Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robitrix

    senior tag

    válasz kolopele #27 üzenetére

    Ez erősen függ a játék által igényelt magok (vagy szálak) számával.
    Tehát ha van egy 4/8 procim és futattok rajta egy oyan játékot, ami monduk örül a 6 magnk, akkor jól ellesz. Persze még inkább ellesz egy 6/6-os procin. Hiszem magon futni eleve gyorsabb, mint szálakon
    Igaz azért attól is függ, hogy van szétterhelve a számítási igény a párhuzamos folyamatok közt.
    A legtöbb programot azért alapvetően úgy irják, hogy valagol fut egy fő program ág, ami a legtöbb mindent alvégez. Amikor lehetőség van a fő ággal párhuzamosan futtatni program ágakat, akkor az a rész rákerül egy másik magra vagy szálra. Ha úgy van szétterhelve a proci igény, hogy 90% a fő magon számolódik és a maradék 5 magon meg csak az összes számitás 10%-a dolgozik idönként. Akkor 1-2 mag hiánya nem fog drasztikus teljesitmény kieését okozni. Attól, hogy a program 10%-nyi számítása nem 5 magon zajlik nem igen veti vissza a teljesitményt. Majd szépen egymással osztozva időszeletekben megosztoznak a magokon. Olyan játék ahol jobban szét van terhelve a magok közti számolás már más eredményt mutat kevesebb mag esetén. Mondjuk a fő program ág csak 40% erőforrást igényel. és a maradék 60%-ot számolja a maradék 5 mag. ha a 60%-nak csökken le a számolása 3 magra, az teljesitmény esést fog okozni.
    Tehát ha egy amúgy jól széterhelt programot futattok 4/8 helyett csak 4/4-en akkor jelentüsen hiányozhat a a kieső két mag vagy szál.
    Tehát nem létezik univerzális szabály Egyrészt ahány program annyi féle módon van megírva. Így ugyan azon a hardveren is eltárően viselkedhetnek. Azt mondhatjuk, hogy ha egy prociban van annyi mag szálak nélkül, amennyi elég a jártéknak. Akkor vélhetően javul a teljesitmény, ha kikapcsolt szálakkal már kevés a mag szám a program igényeihez képest, akkor lehet rosszabbul járunk HT nélkül. Tényleg nincsen más, mint konkrét programot kiprobálni ugyan azon a hardveren. .

Új hozzászólás Aktív témák