Új hozzászólás Aktív témák
-
libit
tag
"...úgyhogy alapozzunk egy kicsit. Egy akkumulátorcellában lítiumionok tárolják a töltést, és ezek mozognak a negatív töltésű elektróda, vagyis az anód felől a pozitív katód felé a folyékony elektroliton és szeparátoron keresztül. "
en ugy tanultam, hogy a "szabad elektronok mozognak"
raadasul anod a pozitiv, katod a negativ polus... -
ricsi99
addikt
válasz
tordaitibi #587 üzenetére
Ne aggódj... majd akkor lesz zűr ha elfogy a benzin
-
Nem a szorosan vett de nagyon is idetartozo iras.
A cikk publikaloja garantaltan kocsma, foci, part es politikafuggetlen, csak a szakmai-energetikai reszekre koncentral.
A megujulok jelenlegi eroltetese es a hagyomanyos eromuvek kivezetese, az erre iranyulo zoldulesi torekvesek tovabb fokozasa (a tarolas megoldasa nelkul) hamarosan nagyon komoly energiaellatasi problemakhoz fog vezetni.
[link] -
Valaki indokolja meg nekem hogyha valaki autodidakta modon elsajatitja professzionalos szinten a faesztergalast es csodalatos dolgokat kreal, azt elismerik barmelyik kiallitson es aranyermeket hoz haza. Pedig nincs rola papirja!
En ismertem pest megye szerintem leg-leg turelmesebb, legjobb pedagogia erzekkel rendelkezo es a gyerekekert rajongo dadus nenijet egy oviba. Csak 45 evig volt dajka tobb ovodaba es mindenhol rajongtak erte a gyerekek es a szulok.
Semmi papirja nem volt rola! Es amikor 15-20 eve bejott a rendelet hogy vizsgazni kell meg papir kell mindenrol, megkerdezte tolem hogy ugyan mit vizsgazzak?? Es igazat adtam neki.Ha valaki gazszerelo, az miert feltetelezi hogy a szakmajanak muvesze? Mert letett egy gyorstalpalot? Van papirja?
En pl. darabokra szedtem mar tobb kondenzacios gazkeszuleket.
Az egvilagon semmi mechatronikai kihivas nincs egyikbe se.
Minden javithato...-- lenne ha lenne hozzajuk alkatresz utanpotlas.
Fillerekbol.
Kieve a vezerlo. Mert se dokumentacio, se rajz, se a szoftver nem hozzaferheto. -
pakesz
aktív tag
válasz
tordaitibi #582 üzenetére
az amugy jo dolog hogy az ember nem ijed meg a dolgoktol hanem megbutykoli, de ugye gazt nem azert nem szerelunk otthon mert nem ertunk hozza, hanem azert mert nem illik
ugyanez van az akksipakkokkal, legyen egybe egy egyseg es azt lehessen hasznalni, de az hottziher hogy egy tesla osszeganyolt akksit azt szet nem fogsz szedni -
azbest
félisten
válasz
tordaitibi #582 üzenetére
Ez sajnos az olcsó tömegtermelés velejárója. Ha kifejezetten javíthatóra terveznek valamit, akkor nem lehet annyira integrált. A szerelhetőség miatt plusz alkatrészek, bonyolultabb felépítés kellene. Több munkafolyamat.
Én úgy vagyok vele, hogy az baj, ha valami szemétre kerül, de az nem baj, hogy ha újrahasznosítják. Ez is amúgy olcsó energia kérdése sok esetben.
A tesla akkuk kapcsán pedig talán azok a jelenleg elektromos autókban használt legfejlettebb megoldások. És itt nem csak a cellákra gondolok, mert abból még épp lehet hasonló, hanem a hűtés/fűtés, vezérlés megoldásaikra is. Ha megmurdál egy cella és ki tudja iktatni a vezérlés, akkor egy kis kapacitás veszteség, de attól még ha működik tövább, úgy nem kell szemétre dobni. Ha egységként ki lehet bontani és powerwallban használni a csökkent kapacitású 10+ éves akkut még vagy 10 évig, akkor az sem gáz. Valaki linkelt korábban német akku hasznosító konténeres céget, ott pedig ledarálják az egészet és összetevőire bontják nagyon magas hatásfokkal, így az sem gond -> ma még nincs is olyan sok akkupakk, hogy ezt nagyban csinálják, de már vannak ezzel foglalkozó cégek.
Az biztos, hogy soknak hangzik több tíz vagy száz ezres kiadás, vagy éppen autóknál milliós... de ha megnézzük, hogy 50 éve, az akkorri - szerelhető - dolgok mennyibe kerültek és mai pénzben mennyibe kerülnének, akkor lehet azt látnánk, hogy sokkal olcsóbbak, sokak számára elérhetőek ezek. Ez nem lenne lehetséges a régi módszerekkel.
A javíthatóság meg csak addig jön képbe, amíg olcsóbb a munkaerő vagy nagyon drága a készülék. Különben gazdasági totálkár. Másrészt a szétszedhetőség és utána összerakhatóság is fontos - de ez nem passzol össze a gyorsan és olcsón gyárthatósággal. Van aminél a precíció is olyan, hogy sosem lesz már eredeti minőségű, ha valaki belenyúlt.
-
"Főleg hogy Muski bá gyakorlatilag szétszedhetetlenné akarja csinálni az akku blokkot.
Ezzel igencsak tarkón verve bármiféle javítási módot. Ami manapság a szemét termelés elsődleges forrása MINDEN területen."Egyelore a leglenyegretapintobb megallapitas es fuggetlen az e autoktol.
Engem nemreg par ismerosom felelemmel.vegyes tisztelettel bamukt amikor az autom generatorat darabokra szedtem, kicsereltem egy 400 forintos diodat benne. Majd osszeraktam es volt toltes.
Miutan elmondtam hogy egy uj generator 67ezer Ft, megkonnyebbulten felsohajtottak mert azt hittek hogy en hobbibol barkacsolok ilyeneket.
Hova tunt a javitas fogalma? Cserejavitas van.
A szerviz egy 250 forintos klixon csereje helyett szemetre dob egy 12000 forintos kavefozot, es ad egy ujat garancialis idon belul.
A javitas ertelmetlen mert ellehetetlenitettek a szerviz rezsi es oradijak.
Emiatt millio tonna szamra novekszik a par forintbol javithato, amugy meg evtizedig mukodhetne jellegu kidobalalas.Nemreg lattam egy videot egy Tesla hajtomurol. Darabokra szedtek, igen kompakt a cucc amugy.
Ha ebbe tonkremegy egy 200 forintos fet, vagy egy 60 forintos hall jelado, akkor mivel gyakorlatilag nincs javitas, ez egy masfel millios egyseg cserejevel es az elromlott egyseg szemetre dobasaval jar.Masik pelda, a gazkeszulek gyartok sok lobbival kijartak hogy a gazkeszulek (cirko, kombinalt keszulek, stb) az olyan iszonyatosan rettenetesen veszelyes dolog hogy xsakis fodarabcserevel lehet javitani.
Ugye ismeros a mumus "panelcsere" szakkifejezes? Ami egy 60-150ezer forinto kiadas. Szervize, javitasi lehetosege nincs.
De gondolom egy magvadult mosogep, mosogatogep vagy kenyerpirito is kepes akar fel is robbanni vagy kontinenseket eltuntetni mivel ezekhez sincs szervizhatter. Csak kidobas.
Nincs szimmering csere ami 200Ft. Helyette van komplett szivattyuegyseg 68 ezerert. Ki fogja a javitast valasztani ezen a mestersegesen az egekig emelt arert amikor egy uj gep 80ezer?Ezek a nagyon komoly problemak.
Hogy Ghana es mas elmaradott regiok, es az oceanok naponta 10000 m2 szamra "nyelik" be a civilizacio levetett hulladekat. Aminek a 90 %-a javithato lenne fillerekbol.
Es a legnagyobb problema hogy ezt a nemjavitunk, kidobjak, gyartsunk silanyat hogy surun vegyenek, ezt a nagy zold civilizacio teszi aki harsogja a kornyezetvedelmet.
A hatterbe meg ennek nyoma nincs. -
le kell gyartani a gumit(==co2)
Nem. Az a számítás a gumi, mint szénhidrogén elfogyásának széndioxid egyenértéke. A gumi is elég szép lassan, és széndioxid lesz belőle. A számításnak semmi köze a gyártáshoz. Az is igényel széndioxidot, természetesen. Ahogy a benzin előállítása, szállítása, stb, az mégsincs benne az autók számított szendioxid kibocsátásában."Experts estimate that by 2030, as the transport sector moves into electric vehicles, 90 per cent of harmful PM2.5 emissions will be caused by microscopic particles eroding from tyres and brakes as they age."
Igazi géniuszok. Lefordítom egy mondatra: "Ha már nem lesz más, akkor csak az lesz".
-
ecaddsell
aktív tag
Már megint valami debil politikus (vagy hasonlóan debil lobbistái) akarják megoldani vagy legfőképpen megmondani (mert műszaki affinitásuk ehhez is zéró), hogy mi a jó.
Miért kell autópályázásra használt belsőégésűt (urambocsá gázolajost) ellehetetleníteni?
Ha a debil azt mondaná, hogy városban csak Euro 7 akkor érteném...Ribi
Atom energiának sincs helyi kibocsájtása oszt mégis jópáran ürdügtől valónak vélik.
Akkooor most ez hogy is van?Ezt csak teljes életciklusra van értelme nézni itt is és az atomhoz rengeteg betont meg vasat meg mindenféle más fémet le kell gyártani és oda kell hordani egy kupacba. Miután ez megtörtént az atom is a saját CO2 lábnyomát tünteti el hosszú évekig (esetleg évtizedekig).
Ezzel messze nem azt akartam mondani, hogy nem jó az atom (nálunk ez reális opció) csak ne nézzük már szemellenzősen.Egyébként én azért is vagyok atompárti is, mert pont az elektromos autóval nagyon jól harmonizálható alaperőmű mindenféle extra akku nélkül. Nappal megy az autó éjszaka meg a fogyasztás hullámvölgyben tölt az autó akkut. Nincs extra tárolás meg elosztási igény mint a napelemnél (annak ellenére annak is látom a helyét).
(Érdemes a Shenzheni EV videót megnézni a témában.) -
pakesz
aktív tag
sokszor beszelgettunk es valaszolgattunk egymasnak, de en sosem emlekszem olyan esetre amikor szennyezes szempontjabol en a co2 -t hoztam volna elo
ez a gumi szennyezes nem azert jelentos mert le kell gyartani a gumit(==co2) hanem azert mert a varoslakoknak a tudejenek nem tetszik
https://www.autoexpress.co.uk/car-news/101677/government-to-target-particulate-pollution-from-brakes-and-tyres
"Experts estimate that by 2030, as the transport sector moves into electric vehicles, 90 per cent of harmful PM2.5 emissions will be caused by microscopic particles eroding from tyres and brakes as they age." -
Egy Model 3 235/45R18 gumija 600mm kerületű. Élettartama alatt 4mm-t fogy. 80% kitöltöttség mellett 235x600x4x0,8 = 450e mm3. 30000km élettartam mellett km-enként 15mm3 gumi fogy, ami 15x1,5g/1000 = 0,022g
Most az egyszerűség kedvéért úgy számolok, hogy a gumi 90 tömeg%-a szén (nagyon jó közelítés), tehát 0,02g, ami ha eloxidálódik lassan az út mentén, 0,08g széndioxidot termel (0,02/12x44). Kilométerenként. Ennyit jelent az abroncs széndioxid termelése. -
Samott
addikt
Keress vissza, talan pont en linkeltem hogy hasznositjak ujra a vegleg elfaradt cellakat. Ugy kezdodik, hogy gyakorlatilag ledaraljak az egesz modult. Kiszedik a kiszedheto femeket es eltavolitjak a folyadekot majd a maradekot porraorlik. Ebbol egyszerubb, olcsobb kinyerni a draga nyersanyagokat (litium, kobalt, etc) mint banyabol, ercbol.
Felesleges az aggodalmad, nem fognak a penztarcajukkal szembemenni.
-
Ribi
nagyúr
Atom energiának sincs helyi kibocsájtása oszt mégis jópáran ürdügtől valónak vélik.
Akkooor most ez hogy is van?
Főleg hogy Muski bá gyakorlatilag szétszedhetetlenné akarja csinálni az akku blokkot.
Ezzel igencsak tarkón verve bármiféle javítási módot. Ami manapság a szemét termelés elsődleges forrása MINDEN területen. De persze ez itt valamiért nem szempont csak másoknál. -
pakesz
aktív tag
sajna ez nem igaz
lehet hogy a fekezes nagyresze elektronikusan tortenik meg de azert csak van fekpofa rajta
es a gumirol is levalnak apro reszecskek
nem akarom vedeni az ICE motorokat es ertem hogy a kovetkezo kibocsatasi norma jo lesz, de azert ha en egyszer egy honapban bemegyek a varosba a 25 eves autommal, akkor tutti kevesebbet szenyezek mint az EV gumijarol levalo szennyezodes amit havi 20 alkalommal kovet el a masik autostars
es ezt azert figyelembe kellene venni, mondjuk mar lelkileg felkeszultem az OT rendszamra... -
De szigorúan opcionálisan!
Én ugyanis nem akarok ennyi akkuért fizetni, mivel nincs rá szükségem. A belsőégésű motoros járműveknél a tank mérete ugye nem igazán befolyásolja az előállítási költséget és a gyártási károsanyag-kibocsátást -- az akkunál ugye nem ez a helyzet.
MaCS
-
buxiex
tag
Az elektromos autók hatótávját felemelik ugyanilyen körülmények között 600 mérföldre
-
buxiex
tag
Egyenlő pályák, egyenlő esélyek. Én biciklivel megyek
(Sándor Gyögy)
-
Samott
addikt
Felhozom egy kicsit: Euro 7: az utolsó kör jöhet a belső égésű motornak
"A javaslat ugyanis nem mondja ki, hogy betiltanák a belső égésű motoros (benzines, dízel vagy gázüzemű) autókat, de megvalósulása valójában ellehetetlenítené őket. ... Nem is a határértékekkel van a gond, hanem a mérési körülményekkel. Az az újdonság és a buktató, hogy a határértékeket nemcsak normál üzemben kell hoznia a motornak, hanem extrém körülmények között is. Ilyen a padlógázas gyorsítás, az utánfutó-vontatás hegynek fel, de tudniuk kell mínusz 10 fokos fagyban és 40 fokos kánikulában is, az eddig -7-+35 fokos tartomány helyett."
-
ricsi99
addikt
Én annó kicsiben megcsináltam ezt.
Napelem a garázs tetejére/átalakító/aksi+ az elektromos bringám akku-ja.
Egy elektromos autóval elgondolkodnák nagyobb átalakító + nagyobb napelem vonzatában.Nem lennék így teljesen független így sem a szolgáltatótól de nem függenék 100% ban tőle.
Viszont ugye törvényi rendeletben le van szabályozva ,hogy mennyi energiát termelhetsz magadnak... legalábbis emlékeim szerint pár éve még így volt.
Én napi átlag 30km-t megyek.. arra nekem meg bőven elég lenne egy akár 50%-os töltötség is.
De lehet 25%-is... majd akkor munkaidőben feltöltöm máshol... bringánál is bevált.
Nem a pusztában vagyunk hogy 100km-es körzetben semmi sincs.... -
A Teslák elméletben tudják a vehicle-to-grid funkciót, mert Musk víziói közé tartozott, emiatt minden autó belső kialakítása alkalmas rá, de szoftveresen ki van kapcsolva. Mert hát idő közben rájöttek, hogy senki sem akar úgy járni, hogy a fullra feltöltött autóval számolt, aztán menne otthonról, de kiderül, hogy csak 70-80-akárhány % van az autóban, mert a többit elvitte a grid. Szóval ez csak mint ötlet jó, a megvalósítás még nem aktuális.
-
pakesz
aktív tag
ha elmegy a zaram akkor a gazcirko 50 - 90 wattos szivattyuja se fog menni
de ha kiepitenek a te altalad leirt rendszert, akkor lehet hogy a tuttizold es nagyon de nagyon meno teszlas az ellatna dzsuzzal a szomszedsagot, de eleg lenne egy bunko aki akkor allna neki mosni, ugy hogy bedugta az olajradiatort...
egyebkent az energetikai ceg, mint olyan felel azert hogy az aramszunet minel kisebb legyen, ez benne van az aramdijban, lehet ellene lazadozni, es lehet beszerezni a dizel aggregatort -
azbest
félisten
A dánok mesterséges szigetet építenek energiahub szerepre. 10MW kapacitásról esik szó és a videóban arról is beszél, hogy megújuló energiával hidrogént, s abból pedig folyékony üzemanyagot fognak gyártani [link]
-
azbest
félisten
okosgarázs a népliget alatt, 22kWh töltőfejekkel [link]
-
ricsi99
addikt
Lehet butaságot írok:
Ha minden haztartásban lenne egy elektromos/autó vagy akupakk vagy valami ,akkor lehet nem globálisan kellene túltermelni az áramot hanem lehet egy megujuló /vagy ingadozó hálózat is megfelelő lenne... nappali + fogyasztást a házi tárolokból lehetne kompenzálni +a napelemek is termelhetnek... éjszaka meg szépen visszatöltődne a házi tárolókba.
Lehet vitatkozni ,hogy megéri nem éri, zöld vagy nem zöld .. de teljes mértékben ki vagyunk szolgáltatva az energetikai cégeknek.
Ha elmegy az áram ,akkor mindenki csak néz, még egy világvárosban is...
1 napos áramszünet után sok ember azt se tudná mit csináljon... -
A régi, évekkel ezelőtt telepített már 150MW-ra lett bővítve, és most építenek egy 300MW-ost. Minimális területi igénnyel, zajjal, költséggel, időigénnyel és környezeti terheléssel a SZET-hez képest. A SZET kiváló volt évtizedekkel ezelőtt, amikor igazi magyaros vágtával elkezdték tervezni, de az évek és a technológia kihúzta alóla a talajt.
-
Bár lenne igazad de egy legoptimálisabb munkapontban üzemelő szivattyú hatásfoka 80-85%, a meghajtó motoré 92-93%.
Ez a betáp oldalon odalon olyan 70-75%.
Fennt van a víz a felső tárolóban.
Ezt a vízturbina szintén 80, a generátor szintén 90% felett alakítja át, én a legoptimálisabb esetben is 60-65% össz. hatásfokot kockáztatok meg.
vagyis a betáplált villamos energiából ennyi jön visza.
100MWh in, 65MWh out.
De valószínű hogy szinte tökmindegy a hatásfok mert szükség lesz nagyon gyorsan, a közeljövőben ilyen terhelés kiegyenlítő egységekre.
Kicsit elovasgattam a témába és igen érdekes cikkeket találtam.
Nem is annyira a megújulók ingadozó hozama miatt, bár ez is a terv része hanem amikor majd elindul Paks teljes gázzal, előfordul olyan hajnali völgyidőszak hogy le kéne szabályozni, mert előfordulhat hogy egymaga is sok lesz.
Olyankor meg eladni, exportálni is igen nehéz.
És egy alaperőművet, ami még nukeáris is, azt nagyon nem jó le, majd felterhelni.
Vagyis ez a SZET Paks tartozékának, kiegészítésének is felfogható a jövőben. -
pakesz
aktív tag
válasz
tordaitibi #548 üzenetére
80% a hatasfok
ez 600 MW -os lett volna mig az ausztraloknal levo Tesla nagy nagynagy hatalmas de irto baromi meg huha de milyen total brutal oriasi lenne 100 MW
mondjuk mindketto ugy kb 5-10 orat termelne vissza -
Ooo koszonom.
Soha nem szamoltam utana mennyibe kerulhet egy ilyen es mennyi energiat tud tarolni. Orszagos viszonylatban szerintem szinte semennyit, merhetetlenul keveset.
Meg atmeneti kiegyenlitonek, puffernek is nulla.
A nemetek lassan kepesek fedezni az orszagos fogyasztasukat egy verofenyes napon. Hany ilyen tarolo kellene nekik hogy a 10GW nagysagrendu ingadozast, amit egy atvonulo felho okoz azt kiegyenlitse?
Es valami iszonyat rossz hatasfokkal is mukodhet.
Hanyszoros konverzio?
Elektromos energia/motor
Motor/szivattyu
Aztan viz/vizturbina
Turbina generator
Generator/elektromos energia
Kb. mint amikor egy 12 voltos lampat akkurol inverter 230V,
majd ezt egy tappal 12 voltra visszalakitom.
Elhiszem hogy mindenkepp, mindenaron kiegyenlites es tarolas szukseges, de ha egy ilyen puffer telepet 10 tonna akkubol alakitanak ki, annak az osszesitett okolabnyoma nincs fele se mint egy ilyen gigaprojektnek.
A hatasfokat meg ossze sem lehet hasonlitani, egy kb. 75-80% osszesitett hatasfoku akkus tarolonak ezzel a viz alapu energiataroloval.
Egy ilyen tarolo, a tobbihez hasonloan szerintem sose rentabilis, a mukodesi ideje alatt nem kepes behozni a befektetett osszeget.
Eloallitasi aron szamolok, nem a fogysztoi arral.
Pl. betaplalok felesleget, az perpill 4,40Ft/kWh aron all rendelkezesemre, majd a csucsidoszakba kiveszem 9,60Ft/kWh aron.
Hol lesz ez nullszaldos egy tobb 10, ha nem tobb 100 milliardos beruhazasnal? 2070-re se.
Ugyanilyen meddo kiserletnek erzem a lendkerekes energiatarolast.
Nudli a kapacitasa, cserebe iszonyat draga.
Talan egy helyen, a gigagyartelepeken hasznalhato egy masodperc intervallumba eso ingadozasok kikuszobolesere.
Masra nem latom ertelmet. -
Samott
addikt
válasz
tordaitibi #545 üzenetére
Szerintem ezt: Zempléni veszedelem
Igen, ilyesmiket kellene epitenunk, de senki nem akar ilyesmit a szomszedsagaba.
-
-
pakesz
aktív tag
azert ennel egyszerubb a SZET -et letolni az Aranyos volgyben
mondjuk legalabb elokeszulhetnenek hogy az alatta levo telepulest elkezdenek felszamolni, de hat ez egy tobb evtizedes terv es ott a lakosok azota epikezgetnek es hosszu tavra terveznek, mert a mindenkori nem elorelato kormany nem kepes legalabb a lehetoseget atgondolni... -
Szó esett a hidrogén egyik nagy problémájáról, a rémálomszerű tárolásról. Erre ezt olvasom: hidrogénpaszta.
MaCS
-
"Ipari nem úgy van, mint otthon. A hálózat stabilitása miatt kötelező nekik elfogyasztani a kért kapacitást, mert ha csak úgy leállnak, akkor megborul a hálózat."
Ebből nálunk is megvalósul maga az elv. Több ügyfelem (termelő, de akár oktatási szférában is!) fizet komoly kötbéreket azért, mert a fogyasztásuk elmarad a szerződésben vállalttól.
MaCS
-
azbest
félisten
Ipari nem úgy van, mint otthon. A hálózat stabilitása miatt kötelező nekik elfogyasztani a kért kapacitást, mert ha csak úgy leállnak, akkor megborul a hálózat. Ha mégsem fogyasztják el a vállalt kapacitást, akkor büntetést kell fizetniük. Könnyen meglehet, hogy egy akku buffer segít nekik kiegyenlíteni az üzem működésében lévő napszakonkénti fogyasztáskülönbséget. Ha meg már úgyis van akku, akkor miért is ne legyen alternatív energiaforrás is hozzá. A lényeg az, hogy tervezhető legyen a hálózat felől felvett energia. Lehet így kevesebbet kell tervezetten felvenniük.
Más:
A 16 ezer elektromos busz és 22 ezer elektromos taxi városa: Shenzhen [link]
Napi 1 millió kilométer dízel pöfögés lecserélése. -
pakesz
aktív tag
ez egy erdekes kerdes...
eredetileg volt a nemeteknel ez a haztartasi eromu, akkor bevezettek nalunk is hogy de jo hogy a maganszemelyek PVznek, es akkor a MAVIR az jo fej hogy segiti a zoldikeket, mert hat szetcseszik a halozat stabilitasat de hat olyan kis czukorfalatkak meg kevesen vannak, hogy hat ezt megtehetik
aztan egyre tobb cikket olvastam arrol, hogy egypar nagyfogyaszto ugy gondolta, hogy o felrak maganak PVt, hogy csokkentse a villanyszamlajat
na most ne egy KFC melletti toltouzemre felpakolt par kW -os modult ertsd hanem konkret gyarepuletek tetejere kezdtek el felpakolni (pl: Audi 12 MW)
na most filozofiai ertelemben ertem, csak muszakilag nem...
szoval az Audinak eleve MW -okat adnak el ketszeres betappal, szoval az Audi meghatarozza, hogy a madzagon hany MW jojjon be, es azt kifizeti
azt kifizeti akkor is ha leallnak a termelessel es akkor is ha ez a napsuteses orakban azzal a 12 MW -al kevesebb
szoval minek epitik akkor ki? sporolni nem fognak vele
tovabb fejtegetnem, hogy nem szep dolog pont akkor kevesebbet fogyasztani amikor telefossa a nemet napelempark az europai halozatot, de szoval ez a fenti kerdes blokkolja ezt a masodikat ... -
Jó, leírtad, hogy ott éri meg a szigetüzem, ahol kalap szar egyébként a vezetékes infrastruktúra. Ahol meg jó, ott messze-messze nem. Csakhogy az ilyen putri helyeken meg az a gond, hogy a helyi népek a földtúrás szintjén állnak. Ott ki fogja megfizetni a milliárdos beruházást?
A 100Kwh teleppel mi a cél? Ez 2 elektromos autó feltöltésére elég. Utána jön a kábel? Vagy most ennek így mi értelme? Napi 2 elektromos autó feltöltés hogy termel ki többszázmilliós beruházást?
...olyan helyen is tudunk töltőt telepíteni, ahol ha a fentieket megcsinálnák, akkor sem lenne áram, mert nem jár arrafelé a 20kV, és ez helyi versenyelőnyhöz juttat.
Ahol nincs áram, ott hogy lesz fizetőképes kereslet?
-
pakesz
aktív tag
>> "Komolyan nekem magyarázod, hogy hol folyik a lánchíd? Ne már, Bírom, mikor a tök fogalmatlanok okoskodnak.
"
szigetuzemrol volt szo, te meg leirtad hogy szigetuzemet epitettetek ki, de van egy madzag hogy kaphassatok meg delejt
en kerek azert elnezest, hogy bemasoltam neked a wiki -t ahol a szigetuzem el van magyarazva
mondjuk igaz ami igaz, ha beraknatok oda egy esovizgyujtot es egy buditartalyt akkor szigoruan veve a szigetuzem megvalosulhatna valahogyan, de ugye ez elektromos topic, igy gondoltam hogy az aramrol beszelunk -
Olyan helyeken éri meg közösségi ellátásra, ahol nagyon jó a napenergia rendelkezésre állása (írtam feljebb, hogy Afrika, Közép- és Dél-Amerika a célpont), és nincs más megoldás. A siófoki csak egy demó telep. Ilyenből van már jópár működő.
A mi töltőinkhez kisebb (~100kWh) telep lesz, kicsit más fejlesztésben, több, mint egy nagyságrenddel olcsóbban (nem 30, hanem 10 éves üzemre való). A megtérülése kb 4-5 év. (konzervatív számításokkal, várhatóan jóval kevesebb lesz).
A megtérülésben benne van az is, hogy
1. nem kell 100kW-nyi áramot kifoglalni (több milliós tétel)
2. nem kell nyilvános hálózatot bővíteni (sokmilliós tétel)
3. nem kell 100kW-nyi áram rendelkezésre állási díjait befizetni (éves milliós tétel)
4. nem kell nettó 40Ft-ért vásárolni a villanyt
5. olyan helyen is tudunk töltőt telepíteni, ahol ha a fentieket megcsinálnák, akkor sem lenne áram, mert nem jár arrafelé a 20kV, és ez helyi versenyelőnyhöz juttat. -
Mi a f..z? Hogy ki dolgozik be kinek? Mi nem dolgozunk be senkinek, nem tudom miről beszélsz. Komolyan nekem magyarázod, hogy hol folyik a lánchíd? Ne már, Bírom, mikor a tök fogalmatlanok okoskodnak.
Nyilván a partner cégünkre gondolsz. Kérlek, ők tényleg full off-grid rendszereket telepítenek Afrikában, Dél- és Közép-Amerikában. Egy-két kisebb települést lát el egy-egy a rendszer villamosítatlan területeken. Amit itt Siófokon telepítettek, az csak azt a célt szolgálja, hogy itt is be legyen mutatva a működés, demonstrációs céllal. Mert a támogatási rendszerben döntéshozók nem szívesen zarándokolnak el a világ végére, ide viszont eljönnek megnézni. Mivel itt kicsi a terület, és nincs hely elég napelemnek, ezért itt a hálózati táplálás is meg lett csinálva, ha esetleg valahol ilyen kellene, ezt is be lehet mutatni.
Mi erről a rendszerről üzemeltetjük a villanyautós villám-töltőberendezésünket, szintén demonstrációs céllal, bemutatandó, hogy az akkumulátoros rendszer akár negyed megawatt leadására is képes. A hálózati betáp csak időnként van felkapcsolva, a töltésre felkínált energia nagy része sziget üzemben helyben termelt napenergia.
-
válasz
tordaitibi #521 üzenetére
Németroszágban nincs zöld rendszám, ott E betűs végződés van, ami elektromos autót jelent. Ezt biztosan tudom, volt E betűs német rendszámos autóm, és lesz is hamarosan megint.
-
-
-
ricsi99
addikt
-
Samott
addikt
Illetve nem is kell olyan messzire nezni hiszen a szallitmanyozasban mar ott vannak ennek az alapjai.
-
pakesz
aktív tag
nos nezzunk nyugatra
vannak a norvegok, nos roluk tudjuk hogy teli vannak olajkutakkal nekik a penz nem szamit
marad a francia es a nemet akiket komolyan lehet venni, nos ha naluk eleri a ~ negyedet az utazokozonseg aki EVvel csapatja akkor gondolom ok mar vegig fogjak ezt verni...
szamolom a napokat mikor csinaljak meg a km alapu utdijat -
Noukoum
veterán
Én úgy értelmeztem hogy szerinted 100e példány előtt eltörlik a kedvezményeket, mert akkora létszámnál már adóztatni fogják.
Én meg azt állítom hogy olyan pici létszámnál nem fogják adóztatni.
Csak hogy értsd, évente bőven több mint 100e új autót adnak el Magyarországon. Évente. -
válasz
tordaitibi #508 üzenetére
Egyrészt nem kell aznap. Mert mi van, ha három hete vették az új fagyasztót? Annak a fogyasztása még nem lesz benne az előző havi átlagban. És ha két hónappal később születik a gyerek? Lesz majd államilag elfogadott szám, hogy mennyit szabad mosni, ami még nem jövedéki adó köteles? És ha fosik a gyerek, mert olyat evett? Vagy a klímánál, melegebb a nyár, mint szokott, többet megy a klíma, mint előző évben? Hogy fogod ezt kiszámolni? Ha a ház előtt álló fát megmetszették és kevésbé árnyékolja a tűzfalat, és emiatt többet klímázol, akkor mennyit számolsz, amit még nem a jövedéki adó köteles átlagba veszel? Ez teljesen értelmezhetetlen és megoldhatatlan, és ráadásul felesleges is, senki nem tudja pontosan megmondani, hogy mennyi, és emiatt nem is lesz ilyen soha.
Az autót nézni már lehetne esetleg, de egyrészt hitelesített mérő kellene bele, másrészt két perc alatt tekernek vissza egy 400000-et futott autót 120000-re, akkor miről beszélünk?Szvsz az útdíjat fogják kiterjeszteni minden útra, arra már van kiépült rendszer, azt könnyű megoldani. De nagyon kreatívak adókivetés terén, meg fogják oldani.
-
pakesz
aktív tag
válasz
tordaitibi #508 üzenetére
>> "De gondolom, mert erről nincs ennyire mély tudásom, az E autók komputerének szerintem gyerekjáték visszamenőleg 1-2 évre letárolni másodperc pontosan hogy mikor mennyi tankolás történt.
Egy esetleges gyanúnál ennek biztos hogy kiadhatónak, kiolvashatónak kell lennie, talán még a tulaj is bemehet ebbe a menübe."
azt halkan megkerdeznem, hogyha az altalad idealisnak gondolt vilagban az autoba belenezhetnek, akkor a DPFes dizeles csalokkal szemben miert nem kepesek fellepni? -
Samott
addikt
válasz
tordaitibi #508 üzenetére
Ne csavard ki. Miert kellene ugyanaznap venniuk? Miert kene az adohivatalnak gestapot jatszania, csak mert az otleted alapja hibas? Mennyi utanjaras lenne ez a hivatalnak a kieso bevetelhez viszonyitva? Tulgondolod.
Nem fognak otthon meregetni, az auto futasa alapjan fognak adoztatni. Nem fogjak az auto rendszereit hasznalni a meresre (hello, kilometerora visszatekeresrol hallottal mar?).
-
És pilóta.
Hogy egy család ugyanazon a napon vegyen e autót, 3 klímát, egy villanytűzhelyt és +1 gyerek legyen és még aznap helyeztesse üzembe a napelemeit és a hálózatra visszatápláló invertert?
Ennak a matematikai valószínűsége azért eléggé kevés.
A napelemes ad-vesz órák már ma tudnak visszafelé akár napi felbontásban is fogyasztást és visszatáplálást megmutatni.
Ezek átlagát, a betáplált és vételezett energia akár heti leosztásban, valamint ennek akár forintosítását és még kismillió paramétert pl. mikor mennyi volt a ki és a be völgy ill. csúcsidőszakba stb.
Nem lehet becsapni.De gondolom, mert erről nincs ennyire mély tudásom, az E autók komputerének szerintem gyerekjáték visszamenőleg 1-2 évre letárolni másodperc pontosan hogy mikor mennyi tankolás történt.
Egy esetleges gyanúnál ennek biztos hogy kiadhatónak, kiolvashatónak kell lennie, talán még a tulaj is bemehet ebbe a menübe.
Ha az autó azt mutatja hogy 2035.06.17. napján este 22:10-kor indított 8 órás lassútöltéssel felvett 24kWh-át 8 óra alatt, ugyanekkor az otthoni okos almérő semmit, a fő mérő meg a megszokott átlaghoz képest +24kWh-át mutat, ebből nehéz kikecmeregni még jó ügyvvéddel is.
Egész éjjel sütött az aszony..? Gyenge érv, pláne ha előfordul hetente.
Mivel az utcai töltők egy se lassútöltő, csak otthon tölthette, megkerülve az almérőt.De ez egyelőre csak olyan hungarikum, mivel egy svájci vagy svédnek meg se fordul a fejében hogy ilyet elkövessen.
Majd meglátjuk mit hoz a jövő ebben. -
IGN85
csendes tag
Miben is nem értünk egyet? 😂
Ezt írtad:
"Az általad említett darabszámnál inkább a kedvezményeket fogják eltörölni, nem adóztatni.."
Erre írtam:
"valószínűleg a kedvezmények jelentős részét már hamarabb eltörlik."Vagyis előbb eltörlik a kedvezményt és utána vezetnek be adót.
De cáfold meg vagy értelmezd át amit írtam, hogy tudj reagálni valami negatívat. Befejeztem...
-
Samott
addikt
válasz
tordaitibi #503 üzenetére
Meglevo rendszernel, de ha nincs regi adatod? Ha van napelemed, powerwallod... mit mernek?
-
válasz
tordaitibi #503 üzenetére
Egyszerű? Akkor bonyolítsuk kicsit: mi van akkor, ha vettek egy klímát, mert melegük volt nyáron, meg egy nagyobb fagyasztót? Vagy született egy gyerekük, és sokkal többet mosnak?
-
Nem rossz, már van is ilyen, nem hittem volna.
De nem kell.
Eddig volt a fogyasztás átlagban 250kWh.
Ma megvették az E autót Kovácsék és természetesen már ki van építve a garázsba a töltővezeték és az almérő.
Holnaptól ha az almérő nullát, a fő mérő meg havi 500kWh-t mutat ezután, akkor nincs itt szükség kommandóra.
Adó és jövedéki adócsalás miatt már megy is a feljelentés. Egyszerű ez.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Precision M4700- I7 4. generációs - 16Gb - Nvidia Quadro
- Panasonic Toughbook CF-MX4-1 12.5" Érintős- - Akár 8-10 órás akkuval
- Gyermek okosóra GPS nyomkövetővel, Wonlex CT06PRO-L 4G lila, új
- BH Fitness Prisma M30 futópad kedvező áron, első tulajdonostól
- Weboldal készítés verhetetlen áron! - Vállalkozásoknak, Portfóliónak, Cégeknek
- Xbox Ultimate előfizetések
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
- ÚJ Asus TUF Gaming F17 FX707 - 17.3"FHD IPS 144Hz - i7-13620H - 16GB - 1TB - RTX 4060 -3 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! Asus B360M i7 9700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650 XT 8GB ZALMAN N4 600W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest