Új hozzászólás Aktív témák
-
#53246592
törölt tag
Miért ne számítana annak? Egy alapvetően veszélyes helyzetet tetézni gyorshajtással?
Ha nem sokkal megy az előtted levő lassabban mint amennyivel te szeretnél, akkor nagy értelme nincs megelőzni. Ha meg sokkal lassabban megy, akkor vagy eleve gyorshajtani akarsz, vagy a megelőzéséhez nem kell gyorshajtani egy ideális világban, legalábbis nem nagyon.Akkor most a szabályok ideális és kissé utópisztikus világából visszatérve a realitáshoz: igen, néha meg "kell" előzni azt is aki hol annyival megy mint én szeretnék, hol meg 5..10-zel lassabban, gyakran mindezt úgy hogy ott megy lassabban ahol még véletlenül sem lehet elelőzni.
Valamint a lassan közlekedők egy részének hirtelen eszébe jut miközben előzik, hogy tud/akar ő gyorsabban menni és rátapos a gázra - ez a nagyon durva szabálytalanság még az alapvetően szabályosan közlekedő finneknél is meglepően gyakran előfordul. -
danih
veterán
válasz
gamek!ller #102 üzenetére
Az rendben van (inkább a magam cinikus módján fejeztem ki magam, természetesen elnézést kérek érte), én inkább arra gondoltam, bizonyít-e ez valamit, ilyen felfogás mellett.
Tehát ha azt mondom, hogy én még nem gyilkoltam, az elegendő bizonyíték ahhoz, hogy nem is fogok? Azaz ha 'A' feltétel fennáll 'X' ideje, az egyenlő azzal hogy X=végtelen? -
danih
veterán
Ez egy fals gondolatmenet, egyébként én nem konkrétan a KRESZ szabályokról beszéltem, hanem az életünket érintő összes szabályról (mert így fogtam fel a nekem szegezett kérdést).
És ha nem érted a különbséget a
"Törekszem a szabályok betartására"
és a
"Csupán több táblával nem értek egyet és túllépem."
között, akkor azt hiszem nincs miről beszélni.
Kétségkívül vannak olyan szituációk az utakon, amikor a szabályok betartása balesetveszélyt okozhat - de ez marha ritka. -
ftc
nagyúr
Tényleg egy kérdés: ha pl előzés közben mikor feljebb kell gyorsulnod bemérnek az is gyorshajtásnak számít?
-
keIdor
titán
Ezek szerint nem mindig sikerül, ugye? Továbbra is a #9 és #12 a véleményem. Itt mindenki szent, de azért megnéznék sokakat a volán mögött...
Lauda: Persze, végül is nem lenne jó egy durrdefekt 150-nél az autópályán. De továbbra is sokkal jobban félek másoktól, főleg a tötyörgőktől, akiknél látom, hogy nem igazán uralja a helyzetet.
-
horush
addikt
Mostmár leszedték a város kezdetét jelző tábla alól nem? A múltkor voltam arrafelé, s mintha nem lett volna ott. De aztán lehet, hogy csak nem figyeltem..
berci: Gondolom nem véletlenül találták ki a városokban a max. 50-et. Így az emberek nagy része 60 körül közlekedik, ami egy teljesen normális tempó, amivel lehet haladni normálisan. A 40 viszont nagyon kevés, nem is értem, hogy miért rakják ki egyes településekre.
-
keIdor
titán
Nem akarok ítélkezni mások felett... sok is a "hétvégi" sofőr, gondolom mindenki tudna mesélni miket látott már, ne menjünk ebbe bele. Egyébként nálam még csak "helyzet" se volt sosem, hogy bárkit majdnem elütöttem volna.
Azért nem a városban 200-al közlekedő BMW-s vagyok, az a sebesség pályára való, már aki be meri vállalni a sok trafi között, vagy Németország. Városban azért ritkán megyek 60km/h fölé, 50-es táblánál. (és ez az átlag, a tömeggel haladok, nem a sor legelején, távolodva)
Kivétel Budapest, mert ott letolnának. -
keIdor
titán
Nem fogok, tisztában vagyok a magam és az éppen általam vezetett autó képességeivel. Ennek és az időjárás, útviszonyoknak megfelelően választom meg a megfelelő tempót. Egy nyíl egyenes, tükörsima, zebramentes úton meg nem fogok 60-al menni, hiába mondja azt egy ott felejtett tábla.
-
keIdor
titán
Nem jó példa, mert én nem okozok senkinek sem testi vagy anyagi kárt. Csupán több táblával nem értek egyet és túllépem. Abban meg nem értek egyet ollie-val, hogy a szabályok azért vannak, mert azokat be kell tartani. A diktatúrákban is volt mindenféle szabály, mégis megbuktatják őket, vagy legalábbis próbálják, mivel nem minden szabály jó.
Ráadásul több táblánál tisztán kivehető, hogy mire megy ki az egész. A pénz kell nekik, de azt nem fognak látni tőlem, az biztos. -
Viktor77
titán
"De eddig 6 évig nem kapcsoltak le egyszer se, szóval valamit csak jól csinálok, vagy túl óvatosan."
Szóval, példának okáért, elcsaplak a zebrán (miközben te szabályosan szeretnél átmenni), de nem sikerül rólam semmi adatot feljegyezned, emiatt nem is kapnak el, akkor valamit jól csinálok?
-
keIdor
titán
válasz
gamek!ller #77 üzenetére
Be lehet 5.-ben, nálam is 30km/h-nál 5-ben pörög 800-at, csak nincs értelme, dadog a motor. Nem is szereti, meg nyomaték sincs, onnan nem jó gyorsulni, hosszú távon nem szereti a motor. Vissza 3 vagy 2 és úgy.
-
gamek!ller
őstag
Én meg 1.-esben csak meggurítom, ahogy elindultam kb 5km/h-nál 2. 25-30-nál 3. 40-nél 4. 45-nél 5.
Simán be tudok venni egy körforgót 5.-ben. De aztán ha esetleg elkapna az ideg akkor olyat is tudok csinálni, hogy, 1.-ben 55, 2.-ban 100, 3.-ban 155, 4.-ben 180, 5-ben.: Sosem mentem annyit.
-
Dany007
veterán
Hát pedig ja, ha jól emlékszem
Olyan 40 és 50 között szoktam 4.-be rakni.
De az már olyan 2k fordulat környékén van. Vagyis ha 30-nál visszarakom 3.-ba, akkor szintén elég magas lesz a fordulatszám.
Bár lehet, hogy 2-es és 3-as között voltLehet félremondtam most, hogy így elgondolkodom azon amit írtál.
Végülis a lényeg az egészben, hogy az a sebesség az én kocsimnál (kétezres benzines omega) pont egy olyan határvonalon van, hogy ha feljebb kapcsolok akkor jóformán lefullad, ha meg maradok az adott sebességen mocskosul pörög már a motor kívánná a következő sebességet, ezért lejjebb se kapcsolhatok.
-
Dany007
veterán
válasz
#53246592 #70 üzenetére
Ja, tudom hogy nem lehet mit tenni a szabálytalan előzés miatt. Csak zavaró, hogy mindig a gyorshajtást hozzák elő, a többi meg elmarad.
Amúgy igen, aki az átlagnál gyorsabban hajt az valószínűleg gyakrabban is kényszerül előzésre. Emiatt meg nő a valószínűsége a szabálytalan előzéseknek.Az 50 helyett 30-nál esetben engem sem az idő zavar. Csak egyszerűen az pont egy olyan pont, ahol nem tudom mibe tenni az autót. Mert 3. ban nagyon felpörög 4.-ben meg már le akar fulladni.
-
#53246592
törölt tag
Azért van összefüggés a gyorshajtás és a veszélyes elözgetések között.
Mai technikával a sebességet meg a véralkohol szintet lehet könnyen mérni, más szabálytalanságok ellenörzésére meg nem lehet rendört állítani 100 méterenként az utakra, nem kell neki örülni, de ez van.
50 -> 30: nekem is eldurran az agyam, és jólesik meglözni, de aztán rájövök, hogy csak 5 másodperccel hamarabb értem a piros lámpához
-
jjucuss
újonc
Sziasztok! Véletlenül találtam erre a blogra, tetszettek az írások.Pár mondatot szeretnék én is hozzátenni.Rengeteget autózom.Főleg külföldön. A fent leírtakkal szinte mindenben egyetértek, de kifejezetten találó Danih bejegyzése „Egy olyan országban, ahol egy kutatás szerint az autósok 90%-a szerint ő maga jó vezető, és 70%-a szerint nagyon sok a rossz vezető, én, ha ilyen téma felmerül, csak nézek békésen a vitázókra... aha, igen, mondjad csak... „ Szicíliában, vagy Indiában ahol szinte „dudával” vezetnek, valahogy nincs szükség traffipaxra és ritkák a korlátozások. Igaz nem verik a mellüket, hogy milyen jó vezetők, „csak” vezetnek. A balesetek száma arányában sokkal kevesebb, mint a mi „jól vezetek” országunkban. Hosszú lenne leírni a történeteket, vagy ecsetelni a vezetési stílust, morált… úgy gondolom itt is érvényesül az ami az élet összes területén… gyorsan vagy lassan szinte mindegy, de alázat nélkül, a korlátaink felmérése nélkül nem fog menni. A "szabályokat be kell tartani"-val úgy vagyok, hogy a szabályok alkotói is emberek. Irányadók lehetnek a szabályok,de aki évtizedek óta baleset és büntetés nélkül szabálytalan (nem az ész nélküli, "majd én megmutatom" emberekről beszélek) az egyszerűen csak élt a vétó jogával
Az értelmetlenül kitett, vagy ott felejtett sebességkorlátozó táblákkal az a gond, hogy pszichológiai tesztet nem iratnak a vezetői vizsga előtt. Egy hosszabb úton a 25.ilyen tábla után, már nehéz nem direkt csesztetésnek felfogni... és ebben az esetben a tolerancia szintek elég különbözőekVan akinek két ilyen tábla is elég
-
Dany007
veterán
Az a probléma, hogy a balesetek második leggyakoribb oka a szabálytalan (balfasz, túl merész, agyatlan) előzés! Csak ezt nem tudják ellenőrizni. Ez szerintem nagyobb probléma, mint a gyorshajtás. Amikor a baromarcú beláthatatlan kanyarban elkezd előzni. A szembejövő meg mit sem sejt az egészről. Húh rengeteg ilyet láttam már.
Főleg amikor van egy kocsisor és valakinek eldurran az agya, és elkezdi előzni kocsiról kocsira. És egy idő után egyre többet vállal be. Egyre kevésbé érdekli a szembejövő távolsága stb...Egyébként tényleg sok helyen látni, hogy azért van kitéve seb. korlátozó tábla, mert szar az út állapota. Így ahelyett, hogy megcsinálnák, kiraknak egy táblát. Végülis igen, tényleg olcsóbb.
Plusz gyakran tapasztalom városi közlekedésben hogy a megengedett 50 helyett 30-cal mennek..
Na az én agyam ilyenkor tud szétrobbanni.
-
Kephamos
addikt
Nincs itt mit megbeszélni. nem kell gyorsan hajtani és nem fognak lefotózni. Így lehet védekezni.
-
#56573440
törölt tag
óóó ez se rossz, de ma reggel láttam az eddigi toppot nálam. m5 kivezető, még tesco előtt az utolsó felüljáró előtt kifele mértek a srácok. az oké hogy a kihajtóban állnak meg és viszonylag takarva vannak olyankor de még akkor is ki lehet őket szúrni.
reggel 10 méterrel arrébb álltak meg, és nem a felhajtóból mértek, hanem van utána egyből egy zebrás átjáró az utolsó felüljáróhoz... oda sunyultak be, és hátulról, egy kb 3-4 méteres résen keresztül mértek a gyalogosátkelőnek kiépített zajvédőfalak között... nem mellesleg a busz alig fért el mellette, ott mutogatott a vezető hogy ő azért dolgozna ha nem baj.
-
ftc
nagyúr
válasz
#53246592 #60 üzenetére
60 nagyon régóta nincs...
Vannak erre fele is őrültek... de egyre ritkábban...
Akiktől félni kell:
fiatal suhancok BMW s társaival
motorosok akik úgy gondolják egy kerekezni is lehet a városban
öreg nénikék s bácsikák kik alig látnak ki a kormány mögül...De egy ksi izelítő a mi kis büntetéseinkből:
Város:
20 – 24 km/h 100-650eur
25 – 29 km/h 130-650eur
35 – 39 km/h 200-650eurez fölött nincs min csak a max kiszabható összeg ami 650eur+ jogsi s egyébb nyalánkságok
kint egy kicsit szabadabb a határ
ittas vezetés- először pénzbüntetés+ feltételes másodszorra börtön..
-
Csemike
aktív tag
Az indok a sok le- és felhajtási lehetőség (Tesco, Auchan, Budaörs, benzintyúkok), tehát amikor Józsi bá' a Suzuki Altóval totyog a brikó sztórba gereblyét venni a telekre, és épp felhajtana az autópályára, akkor nehogy véletlenül túl gyorsan érje utol a törökbálinti gazdaggyerek a Mazdával. Állítólag, amióta felszerelték a fix trafikat, nem is történt ott halálos baleset, bár egyszer egy nagyon érdekes dolgot láttam. Az M7-esen rögtön a közös szakasz után a szalagkorlát és a zajvédő fal közé egy Toyota Corolla Verso volt szépen beleállítva orral felfelé, mintha valaki csak úgy lazán odaparkolt volna.
Amit én nem értek az Székesfehérvár után Budapest felé az a sok 110-es korlátozás.
-
zoo8800
veterán
Annak a táblának ott semmi értelme.
Azt se igazán értem, hogy a virágpiactól kifelé miért 100-zal, és miért nem 130-cal lehet menni.-------
Én kimondottan örülök, hogy legalább egy kicsi gyorshajtás "belefér" Magyarországon. Meghülyülnék, ha pl. Svédországban kellene közlekednem.
Nemrég voltam Szlovákiában, ott is simán repeszt mindenki 46-tal a belső sávban városban, a külső sáv pedig ugye azért van, hogy legyen honnan jobbra kanyarodni... -
#53246592
törölt tag
Na mondjuk ez gáz. Nem jut eszébe senkinek szólni a mittomén ki az illetékes az ügyben hatóságnak? Vagy naív vagyok ha azt hiszem, ez így megoldható?
Errefelé megcsinálják azt hogy ha nem magát az utat, hanem mellette valamit túrnak fel, mondjuk útszélesítés miatt, és munkaidöben sok a felhajtó teherautó, akkor kitesznek mondjuk egy 50-es táblát, de a munkaidö végeztével rákasztanak egy 80-asat (ami a normál lakott területen kívüli megengedett sebesség).
-
szőröscica
addikt
Vegyél blokkolót
-
Csemike
aktív tag
Pár éve? Én talán max. 1 éve, hogy realizáltam, hogy az ott van. Bár, én ráfogtam a Sasadi úti kereszteződésre, de így belegondolva, annak meg nincs értelme, hogy egy kereszteződés miatt csak 10 km/h-val csökkentsék a sebességet.
Notórius gyorshajtóknak azon a részen javaslom a külső sávot, az ha kell ha nem tötymörög ott pont a kereszteződés és a buszmegálló miatt, ott biztos nem trafiznak le 80-nal.
-
zoo8800
veterán
válasz
TazLeacher #27 üzenetére
Az a 60-as táblicsku akkor került ki, amikor pár éve volt valami feltúrás ott. A tábla pedig véletlenül ott ragadt.
Mostanában is szoktak traffizni. -
Budos gyokerek ezek. Merjenek az ovodanal, iskolanal, ne a prerin.
-
horush
addikt
Románoknál is igen jó a világ.
Kanyar van, tripla záróvonal, mindegy, előzniük kell. Kamionosok is, főleg az a jó, amikor megelőzöm a hegyen, aztán a faluba meg visszaelőz.
-
deicide
veterán
válasz
TazLeacher #47 üzenetére
Sejtettem, ahogy megnéztem a megadott lakóhelyed...
-
danih
veterán
Egy olyan országban, ahol egy kutatás szerint az autósok 90%-a szerint ő maga jó vezető, és 70%-a szerint nagyon sok a rossz vezető, én, ha ilyen téma felmerül, csak nézek békésen a vitázókra... aha, igen, mondjad csak...
-
#53246592
törölt tag
gamek!ller: olyan is van, nem is ritkán
Én is megpróbálok alkalmazkodni. A svédekhez kicsit könnyebb, a lengyeleknél kell 100-200km mire felveszem a ritmust, az nekem nagyon szokatlan. A magyar stílust mióta van ojjektív felelösség elég könnyü felvenni, néha már túl lassúnak is tünik, bár igaz az utóbbi idökben inkább csak a keleti részen jártam autóval.
-
-
#53246592
törölt tag
Svédország: Lakott területen szinte senki sem lépi túl a sebességkorlátot, pl. ha 90, akkor óra szerint 85-90-nel mennek. Ha 30 akkor harminccal
A legnagyobb sebességkorlát 110. Karlstadból Stockholm felé menet autópályán beálltam óra szerint 115 körülre, és senki sem elözött meg - én elöztem párat. Úgy voltam vele hogy ezek biztos tudnak valamit, inkább nem megyek gyorsabban én se, pedig lapos, unalmas rész. -
keIdor
titán
válasz
#53246592 #37 üzenetére
6 év és szerintem kb. 150.000km alatt sehol sem volt ebből gondom. 22 országban jártam, ennek nagy részében autóval, no para. Skandináviában még nem voltam, de előbb utóbb arra is sor kerül.
Miért amúgy?Autóval tervezek menni oda is ha megyek. Sok a tipikus hétvégi sofőr? Nem gond, a csehek is tartják nagyon a táblákat. Ha indokolatlan 40, akkor is tartják. Ja amúgy lengyelek is ilyenek igen, bár ott csak Krakkóig mentem fel.
D1Rect:
-
Jhonny06
veterán
Lakott terület 2 km-es útszakasz tele 30-as táblákkal, amikor semmi nem indokolja powa.
Az életbe nem láttam még olyat, hogy ott bárki is 30-al ment volna. Szerintem egy nap alatt össze lehetne szedni pár millát. Rendőrnek öltözünk, a többit meg kitaláljuk..
Főleg, hogy főútról kanyarodsz le és 90 után a 30 olyannak tűnik, mintha 5-el mennél.
-
deicide
veterán
válasz
TazLeacher #33 üzenetére
Az érdi felhajtó nekem is a halálom, olyan mazsolák tépnek ki a középsőbe 70-80-al, aztán lehet satuzni...
-
#53246592
törölt tag
Nem ajánlom hogy Norvégiában vagy Svédországban autózz!
(#35) ftc: Lengyelországban rengeteg ilyen van, beáll egy tempóra és tök mindegy milyen táblák vannak, tartja azt. Ha ez a tempó 90+, akkor nem gond, megelöz az elsö falunál, aztán már nem sokáig látom, de a 70-esek már idegesítöek. Külön fajta a kamionos, az nyomja ahogy kifér a csövön mindenhol.
-
ftc
nagyúr
Ennél jobb volt anno a városban kiraktak egy 15km/h-s táblát...annyira ramaty volt a híd... s mögötte mértek nem is 1x...
vagy a kedvencem a másik hídon 50km/h-al az egyik felére de vissza csak 30km/h
de annyi tuti, hogy amit büntetnék: gyorshajtás a lakott területen... előny s stop tábla be nem tartása...s erre kéne rmenniük..
amúgy sokan azt hiszik, hogyha kint megy pl 70-el akkor a városban is annyi van... múltkor leelőztem kint mert 70-el száguldott..faluban meg letolt
-
TazLeacher
nagyúr
válasz
#53246592 #31 üzenetére
Tavaly kiköltöztem a városból. Kb. 500m-re lakom az autópálya felhajtótól és az autópálya mellett dolgozom. Kb. 1-2 havonta 1x megyek be Pestre, pedig ott éltem 25 évig. Azóta nincs ilyen problémám. Amikor Pesten járok, ráérek, itt meg minek? 9 perc a melóhely a pályán. (210-el...
neeeeeem.) De igen, én bevallom, régen nyomtam a városba rendesen. Nem azért mert nem értem rá, (vagyis de, mert nem akartam elkésni, minden reggel 50 perc autózás a melóba városon kersztül), hanem azért, mert a sok balf@sz nem megy ott, ahol lehetne. Ha mindenki normálisan közlekedne, nem lenne szükség gyorshajtásra. Azért kell gyorsan hajtani, mert menj, amíg tudsz, mert a következő sarkon túl megint jön egy barom, aki a 30-al megy át a Lánc-hídon.
-
TazLeacher
nagyúr
válasz
#51736960 #30 üzenetére
Ma reggel autópályára "feljövet" az előttem szerencsétlenkedő hülye miatt nem tudtam kellően felgyorsítani, így 70-80 között soroltam be a külső sávba. A delikvens ahogy lehetett rögtön a középső sávba rántotta a kormányt, kb. 40-50 között ment. Nem a 70 az életveszélyes egy 60-as táblánál, hanem egy barom az autópálya középső sávjában 50-el. Az az életveszélyes...
-
#53246592
törölt tag
válasz
TazLeacher #27 üzenetére
A bokor mögé álló trafisokkal meg jól ki lehet b@szni: leveszed a gázról a lábadat pár másodpercre, aztán visszagyorsítasz. 60-nal 20m 1.2 másodperc, 70-nel meg picivel 1 másodperc alatt ha jól számolom. Vegyük még hozzá a lassítás es gyorsítás alatt elveszett idöt is, így legyen 1 másodperc a veszteség. Tényleg megéri ennyiért bírságot kockáztatni?
Nem tartok be mindent szabályt tökéletesen, pedig nem bánnám ha irigyelnél
Igen, így tovább. Ott a KRESZ, egyet hibázol vegyék el a jogsidat....ne is, egyből végezzenek ki a helyszínen. Rögtön nem lenne annyi szabálytalankodó. Az olyan megélhetési bűnözőket, akik meg 50-es táblánál 70-el mennek helikopterről szedjék le hőkövető rakétával, hogy mindenki lássa mi vár a bűnözőkre.
jer1cho for president!
-
#51736960
törölt tag
és azokat mikor büntetik meg, akik 60-nal tökölnek a főúton?
én sokat járok a 4-esen, és vannak tök jó időszakok, amikor összeáll több autó, 100-110 körül a legnagyobb nyugalomban lehet autózni.
viszont ha utolérünk egy 60-nal bénázó swiftet, mindenki elkezd előzgetni a sűrű szembejövő forgalomban, kb egy perc alatt több életveszélyes helyzetet teremtve...az ilyen lassújánosokat is le kéne traffizni és úgy megbüntetni hogy soha az életben ne legyen kedve kocsiba ülni.
-
válasz
gamek!ller #26 üzenetére
Tartassák be a közlekedési szabályokat, mert arra van, hogy ne nyírja ki a sok hülye magát/engem.
De amikor hülyén pakolja az egyik szerv a táblát, a másik meg beáll mögé "büntetni" az tényleg kiakasztó. -
Kassadin
addikt
válasz
TazLeacher #27 üzenetére
"Igen, így tovább. Ott a KRESZ, egyet hibázol vegyék el a jogsidat....ne is, egyből végezzenek ki a helyszínen. Rögtön nem lenne annyi szabálytalankodó. Az olyan megélhetési bűnözőket, akik meg 50-es táblánál 70-el mennek helikopterről szedjék le hőkövető rakétával, hogy mindenki lássa mi vár a bűnözőkre."
-
TazLeacher
nagyúr
válasz
#53246592 #18 üzenetére
Igen, van valami oka, ahogy pl.: az M1-M7 kivezetőnél is a 70-ről 60-ra 20m-en keresztül, majd vissza 70-re. Az az oka, hogy ott volt régen egy nagy bokor, ami mögé jól be lehetett állni traffizni.
A másik meg, hogy igen, legtöbbször az az oka, hogy olcsóbb kirakni mondjuk egy 40-es vagy 30-as táblát, mint megcsinálni az utat.
Harmadrészt meg az egészről az a véleményem, hogy az lenne cél, hogy normális közlekedés legyen, akkor nem elbújnának, meg rejtőzködnének, és 40 nap múlva küldenék a csekket. A cél nem az, a cél a minél magasabb "bevétel".
És igen, én is ku*vára irigylem a sok olyan embert, aki mindig mindent betart ahogy az a KRESZ könyvben meg van írva. Bár mindenki ilyen tisztességes lenne.
Igen, így tovább. Ott a KRESZ, egyet hibázol vegyék el a jogsidat....ne is, egyből végezzenek ki a helyszínen. Rögtön nem lenne annyi szabálytalankodó. Az olyan megélhetési bűnözőket, akik meg 50-es táblánál 70-el mennek helikopterről szedjék le hőkövető rakétával, hogy mindenki lássa mi vár a bűnözőkre.
-
Jól értem, hogy nem a gyorshajtás/trafi fáj, hanem a "hülye táblázás"?
-
lsebestyen
addikt
Photoshop level 99+
-
-
#53246592
törölt tag
Szabálytalankodás, de itt nem büntetnek ennyiért és mint írtam a többség így vezet. A 60-as táblának meg jó eséllyel van valami oka - nem feltétlenül az hogy veszélyes lenne ott gyorsabban menni, ha meg mégsincs, akkor sem a sebességméröt kellene szidni, hanem spammelni az illetékeseket hogy ez így nem jó, mármint a tábla.
Akkor még mindig nem elég kemények a büntetések
-
keIdor
titán
válasz
#53246592 #14 üzenetére
Az is szabálytalankodás, lehet ezt magyarázni, de az. Egyébként én is ilyesmi, de többnyire túllépem. Nem is akarom megmagyarázni, van, hogy 60-nál is megyek 100-al.
De eddig 6 évig nem kapcsoltak le egyszer se, szóval valamit csak jól csinálok, vagy túl óvatosan.
Magyarországon egyébként 10-ből 9 tényleg annyival megy mint én is. Aki lassú vagy betartja, azt letolják. Budapesten is a sok 70-es táblánál mennek 110 körül is, és mindenki. Budafoki út pl. ilyen, Hungarián is lehet menni 90-100-al és annyival is mennek. -
Dr. Oid
aktív tag
Nagy igazság, más nevében nem tudok nyilatkozni, de én úgy vagyok ezzel, hogy nyilván én sem tartok be MINDIG MINDEN sebességkorlátozást, de:
- 50-es táblánál nem megyek 80-90-nel, próbálom belőni a kb 10%-os csalást, amivel a kocsi órája kevesebbet mutat, GPS-sel összemérve
- Ha megbüntet a rendőr, nem pattogok, meg nem háborodok fel, hogy EZÉRTARTITTEZAZORSZÁG
(akinek nem inge...)
- Ha valaki betartja a sebességkorlátozást, akkor nem állok be a segge mögé, nem tolom le, nem villogok, mint azt velem néha megteszik záróvonalon is. Ahol lakom, van egy hely a főúton, ahol 60-ra korlátoznak, záróvonal van, és igen, gyalogátkelő, mert van egy vasúti megálló meg kishajó-kikötő, amiatt tavasz-nyéri időpszakban vannak gyalogosok. Na most itt azért szokott lenni rendőr, én ezért lelassítok, a sok tapír meg beáll mögém, aztán hadonász. Persze engem is idegesít, hogy miért nem tudnak egy lámpát odatenni, de ha ez van, azt kell (kb) betartani.
- De nem is rendőrködök, ha valaki gyorsabb nálam, elengedem, menjen
Alapvetően amiatt nem jogos, etikus és védhető méltatlankodni, ha a rendőr akárhol mér. Az a dolga, akárhol is mér. A közlekedőknek meg az, hogy betartsák a szabályokat, vagy fizessenek
-
#53246592
törölt tag
60-as táblánál többnyire óra szerint 70-nel szoktam menni, ez a +10 vonatkozik a többi táblára is, valós sebességben ez kb +5-6km/h.
10-böl mondjuk 7 így közlekedik, 2 lassabban, 1 gyorsabban(#13) gamek!ller: nem kell magyaráznod. attól hogy az iskola 1km-vel odébb van, még ezen a helyen is érvényes a sebességkorlát
De egyébként akkor itt mit mértek? Hogy a 70-et betartod-e vagy az 50-et?
-
gamek!ller
őstag
Nem, így van. Beérünk a faluba 50, aztán 40 méter múlva 70-es tábla. Gondoltam, hogy ez lesz amúgy, aki gyorsan hajt fizessen. Ezzel nincs is semmi gond, igazatok is van. Itt csak az a kurva nagy vicc az egészben, hogy mint mondtam: 1km múlva ott a falu iskolája az út mellett zebrákkal és rengeteg gyerekkel. Az eset amikor én jöttem haza 14:00-kor volt. 13:45-kor van vége a tanítási időnek. Most ezt komolyan magyaráznom kell?
(#7) ollie: nem siettem sehova, haza fele jöttem. A trafi jeltől körülbelül 300 méterre lakom ezen a főúton. Itt nincs zebra, még ház sincs az út mellett, ami van az is az úttól kb 20 méterre és egy árok is van. Nem szoktam gyors hajtani, ezért úgy szoktam, hogy a tábla előtt egy jó 200 méterre 90-nél már nem nyomom a gázt és így pont a ház előtt fogy el a lendület.
-
keIdor
titán
Itt mindenki mindig betartja a sebességkorlátozást. Aha, persze.
-
Most nem értem mi a gondod.
A szabályok azért vannak, hogy betartsuk, és nem csak akkor, amikor mások (itt traffipax) látnak.
Ráadásul ebben az esetben indokod sem volt a sebességhatár átlépésére, hiszen volt időd visszamenni kérdezősködni. Ha nagyon siettél volna valahova még megérteném, hogy bosszant a dolog, de akkor is jogos lenne a büntetés.
-
csƵ
addikt
Pénzzel fizetni gyorshajtásért olyan, mint bűnbocsánatot vásárolni.
-
Nordic
Közösségépítő
válasz
gamek!ller #1 üzenetére
A traffi másra nem jó...akinek van pénze, az úgyis kifizeti, és ezzel nem lesz kevesebb gyorshajtó...
-
gamek!ller
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Korábbi vezetője szerint 40 milliárd dollár kell az Intel versenyképességéhez
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Gyúrósok ide!
- Autós topik
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Spórolós topik
- Xbox tulajok OFF topicja
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Videó stream letöltése
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- BESZÁMÍTÁS! HP 15S-FQ1045NH 15 FHD notebook - i5 1035G1 16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics WIN10
- BESZÁMÍTÁS! AOC 24B1XHS 60Hz FHD IPS 7ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! HP EliteDesk 800 G1 TWR brand számítógép garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo Legion Go S 32GB/1TB kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G2 - i5-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- 134 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX8H) - Intel Core i9-13900HX, RTX 4090 - 3 év garancia
- iMac Pro 1.1 2017 Intel Xeon W2150B 64GB 1000GB 1 év garancia!
- Samsung Galaxy S20 FE 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A620M R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN I3 NEO A-Data 750W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest