Aktív témák
-
rudi
nagyúr
OFF
''Jujj. Moderator letedre. Most rossz napod van ?
Egy kezen meg lehet szamolni azokat az embereket akik flame-elnek a forum es azokat meg mar mindenki ismeri - nincsenek is tul komolyan veve...''
A cél a nulla kézen megszámolható flamerek száma :D Mindig rosz napom lesz, ha okos embereket látok megnyilatkozni valamiféle degenerált fanatizmus vagy PR duma defolyása alatt...
ON -
rudi
nagyúr
Hát lehet, hogy vannak jó hírforrásaik is de grafika terén nem tarton sokra őket, feljebb olvashattd ami a véleményem. Fölöslegesnek tartom a szenzációhajkurászást PR dumák alapján, sokkal érdekesebb lenne ha valaki venné a fáradtságot és elolvasná azokat a doksikat amik a developer részlegeken vannak és akkor össze tudná hasonlítani mennyi köze van a PR dumának ahhoz amit a fejlesztők a programozóknak ajánlanak...
-
Raymond
titán
Ah, nagyon elfogult vagy veluk szemben :P Az utobbi honapok leghosszab thread-je kerekedett az Inkvajreres hirbol a Beyond3D-n...
Az a helyzet az Inkvajrer-el, hogy van par jo forrasuk ahonnan mindig jo hirek jonnek (Intel, HP, Dell meg meg par). A grafikaban nem jeleskednek tulsagosan. Csak ido kerdese mikor epul ki egy gyumocsozo kapcsolat valakivel ott is es onnan is dol majd a manna :) Ettol fuggetlenul jo olvasmany. Jo a stilusuk es ha nem is volt egy-egy cikknek tul legalabb nem volt szaraz iromany.
''SEMMI keresnivalója nincs Prohardveren és egyéb, magát igényes tartó, HARDVER és IT weblapon.''
Hat ehez kepest eleg sokan linkelik a ''komoly'' oldalakrol is.
''Az rtlklub onlájnra és hasonlókra elmegy,...''
Ott a szoveg 10% sem ertene a nepseg....
''arra hogy bunkón hangulatot keltsenek vele!''
Jujj. Moderator letedre. Most rossz napod van ? :F
Egy kezen meg lehet szamolni azokat az embereket akik flame-elnek a forum es azokat meg mar mindenki ismeri - nincsenek is tul komolyan veve...
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
Nekem az a fő bajom az Inkvajrer-el, hogy bulvárlap, olyanoknak való akik ugatják a témát, de vevők mindenféle álszenzációra. SEMMI keresnivalója nincs Prohardveren és egyéb, magát igényes tartó, HARDVER és IT weblapon. Az rtlklub onlájnra és hasonlókra elmegy, de ide a PH fórumba maximum mosolyogni jó és arra hogy bunkón hangulatot keltsenek vele!
-
Raymond
titán
''A hírek valószínűsítik, hogy az új kártya, a DirectX 9-ben bemutatkozott 3.0-s verziójú pixel- és vertex shadereket támogatja. Az új shadereknek köszönhetően az újdonság négy- nyolcszoros teljesítményre lehet képes a jelenlegi csúcshoz, a GeForce FX 5950-hez viszonyítva.''
Aha. Es mitol lenne a PS3.0-tol nyolcszoros a sebesseg ? Elege felreforditott/remix-elt Inkvajrer... -
Loretto
veterán
ujabb hír amin csámcsoghatunk talán
[L]http://www.hardwareoc.hu/index.php/p/news/y/4717.html[/L] -
faster
nagyúr
Nem írtál marhaságot.
if you're only doing 4 texture lookups and
8 map operations and you're not doing a dependent texture read, then use
PS-1.1 up to 1.3 version. If you're doing some dependent operations and
you can fit within 1.4 shader, then use that and, if you're doing lots of
dependent operations, then use, only then use pixel shader 2.0.
[L]http://developer.nvidia.com/docs/IO/10878/ChinaJoy2004_OptimizationAndTools.pdf[/L] -
Power
senior tag
válasz
Illissius #100 üzenetére
Azt azért elfelejted, hogy az intel közben több mint 2x annyi tranzisztort pakolt bele. Nem összehasonlítható a kettő. A 970FX csak egy meglévő processzor átültetése ami lényegesen egyszerűbb megoldani.
Amúgy csak bejelentették még nem kaphatsz belőle. Legkorábban április-május környékén tudják lecserélni, mert akkor lesz kapható(tehát sorozatgyártásban).
Ilyen alapon az összes eddigi hozzászólás sem fontos :) -
LordX
veterán
Eltekintve a hátráltatástól, mert az kicsit megfoghatatlannak érzem - Gabe Newell (jól írtam?) pl azért is PS2.0-s progit ír.. - két kérdés:
Ha ugyanaz a kép és gyorsabban fut (akár még ATI-n is, mivel a kisebb shadert az is gyorsabban futtatja), akkor üldözendő?
Minek használjon a programozó lassabban futó PS 2.0-t, ha az 1.1-es is megfelel? -
LordX
veterán
Ne mond, hogy a mostani HW nem elég gyors a mostani programokban! (te is ajánlod az FX5900XT-t - pont ezért..)
A holnapi programokban nem lesz elég gyors, ez tény, a baj ott van, hogy ezt tudja a cég, és ahelyett, hogy minden energiát az elmaradt házi pótlására fordítana, hátráltatja a játékok fejlesztését.
Bár ez is megint két oldalú - hátráltatja? Nem tudom melyik játékprogramozó mágus mondta: az nV (nem csak a doksikkal - programkódokkal/programozókkal is!) segít nekik (is) optimizálni a hardverére a készülő játékokat.
- Hátráltatja a fejődést, mert így a kész progi megint tele lesz Dx7-es részekkel, az FX-ek szájaíze szerint, nem a modern Dx9-es progi lesz az eredmény.
- Nade ezáltal a progi a piacon levő kártyák felén gyorsabb lesz (az nV felén) -> end-userek nyernek vele
- A játék előbb készül el -> kiadó nyer
- Az nV kártyáin gyorsabb lesz -> nV nyer vele
Az Ati ugyanezt csinálja, de szerintem kétségtelen, hogy az nV itt jobb munkát végez.
Már 100x elhangzott, hogy egyik cég sem szeretetszolgálat. Már leírtam miért volt szerintem jó döntés külön útvonalat fentartani, és ezen magatartást is meg lehet érteni. (nem értem, ha ''jó'' az optimalizáció - ugyanaz az eredmény, miért kell ellenezni?)
A mai játékok szerkezeténél igenis jó magatartás, amit az nV csinál(t) - én is ezt tenném a helyükben. - Magamat ismételve - ott hibáztak, hogy nem csinálták meg a Dx9-et rendesen, és holnap el fognak vérezni. Viszont a mai játékok igénylik már a Dx9-et egykét effekthez, és ezt nyújtja a kártya - és ezt is akarták.
Ezért kell, hogy jól megcsinálják az NV40 Dx9 részét.
Az FX5200 más tészta - marketingszempontból előnytelen az előző generácót eladni, az új generációt egyszerű butítani. Így azzal is lehet frankyzni, hogy tud Dx9-et, noha a butítás túl jól sikerült.. A marketing mindenhol úgy működik, hogy ha van mire verni, akkor verik is..
Nah, egy rövidnek induló hozzászólásból megint sikerült egyoldalasat csinálnom :)
[Szerkesztve] -
anaqer
veterán
A Doom3-at nem keverném ide, az nagyrészt azért csúszik, mert tavaly ( talán látva a HL2 alphat ) úgy döntöttek, hogy egy f0satós de agyatlan lövöldözős játéknak még a D3 grafikájával és hírverésével is kisebb piaci sikere lenne, mintha egy kicsit jobban odafigyelnének a sztorira, interaktivitásra, stb. ami ma már bármilyen FPS-sel szemben egyre inkább alapszintű elvárásként jelenik meg. ( Nagylevegő. :) )
A ''shader vs. OGL'' dolgot nagyszerűen lehet tesztelni pl. egy Humus féle GLSL-es demóval, ami az újabb Catalystok alatt élből megy, de a Detonatorokkal is működésre bírható ( reghack kérdése az egész). -
rudi
nagyúr
Szerintem a régi örökség inkább hátráltató tényező. Adott egy hardver ami nem elég gyors új dolgokban és mögött egy cég aki hajlandó pénzzel meggyőzni a programozót hogy jó lesz ide a régi is. Akkor hogyan fejlődnek? Miért veri magát a cég arra hogy elérhetővé tette az új DX9-et már low-end-en is?
-
rudi
nagyúr
igen, gyorsabb volt. de most ami DX9 alatt nem megy az lehet, hogy OpenGL alatt sem olyan jó. Ezt indokolná az is hogy miért nincs még DoomIII és az is hogy elvileg a legtöbb shader programozási nyelv tud fordítani DX-be és OGL-be is. Kétségtele hogy OGL tud NV-specifikus golgokat is.
-
LordX
veterán
Nézegettem az oldalad, tetszik is (egy nagyon régóta húzódó R9600Pro miniteszt szárad a lelkemen - még nincs meg az hűtés :) )
Én egyáltalán nem vitatkoztam azzal, hogy az nV szereti, ha sok Dx7 kód van. Igazából mérnökileg igenis helyénvalónak tartom a Dx7-Dx8-Dx9 útvonalak szétválasztását, hiszen szinte teljesen különböző követelményeket nyújt a hardverrel szemben, és ha közös az útvonal, hogyan optimalizálod? (más kérdés ezen optimalizáció megléte, hiszen nem ''kézzel'' tervezik a GPU-kat, hanem hardverleíró nyelvekkel - Nemúgy, mint a CPU-knál: szinte minden tranzisztorát kézzel ellenőrzik Intelék és AMD-ék ott) - a gond az nV esetében ott van, hogy a Dx9 útvonal igen gyengére sikeredett.
Ez már előre láthatóan nem volt túlzottan nagy probléma, tudni lehetett, hogy nem lesz olyan játék elsőre, ami csak a Dx8-at használta az idejében, ugyanúgy, mint ami csak Dx9-el müxik, még mindig nincs (nem mintha Dx8-as lenne... - ebből következik, hogy ez most sem olyan probléma). Így érdemes berakni egy koprocesszort / futószalagot / bármit, ami a régi kódot futtatja, nem mellékesen ami már rég meg van náluk tervezve. Akár a Gf4Ti-k komplett Dx7-es futószalagját is átrakhatták volna... csak az túl sok tranzisztor - a Dx7-es útvonalát tuti, hogy kis módosítással találnánk meg az FX-ek magjában..
Szerintem így igenis okos dolog, amit az nV csinált, csak elfelejtették megcsinálni a házi feladatot: a Dx9 útvonalat rendesen.
PS: Az oldaladon írod, hogy mondjuk meg, hogyan kell Omega driverrel R9500np / R9800SE softmodot. Nos a következőképp: A telepítéskor kiválasztod, hogy softmod drivert akarsz telepíteni :) -
rudi
nagyúr
válasz
Illissius #100 üzenetére
OFF
Hát ide nem fontos a dolog mert VGA-k talán először majd 0,11-re mennek, de amúgy a CPU-gyártásban ez elég lényeges kérdés.
Tényleg alapszanály a scaling down, vagyis a csíkszélességgel négyyeztesen csökkenő felület (olcsóbb gyártani) és a négyzetesen (vagy köbösen?) csökkenő hasznos energiafelvétel (az az energia ami egy kapu átváltásához kell). Ideális esetben ez hűdejó, viszont a fizikai felépítés miatt van még szivárgási energia, ami egyre nagyobb ahogyan csökken a csíkszélesség. A P4 asszem (nem biztos, aki tudja pontosan lécci írja meg vagy linkelje) ott tart hogy 40%-a a felvett energiának erre a szivárgásra megy el.
Még egy érdekesség a végére: S3 DeltaChrome S8 0,13 mikronon kb. 80mill. tranzisztorral 300MHz környékén állítólag 10W körül fogyaszt!
ON -
rudi
nagyúr
Olvasgattam ATi és NV optimalizációs doksikat, meg sokmindent ki is mértünk a PH fórumozókkal és hát érdekes dolgok jöttek elő.
Mint tudjuk ATI fullosan shaderes, vagyis teljesen dx8-9-es a hardver belülről, ha DX7 hívás jön (fixed function) akkor az is a shadereken fut végig, de egy előre rögzített (driverben) shaderes kódban. Itt jön a buktató, mert mondju DX7ben minden egyes fényhez külön hívják a fix ''fészfüggvényt'' addig DX8ban egy fényfüggvény számolhat több fényforrást. Az ATI doksiban írták azt is hogy nagy veszteséggel jár ha ''FF'' és shader kód között kell váltani, ergo nem fexik neki a mixed kód. Ezzel szemben NV-nek fix DX7-es függvényvégrehajtója van, hardveresen bedrótozva és Dx8 és Dx9 útjai is mások (ATInál ez is megegyezik). Ezt jól lehet látni ezekben a tesztekben [L]http://vganfo.uw.hu/rightmark.html[/L]
A geomatriai részen látható mennyire szárnyal az NV DX7-ben, milyen közepes DX8ban és mekkorát zuhan DX9ben, pedig a DX8 és 9-es kód csak abban tér el hogy a shadernek ciklusban adja be a 3 fényt, és még ők villogtak a nagy rugalmasságra.
Éppen ezek miatt tartom pontatlannak azt is hogy igen, az NV cuccok jobbak DX8-ban. Nem jobbak, csak azokban a vegyes DX7-8 játékokban jobbak ahol sok a DX7 rész, és talán jobbak OpenGL-ben (quake motros gamek) és ezek letakarják a játékpiac jelentős hányadát (még a ''modern'' 3DMark2003 is tartalmaz DX7es rutinokat bőven). -
Illissius
tag
Komoly nagy számú processzort nem, de nem kell ahhoz komoly nagy számú processzor, hogy észre lehessen venni, az Intel 90nm-es prockói sokkal többet fogyasztanak, mint a 130nm-esek, míg az IBM-nél ez az arány fordítva van. Ha még nem hallottál róla, a Virginia Tech (ami egy egyetem) a PowerMac G5-okból álló szuperkompjuterüket mostanában tervezik lecserélni (vagy már meg is tették?) Xserve G5-kre, éppen mert lényegesen hűsebbek és kevesebbet fogyasztanak. (Ugye mert az IBM PPC 970FX csipje van bennük, ami 90nm, ellentétben a PowerMac-ben lévő sima 970-el, ami 130nm.)
De szerintem elég az offból, annyira nem fontos a dolog. -
LordX
veterán
''csak Dx8-9 kódban lesznek''
Mit értesz csak Dx9 kód alatt? A DirectX9 nem diszjunkt az előző verziókkal. A DX hívások (tippre) 90%-a ugyanaz, mint a DX7-é (nagyon alap: textúrázás: mindkettőben bent van, és lefogadom, hogy ugyanazok a parancsok hozzá..). Tehát bármely motorban vannak DX7-es hívások, mégpedig igen nagy számmal - így minden DX9-es játék részben DX7-es lesz?
Másrészt meg (többségben) vannak nagyon egyszerű effektek is, amit teljesen fölösleges PS2.0-val megcsinálni, lebegőpontos számolással, és ha 8 bites fixpontos PS1.1-el megcsinálod, akkor 100x gyorsabb is lesz, miközben ugyanazt az eredmény mutatja. Valamint kicsit egyszerűbb is, legalább előbb tudtak a programozók PS1.1-ben programozni, így több a tapasztalat..
Ahhoz tudnám hasonlítani a PS2.0-t, mint a Java: nagyszerű programnyelv, remek, bonyolult dolgokat lehet pillanatok alatt összepakolni benne, viszont halál, ha valami egyszerű dolgot akarsz összedobni.. Ha valamit elég megcsinálni C-ben, nem fogsz Java-t használni.. -
rudi
nagyúr
Hát hogy mit tett le az NV az asztalra az érdekes...
Én nagyra értékelem azt ha a MÉRNÖKÖK csinálnak valami jót, de azt ÚTÁLOM ha a PR és a marketingpolitikát használja egy cég a konkurencia lenyomására.
Anno 3dfx-et a rövid termékciklussal (nem bírták tartani a lépést), ATI-t meg a szélesebb gyártótámogatással verték meg. A GF2-k például gyengébbek voltak a konkurens Radeonoknál (7xxx sorozat), azok csak a gyenge driver miatt nem tudtak elterjedni. Másik dolog hogy az NVnél a GF3-óta szinte semmit nem javult az FSAA. Természetesen vannak jó oldalai is az NVnek. Tökéletes az AFjük, OpenGL-ben verhetetlenek, az FXek túlmutatnak a mai minimális összetettségi követelményeken, de lassabbak lettek a konkurensnél és ezt PR-el próbálták behozni, ami randa dolog, de hatásos. -
rudi
nagyúr
Én csak azt tudom amit kimértünk a fórumozókkal rendes DX9es tesztproggival: [L]http://vganfo.uw.hu/rightmark.html[/L]. Ami a játékokban van az a régi jó DX7 (még jó sok ilyen kód van!) és részben DX8 technikáknak köszönhető. Azok lesznek majd az érdekes játékok amik csak DX8-9 kódban lesznek. Persze valakinek lehet hogy bőven van elég pénze arra hogy meggyőzzék vele a programozókat hogy elég a régi jó DX7 fixed function.
-
Power
senior tag
Ez nem szeretet intézmény, amit letett azért irgalamtlan sok pénzt markoltak már fel. Nem azért csinálták és ma se azért csinálják, hogy itt vagy bárhol máshol hátbaveregessék őket, igen fiúk qrva jók vagytok!
Az nv az utóbbi időben beleesett abba a hibába, amiben már sok cég beleesett, figyelmenkivül hagyták azt, hogy a konkurencia is csinálhat jót és amikor ezt észrevették akkor undorító pr és egyéb dolgokkal mentegették.
Reméljük jó lesz az NV40, mert a verseny nekünk jó. -
Power
senior tag
válasz
Illissius #92 üzenetére
El vagy tévedve komoly nagy tranzisztor számú processzort még nem gyártottak sorozatgyártásban simán 90nm-rel, az IBM sem.
Mai hír, hogy pl. az amd is elcsúsztatja egy kicsit.
Tesztlaborban persze van, de ott már 65nm-rel is van.
''kisebb gyártástechnológiára, ugyanez a fogyasztás meg hőleadás nagy mértékben csökken. ''
Ez csak akkor igaz, ha nem nő a tranzisztorok száma illetve változatlanul hagyják az órajelet továbbá nem lép be a képbe a szivárgási áram. -
Illissius
tag
válasz
Neovenator #89 üzenetére
Ez nem egészen így van. Ugyebár ha több tranziszort pakolnak bele, annyival többet fogyast és annyival melegebb, viszont amikor áttérnek a kisebb gyártástechnológiára, ugyanez a fogyasztás meg hőleadás nagy mértékben csökken. Így viszonylag jól korlátban tarthatók a mindenféle procik igényei. (A Prescott az most egy más eset, Intelnek mindenféle gondjai voltak a 130->90nm-el, és ez általában nem szokott előfordulni. Pl. IBM-nek viszonylag simán ment/megy az átváltás.)
-
marcee
addikt
Azért nem fogjuk őket szeretni, mert régen jó kártyákat csináltak.
Én drukkolok nekik, de ha - tegyünk fel valami teljesen légbőlkapott szitut - folyamatosan hülyítenék a népet, csalnának a driverekben, gigantikus teljesítménynövekedést igérnének, ezeréves játékokban mért sebességek alapján kiáltanák ki a kártyájukat a legjobbank, és aztán ennek homlokegyenest az ellenkezőjét tudják csak letenni az asztalra, akkor már bocsájts meg nekem, ha nem azon örömködök, hogy a riva128 milyen kira' volt. -
Neovenator
senior tag
''Azzal kapcsolatban, hogy e várakozásait milyen technikai újításokra alapozza, csupán annyit mondott, hogy az általános célú processzorok világából egyre több megoldást emelnek át a GPU-kba a hatékonyabb utasítás-végrehajtás érdekében.''
Vagyis belepakolnak kétszer annyi tranzisztort oszt jóccakát, akár az intel vagy az AMD. Imádom az NVidia által elképzelt jövőt....cél az 1 megawatt! -
Loha
veterán
Én annyit fűznék a témához, hogy aki leszólja az nvidiát, az ne felejcse el, hogy elötte valószínüleg neki is nV karesza volt, vagy ha egy mostani ati az első kártyája akkor meg tapasztalat nélkül ne is szóljon be :)
Szóval nVIDIA már nagyon sokat letett az asztalra egy olyan kis cég aki a semmiből lenyomta a 3dfx-et, sokáig szóhoz sem engedte az ATI-t, és az Matroxot is háttérbe szorította, pedig ezek sokkal régebbi és (nagyobb) cégek.
[Szerkesztve] -
marcee
addikt
Azt nem is hittük el. Rövidebb idő telt el köztük, és gyakorlatilag azonos az architekúrájuk. Az most új chip.
Már csak sávszél korlátok miatt sem lehetséges, gyakorlatilag ugyan azzal a memóriával (mostanában ugye nem lesz DDR950MHz-nél sokkal gyorsabb ram) 3 szoros vagy pláne sokkal nagyobb arányú, teljesítményt elérni. -
marcee
addikt
Ööö... sz'al bocsánat mindenkinek igaza van, aki reagált. Szóval kihagyott picit az emlékezetem, és már nem tudtam szerkeszteni, hogy nem hivatalos állásfoglalás volt, az meg nem tudom, hogy miért az ati rémlett. :(
Power: A lényeg, hogy az fű is meg fa is, nem is lehet még röhögni se rajta, csak sírni. -
hunluigi
senior tag
Emberek egymásnak ne essetek már megint!!! (megy a hutu törzsi villongás? :O ) Az idő úgyis eldönt mindent... Mindenesetre én igenis reménykedek abban hogy tanulva a hibákból végre magára talált az NV és tud valami tényleg ''használható'' karit a piacra dobni... Már csak az egészséges verseny miatt is. Természetesen a PR szellentéseket mindig fentartással kell fogadni.
-
Power
senior tag
-
marcee
addikt
''...Annak idején az NV30-ra is megígértek fűt fát és most még ...''
Szerintem pont ez a lényeg: itt nem fűt-fát ígérgetnek és hihetetlen számokkal dobálóznak, ''csupán'' annyit mond, hogy min 2x-es. Szerintem ez egyrészt kivitelezhető, másrészt hihető. Én most gyorsan el is kezdek bizakodni. :D
Pár hete valaki (ati?) 6-7x-es teljesítményről beszélt mintha. Na az tényleg vicces volt. -
Peat;)
veterán
Mivel nem vagyok eleresztve anyagilag(dákmunka+ ösztöndíjből lett a kicsike) pont ez idegesít. Megvettem hű de jó, nfs:u már nem volt sebességbajnok, halo is elég lassúcska. Remélem javítanak a grafikus motorokon, de a szofverfejlesztők meg inkább a bika hardverre várnak gondolom, hogy ne kelljen annyit programozni(ugye doom3-ban J. C. szegény jó pár éve programozgat) Valami egyszerűbb fejlesztői környezet kéne ide, mint az xboxon és ps2-őn(mindkettőt utálom, de egy játékot sokkal gyorsabban tudnak a konzolokra megírni ha jól tudom), ami maxon kihajtja a rendszert ha kell.
-
divot
veterán
Eh, amíg TR AoD-ket adnak ki, addig gyorsulhatnak a kártyák a csillagos égig... :(
-
Peat;)
veterán
-
rudi
nagyúr
A mai shaderes világban veszettül sok múlhat a jó driveren, olvass bele ebbe (igényel egy kis alapozást): [L]http://www.ati.com/developer/dx9/ATI-DX9_Optimization.pdf[/L]
Max Payne-nek saját motorja van, de tényleg egész jó lett a kettes, mert nem újat csináltak, hanem a régit csiszolták. -
Peat;)
veterán
A rendesen megírt progik közé azért szerencsére ott a max-payne2 (ami unreal2 graf. motort használ asszem) ,STALKER aminek már a betája is nagyon szép és baromi gyors, doom3 biztos jól meg lesz írva, az majd jól megmutatja milyen vga-ra van szükség(bár J. Carmackot is pénzelik a vga gyártók állítólag).
Egyébként atinál nagyon furcsállom hogy az utolsó driverben jelentősen gyorsultak a régebbi(pl. 9200) kártyák teljesítménye egy-két játék alatt. A végén kiderül hogy a 9800-ban is még van 20% csak atika lusta kihozni a maxot :F ,nv meg ugyanezt csinálja csak még nagyobb a gyorsulás és legalább folyamatosnak mondható, megéri az új driverük felrakása (ami atiról nem mindig mondható el) -
Vitus
őstag
Én is a DOOM3-ba reménykedek. És ezt most én mondom, hogy az a game egy 5200-on is el fogja érni a játszható minimumot ~30fps-t és majd meglátjuk mekkorát lódítottam. :) Prince of Persia - Sand of Time az valami döbbenetesen jó lett, és gyönyörű. Szóval azt tényleg nagyon eltalálták. HL2-ről én sem nyilatkoznék. Teljesen vérig vagyok sértve, hogy ennyit húzzák, úgyhogy le vannak tojva!!!!!!! :P
-
Illissius
tag
Erre két dolgot tudok mondani,
(1) Ha nem optimalizálják eléggé a játékokat, kevesebb gépen fog futni rendesen, ergo kevesebben veszik meg, ergo kevesebb pénz; (persze ha későn jelenik meg, az is kevesebb pénz, úgyhogy ezt a kettőt kell egyensúlyozniuk)
(2) Az nVidia (azt hiszem gratis) segít a játékkészítőknek, hogy rendesen optimalizálják a játékaikat FX-ekre (mivel sokkal nehezebb, mint a Radeonokra), mert így a kártyáik jobban teljesítenek, és többen veszik őket meg. Ebből mind a játékfejlesztők (mert jobban fut a játékuk), mind az nVidia (mert többen veszik a kártyáit), mind a végfelhasználók (mert gyorsabban mennek a játékaik) jól jönnek ki, úgyhogy nem egy rossz dolog.
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
Hát ebben van valami, bár szerintem a Prince of Persia - Sand of Time egészen jó lett (bár lehet hogy csak olyan pörgős, hogy nem vettem észre a hibákat), és a hasonló motorra épülő, szintén UBI-soft-os Beyond Good and Evil is szép és ötletes lett (bár ott már vannak pici gondok).
Arra mindenképpen ügyelni kellene hogy a motorok jók legyenek. Remélhetőleg a DoomIII-as jó lesz és talán az új UT-s is valamikor, a HL2-ről már nem merek nyilatkozni. -
Vitus
őstag
''normálisan megírt és optimalizált'' Na ez az ami nincs és nem is lesz, mert az idő pénz és ehez ---> ''normálisan megírt és optimalizált'' ez ---> idő kell.
Szerinted a pénz vagy a ''normálisan megírt és optimalizált'' programok mellet döntenek? Egyik haverom egy játékfejlesztő cégnél melózik tudom milyük nincs soha (idő). :) Szóval maradnak a kihasználatlan erőforrások és folytatódik az eszetlen pénz dobálás. Már így is olyan áruk van a garafikus kártyáknak, hogy az valami iszonyat. És állítom, hogy minden progit ami most van rendesen rá lehetne optimalizálni akár egy fx 5200-ra is. -
Illissius
tag
A fordítás nem lett tökéletes...
Eredeti: ''if we’re not a lot more than 2 times faster I’m going to be very disappointed''
Fordítás: ''ha nem vagyunk (leszünk) sokkal több mint kétszer gyorsabbak, nagyon csalódott leszek'' -
GP-Sz
senior tag
A diszlexiázó kartácsnak üzenem, hogy ha egy PRos emberke azt mondja, hogy a termék minimum 2x olyan gyors, akkor az 2.01x olyan gyors, ha azt mondja, hogy minimum 20%kal olcsóbb, akkor 20.1%kal olcsóbb, satöbbi. (Jó esetben, mert akkor már nem hazudott, holott azt is szoktak) Ezt még egy matematikusnak is érteni kellene :) Ha a cucc 25x olyan gyors lenne, akkor nem azt mondaná, hogy minimum 2x.
-
rudi
nagyúr
Szerintem meg NAGYON jó lehet az új NV vas, mert úgy néz ki, hogy az ATI marad 8 futószalaggal szalagonként 1-1 PS-el és 3+3 VS-el, vagyis nincs további 4-8 futószalag és sokat hallani arról hogy VS/PS3.0 support sem lesz.
Pillanatnyilag az NV egyetlen komolyabb sara a gyenge TISZTA VS/PS szereplés HLSL és REFERENCIA DX9 alatt. Ezeket nem is feltétlenül a rossz tervezés hanem a rossz regiszterkezelés okozhatja (áldoztak a teljesítményből a rugalmasságra). Ami még gázos az az FSAA mert OGMS-t (ordered gird multi sampling)-ot használnak, amit az emberi szem zavaróbbnak lát mint a nem annyira periodikus (vagyis más szögben periodikus) RGMS-t (rotated gird). Amit még nem szeretek az NVnél az a fix futószalagos rész, ezért gyors DX7ben (NEM DX8ban csak még mai is kevés tisztán DX8-9 alkalmazás van, sok helyen még a régi FF-et használják).
Ezek mind olyan hiányosságok, amik orvosolhatóak
- regiszterátszervezés a tervezés közben
- 4/2ről 8/2-re váltás
- FSAA mintavételező pontok átkalibrálása
- FF rész elhagyása
Ha ezeket meglépik és végre támogatni fogják a HDR és floating point texturinget REFERENCIA DX9 alatt akkor kemény lehet az új chip! -
Vitus
őstag
Az ati 3x-os gyorsulást ígér az nv meg 2x-est majd meglátjuk melyik lódít nagyobbat. :DDD
-
engusz
veterán
Szerintem többféle dolog kilehet olvasni ebből a mondatból. Először két dolog jutott az eszembe, közvetlenül olvasás után.
1) Nagyon durva kártya van készülőben. És ez egyfajta szerénykedés. A kártya vagy kártyák teljesítményének alábecsélse (szándékosan).
2) Valóban kb 2-szer lesz gyorsabb. És erre nem is mondanak kevesebbet, se többet. -
rudi
nagyúr
Van még pár perced a szerkesztésre, ha nem módosítod a hozzászólásodat akkor törlöm!
Részlet az alapelvekből:
Nem engedélyezettek az alábbiak:
...
a kulturált társalgást szembeötlően zavaró, agresszív, vulgáris, obszcén, hangulatkeltő hozzászólások
...
A moderáció, a moderátor:
a moderátor elsődleges feladata (minden moderációs szabály alapja) a normális, emberi hangnemű beszélgetés lehetőségének, körülményeinek fenntartása
a moderátorok a szerkesztőség felkérésére, társadalmi munkában, a fórum szabályzatának megfelelően végzik feladatukat
moderációról annak helyszínén vagy a [Miért moderáltuk?] topicban értesítünk titeket
VITÁT EBBEN A TÉMÁBAN NEM NYITOK! -
divot
veterán
Mindenesetre minél több gyártó ''áll át'' az ATI-hoz, nekünk vásárlóknak annál jobb, mert ez lenyomja majd szépen a nVidia kártyák árát.
-
Loretto
veterán
az a baj hÍrekkel hogy ilyenkor csak mindenki találgat.legyünk türelemmel.itt mindenki arról beszél hogy így meg ugy holott még szaga sincs a cuccnak.
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
Légy szíves ne csak állíts, hanem INDOKOLJ is!!! Ha szerinted valaki valamit rosszul olvasott vagy értelmezett, akkor légy szíves írd le PONTOSAN ki és mit értett szerinted rosszul és azt is hogy SZERINTED hogyan kellett volna értelmezni. Egy egy információhoz mindenki másképp áll hozzá mert más-más tudással/információkkal rendelkezik. Lehet hogy valakinek a 8/2 semmit nem mond, lehet hogy valakinek igen...
-
engusz
veterán
Szvsz. a PR az aminek lennie kell. ''Ez a mosópor jobban mos, mint a többi!'' Nem kezdik el részletezni, hogy milyen anyagokból áll össze az a termék. (Persze a reklámokban még sok más butagás is van.)
Valóban jobb lenne egy olyan hír, ami feltár mindent. De mostanában eléggé divat. A játékokkal is így húzzák fel az ember agyát. Először egy-két kép, majd egy rakat. Jön a videó, kikerül egy beta (vagy alpha) változat, majd kínkeservesen, késéssel, jön a teljes verzió.
Szerintem, ha lenne ''kézzel fogható'' anyag, arra is jönnénak a hasonló megjegyzések. Bár sokkal meggyőzőbb lenne és nem csak üres PR szövegnek vagy semmirevaló hírnek tartanánk a kis olvasmányt. -
rudi
nagyúr
OFF
Éppen a napokban olvastam ATI és NV ''hogyan kerüljük el a szűk keresztmetszeteket kódolásban'' doksikat, és mind a két forrás azzal jött hogy az VGA biznisz lenyomta a Moore törvényt :D
Azért én kíváncsi vagyok arra a vasra ami clock-for-clock dupláját tudja majd a kétéves(?) R300-nak.
ON -
tray
aktív tag
Most mit vagytok úgy kiakadva?
Ennek a hírnek nincsen semmi hírértéke.
Moore törvénye szerint a számítástechnikai eszközök teljesítménye másfél évenként megduplázódik. Ez így van 40 éve, és még így is marad egy darabig. A GPU-k tekintetében a ciklus lerövidül, mert csak az utóbbi 6-8 évben kezdtek el vele komolyabban foglalkozni, szóval igazából csak az lett volna meglepő, ha azt mondja, hogy a sebességnövekedés nem lesz kétszeres. -
Loretto
veterán
bizakodjunk ebben a hírben hogy miért?mert egyre égetőbb a nv-nek a fejllődés.ati igen magasra tette a mércét.hogy ebből mi fog kisülni az majd kiderül.aztán mindenki derül
-
rudi
nagyúr
Szerintem a mai helyzetben NINCS helye a finomkodásnak. Hónapok óta vakítanak a gyártók a nagy büdös semmivel és nagy összegeket mernék tenni rá hogy SEMMI köze nincs a PR-nek ahhoz amit a mérnökök megcsináltak.
Én egyáltalán nem értem ez a titkolódzásos mókát, hiszen már hónapok óta tudják milyen hardverfelállás lesz a chipekben. Mennyivel jobb lenne egy olyan hír hogy VALÓDI 8/2 mint az hogy X-szer gyorsabb. Sokkal közelebb nem kerülnénk a pontos sebesség meghatározásához, de mégis jobban hangzik.
Másik dolog meg hogy igérgetnek FSAA javuláts. Hát mennyiből állna kidobni egy sz@ros szkrínsotot hogy nesztek, ennyivel szebb lesz az új vas képe. -
engusz
veterán
válasz
Alvin_ti4200 #27 üzenetére
Hát igen. Sok ember néha bölcsebb maradt volna, ha halgatott volna. Nagyon zavaró és néha már idegesítő ez az ellenszenv. Aztán lehet, hogy később nVidia kártyája lesz és áradozni fog róla, hogy milyen jó vétel volt.
Szerintem mindig érvényesül az a szabály, hogy egyszer fent, másszor lent. Én úgy érzem, hogy most sem lesz ez másként. De majd tényleg meglátjuk... -
rudi
nagyúr
Örülni?! Minek? Ez egy olyan hír amit akárki mondhat, Volarisok is keménykedtek és most hol vannak? Annak idején az NV30-ra is megígértek fűt fát és most még a weboldalukon sem lehet megtalálni.
Majd ha itt lesz a vas és látjuk hogy SHADRE2.0-s tesztekben dupláját tudja az elődnek akkor lehet azt mondani hogy igen, hír van! -
szasza_xp
senior tag
Megint egy szép PR duma az NV-től. Tapsoljuk meg lelekes versenyzönket!
Nekem erről a reklám jut eszembe ''... Nekem bizonyíték kell és nem ígéret...''
Hát szerintem ez még ígéretnek is gyengusz: Na mindegy majd az idő eldönti kinek volt igaza! -
engusz
veterán
Örülni kéne a hírnek, nem pedig azt csinálni, amit csináltok. Az idő majd úgy is elhozza a bizonyítékot az állításaitokra vagy éppen az ellenkezőjére. Előre nem sok mindent lehet tudni ebben az esetben.
-
Raymond
titán
Ezt mondta:
''if we’re not a lot more than 2 times faster I’m going to be very disappointed''
Ez annyit jelent valahol 2 es 2.5 kozt lesz, mert ha tobb lenne, azt mondta volna ''almost three times'', vagy ''close to three times'' vagy ''more then three times'' vagy hasonlot...:) -
anaqer
veterán
Amit sejteni lehet egyenlőre a kártyáról az részben nagyon ígéretes, részben elég vicces ( 125W...?! ). Huang véleményére viszont én nem adnék semmit, nincs abban a helyzetben hogy objektív dolgokat tudjon ( és legfőképpen akarjon ) mondani.
-
-
FreeM
aktív tag
Bámulatos, hogy a PH fórumozói közül milyen sokakat súlyt diszlexia (vagy még keményebb kór :DDD). A magyar ferdítésben sem 2x-es teljesítménynövekedés szerepel, az eredeti szövegben meg pláne nem!
[L]http://prohardver.hu/rios3_forum.php?mod=40&id=37221&start=41[/L] -
dnacrew
tag
tehát ha jól értem akkor lesz AGP-s verzió is?
-
Peat;)
veterán
Bár nekem ati vga-m van(9800 :) ) de szvsz most az nv nagyon összeszedte magát. 5800-ból gyorsan lett az 5900 azóta meg semmi ugye, jó ideje készülget már az új vga és nv képes rá hogy leelőzze az atit, ugyanaz a sebesség és képminőség mellett én alapból nv-t vennék, mert a driverei jobbak (volt ti4200-esem, bár akkor még nem tört ki az a driver láz hogy a régi kártyákat felejtsük el új driverrell) és nem olyan gagyik, eszméletlen hogy mit mert az ati a 9800-asokra rakni, kis alu darab egy pörgő rohadt sűrű ágú ventivel a közepén ami levegőt nem igazán szállít, miközben felhúzva melegszik úgy mint egy sima 5900kb.
Ati meg annyira nagy újításokat nem csinált mint nv az előzetes hírek alapján, de ott meg hajlamosak gondolkodni így ki tudja. Olyan ez mint a forma1, egyik pillanatban még verhetetlen a kocsi aztán meg a mezőny végén is előfordul(hehe a ferrarira gondolok Schumikával, akit idén Kimi remélem megfegyelmez...:) ) -
L3zl13
nagyúr
Nagy cucc. Akkor csinálnak kétszer gyorsabb kártyát amikor akarnak.
Kiadnak egy új drivert, ami lerontja az NV3X-es kártyák teljesítményét, megy egy kis optimalizáció, és kész a kétszer nagyobb pontszám Nvmarkban. :)) -
rudi
nagyúr
No megint egy ''hír''. Kétszer gyorsabbak akarnak lenni?! Csináltunka fórumozókkal egy kisebb hardverközeli tesztelést: [L]http://vganfo.uw.hu/rightmark.html[/L]; shader2.0nál nem biztos hogy elég a kétszeres gyorsulás...
-
F-ECT$
titán
Legyen lassú, mint az állat. Nem szándékozom a 9800PRO-mat még legalább 2 évig lecserélni :t
-
Goose-T
veterán
Na, erre befizetek. A mostani legújabb generációs kártyák úgy sem jönnek be nekem, valahogy idegenkedem tôlük. Talán most már lesz egy új ti4200...
-
beeboy
addikt
kincstári optimizmus rulz ;] :DD
Aktív témák
- Autóhifi
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple MacBook
- ASUS ROG Ally
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kijelző került a kamerasávra a Xiaomi 17 Pro és 17 Pro Max hátulján
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Silver-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3488
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Mi 11T Pro 5G 256GB // Számla+Garancia//
- Xbox Series X 1 TB + kontroller 6 hó garancia, számlával!
- HIBÁTLAN iPhone XS 64GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3030, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest