Új hozzászólás Aktív témák
-
vazol
tag
válasz
Dark Archon #132 üzenetére
Szerintem Te nagyon alábecsülöd a LEPKÉKET....!
-
sirály12
őstag
válasz
Dark Archon #132 üzenetére
Ezzel csak egyetérteni tudok.
+1 -
-
scarabaeus
őstag
Más: ha már a címlapos index cikk témába vág:
A NAIH ajánlásról:
"A Nemzeti Adatvédelmi és Információbiztonsági Hivatal honlapján elérhető az az ajánlás, ami tulajdonképpen nagyjából ugyanazt hozhatja el, amit ugyanez a hivatal a Google StreetView szolgáltatásával kapcsolatban elintézett: elvben fontos, de gyakorlatban követhetetlen elvárások miatt évekkel tolhatja ki a drónok magyarországi elterjedését.Egyszerűen nem életképes például, hogy a magáncélra vásárolt, kis teljesítményű gépek felhasználói minden felszállás előtt figyelmeztessék a körülöttük élőket és tartózkodókat, illetve hogy biztosítsák nekik a megfelelő jogi védelmet. Magyarra lefordítva ez annyit jelent, hogy viszonylag hamar törvényt sért az, aki nem szól a szomszédainak, illetve aki a Facebookra való feltöltés előtt nem küldi el mindenkinek néhány napos határidővel a kész felvételt.
Az sem életszerű, hogy a kamera látómezejébe esők közül mindenki érintett, hiszen egy szélesebb, mondjuk 120 fokos látómezejű kamerával ez egy kisebb városban is jó néhány száz családi házra bővíti a kört."
Congratulations.
A Streetview-nk jó példa, ugyanolyan lett amúgy, mint más országban, csak rengeteg késéssel (kivéve Németország, náluk össznépileg bekenték a lakók az egészet sz.rral, szorgalmasan, a házak nagy részét).
Még abból a cikkből, off:
"az érvényben lévő szabályozás alapján pillanatnyilag még ahhoz is engedély kellene, hogy valaki egy utasszállító ablakából kifényképezzen"
Arra azért nem. Az ortofotó készítésre igen. -
sirály12
őstag
válasz
scarabaeus #128 üzenetére
Egy ebayról vett tollkamerából, vagy hasonló rejtett kamerából pedig még többet. Olyan karórát lehet venni potom pénzekért, amiről meg nem mondod, hogy nem egy sima óra, de hd-ban vesz fel mindent. Ha ennyire kémkedni akarnak valaki után, akkor meg is teszik, és nem hangosan zümmögő drónnal teszik, hogy észrevegye az illető, hanem sokkal diszkrétebben!
Ha van rá pénzed, akkor bárki után kémkedhetsz, egy telefon lehallgatása sem nagy ügy bizonyos berendezésekkel, programokkal. Miről beszélünk?A balesetekre pedig csak annyit mondanék, hogy eddig is voltak rc repülők, meg helik, és mégsem volt miattuk naponta tömegbaleset. Ez a drón mánia is lecseng, és kész. Idő kérdése!
Mellesleg, ha egy kölök drónt akar, és van apucinak pénze rá, akkor még talán jobb is, hogy azt kap, mert pl. a helit sokkal nehezebb irányítani, és így nem fog olyan gyakran lezuhanni vele.
Minden rosszban van valami jó! -
scarabaeus
őstag
Nézd meg a 66-os hozzászólásomat, rájössz, többet lehet ilyesmikből kihozni!
-
seniman
veterán
A sok önimádó lúvnya majd most ezzel szelfizik,fürdőszoba tükör helyett
Múló divathóbort lesz ez is
-
szab.tam
nagyúr
válasz
GeryGreyhoun #125 üzenetére
"...egy vidéki pletykás vénasszonyhoz képest...
és képzeld el, amikor majd ő is vesz egy kamerás drónt...
-
GeryGreyhoun
tag
Ez a 30 napos dolog - ahogy korábban írtam - az egyik legjobb példa a rossz, betarthatatlan és életszerűtlen szabályozásra. Mi van akkor, ha január 13-ra kérek ma engedélyt, és aznap végig szakad az eső vagy a hó? Addig fel se szálljak egyáltalán? Mert gyakorlás nélkül azért elég nehéz ügyesen navigálni a drónnal akkor is, ha aznap épp süt a nap.
A személyiségi jogi aggályokat továbbra sem tartom olyan komolynak, ahogy egyesek túldimenzionálják. Én már azt sem értettem, miben sérti a személyiségi jogaimat, ha a Google lefotózza a házamat, és publikálja a Streetview-n. Ennyi erővel a gyalogosok is sértik a személyiségi jogaimat, akik elsétálnak előtte és bármikor megláthatnak
Amúgy általános személyiségi jogi szempontból ez a mai modern urbánus technikai környezet kifejezetten kellemes. A Google Streetview vagy akár egy drón kutyafasza egy vidéki pletykás vénasszonyhoz képest
-
Ghoosty
őstag
De olvasom a topicot, és az abban elhangzott szabályozásokról vitatkozom. Ehhez nem szükséges ismernem a jelenlegi szabályozást. Mivel nem hangzott el benne szerintem logikus ésszerű szabályozás, így azzal kapcsolatban nem tudok érdemben hozzászólni. Természetesen logikus ésszerű szabályozás ellen semmilyen kifogásom nincs.
Olvastam a 30 napos szabály nem tudom, mire vonatkozik, milyen magasság, mekkora gépre, közterületen? saját kertben? stb. Ez is életszerűtlen hülye szabály és egy bizonyíték, hogy nem szabálykövetőek az emberek. Mivel nem tartatja be senki, szinte senki nem követi ezt a szabályt.
Elsődleges problémára nem a kamera volt felhozva, hanem, hogy balesetet okoz, akár szándékosan is, így én abból az irányból közelítettem, nem a személyiségi jogi kérdést helyeztem középpontba.
Ma ezer módja van anonim módon lebukás és következmény nélküli fotózásra és nem is drágák. Véleményem szerint ehhez alig tesz hozzá valamit, hogy most egy droneról is lehet. Eddig is tilos volt, itt a betartatás a hangsúlyos megint.
-
szab.tam
nagyúr
látom, te még bírod.
én leírtam minden véleményemet, hozzátenni nem tudok többet.
de szívesen olvasom a vívást.****
sajnos ebben a kérdésben vannak olyan pontok, amik hasonlatosak a politikához, politikai szimpátiához.
ugyanannak a dolognak más a magyarázata, ha jobbról vagy balról nézzük.jelen esetben nem oldalirányú az eltérés.
a drónokat másképp ítéljük meg, (még akkor is, ha csak elvben karatézunk), ha fentről, vagy lentről tekintünk rájuk... -
Tehát nem is igazán olvasod a topicot, nem ismered a témát, úgy vitatkozol.
A jelenlegi általános repülési szabályok alapján 30 napos előzetes bejelentési kötelezettség van a repülésekre.Mint ahogy én mindig logikus, egyszerű szabályozás igényét hoztam fel, nem azt, amire hivatkozol.
A személyiségi jogos kérdés itt azért speciális, mert egy olyan új, ugyanakkor potenciálisan széles körben használandó eszközről van szó, ami pontosan a személyiségijog-sértések elkövetését segíti elő, eddig ismeretlen mértékben elősegítve az anonimitást, gyakorlatilag a lebukás- és következményentes fotózási lehetőség megteremtésével.
Itt egyébként erősen skizofrén helyzetben vagyok, mert a Ptk. jelenlegi, gyakorlatilag teljes tiltásra épülő szabályozását agyrémnek tartom, de talán éppen ezért lenne érdemes máshol, racionálisabban megközelíteni a kérdést.
Mondjuk tisztában vagyok azzal, hogy irracionális arra számítani, hogy ez a probléma teljes körűen rendezhető, de határozottan tartom, hogy kell szabályozás. Átlátható, logikus, életszerű.Az pedig, hogy Te kamera nélküli drónt kerestél, nem változtat azon a tényen, hogy az egyik leghangsúlyosabban reklámozott szolgáltatás a kamera, és az általam ismert potenciális röptetők igencsak határozott felvételi ambíciókkal rendelkeznek.
Üdv: MaCS
-
Ghoosty
őstag
"aminek a fő funkciója (kamera)"
Szerintem nem fő funkciója a kamera, én kimondottan olyat kerestem, amelyiken nincs.
" pontosan kiválóan alkalmas mások személyiségi jogainak a megsértésére, "
Tehát már szabályozva is van. Miért kell még szabály? Tilos mást lekamerázni és kész.
Azért csak kismértékű a gyorshajtás, mert azt még nem büntetik, nem azért mert önszántából jogkövető valaki. Az a néhány, akiknek nem számít az az pár 10k huf büntetés, azok mennek többel is.
Nem rámászik néhány ember a bicikli sávra, hanem gyakorlatilag tömegesen azon közlekednek. (Nem vagyok biciklista, de látom.)
"...vannak többé-kevésbé jól kidolgozott, életszerű, betartható szabályai..."
Az itt elhangzott: -regisztrálni/rendszámozni, chipeztetni, kötelező GPS követő, stb minden, csak nem életszerű, betartható szabályozás. (kivéve az "ipari" drone-ok esete)
"valamit gyakorlatilag tiltunk (mint kvázi most)"
Nem tudom, mi a mostani szabályozás, de ha tényleg kvázi tiltás, akkor miért lehet venni bármikor nagyáruházakban drone-t? Blogok szólak róla, ki hogy használja a saját drone-ját. Ennyit ér a szabályozás? Ennyire jogkövetőek az emberek?
-
Hát ha nem látod a különbséget aközött, hogy valaki magának okoz-e sérülést (érdeksérelmet) vagy másnak, az azért elég szomorú. Nem azért kellene szerintem valamennyire szabályozni a drónok használatát, mert megvágod a propellerrel a saját kezedet, hanem azért, mert MÁSNAK is érdeksérelmet okozhatsz vele.
Ha pedig nem látod az újdonságot abban, hogy immáron tényleg olcsón lehet hozzájutni olyan készülékhez, aminek a fő funkciója (kamera) pontosan kiválóan alkalmas mások személyiségi jogainak a megsértésére, szintén nem éppen azt mutatja, hogy értenéd, hogy mi lehet itt a gond.
A gyalogosokkal kapcsolatos példád megint csak sántít, mivel jelentős a különbség aközött, hogy mindig vannak páran (kisebbségben), akik rámásznak a biciklisávra, és aközött, hogy a többség figyelmen kívül hagyja azt.
A kismértékű gyorshajtás megint nem stimmel, mivel csak egy alig érzékelhető, mennyiségi szabálysértés, szemben valamilyen szabály direkt áthágásával, aminek abszolút más a pszichológiája.Komolyan nem értem, hogy miért jobb az, ha valamit gyakorlatilag tiltunk (mint kvázi most) vagy teljesen szabályozatlanul hagyjuk, mint az, hogy vannak többé-kevésbé jól kidolgozott, életszerű, betartható szabályai.
MaCS
-
Ghoosty
őstag
Az idei évből számos olyan esetet tudok, csak a környezetemből, ahol egy matchbox autó gondot okozott, azok közül egyik esetben súlyos sérülés történt, csonttörés. De tuti senki nem fog sírni majd, hogy szabályozzuk a matchbox használatot. Ugyanígy rengeteg esetet fel lehet sorolni, ahol egy kés/gyufa bármi balesetet okoz. Nem tudom, milyen szabályozás vonatkozik ezekre, de ennél többet nem szabad kis méretű dronokra se alkalmazni.
Azért az, hogy 100k-s gépet kap valaki játszani, sose lesz tömeges, már csak az ára miatt sem. Ez egy kiragadott példa. Én ismertem olyat aki 10-15 éve kapott rc helikoptert, akkor még szintén gimnazista volt. Néhány hét alatt tönkre is tette. Itt sincs semmi új dolog.
Nem csináltam statisztikát, hogy mennyire döntő a többség, de ritkán látok olyat, hogy a gyalogosok tiszteletben tartanák a bicikli sávot, vagy az autósok 50-nel mennének városban. Kb mindenki 60-nal megy, mert csak az felett büntetnek.
-
válasz
GeryGreyhoun #116 üzenetére
Azért hidd el, a személyiségi jogi szempontoknak is van jelentőségük, amire az ember akkor jön rá, ha belekeveredik az adott helyzetbe.
A műszaki megközelítés egyáltalán nem rossz, csak éppen bizonytalan, hogy a messzi keletről érkező szerkezetek mit tartalmaznak -- és itt megint visszatértünk oda, hogy a műszaki paraméterek meghatározása és betartása ugye szabályozási kérdés.
Gond szerintem, hogy sokan a szabályozás szó hallatán egyből a tiltásra asszociálnak, aminek a magyar jogi környezet nem kevés alapot ad -- mert az bizony katasztrofális, és nem csak az utóbbi időben. Még a legszerényebb becslések szerint is szövegmennyiségre olyan 2/3 a kidobandó anyag aránya -- ami viszont nem azt jelenti, hogy amit szükséges/hasznos, azt ne kellene valamennyire rendezni, egyszerűen csak rendet kellene rakni. Szakmai szempontok alapján, ésszel. Ezzel viszont nem csak az a baj, hogy kevés rá a pénz és az akarat, hanem az, hogy sokak kifejezetten érdekeltek a jelenlegi agyrémszintű szabályozás fenntartásában.
Üdv: MaCS
-
GeryGreyhoun
tag
Szerintem azt senki nem vitatja, hogy szabályokra szükség van, csak épp Magyarországon a szabályozás és az ésszerűség ritkán jár együtt. Amiket eddig olvastam, az kb közröhej kategória: például 30 nappal előre bejelenteni. És ha 30 nap múlva pont szakad az eső, akkor bebuktam, és újabb 30 nap múlva próbálkozhatok újra?
Én pár hete vettem egy Cheerson CX20-at, és jól látom, hogy mik a veszélyei. Egyáltalán nem a személyiségi jogok és egyéb marhaságok (most őszintén, valaki lefotóz, hogy bbq party-t tartok a teraszon - és?) sokkal inkább a fizika. A gravitációt meg nem lehet bürokráciával szabályozni, márpedig a drónok legnagyobb baja ez. Egy autópálya felett lezuhanó drón könnyen halálos tömegbalesetet okozhat akkor is, ha az illető 30 nappal előtte bejelentette. Meg lehet tiltani az autópályák felett való repülést, de egy hirtelen széllökés akkor is oda sodorhatja a gépet. Akkor majd betiltjuk a szelet?
A felelőtlen hülyegyerekek meg akkor is kimennek szélben repkedni az autópálya felett, ha tilos, szóval ugyanaz a szitu, mint régen a DVD filmek előtt az áttekerhetetlen figyelmeztetés a szerzői jogokról: az is csak a becsületes DVD-vásárlót szívatta, mert a kalózverzióból kihekkelték.
Ezt az egész kérdést inkább nem a jogi, hanem a technikai oldal felől kéne megközelíteni: az elektromos áram is egy rohadt veszélyes dolog volt 150 éve, de ezeket érintésvédelmi előírásokkal oldottuk meg, nem pedig azzal, hogy bejelentés mellett használhatom csak a villanyt. Ugyanígy a drónokra is ki kell találni valami kötelező biztosítórendszert, ami probléma esetén valamiféle érzékelők segítségével keres egy olyan leszállóhelyet, ahol nem észlel mozgást, vagy valami ilyesmi. Csak ehhez a magyar törvényhozás sosem fog felnőnni.
-
A jelenlegi szabályozás gyakorlatilag a tiltással ekvivalens. Ehhez képest bármilyen reális szabályozás maga lenne a Kánaán.
Az idei évből a környezetemben két konkrét esetről tudok, amikor egy vélhetően olcsó kis drón gondot okozott. Az egyik esetben csak csak bosszantó volt, a másikban akár komoly érdeksérelem is fennállhat, és még nem beszéltünk arról a balesetveszélyről, amit akár a legkisebb röpcsi is előidézhet.
A repülők kategorizálása egy érdekes kérdés, de többekről tudok, akiknél a jézuska 100e Ft környékén olyan eszközt pottyant a fa alá, ami bizony már azt a szintet képviseli, amit nem is olyan régen egy tisztességes modellrepülő, gyakorlott felelős kezekben -- csakhogy most általános iskolás, illetve gimnazista kamaszok fogják megkapni.
Üdv: MaCS
UI: Hidd el, nem vagyok a túlszabályozás híve, de ma Magyarországon sajnos szükség van szabályokra.
A szabálykövetési hajlandóság pedig meglepően magas, még itt is. Gondolj csak bele, hogy akár az Általad említett közlekedési területen mi lenne, ha a döntő többség a saját fej után menne, akár csak azokban az esetekben, ha nem kell retorziótól tartania!
De ettől függetlenül szerintem szükség van a kijelölt határokra, ésszerű keretekre, és ezzel nem betiltásra gondolok. -
Azt, hogy mennyire vagyok tájékozott a 3G/4G témában, talán hagyjuk. Történetesen ez a szakmám.
Egyébként meg teljesen felesleges a kioktatás, éppenséggel mutogattak már nekem 100e Ft körül vett drónt még csak 3G-s vezérléssel, de már rendelhető hozzá a 4G modul is, mert ugye fejlődünk.
MaCS
-
.mf
veterán
"A hatótávolság Általad felvázolt korlátjai pedig igencsak elavultak: szerinted mennyi egy 3G/4G-alapú rendszer hatótávolsága? Márpedig óhatatlanul is elterjednek ezek a rendszerek, jobb felkészülni rájuk."
Az, hogy "3G" és "4G"-s GSM technológiával (ahol a G a generációt jelöli; az jön át, hogy ezzel sem vagy tisztában) kevered az RC-ben használt frekvenciasávokat, és ezt a két alapjaiban teljesen más rendszert (csak hogy a legfontosabbat kiemeljem, GSM: nagy adótornyok óriási antennákkal és nagy teljesítménnyel, és kis teljesítményű kliensekkel; míg itt kis teljesítményű adó nagyon kicsi antennával a gépen, és kis teljesítményű vevő kis antennával a távirányítón is), kiválóan mutatja, hogy mennyire nem vagy képben, mégis ki akarsz oktatni. Az 5.8 GHz sáv, ami most (igen, 2014, nem elavult) a legelterjedtebb és továbbra is növekvő arányú FPV-re, olyan magas frekvencia, hogy szinte csak LOS, közvetlen rálátással lehet használni, már egy enyhébb lombozaton sem vergődik át. LRS-re nem véletlenül használják a 433 MHz-et, mert annak sokkal nagyobb a hatótávolsága és jobb a terjedése.
A legtöbb olcsó kis játék drónra "max 100 m-t" ír a gyártója, amiből talán a fele igaz (mivel azokon nincs GPS, ami hazareptesse, FPV, hogy lásd merre megy, így csak szabad szemmel lehet követni, egy ilyen kicsi 30-40 m távolságban is inkább már csak hallható, mint látható)
A legolcsóbb olyan RTF, amit már 300 m távolságon is lehet még irányítani, 80-100k körül kezdődik (önmagában -- tehát FPV rx-tx, FPV kamera, FPV monitor / szemüveg, gimbal, gimbal-motorok, gimbal-vezérlő, Gopro, akármi nélkül; csak a quadkopter és a távirányítója)."Mivel ez a munkám, nagyon pontosan tudom, hogy mi a reláció a szabály - rossz szabály - nincs szabály vonalon"
Hadd találjam ki, jogász?
-
Ghoosty
őstag
Aki feleslegesnek tartja a szabályozást, az azért teszi, mert tudja, hogy tömegesen csak az olcsó műanyag vackok fognak elterjedni. Ezek estében a 'reptér közelébe ne játssz vele' szabályon kívül (ami már megvan) bármi más már túlzó. Főként, mert a repülési idejük 10-15 perc, ezért nem igazán tudod messze elreptetni, mert vissza is kell jönnie. Mivel a drága verziók se jobbak ebben a tekintetnben, ennek fizikai akadálya lehet.
A közepes kategória esete meg a már meglévő RC gépek. "...jellemzően hozzáértő, elhivatott, tájékozott emberkék kezelésében állnak, akik tudják, hogy mit lehet/szabad/illit tenni velük, és ismerik a gépeik képességeti, határait, nem mellesleg pedig jellemzően a kellő tisztelettel, alázattal viszonyulnak a témához..."
A nagy csomagszállító drone-ok esetében már jogos a szabályozási igény. De nem tudjuk, hogy merre mire szeretné valaki használni. Ha létrehozunk egy rossz szabályt, kinyírhatunk vele egy egész piacot. Mivel nem nálunk lesz senki sem úttörő, meg kell várni, hogy másoknál okoz-e problémát, milyen szabályaik vannak és azok a tapasztalatok alapján kialakítani a saját szabályainkat.
"szabály - rossz szabály - nincs szabály vonalon, és bizony csak a nagyon szélsőségesen elbaltázott rossz szabályok rosszabbak a nem létezőknél."
Alapvetően inkább egyetértek ezzel az állítással, de szerintem új/ismeretlen terület esetében még egy kicsit rossz szabály is nagy károkat okozhat.
"emberek döntő többsége ugyanis szabálykövető"
Ezzel egyáltalán nem értek egyet. Elég ránézni a közlekedésre függetlenül attól, hogy autóval, gyalog, vagy kétkerekűvel megy valaki, meg a warez téma. Általában akkor szabálykövető egy ember, ha átérzi a szabály lényegét és/vagy nem származik belőle hátránya. Amint hátránya származik, máris előkerül, hogy mekkora eséllyel bukik le és akkor mi a szankció. De a másik tipikus példa a számlaadás.
-
Hát, nehéz azt megmondani, hogy ki a hibás azért, mert Te olyasmit olvasol ki a fentiekből, hogy "tilcsukbe". Éppen arról van szó, hogy a jelenlegi, gyakorlatilag a betiltással határos szabályoz helyett kellene valami betartható de biztonságos szabályrend.
A hatótávolság Általad felvázolt korlátjai pedig igencsak elavultak: szerinted mennyi egy 3G/4G-alapú rendszer hatótávolsága? Márpedig óhatatlanul is elterjednek ezek a rendszerek, jobb felkészülni rájuk.
Üdv: MaCS
-
válasz
sirály12 #106 üzenetére
Egy kicsit vonatkoztassunk el a végrehajtástól!
Egy problémás helyzet feloldásához első sorban egyértelmű szabályozásra van szükség, ami az esetek nagyon nagy hányadában meg is oldja a problémát, az emberek döntő többsége ugyanis szabálykövető, és nem csak azért tartja be a szabályokat, mert fél a büntetéstől, hanem mert szociális lény, és mellesleg van egy olyan érdekes pszichológiai jelenség, hogy szeretjük tudni, hogy mit meddig...
Egészen biztos, hogy lesznek, akik tesznek a szabályokra, kihasználva az ellenőrzés gyenge szintjét szabálytalanul és/vagy veszélyesen röptetnek majd mindenféle szerkentyűt, de akkor majd tudni lehet, hogy ez szabálytalan, és legalább az elvi lehetősége meglesz a jogkövetkezmények alkalmazásának, nem mellesleg pedig azért nem lesz biztos az sem, hogy mindent meg lehet úszni. Ha nincsenek keretek, akkor viszont nincs mihez igazodni.
Arról nem is beszélve, hogy ha neaggyisten történik valami rossz, és éppen az okozója is megvan, akkor konkrét kritériumai lesznek a felelősségre vonásnak, az elszámoltatásnak, nem csak az általános szabályokat kell hajlítgatni.Mivel ez a munkám, nagyon pontosan tudom, hogy mi a reláció a szabály - rossz szabály - nincs szabály vonalon, és bizony csak a nagyon szélsőségesen elbaltázott rossz szabályok rosszabbak a nem létezőknél.
Üdv: MaCS
-
.mf
veterán
válasz
szab.tam #100 üzenetére
"szerintem ezt csak az nem érti meg, aki nem akarja...
"
Nyilván mi vagyunk a hibásak, mert a sok "biztos utasszállító elég fogják vezetni és légikatasztrófát okozni, tiltsukbe!"-ből nem tudtuk ezt ki-gondolatolvasni.
Vannak törvényi szabályai a modell-reptetésnek, csak abszolút életszerűtlenek.Nem fogják a nagy hatótávúak ellepni az eget. A 35 MHz, 433 M, 1.2-1.3 G után ezeknél a 2.4 G és egyre inkább az 5.8 GHz dívik, ezeknek fizikailag is kisebb a hatótávuk, hacsak nem építenek bele egy nagy teljesítményű erősítőt; az pedig továbbra sem az olcsó kategória lesz.
-
válasz
sirály12 #103 üzenetére
Azért nem olyan nagy ördöngösség meghatározni a paramétereket, különösen, ha valami csoda folytán szakértőket is bevonnának.
Szabályozásra meg akkor is szükség van, ha gyenge az ellenőrizhetőség -- már feltéve, hogy van értelme a szabályozásnak.
Ez az, amit még nem tudunk biztosan, de a jelek nagyon arra utalnak, hogy bizony lesz mit szabályozni -- lásd a Szab.tam által felvázolt lehetőségeket. Akkor meg jobb lehetőség szerint rákészülni, a tényleges helyzet meg majd úgyis kialakítja a szabályozási szempontrendszert. (Legalábbis egy normális jogalkotói szisztéma így működik.)Én történetesen mozgok egy olyan körben, ahol az idén máris gondot okozott a drónok használata és eléggé aggódnak a jövő miatt. És elég sok ilyen terület van.
Üdv: MaCS
-
sirály12
őstag
válasz
szab.tam #102 üzenetére
"az összes cuccba anonosító chip-et tennék, és a vásárlást regisztrációhoz kötném."
És ezt szerinted a kínai gyártók mikor is fogják megtenni, csak a magyar hatóságok kedvéért? Ez így nem járható út!"aki sufnituningolás miatt kategóriát vált, és nem vált hozzá besorolást is, szintén jogszabályt sért."
A motorcsere már jelentésköteles lenne, vagy csak akkor ha esc-et is cserélek? Vagy a fligh controller cserekor nem kell, de ha kamerát cserélek, akkor igen?
Tudod hány gyártó mennyi termékéről és azok mennyi veriációjáról van szó? És akor még nem is beszéltem az ottholi építőkról, mivel vannak diy vezérlők is, amiket akárki megépíthet!
Hogy lehetne ezt normálisan ellenőrizni/szabályozni?"természetesen legalább bizonyos kategória fölött gps jeladóval."
És azt ki fogja fizetni? Aki a drónt fenntartja? Többe kerülne ez, mint az egész drón! Szerinted ki regisztrálná utána be azt? Ez inkább csak ártana, mint használna a dolognak!
A rendsőrség ami folyton leterhelt, szerinted majd pont ezt fogja ellenőrizgetni? Inkább nyomozzon a rablások és gyilkosok után!
Vagy külön egy testületet kellene felállítani erre? Azokat ki fizeti majd és miből?A telefonokban lévő kamera miatt is mekkora hiszti volt egy időben, és lám hogy elült az egész. Majd ez is el fog, és jön más dolog.
-
szab.tam
nagyúr
válasz
sirály12 #101 üzenetére
egyelőre nincs mit betartani.
úgy kell megalkotni a jogszabályokat, hogy egyáltalán legyen mit betartani.jó szakemberek egzakt módon meg tudnák fogalmazni a határokat.
az más kérdés, ha valaki nem akarja majd betartani, és/vagy trükközik.
mint pl. a hamisított forgalmis, 50 cm3+-os robogók, amik rendszám nélkül szaladgálnak.
de ha megbuknak, lehet büntetni.az összes cuccba anonosító chip-et tennék, és a vásárlást regisztrációhoz kötném.
ez későbbi azonosításoknál segítséget nyújthat a felelősség megállapításában.
aki pedig eltávolítja a chip-et, az kapásból törvényt sértene.
természetesen legalább bizonyos kategória fölött gps jeladóval.aki sufnituningolás miatt kategóriát vált, és nem vált hozzá besorolást is, szintén jogszabályt sért.
****
ki lehetne ezt találni jól, de túl távolinak, túl viccesnek tűnik a téma mind probléma, mind megoldhatóság tekintetében.
mint, ahogy ti is így gondoljátok páran. azaz ma inkább még a többség.majd akkor megy a fejkapkodás, amikor pár éven belől százával fognak repkedi ezek a vackok a nagyvárosokban.
pl. csomagszállító drónkísérletek már zajlanak.persze, bele lehet kötni, hog ymilyen hülyeség a regisztráció,a chip, a gps jeladó, meg ki lehet játszani, stb.
de az, hog yterjednek a cuccok, és közben semmi szabályozás, szerintem ez a legrosszabb... -
-
szab.tam
nagyúr
a többiekkel ellentétben érted, hogy kb. mire gondoltam.
****
persze, hogy a szabályozás sem teljes megoldás.
de mégis adna valami keretet, amihez hozzá lehet nyúlni.
kéne valami regisztrációhoz kötés, és azonosíthatóság.
sokan lennének, akik engedélyek nélkül reptetnének, de azokra legalább rá lehetne sütni, hogy illegális, a maga törvényi fenyegettségével.és az ok, hogy most még piszok drágák a nagy hatótávúak, de a törvényi szabályozást azelőtt kéne megtenni, mielőtt ellepik az eget azok a filléres tömegcikkek, amik most még böbbszáz k-ba kerülnek...
tehát nem betiltás.
szabályozás, engedélyhez, regisztrációhoz kötés.lenne egy alsó határ, aminél ezt nem kéne.
pl. a hírben szereplő kütyü.
sávosan.
mint pl. a kétkerekűeknél.
roller, bicaj. nem kell engedély, de vonatkoznak már szabályok.
segéd-motorkerékpár. itt már kell jogsi, bukósisak, de nem kell rendszám.
stb...szerintem ezt csak az nem érti meg, aki nem akarja...
-
A szabályozás nem azonos a betiltással, még ha látványosan is lehet ezzel riogatni a népet.
A drónok szabályozására már csak ezért is szükség lenne, mert a jelenlegi, az általános szabályok alkalmazása lehetetlen helyzetet eredményez. Ésszerű, betartható, átlátható szabályokra szükség van -- akárcsak a konyhakés esetén (amiről nem állítom, hogy tökéletes).
MaCS
-
.mf
veterán
"A klasszikus RC modellek jellemzően hozzáértő, elhivatott, tájékozott emberkék kezelésében állnak, akik tudják, hogy mit lehet/szabad/illit tenni velük, és ismerik a gépeik képességeti, határait, nem mellesleg pedig jellemzően a kellő tisztelettel, alázattal viszonyulnak a témához és a saját maguk építette gépekhez."
Annak a világnak már nagyon rég vége.
Dobozból kivéve röpképes és bármi előképzettség nélkül reptethető helikopterek is vannak már jónéhány éve, és hasonlóan olcsón / alig drágábban.szab.tam "egy műrepülővel, vagy helikopterrel fel sem tudsz szállni.
nagy gyakorlottságot igényel.egy quadrocoptert kiveszel a dobozból, és mindenfajta előképzettség nélkül használod.
bármire.
és miért mennének egy utasszállító gép elé vele?
pont amiért egyes hülyegyerekek dobálják a vonatokat és a felüljáróról a szélvédőket."Egyrészt, ld feljebb, RTF rc helikopterek is rég vannak, és nem értem, hogy miből gondolod, hogy pilóta-kiképzés és 10000 óra szimulátor nélkül miért ne lehetne azokat is használni. Próbáltad már egy modernebb darabbal?
A hatótávja (itt max 30, különben meg 50-100 m), mint már írtam, nem akkora, hogy utasszállító gép elé vigye; ami pedig már akkora hatótávú, az már nem a játék-kategória, 100k alatt nem kapni.
Még ha egy ilyen kisebb mégis valahogy a gép elé kerülne, még azokat is simán bedarálná a hajtómű, mint ahogy a madarakat, pedig ha néha sast vagy akár nagyobbat is kapnak be, akkor is repülnek tovább.
Már az én gyerekkoromban és szüleink gyerekkorában is voltak olyan hülyegyerekek, akik kővel dobálták a vonatokat. Aki kővel dobálta kocsik szélvédőit és letartóztatták egy hónapja, 36 vagy 39 volt.
Ellenben, tudod, hány embert lőttek már meg játék légpuskával? Tíccsukbe! Vagy késeltek már meg konyhakéssel? Tíccsukbe! Vagy fojtottak meg nejlonzacskóval? Tíccsukbe! Vagy hányan haltak meg kádban? Tíccsukbe!
Kicsit egysíkú már ez az egész tiltsukbe. -
válasz
Dark Archon #94 üzenetére
Nem is attól tartunk szerintem, hogy egyszer csak ellepik az eget a veszélyesen repülő, meg mindenhová bepofátlankodó drónok, hanem attól, hogy a nagy számok törvénye alapján óhatatlanul elő fognak fordulni veszélyes/kellemetlen esetek.
A gyufa szerintem azért nem jó hasonlat, mert az alapból nem játék, ezek a kis repülő szerkentyűk viszont azok, ezekkel a srácok is hivatalosan is szórakozni fognak, keresve az egyre újabb kihívásokat -- és az ő fejükkel ugye nehéz megtalálni a határt, és megállni előtte.
Üdv: MaCS
-
cSuwwi
senior tag
bőven alatta
anyámék háza abban az utcában van ami a kettes kifutó "bevezetője"
normál esetben vecsés felől szállnak le, de köd vagy akármi miatt szoktak innen is
a háztetőtől ~50-70mnyire vannak, (a betoncsíktól kb. 2 km-re vagyunk) és jött már 747-es is, de főleg a légcsavarosokat bírtam (a fülem nem annyira)a helyi lakosok panaszkodtak, hogy repedések a házon, nem lehet eladni a házakat, stb.
amikor volt a csatornázás (~10 éve) az volt a reptér válasza erre, hogy mindenkinek fizették a szennyvíz csatornára való rákötést (50k házanként), de ettől függetlenül a mai napig fennáll a gond (igaz kevesebb a leszállás, de van) -
Értem én, mire akarsz kilyukadni, de számos egyéb találmány van a világon, amikkel nem rendeltetésszerű használat esetén nagy kárt avagy halált lehet okozni. Ilyen például a gyufa is, ami filléres tétel.
A quadrocopter esetében viszont továbbra is műszakilag lehetetlen, amit írsz, mivel a WiFi hatótávja elméletben 250m kültéren, ennek a vacaknak meg mindössze 30m. A komplett gép nyom kemény 55g-ot és most ugyan nem vágom fejből, mennyi lehet egy repülő, de kb. mint a muslinca a szélvédőn eset.
-
szab.tam
nagyúr
úgy értettem, ahogy MaCS_70.
egy műrepülővel, vagy helikopterrel fel sem tudsz szállni.
nagy gyakorlottságot igényel.egy quadrocoptert kiveszel a dobozból, és mindenfajta előképzettség nélkül használod.
bármire.
és miért mennének egy utasszállító gép elé vele?
pont amiért egyes hülyegyerekek dobálják a vonatokat és a felüljáróról a szélvédőket.
csak ez nagyobbat szól... -
És valahol pont itt van a kutya elásva.
A klasszikus RC modellek jellemzően hozzáértő, elhivatott, tájékozott emberkék kezelésében állnak, akik tudják, hogy mit lehet/szabad/illit tenni velük, és ismerik a gépeik képességeti, határait, nem mellesleg pedig jellemzően a kellő tisztelettel, alázattal viszonyulnak a témához és a saját maguk építette gépekhez.
A piacot elárasztó, dobozból kivéve repülőképes drónok sajnos itt hoznak minőségbeli változást -- lefelé. Én emiatt aggódom.
Üdv: MaCS
-
-
szab.tam
nagyúr
válasz
Dark Archon #78 üzenetére
"A reptéren kívül már 3-500m magasan járnak a repülők"
ez konkrétan nem igaz.
azaz részben.
kicsit nézzél utána.
zuglóban lakom, itt járnak 500-1200-on.
attól függ, leszállás, felszállás, stb.
erről konkrétan egy pilótával beszéltem.
a 10. kerületben jóval lejjebb van már, (még).ha elmész a 17. kerületbe, ott lakott övezetet talász, ahol szerintem bőven 300 alatt vannak.
főként landolás megközelítésnél.
startnál nagyobb a szög.***
és pont ebben a pillanatban láttam a tv-ben a hírt egy nyári, angliai "majdnem" ütközésről egy dron és egy utalszállító között.
nyári történet, de most került ki.****
az általad említett rc repülők más kategória.
*****
és igenis, lesz ilyen balhé.
csak idő kérdése.
ez kb. az a kategória, mint amikor a szoftveres biztonsággal foglalkozó infotechesek bizonygatják valamiről, hogy nem lehet feltörni. -
De vajon ezek a problémák miért csak most merülnek fel? Mint említettem, régen léteznek távirányítású repülők, helikopterek és simán lehet rájuk kamerát szerelni.
Valahányszor ilyesmi történik, ez a téma előkerül, ld. kamerás telefon, Google Glass. Az utcákon is már annyi kamera van, hogy fogalmad sincs róla, mikor vesznek fel (műholdakról nem is beszélve). Majd jön az örökös ellentét és a két oldal. Az egyik szerint ez jó (biztonság), a másik szerint a személyiségi jogok sárba tiprása. De mint tudjuk, semmi nem ennyire fekete vagy fehér, nem lesz mindent látó mesterséges intelligencia és nem fog mindenki csuklyában mászkálni.
-
jozsi252
veterán
válasz
Dark Archon #78 üzenetére
Egy Phantom pont annyira fel is tud szépen menni. Amúgy nem kell összeesküvés elméleteket gyártani senkinek sem. Jelenleg nincs rá normális törvény hogy te mikor hol milyen magasan reptethetsz. Reptetés előtt 30 nappal kell jelentened a légügyi hatóságnak hogy te xy helyen időben, repíteni szeretnél x kg-os gépet. Ezt meg nyilván senki sem tartja be. Ennek nincs is értelme egyáltalán..
Lehet itt beszélni arról hogy egy FPV szett már tényleg átlépi az intimszféra fogalmát, de aki csak szimplán kamera nélkül felküld egy gépet a környékbe, akkor azt miért kellene lelőni légpuskával? Vagy feljelenteni, vagy még sorolhatnám.
-
twine
veterán
(#85) DuplaZso
+
(#86) Glenda -
Lehet az olvasás művészete még nehezen megy, azt hiszem kikövetkeztethető volt, hogy a barométer a magasság mérésére szolgál, a giroszkóp pedig a mozgásra. Azt hittem logikus lesz, elbíztam magam.
Ha esetleg nem tudod mi az a barométer, akkor itt találhatsz róla alapinformációkat.
-
oraihunter
aktív tag
Frankó meg minden, de ha ezek, "a kedvező árnak" köszönhetően egyszer valóban elterjednek, akkor betöltjük a légteret! Gondoljatok csak bele, minden eladott közép, és felső kategóriás telefonhoz kapni fogunk majd egyet tartozékként. Hány milliárd is az?
-
Enton
addikt
Haháhá:
-
Füge007
senior tag
Reméljük nem erre fogják használni. Alapesetben úgysem repülhet tiltott zónában!
-
-
szab.tam
nagyúr
válasz
Lolka Bolka #75 üzenetére
nem rosssz.
-
Lolka Bolka
aktív tag
Erre mondtam, hogy a hülyeség ellen semmi sem véd...főleg a regisztráció...az csak azokat fogja szívatni, akik amúgy sem elborultak és normálisan akarják használni...lásd a párhuzamot a játékok másolásvédelmével, ahol szintén azok szívtak, akik hivatalosan megvették az adott terméket.
Én amúgy egy ilyenben erősen gondolkodom. Csak egy dolog tart vissza....igen az. -
szab.tam
nagyúr
ha megnő a hatótávm biztos az sem jut majd senkinek az eszébe, hogy 1-2 cm3 nitrglicerinnel felküldjön egyet a reptér közelében, szélvédőre, hajtóműbe belecsattantani.
én már most minden egyes darabot regisztrációhoz, engedélyhez kötnék.
***
na persze, aki majd ilyet végre akar hajtani, annak nem lesz ugye szüksége engedélyre.
de az unatkozó hülyegyerekektől talán megvédene. akinek több pénze van, és így nem kővel dobál vonatokat, autókat a felüljáróról, hanem majd ezzel éli ki magát...****
úgy gondolom, hogy meg fog születni egy új fogalom, az "öngyilkos merénylő" mintájára a "drónterrorista".
-
cunnir
tag
Agyaggalamb helyet jön a dron lövészet
-
válasz
Lolka Bolka #70 üzenetére
Hát olyankor nagyon hamar lelassulok általában
Amúgy alapból csak nyílt térre merném kivinni, hogy ne menjen neki semminek még véletlenül sem...
-
válasz
scarabaeus #66 üzenetére
Köszi, nem rossz, sőt, bár van egy kis baj az árral
Viszont ha komolyan csinálnám és szponzorokat keresnék tuti hogy beruháznék. Azért 1-2 ilyen video, ahol beugrik egy céglogo lehet elég látványos...
-
.mf
veterán
A pár pótakksi alap.
Össze lehet a kicsiket is törni, hiába kicsi és könnyű ill. ált. hajlékony-rugalmas a propeller. Nekirepül fának, korlátnak, oszlopnak; magasan van és rossz irányba megy, lehúzod a gázt de már nem tudod visszahozni; elveszti a jelet és lezuhan. Érdemes alapból egy extra szet propellert venni, vagy adnak is hozzá. -
Ghoosty
őstag
Most olvastam egy "cikket" erről. Ott azt írják:
Gyanítom, azért ez csak az első pár napban van így, de ha lesz drone-om, tuti veszek hozzá legalább 2-3 aksit.
Amit még írnak a cikkben, hogy nem annyira érzékeny az ütődésre szóval nem kell annyira vigyázni sem rá.
-
.mf
veterán
Hidd el, ha irányítod, és oda kell figyelned a vezetésre, mert különben paff-csatt, akkor sokkal hosszabbnak tűnik az...
Igaz ebben mindenféle autonomizmus van, ha jól értelmezem, csak a Free flight üzemmódban enged full manuális irányítást, addig meg csak egy magasságot és követési távolságot lehet megadni. -
Ghoosty
őstag
Megnéztem őket. Jó a cucc, de kertben a gyerekekkel való bohóckodásra, nagyon drága.
Még kicsik a gyerekeim szóval nem sürgős, majd talán jövő Karácsonyra.
Azért az a 25 perc, az a nagyon max, mert így írják 15-25 perc.
Most néztem egy 1,2 millás darabot, arra is csak 15 percet írnak. -
atike
nagyúr
Itt egy komolynak nevezhető (árú és tudású) drón.... Nagyon elfogadnám részemről...
"Kissé" más árkategória...
25 perc...
Ez ennyit megy...
A magyar forgalmazónál érdemes szétnézni. Van egy pár nyalánkság... Durva árak vannak.
-
Ez jönne mellettem felettem miközben endurózok. Ezt a többi amit itt linkeltetek nem tudja, vagy nem ennyivel (40km/h) annál többel átlagban nem megyek, ez meg gondolom beér amikor kanyarodok... Szívesen tesztelném....
-
Ghoosty
őstag
Félig off kérdés.
Körbenéztem gyorsan a neten, hogy mennyiért lehet venni ilyen quadrocoptereket és örömmel látom, hogy már pár ezer forintért vannak. Az viszont meglep, hogy egyik se bír még 10 percig sem repülni egy töltéssel.
A kérdésem az lenne, hogy mennyiért lehet venni olyat, ami legalább egy 20 percig tud repülni? Kamera ilyesmi, nem érdekel, inkább csak játszásra
magamnaka gyerekeknek. -
marchellow
tag
kedvenc mini drónom: http://www.bitcraze.se
-
-
-
twine
veterán
Általában jóindulatú, és konfliktus kerülő ember vagyok...
De szerintem ha többször (azaz nem a legelső alkalomról beszélek) meglátnék egy ilyet a kertem fölött röpködni, lennék olyan g*ci, hogy hamar bevonnám a jogsiját egy légpuskával! Már csak a vadászat öröme miatt is!Meg így valszeg a "paraszt" hamar megtanulja más "intim szféráját" tisztelni!
-
Aranyos, főleg összetaposva a földön!
-
atike
nagyúr
Aranyos....
Tetszenek ezek a kis játékszerek...
-
jozsi252
veterán
15-16k-ért már itthon is lehet kapni az aprókon. De tudni kell hogy kintről honnan kell rendelni, és akkor nincsen Áfa, de ebbe most ne menjünk bele mert nem szabad.
Garancia kérdésre pedig csak annyit hogy nagyon olcsón van hozzá kint minden, így csak egy kis forrasztási tudás kell, és meg van oldva a gond.
Amúgy meg 15-30m-re minek GPS navi?
illetve kíváncsi lennék én arra a GPS-re.. Nem lehúzni akartam, a terméket, csak szimplán zavar hogy a gyártó milyen "jó" specifikációt adott meg.
-
PistiSan
addikt
Örömteli hír: Cserélhető akku
Másrészt, 10-15 perc nem tudom mire elég, bár ha több akkud van, akkor lehet vele ezt azt csinálni, az árára leszek kíváncsi. -
rudi
nagyúr
Csakhogy élnek a Hubsan X4 H107C kapcsán a szokásos kérdések, gari, vám, minőség, plusz külön kontrollerrel (nem telefon/tabletről kezelhető), okosfícsörök nélkül kapod, nem feltétlenül éri meg mindnkinek. Itthon alig pár ezressel olcsóbban láttam a Parrot MiniDrone-nál.
-
jozsi252
veterán
Parrot termékei alapból túlárazottak. Ennyiért ( 30-50k ) már össze lehet dobni egy saját építésű gépet is, ami több száz méterre el tud menni, nem pedig 20-50 méterre. Aki ilyenre vágyik mint ez a kis cucc, annak a Hubsan X4 H107C a legjobb választás. HD kamerával felszerelve. Kintről olyan 12k környéke free shippel. A 10-15 perces aksi idő amit megadott a gyártó az szintén kamu, ez inkább olyan 6-9 perc közötti akar lenni, mivel maximum 380-500mAh aksi megy bele.
-
rudi
nagyúr
Volt már az a komment, hogy ilyen cucc már létezik és nálunk is kapható?
-
.mf
veterán
Aranyos cucc, sok dolgot integráltak (végre), ami eddig csak sok külön, nagyobb és nehezebb egységből volt összerakható (gps), tehát nagyobb, nehezebb, drágább gépet igényelt.
Viszont a hatótáv nagyon rövid. Wifi helyett mondjuk 5.8 g-s táv legalább 6-8 sávval, hogy egyetlen távval lehessen a gépet vezetni és fpv jelet is fogni; és min. 50 m-es hatótáv. Vagy legalább egy wifi jelerősítő. Továbbá nano helyett ha mini méretre építették volna, talán egy kis szelet is kibírna. De remélem hamarosan jön olyan is, ahogy ezzel is előrukkoltak. 200-250-es m2m fesztáv, brushless motorok, gps, normális minőségű 720p60 fpv kamera, 10 perc röpidő...
Mondjuk a kis méretnek is van előnye, így könnyebben magammal viszem kirándulásra, hegyre. -
zseko
veterán
Kitalálhatnák hozzá a kisérő drónt ami vinné neki a naftát, összecsatlakoznának a levegőben és feltöltené repülés közben, mint ahogy a repülőket szokták
-
hemaka
nagyúr
Kezdetnek nem rossz jatekszer.
-
BlackPriest
őstag
Mondjuk az a felvetes jogos ezekkel a vackokkal, hogyha valaki be akar torni, akkor egy 10 emeletes panelt is felderithet. Ha csak 100 lakasbol egyben tudja, hogy ott figyel a 4k-s hajlitott tv, mar megerte. Azt is lathatja van e mozgas.
-
haxiboy
veterán
Ocolus rift wireless + kövess üzemmód + napelemmel 10 órán keresztül működés. Más is arra gondol amire én ?
-
Graphics
Jómunkásember
Fákkal mit kezd? Ha épp útba esik?
Kíváncsi lennék.
-
Enton
addikt
válasz
Feketelaszlo #28 üzenetére
Nem rossz de nincs meg a szabad fel-le mozgás lehetősége, plusz drágább, nameg az életembe is kerülhet.
-
NeAndrew
csendes tag
Ennek kb annyi a hírértéke mint a szokásos "ilyen lessz az új iphone" cikkeknek, mintha nem lenne már 1000 ilyen drón aliexpessen, ebayen....
-
TK36
aktív tag
Amit egyesek itt írtak a kémkedésről, arról ez a film ugrott be:[link]
A film címe Kék villám. -
Enton
addikt
-
Jhonny06
veterán
Nem rossz, csak hát ez a gyenge hatótávolság megöli az egész ötletet.
-
szab.tam
nagyúr
válasz
#56573440 #19 üzenetére
ez a kémkedéssel való szöveg pont olyan, mint ha valakinek több monitora van, akkor rögtön tőzsdézik...
fel sem lehetne sorolni, mennyi mindenre lehet felhasználni, ártó szándékkal.
csak hát a technika megint meg fogja előzni a jogi szabályozást.
és amikor jönnek majd a történések, a jogalkotás még csak akkor kezdi el kapkodni a fejét, amikor már rég a végrehajtásnak kéne működnie."Benez vele a kertbe"
nemcsak a kertedbe fognak berepülni vele, hanem a nyitott ablakodon keresztül a lakásodba, és ha kicsit jobban előrehajolsz, akkor a... ()
sorszámozni kell.
üzembentertói engedély.
kvázi forgalmit kapna mindegyik.
gps-t, adót is.
(nemcsak jeladót, hanem egy új adózási formára is gondoltam: légi adó...)és ha felmerül a gyanú, hogy valaki olyan helyen járt, ahol nem lett volna szabad, a koordináták és az azonosítás után már létező, vagy leendő jogszabályok alapján el lehetne meszelni.
az ilyen engedélyek hijján szintén. minha forgalmi nélküli autót vezetnél, vagy engedély nélkül tartanál lőfegyvert.mert most még viccesnek tűnik, de pár év múlva nagyon nem lesz az...
-
#56573440
törölt tag
Az a baj hogy kémkedni ha nagyon akartak eddig is tudtak. Ahogy pl exem is lehidalt hogy a gamail accal megmutattam mikor hol jart... Beneznek az ablakodon? Koleszos cimborák nem csillagászok voltak megis bitang tavcsovuk volt meg szemben egy lany kolesz...
Tenyleg nem hiszem hogy ezzel olyan durva infot szereznenek barkirol. Benez vele a kertbe? Be is maszhat ahogy be is mászik ha talalna valami jot... Benez az ablakon? Mit lat? Semmit? Pl sötétítő eleg default dolog alapbol... En szemely szerint nem erzem hogy barmikor barmit lathatnanak rólam realitás talaján mozogva ami aggályos lenne... Amikor olyat csinálok eleve nem nyitott ablaknál teszem
-
nelsonmanian
senior tag
139 font a legolcsóbb early bird edition...[link]
-
pilu85
őstag
Nekem kb. 15 ezret érne egy ilyen.
-
Az enyém használatijában azt hiszem ír korhatárt. Onnantól meg az apuka a hülye. Ne zárjunk már el mindent egy csoport idióta miatt. A fegyverek se maguktól ölnek, a drónok se.
Egyébként én egyszer véletlenül belenyúltam a rotorba, nem vágta le az ujjam. Egyedül a szemre tartom veszélyesnek, dehát omg, nekem a múltkor valaki ujjal véletlenül belenyúlt.
-
-
Mennyi lesz az ara? Ha 40k alatt lesz tuti veszek egyet.
-
Gordiann
őstag
Nem lesz ennek jó vége...
Ez eldurvulhat, ha mindenkinek lesz ilyen, és kémkedni lehet bárhol bármikor.
Más dimenziók nyílnak meg végülis. Eddig az ablakodra nem kellett figyelni, mert "senki sem mászhat fel", mostantól csak egy zárt szobában lehetsz teljesen biztonságban.Rühellem az összeesküvés elméleteket, meg az ilyen elmebeteg besz*ri elmélkedéseket, de ez...
-
waithEard
őstag
Ügyes. Bár, ahogy magamat ismerem: 1-2 nap, max hét és elő sem venném többet.
-
Jó móka lenne... 10 ezret adnék rá max.
-
Nagyon jónak tűnik, de kíváncsi leszek én arra a kedvező árra.
Valamint mi történik, ha hatótávon kívülre kerül a drón? Mert nem hiszem, hogy a WiFi-nek olyan nagy a hatótávolsága.
Új hozzászólás Aktív témák
- ricsi99: 6. Genes alaplap tündöklése.. kontra MS/Zintel korlátozásai.(Mehetnek a levesbe)
- Google Pixel topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nem lesz Xiaomi 16
- Kerékpársportok
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Tab S8 / 8/128GB / Kártyafüggetlen / 12 HÓ Garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S25 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Külföldi csomagszállítás Packeta csomagpontokon keresztül!
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3376, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest