Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Alteran-IT #13 üzenetére
mondjuk vicces lett volna, ha a fideszes rokonnak nekimennek viktorék. kb ugyanaz, mintha tiborcnak mentek volna neki.
-
hallador
addikt
Mert más nem tudott volna ennyit adni, egyrészt másrészt jelen pillanatban nem csak az számított ki adott több pénzt, hanem az is, hogy mennyire stabil a környezet, mennyire képes egy nemzet kiszámítható munkaerőt előállítani. Na most ebben a Németország vezet. És nem csak ebben, hanem abban is, hogy nagyon hatékonyan tudnak alapképzésekkel embereket komoly technológiai tudással elhalmozni, ameddig pl keletebbre ilyen OKJ meg utódai semmire nem jók a pénz elcsalásán felül. Nagyon sok lengyelt vettek fel, és nem csak Lengyelt. Persze nem német átlagbérekkel. Őket azért mert gyakorlatilag a legképzettebbek a régióban, valamint a legjobban beszélnek idegen nyelveket is (beszéltek már LEMP alatt is), pl németet. A komoly szakmai fejlődéshez nem baj, ha beszélnek angolul, és németül. Ha megnézzük pl Otthon nem nagyon lett sikertörténet az AUDI-n kívül semmi, az AUDI is azért mert a régi Rába művek területét vették meg magyarok építették meg a gyárat, és utána az AUDI belakta. Saját képző iskolával igen a gyári munkásnak is. Az az egy olyan projekt volt, ami eleve konszenzusban épült. A többi gyár nagyon nem így épült meg is lehet nézni, hogy akár a Mercedes, vagy a soha meg nem nyitott BMW sem nagyon teljesít jól.
Arról nem is beszélve, hogy az AUDI-nak sikerült a legjobb helyet kiválasztania.A Tesla mindig is fekete bárány lesz Németországban, mert hát az USA szemlélet az nem játszik ott annyira. De nem nagyon lesz más választása, ha olcsón akar termelni, de magas műszaki színvonalon.
-
Alogonomus
őstag
Amerikában pedig vissza kellett vásárolniuk az autókat, és nem nyomott Eurotax áron, ahogy azt Németországban kell tenniük, hanem minimum $12500-t adniuk kellett a 2 literes autókért, és egészen $44000-ig felmentek az árak, valamint a hatóságok nagyon vizsgálták, hogy a fogyasztók ne járjanak rosszul. De még aki ingyen megjavíttatta a kocsiját, az is kapott extra $5100-$10000 közötti összeget az "elvesztett" néhány lóerőkért.
Rengetegen éltek is a visszavásároltatási lehetőséggel. -
vicze
félisten
"nemeteknel karteritest kellett fizetni es javitast biztositani minden egyes autotulajdonosnak"
Linkelnél erről valamit, mert konkrétan ilyenről 0 információ van. És nem történt meg, csak személyi felelősségre vonás volt.Az EU-s egyezkedés még minidig zajlik és épp VW 500milla EUR, BMW 300Milla, és a Mercedes 100milla bírságot róttak ki, de még minding felebezés alatt áll. Ki tudja, hogy lesz-e belőle valami.
Amit leírtál az US-ben történt, de Németországban semmi ilyesmi nem volt, konkrétan semmilyen pénzbüntetés.
Azért itt megemlíteném, hogy nem csak a VW érintett, hanem az világ összes gyártója a Toyotával együtt csalt, mint később kiderült, csak valahogy ennek már nem volt akkora visszhangja, és csak a VW kapott US-ben büntetés egyetlen más gyártó nem. És az inkább volt állami koncessziós per a haldokló US autógyártás támogatásáért, minthogy valósan a környezetvédelemért.
-
Hieronymus
veterán
válasz
Alogonomus #15 üzenetére
"Azért mégis volt egy jelentős különbség a dízelbotrány kapcsán az amerikai gigabírság és a német jelképes bírság mértéke között."
Ja.
Az Amerikai döntés mögött más érdek állt, mint a német mögött.
Amerika érdeke, hogy szakadjanak bele a giga bírságba. Főleg az összes német gyártó és utánuk az összes további külföldi gyártó. Ki tudják ők szolgálni, a tönkre ment gyártók miatti piac növekedést. (America First)A németek nem lefejezni szerették volna a német gyártókat csak jelezni, hogy ezt nem lehet megtenni. Folytatni meg semmi képen sem.
A VW nem kormány nyomása okán fizet(ett) az érintetteknek. Az érintettek perelték a gyártót és nyertek. Nyilván itt a „Deutschland, Deutschland, über alles“ érvényesül. Az elfogadható kereteken belül, természetesen. -
Reggie0
félisten
válasz
Alogonomus #15 üzenetére
Viszont nemeteknel karteritest kellett fizetni es javitast biztositani minden egyes autotulajdonosnak, akit erintett.
Azert a dizelbotrany kicsit komplex problema, mert a teszteles is az. Es ha a teszteljaras es a valosag kozott oriasi a szakadek, akkor logikus, hogy a teszteljarasra optimalizal minden gyarto, hiszen azon kell atmenni. Annak megitelese, hogy a teszteljaras "becsapasa" vagy hibainak feltarasa es kihasznalasa mennyire jogszeru, mar megint mas temakor. Ha a jogi alapok nem kelloen korultekintoek, akkor siman meg lehet uszni.
-
vicze
félisten
válasz
Alogonomus #15 üzenetére
Németországban a cég ellen nem történt semmilyen felelősségre vonás, mivel nem volt jogalap. A büntetőjogi eljárások személyek ellen vannak és még minding zajlanak.
Az amerikai jogrendszer merőben más mint a német vagy legtöbb EU, így ott megvolt a jogalap a kártérítésre a cég ellen, ott viszont személyi felelősségre vonás nem történt.
EU-ban 2020 léptették életbe a törvény ami hasonló esetben felelősségre tudja vonni a gyártókat, mert eddig semmilyen jogalap nem volt. -
Alteran-IT
őstag
De amúgy mit vártunk egy ilyen gyáva szar kormánytól? A questor ügyben sem volt semmi, amit úgy igazában tettek volna a károsultakért, pedig az belföldi cég, kb. két perc lett volna az igazgatóságát láncra verni és a pénz mellett még a sz@rt is kiverni belőlük, de hasonlóan nem volt semmi a vörösiszap katasztrófánál sem és ezek mind belföldi ügyek, ha ilyenekbe nem nem szar kormány beleállni, akkor nemzetközi szinten biztos nem fog egy ekkora cégbe, már csak azért is mert itt az egyik leányvállalatuk azt nehogy már elmenjen vagy ilyesmi, mert akkor nekik kell minimálbéres munkahelyeket teremteni, ami tudjuk jól mit ér.
Orbánél sajna ilyen töketlenek, egyedül vétózni tudnak, azt is csak hülyeségeknél, meg ott ahol már a lopás is függ tőle, szóval a németek cselekedetei ezekhez képest példamutatóak, de hát mit várunk egy olyan országtól, ami 50-100 évvel el van maradva és hülye kommunizmusból ránkmaradt vénemberek irányítják fiatal demokraták címszóval, egy vicc ez az egész ország. -
Reggie0
félisten
Azert annyi kulonbseg van, hogy nemeteknel az erdekvedelemnek van nemi hagyomanya es peldaul a dizelbotrany kimenetele sem az lett, hogy kapja be a kedves vevo, vegyen uj autot, hanem megfizettetek az okozott karokat, a csalast es a helyreallitast a gyartokkal.
Itthon az allam mire kotelezte a VW-t es a kereskedeseket a csalasert/szerzodesszegesekert? -
nemhogy idehozná hozzánk, itt a felét kifizetné az állam, és ha a hortobágyi világörökségi területre képzelné el, akkor átneveznénk hortobágy-musk védelmi területre, és két kócsagfészek között odavezetnénk a sztrádát is
-
Penge_4
veterán
Ott a pont! Ott is ugyanúgy megy a mocsokság (VW botrány, emlékszik még valaki?) csak itthon dívik ez a nyugati kolbászkerítés dolog.
Ironikus amúgy, hogy a németek ugyanazt csinálják, ami a Fidesznek meg nemzetibb pártoknak terve lenne, csak mi lepkefing vagyunk a nagyhatalomhoz képest. Itthon is terjeszkedik a környező országokba az OTP meg mások, csak nem olyan egyszerű, mint az Aldi, Lidl, Merci, BMW...
Meg egyébként is ez a 2000-es évek elején volt divat, azóta egyre több ország legbutább választópolgárai is rájöttek, hogy mire megy ki a játék, meg mit jelent a gazdasági gyarmatosítás.
A Teslát most ugyanezért basztatják, csak ők megtehetik, mert németek... Semmi köze sem a demokráciához sem ahhoz, hogy ki esik hasra Musktól.
-
vicze
félisten
Milyen alibi indok? Környezeti hatástanulmány nélkül építették meg az egészet, és úgy gondolták, hogy majd szépen átvernek mindent pénzzel. Sikerült egy olyan országra találni, ahol nem olyan egyszerű.
Semmi köze nincs a Teslának a környezetvédelemhez. Asszem ez az 1tilliós érték és Musk jelenlegi 300millárdos vagyona elég jól mutatja.
-
Noukoum
veterán
Musknak abból van elege hogy folyamatosan bojkottálják a berlini gyárat mindenféle alibi indokkal csak azért mert nem egy német autómárka akar felhúzni egy gyárat. Ha hazai lenne már kb. fél éve mehetne a gyártás.. Persze jogilag teljesen rendben van a dolog, csak értelmes embernek feltűnik mikor környezetvédelmi szervezetek pont egy elektromos autó gyárat támadnak be, megfelelő indok nélkül.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
Hieronymus #2 üzenetére
Ettől még kellenek gyárak.
Lehet, hogy elfogyott a környéken lévő település-mentes hely Németországban és már minden négyzetcentin laknak, hogy lakossághoz ilyen közel települt ?
-
Dißnäëß
nagyúr
Willkommen in Europa, Herr Musk, und liebe Grüsse aus Wolfsburg, Stuttgart und München !
Új hozzászólás Aktív témák
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- Revolut
- Sorozatok
- Mafia: The Old Country teszt
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Magisk
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- ÚJ Nvidia RTX 5060/TI 8-16Gb GDDR7 DLSS4.0 Ryzen 7 5800X 16x4.7Ghz/32GB/512Gb/1TB M SSD/2ÉV gamer PC
- ÚJ Nvidia RTX 3080 10Gb GDDR6x Ryzen 7 5800X 16x4.7Ghz/32GB/512Gb Nvme SSD/2ÉV gamer PC
- Szép! HP EliteBook 840 G8 Fémházas Hordozható Laptop Ultrabook 14" -50% i5-1145G7 16/512 Iris Xe FHD
- Eladó PC i7 8700, 16 GB RAM, GTX 1060, 460 GB SSD
- Szép! HP EliteBook 840 G8 Fémházas Hordozható Laptop Ultrabook 14" -55% i5-1145G7 32/512 Iris Xe FHD
- Panasonic TX-L47E5Y 47" LED TV eladó
- DOKKOLÓ BAZÁR! Lenovo, HP, DELL és egyéb más dokkolók (TELJES SZETTEK)
- GIGA AKCIÓ!!! AKTIVÁLATLAN iPad Air M2 11" WiFi + CELLULAR 512GB!!! KÉK
- AKCIÓ! ASUS H81M-PLUS H81 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP EliteBook 735 G6 - Ryzen PRO 5 I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest