Új hozzászólás Aktív témák
-
snemeth
aktív tag
válasz
shabbarulez #17 üzenetére
Gondoljunk csak arra a Skype-nak van 75 millió regisztráltja. Na de abból mennyi az aktív? Hányan vannak aki napi szinten használják? Ebből hányan azok akik a fizetős In-Out szolgáltatást is nem csak az ingyenes pc2pc-t?
Én is az inaktív regisztráltak táborát szaporítom.Eredetileg a vonalas telefonok hívhatósága miatt regeltem, fizettem is be rá pénzt és használtuk is. Közben jöttek Voipbusterék. Oda is fizettem be, mert olcsóbb volt. Aztán vettem egy Sipura SPA-1001 ATA-t és azóta a Skype felé sem néztem. Annyira összehasonlíthatatlanul jobb a telefonálás hangminősége az ATA-n keresztül, hogy az sem érdekel, hogy elveszik a Skype-ra feltöltött pénzem.
-
shabbarulez
őstag
A Skype részaránya a fizetős, bevételt termelő szektorban sosem volt túl magas, főleg nem 90%. Az ingyenes pc2pc szegmensben biztos domináns volt, csak épp az ingyen használatnak a piaci értéke igencsak nulla.
Az IP telefóniának igencsak el kell különíteni két változatát. Az egyik a komplett szolgáltatást nyújtó cégek által kínáltak, ahol adott havidíjért megkapod az IP hordozóhoz a kapcsolódást(nem kell neked internetkapcsolatra költeni), a készüléket beszerelve, konfigurálva kulcsrakészen. Teljes értékű hívószámmal, számhordozhatósággal, segélyhívók elérhetőségével és minden más PSTN-ben megszokott dologgal, egy azzal közel teljesen egyenértékű szolgáltatás formájában, azzal a különbséggel hogy ez IP alapokon működik. Ilyen pl. a UPC telefonja vagy a tíkábel kábelfonja.
A másik változat a Skype meg VoIPBuster,KLIP vagy NeoX féle megoldások. Ahogy alapdíj nincs, de neked kell biztosítani saját költségen az IP hordozó közeget, a készüléket(ami lehet akár softphone is csak akkor meg számítógép is kell hozzá), azt be kell üzemelni, konfigurálni. Szóval ez amolyan csináld magad jellegű, nem komplett kulcsrakész szolgáltatást vesz az előfizető. És ezen szolgáltatásoknál alapból egyáltalán nem biztosított a külső irányba történő hívás és a hívhatóság, teljes értékű telefonszámmal. Ezen többnyire feláras szolgáltatások. A segélyhívók elérhetősége, a számhordozás pedig jellemzően teljesen ismeretlen szolgáltatás. Ezek a szolgáltatások nem tudják kiváltani teljes értékűen a meglévő PSTN megoldásokat, csak komoly kompromisszumok bevállalása mellett.
Amit én írtam korábban tízmillió feletti IP telefonos ügyféltábort az az első kategóriát jelenti. A másodikat nem igazán tartják nyílván a statisztikák hisz itt a használatot igen nehéz nyomonkövetni. Gondoljunk csak arra a Skype-nak van 75 millió regisztráltja. Na de abból mennyi az aktív? Hányan vannak aki napi szinten használják? Ebből hányan azok akik a fizetős In-Out szolgáltatást is nem csak az ingyenes pc2pc-t? Ezekről a valóban informatív adatokról viszont már mélyen hallgat a Skype, ők mindig a 75 millióan regisztráltak adatot lebegtetik, ami nem igazán jelent semmit. Pl. nekem is van Skype accom, anno 1x én is kipróbáltam poénból, de azóta sem használtam és tartok tőle vagyunk még ezzel jó pár millióan.
Anno nemrég volt egy hír Ebay-től hogy a megvásárlás első 78 napjában a Skype bevétele 24.8 millió dollár volt, ami valljuk be üzletileg nem túl sikeres. Az havi szinten 9.5 millió dollár. A millió regisztrált ügyféltől ez igen csekélyke bevétel, az ARPU mindössze 12.5 cent, és akkor ebből mennyi a valódi haszon, hisz ezen szolgáltatásoknál nem túl magas a haszonkulcs.
Mondjuk egy Vonage esetében ahol van egy millió fölötti ügyfélkör, de az fizet havonta $20-30-t, ezzel 2-3x nagyobb bevételt hagy a kasszában mint a 75 millió beregisztrált Skypeos tábor.
[Szerkesztve] -
snemeth
aktív tag
válasz
Rickenstein #14 üzenetére
Most hogy mondod: nem derült ki, hogy hány percet beszéltek. Mert előfordulhat, hogy a szolgálatatókon keresztüli VOIP beszélgetések a vezetékes-vezetékes hívások helyett vannak (VOIP-vezetékes), így jelentősen megnövelve a nem Skype beszélgetéseket, míg a Skype percek esetleg semmit nem csökkentek.
-
sbazsi
veterán
válasz
Rickenstein #11 üzenetére
én is olvastam rola legalább 10 cikket.
de egy olyan ülzetet nem láttam, ahol kapni lehetne, egy olyan emberrel nem találkoztam aki látott volna élőben.
De még a fókuszban sem volt ilyen emberke/üzlet.
[Szerkesztve] -
snemeth
aktív tag
válasz
shabbarulez #12 üzenetére
A hwsw-n írták: 2005 végén a Skype csupán a beszélgetések 45 százalékát bonyolította, míg az internetszolgáltatói VoIP-megoldások a percek 51,2 százalékát szerezték meg. Egy évvel korábban a Skype még a VoIP-percek 90 százalékát tudhatta magáénak. Az Egyesült Államokban is hasonló a helyzet, a szolgáltatók saját VoIP-megoldásán zajlott a beszélgetések 53 százaléka. A Sandvine összesen mintegy 700 ezer, szélessávú előfizetéssel rendelkező háztartás felhasználói szokásai alapján készíti statisztikáit.
Lehet, hogy későn jöttek ki a lenti telefonnal?
Ott elszúrták Skype-ék, hogy - ahogy te is írtad - nem szabványos protokollra építettek. Ráadásul sok vezetékes számot hívó felhasználóként inkább vennék egy SIP eszközt amit bármikor átállíthatok egy másik szolgáltatóra, ha az ő árai a vezetékes hívás szempontjából szimpatikusabbak a számomra, mint egy olyat, aminél egy közül választhatok.
Pedig állati jó dolog lenne, ha a Skype tudná hívni a SIP eszközöket és viszont. -
shabbarulez
őstag
válasz
Rickenstein #1 üzenetére
Azért mert a Skype egy házibarkács, zárt szabvány, ellentétben pl. a SIP nemzetközileg elfogadott és használt szabványával szemben. Épp ezért az eszközgyártók inkább csak az utóbbira tudnak önállóan működő eszközt készíteni hisz ott megoldható a szabványos kommunikáció hisz annak minden része tisztán rögzített és nemzetközileg elfogadott.
Skype esetén épp ezért csak kvázi csak egy ''hosszabbítót'' lehet gyártani aki hangszórót és a mikrofont meg a tárcsázót helyezi távolabb a számítógéptől, de attól még a program ugyanúgy a számítógépen fut továbbra is nem a hw eszközben. Gondolom a NetGear wireless telcsije esetén valami egyedi megállapodás születhetett, a Skypeosok adott hw-re adaptálták a programjukat és elkészítették a firmwaret. Most gondolj bele ha marha sok eszközgyártó kínálnak ilyen önálló eszközt akkor mindre külön kódot optimalizálni, karbantartani igen nagy meló lenne a Skypenak, ráadásul ezt tuti nem ingyen tennék a magas licence díjak pedig igencsak drágává tennék ezen eszközöket, ami tovább rontaná az esélyeit az olcsóbb SIP-es megoldásokkal szemben.
[Szerkesztve] -
shabbarulez
őstag
Na látod ez jó kérdés. A nem Skype alapú rendszerek már akkor kínáltak önálló hardwares eszközöket, akár telefonálásra akár videotelefonálásra amikor a Skype még nem is létezett. Ezen hosszú évek alatt ilyen hw eszközökből tíz millió feletti mennyiségeket értékesítettek és hasznának világszerte. Pl. csak az amcsi kábelnetes piacon van több mint 5 millió IP telefon előfizető, hasonlóan mi hazai UPC-s telefonos megoldásunkhoz. Világszerte jóval tíz millió fölötti ügyfélbázis van aki ezt a technológiát használja. És ebből van bevétele is a cégeknek épp ezért elég dinamikusan fejlődik a terjedése. Sőt ma már a nagy mamut telco cégek is záros határidőn belül modernizálni fogják hálózatukat és költséghatékonysági megfontolásból ők is IP alapúra alakítják át a telefon szolgáltatásukat. Ezek a projectek 5-10 éven belül ugrásszerűen fogják megnövelni az IP telefoniát használók számát, persze a nélkül hogy hétköznapi ember tudná mi van a felemelt kagyló mögött, de őt nem is fogja érdekelni.
Szóval én azért el van ez terjedve, csak idehaza közel sem olyan mértékben. Hisz egy 100 dolláros ATA vagy IP telefon a hazai bérszint mellett még drága eszköznek számít, míg a jobb keresettel rendelkező országokban ezt kevésbé érzik nagy tételnek a vásárlók, vagy a szolgáltató cégek így az elterjedtsége is magasabb. -
snemeth
aktív tag
válasz
Rickenstein #7 üzenetére
Na igen, de a Skype árak sehol nincsenek a voipbuster-klónok áraihoz képest.
Na persze ha már fel van valakinek telepítve a Skype, akkor simán lehet, hogy azt fogja a vezetékes telefonok hívására használni, ha másról esetleg nem tud.
Csak ez a géphez kötöttség ne lenne. -
snemeth
aktív tag
Mindig elgondolkozom, hogy a hírek miért szinte csak a Skype cuccokról szólnak?
Gép nélkül szinte nem is használható.
Nekem meg ott a jó kis ATA és a hozzá kapcsolt telefon a polcon és gép nélkül telefonálok.
Csak marhára nincs elterjedve. Pedig nagyon nagy kár, mert gép nélkül hívhatnák egymást az emberek - szintén ingyen. -
jamez
senior tag
válasz
Rickenstein #3 üzenetére
Pontosabban milyen?
Láttam 2 típusról tesztet, de még eléggé kezdetlegesek voltak. -
jamez
senior tag
Én majd akkor veszek ha Wifi-s lesz és a gép nélkül is működik.
-
Rickenstein
senior tag
De miért nem találnak már ki végre egy routerbe dugható skype telefont?
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Milyen autót vegyek?
- Nem tetszik pár profi eSport játékosnak, hogy Intel CPU-val kell játszaniuk
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Erős törpe: ASUS NUC 15 Pro+
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Apple iPhone SE (2020) - életképes alternatíva
- ASUS routerek
- Videós, mozgóképes topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus Prime H370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3050 6GB Thermaltake V3 FSP 400W
- ÚJ Dell Latitude 15 5550 - 15.6"FullHD IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - 2,5+ év gari
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i3-8130U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest