Új hozzászólás Aktív témák
-
Csapoati
nagyúr
válasz
Hieronymus #12 üzenetére
még finomabb szemcséket (<20 nm) kibocsátva. Egészen konkrétan ugyan tömeget nézve nyilván jóval kevesebb jut ki a levegőbe, mint a DPF nélküli autókból, de a szemcseméret sokkal kisebb, ami meg sokkal veszélyesebb az emberre nézve.
+
Hú de jó nekünk, hogy egyre kisebb méretű szemcséket bocsátanak ki a dízelek, amik sokkal veszélyesebbek az emberi légzőrendszerre.
-
Csapoati
nagyúr
válasz
Hieronymus #9 üzenetére
Az elnyelést természetesen permanensen értettem, ezért nem igaz, hogy csak úgy konkrétan elnyeli és kész. Tehát a problémánk továbbra is fennáll.
-
Hieronymus
veterán
Kezdjük visszafelé.
"ha elromlik a DPF (eltömődik) és nem cserélik ki, "
A régebbi DPF esetében fordult elő ez.
Például a Focus II szériában 60 ezer kilométerenként kell az égési hőmérséklet csökkentő folyadékot utánatölteni. 120 ezrenként kellene cserélni. Leginkább takarítják, mert az olcsóbb megoldás és kitisztítva a következő 120K kilométert kibírja. Utána cserélni kell.
Persze okosba benyomják az olcsóbb adaptív folyadékot. ami nem csökkenti le kellően a korom égési hőmérsékletét. Ezért hamar beindul a DPF tortúra.A modernebb DPF kerámia szűrőire fémet gőzölnek. Ez katalizátorként indítja be a korom égését.
Gondozás mentes. Átlagos használat mellett 240K kilométerenként kellene cserélni. Addigra telítődik a motortérből érkező anyagokkal, például a hamuval.A DPF kiiktatása nem egyszerű. Ráadásul kézi méréssel azonnal kiderülhet.
"Nem, a DPF nem elnyeli a részecskéket, hanem elégeti azokat, még finomabb szemcséket (<20 nm) kibocsátva."
Akkor a nemre kell nemet mondanom.
A történet első felében szűr, tehát gyűjt a PDF. A történet második felében éget a DPF, ehhez viszont össze kell gyűlni valamennyi koromnak.
Igen, az égéstermék valóban kisebb mint 20 nm. Az oxidálódó korom, széndioxidként távozik. nagyjából 116 pm a molekula méret. -
Csapoati
nagyúr
válasz
Hieronymus #7 üzenetére
Nem, a DPF nem elnyeli a részecskéket, hanem elégeti azokat, még finomabb szemcséket (<20 nm) kibocsátva. Egészen konkrétan ugyan tömeget nézve nyilván jóval kevesebb jut ki a levegőbe, mint a DPF nélküli autókból, de a szemcseméret sokkal kisebb, ami meg sokkal veszélyesebb az emberre nézve.
Aztán arról ne is beszéljünk már, hogy ha elromlik a DPF (eltömődik) és nem cserélik ki, mert ugye drága... -
Hieronymus
veterán
Ennek a szűrésére találták ki DPF-t.
A motorokban keletkező koromrészecskék 99%-át szűri ki. a porcelán szűrőrendszer. Tekintet nélkül a szemcseméretre, az Euro 6 előírásainak megfelelő járműben.A DPF nélküli dízel járműveket ki kellene vonni a forgalomból és a környezet terhelés azonnal töredékére csökkenne. Például Münchenben, ahol nem szabad közlekedni ilyen járművel, évente egyszer jelent gondot ez a típusú környezet szennyezés. Szilveszterkor.
A nitrogéndioxid okoz inkább gondot. Néhány éven belül kitiltják az Euro 6 előtti dízel motorokat a nagyvárosokból.
-
Csapoati
nagyúr
válasz
Hieronymus #5 üzenetére
Hú de jó nekünk, hogy egyre kisebb méretű szemcséket bocsátanak ki a dízelek, amik sokkal veszélyesebbek az emberi légzőrendszerre.
-
Hieronymus
veterán
A korom döntő többségét kiszűri a DPF.
Az Euro 4 előírást teljesítő motoroktól kezdve nincs gond a korom kibocsájtással.
Az Euro 5 minősítésű motorok 98%-os hatásfokkal szűrnek.
Az Euro 6 esetében 99% előírás.
Ez minden szemcse méretre igaz.
A járműbe épített számítógép folyamatosan méri a DPF telítettségét. Ha valamiért megnövekszik a DPF-ben tárolt korom mennyisége, teljesítményt korlátoz a számítógép. Ha eléri a telítettség a kritikus szintet, ahol már nem szűr a DPF, tovább csökkent a motor teljesítményét. Legfeljebb a szervizig lehet vele eldöcögni.
(Ültem ilyen autóban. A maximális sebesség nagyjából 50. A rendelkezésre álló nyomaték nagyjából az elinduláshoz elegendő.)A nitrogén oxidok keletkezésének korlátozása szintén az Euro 4 bevezetésétől kezdődött.
Az első generáció passzív, kipufogógáz visszavezető rendszer volt. Ezzel csökkentették keletkező mennyiséget.
Az Euro 6 második, szigorított előírásait teljesít motorokban minimálisra korlátozták a szennyezőanyag kibocsájtást. A tehergépjárművek esetében nem volt lehetőség manipulációra, mert sokkal szigorúbban ellenőrizték az előírt értékek megtartását. A személyautók esetében manipuláltak a gyártók.Tavaly őszi német tesztek szerint, két német gyártó dízel motorjai felelnek meg teljesen az Euro 6 előírásainak.
Minden más, Németországban autót forgalmazó gyártó elbukott a teszten. (Bár ezek is teljesítik az eggyel régebbi Euro előírásokat.)Nem az új járművekkel van a baj. A régieket kellene kivonni a forgalomból, legalább részlegesen.
-
joeetm
tag
Az hogy a dízelmotor kevesebb szén-dioxidot bocsájt ki, még rendben is lehet, de tudtommal az egyéb kibocsájtott anyagokkal van a probléma, [korom, NOx] amikkel nehezebben lehet kezdeni valamit.
-
bambano
titán
Légyszi légyszi írjál már bele legalább egy mondatot, amiben nincs orbitális helyesírási hiba, plíz!
-
Bizony.
-
dízeljárművek kipufogógáza, amely az Egészségügyi Világszervezet álláspontja szerint bizonyítottan rákkeltő, és egyes összetevőire nem lehet meghatározni egészségügyi határértéket, mert még egy molekulájuk is súlyos megbetegedést idézhet elő, írták lapunknak.
Fizessen a szennyező: 50 százalékkal emelik meg a dízelautók parkolási díját
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Nvidia RTX 5060/TI 8-16Gb GDDR7 DLSS4.0 Ryzen 7 5800X 16x4.7Ghz/32GB/512Gb/1TB M SSD/2ÉV gamer PC
- ÚJ Nvidia RTX 3080 10Gb GDDR6x Ryzen 7 5800X 16x4.7Ghz/32GB/512Gb Nvme SSD/2ÉV gamer PC
- Szép! HP EliteBook 840 G8 Fémházas Hordozható Laptop Ultrabook 14" -50% i5-1145G7 16/512 Iris Xe FHD
- Eladó PC i7 8700, 16 GB RAM, GTX 1060, 460 GB SSD
- Szép! HP EliteBook 840 G8 Fémházas Hordozható Laptop Ultrabook 14" -55% i5-1145G7 32/512 Iris Xe FHD
- AM 4 alaplapok! Kamatmentes rèszletre is!
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 144Hz képfrissítés
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 512GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3061, 96% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest