Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
De akárhogy is lesz, normális körülmények között nem veszi majd vissza az órajelet játék közben, csak hogy ne melegedjen annyira. Ha valamiért nem lenne elég a normál venti fordulatszám, pl. egy melegebb napon, akkor először azt tolja fel, aminek elégnek kell lennie - hacsak nincs durván gátolva a hűtés, tehát pl. az idióta user letakarta egy törölközővel vagy más efféle. Tehát, csak a végszükség esetén csökkentheti az órajelet. De egyébként nem is órajelvisszavételt említenek konkrétan, hanem bizonyos részek kikapcsolását.
(#138) Rebourne: Figyu, nem kellene összekeverni a normál üzemű, a melegedés magas terhelésen is viszonylag alacsonyan tartása érdekében végzett órajel változtatást a végső esetben bevetett órajellevétellel (ha egyátalán az órajelről van szó).
Más szóval, nem az órajellel való játéknak kell biztosítania normál körülmények között a túlmelegedés elkerülését. Ez az, ami "rég rossz" lenne. Ehelyett a maximumnál alacsonyabb fordulattal is biztosított a kellő hűtés max. terhelés mellett is. Melegebb napokon emelkedhet a fordulatszám. De ahhoz már valami rendkívülinek kell történnie, hogy ez se legyen elég és az órajelet is le kelljen venni.
(Az viszont nem kizárt, hogy alacsony terhelésen viszaveszi esetleg az órajelet, amikor ez amúgy sem számít.)
-
Rebourne
aktív tag
Te is mehetsz az állatkertbe
De komolyan, egy kicsit tegyétek félre a berögződött világképeteket, és ne csak azt vegyétek ki a cikkből, ami tetszik. Le van írva, hogy visszavesz a fogyasztásból végső esetben. Le van írva, hogy az UI mindig aktív marad, a konzol működőképes lesz alapfeladatokra (ha másra nem, hát hibaüzenetek közlésére), akár aktív hűtés nélkül is. Azt mégis hogyan csinálják meg rögzített órajellel?
Értem, hogy elfogadhatatlan, hogy játék közben essen az fps. Nem lenne értelme a gondosan finomhangolt, teljesítményre és órajelre szabott szoftvernek. Nyilván erre utalt azzal, hogy a gyakorlatban még nem tudják, mennyire lesznek aggresszívek a játék felfüggesztésével vészhelyzetben. De nem teljes lekapcsolásról vagy inaktív konzolról beszél, hanem egy jól szabályozható fogyasztás és hőmérséklet háztartású eszközről - amit hülyék lennének, ha nem használnának ki.
-
raziel01
veterán
válasz
Rebourne #135 üzenetére
Talán tudni kéne angolul:
How this will work in practice while you're playing a game or watching a film is something del Castillo doesn't yet know. "
Hogy fog működni ez a gyakorlatban filmnézés vagy játék közben? Nem tudják még.
Kizárt dolog, hogy nekiáll majd szaggatni a játék. Inkább lekapcsol a cucc ha már a max venti se bírja.
-
raziel01
veterán
válasz
Rebourne #133 üzenetére
""Xbox One can actually dial it back to a lower power state, so low in fact that it can [run] in a mode that uses virtually no air flow."
How this will work in practice while you're playing a game or watching a film is something del Castillo doesn't yet know. "
Ők se tudják még, hogy a gyakorlatban hogy lesz. Mondom én, hogy játék közben biztos nem lesz ilyen. Inkább az a reális amit írnak ott, hogy majd felugró ablakban jelzi, hogy melege van és maximum venti sebességre kapcsol.
-
Rebourne
aktív tag
Mégegyszer mondom, hogy ez egy konzol. Sose volt és sose lesz ilyen.
(#118) dezz: Egy konzolnál nem opció a melegedés miatti órajelvisszavétel.
Hát ez elég gyorsan megcáfolódott
"One thing that we have more flexibility with, with the architecture of the Xbox One, is that we can dial back the power of the box considerably," del Castillo noted.
-
remélem megjelenésre meg lesz a ghz ...
-
gianni85
veterán
Végül is igazad lehet, most, hogy hasonló a 2 konzol felépítése, még azt se lehet mondani, hogy meg kellene erőltetnie magát a fejlesztőnek, hogy optimalizáljon külön mindkettőre. Kíváncsi leszek majd az összehasonlításokra. Egyébként számomra nonszensz az egész, most is elvagyok az x360-nal, hiába szebb és jobb a PC, így ha esetleg xbo-t veszek, ott se fog érdekelni, hogy ha a PS4 szebb és jobb lesz.
-
Rebourne
aktív tag
válasz
raziel01 #124 üzenetére
32 MB-ba nem férnek bele túl nagy bittérképek, de az nem jelenti azt, hogy semmire sem használható, és pláne nem azt, hogy akármilyen százalékos mértékben ki lehet azt fejezni, hogy mekkora gyorsulást hozhat. Ez egy speciális memória, amit a GPU programozójának (mert az ESRAM a GPU-hoz van közvetlenül drótozva) célzottan, külön kóddal kell használnia ahhoz, hogy érvényesüljön. A crossplatform címekben nem kell semmi extrára számítani, de az exkluzívaknál a kreatív(abb) mérnököket alkalmazó stúdiók váratlan megoldásokkal fognak előállni. Nem számítok arra, hogy felbukkanna egy "game changer" alkalmazása ennek a memóriaterületnek, és egy AAA címekkel foglalkozó stúdiónak nem lesz rá erőforrása, hogy ezzel pepecseljen, de egy-két elvetemült, Carmack szintű programozó biztos jól ellesz vele. Az jó kérdés, hogy ezért megérte-e az ESRAM nem triviális hozzáadása a chiphez és egyértelmű, hogy a PS4 általánosan erősebb hardvere most jobb választásnak tűnik.
Szóval csak annyi, hogy a "semmit nem ér" az egy kicsit erős kijelentés szerintem. Ha programozóként belegondolok, hogy mennyit jelent 32 MB-nyi regiszter elcsöppenek tbh.
-
dezz
nagyúr
Arra sokan mások is, de egyelőre nem lehet tudni. Bár lehet, hogy ez annak a jele, hogy nem lesz egyszerű kihasználni, mert ha az lenne, valószínűleg nem titkolnák el. Mindenesetre jó kérdés, mert nyilván ettől függ, hogy a multiplatform címekben mennyire fogják/tudják igénybe venni.
(#121) NEXUS-6: Nem lassabb, mert mint kiderült, ez egyidőben írható és olvasható.
Viszont, amiről még nem esett itt szó: a PS4 IGP-jében 32 ROP (Render Output Unit) van, az Xbone IGP-jében pedig csak 16. Ez 2x pixel fill rate-et jelent a PS4 esetében.
(Ami még sokat számíthat, az a TMU-k [Texture Mapping Unit] száma, de ez egyelőre nem ismert a két konzolnál. Lehet, hogy ebben megegyeznek és az is lehet, hogy ebből is több van a PS4-ben.)
(#122) gianni85: A multiplatform címek is automatikusan gyorsabbak lehetnek PS4-en... (Mint ahogy PC-n is gyorsabb egy játék egy jobb grafikus kártyával.)
Kérdés, hogy az exklúzívok mennyit gyorsulnak majd az egyes gépeken a külön optimalizálás hatására. Lehet, hogy itt lefaraghat valamennyit az Xbone a hátrányából.
-
NEXUS-6
tag
válasz
gianni85 #122 üzenetére
Egy olcsóbb GF GT640-esesn (DDR3), meg mondjuk egy GF GTX650-esen futó proginál te nem látsz különbséget?
Csak mert rossznyelvek szerint a nagyobbikon 2X olyan fps-sel (és nem "elhanyagolható" 20%-kal!!!) futnak gyorsabban a progik. A két konzol között meg minimum ennyi különbség van.
Csak kérdem.
-
gianni85
veterán
-
Yany
addikt
Kíváncsi lennék, hogy ez a beágyazott RAM transzparens a fejlesztők felé és a hardver elrejti azt a szoftveres rétegek elől, vagy külön feladatot jelent majd a termékfejlesztőknek az abban rejlő potenciál kiaknázása?
-
dezz
nagyúr
válasz
#32839680 #81 üzenetére
Egy konzolnál nem opció a melegedés miatti órajelvisszavétel. Lehet, hogy egyes játékokban jelenetfüggő az fps (normális esetben ki van optimalizálva, hogy sose essen 30fps alá), de legalább ugyanúgy lassul be, mint a fejlesztőnél. Melegedésfüggő esetben teljesen kiszámíthatatlan lenne a dolog.
A lekapcsolást most ne úgy vedd, hogy az naponta 2x bekövetkezik, hanem csak nagyon ritkán, végszükség esetén. Ha pl. valaki olyan hülye, hogy egy fiókba teszi a gépet, vagy ilyesmi.
(#82) Tikakukac: Szerintem most rendesen meg van csinálva a hűtés. A képek alapján több hőcsöves, van benne anyag, a venti is méretes. Valószínűleg nem akarnak ugyanabba a hibába esni, mint az előzőnél.
(#93) raziel01: Az Xbox360 CPU-jának neve Xenon. A Xenos a GPU.
(#95) morgyi: A PPE magok nagyrészt egyformák a Cellben és a Xenonban. Két különbség van közöttük: L2 mérete és a SIMD regiszterek száma.
-
gianni85
veterán
válasz
#32839680 #111 üzenetére
A régi gépek kitolt három éves garanciát kaptak, ami szar volt az többnyire el is romlott annyi idő alatt. A régi gépeket korrektül javította az MS. Én csak azt mondtam, hogy a Slim már megbízható, így ,ha neked az van, ott már nem kellett volna az MS-nek ugyanazt a színvonalú szolgáltatást kínálnia, de mégis megteszik. Romlott már el nekem sok mindenem gari után, legdurvább, mikor laptop egy héttel gari lejárta után romlott el. Valahogy az asztali gépeim nekem is bírták. Anyám egy P3-as gépet használ pasziánszra még mindig.
-
gianni85
veterán
válasz
#32839680 #108 üzenetére
Igazat adok, de maradjunk MO-on... ez jelen esetben plusz költség nélkül működik így, ezért szvsz azért egy picit csak prémium. Ugyan lehet, hogy a botrányos első szériás boxok közrejátszottak benne, hogy így alakult, bár akkor a slim esetében visszavonhatták volna ezt a szolgáltatást, de nem tették.
-
gianni85
veterán
válasz
#32839680 #104 üzenetére
Én nem is vitattam, bár, ha alapból forr a gép és már fps droppol, akkor inkább kapcsoljon ki, mint hogy még lejjebb menjen. Egyébként ez a kikapcsolás téma túl van lihegve, csak egy szükséges védelem. Egy slim box mehet napokat folyamatosan egy 30+ fokos szobában szűk helyen, nem fog kikapcsolni.
-
Tikakukac
titán
válasz
raziel01 #102 üzenetére
Javítás=alkatrész csere, mint a helyszíni garis dolgok 99%-nál. Aztán a rosszat elviszik a szekrény méretű reballoshoz, majd később ha megint lesz valakinél csere, berakják a refurbished darabot, vagy ha nem menthető kuka.
Ugye, nem is volt nehéz megoldani ezt a rémes feladatot
-
Tikakukac
titán
válasz
raziel01 #100 üzenetére
Senki sem vitatta, hogy ki mit vesz, nem is volt kérdés, nem értem miként jön ide én mit veszek. Én a véleményemet és a tényeket fejtettem ki, ennyi, nem több, ne keverjük ide a "nem veszel úgysem akkor fogd be" érvet.
Küldenek futárt és ez prémium?Megyek és bepiselek menten.
Nekem a prémium gari a rendes használati tárgyaimnál az úgy megy, hogy 1 napon belül helyszínen javítanak. De hát kinek mi a prémium, nem fogok benedvesedni egy futáros 1 hetes szervizes garitól.Gondolkodás nélkül én hapcizni szoktam, nem kiverni 100k+-t az ablakon. Igaz nem is lapátolom a pénzt. Nekem sokat számít, hogy valamivel direktbe próbálnak átcseszni, aztán mosnak kezet, vagy végeznek eleve tiszta munkát. Hála a magasságosnak épp elég konzolt láttam már bontva, hogy azért átgondoljam a dolgokat.
-
raziel01
veterán
válasz
Tikakukac #98 üzenetére
"plusz sikerült már elkurjantani pár százezer gépet, akkor hadd éljek a gyanúperrel."
Akkor te nem veszel konzolt. Ilyen egyszerű. A többiek meg élvezik a prémium garanciát.
Tudni illik a Microsoft ingyen futárt küld a boxért a jelenlegi generációnál is. 1 hét múlva meg hozza vissza a javított boxot. Nem 1 hónap, mint a legtöbb ilyen tróger magyar szerviznél.
Régi boxokra 3 év garancia volt annak aki nem warezolt.
Én gondolkodás nélkül megvenném. Nem ezen múlna, hogy kell vagy nem.
Bár egyelőre exkluzívok miatt PS4 nálam a nyerő de első 2 évben úgyse fogok új konzolt venni, mert drága meg így is rohadt sok játék van még a jelenlegi konzolokra amivel nem játszottam. -
Tikakukac
titán
Mert még azt sem tudják mit árulnak?! Hetente jön be egy hír, hogy nahát ez a busz 2 irányú, meg nahát mégis erősebb lesz. Meg Kinect nélkül nem megy a gép, aztán meg lehet mégis. El lehet menni akkor...
Az ilyen, előítéletből született kommentek, mint a tied.
Baromi jó alapom van hozzá, így igen, ez így rendben van, haladjunk.
Semmilyen valóságalapja nincs, még csak kiszivárgott hír sincs túlhevülésről.
Beb@szna ha ez kiderülne bármiről is megjelenés előtt
A bemutatott képek biztatóan nagy hűtést mutatnak.
PS3 60GB--> hőcsöves, kilós hűtés. PS3 80GB---> külön álló, picike alu bordák. Na melyikhez kell 10 tonna szerencse, hogy találj működőt és épet? Igen. igen
Ez az egyik része a dolgoknak, a chip még ettől befingik. De ha melegedés miatti dolgokról van szó, akkor férjen már bele az a deka réz, na.
Csak azért, mert az előző generáció első kiadása el volt szúrva, minden MS konzol el lesz szúrva ezentúl?
Nem. De ugyan, ha már a kedves MS azt sem tudja mi a pontos specifikációja a cuccnak amit árulnak, plusz sikerült már elkurjantani pár százezer gépet, akkor hadd éljek a gyanúperrel.
-
Rebourne
aktív tag
válasz
Tikakukac #94 üzenetére
De miért gondolod azt, hogy nem (lesz) elég erős az Xbone hűtése? Az egész hisztit itt a kommentekben a PH-s közönség indította. Az ilyen, előítéletből született kommentek, mint a tied. Semmilyen valóságalapja nincs, még csak kiszivárgott hír sincs túlhevülésről. A bemutatott képek biztatóan nagy hűtést mutatnak. Csak azért, mert az előző generáció első kiadása el volt szúrva, minden MS konzol el lesz szúrva ezentúl?
Ha a Windowsokat nézzük, csak minden második van elszúrva...
-
Tikakukac
titán
válasz
#32839680 #89 üzenetére
Nem érné meg a micsoda? Nem éri meg rendes gépet gyártani rendes hűtéssel? Álljunk meg egy hangyapöcsnyire. Megérte legariztatni kb. az összes első genes PS3-at meg Boxot? Szerintem nem, legalábbis pár deka rézhez képest nem. De ki hogyan szereti, én úgy szeretem, ha olyan cuccot veszek egy táska pénzért amit mérnökök fejlesztettek, nem a gazdasági szakosztály nagyon okos emberei.
-
raziel01
veterán
Köze nincs a Cell procinak a Xenos-hoz.
Cell Processor
One general purpose PPE core that is used for the OS and the game application.
512 MB total memory on 2 buses which can be accesed directly only by the PPE core. 256 MB of processor main memory and 256 MB of memory used by GPU.
512 KB L2 cache for the PPE.
32 KB L1 instruction cache and 32 KB L1 data cache for the PPE.
7 specialized SPE cores. One is used for the OS leaving 6 for the game application.
256KB SRAM per SPE. No common memory between SPEs and SPE cannot access the PPEs main memory directly but the PPE can access the SPEs memory directly.
Communications between SPE memory or to the PPE memory is performed via the Element Interconnect Bus (EIB) by either accessing ports or via DMA.
SPEs do not have branch prediction capability.Xenos Processor
3 General purpose PPE cores that are used for the OS and game application.
512 MB main memory that is shared by all three cores and GPU.
1 MB of L2 cache that is shared by the 3 cores (333 KB per core average).
32 KB L1 instruction cache and 32 KB data cache for each core.
2 Hardware threads per core. -
raziel01
veterán
válasz
#32839680 #81 üzenetére
Egyszerűen nem szokás amit írsz. Amúgyis hülyeség.
Mind mondottam a jelenlegi Xbox SLIM-em se volt még sose úgy, hogy le kellett volna kapcsolnia pedig most is 40 fok van a szobában.
Mivel nincs konzolod így sose fogod felfogni, hogy miért gáz amit javasolsz.Az órajelvisszavétel csak istentudja milyen hibákat okozna még a lassuláson kívül.
Egyszerűbb ha már nagyon meleg van akkor lekapcsol. De kb sose fog előfordulni ilyen. Eleget tanult a hűtési hibákból a Microsoft. -
Tikakukac
titán
válasz
#32839680 #81 üzenetére
Én azért küldenék majd mailt az MS-nek, hogy szerintem meg az lenne a legjobb, ha nem vernék a garast, és raknának még 10 deka rezet abba a fosadék konzolba, és nem a dizájnnal bohóckodnának. Mert ez egy rohadt nagy vicc. A lekapcsolás is, meg az órajel visszavétel is. Ne csessze már meg, hogy én 2 hét alatt meg tudtam tervezni egy komplett hűtési rendszert egy gépre tök egyedi alkatrészekkel, és 3 hét alatt le is tudtam gyártani, nekik meg nem megy.
Egészen addig, amíg ilyesmi egyáltalán felmerül, még gondolatban sem veszek ilyesmit. Nekem sem fizetnek a szar munkámért, de én virítsak. Értem.
-
raziel01
veterán
-
Angel1981
veterán
Ha már nem 800, miért pont 853?
850 nem elég? -
NEXUS-6
tag
Szerintem az állhat a háttérben, hogy az M$ (jogosan) be van xarva a hw-t illetően.
A legtöbb oldalon azt hajtogassák, (pl az Eurogamer legutóbbi tesztszerűségénél is), hogy a PS4/XOP közötti különbség 20% valós alkalmazást tekintve, azonos grafikai beállításnál. A +50% számítási teljesítmény ugyanis kb ennyit jelent a gyakorlatban.
30-helyett hoz 36 fps-t a PS4. Na bumm!Csakhogy! ... Menjen már fel akárki egy összehasonlítós oldalra (pl Anandtech), állítson már be a bencsnél egy DDR3-as középkategóriás karit (merthogy memcsiben is van ám eltérés), meg egy GDDR5-ös egy kategóriával felettit.
Hát lelövöm a poént, hogy nem 20% lesz ám a különbség.
Valszeg ezért vannak bexarva, meg megy a kapkodás ezerrel.
-
Reinkz
senior tag
RROD azért kicsit más aki tudja a mikrofos elő konzoljait kb a teszt fázis átugrásával adták ki tudták hogy ez lesz de még így megérte nekik hisz így tudtak kijönni a sony elött és lám ma már 50-50% a piac még ps2 és xbox esetbén nem ez volt az arány.
-
BenHans
addikt
Én most értem haza, és lehet csak a fáradtság játszik velem, hogy nem értem miért kell ekkora blama Microsoft-nak, 53MHz
Eddig is biztos voltam benne, hogy ha veszek valamit a PS lesz a miheztartás végett, de ezek után.... max néhány szerencsétlen abszolút laikus szülőre fogják tudni rábeszélni az X One-t a MediaMarkt-ban akik bementek a gyerekkel, és szeretnének karácsonyra venni a család szórakoztatására egy konzolt.
-
Rebourne
aktív tag
válasz
gordonfreemN #70 üzenetére
Eh fáradt vagyok már hozzá megyek inkább aludni
-
#79563158
törölt tag
Haters gonna hate. Aki elhatározta, hogy utálja a Microsoftot mert herpderp és rosszak a termékeik meg a szolgáltatásaik, az ez után is fogja. Én a magam részéről minden ilyen kis gesztusnak örülök bármilyen gyártó részéről.
-
Rebourne
aktív tag
válasz
gordonfreemN #68 üzenetére
Nem. Esetleg olvasd el a cikket
-
gordonfreemN
addikt
Jaj, akkor most gyorsabb lesz mint a japán társa
-
Rebourne
aktív tag
RROD - avagy a tönkrement konzolok milliói nem értenek veled egyet
Persze az az ideális, ha ha végső esetben lekapcsol a konzol, hogy megelőzze a leégést. De nem lenne jobb, ha még azelőtt visszavenne a tempóból úgy, hogy továbbra is használható maradna? Esetleg figyelmeztetne, hogy hagyjad abba a játékot, mert egy kicsit melege van, de filmet nézni meg az anyóssal skypolni még OK?
-
Rebourne
aktív tag
Az az értelme, hogy nem megy tönkre. A júzer meg fújassa ki belőle a port (meg a svábbogarakat), ha akar sok fps-t
-
raziel01
veterán
-
Hokoyumi
tag
válasz
Tikakukac #59 üzenetére
a hűtése bírni fogja, 1-2fokkal ha melegebb lesz
az, hogy az alaplapon mit spórol az MS nem ezen az 53mhz-en múlik
a tápellátásnak bírnia kell, talán a feszültség is marad
(akinek van 7770-e megnézhetné mennyit jelent az 53mhz, feszben meg hőfokban is esetleg)
sztem megfelelő hűtés és kitolt TDP keret mellett tudná a 8jaguár mag az 1,8ghz-et, kabiniben 2ghz-es órajalan jön ugyan ez
a 12/18CU tudná a ghz-et
várom hogy 2-3-4 év mulva ez kijön kabini utódjaként, kicsit felújítva(#57) raziel01:
a hővédelmet nem érdekli, hogy ő konzolban van, ha kritikus hőfokon üzemel akkor visszavesz -
derive
senior tag
A vegen meg a konzolokat is lehet majd tunningolni
Mar varom az LN2-os 8GHzs tunningrekordokat...
-
Hokoyumi
tag
melegedéssel biztos nem lesz baja, max visszavesz az órajelekből a hővédelem
am mennyi lehet az APU TDP-je? 100W? max 120W-on meg kellene állnia
de én kinézem az MS-ből, hogy csak bizonyos esetekben jár majd emelt órajelen a gpu rész
alapeset 800MHz XB1 spec játékoknál meg 853MHza Sony azzal vágna oda az MS-nek ha adna PS4-re XB1 "emulátort"
-
padika11
tag
Jó látni, hogy ilyen összeszedett a projekt
-
krx21
nagyúr
Vajon mi lehet a dolog háta mögött, ha nem ingyen marketing... Tudjuk, hogy ez a különbség nem hoz max.1-2fps-el többet a konyhára... Melegedésben viszont annál többet hozhat!
Nevetséges ez a cirkusz... Mert ha mondjuk 1Ghz-re emelték, volna az már értékelhető lépés, de alatta vicc...(persze annyit nem lehetne)
Ez megint magas labda a Sony-nak, hogy most ők ne emeljenek mondjuk 65Mhz-el!
Bírnám! -
Xirtam
veterán
Nem igazán értem a Microsoft folyamatos bukdácsolását az új konzollal . . .Simán megfoghatták volna keményen a SONY-t ha a next genbe máshogy gondolkodnak. De nem. Konkrétan a SONY-nak adták a maradék piaci részesedésüket is .
-
Rebourne
aktív tag
Szerintem alaptalan minden aggodalom, az Xbone hűtőjét már eredetileg is bőven túllőtték.
A BD-vel vessétek össze, hogy legyen elképzelésetek a méretről. Több anyag van ott mint a CPU és a GPU hűtőmön együtt pedig 4.2 GHz-en és 1.2 GHz-en futnak. Mármint nem a hűtők, hanem a csipek
-
#57018880
törölt tag
XBOX OC GHz edition, na valaki?
Ezért az 5-6% GPU teljesítményért (optimális esetben) kár volt.
-
sagem
addikt
Öhm, nem sok értelmét látom a dolognak, hacsak nem arra gondoltak, hogy ez is ingyen reklám, mert a médiában majd úgy csapódik le, hogy "még erősebb lesz az új xbox" (itt a PH-n is ilyen kattintásvonzó a hír címe
átlaguser meg úgy sem olvassa el / érti, hogy miről beszélnek..
-
meci77
tag
És mi van, ha eleve 853MHz-re tervezték, gyártották, persze mondták hogy ez 800, és most hirtelen 853-at mondanak. Így nem kell visszahívni semmit, blama az egész
. Csak legyen valami hír megint...
-
tomi1031
tag
Van aki még egyáltalán komolyan veszi az MS-t?
-
dezz
nagyúr
Hát, hol ez pihen, hol az, de azért ott vannak...
Egyszerűbb vertex és pixel shader kódok azért "elfutnak" az RSX-en is.
(#30) Kopi31415: Mindig előfordul néhány hibás készülék a boltokban, amik valahogy átcsúsztak a gyári teszten vagy utólag romlottak el (pl. szállítás közben). Ezeket rövid úton cserélik a forgalmazók (és küldik is vissza a gyártónak). Ez elkerülhetetlen. Akkor van gond, ha túl sok ilyen van.
(#28) Grawens: Na hát ebből pont nem derült ki semmi.
-
Spancho
senior tag
Visszatérnek a régi szép idők amikor minden 'gazdagabb' ismerősömnek PS2-je volt
Most majdnem mindenki X-box-al nyomja a környezetemben.
Ez a korszak tuti a PS 4 -é lesz. -
#06658560
törölt tag
Szerintem az első lemezeket is legyártották már, így valahol már jelentkezik a selejt.
#24 dezz: jelen helyzetben MS már annyi marketing bakot lőtt, hogy egyetlen nem megfelelő terméket sem engedhet meg magának, mert abból is hiszti lesz. És mint tudjuk a fejlesztés előrehaladtával a probléma korrigálásának költsége exponenciálisan növekszik.
-
dezz
nagyúr
Nehezen hiszem, hogy a PS3-ban kihasználatlanul pihiznek az RSX shader egységei. Az egy dolog, hogy a Cell is besegít neki (elsősorban szerintem vertex shadingben és post-processben).
Ja, oké. Tudom, hogy a PS3-ban le van tiltva egy SPE, csak megzavart, hogy itt tévesen 230.4 GLOPS van megadva kimondottan a PS3-ban lévő Cellre.
Tudnád törölni az "Összesen tehát"-tal kezdődő mondatot a #24-esből? Köszi!
-
Grawens
senior tag
Mindenféle idétlen spekuláció helyett érdemesebb előbb körülnézni. KATT!
-
BlackSoft
addikt
PS4 messze leveri a VHS lejátszót még most is
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sajnos az a baj az RSX-szel, hogy nem működik hatékonyan azokban a kódokban, amelyek jöttek a konzolokra. Ezzel a fejlesztők inkább az SPE-t fogták be, mert azok az esetek zömében kihasználatlanul álltak a gépben. Ezzel többet nyertek, mintha 880 pixelre ment volna a dynamic branching. Olyan GPU kellett volna bele, mint ami az Xbox 360-ban volt, az sokkal modernebb technika volt az RSX-nél. Enélkül viszont nem volt a fejlesztőknek választása.
A PS3-ban nem aktív egy SPE. Azt hagytam ki.
-
dezz
nagyúr
Oké, de egy konzol nem egy GPGPU erőgép/munkaállomás.
Minden (programozható) FLOPS-nak helye van (grafikára vagy másra)... Így a PS3-nál az RSX programozható shadereit sem kellene kihagyni a jóból, ami 176 GFLOPS (24 * 10 FLOPS * 550 + 8 * 10 FLOPS * 550). [link] Igaz, ez nem annyira rugalmas, mint a GCN, de nagyobb részt ott is pixel shader kódok fognak rajta futni.
Apropó, a PPE 25.6 GFLOPS-át is kihagytad a Cell esetén.
(#21) Kopi31415: Azt megoldja az első kötelező rendszerszoftver frissítés. Patália abból lehet, ha az adott darab előtte nem került tesztelésre és a végfelhasználónál derül ki, hogy nem bírja a 853 MHz-t. Pontosabban akkor, ha sok ilyen eset történik. Ha csak néhány, az simán belefér a hibarátába és mielőtt a kedves felhasználó kettőt pislant, gariban cserélték.
[ Módosította: Abu85 ]
-
Tikakukac
titán
Ez már kezd tényleg olyan embertelenül vicces lenni, hogy hihetetlen
Amúgy meg valamiből meg kell élnie a szervizeknek is, ne panaszkodjon már mindenki.
-
#06658560
törölt tag
Mármint a totális elbaltázása a napi rutin. Gyakorlatból mondom.
#16 dezz: ha a gyártósorról lekerült OK plecsnivel és raktárban porosodik, akkor is visszahívás, akkor is komoly költsége van. És könnyen el tudnak benne kavarodni. Ha nem zúzzák be az eddigieket, akkor nagy eséllyel fog kikerülni a piacra is lassabb box- amiből meg patália lesz.
-
bteebi
veterán
Hát elég szánalmas próbálkozás. Elég sok embert lecsesznék emiatt az izzadtságszagú töketlenkedés miatt...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért számoltam így, mert ami a Cellnél a PPE az ezeknél a Jaguar, illetve ami a Cellnél az SPE az ezeknél a GCN CU. Persze az igaz, hogy nem lesz mindegyik GCN CU felhasználva compute-ra, de a Cellnél is sokszor grafikára használták az SPE-ket, mert az RSX gyengus volt.
Az is simán megoldható. Az MS számára is jobb, ha házon belül oldják meg.
(#17) morgyi: Úgyis TDP limites a rendszer, szóval ez semmit sem változtat a hűtéstervezésen.
-
dezz
nagyúr
Ha jól látom, PS3 esetén csak a Cell számítási teljesítménye lett beszámítva, miközben az új konzoloknál a CPU+IGP.
Szerintem visszahívás az nem lesz, hiszen a kint lévők nem végfelhasználóknál vannak, hanem fejlesztőknél, akik majd szépen letesztelik a sajátjaikat. A többi pedig raktárakban pihen, ahol gyári szám alapján beazonosíthatóak és elvégezhető a művelet, ami egy egyszerű szoftveres (vélhetően BIOS) frissítés, majd egy gyors teszt. Kicsit persze macerás... (Már ha nem hagyják ki a tesztelést és nem annyiból fog állni az egész, hogy kiadnak egy újabb rendszerszoftver verziót, ami ellenőrzi, milyen BIOS van alatta és ha korábbi, akkor azt is frissíti.)
(#7) papesz90: Hát, lehet, hogy tényleg pusztán ennyi volt a célja az egésznek. A cím alapján azt hittem, legalább 900 MHz-re emelik.
-
Meridian
senior tag
ennek izomból izzadságszaga van... mi ez az erőlködés?
-
#06658560
törölt tag
Persze a gyártás nem változik. Hisz a folyamat ugyan az. Csak más firmwaret kell pattintani a chipekre.
Ami változik. A már legyártottakat visszahívni, frissíteni, kiküldeni. Ezt írtam, hogy bonyolódik. És okozhat komoly szívást mindenkinek, leginkább logisztikai okokból. Nem véletlenül szokott lenni SOP után x hét módosítási tilalom. -
XuChi
addikt
Jót fogok kacagni majd mikor megint sorra döglenek majd az xbox-ok
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Semmit sem változik a gyártás, csak a leválogatásnál eddig minden jó volt, ami bírta a 800 MHz-et. Mostantól 853 MHz-et kell bírni és ennyi. Mivel az MS és a Sony is magas kihozatalt kért, így az AMD eleve úgy ajánlott órajeleket, hogy azokat minden fizikailag hibátlan lapka tudja (és a biztonság kedvéért szerintem még így is alávágtak). Vissza kell hívni ezeket tesztelésre, de kicsi az esélye, hogy esetleg nem bírja valamelyik a +53 MHz-et. Akár az MS is betesztelheti őket, ha túlzott probléma az AMD-nek újratesztelni.
-
Uchimata
tag
Sajnos tényleg ilyen szaga van. Azért arra kíváncsi leszek, hogy a beágyazott memória mennyit dob az Xbox One teljesítményén. Erről van valakinek fogalma? Mert oké, hogy több shader, meg jobb fillrate a PS4-nél, de min és milyen mértékben segít az Xbox-nak az a 32MB beágyazott SRAM?
Gondolom a válasszal várni kell az első kézzelfogható benchmark-okig.
-
Balrog
tag
MS-ék biztos úgy voltak vele, hogy legalább egy paraméterben legyenek már jobbak mint a Sony.
-
#06658560
törölt tag
"Mivel az érintettek csak pár hete gyártják a termékeket, így ez a változás még épphogy belefér."
Nagyon nem. SOP után minden módosítás rohadt drága, a legyártottakat visszahívni és egyenként mókolni nem olcsó. ráadásul kapásból előáll három variáció a termékből: új sebességgel gyárilag annak gyártott, régi sebességgel, új sebességgel, régiből átfaragva. Ezek jó elkülönítése nem triviális feladat.
-
saelin
veterán
Vagyis kutyafing változtatást csináltak, de cserébe megnő a hibás konzolok aránya... az ms hülye. Egyáltalán mennyit számít az a +53Mhz? Szerintem nem sokat és értelmét sem látom.
-
daneeeeee
aktív tag
Gyakorlatilag 10x
nagyobb számítási teljesítmény! Nem semmi.
-
GIJoe
addikt
A Microsoft jól benézte, bár nem csodálkozom
-
LordX
veterán
Kicsit kapkodás szagú a történet..
-
srph25
tag
RROD-t szimatolok
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3426, 95% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3425, 94% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3424, 94% Akkumulátor
- HP mini pc Ryzen cpu-val ha kicsit játszanál : )
- ZBook Fury 16 G10 16" FHD+ IPS i7-13850HX RTX 2000 Ada 32GB 1TB NVMe ujjolv IR kam gar
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Alcatel tablet // GYEREK MÓD // Számla+Garancia //
- BESZÁMÍTÁS! 850W ASUS ROG STRIX Gold tápegység garanciával hibátlan működéssel
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- GeForce RTX 2060 (OEM HP) Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest