Új hozzászólás Aktív témák
-
-
mephi666
nagyúr
elmúlt szűk 2 hétben semmi meglepetés? kocsi jön-megy-dudál?
-
stickermajom
addikt
válasz
Integrale #216 üzenetére
"A motor teljes élettartama alatt érvényes a gyári elôírás"
Kivéve amikor az Opel maga sem tudja mit csinál.
K Astrák modellciklus elején dexos2 5W30-cal jöttek, mikor én megvettem már dexos1 gen2 5W30-cal annak ellenére, hogy a sapkán viszont 0W20-at írnak. Mikor erre rákérdeztem megmutatták, hogy VIN alapján 5W30 kell bele, de a harmadik évtől mégis 0W20-at töltenek.
-
-
mephi666
nagyúr
lakatoláshoz ajánlok szakembert
-
mephi666
nagyúr
válasz
Fecogame #240 üzenetére
Vizet, olajat, keveredést, fogyást nézegesd gyakran... bontva volt párszor mostanában a rendszer, nehogy valahol elkezdjen ereszteni... (meg 10+ éves csövezésnél benne van, hogy 1-1 kezdi elengedni magát) én kicsit paranoiás vagyok és gyakran csekkolom a kocsi eleje alatt a betont és nézegetem a szinteket
-
Köszi a linket, hasznos
Ma megyek el az olajért (a korábban linkelt GM), majd utána egyből a szervízbe a cseréért.
Még egy kis infó: előzőleg 5w30-as olaj volt beletöltve az autóba (motoron volt erről egy papíros feljegyzés).
A szintetikust feljebb pedig csak ténymegállapításként írtam, nem azért, mert ne cserélném le a gyártó által javasoltra.
-
Némi információ az olajról: https://www.puntonium.hu/2019/03/12/olajkerdes/ [link]
A viszkozitás egy dolog, ezenkívül az is fontos, milyen teljesítményszinteket teljesít az olaj és ebben bizony nagy különbségek vannak. Kövesd a gyártó ajánlását - azzal tervezte és tesztelte a motort. Az egyetlen autó, ahol ettől eltekinthetsz, az a Trabant - ott az üzemanyagban lévő olaj keni a motort (persze, más hasonszőrű gépek is vannak).
-
mephi666
nagyúr
válasz
Tikakukac #235 üzenetére
Le kéne cserélni gyors 5w30ra, belőni a szintet és beletekerni egy ezrest mielőbb... szerintem félő, hogy a végén már villog aladdin, de ha mégsem, akkor a pálcán lesz látványos a különbség...
Ui: tényleg, lengéscsillapítókról, toronycsapágyakról volt már szó? Azzal a részével foglalkoztak a kocsinak korábbi tulajok? Ha nem, akkor 12évesen ott is igényelhet hamarosan pár százast...
-
Tikakukac
titán
válasz
Fecogame #232 üzenetére
Esküszöm bzdmg, szerintem direkt csinálod.
Kit érdekel, hogy szintetikus?
Dexos2-t tudja az olaj? Nem? Akkor kuka.
5W-30, 5W-40 vagy 0W-30, 0W-40 a viszkozitása? Nem? Akkor is kuka. Gondolom nem nehéz megfejteni, hogy mi melyik éghajlati övön vagyunk és amúgy mi való ezek közül a verdába.Írja a kézikönyv, hogy x km után váltani kell "vastagabb" olajra? Nem? Akkor miért kell? Hogy a kopott motorod még egy ideig úgy tűnjön nem is annyira sz@r és amikor már ez sem segít akkor majd öntesz bele kenőzsírt?
Annyi dolga volt a kiváló szerviznek, hogy fogja az amúgy meglepően olcsó GM olajat, és beledűti abba a rohadt autóba. Nem sikerült, megint futjuk a 10W kell bele mert nem új körmondatokat és az ilyen idióta vadparaszt barom szerelők miatt 20-30 ezrenként kell láncokat cserélni más Opel motorokban is. Nyilván megy utána minden más is, de a lényeg, hogy az ügyfél örül, nem eszi a motor az olajat. Mert cserélni veztengelyt, tőkét, vezérlést olcsóbb. Jeah.
-
-
Integrale
veterán
válasz
Foglalt név #222 üzenetére
Jól leírtad. Pusztába kiáltott szó.
Kb 3 millióban lehet már az egy 1.6-os B Zafira, és véleményem szerint a víz olajosodása még nincs megszüntetve. -
vince
őstag
válasz
Fecogame #223 üzenetére
Az autó könyve a viszkozitás mellett előír szerintem valami gyártói jóváhagyást is, nem?
Az általad felsoroltak:
Total Quartz 9000 Energy 5W-40 - 9k - nem látok GM jóváhagyást
Motul 8100 X-cess 5W-40 - 14k - Opel/GM LL-B-025 (Diesel), neked nem lesz jó
Motul 8100 X-clean 5W-40 - 16,5k - Opel GM dexos2™, akár jó is lehet, ha ezt írja elő a manual -
Köszi a válaszokat! Le fogom cserélni az olajat, mindenképp.
A kérdés az, hogy 5w30 vagy 5w40 legyen? Mindkettő ajánlott/megfelelő az autó könyve szerint.
Illetve van lényegi különbség a majdnem kétszer annyiba kerülő motorolajok között?
Ezeket néztem ki (erről az oldalról, mert ide el tudok menni átvenni).
Total Quartz 9000 Energy 5W-40 - 9k
Motul 8100 X-cess 5W-40 - 14k
Motul 8100 X-clean 5W-40 - 16,5kMindegyik 5L-es kiszerelés, mert úgyis kell az autóba 4,5L, és akkor marad majd rátölteni is.
-
Foglalt név
addikt
válasz
Tikakukac #217 üzenetére
Így 200 hsz után nagyon erős kandi kamera érzésem van.
A totalcar-nak Rulettkerék sorozatára emlékeztet a dolog, privát finanszírozással. Lehetne a neve anti-tanácskérő. Mert eddig egymástól függetlenül, egybehangzóan 10-en leírtuk mivel lehetne enyhíteni a szituáción és folyamatosan az ellenkezője történik.
Lelki szado-mazo ez. Mi rettegni járunk ide, ő meg gyűjti az ötleteket a mártírkodáshoz. -
vince
őstag
válasz
mephi666 #219 üzenetére
Nem lennék meglepődve, ha az a 10w-40-es olaj egyébként nem teljesítené az előírt olaj specifikációt (sosem volt Opelem, de tippre talán GM Dexos 2)
@Fecogame
Ahogy más is írta, a helyedben én biztosan nem hagynám a motorban a több szempontból sem belevaló olajat. Megnézném, hogy mi a pontos gyártói előírás (viszkozitás és GM specifikáció) és cserél(tet)ném arra. A gyártó a motor teljes élettartamára előírja az olajat. Ha eszi a motor, akkor annak oka van, nem az olajat kell "sűrűbbre" cserélni, hanem az okot megszüntetni. -
válasz
Fecogame #215 üzenetére
A szerelők szerint "kopott" motorba szokás sűrűbb olajat tölteni hogy ne egye meg. Ez persze a hibát hogy eszi az olajat csak elfedi. Másik indok hogy a 10w40 olcsóbb szokott lenni így ha eszi akkor olcsóbbat egyen.
Alapból nem abból kellene kiindulniuk hogy eleve szar a motor és mindegy mit raknak bele úgyis bedöglik. (nyilván szerelő több rosszat lát mint jót ezért elfogultabb) Hanem abból hogy menjen bele ami bele való és meg kell nézni fogy-e belőle ha igen akkor miért és ha nem éri meg megjavítani akkor lehet önteni bele minden szart és megy ameddig megy pár évet még (persze ez nem jó hozzáállás semmilyen formában de mondjuk egy döglődő motornál olcsóbb a szemét olajat öntögetni bele azt égesse el mint a drágát)
De a javítási számla alapján nem párévre tervezel vele, éppen ezért ajánlott használni azt ami bele való aztán megnézni hogyan teljesít azaz eszi-e egyáltalán. -
Tikakukac
titán
válasz
Fecogame #215 üzenetére
Mert nem vette volna vissza, ilyen egyszerű.
Gondolom nem Zeusztól vetted a verdát, ergo vonatkoznak rá bizonyos jogok, amiket mindegy, hogy ő mit akar vagy nem akar, bevasalhatsz rajta.Felhívtam ma reggel a szervízt, azt mondta a srác, hogy szándékosan töltöttek bele ilyen olajat, az 5w40-es az új autóra vonatkozik. Tapasztalatuk alapján az ilyen autóba 10w40-es való.
Uh, akkor milyen újabb taknyolásokat művelhettek itt is a verdánJólvan, hulladék kereskedőtől hulladék autó, amihez jön a szokásos "nem új úgyhogy 10w kell bele" szerelőbrigád. Mekkora magyar rögvalóság ez.
Akkor legalább a belevaló olajat cseréld már le magadnak, hacsak nem akarsz egy tényleg 5 milliós 1.6 Zafirát előállítani.
-
válasz
Foglalt név #209 üzenetére
Nem-nem, az a fékberagadás volt. Kicsit félreérthetően fogalmaztak a lapon.
-
PuMbA
titán
válasz
lsebestyen #207 üzenetére
Jaja, 5W30-at kaptam én is anno egy nagyon hozzáértő szervizben
-
válasz
Fecogame #205 üzenetére
Én a sokkal régebbi Astrába is inkább 5w30-at töltöttem mert a 40-est nem tartottam jónak (ja valami gm szabvány kell). Azt sem ette, pedig igen mostohán tartott gép volt. Ott is szerelő 10w40-el kezdte... Akkoriban 300-400eft körül már voltak G astrák és ár/értékben szerintem jók voltak. [link]
Zafira A is benne volt a pakliban de nem találtam nekem valót. B-kről meg lebeszéltek az alsó ársávban.
Mostani Toyotámba (2008 Avensis) jövő hónapban lesz csere, ott 5w30 van alapból, pálcát cserekor nézem csak meg egy év után (vagy 8-10k között) és nem megy vonal alá. Azt hiszem jókor vettem 1,6M volt és lekopogom nem volt vele még nagy baj, most lehet 2M felett el lehetne adni. Család miatt le kell majd cserélnem (3 gyerek nem fér el benne) és kegyetlenül nem tudom mit vennék. -
válasz
lsebestyen #201 üzenetére
Azt néztem én is, neten az ajánlás 5W40 volt.
-
F_Zolee
nagyúr
válasz
lsebestyen #201 üzenetére
Keréktől független is gáz ilyet önteni bele bármibe is.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS TUF FX505DU - 15,6"FHD IPS 120Hz - Ryzen 7-3750H - 8GB - 512GB - Win11 - GTX 1660 Ti - MAGYAR
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RX 5700 / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- GIGABYTE Z390 AORUS MASTER WiFi Alaplap
- GAMER PC! Ryzen 7800X3D / RTX 5070 Ti / 32GB 6400MHz / B650 WiFi / 1TB Gen4 / 750w GOLD! BeszámítOK
- T14 Gen5 14" FHD+ IPS Ultra 7 165U 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3234
- Xbox Game Pass Ultimate előfizetések kedvező áron
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Zalman N4 FSP 700W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest