Új hozzászólás Aktív témák
-
Ha nekem kéne megvalósítani az egészet, én úgy csinálnám, hogy a rendszer folyamatosan generálna egy impulzusválaszt egy primitív raytracing algoritmus alapján, és hagynám a fenébe az előre rögzített mintákat. Ezt a terhelést a GPU-ra tenném, azt úgyis jól tudja számolni. A dsp előnye az audio késleltetésben továbbra is megmaradna, a minta számolása pedig nem késleltetés érzékeny feladat, tehát mehet nyugodtan a gpu-ra, ami, mik nem vannak, épp kéznél van. Statikus pozícióban a hangminőség nem lesz olyan, mint egy valós impulzusválasz használatával, de dinamikus környezetben mindenképpen jobb eredmény érhető el, mint amit itt produkáltak. De úgy tűnik, a játék(ok) készítői továbbra is leszarom üzemmódban foglalkoznak a hangokkal, mindegy milyen hardvert tolnak a képükbe. Szánalmas.
-
Auratech
őstag
Nem foglalkozom játékokkal, de ezt most érdeklődve olvasom. Elég béna. Az impulzusválasz adott pontján a helynek ad adekvát hangképet. A játék során a hallgatási pozícióban gyakorlatilag folyamatosan kell arra a pontra jellemzően valószerű mintát használni, ami a helység geometriájától és a visszaverődésben szereplő anyagoktól függően egyedi. Csak a mintakönyvtár pár giga... A környezeti elemek módosító hatása meg algoritmikusan módosítja a zengést? A mintát újra kell paraméterezni...
A végeredmény sokkal szarabb, mintha a játékban generált pálya akusztikai modellje lenne algoritmikusan használva. Statikus állapotban előnyt ad a konvolúció, de mikor mondjuk robogok az alagútban és lőnek rám és én is lövök és dől minden, az algoritmus pontosabb térérzetet ad.
Filmszinkronnál van szépen felépítve a helység akusztikája. Van benne algoritmikus 3D-hangpozícionáló. Vannak benne algoritmikus első visszaverődeseket generáló ambiensz effektek és vannak konvolúciós útózengetők. A film viszont lineáris. Kötött pályás audió rendert igényel.
Csodálkozom, hogy ez nem a fizikai modell része egy környezet leírásában, hanem egyfajta akusztikai textúrázás. Szerintem zsákutca a konvolúciós gigasamplerek halmozott halmozása.. -
Lacccca87
addikt
Na kipróbáltam a Mantles változatot.
Nálam konkrétan szarabbul futott mint a Dx.
Nem gond majd egyszer összejön az a megálmodott +. -
dergander
addikt
Szerinted az Nvidia aki pont az AMDtől fog venni is valamit?
Nagy presztizs van ott,inkább kitalálnak valami mást,látod az nvidiát még a mantle se hozta lázba,inkább csinálnak 2 GPUs kártyákat csak hogy versenybe maradjanak,még mindig a nyers erőre hagyatkoznak,nekik pont kapóra jött most a DX12 igy meguszták a mantle harcot
-
HartgeH3-2.8
addikt
Akit esetleg érdekel volna egy eladó, cserélhető példányom. Dobozos DVD , bónusz tartalommal, webshop kuponnal. Bővebben P.Ü! Köszi.
-
Miért kellene az egész gépet cserélni? Elég egy VGA csere és megy a dolog. Azt meg PC fronton ajánlott 2 évente meglépni, ha az ember a legújabb játékokkal akar játszani. Ha meg a mostaniakkal akar főleg, akkor a VGA csere is felesleges 2 év múlva, hanem el lehet húzni jóval tovább a cseréjét. De ez csak az én véleményem.
#71 Abu:
Ez a True Audio csak AMD specifikus vagy esetleg felkerülhet Nvidia kártyákra is?
-
ViZion
félisten
Végre! Már féltem, hogy idén nem találnak ki semmit, ami miatt gépet kell cserélni
-
dergander
addikt
Nekem egy 3570k van 3.4Ghzen,plusz egy 7950kartya bekapcsoltam ezt a softveres audiomicsudát
és érdekes semmit nem változott még a legzajosabb jeleneteknél se.
Konkrétan nem értem ezt az 5Ghz mizériát,nemrecseg a hang semmi furcsa zaj. De lehet én nem értek hozzá -
Lacccca87
addikt
Nem kell sajnáni, sajnálatot inkább adda rászorulóknak
Eddig 5 kártáyból 4 volt ATI/AMD driverekkel se volt gondom mostanáig. De ami mókolás megy manapság az már nem munka. Kalapsz@r ha ki szeretném fejezni amit gondolok róla.
De mind1 biztos én vagyok az az 1 kivétel mert mindenki másnak jó.... -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Whysperer
addikt
Én itt mentem le a hídba. Lehet jó ,de az ,hogy "Ezzel kapcsolatban megtudtuk, hogy a konvolúciós reverb effektet TrueAudio nélkül csak akkor érdemes bekapcsolni, ha a felhasználó combos processzorral rendelkezik, kiemelve mondjuk a Haswellt, és ezt is 5 GHz környékére érdemes tuningolni, hogy működjön a rendszer." itt kapunk még 20%-os teljesítmény növekedést? 8) Nagyon klassz, Szóval ,ha van egy % Ghz-es Haswellt gépem és egy 290x-em akkor már használhatom és mennyire jó lesz? a telejsítmény növekedést talán jó lenne belőni arra nem ,hogy a kisebb cpu is pl mint az Én FX 8120-am 4,2-n is jól használhassan Mert mondjuk egy BF4 64/64 serveren is csak 60%-on meg mind a 8 szál. Talán itt jól jönne az a plus 20%. Továbbá melyik a legkisebb kártya amin rendesen működik ez mert,ha a 5Ghz-es cpu-ból indulok ki akkor csak 290x amivel megy rendesen?
Nem kötözködés és elnézést ,ha valamit félre értelmeztem!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha segíteni akarok, akkor azt írom, hogy vegyen konzolt. Nem bántásból, de a saját ismeretségi körömből kiindulva is 10-ból 9 cimbinek nem ajánlom a PC-t, mert a játékok telepítése is gondot okoz nekik.
Tökéletesen egyetértek az NV-nek egy korábbi előadásával, hogy a piac elkényelmesedett. Ők pontosan látják, hogy a vásárlóbázisuk 90%-a képtelen az 1024x786 pixeles alapbeállítást megváltoztatni. Egyszerűen nincs meg hozzá a tudásuk. A különbség az, hogy a PC-s gyártók ezen programmal akarnak segíteni, míg én azt mondom, hogy ennek a rétegnek a konzol való. -
Diocles
aktív tag
Én azért sajnálom a Laccát. Az elmúlt 7 évben 3 ATi és 3 NVidia kártyám volt.
Mindegyik ATi-val volt valami kis driveres gikszer. Utoljára egy R9 290-nel tettem próbát, elég rendszeresen csontra fagyasztották az egész drivert az OpenCL programok. Egyetlen Nvidia kártyámmal sem volt hasonló problémám, most az OpenCL progik is lassabban, de stabilan mennek rajta.
Mindenki tudja, hogy az AMD nincs rendben szoftver fronton. Amikor az emberek 50%-a panaszkodik, hogy bajai vannak vele, a másik 50% meg üvölt rájuk, hogy de ércsmeghogynekemmegnincs. Az Nvidiánál nincs 50%. Ja, az újabb inteles megoldásokkal sem volt semmi gondom.
Ellopták az autódat? Nem is igaz, az enyémet senki sem lopta el.
-
priti
addikt
válasz
Lacccca87 #58 üzenetére
Abunak írtam, hogy ha már veszi a fáradtságot, hogy segíteni akar, akkor írja bele, mert ez a leggyakoribb hiba driverfrissítéskor. Nekem a Trixx áldásos jelenléte kavart be pár hete és eltartott egy darabig mire rájöttem, mert totálisan elfelejtettem, hogy a gépen van, mert nem használtam. Én is írtam a CCC topicba, hogy időről időre azért csak benéznek valamit, de nyomiság volt, mert kiderült, hogy nem néztem át elég alaposan a szoftverkörnyezetet, ahogy te sem.
-
Lacccca87
addikt
Tényleg? És akkor arra mit lépsz ha azt mondom hogy nincs, nem is volt meg nem is lesz? Mert felesleges a CCC mellett.
A drivertelepítés meg eddig tőkeléestesn működött a rátelepítéses módszerrel. (sőt régebben még ABU-ék is ezt reklámozták hogy így kel)
Nyomizást meg hanyagoljuk. -
priti
addikt
A VGA tuning progik el nem távolítása melletti driver telepítgetés a hibák forrása. Ezt mondd a nyomiknak akik szerint a CCC szar állandóan. Tuti hogy fent van nekik a VGA tuning program aztán csodálkoznak, hogy mi a gond. Az a gond. Le kell szedni és utána telepíteni drivert. Ennyíííí.
Teljesen felesleges a zengetés élethűségére rámenni. Szóljon jól, aztán kész. Ha fel van keverve 5.1-re, ahogy elsuhan a fülem mellett a golyó, aztán hármat visszhangzik a becsapódása a lemezgarázs falán úgy is befosok a gyönyörtől, de hát még az 5.1 se sokszor sikerül hallhatóan. Inkább lenne előre megcsinált konzerv, de legalább hallható, mint valami számolt, amiből alig venni észre valamit....
-
gabber01
addikt
válasz
Blindmouse #55 üzenetére
De ez csak a teljesen üres szobára vonatkozik. Ehhez képest ég és föld a valóság.
-
Blindmouse
senior tag
1-2 másodperc akkor is extrém hosszúnak tűnt nekem. Utánnaszámoltam egy kicsit, ha van egy zárt szoba, 50 verődik vissza a hang, és 2%-os elnyelődéssel számolok (ami nem egy légbőlkapott adat) akkor is még megvan az eredeti hang kb 30%-a, ami csak -8dB elnyelődés. Mivel a hang intenzitása nem fog csökkenni a távolság köbével...
Azt hiszem valóban van ekkora impulzusválasznak értelme. Mindenesetre remélem nem fogunk túl visszhangos játékokat kapni a jövőben. -
Juliuska
senior tag
A cikket és a kommenteket olvasgatva egyre inkább biztosra veszem, egyszer majd én is ki fogom próbálni ezt a konvolúciós reverb technikára építkező gamest...
-
GeneraL_XTX
veterán
Azt nem tudjátok véletlenül, hogy ez a konvolúciós reverb a PS4-es verzióban is benne van? Vagy ez csak PC only effekt?
-
BiP
nagyúr
válasz
Alchemist #51 üzenetére
Ezzel tisztában vagyok.
Csak fura volt, hogy azt jelezték, hogy 15%-ot zabál meg a CPU-ból, erre kiderül, hogy az annyi mégsem annyi.
Feltételeztem, hogy ez az érték gyakorlati mérések alapján jött ki, tehát figyelembe veszik az architekturális különbségeket is, amit Abu említett. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A nyers számítási teljesítmény sajnos itt nehezen használható ki. A legnagyobb problémája a koncepciónak CPU-n, hogy rengeteg másolást igényel a cache és a memória között, illetve a memóriaigénye óriási. Ha csak számolni kellene, akkor marha jó lenne, mert a TrueAudio hardver is csak ~20 GFLOPS, amit egy átlag proci lazán szétver, de a háttérben a hardver strukturális működéséből eredő problémák miatt hiúsul meg a koncepció használhatósága.
Persze bizonyos sebességű procinál a százalékok változnak, de ettől még a szűk keresztmetszet mindig megmarad. A CPU felépítése egyszerűen nem jó erre a feladatra. -
BiP
nagyúr
válasz
#72042496 #29 üzenetére
Viszont akkor nem értem, hogy a fenébe számolták a 15%-ot. Melyik processzorra? Vagy ezt az 5Ghz-es Haswellre értették már?
Pl. Egy 4Ghz-es i5-nél nem hiszem, hogy nem marad 15% a játék futtatása mellett. Egy i7-nél meg pláne.#44) Lacccca87: Én is ezen méltatlankodok. Egy 4-8magos prociban kéne lennie ennyi tartaléknak, ennyire talán nincsenek kihajtva a procik a játékok alatt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Lacccca87 #46 üzenetére
Ha nem indul a CCC az egyértelműen telepítési hiba. Nem biztos, hogy az aktuálisé, hanem valami régebbi bejegyzéssel kapcsolatos, amit azóta hordoz a hátán a rendszer. Esetleg .NET probléma.
Ilyen esetre van az AMD-nek uninstallere. [link] - épp most frissült. De egyébként kézzel is el lehet távolítani ezeket, de ez talán könnyebb. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Lacccca87 #44 üzenetére
Nem lehet sajnos. Az 5 GHz-et a belső tesztek alapján állapították meg. De még az is kevés lehet néhány helyen. A Thiefben az átlag az tényleg 5 másodperces impulzusválasz, és mivel ugyanazt az algoritmust használja a CPU, illetve a DSP is az adott térségben mindkét koncepcióval négy ilyennel dolgozik párhuzamos kalkuláció céljából a rendszer. Illetve bizonyos térségekben 8 másodperces impulzusválaszokat is használnak, ami már extrém. Ide dedikált hardver kell mindenképp, vagy az impulzusválaszok hosszát 1-2 másodpercre kell redukálni.
Nekem még a nem publikus béták is fent voltak. A mostani 14.3 is felment simán, és semmi gond nem volt vele. Még VGA-t is cseréltem a gépben. A ZeroCore is úgy működik, ahogy régen, mindkét VGA-val kipróbáltam.
-
Lacccca87
addikt
Azt azért remélem tudjátok hogy hiába a jó öreg erőgép attól egy ujabb proci C2C teljesítménybe nem ritán 40-50% ot is ráverhet a régire. Így kicsit értelmét veszti az 5 ghz-s megállapítás. Egy mai i5-ön akkor ezek szerint 3-3.5Ghz környékén problémamentesen lehetne alkalmazni.
Azt a Core 2 Quad Q9550-et meg "dobjátok ki" már nem ad releváns értékeket ha új dolgokat teszteltek. Ha egy R290x porosodik a szekrénybe gondolom csak van mellette egy I5 4xxxK is.
Az AMD a sok pénz inkább ölné a driver fejlesztésbe mert az egyre jobban a béka feneke alatt van. Visszatértünk az őskorba amikor előb távolítsuk el indítsuk ujra 68ezerszer a gépet és aztán telepítsük fel az új drivert és talán akkor hajlandó is működni. (mielőtt ismét okoskodnál hogy nem, -de-, már sorban a 2. dirver-el szívok igaz beta-k de hát WHQL-t kis se mernek adni mert nem menne át a bevizsgáláson)
-
MaUser
addikt
Nem értem minek vacakolnak konvolúciós reverbbel amikor bármely random scopus-ról leszedett ilyen témájú cikk azt anyázza.
Nem lett volna egyszerűbb fogni az A3D-t és belerakni? A szabadalmakért a Creative sem kérhet sokat, pláne ha esetleg frand-ba megy a jó része.
-
gabber01
addikt
Tehát összegezve. Volt egy teljesen jól működő rendszer, DS3D, amit valamilyen mondvacsinált indokokkal kukáztak, amivel gyakorlatilag ki is nyírták a virtuális hangszimulációt, visszataszítva a PC-s audiotechnikát az őskorba.
Most pedig mindenféle trükköket kell bevetni, hogy valami minimális előrelépés legyen. Igaz, hogy ezt mind tudta az EAX, meg A3D (ami szerintem a legfejlettebb volt mind közül).
Nem lenne egyszerűbb, illetve nem lenne lehetséges valamilyen formában a régi rendszert újra beépíteni megújítva a win-be? -
válasz
Blindmouse #32 üzenetére
Egy zárt térben többszörös visszaverődés van.
-
arn
félisten
de altalaban nem az van, hogy egy jateknal inkabb a gpu a szuk keresztmetszet, mint a processzor?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
dergander #33 üzenetére
A Mantle az egy nagyon olcsó projekt. A GPU-ra költött szoftveres büdzsé 1-2%-át ha kiteszi. Abból a szempontból pedig rég visszahozta az árát, hogy top fejlesztőket húzott magához az AMD azzal, hogy meghallgatta a gondjaikat és megoldást kínált azokra.
Igazából az a kérdés, hogy minek erőltessenek egy olyan effektet CPU-ra, amit képtelen kiszámolni. Egy dolog változott pár év alatt, hogy nem kihasználható koncepciókat fejlesztenek, hanem igényelt koncepciókat. Megkérdezik a stúdiótól, hogy mi a gondjuk? Ők elmondják, és csinálnak rá egy megoldást. Legyen szoftver, hardver, vagy ezek keveréke a partner örül, mert megoldották a gondját.
-
dergander
addikt
Lényegébe kapóra jött az AMDnek hogy a konzolok szivét az ő APUjuk uralja,és ha logikusan gondolkodunk az új DX12 is inkább GCN párti lesz jobban,bár ez nemcsak ezen fog múlni.
Ez a sok pénz amit most beleöl az AMD mint a mantle projectbe,sajna nem most fogja visszahozni az árát,valamint mi még legalább 1-1.5év múlva lássuk talán értelmét. Mikorra a Kaveri már sajna sehol se lesz,majd a Corizzo. De az tényleg látszik hogy a CPU mint egység már csak nagyon pihenőállásba akarja rakni az AMD és mindenféle vezérlőkkel növelni a teljesítményt. -
Blindmouse
senior tag
Valamit nem értek. 4 másodperc alatt a hang 1.2Km-t tesz meg, onnan nem igazán számíthat az ember visszhangra, hacsak nem a Tihanyi ekhót akarjuk lemodellezni. Tehát pontosan milyen impulzusválaszról van szó? Megkongatsz valamit és az rezeg?
-
Ubran
tag
Koszonet a cikkert, valaszt adott par kerdesemre
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#72042496 #29 üzenetére
Ezért jött a dedikált hardver. Egyszerűen a konvolúciós reverbet nem ideális processzoron végrehajtani. Erre kellene szerintem egy butított mód a Thiefbe, ami csak 1-2 másodperces anyagokkal számol. Ott sokkal kedvezőbb lenne az eredmény. A full minőségre pedig ott a TrueAudio. A mostani szoftveres mód lényegében nem ér semmit, mert nem létezik olyan CPU, ami ki tudja szolgálni a számításigényt. Bekapcsolhatóvá tették, mert miért ne, de jelentősége nincs.
Itt inkább az lesz majd a téma hosszabb távon, hogy a konzolokban hasonló dedikált hanghardver van ... és abból mennyit lehet átmenteni PC-re sima processzorra, mert a komoly hangeffektek zabálják a CPU-erőforrást.
Az MS is léphet, mert kell egy API is, hiszen tudjuk, hogy az Intel is audio DSP-t rak a Broadwell mellé a vezérlőbe. -
Tesztelo.hu
senior tag
"Tapasztalatunk szerint maga a számítás mindig megtörténik, de önmagában a hardver nem tudja, hogy milyen hanganyagokkal dolgozik, egyszerűen csak azt teszi, amire utasítja a program."
Hát igen, a számítógép már csak így működik: nem tudja, mivel dolgozik, csak azt teszi, amire utasítja a program.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#72042496 #25 üzenetére
Core 2 Quad Q9550. Tök átlag. Az ment tuninggal 4 GHz-et. Bár egyszer belefagytam, de ez most mindegy.
(#26) dergander: Nem csak azoknak. A TrueAudio működik Kaveri APU-n, illetve a 260-as VGA-kon is. Később minden hardvernek a része lesz.
Az AMD útiterve, hogy a konzolba fejlesztett új generációs technikákat hozzák át PC-re is a fejlesztők. Ennek a módja, hogy olyan hardvereket kapjon a PC, amilyeneket a konzolok. Egyszerű a koncepció mint a faék. -
dergander
addikt
Akkor ez ilyen AMD fícsör kiemelten a 290/290x kártyákhoz?
Az amd utiterve a következő,mivel cpu fronton nagyon gyengék,mindenféle extrákkal megszüntetik a cpu terhet . -
#72042496
törölt tag
"Ami érdekes, hogy a processzorra bevetettünk egy acélos, plusz 1,2 GHz-et jelentő tuningot..."
De milyen processzorral teszteltétek?
-
Dr. Romano
veterán
"bedobtuk a gépbe a szekrényben porosodó AMD Radeon R9 290X VGA-t"
Hmm... asszem ideje lenne körbenézzek a szekrényemben, hátha nekem is porosodik ott egy R9 290x.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mármint az, hogy az XAudio2 támogatja a TrueAudiót? Az egyszerű. A Microsoft ezt a middleware-t rengeteg fejlesztőnek licenceli. Ha valami fejlesztői igény, akkor az bekerül ebbe is. A TrueAudio pedig ma igény. De egyébként Microsoft is tudja már, hogy elperecelték anno. Az elvett éveket már nem tudják visszaadni, de a Windows 8.1 update1 támogatja a dedikált audio DSP-ket a Windows saját hangjaihoz. Szóval menetelnek ők is vissza a dedikált hardver felé, még a Windows 9-ben az sem kizárt, hogy lesz valami általános API ezekre.
-
Egy linket vagy egy rövid leírást tudnál nekem adni arról, hogy ez miért is éri meg a Microsoftnak? Mivel jobb így neki, hogy egy ilyen funkciót kihagyott a Windowsokból? Esetleg egy ilyet utólag lehet integrálni windowsba vagy a Windows 9-nél lehet egyáltalán esély arra, hogy visszaépíti a funkciót vagy valami hasonlót? Előre szólok, hogy nem értek a dologhoz, konkrétan "hülye" vagyok a témához, de azért örülnék, ha nem csak grafikában fejlődnénk.
-
A cikkekben talált hibákat, elírásokat inkább privátban írjátok meg a szerzőnek, az hatékonyabb és a topikot sem szemetelitek vele tele!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ma publikus lesz, de az amcsi időzóna szerint számolj. Ez lehet, hogy nálunk holnapot jelent.
(#13) grunge: Az fontos, hogy a TrueAudio nem akarja helyettesíteni a hanghardvert. Vegyél mellé olyat amilyet akarsz, vagy ott az alaplapi, az USB-s hangszóró, esetleg a HDMI/Displayport. Bármilyen opcióval kompatibilis. Ez a hardver csak számolni akar, méghozzá azt, amitől a Vistában bevezetett változások megfosztották az ipart. Persze más módon, leginkább úgy, hogy "GPU-nak hazudja magát", de a cél szentesíti az eszközt. Kihasználni pedig Middleware-ken keresztül lehet. Például az Audiokinetic Wwise, a Firelight fmod és a Microsoft XAudio2 támogatja.
-
grunge
addikt
-
mcwolf79
veterán
És ez a Thief patch mikor lesz végre publikus?
Az oké, hogy 18.-a,de megvárják a 23:59-et (szokás szerint)? -
Abu85
HÁZIGAZDA
A dedikált DSP-t a fejlesztők évek óta kérik vissza, de a Window audio stack a Vista óta nem teszi lehetővé egy ilyen egység hatékony működtetését. Az AMD is a WDDM-en keresztül eteti a hardvert gondosan elkerülve a Windowsba épített korlátokat. A Creative még elméletben csinálja az EAX-et és a saját DSP-t is, de a gyakorlatban már nem támogatják a fejlesztők az ALchemy bevezetése óta.
A dedikált hangkártya ma csak hangot ad, mint az alaplapi. Jobb minőségűt persze, mert nyilván ez sok tényezőtől függ, de maga a számítás az adott programon belül ugyanaz dedikált és alaplapi hangkártyával is. Tehát az immerziós hatás is megegyezik. A dedikált hangprocesszor pont itt változtat.
-
Diocles
aktív tag
Itt járt a technológia 4 éve mindenféle speciális dedikált hardver nélkül. Ahhoz képest nem estem hasra.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem is egy Xonar DS adta a hangot. Semmi baj nem volt belőle. A TrueAudio hardver csak számol.
(#4) schawo: A fejlesztők egy része ezt akarja használni. De igazából ez csak egy módszer a sok közül. Ma a legnagyobb problémának azt tartom, hogy amióta az MS kivégezte a DirectSoundot, azóta a kutatást is visszavették a cégek. Most, hogy mindkét konzolban dedikált hangproci van erre a feladatra és PC-re is elérhető egy ilyen, újrakezdődtek a kutatások. Ha ez így folytatódik, akkor igazából rengeteg alternatívával állnak majd elő ezek kihasználásra.
Amit jelenleg én nagyon jónak tartok az a Killzone MADDER rendszere a PS4 TrueAudióhóz. [link] - ez valszeg terjedni is fog.
-
A konvolúciós reverb nem igazán játékba való. A gond az, hogy elméletben a visszaverődési mintának (impulzus válasz, impulse response) folyamatosan változónak kellene lennie a hallgató térben elfoglalt pozíciójának függvényében. Ha a játékban a terek előre kiszámított mintával dolgoznak, akkor értelmetlen marad a térérzet. Az egész csak akkor működik ha van valami, ami kiszámolja, hogy az adott pozícióhoz milyen mintával kell dolgozni, ezt viszont a DSP nem tudja számolni. Ezt talán még erőforrásigényesebb kiszámolni, mint magát a zengetést a hangmintán, tehát komoly terhet kell róni a CPU-ra. Ha pedig nem megfelelő minőségben számolja ki a program, akkor visszajutunk az első ponthoz, sőt megspékeljük még egy problémával, mivel a koncolúciós renverb hangminősége szinte kizárólag csak a visszaverődési minta hangminőségétől függ. Tehát rosszul tervezett, vagy erőforrásspórolós számítással szar lesz a hangminőség is, nem csak a térérzet. Nem véletlenül dolgozott az Aureal A3D raytracinggel, nem pedig konvolúciós reverbbel.
Remélem nem csak ennyit akarnak letolni a torkokon, mert akkor kár volt a gőzért.
-
grunge
addikt
Hm erdekes...csak fü alatt kerdeem, mi van akkor ha egy Xonar D2 van a gepben? Mostanaban mar nem divat hangkartyaval jo hangokat kapni vagy hogy ertsem ezt az egesz TA hype-ot?
-
vinibali
őstag
"bedobtuk a gépbe a szekrényben porosodó AMD Radeon R9 290X VGA-t"
nem muszály ott szomorkodniamásrészt! ilyenkor a már leképzett hangot akár rögzíteni is lehet? véleményem szerint jó lenne, ha tudnátok valami gameplayes videót megspékelni egy kis TrueAudioval!
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Windows 11
- Futás, futópályák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Okos Otthon / Smart Home
- Vicces képek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3359
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480s - i5-8GEN I 8GB I 256GB I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black - 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen,MS3489
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest