Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
sharingaby #43 üzenetére
Semmi köze a kettőnek egymáshoz. 3D-s hangzáshoz két hangszóró bőven elég.
A probléma egyébként nem azzal van, hogy nem lehet ezeket támogatni, csak az új hangprocesszorokkal kiszámolt hangot át kell alakítani ezekre a rendszerekre. Fejhallgatóval ez optimális, mert tudható a hangszórók pozíciója, illetve az egyik fül nem hallja a másik fülbe jutó hangot. Mondjuk egy tévénél ez bonyolultabb, de nagyjából belőhető, hogy honnan megy majd a user felé a hang. Ami probléma lesz, hogy mindkét fül hallja mindkét hangszórót, de ez még valamennyire kezelhető. Még több hangszórónál az a gond, hogy extrém nehéz ezeket a problémákat kezelni. Nem lehet optimálisan bekeverni a hangot. Itt rövidebb távon az egyszerű megoldást fogják választani a gyártók. Megkérdezik, hogy melyik két hangszórót akarod működtetni, és azokat kérik, hogy rakd a tévé mellé. A többire nem is küldenek hangot. Később talán lehet valami normálisabb megoldás, de rengeteg tesztelést igényel majd, évek kérdése, mire kitapasztalják, hogy miképpen működhetnének sok csatornával az új hangprocesszorok.
A Doby Atmost vagy a DTS:X opcionálisan támogatható, de pont az az új projektek lényege a két konzolnál, hogy lépjünk végre tovább.
-
Carlos Padre
veterán
válasz
Döglött Róka #65 üzenetére
Mindig tanul az ember mi?
-
krx21
nagyúr
válasz
kikikirly #61 üzenetére
“ Rendes tárhangzás szeretne a játékokba,távol van a aranycsatlakozós audiofil kategóriától.”
Persze ez relatív és szubjektív is. Egy házimozi messze nem feltétlenül aranycsatlakozós audiófil eszközökből áll. Nekem is max középkategória alja eszközeim vannak. Én például a kaland játékokat szeretem, aminél pont akkora élmény a hang mint egy filmnél. Tehát fotelből játszók hátra dőlve, mintha filmet néznék. Nekem evidens, hogy házimozin hallgatom, és nem fejesben görnyedek egy asztal felett, vér Pistikékkel multizva.. Dehát ez is egyéni szokás, ki mit és hogy... -
Döglött Róka
veterán
válasz
sharingaby #62 üzenetére
Picit igényes :D
-
sharingaby
csendes tag
válasz
Döglött Róka #57 üzenetére
Igen konzol amire ha picit is igényes vagy adsz a minőségre jó nyilván ha megteheti az ember.Gondolom akkor neked az is mindegy hogy milyen tvn játszol?hdr 8bit mit számít hogy nem 10bit vagy hogy vrrt és allmet támogat e a tv vagy a mondjuk a ps...nyugodtan tele pakolhatják a rendszert mindennel elvégre nem csak napjainknak kell megfelelni hanem 4-5 évre addigra lehet másnak is fog számítani.Nem csak a szerinted vélt High-End
-
kikikirly
senior tag
Rendes tárhangzás szeretne a játékokba,távol van a aranycsatlakozós audiofil kategóriától.
Probléma ott van hogy a videó játék fejlesztők a nyers grafikán kívül tojnak mindenre.
Fizika,normális térhangzás,harcok nyomai(vér,lövésnyom,töltényhüvely stb) ne tűnjenek el 30 secen belűl...Erre mind carnak magasról.Mára lényegébe elértük a fotó realisztikus grafikát, a dinamikus elemek lényegébe semmit nem fejlődtek elmúlt 8 évbe.Animációk fejlődtek,Sahdow Mordorba tökéletesen Fluid és komplex animációk vannak,az a játék is 2014 Szeptemberébe jelent meg,azóta konkrétan semmilyen előrelépés nem történt,a már akkor is szinte fotó realisztikus grafika még inkább azzá vált.A nyers grafikának semmi köze a játékélményhez?Az kérem szépen senkit nem érdekel.És megvesszük az új hardvert mert játszani jó.Nyilván nem fejlődnek visszafelé a játékok,szóval ha 2006-ba szerettünk játszani,most még inkább szeretünk.Viszont azt is megszoktuk hogy egyre jobb játszani,legalább is 2010-ig egyértelműen és látványosan fejlődtek a játékok, nem úgy mint most.Sajnos eluralkodott a mérnöki szemlélet,ezért tartunk ott ahol.... -
krx21
nagyúr
válasz
Döglött Róka #57 üzenetére
Azért mert neked elég egy gamer fejes, attól még vannak akik komplett házimozin szeretnék hallgatni a játékokat. Nem hinném hogy negatívan kellene ezt értékeli...
Pláne egy olyan topicban ahol a hangzáról van szó... -
Döglött Róka
veterán
válasz
sharingaby #47 üzenetére
Ez egy játék ember, nappaliban, ahol előfordul más zaj is. És ne gyere kérlek az audiofil maszlaggal, mert ez egy konzol amin játékok futnak.
Komolyan nem értem, bármilyen audio téma van, megjelennek az önjelölt hangmérnökök és hadonásznak az arany csatlakozóikkal.
-
válasz
sharingaby #55 üzenetére
Alapvetően értem mit mondasz, és alapvetően igazat is adok (úgy, hogy van tapasztalatom mindegyik fentebb említett hangzással), de azt el kell fogadni, hogy a konzol tömegtermék, tehát annak a fontosabb a támogatása, ami a tömegnek van.
-
sharingaby
csendes tag
-
sharingaby
csendes tag
válasz
Carlos Padre #52 üzenetére
Az a baj hogy nem érted hogy miről beszélek de mindegy szerintem sose találkozik az amiről beszélünk
-
Raymond
titán
válasz
sharingaby #48 üzenetére
"Nem hallottam még de a sztereó az sztereó ha tetszik ha nem."
Sajnos nem tudod mirol beszelsz. Itt van egy, mar lassan 25 eves, klasszikus [link] Aztan ha akarod tudni miert olyan amilyen akkor olvass utana a binauralis felveteleknek.
-
Carlos Padre
veterán
válasz
sharingaby #50 üzenetére
Inkább te ragadtál ott le, hogy virtual 3d = eax. Ígyis úgyis csak sztereó a hallásod, az agyad állítja elő belőle a térhatást.
-
krx21
nagyúr
válasz
Carlos Padre #49 üzenetére
Márpedig én nem hallottam még jó megoldást, ami ne sok hangszórót és elhelyezkedést használt volna. Egy kiállításon hallottam ezt is : Sennheiser AMBEO hangprojektor [link]
Látod az árát... Hát a közelébe sincs egy jó térhangzásnak...
Lehet nyomni a Marketinget de egy ilyen hangszóró sosem fogok hangokat csalni a hátad mögé… -
sharingaby
csendes tag
válasz
Carlos Padre #49 üzenetére
És jó hogy figyeltél arra amit írtam.Akkor te mondjuk nem hallasz térbe mert csak kettő füled van.Ha jön egy repülőgép és te nem tudod honnan jön a hang mert csak jobbról meg balról jöhet valami most erre gondolsz?
-
Carlos Padre
veterán
válasz
sharingaby #43 üzenetére
Kicsit megmosolyogtató a virtuális 3d leszólása addig, míg csak két füllel rendelkezel
-
sharingaby
csendes tag
Nem hallottam még de a sztereó az sztereó ha tetszik ha nem.szerencsére volt alkalmam bele hallgatni és kipróbálni igazán lenyűgöző darabokat.Azért még csak hasonlítani is vicc kategória.plusz azért számít mire is használja az ember.Nyílván egy dsd vagy dxd-t nem erőltetném sztereón kívül.
-
sharingaby
csendes tag
válasz
Döglött Róka #40 üzenetére
Fel kell tekerni most komolyan??Nem akarlak bántani de lehet érdemes lenne olyan eszközöket vásárolni ami szépen dinamikusan szól megfelelő pontossággal.Lehet hogy nem pár száz ezer de nem fogod tapasztalni azt ami nem úgy van
-
PuMbA
titán
válasz
sharingaby #43 üzenetére
"Arról kellene hogy szóljon hogyan használja ki rendszer a Doby Atmost - DTS X hangformátumot mert 3d hangzás akkor ez lenne az alap"
Nem feltétlen. Hallottál már binaural felvételt fejhallgatón ugye?
Ha még nem, akkor érdemes meghallgatni, hogy mit lehet kihozni sima sztereó cuccból, sima sztereó jellel.
-
sharingaby
csendes tag
Ez is milyen hülye felfogás de komolyan hogy az anyagiak vannak nézve na persze 😄mikor megjelent a ps3 hol volt elterjedve a bluray a 3ds tv hát szinte sehol.Akkor se számított és most se kellene mint ahogy az se érdekel egy gyártót se hogy egy felsőkategóriás mobil 400 körül mozog.
-
sharingaby
csendes tag
Pont ez a problémám nekem is.3d hangzásról beszélünk a tv hangszóró meg a fejhallgatóról beszélnek sokan hogy milyen élmény...francokat szóba se kellene hogy jöjjön mikor csak virtuális hangképzés az egész.Arról kellene hogy szóljon hogyan használja ki rendszer a Doby Atmost - DTS X hangformátumot mert 3d hangzás akkor ez lenne az alap.Azt tudom hogy az xboxsx támogatja majd ezeket viszont a psnél nem mondták se írták ezeket pedig igen nagy ziccert hagyna ki a cég megint ahogy a 4nél is.Tudja a sony milyen hangzás kell egy jó filmnél és használja a legfejlettebb technológiákat és teljesen tisztában van vele mennyire fontosak és pont a játékoknál hagyja ki nem is értem.A bejelentő videón kiemelték mennyire sokat nyer majd aki fülesen játszik...de jó 2.0.olyan mint egy mobil objektum hangzással.Sajna azt is látom hogy nem sok ember tudja mi is a 3d hangzás mikor példa a tvn meg hangprojektoron van hát vicc.ott kezdődne hogy 5.2.2-5.4.2 na ez igazán térbe rak 😁
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#32839680 #34 üzenetére
Ez nem ugyanaz. Ez egy másféle rendszer. Sokkal nagyobb a számítási kapacitása, és alapvetően hasonló van PC-re is, szabványos szinten.
(#41) krx21: Egyszerű a helyzet. Egy sztereó rendszer nem csak elterjedtebb, de sokkal könnyebb is kezelni a térhangzás szempontjából, mint a sok hangszórós rendszereket. Nem mellesleg a sok hangszórós rendszer is működhet sztereóban, hiszen két hangszórót használ a többi pedig néma.
-
krx21
nagyúr
válasz
Döglött Róka #40 üzenetére
"hogy kisebb rendszerekre fókuszálnak."
Ezt miből gondolod? -
Döglött Róka
veterán
Egyébként tök vagány dolog a házimozi, de játékoknál van egy kis gond vele. A játékok hangzása monoton, senki nem kultiválná a reccsenő csontok repetitív ütemét az én anyázásommal karöltve, ha leülök egy órára Mortal-zni. Plusz fel kell tekerni a hangerőt hogy a környezet rendesen hangozzék, lásd Monster Hunter World ahol a kabocák lágy ciripelését csak én hallom, de a gyapjas T-Rex ordítását már az egész háztömb. Shooterekről nem is beszélve...
Teljesen megértem a gyártókat, hogy kisebb rendszerekre fókuszálnak.
-
krx21
nagyúr
válasz
Döglött Róka #37 üzenetére
-
krx21
nagyúr
“ Számomra döbbenet, hogy egy ember, aki 4K-t, meg 500 FPS-t akar, hisz ezen sírnak mindig a topikban, az a hangot a TV-n hallgatja.”
Ha rám célzol, akkor te is erősen félre értetted a 2.1-et, amit nem a hangrendszerre, hanem a HDMI csatlakozóra értettem.
Amúgy 7.2-es audio rendszerem van... -
modflow
veterán
válasz
Carlos Padre #30 üzenetére
Ez valami felmérés eredménye?
Számomra döbbenet, hogy egy ember, aki 4K-t, meg 500 FPS-t akar, hisz ezen sírnak mindig a topikban, az a hangot a TV-n hallgatja.Én azt gondolnám, hogy a konzol TV-n van, ott meg többnyire van házimozi is.
Én pl. 4K TV-n játszok, elvagyok a kapott 30-40 FPS-el, de a hang házimoziról (Sony STR-DH790, már ez is ATMOS képes) szól, mert a hang is rengeteget számít az élményben. Szerintem.
Ha valaki 2 db hangszóróból csinál olyat, mint más egy 7.1-ből (ami ugye nem 8 db hangszóró!), azelőtt le a kalappal.
Az Xbox One X atmos hangzása nekem megfelelő.
Az új széria csak nem lesz rosszabb, nem?
-
válasz
Carlos Padre #30 üzenetére
Nyilván, de nem is ez a lényeg. Pont ezt mondta Cerny is, hogy szeretnének fókuszálni a high end rendszerekkel rendelkező emberekre is, viszont egyrészt nehéz, másrészt kevesen vannak, úgyhogy ők lesznek az utolsók, rájuk akkor fognak fókuszálni, ha a fejhallgató, meg a tv / soundbar már készen van.
Amúgy lehet venni korrekt atmos-képes erősítőt kb konzol árban, pl ilyen a sony str-dn1080, de nyilván az még csak az erősítő, ráadásul nem épp felső kategóriás, szóval mire kész a rendszer, bőven drágább lesz, mint a konzol, de nem szabad elfelejteni, hogy ezt nem kell megvenni a konzol mellé, vagy helyett, hanem ez azoknak szól, akiknek ilyen rendszer már alapból van, és szeretnék kihasználni, csak jelenleg játék esetén nem tudják. -
Tetsuo
őstag
Az nem lenne rossz, hogy már a hang generálásánál figyelembevennék azt az 1 db szabványt, amire maszterelik, mondjuk Atmos. De sajnos az Atmos sem alkalmas erre, meg sok más sem.
Egyébként nem csak a hallgató helyzete kell, hanem a két fülének pontos elhelyezkedése minden pillanatban. Enélkül van szükség több hangszóróra. -
Carlos Padre
veterán
De egy normálisabb atmos erősítő drágább mint maga a konzol, sokkal. És nem is elterjedt. A házimozi már jóval elterjedtebb, azt lehetne kezelni ezzel a mikrofonos megoldással, de ami igazán elterjedt azt a tévé, a soundbar és a fejhallgató, ezekre érdemes fókuszálni, és ezt is teszik.
-
válasz
Carlos Padre #28 üzenetére
Azt egy normálisabb atmos erősítő megoldja magának, mondjuk nem tudom, abban mennyire lehet bízni, vagy hogy kéne-e külön foglalkozni a dologgal.
Nehéz ügy ez. -
Carlos Padre
veterán
Ps5 esetében a VR-re lesz kihegyezve minden, így érthető, hogy a fejhallgató az elsődleges. Több hangszórós rendszerekhez olyan megoldás kellene, mint a Yamaha sound projectoroknál alkalmaznak, van egy mikrofon, amit le kell rakni oda, ahol a fejed van és bekonfigurálja magát. Enélkül reménytelen mindenkinél hasonló élményt garantálni.
-
-
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azzal van a baj, hogy a megfelelő 3D-s hangzáshoz tudni kell azt, hogy hol van a hangszóró, mert ahhoz kell számolni a kimeneti hangzást is.
Alapvetően két hangszóró bőven elég a térhangzás megteremtéséhez, ha megvan a felhasználó és a hangszórók pozíciója. A sokcsatornás hangrendszerek csak bonyolítják ezt a problémát. Nem lehetetlen rájuk támogatást írni, de sokkal nehezebb, mint két hangszóróra. A kezdetekben ez biztos nem lesz megoldva normálisan. -
modflow
veterán
Én ezt most nem értem...
Nem lehet egy meglévő hangformátumot használni?
A PS4-re nekem az erősítő max. DTS hangzást is ki.
Xbox One X-re már azt írja, Atmos.
Az Ori esetén, amikor az óriás pókkal kellett küzdeni, vagy a legutóbbi CoD -ban kegyetlen jó volt az Atmos hangzás, ahogy fentről is süvítettek a golyók.Akkor ezek az új konzolok mégis milyen hangzást fognak biztosítani?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HDMI VRR nincs hozzákötve a HDMI 2.1-hez. Nem mellesleg a gép támogatni fogja a FreeSync HDMI-t is, mert sok tévé ezt kezeli csak. Ami a HDMI VRR-hez kell, az a HDMI VRR kiegészítésének támogatása, hogy 2.0-s vagy 2.1-es a port az nem lényeges.
A 4K 120 Hz-hez már kell a 2.1-es port.
-
krx21
nagyúr
Szerintem Te félre értettél.. 2.1 HDMI-vel rendelkező AVR hiányában mi a teendő? Mert ha azon keresztül megy, akkor a TV már csak 2.0 HDMI jelet kap, tehát kuka a VRR és a 4K 120Hz is...
És a kérdés jogos, mert 2.1-és (Hdmi és nem hang) TV már van, de erősítő (AVR) nincsen nagyon...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sehogy, de ez koncepció. Mivel sok esetben az erősítőből kijövő hangszórók helye nem meghatározott, így rosszabb lesz a 3D-s hangreprodukció, mintha a tévé hangszóróiból jönne a hang, amik kivétel nélkül a kijelző mellett vannak.
Bár lehetséges, de nem valószínű, hogy a Microsoft és a Sony a 3D-s hangzás megteremtése esetében továbbmegy két hangszórónál. Nem jó a túl sok variációs lehetőség, mert rontja a hangélményt.
-
krx21
nagyúr
A Microsoft annyira nem felejtette el a hangzást, hogy csak az optikai kimenet felejtette el... Ha valaki 2.1 HDMI-s TV-re szeretné kötni a készüléket, akkor a hangot hogyan teszi rá az erősítőbe, 2.1-es erősítő nélkül?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van, benne van a Valve új játékban. Csak nem minden funkcióval, mert nem minden elérhető GPU támogatja az összes szolgáltatását. Ezen majd az Embree fog igazán segíteni, ami ugyan implementálva van, de még nem tökéletes, viszont, ha a GPU nem elég jó a rendszerben, akkor ki lehet dobni a feladatot a procira, az Embree 32 magig is közel lineárisan skálázódik.
-
rnyk
tag
Az Ms most nagyon jól nyomja a marketinget. Amennyire elcsesztek ezelőtt most kb annyira vannak a Sony előtt.
Kérdés, hogy mennyire lesz különbség a kettő között de ha igen az max egy-kettő Sony exkluzívban. A többi cross platform meg majd megy biztosra és használja az alap mindkettőre egyszerűen használható librarykat... -
GodGamer5
addikt
"egyszerűen csak izoláció kell, ami bármikor meg tudnak oldani. Ezzel persze a grafikai teljesítmény csökken, de igény esetén vállalható kompromisszumról van szó."
Tehát amelyik játéknap jó hangzása lesz, ott a grafika lesz gyenge. -
Carlos Padre
veterán
Az ilyen dolgok miatt nem igazán lesz különbség a két gép között multiplatform játékok alatt.
-
Cythyel
senior tag
hoznák inkább vissza a jó kis eax3D-t, csak azt sajna az m$ hajdanán kinyírta, pedig igencsak jó 3D szerűt lehetett belőle kihozni sima sztereó hangszórókkal is, ha meg volt egy quadra körülötted, akkor tényleg megvolt már akkor a 3D élvezet, nemúgy mint most ez a pszeudó 3D hangzás... hiába van quadra + center szettem, közel sem ugyan az
-
-
Tetsuo
őstag
Mi az, hogy hullámként kezeli a hangot? Konvolúciós zengetés lesz adott tér és tárgygeometrikkal vagy hogy kell ezt érteni? És az mennyire lesz pontos? Gondolom a grafika, sőt az übergagyi fizika is prioritást élvez.
-
arn
félisten
pcre nem akarnanak mar vmit kitalalni? ha mar volt, legalabb nem kellett volna legyilkolni kedves ms.
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3056, 94% Akkumulátor
- Bomba ár! Asus X540YA - AMD A8 I 8GB I 512SSD I Radeon I 15,6" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3199, 96% Akkumulátor
- Xiaomi Redmi 12C 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest