Új hozzászólás Aktív témák
-
Dickassman
csendes tag
És akkor most, hogy jönnek ezek az uj bravia tv-k meg minden 3D, ilyen szemöveget kell hordani állandóan?
-
k.
őstag
válasz
Komplikato #26 üzenetére
"Igaz, anno a Sony egyik alapítója írta egy 1985-86-os (életrajzi) könyvben, hogy egy fiatal mérnökük bedobta a plazma kijelző ötletét...."
Nekem megvan az a köny -
nem_tom
őstag
Ejnye. Nagyon belendült a 3D piac.
-
iBlast
aktív tag
hurráá
-
boeing
őstag
Hm érdekes.
-
Márton
nagyúr
Ha nagyon elterjed, és az emberek már napi szinten használják,
szerintem is lehetnek problémák.
Szerinted az Avatar 2,5 órája miért nem bővelkedett a vászonból kijövő, orrbacsapó képekkel? Mert ennyi idő már mindenkinek fejfájást okozott volna. De így, hogy hátrébb volt a képek zöme, elviselhető volt.
Persze sokaknak így is fárasztó volt. Nekem nem -
dezz
nagyúr
válasz
macman507 #20 üzenetére
Már 2000 előtt több tévégyártó mutatott be ilyen megoldásokat... Van közötte sztereoszkópikus (két nézeten alapuló, kompromisszumos) és igazi holografikus is. Az utóbbi egyik, vagy talán egyetlen képviselője a magyar Holografika Kft., viszont ez a módszer túl költséges. A sztereoszkópikus megoldások sokkal olcsóbbak, de az újdonság varázsát kihasználni próbáló cégek mégis hasonlóan drágán próbálják forgalmazni. Erre is van magyar példa: iPONT.
Nos, akkor elmondanám, hogy én is kísérleteztem ilyesmivel pár évvel ezelőtt. Sikerült is elérni a térhatást, amit be is mutattam szűk körben. De többet erről most én sem írnék.
(#23) smkb: "3d bluray meg méginkább érdekes, mert tudtommal hdmi 1.4 kell hozzá, a ps3-on meg 1.3 van és ez nem csak firmware kérdése."
Te Kínából írsz, vagy miért nem tudtad megkérdezni közös barátnőnktől (Wiki)?
http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Version_1.3:
"Version 1.4
World's first HDMI 1.4 cable released by Cablesson on June 22, 2009.[106]HDMI 1.4 was released on May 28, 2009, and the first HDMI 1.4 products were available in the second half of 2009.[53][107] HDMI 1.4 increases the maximum resolution to 4K × 2K (3840×2160p at 24Hz/25Hz/30Hz and 4096×2160p at 24Hz, which is a resolution used with digital theaters); an HDMI Ethernet Channel, which allows for a 100 Mb/s Ethernet connection between the two HDMI connected devices; and introduces an Audio Return Channel, 3D Over HDMI (HDMI 1.3 devices will only support this for 1080i)[108], a new Micro HDMI Connector, expanded support for color spaces, and an Automotive Connection System.[53][109] HDMI 1.4 supports several stereoscopic 3D formats including field alternative (interlaced), frame packing (a full resolution top-bottom format), line alternative full, side-by-side half, side-by-side full, 2D + depth, and 2D + depth + graphics + graphics depth (WOWvx),[50][110][111] with additional top/bottom formats added in version 1.4a . HDMI 1.4 requires that 3D displays support the frame packing 3D format at either 720p50 and 1080p24 or 720p60 and 1080p24.[111] High Speed HDMI 1.3 cables can support all HDMI 1.4 features except for the HDMI Ethernet Channel.[50][110][111]
HDMI 1.4a was released on March 4, 2010 and adds two additional mandatory 3D formats for broadcast content which was deferred with HDMI 1.4 in order to see the direction of the 3D broadcast market.[112][113] HDMI 1.4a has defined mandatory 3D formats for broadcast, game, and movie content.[112] HDMI 1.4a requires that 3D displays support the frame packing 3D format at either 720p50 and 1080p24 or 720p60 and 1080p24, side-by-side horizontal at either 1080i50 or 1080i60, and top-and-bottom at either 720p50 and 1080p24 or 720p60 and 1080p24.[113]"
Tehát, a HDMI 1.3 tudja támogatni a 3D Over HDMI-t, de az 1.4 által ismert formátumok közül csak az egyiket, a field alternate 1080i-t. Ez egyben azt is jelenti, hogy 1-1 nézeti képet fele függőleges bontásban kell kiszámolni, így egy teljes frame-re ugyanannyi pixel jön ki. (Bár nem zárom ki, hogy a PS3 esetén másra is lesz lehetőség.)
Felmerülhet a kérdés, hogy pl. a PS3 hogyan fogja elérni a shutter szemüveges megoldáshoz szükséges magas frame-rátákat? Erre két megoldási lehetőség is van: 1. az amúgy alacsonyabb fps-en lerenderelt frame-eket a kimenet felé gyorsan váltogatja, amíg készülnek a következő képek (ez semmiség a GPU-nak); 2. de valószínűbb, hogy a 3D-TV-k ezt maguk is el tudják intézni: amúgy is jópár féle formátumban kell tudniuk fogadni a 3D-s anyagokat, és azt olyan formában megjeleníteni, amire éppen épülnek (shutteres, polarizációs, stb.). Egyébként a 3D-s mozifilmeket tartalmazó 3D Blu-ray lemezek ugyanúgy 24p-sek, csak két nézet van egy helyett.
(#29) Sefter: Én még úgy 15 éve szórakoztam ilyen shutteres szemüveggel. Benne volt a használati utasításban, hogy első alkalommal 5 percig használjuk, aztán 10, és így tovább, mindig dupla ideig. Így van ideje hozzászokni a szemnek anélkül, hogy egyszerre lenne nagyon megerőltetve. 2-3 nap után már egész nap tudtam így játszani. Egyébként pl. a Silicon Graphics munkaállomásaihoz is lehetett kapni ilyen szemüveget és több program is támogatta, egész napos melóra szólt a dolog.
-
Matthu
aktív tag
Hali!
Az ötlet nem rossz. Személy szerint én rosszul leszek a 3D képtől hosszútávon. Állítólag azért mert szemüveges vagyok és az egyik szemem roszabb a másiknál.
Meglátjuk mit hoz a jövő. Én elvagyok 2D-be is
-
Sefter
veterán
-
Komplikato
veterán
Ismertem egy öregurat, akinek valahol 70 és 100 között van a találmányainak száma. 2001-ben mesélte, hogy csinált egy szemüveg nélkül használható sztereó (3D) projektort, de amikor le akarta védetni, akkor közölték vele, hogy a Sharp 2 héttel előtte levédette a dolgot ...
Ebből az érdekes az, hogy 8-9 éve van ilyen cucc, de semmit nem láttunk még belőle.
Jó, persze ki kell fejleszteni, de nem nulláról kezdték ugye.Igaz, anno a Sony egyik alapítója írta egy 1985-86-os (életrajzi) könyvben, hogy egy fiatal mérnökük bedobta a plazma kijelző ötletét, de azt majdnem nulláról kezdték, és adtak a srácnak egy labort, ahol az ahhoz szükséges dolgok kifejlesztésével dolgozott. 1984-ben! És mikor jelentek meg az első, szolid 6-8 millió forintos készülékek? 2000 után?
-
SkodaDuda
tag
Igen, de ezek a cégek a szemüveg nélkül 3D-s megjelenítőjükkel csak a saját, külön erre a célra írt szofterükkel megjelenített képek, szövegek, animációk működnek.
(volt szerencsém 2 éve egy rendezvényen az LG bemutató modelljét testközelből megszemlélni és informálódni)
Ergo tök jók, de mint "mezei felhasználó" semmire nem tudnád használni..... -
Pocok256
veterán
Hát ha nem tudsz végignézni az bizony a szemed hibája. Legalábbis én így hallottam, hogy akinek bajai vannak a 3d-s filmek nézésével annak a látásával is vannak bajok. (mármint nem tökéletes a látása... és 3d be ez sokkal jobban kijön)
Rengeteg 3d-s filmet néztem már meg moziban és egyiknél sem volt semmi bajom egyáltalán nem terhelte a szemem, de még meg sem éreztem, hogy terhelhetné vagy valami.
-
smkb
őstag
Hát a jelenlegi grafikus alegységével 3d-ben tolni az nem lesz egyszerű mivel már a konzolba kerülésekor sem a top gpu volt. Kevés lesz annak ateljesítménye ahhoz, hogy ne legyen szemmel láthatóan gyengébb a képminőség.
3d bluray meg méginkább érdekes, mert tudtommal hdmi 1.4 kell hozzá, a ps3-on meg 1.3 van és ez nem csak firmware kérdése.
-
"Szerencsére a Sony számos exkluzív címet birtokol, amelyek esetében van esély a 3D-re felkészített verzió elkészítésére."
A soha meg nem jelenő GT5 folytatása a GT6 (2028) már simán háromdés lesz
-
macman507
aktív tag
Ismerek valakit, aki ilyennel foglalkozik és ő úgy csinálta meg hogy nem kell hozzá szemüveg, minden irányból 3D, és még speciális monitor/tv se kell hozzá! Jelenleg egy prototípus van kész, de többet nem is mondhatok, ha sikerül megegyezni valami nagyobb céggel biztos hallani fogtok róla, vagy ha nem akkor ellopták a találmányát, ahogy sok minden mást a magyaroktól
-
Sefter
veterán
ezt az egész 3D őrületet nem értem..
egy 1,5 órás filmet sem tudsz így végignézni, hogy ne folyna ki a szemed....nemhogy több órát játszani.. -
Angel1981
veterán
Lehetett számítani rá.
-
Borisz76
nagyúr
Először 2D-ben kellene jó képet csinálni....
-
marcee
addikt
"mit egy MotorStorm: Pacific Rifthez készülő 3D-s pálya egészít majd ki"
3d-s pálya? Azt hittem volna, hogy elég az engine-hez hozzápiszkálni, az amúgy is 3 dimenzióban rendelkezésre álló környezet megjelenítése innentől sínen van. Ezek szerint mégsem? Persze ha ez a MotorStorm eredetileg 2d játék, akkor nem szóltam.
-
Gergo88
tag
Rendkívül rossz a szemnek, úgyhogy nem örülök neki hogy így nyomják a 3D-t minden fronton. Egy-egy IMAX-es 3D-s film végére már jojóznak a szemeim, el sem tudom képzelni milyen lenne minden nap ilyen formában nézni a dolgokat...
-
robotjatek
tag
Ilyen szemüvegből adnak 1,5 dioptriásat is, vagy a mostani fölé helyezzem?
-
CYBERIA
őstag
Biztos jó lehet szemüvegben tolni.
-
FRENK1988
veterán
"Ebből következik, hogy további optimalizálásra lehet szükség, amire a legtöbb stúdiónak se ideje, se kapacitása." Hát pedig ha szánnának rá egy keveset akkor talán nagyobb körben is ismert játékotok lennének a piacon.
Ez most nem csak a PS3-ra hanem mindegyik platformra igaz -
varga911
senior tag
Inkább adnának ki valami új Wipeoutot PC-re.
-
Probber
őstag
PlayStation 3, 3D, Firmware 3.30.
Lehet ez véletlen? -
-
Televan74
nagyúr
A 3D -t nehezen fogják átpasszírozni a felhasználók pénztárcáján.
-
Márton
nagyúr
Nem rossz, de érdekes hogy egy 3d-s drivert könnyebben kihoznak,
mint egy szimpla playert ami váltogatja a bal és jobb felvétel képét.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Apple iPhone SE (2020) - életképes alternatíva
- Battlefield 6
- Nem tetszik pár profi eSport játékosnak, hogy Intel CPU-val kell játszaniuk
- Androidos fejegységek
- Yettel topik
- Milyen autót vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Sorozatok
- LED világítás a lakásban
- További aktív témák...
- Honor X7 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3242
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3036
- Apple iPhone 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 9060 XT 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest