Új hozzászólás Aktív témák
-
Prof
addikt
válasz
nyisziati #187 üzenetére
Részben igazad van, de a mobil azért sikeres mert sok olyan amúgy nem gamert vonz be, akik casual szinten elökörködnek a telójukon és eddig nem játszottak kb semmit.
Hány konzoljukat pc-jüket eladó játékost láttál aki mobilra "váltott"? Max az aki kiöregedett és nincs se kedve se ideje játszani.
-
Elnezest, hogy nem tudtam lemenni megfeleloen mely szintre. A munkamat, amit amugy imadok meg nem fogom kockara tenni azert, hogy a szajaba ragjak egy szovegertesben nem tul eros vadidegennek valamit, amit amugy magatol is siman erteni kene.
Vagy erted, hogy mirol beszelek, vagy nem. Ha igen, akkor minek akadekoskodsz, ha nem, akkor meg ha erdekel, olvass vissza, most meg jobban konrentralva, mert minden benne van, aminek benne szabad lennie, ha meg nem erdekel amugy sem, akkor ismet, minek akadekoskodsz?Reszemrol lezartam, ennel tobbet, mint amit mondtam, ugyse mondhatok, kevesebbet meg minek, kifejteni meg lusta vagyok, masok lathatoan ertettek.
-
Latom, az oviban nem a szovegertes volt a jeled...
Olvasd el az eredeti hozzaszolast, csak most figyelmesen. Igyekezz eszben tartani, hogy minden mondatot kontextusaban ertelmezunk. Ez a kontextus johet temabol, elozo hozzaszolasbol, elozo mondatbol, elozo mondatreszbol, vagy ezek tetszoleges kombinaciojabol (meg meg amit kihagytam, biztos van meg par dolog, ami meghatarozza egy mondat/mondatresz kontextusat).
Kitartast es sok sikert kivanok! -
A fizika a "limitációra" lehet egy példa, amit te is megemlítettél:
"ha VR-ban rendesen fizikai szimulacio van valamire" - és amit én tudtam cáfolni konkrét játék ellenpéldával.Biztos más számításokra is lehet ellenpéldát találni, az egyszerüség kedvéért ragadjunk le itt
Vagy írjál erre is valami ökörséget, ahogy az előbb.
-
nyisziati
veterán
Ezeknek a PlayStation - Xbox gépeknek leáldozóban a csillaga. Az ipar és a közönség egyre inkább a mobilra áll át.
A játékosok azért, mert egyre jobb teljesítményű gépeket használhatnak bárhol (akár utazás közben), az ipar meg a pay-to-win konstrukció miatt. -
#72042496
törölt tag
Azt veszem észre, hogy az implementáció is számít annyit, mint a számszerű FPS lock.
PC-n számomra élvezhetetlen a 30 FPS. PS4-en viszont játszottam a HZD-t, és ritkán vettem észre, hogy ez nem 60 FPS, annyira folyamatosnak tűnt. Nem tudom, hogyan csinálták, engem sikeresen megvettek vele. (Biztos hozzájárul, hogy a 30-at stabilan tartja a játék. Mert PC-n hiába van átlag 120 meg 140 FPS-em, G-Sync mellett is kizökkent a játékból ha hirtelen esik egy nagyot a framerate.)
(#183) Kansas: +1 a VRR-re. De mellé azért ne legyenek nagy FPS-ingások, mert az egyszerre meglátszik.
-
Kansas
addikt
Vagy placebó...
Nekem személy szerint nagyobb élményfaktor a gazdagabb grafikai megjelenítés, pl. hogy nem tőlem 10m-re kapcsol visszább a LOD, vagy hogy egy nagyváros nem 25 házból áll(mint pl. Skyrim-ben), ha ehhez az kell, hogy 30fps-sel meg a játék 60 helyett, ám legyen.
Persze az igazi az lenne, ha azt a részletességet 60fps-sel tudná(én se vagyok teljesen vak rá), de ha mindenképp vagy-vagy, akkor én inkább a részletességre szavazok.
Ja igen, konzolon soha nem multizok, PC-n is csak WoWs-zal.
Igaz, PC-n meg úgy lövöm be a részletességet, hogy a monitorom FreeSync tartományába(48-72Hz) essen az fps.
Aki szívesen játszik téglatestre butított grafikával, csak hogy meglegyen az álmodott fps-szám, lelke rajta, csak ne akarja a többségre erőltetni.
Ezzel együtt csatlakozom MeszesKPT (#175)-ös hsz-éhez abban, hogy minél hamarabb terjed el konzolon(vagy még inkább TV-ken) a VRR, annál hamarabb lehet kiszabadulni a 30/60fps dualitásából, és ha a HW tudna 50fps-t, akkor ne 30-on menjen... -
hombre[EU]
veterán
Vulkan support?
-
seniman
veterán
Meg backward egészen Jézus születéséig visszamenőleg,ahogy páran megálmodták.
A PS4 is csak azért lesz támogatott,mert valójában ez is azokon az alapokon nyugszik,lényegében ez lesz a Pro extreme.Ezért fognak mindkettőre kijönni a fejlesztések egy darabig,ugyanolyan kapcsolat lesz a két generáció közt,mint most az alapgép és a Pro között.
-
#38075904
törölt tag
"Nagyon fontos változás lesz még a betöltési idők rövidülése, ugyanis a Sony végre SSD-t épít a konzolba. Ez ráadásul nem akármilyen megoldás lesz, hanem olyan, aminek a nyers adatátviteli teljesítménye túlteljesíti az összes, PC-hez elérhető hasonló terméket. " Nagy szavak ezek
Megjelenés után egészen 3 napig.
Kérdés, hogy egyáltalán rá fér e majd 2 darab játék.
Azért így 10 évre az ssd korszak után lassan ideje lesz konzolokba is ssd-t tenni. -
icp1970
senior tag
Ígéretesnek tűnik.
-
MeszesKPT
őstag
Pont ezért lenne fontos a VRR támogatása a következő generációnál. Azok a játékok amik eddig 30-ra voltak lockolva végre futhatnának 40-50-nel.
Tudom, hogy ez egy lassú penetráció lenne, mert az ilyen tévék még csak most jelennek meg, de pont egy konzolnál érné meg ahol hosszabb egy generáció élettartama. Például PC-hez ennyi év után már elég könnyű adaptive synces monitort venni.
-
Tehat azt allitottam, hogy gyenge most a CPU, es ez limitalo tenyezo.
Ebbol sikerult eljutnod ide:
"tehát a fizika szerinted a cpu miatt hiányzik a gen játékaiból?"Nekem meg azonnal eszembe jutott egy hasonlo szintu logikaval megaldott jelenet, talan ismered:
"Lovag (Sir Bedevere): – Csendet! Aztán tudjátok-e, hogy több módja is van annak, hogy megtudjuk, boszorkány-e?
Tömeg: – Több is? Mondd el, halljuk, halljuk! Mondd el nekünk is, mi az?
Lovag: – Mondjátok meg: mit csinálnak egy boszorkánnyal?
Tömeg: – Elégetik... megégetik!
Lovag: – És mi egyebet szoktak még elégetni?
Tömeg: – Több boszorkányt! – Fát!
Lovag: – Helyes. Miért égnek a boszorkányok?
Bőrsapkás a tömegből: – Azért, mert fából vannak.
Lovag: – Úgy van! És hogyan győződhetünk meg róla, hogy ő fából van-e?
A kaszás a tömegből: – Ha hidat építünk belőle!
Lovag: – No-no fiam, kőből talán nem lehet hidat építeni?
A kaszás a tömegből: – Ööö... de igen...
Lovag: – Elmerül–e a fa a vízben?
Tömeg: – Nem. Nem, lebeg rajta... – Dobjuk a mocsárba! A mocsárba! Fogjátok meg!
Lovag: – Csendet! És mondjátok meg nekem, mi lebeg még a vízen?
Tömeg: – A kenyér! – Alma is! – Picike szikla! – Hulla! – Hasas bankó...
Lovag: – Na, na, nem... nem.
Tömeg: – Olaj! – A szöcske, a szöcske!
Lovag: – Nem, nem, nem!
Arthur: – A kacsa!
Lovag: – Ööö... Ez az! Ez az! Vonjuk le a logikus következtetést! No?
A kaszás a tömegből: – Ha ő... ugyanannyit nyom, mint egy kacsa...
Lovag: – Hmm. Na?
A kaszás a tömegből: – ...akkor fából van...
Lovag: – Következésképpen?
Tömeg: – Boszorkány! Boszorkány! Mérjük meg!
Lovag: – A legszebb vasár- és ünnepnapi mérlegemen!" -
tehát a fizika szerinted a cpu miatt hiányzik a gen játékaiból?
a red faction guerillaban hogyhogy városrészek omolhattak össze az előző gen jóval gyengébb cpuin is?
ill. hogyhogy ennek remazterjében ugyanez a currgen gépeken is megtörténik, akár 60 frémmel?https://youtu.be/5pK5RvkFVEY?t=58
jópofa, hogy mindenki a hardvert okolja a kiüresedett játékokért, holott van ennél - sajnos - egyszerübb indok is (igénytelenség, mindkét oldalon - kiadó/fogyasztó egyaránt a szebb grafikáért van oda)
-
Kansas
addikt
"OC Vega 64 (alapon 12.5 tflop) + húzott R1600-on, optimalizált high beállításokkal is 40-50 fps, 30 alja droppokkal." - aha, PC-n, a konzolokéhoz képest vastag API-val, és 100%, hogy nem optimalizálták arra a CPU-GPU-RAM kombóra.
Az szintén nem mindegy, hogy a konzolokban APU-k lévén a CPU és GPU rész is ugyanahhoz a memóriához fér hozzá, ami a PS4-ek és a XOX esetében GDDR5 és nem kell adatokat másolgatni a sysRAM és a VRAM közt... -
Kansas
addikt
Szerintem pont azért nem esett külön szó a CPU-ról, mert önmagában nem limitáló tényező, ha Phelan találkozott volna direkt CPU limittel, valószínűleg megemlítette volna - persze ez csak spekuláció a részemről...
Ráadásul a 6 TFLOPS az csak a GPU...Azt nem egyszer említik(több videóban is), hogy az viszont gond, hogyan mutassák meg a 6 TFLOPS előnyét a 2-vel szemben(és az XBOX 360 csak 1 TFLOPS-ot tudott, abból is csak 0,2-t a GPU)
-
hajbel
addikt
Ezekkel az Otherside videókkal csak az a baj, hogy nem tudom őket abbahagyni.
Pont nem esett a CPU-ról szó, hanem Phelan a 6 TFLOP-ot említette, mint korlátozó tényezőt. Persze vitathatatlan, hogy open world címeknél az is szerepet játszhat, de sok játék csak azért jön 30 fps-el, mert nem akarnak + időt, energiát, pénzt fektetni a 60 fps-re optimalizálással, pedig sokszor képes lenne rá a hardware. Pl. a pont felhozott Origins nem jó példa, mert OC Vega 64 (alapon 12.5 tflop) + húzott R1600-on, optimalizált high beállításokkal is 40-50 fps, 30 alja droppokkal.
-
Kansas
addikt
válasz
paprobert #161 üzenetére
Meg is van: ebben a részben 11:25-től megy a téma az AC Origins vs Xbox One X kapcsán, a lényeg 16:00-tól. Egyébként összecseng azzal, amit te is írtál.
-
Kansas
addikt
válasz
paprobert #161 üzenetére
"ezzel a CPU komplexitással" - továbbra sem áll vitán felül ez a kijelentés.
És honnan fogod tudni, hogy konkrét esetben az előrelépés a Jaguar vs. Zen2 váltás miatt történt, vagy a GCN2 vs. Navi, esetleg a több RAM vagy az SSD miatt?
De most már csak kikeresem a sok Otherside-ból, hogy Phelan szerint hogy megy ez... remélem, még ma megtalálom.
No, itt van a felbontás/fps/konzolgeneráció témájában 6:56-tól úgy 13:20-ig
Amit igazán keresek, a játékfejlesztős még nincs meg, de remélem az is meglesz és már linkelem is.
-
paprobert
őstag
A legtöbbször annyi van hogy:
-észreveszik hogy az életbe' nem fog ez 60 fps-sel futni a konzolon ezzel a CPU komplexitással
-akkó' jó lesz a 30 is
-felhúzzák a grafikát addig, ameddig tudják + ha maradt kraft akkor esetleg upscaled 4K
-ship-Design choice révén vannak címek amik soha nem is akartak többel futni mint 30. Jó dolog a szép grafika. A probléma a fenti példámmal van.
És igen, meg lehetett nagy kompromisszumokkal oldani a 60 fps-t is heréléssel és nagy áttervezésekkel. Hadd ne kelljen bizonygatnom hogy mit veszítettünk a Jaguarral játékmechanika, fizika, AI és multiplayer terén.
Majd a PS5 fogja bizonyítani.
-
Kansas
addikt
válasz
paprobert #159 üzenetére
Nincs rendben.
Ismét, ezt írta: "Szóval a 60 fpshez nem erős GPU hanem CPU kell. A GPU az a magas felbontáshoz kell"
Tényszerűen nem igaz.
Ha igaz lenne, nem lenne ennyi(és ez még nem teljes lista) játék, ami sima PS4-en is 60fps-sel fut.Az az érvelésedben a hiba, hogy feltételezed, hogy 60 fps a norma, amitől csak akkor térnek el, ha nagyon muszáj.
Gondolod, hogy minden ilyen játékot lefejlesztettek és leoptimalizáltak 60 fps-re, aztán utána jöttek rá, hogy "ez így ronda, ennél szebbet akarunk, inkább legyen akkor 30 fps", és akkor újratervezés/rajzolás, újraoptimalizálás, stb?
Nekem ez nem tűnik életszerűnek... de valóban, konkrét bizonyítékom nincs, hogy nem így történt. -
paprobert
őstag
Satz18 állítása is rendben van. Ha 2.5x erősebbek lettek volna a PS4-XB processzorai, akkor a kényszer miatt 30-ra lockolt, és az alá bezuhanó játékok jól futottak volna a jelenlegi grafikai-fizikai minőségi szinten.
Lehet valamit 30-ra tervezni, és ezt a konzolgenerációk végén kényszerből meg szokták lépni a fejlesztők, egy utolsó grafikai boosterként felhasználva, de ezek a konzolok már megjelenéskor így nyitottak...
Ezért lett megemlítve hogy processzorlimites volt ez a generáció, és ez nagyon sok mindent visszafogott. (Kifejezetten nem a herélt játékokról beszélek.)
-
Kansas
addikt
válasz
paprobert #155 üzenetére
Nem amellett érvelek. De, számít. Csak nem annyit és nem úgy, ahogy satz18 írja. Az úgy ahogy leírta("Szóval a 60 fpshez nem erős GPU hanem CPU kell. A GPU az a magas felbontáshoz kell") nettó baromság, csak eddig próbáltam udvarias lenni.
Aki ilyet leír, annak nyilvánvalóan nem sok fogalma van a következőkről: CPU limit, GPU limit, vegyeslimit, grafikus API-k, low level API(hogy, hogy nem, a DX12-ből és a Vulcan-ból is látszik, hogy épp a CPU-limitet csökkentik); arról, hogy mennyire más konkrét HW-re fejleszteni random helyett, és arról, mennyire fontos(vagy nem) egyes játéktípusokban az fps érték.
Linkelgeti a DF videót, csak épp a DF az egy eléggé dilettáns banda számháborúra kihegyezve, na meg arra, hogy nagyítóval észrevegyék a checkerboard renderinget az AC Origins-ban. Számomra nem(sem) relevánsak.Nézzetek Otherside-ot, ott hozzáértő(ex AAA játékfejlesztő) elmagyarázza, hogy működnek ezek. Akartam linkelni hozzá videót timestamppel, de van belőle 25+ óra, és nem ért annyit az egész vita, hogy kikeressem.
(#156) GeryFlash: a hardver a legkisebb különbség... többet számít a driver modell(hiánya), az API és legalább annyit, ha nem még többet a játékstúdiók optimalizálása fix felbontásra és framerate-re(legyen az akár 30 vagy 60). A már említett checkerboard rendering vagy egyéb felbontás-skálázás is sokkal szarabbul venné ki magát PC-n, és az se biztos, hogy mozaik hardverrel ugyanolyan jól működne.
Ha lenne erre a célra sok pénzem, akkor sok pénzt tennék rá, hogy PS5 alá is jönnek majd 30 fps-re limitált játékok. Miért? Mert pl. sétaszimulátorhoz vagy a legtöbb single-player RPG-hez nincs igazán szükség többre, és az így megspórolt erőforrásokat elhasználhatják extra részletességre vagy fancy effektekre(pl. RT).
És jó eséllyel a PS5-ön a 30 fps az betonstabil 30 lesz, drop nélkül.
Ha csak a számháborúsok(marketing, média, kretén gamerek) bele nem hajszolják őket abba, hogy minden legalább 60 fps legyen, mert csak. Mert attól jobban alszanak, vagy mittomén...Nem mellesleg a nemrég eladott Ryzen 5 1600X-em került annyiba újkorában, mint a szintén újonnan vett PS4Slim-em. Csak a proci, minden más nélkül...
-
paprobert
őstag
Én pontosan értem miért lehetett ezt meglépni, ettől függetlenül szuboptimális teljesítményt nyújt, és folyamatosan a CPU kerülgetése zajlott szinte összes játéknál. Nagyon is meghálálta volna mindkét konzol az erősebb CPU részleget. De most az új generáció mindent pótolni fog.
Ezzel együtt megerősítetted az elméletemet miszerint:
A jelenlegi állapot PC-n:
kicsi AI és kicsi fizika + grafika kiszolgálása = OKAz új konzolok érkezésével PC-n:
NAAAAGY AI + NAAAAGY fizika + nagyobb grafika kiszolgálása = ???Továbbra is állítom, hogy gondban lesz minden PC tulajdonos. Nem kicsit, nagyon.
-
GeryFlash
veterán
Pedig nem összemosás a PS4/X1 éra óta, mivel ezek már PC-s architektúrájú konzolok, és teljesen valid abból kiindulni, hogy mit tud majd a GPU és a CPU. Elmúltak már azok az idők amikor egy konzol 10-ed olyan erőforrásból hoz ugyanolyan grafikát mint PC-n. Nyilván mivel célhardver, normális gaming API-val és nem DX-es szopakodással stb ezért jóval többet ki tudnak még így is hozni majd belőle, de mondjuk vedd úgy adott hardver 200%-ot tud a PC-s megfelelőjéhez képest. A memórián (RAM+VRAM) még ennyi difi sincs, ott a célhardver, optimalizáció nem igazán nyom a latba. Szóval de, igenis van értelme arról beszélni, hogy vajon mit fog tudni. Ha más nem a mostani konzolgenerációhoz képest összevetni, az azzal való arányosítás teljesen életszerű.
-
paprobert
őstag
Te tényleg amellett érvelsz, hogy nem számít a CPU ereje egy konzolban?
Akkor minek húztak rajta a félgenerációban? Hát csak 2 CU-val kellett volna többet tenni a GPU-ba, aztán majd a compute shader megold mindent. Ja hogy nem.
Szerk.: Javaslom hogy nézd meg, pl. az Assetto Corsa fejlesztői mennyit szenvedtek hogy fusson a konzolokon az autós szimulátoruk... és nem is magfúziót számol az a fizikai motor.
-
seniman
veterán
Basszus,ennyi ökörséget végigolvasni is fájt.Felesleges a konzolos és a PC-s CPU/GPU-kat összehasonlítani,mert semmi közük egymáshoz.Hiába épült a PS3 RSX GPU-ja az nVidia 7600-ra,a melegedésen kívül nem sok közös volt bennük.A PS4 Jaguar APU-jának meg gyakorlatilag semmilyen PC-s megfelelője nincs,annyit lehet tudni,hogy az alapmodellek GPU-ja valahol a HD7850 körül mozog,a Pro-é meg az RX480-at közelíti teljesítményben.De nem sok rokonság van köztük,bizonyos funkciók hiányoznak,de vannak helyette mások.
-
Prof
addikt
Majd meglehet nézni az új Unity játékokat konzolokra, nagyon sokat fejlődött az engine.
Csodálkozom, hogy nincs sok nem tud 3000 dollaros pc teljesitmenyt majd 500 dollarert 2080Ti imado milliomoscsemete a topikban.
-
válasz
#32839680 #146 üzenetére
Nem csak eleinte... Ne tudd meg, milyen idegesito tud lenni, amikor csinalni akar az ember valami kiserletet (hirtelen jo, de hivatalosan se nem megerositett, se nem cafolt peldanak mondjuk, hogy mennyit szamithat jatekelmenyben, ha VR-ban rendesen fizikai szimulacio van valamire, vagy ilyen elore megcsinalt felig-meddig csalas jellegu script+animacio), aztan egy gyors proof of concept-eles helyett procira optizas van, mert meg a pro cpu-ja is gyengebb, mint egy megfeleloen draga piritossutoe...
Az alapgeprol nem is beszelve, es ugye olyat meg nem lehet, hogy valami csak pro-ra jelenik meg (se sony, se ms-nel), tehat igazabol teljesen mindegy, hogy kint vannak az erosebb konzolok, mert a gyengebb tesoja ugyanugy limitalja, igy maradunk ott, hogy szebb lehet valami az erosebb gepen, de mas nem. Na, ha a next gen kijon, akkor ezek a limitaciok eltunnek a fejlesztok elol, ha a kiadok csak egy kicsit is hajlandobbak lesznek kockazatot bevallalni, akkor nagyon fasza dolgok johetnek itt a jovoben. -
hajbel
addikt
Azért olyan alapfogalmaknak nézzél már utána, legyél szíves, mint a felbontás/cpu limit fogalma. 4K-ban egy bármilyen i3 is kihajt egy 1080Ti-t, nemhogy egy RX480-at. WQHD-ben még néhol van cpu limit, de a 4K-hoz egy i3 is elég. Ahogy nő a felbontás, úgy csökken a CPU jelentősége. Még pc vonalon is mindenhova elég fx 8350 4K-ra, sőt. Akkor konzolban a jaguar nem lehet a cpu limit oka.
-
bear_
aktív tag
válasz
joysefke #135 üzenetére
PC alkatrészekből vannak persze, de ez lényegtelen. Egy architektúra van, jelen esetben a GCN, a fordított kód csak azon képes futni. Rakhatnál alá más vasat, intelt vagy nvidiát, el sem indulna rajta. PC-n ez a CPU feladata, hogy a drectx kompatibilis kódot univerzálissá fordítsa, majd a driveren kereztül az adott VGA meg tudja enni. Konzolnál ilyen nincs, egy architektúra van arra megírt kóddal, nem kell feleslegesen dolgoznia a CPU-nak. De ha visszaemlékszel a a doomra, miután kijótt hozzá a vulkan patch 50%-ot gyorsult a radeonokon ugyanazon CPU mellett. Ott ugyanez történt, hatékonyabban mûködik a vulkan a directxnél, így ugyanazt a processzort kevésbé terheli, a CPU limit megszûnt a játék meg gyorsabban fut.
Tehát a lényeg az optimalizációban rejlik, és mivel a PC-s piacos eléggé tagolt, ezért az optimalizáció hiányát a CPU oldja meg helyben. -
satz18
őstag
"Linkelgetheted azt a videót, de az a faszi pont annyira ért a számítástechnikához, mint a fórumozók nagyrésze"
Akkor ezt megbeszéltük. Én elfogadom a DF és HU által elemzett valóságot, te meg az ellenkezőjét. Ez jól is van így, különbözünk. Te is bondog vagy a te általad elképzelt világban, és én is az enyémben. Nincs is miről vitáznunk sztem.
-
GeryFlash
veterán
válasz
joysefke #135 üzenetére
,,Ne röhögtess, ezek picit módosított PC alkatrészekből összerakott brand gépek. Jelenleg technológiában elég kicsi a különbség egy PC és egy konzol között. És ez nagyon jól is van így."
Az alkatrészek lehet, de a grafikus API nagyon más. Amit írtak 83-as kommentben az például egy brutál nagy difi.
-
válasz
joysefke #135 üzenetére
"Ne röhögtess, ezek picit módosított PC alkatrészekből összerakott brand gépek. Jelenleg elég kicsi a különbség egy PC és egy konzol között."
Igen, pont mint egy versenymotor meg egy kinai olcso robogo.
Azok kozott sincs szinte semmi kulonbseg, hiszen ugyanugy ket kerekuk van, ulesuk, kormanyuk, benzint kell bele tolteni es belsoegesu motor hajtja oket elore."Ez igaz, de nem technológia értelemben, hanem marketingben illetve hogy a doboz által generált forgalom kinél csapódik le."
De. Illetve, nyilvan, is. Persze ha csak a hw-t nezed, akkor akar mar majdnem igazad is lehet, csak azt felejted el, hogy software nelkul a hardware csak egy maroknyi kurva dragan ide-oda toszogatott homok.Fejlesztoi szemmel orbitalis kulonbseg van a pc meg a konzolok kozott. Napi szinten dolgozok mindkettovel, hidd el, ezt most nagyon rosszul latod.
-
joysefke
veterán
Már ott bukik a dolog, hogy PC-nek tekinti a konzolokat
Ne röhögtess, ezek picit módosított PC alkatrészekből összerakott brand gépek. Jelenleg technológiában elég kicsi a különbség egy PC és egy konzol között. És ez nagyon jól is van így.
két külön platform két külön koncepcióval.
Ez igaz, de nem technológia értelemben, hanem marketingben illetve hogy a doboz által generált forgalom kinél csapódik le.
PC -> Valve, Xbox -> MS, PS -> Sony
Ez a lényeges különbség, és ez a különbség a platformok tulajdonosai számára sokkal fontosabb mint a technológiai.
-
-
hajbel
addikt
(#83) bear_ már egyszer leírta leírta, hogy miért nem számít a cpu annyira konzoloknál, WQHD-ben és főleg 4K-ban pedig szinte egyáltanán nem. A GPU nem elég erős a 60 fps-hez.
Az optimalizációt pedig nem kell túlmisztifikálni. Nyilván segít, hogy helyszínenkén játszanak a beállításokkal, de hülyeség, hogy unanaz a minőség konzolon, mint egy 300 ezres PC-n. Használt garanciás PC-t is össze lehet rakni RX 480-al, ami ár/érték arányban pont ugyanott lesz, azaz annyival lesz drágább, amennyivel többet is tud. Ultra beállításokat leveszed high/med-re.
-
satz18
őstag
Az előbb sem azért nem válaszoltam mert nem láttam hogy írtál nekem, csak az a baj hogy erre nem tudok mit mondani.... Még egyszer belinkelem a videót, ha az előbb nem láttad:
Az hogy léteznek 60 fpssel futó PS játékok, azt annyit jelent, hogy léteznek alacsony CPU igényű játékok. Semmi mást nem jelent. Attól még a jaguar nem lesz erős, és egy AC Odisseyt te nem fogsz rajta futtatni 60 fpssel.
-
Kansas
addikt
Mit nem értesz azon, hogy kb. semmi köze a 30fps limitnek a Jaguar maghoz???
Honnan tudom? Onnan, hogy jó pár játék megy 60fps-en a jelenlegi konzolgeneráción is, és nem csak a Pro meg X gépeken.A 30 fps limitnek ahhoz van köze, hogy a játékok fejlesztői fps-re "költik a FLOPS-ot" vagy grafikai részletességre... ennyi, semmi több.
-
GeryFlash
veterán
Ebben mi volt az értelmes? Sehol nem vitatkoztak itt konzol vs PC-sek, simán megy a találgatás hogy vajon mennyit fog tudni a cucc és mennyire lesz időtálló. Az hogy ilyen blődséget/általánosságokat/közhelyeket bedobunk hogy nem a grafika számít meg hogy a konzolra kevesebb erőforrás is elég az nem tudom hogy mennyit ad hozzá a fórumhoz. Szerintem igen is fontos hogy mit fog tudni a következő generáció, mert PC-ken is addig lehet nyújtózkodni ameddig még valamilyen minőségben konzolokra is megoldható. Ergo a következő 5-6 év grafika szintje dől el azon hogy most 8 TFLOPS-ot vagy 14-et fog tudni.
-
Nem tudom, nekem abban a topikban, ami arrol szol, hogy van uj, hivatalos informacio a kovetkezo generacio hardware-erol nem az a hozzaszolas tunik a legertelmesebbnek, amelyik azt mondja, hogy kit erdekel a hardware. Dehat, kinek mi, na.
Amugy magaval az allitassal teljesen egyetertek, olyan szempontbol, hogy pont lesz@rom, mi van a dobozban, amig ilyen minosegu jatekok vannak, csak ezt pont egy olyan topikban mondani, ami konkretan ~90%-ban a hardware-rol szol eleg fura elsutni.
-
-
satz18
őstag
válasz
GeryFlash #123 üzenetére
Wiki szerint jaguar, csak 31%-al gyorsabb. Érdekes módon pontosan 31%-al nagyobb frekvencián fut...
Úgy tűnik csak leegyszerűsítem megint a dolgokat: az xbox one X csak egy OC a CPU szempontjából 1.75 GHz-ről 2.3-ra. A ryzen teljesen teljesen más kategória.Amúgy én nem akarok senkit meggyőzni, inkább továbbra is követem a Hardware Unboxed és a Digital Foundry videóit, és elfogadom azt, mint valóságot.
-
GeryFlash
veterán
Legjobb tudomásom szerint az Xbox tud 60 FPS-t 1080p-n azokon a játékokon ahol a PS4 Pro csak 30-at. Abban igazad van, hogy elsősorban GPU-bol lett sokkal combosabb az X mint a Ps4Pro, de azért CPU vonalon is erősebb (az hogy a One X-ben lévő CPU micsoda, azt nehéz meghatározni, a PS4Pronál egyértelműen egy húzott jaguár van, míg az MS a Scorpio ENgine APU-ban lévő CPU részre ,,custom CPU"-ként hivatkozott. Nyilván hogy tudja azokat az utasítás készleteket mint az eredeti Jaguár, de attól még nem feltétlen az).
-
satz18
őstag
válasz
GeryFlash #120 üzenetére
Az xbox is maradt a jaguarnál ,és ők sem voltak képesen 30 fps felé melli. Náluk olyan szempontból volt még szarabb a helyzet, hogy a memory bandwith is a béka segge alatt volt nekik az X előtt.
Amúgymeg: ha nem maradtak volna meg a jaguárnál, hanem váltanak Ryzenre, akkor az már nem PS4 pro lett volna hanem PS 5. Más microarchitectúra lett volna, nem lehetett volna a játékokat kiadni mindkét képre különösebb erőfeszítés nélkül. A GPUnál nem ovlt gond mert GCN-ről GCN-re váltanka, mint majd most az új GCN-nel. Az hogy azt éppen polarisnak van navinak hívják, tök mindegy, az még ugyanúgy GCN marad.
-
GeryFlash
veterán
-
satz18
őstag
válasz
GeryFlash #118 üzenetére
Az 1440p-t félreértetted. Úgy értettem, hogy mivel kénytelenek voltak jaguárnál maradni, ezért a 60 fps nem volt elérhető (1-2 kivételtől eltekintve). Viszont mivel raktak bele erősebb GPU-t ezért a felbontást lehetett növelni, ez a PS4-nél 1440p, az Xbox X-nél 1800p/2160p. Ezért hiába választották volna sokan sok játéknál az 1080p@60 fpst, a CPU limitációk miatt 1440p@30 lett belőle.
-
GeryFlash
veterán
Erre az indoklásra reagáltam:
,, A PS4 proban azért volt 4k 1440p, mert kötötte őket az architektúra a hoki jaguar magokhoz"Ez egy baromság, mármint ezzel érvelni, Microsoftot akkor miért nem kötötte? Simán egy döntés kérdése volt, a Sony ezt látta jónak az MS meg nem ezt, ennyi.
Persze az is semmitmondás, abban igazad van
A helyzet most az, hogy a CPU-t tervező cég nem hogy nincs lemaradásban asztali fronton gyártástechnológiát illetően (anno a PS4 jövetelekor az Intelnek már rég bejáratott 22 nanos node-ja volt, és nem sokkal később jött a Broadwell/Skylake 14 nmen, míg az AMD 28 nm-en szopott). de 7nm-re az Intelneknek 2022-2023 előtt nem igen lesz. Szóval ezek a Zen 2 magok most tényleg időtállóbak lesznek.
-
Szerintem szamolj ar-ertek aranyt, aztan dontsd el.
Tippre jovo november korul erkezik a konzol (szokasos black friday megjelenes, mint egy ideje minden konzolnal), az meg egy laza 1,5 ev. Vegyuk bele, hogy megjelenes utan az uj gen altalaban meg nem eppen olcso, plusz az elozo genre is jon a jatekok 90%-a, par exkluzivot kiveve (bar most lesz akkora szakadek koztuk teljesitmenyben, hogy En abszolut realisnak latom, hogy a ps4 aranyaiban hamarabb fog nyugdijba menni, mint az elodei).Szoval kerdes, hogy egy mostani ps4 pro araert cserebe 1,5-2,5 evnyi jatek nalad a megeri-e kategoria, vagy nem. Nyivan megjeleneskor eri meg a legjobban konzolt venni olyan teren, hogy ott ~7 evnyi jatszast kapsz a penzedert, de most igy hirtelen megnezve egy jo allapotu ps4 pro 90-100k korul van, azert 1,5-2,5 evnyi jatek szerintem nem rossz deal. Persze, ha most van egy fat/slim ps4-ed, akkor szerintem se eri meg most pro-t venni, annyival nem ad tobbet.
-
válasz
GeryFlash #112 üzenetére
az 1 éves megjelenési difi nem játszott szerepet vajon?
nyilván döntés volt mindkettő mögött, csak a lehetőségek voltan teljesen mások, amik alapján azt meghozták...és az igazi semmitmondás, az a végtelenszer elhangzott "na ez végre tud majd X felbontást és Y frém per szekundumot", mert a jaguár nem tudott ennyit meg annyit.
-
#41095680
törölt tag
Csak reménykedni merek, hogy 50 fele közeledve is érdekelni fognak a játékok és feltéve hogy anyagi lehetőségeim is megengedik, plusz a fizikai és szellemi képességeim is....végitoljak 4k-ban egy bármilyen Naughty Dog-os játékot.
-
GeryFlash
veterán
,,Egy RX480 is tudja futtatni a játékokat 60fps-sel(vagy akár többel) Jaguar magos proci mellett is, ha az a játék kellően alacsony erőforrás-igénnyel bír(extrém példa: pasziánsz) és egy i9+RTX kombó is küzdhet a 60fps-ért egy combosabb játékban a DXR-t kimaxolva..."
Az ilyen semmit mondásoknak aztán tényleg sok haszna van
Igen leegyszerűsítette a kolléga, ettől még igaz, hogy egy adott grafikai részletességet/minőséget főleg a GPU határoz meg, a 30 fölötti FPS-t meg inkább a CPU. Persze le lehet írni hogy de kell azért mindkét esetnél a másik komponensből is egy megfelelő szint, csak felesleges mert ez evidens.
Ettől függetlenül abban nem értek egyet vele, hogy a PS4 Pronál azért csak 1440p van, mert gondolni kellett a Jaguar magos elődre. Az Xboxnál ugyanúgy Jaguar magok voltak az elődben, szimplán döntés kérdése volt hogy a Sony azt látta jónak ha olcsóbb gépet ad felskálázott 4k-val míg az MS inkább a drágább gép natív felbontásra szavazott.
-
válasz
egyedülülő #79 üzenetére
ps4 fiaskó?? mármint h minden idők legjobban fogyó konzolja volt éveken át?
egyébként ezek a gépek egyetlen szemszögből gyengék: pécés szemszögből.
és mivel/sajnos a fejlesztők nagyrésze is így tekintett rájuk ( = gyenge pc ), a 1080/30fps se igazán lett meg.... merthát nehogymár jelentősen randábbat kapjon a konzolgémer, inkább fusson szutyokul a játék.ezért nem lesz "soha" 60fps dominancia - nem lehet vele eladni egy játékot
míg a jobb kinézettel nagyonis.
erre jön még, hogy sokakat nem is érdekel, mert "nem látja" (dehogynem, csak ennyire nemérdekli) -
nyisziati
veterán
Na az árára kíváncsi leszek. Mindenki szinte biztosra veszi ezt az 500 dollárt, aztán nehogy meglepetés legyen belőle...
-
hajbel
addikt
Egyszerű a képlet. Szerintem év végére már azért lesznek erős pletykák és akár megjelenési dátum is. Ha túl távoli, akkor vegyen Prot. Nem kizárt, hogy az Microsoft előbb felfedi az új generáció megjelenési dátumát, "dögöljön meg a szomszéd lova is alapon", mivel az visszavetné a jelen generáció PS eladásait.
-
Kansas
addikt
Előbb is kár lett volna, most is kár volt ezt leírnod, mert végletes túlegyszerűsítés, és legjobb indulattal is féligazság.
A magas(60-10-120-144-stb) fps számhoz kell az összes komponens. Mind. Hogy egy játékban konkrétan mi fontosabb/kevésbé fontos, az függ a leképezőtől(DX/OGL/Vulcan/konzol API), az aktuális környezettől(poligonszám, egységek száma, effektek, stb) és a játékmotor optimalizáltságától is.Egy RX480 is tudja futtatni a játékokat 60fps-sel(vagy akár többel) Jaguar magos proci mellett is, ha az a játék kellően alacsony erőforrás-igénnyel bír(extrém példa: pasziánsz) és egy i9+RTX kombó is küzdhet a 60fps-ért egy combosabb játékban a DXR-t kimaxolva...
-
Ha a hűtés rendben lesz, én fixen vevő leszek a gépre.
-
válasz
Carlos Padre #102 üzenetére
Köszi az infót a másfél év kicsit soknak tűnik, de majd meglátom.
-
Zoltn
senior tag
Mennyire látszik ki ps ki pc fan!
Borzasztó. Kit érdekel milyen HW lesz benne? Van bivaly PC-m de a God of War eddig a legszebb játék amit láttam valaha. Azt az egy elég régi vason fut.
-
Év végén tervezetem venni egy ps4 pro-t szerintetek érdemes várni az újabb generációra?
-
-
satz18
őstag
Előbb is akartam válaszolni, de meggoldoltam magam, de mostmár többedszerre írod le.... Szóval a 60 fpshez nem erős GPU hanem CPU kell. A GPU az a magas felbontáshoz kell. A PS4 proban azért volt
4k1440p, mert kötötte őket az architektúra a hoki jaguar magokhoz. Nem mehetett bele Ryzen. A jaguar nyírta ki a 60 fpst ebbe a genben, semmi köze nem volt a GPUhoz, egy AMD 480 is képes futtatni játékokat 60 fpssel. A jaguar nem. A Ryzennel fog tudni futni a next gen konzolon minden játék 60 fpssel, csak az a kérdés, hogy az aktuális GPU hoz majd milyen render felbontást kell állítani, amit aztán fel lehet skálázni 4kra 8k ra.
Ajánlom figyelmedbe ezt a videót. -
A GTX 960 volt az utóbbi pár generáció legrosszabb/ leggyengébb xx60 kártyája,de a 970 nekem az egyik legjobb vételnek számított. 105 ezerért vettem, 65 K ért adtam el 2 év után. 40 K-t megért, hogy 2 éven át szinte kompromisszumok nélkül játszhattam FHD-n.
jah, jöhetnek a 3.5 GB kommentek. -
Vektast
aktív tag
-
carl18
addikt
Persze számítási teljesítmény magába nem visz el egy gépet, hát nem értem szerintem konzolnál nem feltétlen szükséges a 60 fps. Rengeteg játék fix 30-al fút még is dögival mennek az eladások, pc-n meg hiába van ott a 60 , vagy 60 plusz fps egy gép építés nulláról általában 300E forinton indul. De az nvidia RTX csodái elég szépen meg tudják dobni a keretet.
Én is láttam Far Cry 5-őt PS4-en számomra is kevésnek tűnt az a FIx 30 fps, de a tulaja teljesen jól elvolt vele és csak játszott. Rengeteg átlag ember van akiket pc körüli szenvedés nem érdekel, építés ,driver telepítés frissités stb. Ha a PS4-nek rossz gép lenne hogy hozta össze a 90 milliós eladási számot? És még nincs is az életciklusa végén. Még egy 3 év biztos jelenek meg játékok, és szerintem jön a 7 nanométeres Superslim kiadás is.
-
K0vasz
aktív tag
Szerintem a 8K-val nem is érdemes foglalkozni, az csak egy buzzword, hogy egy-két darabbal többet tudjanak eladni belőle - nyilván kompatibilis lesz a 8K TV-kkel, de a játékok renderelése a közelében se lesz ennek a felbontásnak.
Ami viszont jóság, az az SSD (durva, hogy a konzolok csak most jutnak el ide...), a visszafelé kompatibilitás, a végre megint normálisnak ígérkező CPU+GPU (míg az X360/PS3 elég combosnak számított megjelenéskor, addig a XONE/PS4 már csak egy közepes PC erejét hozta) és a ray tracing támogatás.
Viszont az ára szerintem megugrik majd, nem hiszem, hogy 400 dollárért fogják vesztegetni
-
Mooka-Miki
senior tag
Őszintén szólva engem pont nem az érdekel ami itt sokakat, hogy mennyi pixel lesz rajzolva hány fps-sel és milyen textúrákkal. Ha jó egy játék jó, ha nem nem.
Engem inkább az fogott meg, hogy lehet végre ráfekszenek a hangzásra. Aki emlékszik a régi EAX meg A3D korszakra tudja mennyire silányak a mostani játékok hangjai egy-két kivételtől eltekintve.
Mondjuk ezt ígérte a Microsoft is a ONE-nal és látjuk mi lett belőle. Remélem a Sony erőszakosabb lesz e tekintetben. -
Shing
őstag
Tflops-t egyedül semmi értelme figyelembe venni. Egyáltalán nem lehet ezzel az egy adattal leírni a teljesítményt.
8k a marketing szó jelenleg. Támogatja majd a 8k kijelzőket és mondjuk filmlejátszást így nem lehet beperelni őket hazug marketing miatt. De játéknál szinte biztos, hogy nem lesz semmi, még a mostani checkerboard rendering sem. A hülyítés mindenesetre megvan, ha ph-n is beveszik.Mi olyan nagyon durva amit kihoztak belőle? Nem te vagy az egyetlen aki ezt mondja. Sztem nagyon kellett a Pro változat. Úgy könnyű villogni, hogy 30FPS-re lőnek be mindent.
Pl. a szénné hájpolt UC4 így néz alap gépen. Szép a filmic elmosás, de a grafikai assetek nagyon gyengék.
[link]
[link]A HZD ami elvileg az egyik legszebb játék ilyen Pro-n(!).
[link]
[link]Iszonyatosan erős LOD, nulla árnyék, nagyon low res textúrák nagyobb távoknál... és ezek a legjobban hájpolt játékok a generációban. Szerintem pont annyit hoznak grafikailag ami még elvárható.
-
idegen lény
addikt
válasz
egyedülülő #79 üzenetére
Milyen "PS4 fiaskó" volt?
-
bear_
aktív tag
válasz
paprobert #32 üzenetére
Már egy párszor le lett írva, hogy a konzolokban a CPU-t fizikai és AI számításokra és feladatütemezésre használják, ellentétben a pcvel, ahol directx kódot is fordít, ami elviszi a számítási teljesítmény nagy részét. Mivel a konzolokon közvetlen elérés van a kód és a GPU között, ezért nem is kell bele erős CPU. Ezért kerültek azok a harmatgyenge CPU magok a jelenlegi konzolokba.
-
ted_tris
tag
Nem magyar orszag a celpiac, de senki sem mondott ilyet. Usakia, nyugat europa es japan.
Ahol 400 dollar a lelektani hatar egy konzolert. (Nalunk kb. 150-200 dollar ez a hatar)
Ezert lett a mostani gen is olyan amilyen.#81
Az lenne a verlazito ha nem lenne az.
Tekintve hogy "pc" mindketto.
Azert az vicces, hogy ez pozitivumkent van eloadva, mikor alap kene legyen.
De a sony igy nem tudja majd eladni jo dragan a remastereket.
Szoval en ezt meg nem vennem tutira. -
haxiboy
veterán
Visszafelé kompatibilitás = instant buy nálam.
-
ted_tris
tag
Senki nem irt 16 szalas procit.
Nem is sok ertelme lenne egy smt-s cuccnak egy konzolban.
"Viszont 16 Zen2-es szálra optimalizált konzol játéknál... hát sok szerencsét az eléréséhez. "
Na majd figyeld meg, hogy nem igy lesz.
Jo alacsony lesz az orajel es egy max haswell i7 osszteljesitmenyt fogsz kapni.
Az amirol te beszelsz az almodik a nyomor kategoria.
Most is ott a 8 mag.
Amit kirohog egy ht nelkuli pentium is. -
Z10N
veterán
válasz
idegen lény #69 üzenetére
Mintha Mo. lenne a cel piac
Az "eros" valutankat es a vilagrekorder allami sarcot okold ezert. Ha megnezed az altalanos dragulast a pc piacon (foleg gpu/mem), akkor orulhetunk ha $600-ba bele fog ferni. Ami ~217k. A konnyu kliens stream valtozat tippre a fele lesz, fel uton az alap ps4 es a pro kozotti teljesitmennyel.
-
carl18
addikt
válasz
idegen lény #69 üzenetére
Hát nem tudom, mostanság elszálltak nagyon a hardver árak. Ott a RAJ TRACING kártya árazása, vagy a okostelefon árazás ahol igen szép ár emelkedés történt az utóbbi időkben.
Amúgy tavaly olvastam egy cikket hogy a PS4 grafika szintjén a 4K natív 30 fps 7,4 terraflopsra volna szűkség.
Kíváncsi leszek hogy a fejlesztek hogy fognak hozzá állni, szerintem ők se fogják erőltetni a 60 fps-t 4K-ban.
A maradék 7 terraflops inkább megy majd a látványvilág javítására. -
GodGamer5
addikt
Pár extra részlet, (ha igaz):
[link] -
carl18
addikt
Hmm érdekes volt itt pár komment, a forum tudosok ismét megjelentek!
Keverze a szezon a fazonnal, volt itt minden de már tökre megszokott.
Viccet félre téve nyilván a PS5 már tudni fogja a 4K de ott se lesz mindenhol 60 fps, inkább lesz néhol 30 képkocka és inkább "gyúrnak" Jobb látványvilágra. A PS4 1,8 terralopsal se tudott igazán 1080P 60 fps-t még is volt rá elég szép kereslet.
A PS2 6,2 gflopsot tudott tudott az xbox classic volt az ellenfele ami 20 gigaflopsot, a PS3 meg 230 gigaflopssal jelent meg. Nyilván nem lesz még egy generáció ami 37X lesz gyorsabb mint az elődje, de a 7-8X gyorsulás generációnként még reális lehet.
A sima ps4 ami megjelent anno 2013-ban 1,8 terra flopsot tudott, most ha szivárgást megnézzük egész reális lehet a 14 terraflops, így kijön durván a 8X sebesség növekedés, ami elég durva főleg ha még rászámoljuk azt is hogy konzolból azért elég durva dolgokat kihoznak a fejlesztők ha akarnak. A Ps4 1,8 terrájából is elég durva dolgokat ki tudtak hozni a fejlesztők.
A 8K-re vissza térve a nyilván csak felskálázás lesz, csak még is csak jól hangzik hogy az új konzol támogatja a 8K felbontást. A Natív 8K elég brutál teljesítmény igényes, a másik hogy nagyon nincs elterjedve az még a jövő zenéje.
Ha valóban ez a hardver lesz és az SSD ára se lesz filléres tétel szerintem is lehetséges többe fog kerülni mint 500 dollár, talán 600-700 dolcsiba is bele kerülhet. Szerintem 700 Dolcsinál nem fog többet elkérni a Sony sem, anno a PS3-at is minusszal árulták. Lehet a Konzol terjedés érdekében megint meg merik ezt lépni.
-
#04430080
törölt tag
válasz
idegen lény #65 üzenetére
Az eredeti cikkben.
"For example, the next-gen console will still accept physical media; it won’t be a download-only machine."
-
Z10N
veterán
Navi architektúrára épülő Radeon grafikus vezérlő, illetve a sugárkövetés is fontos szerepet kap
Hardveresen vagy szoftveresen?valamint meg lesz oldva a 8K-s felbontás támogatása
Remek, hogy lesz upscale, de elobb legyen meg a 4K@60.az AMD tervezett számukra egy 3D-s hangfeldolgozást segítő részegységet, amely állítása szerint újra fogja definiálni azt, amit a hangzásvilágról képzelünk a játékokban
True Audio 3.0Nagyon fontos változás lesz még a betöltési idők rövidülése, ugyanis a Sony végre SSD-t épít a konzolba. Ez ráadásul nem akármilyen megoldás lesz, hanem olyan, aminek a nyers adatátviteli teljesítménye túlteljesíti az összes, PC-hez elérhető hasonló terméket.
Csak SSG lesz vagy SSG+SSD? -
Cs1csó
titán
válasz
idegen lény #62 üzenetére
Teljesen fölösleges 4K és mondjuk stabil 60FPS
-
idegen lény
addikt
"8K-s felbontás támogatás"
Kell az?
Mit számít az, hogy a "PlayStation 5 megnevezést kerülte"? Új generációs lesz, akárhogy is fogják hívni.
-
Eclips21
őstag
Ez a topic atya isten xD mennyi hulyeseg egy helyen
-
Cs1csó
titán
válasz
GoldhandRent #51 üzenetére
PONTOSAN emiatt írtam!! Hogyan tovább? Xbox One X2? Xbox Two? Sokkal tisztább a PS-1től a végtelenig.
-
slett27
addikt
Bevétel szinten ez mennyit jelenthet az AMD-nek hogy nemcsak a PS4-et hanem az XBox-ot is AMD Jaguar-al szerelték. Úgy értem ez mekkora piaci részesedés az összeladásból ? Mivel több millió eladott konzolról van szó. Csak a tudományos kíváncsiság hajt.
-
Cathulhu
addikt
Az AMD rakfeneje, hogy boven olyan orajeleken jaratjak a termekeket, ami mar nagyon nem kenyelmes nekik.
De intel ellen kell az egyszalas, mig nVidia ellen az 1 GPU-s teljesitmeny. Konzolnal viszont a fejleszto kenytelen alkazmazkodni, igy sokkal inkabb a sweetspot korul lehet dolgoztatni az egysegeket, legfeljebb tobbet kell belerakni ugyanezert a teljesitmenyert, de itt jon kepbe a chiplet design. -
GeryFlash
veterán
válasz
Alogonomus #48 üzenetére
De kit érdekel a Crytek megoldása??? Házon belüli cucc, nem ez fog elterjedni hanem a gpu memoria savszel zabalo megoldás.
-
Nem mintha a hardver lenne a legerősebb fegyvertény a Sony konzoljainál. Jelenlegi PS4 pro is olyan dolgokat tesz le az asztalra hogy csak nézek, szóval ha ennél akár csak 50 % kal erősebb lesz már teljesen király. a többi meg a játékokon múlik. Ha ilyet hoznak , mint a PS4 felhozatal akkor számomra mindegy hány TFLOPS ...
A hűtést persze remélem kijavítják.
-
#72042496
törölt tag
Az SSD-vel (nincs seek zaj, yeah!) és visszafelé kompatibilitással engem meg is vettek maguknak. Csak a hűtése is legyen átgondoltabb, mint a PS4 Pro esetében.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ilyen hardverrel jóval magasabb áron fog érkezni, mint az elődei, ami nem biztos, hogy jót tesz majd az eladásoknak. Gondolom a következő XBOX ennek a másolata lesz szokás szerint. Lehet hogy a Nintendo lesz a nevető harmadik? Ha a Switch 2 friss vasra épül, még sikeresebb lehet.
-
Cs1csó
titán
"kerülte a PlayStation 5 elnevezést"
PS 1 - PS 2 - PS 3 - PS 4 - ? PS 5 ! ehhez nem kell agysebésznek lenni szerintem fölösleges megvariálni és hülye fantázianevet adni neki.
-
Alogonomus
őstag
Ahogy ma már írtam egy másik cikk alá:
4 hete pont itt olvashattunk a Crytek technológiájáról, ami a sugárkövetést speciális grafikus kártya helyett főleg a CPU-val oldja meg. Na az pont azért vált megvalósíthatóvá, mert a korábbi 4 magos rendszerek helyett - az AMD-nek köszönhetően - már a 6-8 magos rendszer kezd az alapértelmezett lenni, amiben már van elég szál a mellékfeladatokra is. Nem mindegy, hogy közel fél millióért csak a grafikuskártyát veszed, vagy a teljes gépet.
Már a jövő ilyenkor aktuális Zen generáció is sokkal erősebb lesz az első Zen2 generációhoz képest, és a 2080ti-t már most is egy Vega56-on utolérte a Crytek technológiája. A sugárkövetésre messze nem csak az Nvidia RTX módszere létezik, csak az Nvidia csillagászati összegekért egy grafikus kártyába bepakolta az egyik megoldási módot, hogy csak egy kártya lecserélésével megkaphassa a sugárkövetést, akinek az fontos. -
szmörlock007
aktív tag
"Mark Cerny kitért arra, hogy az AMD tervezett számukra egy 3D-s hangfeldolgozást segítő részegységet, amely állítása szerint újra fogja definiálni azt, amit a hangzásvilágról képzelünk a játékokban. Ebből a szempontból a szakember sajnálta, hogy a PlayStation 3 és 4 között nem volt akkora különbség, de az új gépnél már nem lesz panasz az előrelépés mértékére."
Abu, ezek szerint ezzel az ICE Team által fejlesztett hangmotor koncepcióval nem volt megelégedve Cerny? Egyébként ezt használja pl. az Uncharted 4 is?
-
GeryFlash
veterán
Nem azt írtam
A végleges PS5 az kb egye lő lesz a devkittel, én azt mo dom hogy a most ősszel asztali fro tra jövő budget navi ami vega 56-64 kozotti 8TFLOPS-ot tud annak köze sincs a devkitben lévő gpu-hoz azt leszámítva, hogy mindkettő NAVI architechtúrájú. Az egy budget Navi a devkites Navi meg egy most high class míg 2020-as Navi refreshkor egy középkategóriás cucc. Csak ami 2020 végén középkategória lesz (10-15 TFLOPS) az ma egy Radeon VII meg rtx 2080.
Abu írta hogy a Radeon vII egy pipecleaner volt a 7nm-re, egy tapogatás hogy kiismerjék az új nodeot, a Navi (illetve a jövő tavasszal érkező Nvidia Ampere) 7nm-en egész más kategória lesz mint a jelenlegi VGA-k 14-16 nanon (illetve 12 nanonak hazudott 14/16nm).
-
-
hajbel
addikt
válasz
GoldhandRent #40 üzenetére
Hát... Úgy legyen
Én úgy tudom fejlesztők legalábbis azt mondták, hogy ugyanolyan erős devkitet küldenek ki, kicsit erősebbet, egy robosztus ötkilós dobozt. A konzolban lévő kb. ugyanolyan hasonlóan erős szokott lenni, kicsit gyengébb, de hatékonyabb.
-
GoldhandRent
őstag
de mióta tudjuk már, hogy kintvannak a devkitek ?
most az akkori (2018 közepe?) legerősebb VGA-n ragadnának a 2+ éves fejlesztési időszak alatt ? Valszeg kommunikálnak egymással a konzolgyártók és az AMD, és pontosan tudják, mi várható 2020-ban. Berakták az akkori legerősebb VGA-t, hogy legyen valami, el tudják kezdeni, de nem arra optimalizálnak..hanem majd az aktuális, egy-fél évvel a riliz előtt megjelenő, már másfél-két éve fejlesztés alatt álló új GPU-ra, amit majd a tényleges konzolokba raknak majd.
legalábbis IMHO, mert nem vagyok benne a témában, de bele kellett böfögnöm -
Valamiert egy cikk se emeli ki, de szerintem legalabb ennyire fontos informacio, hogy az uj gepben is lesz optikai meghajto.
-
Shing
őstag
válasz
paprobert #32 üzenetére
"A PC-n olyan pokoljárás lesz CPU limit szempontjából, hogy a jó isten se lesz képes futtatni az új címeket az új paradigma szerint felépített motorok miatt."
Haha. Nem tudom, hogy mit fognak azok a PC-sek mondani akik szerint most magas a gépigény. Jelenleg egy másod generációs i5-i7 proci (konzolok előtt jelentek meg) kiszolgálnak tökéletesen. Következő generációban úgy lehet majd procit frissítgetni ahogy most GPU-t.
A 144Hz is csak azért lett trendi mert low grafikán, alacsony proci igények mellett simán elérhető lett. Viszont 16 Zen2-es szálra optimalizált konzol játéknál... hát sok szerencsét az eléréséhez. -
hajbel
addikt
válasz
paprobert #32 üzenetére
4K-ban milyen processzorlimit volt?
(#33) GeryFlash: Az idei navi lesz a ps5-ben, ahogy mindig is a gpu-t fejlesztették először, majd azt integrálták a chipsetbe később. Eddig ez mindig így volt. A pletykák és a devkit is erre utal. Hogy küldhetnének devkitet valamiből ha az valami rejtélyes csoda módon majd +60%-os teljesítményt fog elérni valamikor a jövőben? Mennyi idő lenne még azt pont chipsetbe integrálni és legyártani?
-
Shing
őstag
válasz
#04430080 #25 üzenetére
Tud 4k/60fps-t, ha gyenge a játék technológiailag (pl. régi vagy csak szimplán ronda).
Kb. ezekben lehet fejlődni köv. generációban:
- Natív 4k.
- 60FPS (és tényleg végre minden játékban)
- RT
- Összességében jobb grafikai, fizikai fícsörök.Az RT hatványozottan növeli a gépigényt magas felbontáson és még told be 60FPS-nél. Már itt bukott a 3x teljesítmény, hol van a többi újítás...
Nem értem, hogy lehet 2 szériával újabb GPU-val generációt ugrani. Majd alakítanak vmit CPU-val, bár most hogy mindent GPU-ra pakoltak nem hiszem hogy elkezdenek mindent visszalapátolni.Ráadásul fix, hogy AMD nem fogja hirtelen behozni az RTX kártyák teljesítményét. Még ha igen is, nem 100W-on. Persze jöhet majd megint egy Pro/X féle konzol upgrade félúton.
-
GeryFlash
veterán
Ja egy deleted reddit post. Biztosan nem 400 dollár, 500 már reális. Most hogy a pár hét múlva bemutatandó olcsó navi augusztusban vagy októberben jön teljesen részlet kérdés, nem ez lesz a PS5-ben, ez nyilván kevés lenne. Egyébként meg lehet nézni hogy a X1-et példának, akkor 2 éve jött ki és az akkori 80-100 ezres RX 480=580 szintjét hozta. Persze bányászláz miatt voltak olyan áron is, de ettől még teljesen reális hogy a 2020 novemberében jövő konzolokban lévő gpu chiplet egy asztali 70-80 ezres VGA szintjét fogja hozni. És az nem a most érkező budget Navi lesz, hanem egy annál közel kétszer erősebb GPU. Viszont az igaz, hogy mind ez SSD-vel nem fog 400 dollárba beférni, de nem is kell, a játékosok már hozzászoktak hogy infláció van, ha csak az asztali szegmenst nézzük ez a 25% drágulás semmi, főleg ha végre nem döglassú HDD-t hanem SSD-t kapnak azért az 500 dollárért.
-
paprobert
őstag
A PS4-XB1 generáció egy végtelenül processzorlimites, architekturálisan defektes széria volt.
Vért izzadt a Sony és a Microsoft, hogy a félgenerációban sz*rrá tuningolják azokat a szerencsétlen laptop-grade Jaguar magokat.
Azzal, hogy a Jaguar magról Zen2-re ugrunk, 2009-2010 környékéről hirtelen 2019-ben találjuk magunkat processzorfronton, ami remek. Az órajel még kérdés, de már 2-3 GHz-en is téridő ugrásként élnénk meg a váltást.
Van egy olyan érzésem hogy a megjelenéstől számított 2. évtől kezdve(2022) jönni fognak olyan Sony (és MS) szponzortált címek, amik akkor se tudnának megjelenni PC-re, ha meglenne az utólagos akarat.
A PC-n olyan pokoljárás lesz CPU limit szempontjából, hogy a jó isten se lesz képes futtatni az új címeket az új paradigma szerint felépített motorok miatt. És nem vagyok biztos benne, hogy a Vulkan vagy a DX12 tompítani tudná a konzol-specifikus kiterjesztések okozta többletterhelést.
-
hajbel
addikt
válasz
GeryFlash #28 üzenetére
A Navi nem jön nyáron, legjobb esetben ősszel. Fél év alatt pedig nem fogják a 2019-es áprilisi megjelenésre 60%-al növelni a teljesítményt, pláne nem 400$-os végfelhasználói áron. Megerősítés: [link] A devkit is erre utal. Általában kiküldik a lehető legerősebb konfigot devkitnek. Annál gyengébb lesz a retail konzolban lévő konstrukció. Az rx 480 as gpu-t is kb. ugyanennyi időeltolódással sikrült implementálni a one x-be. Az asztali GPU előbb kész van, a konzol több időt és tervezést vesz igénybe, valamint többet kell belőle legyártani, nehezebb is stb.
-
Gyuri27
félisten
A nyers erő nem sokat számít. Hiszen ez céldhardver. Erre programoznak, optimalizálnak.
Ha a sony azt kéri, hogy 8k legyen akkor hidd el annyi lesz.
Azt is boritékolható, hogy a cpu-gpu páros bár a nevében zen2-navi de ide külön reszelve lesznek (sok sok eltéréssel az asztalihoz-mobilhoz képest). -
GeryFlash
veterán
De honnan a francból haluzod ezt hogy ez a legerősebb aszzali????? Leírtam többször, hogy ennek a nyáron érkező budget kategóriás Navinak SEMMI köze a másfél (!!!) év múlva piacra érkező PS5 GPU-jához. Addigra kijön 350/500/700 dolláros sávban még 3 navi kb 12/16/20 TFLOPS teljesítménnyel, így ennek az alsó közép jategóriája lesz amit a Ps5 megkap chipletben. Ez 14 TFLOPS, ennek semmi köze a most jövő budget navihoz ami 8 tflopsot tud.
-
hajbel
addikt
válasz
GeryFlash #21 üzenetére
Tehát akkor mi volt a marhaság? Tudod mikor volt erősebb a konzol chipset, mint az aktuális legerősebb AMD asztali kártya? Soha. Ez így lesz ebben a generációban is. Kijön a legerősebb asztali navi és ugyanolyan erős lesz a legerősebb konzol is. Bár ugye a Vega VII erősebb, de azt a fogyasztást nem lehet konzolba rakni. Ez a pletyka is ezt támasztja alá. A TFLOPS nem egyenlő a valós teljesítménnyel, egyébként a Project Scorpio devkit is erősebb volt, mint a retail [link] tehát kb. ugyanott vagyunk, ahol a pletykák voltak eddig.
-
GeryFlash
veterán
Na mesd miért lenne kevés a 3szor erősebb X1 GPU
Egyébként 2,3-2,4szer lesz erősebb csak, de mihez nem volt elég az X1. Pont hogy még volt benne kraft GOU részen, csak a si.a X1 lekorlátozta, illetve ha arra gondolsz hogy a 60 FPS egykét rosszabbul optimalizált játéknál lejjebb ment akkor az CPU oldal és arra ott a válasz hogy az első generációs Ryzen, míg ez egy harmadik lesz.
Egyedül a GDDR6 miatt érdemes aggódni, mivel a raytracing nem elsősorban erőforrás zabáló hanem memória sávszél kell neki, és az RTXnél láttuk hogy a gddr6 sávszéle nem éppen megfelelő. Talán fix hardveren azért jobb lesz a helyzet.
-
#65675776
törölt tag
Maguk a Zen 2 és Navi chipletek 7 nm-en készülnek, és az eddigi információk alapján igen kellemes a fogyasztásuk. Emellett a PS-ben gondolom nem is azokon az órajeleken, és ebből következően feszültségen, üzemelnek majd, mint az asztali változatok. Szóval igazából kézben lehet tartani a fogyasztásukat.
-
SSD-nek nagyon örülök.
Várós kis gép ez. -
egyedülülő
őstag
Mivel ez továbbra is célhardver, így a "gyengébb" hardver nem ugyanazt jelenti mint egy xy PC esetében. Azt mondta mindkét gyártó, hogy erősebb gépet akarnak arányaiban mint az előző gen volt.
-
Shing
őstag
Na ebből tényleg 2020 lesz, sztem elég korán jön. Azért a 8k támogatást kiemelni... már megy is a hájp. Én meg rákötök a gépemre 4db 4k monitort, ez már 16k-t tud!
A visszafelé kompatibilitás érdekes lesz. A proci sokkal erősebb lesz mint az előző generációban, a GPU-nál talán jól fekszik majd, hogy még mindig a GCN-t nyúzzák. De elég lesz ez generációs váltáshoz? XO X-es kb. RX480 GPU-hoz képest alig fejlődött vmit az AMD. Ha 3x gyorsabbat is raknak össze még mindig kevés.
-
hajbel
addikt
válasz
GeryFlash #11 üzenetére
Mi volt a baromság? Szerintem max FP16-ban fog tudni annyit, különben jóval erősebb lenne, mint a Vega 64, ami ki van zárva, vagy magadnak mondasz ellent.
(#12) daa-raa: Ahogy előző konzolgenerációnál, úgy itt sem lesz hókusz-pókusz. 4K-ban nyers gpu számít.
(#10) X Factor: Jól tudom, hogy mi a helyzet, de ezért az AMD is hibás, mert elengedte a PC gaminget. Normális, hogy fejlődik a felbontás, de a GPU árak irreálisan magasak, az új nvidia főleg a konkurencia hiánya miatt.
(#14) hombre[EU]: Idén még elég ez a konfig, de pl. A 64-esített Vega 56-om már csak freesynckkel képes futtatni a Metrot 4K-ban, jónéhány dolgot levéve. Ha jövőre tesz az Nvidia egy ugyanekkora lépést előre, akkor már komoly 4K low vs 4k ultra szakadék lesz a konzol és a PC között, ami csak fokozódni fog az elkövetkező 3 évben. Pedig azt terveztem, hogy amennyiben single játékokhoz lesz egér + bill kombo, lecserélem a PC-m egy barbonera és veszek konzolt, de ekkora szakadékot nem biztos, hogy le tudok nyelni. Az optikai meghajtó viszon dícséretes, a dobozos játékok miatt.
-
paprobert
őstag
A Zen2 meglepett, a Navi alapú GPU nem. Most érdemes visszaolvasni ki mit prognosztizált akár csak fél éve.
-
Cifu
félisten
válasz
#65675776 #12 üzenetére
Nekem is ez fordult meg a fejemben, csak hogy hűtik majd ezt le? Eddig is az volt az ilyen felépítéssel a probléma, hogy lesz egy (mondjuk) 40-50W-os CPU, mellette meg egy 250W-os GPU... Persze, le lehet azt is hűteni, a VGA-knál és a CPU-knál is megoldják, csakhogy ilyen másfél kilogrammos giga-hűtőkkel...
-
-
X Factor
addikt
Ez most hosszú értekezéshez vezethet, de relativ valós igények közötti kártya palettára céloztam.
PC-s berkekben egyszerűen soha nem látott mértékűre nőtt az olló mediocore és high end konfigok között. Hála a 4k hype vonatnak, avagy a 144hz-nek, vagy épp a kettő keverékének.
Régen volt FHD, esetleg WQHD, meg a 60hz. Ezekben az időkben közepes konfigba ott volt mondjuk a GTX 960, kicsit több pénz esetén 970, csúcsnak meg a 980 vagy a ti változat. Pontos árakat most nem néztem, de mind vállaható kategoria volt emlékeim szerint.
Most ott tartunk h. te mondjuk 4k-ban tolnád, és nem csak több éves cimeket, akkor kell a 2080/TI vonal, plusz a kijelző, tehát mire mindent összevásárolsz elégetsz 1 milliót és azért annyit nem nyersz, mint aki ül egy Jó IPS-es 27 "FHD monitor előtt egy 1060-al.
itt arra gondolok h. persze azért menőbb mondjuk 43"-on nativ 4k-ban, de a játékot tekintve megjelenitesben nem történik semmi a 2 eset között csak az egyik esetben exponenciálisan nő a gépigény, amire ezek a retenet erős gpu-k jöttek válaszul.
Konzol alatt pedig a dynamic resolution megoldások 100-szorta hatékonyabbak, ott ezért kevésbé para a magas res, plusz oda még nem tört be a 144hz, igy ezzel se kell külön foglalkozniuk.
-
hajbel
addikt
válasz
hombre[EU] #8 üzenetére
Pont azért írom, mert terveztem venni egyet, ha már visszafelé kompatibilis a jelenlegi ps4 játékaimmal. Eléggé csalódás ez így. Már most sok helyen vissza kell venni 4K-ban a Vega 56-ból és ez csak jövőre jelenik meg, valószínűleg 3+ éves ciklussal.
-
hombre[EU]
veterán
Jól hangzik a Zen2-Navi szimbiózis. Remélem az okosabbak a szimulációkra fekszenek rá, nem a raytracingre pocsékolják az erōforrást
-
hajbel
addikt
2016-ban? Volt felette egy 1080 és egy 1080 Ti. Most mekkora a különbség egy 2080 ti és egy vega 56 között? 2x erősebb az előbbi. Elképzelhető, hogy már mégegy generáció kint lesz, mire ez megjelenik.
(#3) makkmarce: Ugye azt nem gondolod komolyan, hogy játék fog futni ezen 8K-ban? Multimédiára értették a 8K-t.
-
satz18
őstag
Jó hogy ebben raknak majd egy tisztességes procit és nem lesz gond a 60 fps elérésével.
-
hajbel
addikt
Tudtommal a legjobb navi egy Vega 56 teljesítményére lesz képes. Ebben a generációban lesz a legnagyobb a szakadék a PC és a konzol gaming között teljesítményben?
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Intellivision multikártya 130 játékkal. használati utasítás és játéklista Opció-ovarlaykártyák
- Nikon z 20mm f/1.8 S Újszerű!
- Eladó egy remek állapotban lévő Google Pixel 9 telefon + az eredeti tokja
- újszerű iPhone 13 Pro Max 128GB graphite grafit független Apple
- újszerű Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49 mm-es titántok 3 év garancia ajándék extra szíj
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3067
- Apple iPhone 16e 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo ThinkPad X13 Gen 2 i5-1145G7 16GB 512GB FHD+ 100% sRGB - 1 év garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Gamer Notebook! Csere-Beszámítás! Asus Tuf F15 FX506HE / 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 512 SSD
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest