik le, akkor milyen messze vagy a szennyezéstől?"Ezzel az erovel hizzal meg jol, hogy minel tobb szenet megkoss...": ezt pontosítanod kellene, mert úgy érzem, ebben a kategóriában kifejezetten jó vagyok. a tömegem az elektronikus mérleg szerint Error.
-
Reggie0
félisten
Ez nem relativizalas, hanem egyszeru fizika/kemia. Nem mindegy, hogy milyen messze vagy a szennyezes forrasatol, mert minel messzebb van, annal kevesbe kapsz belole. Amugy a kendioxiddal ugysem tudunk sokmindent kezdeni, mivel a vulkanok evi 20-25 millio tonnat eregetnek a legkorbe es nagyjabol meg egyszer ugyanennyit az emberi tevekenysegek. Szoval a legnagyobb erofeszitesek mellett is max felezni lehetne.
Az meg erosen demagog hulyeseg, hogy minden szennyezes problema. Vannak termeszetes korfolyamatok amiket meg nem borit fel akarmekkora szennyezes. Ezzel az erovel hizzal meg jol, hogy minel tobb szenet megkoss... -
nevemfel
senior tag
Nem mondták még rád, hogy kontroll-mániás vagy?
Ehhez legalább egy egyetemi évfolyamnyi Sztálin-diktátorra lenne szükség, akik aztán a világ összes országában vaskézzel diktatúrát vezetnének. És még így is volna esély, hogy itt-ott fellázadnának. Mondjuk azt egy globális hadsereggel lehetne leverni, és egy globális titkosrendőrséggel felügyelni az összes helyi diktatúrát.
Persze azok lennének a hülyék, akik fellázadnának eme tökéletes társadalmi berendezkedés ellen. Az egész az ő érdekükben történne! Az emberiség, a Föld, sőt, az egész világegyetem megmentésének a nevében!
-
niof
veterán
Na, majd én megmondom a frankót!
Jó dolog ez a szabályozósdi, de az a baj vele, hogy nem mennek elég messzire. Azt kellene tenni, annak lenne teteje, ha valaki alkotna egy erőforrást - lényegtelen, hogy ki és milyen üzeműt - amit, és csak azt használhatnák az autógyárak. Ennek az erőforrásnak kellene megfelelnie az összes, a közlekedésben felmerülő igénynek. Elegendő teljesítménnyel kellene rendelkeznie egy 7 fős család szállításához, az összes út és terepviszonyt beleértve. Az összes gyár csak ezt az egy erőforrást alkalmazhatná a járműveiben. Csak a kaszni és az egyéb csecsebecsék lehetnének saját termékek. Így megmaradna az (az illúzió), hogy mindenki attól a gyártótól vesz autót, aki a neki jobban tetszőt (esztétikailag) gyártja, de teljesítményben ugyanott lenne mindenki. Ez a szabályozást is könnyebbé tenné, szigorúan kontrollálva be kéne tartatni. Persze a többi segédberendezés felügyeletével együtt. Kikapcsolhatatlan és megkerülhetetlen fedélzeti számítógéppel és GPS alapú sebességszabályozással. Ez megszüntetné azt a közlekedéshez való általános hozzáállást, hogy annyira megyek, amennyire a kocsim bírja, mert így akarom, mert sietek stb... Így a sok barom állat, aki manapság az utakon közlekedik, kénytelen lenne a KRESZ szerint autót vezetni (tisztelet a kivételnek, aki most is betartja a szabályokat). De nyilván nem csak személyautók léteznek, ezért még kellene néhány féle erőforrás típus, amit lehetne használni a tömegközlekedés járműveihez, a kis és nagy teherszállításhoz, motorkerékpárokhoz, és kb. ennyi.
De persze ez mind utópia, ez sosem fog megtörténni, több okból sem.
A környezetvédők kivételével ebbe senki nem menne bele. Amíg lesz a világon egy magát istennek képzelő, agyontetovált, atlétatrikós, kigyúrt, 8 kiló fuxot magán hordó (szándékos sztereotipizálás, a teccetős rész gondolatban aláhúzható) Igazságos Izom Tibor, addig az azt fogja mondani "nehogymá más mongya meg hogy milyen erős béjemvével méék neki a falnak he!". Vagy a milliomos, urambocsá milliárdos (esetleg csemetéje), "nehogy már ne vehessek egy (vagy több) 500-1000 lóerős sportautót, mert megtehetem!" Meg persze az autógyártók ezt mind presztízsveszteségnek élnék meg, és ők sem állnának kötélnek.
De ha visszatérek a gondolatmenetem elejére, hogy mennyire nem hatékonyak a szabályozások (globálisan, nem csak itthon), ha még a közlekedésben részt vevőket sem tudjuk kordában tartani, akkor mit várunk az autógyártóktól, akik sok milliárd dollár bevételért harácsolnak minden évben, hogy az ő szarjukat vedd? Hogy ne csaljanak? Ne ejtsenek pofára? Ne kerüljék meg a szabályozásokat? Ne a szarabb/olcsóbb alkatrészt építsék be? Ugyan már...Ez meg a naivitás maga.
-
Ezekiell
veterán
Senki se tagadja, hogy szennyeznek a tankerek/teherszállítók. Naná hogy fontos csökkenteni azt a szennyezést.
De az nem igaz, hogy "mindegy hol szennyez". Kérdezz meg erről asztmásakat pl, mennyire érzik magukat faszán a belvárosban télen 0 légmozgásnál, és mennyire érzik magukat jól mondjuk egy hegyen/kis faluban. Rohadtul nem mindegy.Mindkettővel foglalkozni kell.
-
bambano
titán
"peldaul a kendioxid a vizet is szereti, igy egy ido utan nem kendioxid hanem kenes savkent csapadekka alakul": uhh. sokkal jobb, megnyugodtam.
az is tök jó, hogy a tüdőm kirohadásában a tankerhajó kevésbé játszik szerepet.
oh wait.
az emberek zöme egy csomó tengeri cuccot eszik. a nagy légköri mozgások pár nap alatt körbeviszik a levegőt a földön.
szóval de, a tankerhajó itt is szennyez.és de, lehet ellene tenni, például nem bunkerolajjal járatni. és még sok mást is.
persze, lehet relativizálni, hogy nem itt szennyez meg nem annyit meg nem így meg nem úgy, de attól még szennyez, és mivel egy Földünk van, tökmindegy, hol szennyez és mennyit. Szennyez. pont.
-
Tikakukac
titán
Hááááááát, na igen. A nagyobb kérdés, hogy tényleg tömegesen képesek-e az emberek kiszállni a verdából, főleg a tényleg belvárosiak. Nekem van haverom, aki bakker átült bringára korona óta, azóta is csak azzal megy, fogyott egy csomót, cigit is letette emiatt, neki a bringasáv konkrétan egy új élet alapköve lett így kombózva. Innen nézve én csak örülök neki.
-
Eugene Roe
őstag
1 tankerhajó károsabb, mint egy autó, de még a legmodernebb elektromos vasút atomerőműről működtetve sem versenyképes a hajóval teherszállítást / kibocsájtást tekintve. Illetve a jövőben is egyszerűbb lesz 25 ezer konténerhajóra (vagy 250 ezerre, mindegy) kipufogót szerelni, mint milliárd autóra / millió mozdonyra.
-
Noukoum
veterán
Nem védem, csak megkéne érteni hogy mást bocsát ki és máshol teszi. Az a tankerhajó egy országnyi cuccot szállít egymaga, míg az autód max a seggedet viszi el. És hiába zavar a tankerhajó, ha felfordulsz sem tudsz vele mit kezdeni pont úgy ahogy az Eu sem. (Csak szabályozzák a kibocsátást ahogy feljebb már említettem.) De látom neked ahol laksz ott a tankerhajók folyamatosan az orrod alá tolják a kén-dioxidot, dízelautó meg az óceánokon szalad. Komolytalan...
És hülyék lennének leállítani a tankerhajókat, mikor a legkörnyezetkímélőbb szállítási mód 2020-ban. De látom sokan úgy isszák a média hazugságait, mintha ivóvíz lenne a sivatag közepén.
-
Reggie0
félisten
Ez nem igaz, van ra szabalyozas, 2018-ban csokkentettek a megengedett kendioxid kibocsajtast, ami ebben az evben lep eletbe.
(#102) bambano: Ez egy hulyeseg, csokken a koncentracio a forrastol tavolodva, sot peldaul a kendioxid a vizet is szereti, igy egy ido utan nem kendioxid hanem kenes savkent csapadekka alakul es el sem er idaig.
-
bambano
titán
Új hozzászólás Aktív témák
- P15 Gen2i 15.6" 4K OLED érintő i7-11850H RTX A2000 32GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Apple iPhone 13 Pro Max 128 GB Sierra Blue független 100% Akku
- ASUS ROG-STRIX-RX5700XT-O8G-GAMING RX 5700 XT 8GB GDDR6 OC PCIE
- Thinkpad P16 Gen2 16" FHD+ IPS i7-13850HX RTX 1000 Ada 32GB 1TB NVMe gar
- P14s Gen5 14" FHD+ IPS Ryzen 7 PRO 8840HS Radeon 780M 16GB 512GB magyar vbill ujjlolv IR kam ga
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700K / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 500 SSD
- ELADVA. Részletre elviheted akár 365 napra Bankmentes , azonnal elérhető ASUS ROG Strix G18 G814JIR
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG B450 R7 5800X 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800XT 16GB ZALMAN S2 TG A-Data 750W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3403
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest