Új hozzászólás Aktív témák
-
Liquido
csendes tag
Számomra jól jött ez az egész hercehurca, ingyen cseréltem 6700 XT-re, a 2 töredékét érő régebbi kártyámmal.
-
DonToni
aktív tag
"Aztán, hogy a gyakorlatban hogyan alakulnak az árak, az manapság megjósolhatatlan."
Jósolok én nektek.... MSRP ár + 400%...... alsó hangon....!
-
micsoda mák, hogy azzal amivel én szeretek játszani, annak 7970m bőven elég.
szevasztok -
SZULTA
tag
Sziasztok!
Azt lehet tudni mikor lesz a pontos megjelenés? Valahol 17 máshol 18.-át írnak.
Valamint hány órakor ?
Köszönöm -
Zeratul
addikt
OFF: Csokiból is lehet venni igazi csokoládét, és csokoládénak hívott növényi zsírokkal feldúsított kakaóvaj alapú kakaómasszát. Ami egyébként a modern élelmiszeripar egyik csodája
Csak a pontosság kedvéért amire gondolsz az nugát. Abban nincs (vagy csökkentett mennyiségben) kakaóvaj, mert az drága. Sovány, kakaóvaj mentesített kakaóporból és növényi zsiradékokból állítják elő. A csokoládéban ellenben csak kakaóvaj lehet, növényi zsiradék nem. Amiben növényi zsiradék van, az mind nugát. Abból is lehet normálisat csinálni, de akkor nem lesz árelőnye a csokoládéval szemben. -
Én azért nem nézek sok játékos átlagot
OK, ezt értem, de válasszuk szét az egyéni igényeket és a GPU-k elemzését. Utóbbiban minél több játék van, annál jobb. Az átlagok persze hajlamosak eltakarni az érdekes, nem túl markáns részleteket (mint pl. a 8GB probléma a HZD-ben), viszont 15-20 játék esetén már elég jó képet mutatnak arról, mit lehet várni a cucctól általában.
Én az Ampere kártyák architektúráját említettem, és abba a GPU-n kívül a VRAM is beletartozik(meg az összes egyéb komponens a NYÁK-on és körülötte) (...)
Aha. Végső soron, az architektúra egy elég jó gumiszó, mindenesetre én a GPU logikai felépítését értem alatta, a funkcionális egységeket, az arányaikat és az összeköttetéseiket. Az eléggé más.
Utilizáció alatt a GPU egységeinek kihasználását értem, bottleneck alatt pedig azt a faktort, ami a legszűkebb keresztmetszet - jelen esetben a GPU-n belül. Az Ampere FP32-es ALU-inak kihasználtsága messze van az ideálistól - ha 4K-ban javul a relatív teljesítmény, akkor az arra utal, hogy az 1080p-ben lévő szűk keresztmetszet lassan áttevődik máshová (feltéve, hogy a kiindulási alapnál ez kb. stabil - mondjuk a 2080 Ti ilyen szempontból jó alapnak tűnik). A pixelek számának növelésével az ALU-terhelés is kb. arányosan növekszik, ezért nem gondolom, hogy az egy ütemezőre ráakasztott két ALU-clusternek ilyen hatása lenne. Miután a HZD eleve kevésbé érzékeny a pixelek számára, mi fájhat neki? A legegyszerűbb irány, hogy túl sok az egy pixelre eső háromszög.#159 Duck663: Gyakorlatban is megduplázták az ALU-teljesítményt, csak sok körülménynek kell összejönni, hogy ez kihasználható legyen, és a mai játékokban ezek jellemzően nem jönnek össze.
Ezt viszont nem értem:
az órajel változtatásával nagyobb mértékben változik a számítási kapacitás, mint a korábbi generációknál
Ezt mire alapozod? Az órajel növelésével a GPU összes része gyorsul, az ALU-k ugyanannyira, mint az ütemezők, a ROP-ok meg az összes többi. -
Darmol
senior tag
Arra gondolsz, hogy ha több különböző, rögzített órajel mellett vizsgáljuk a számítási teljesítményt, és a teljesítménygörbén legalább egy törést látni, akkor a szűk keresztmetszet tényleg létezik és az architekturális sajátosságok ismeretében lehet keresni az okokat, mivel a törés helye a jellemzője?
-
Duck663
őstag
Gondoltam elég ha utalok rá, de nem. Ez: "Azt viszont továbbra sem látom sehol alátámasztva, hogy az Ampere ALU-struktúrájában kellene keresni a relatíve jobb 4K-s teljesítmény okát abban a pár játékban."
És hogy miért is?! Érzem, hogy ez lenne a következő kérdés, úgyhogy most ezt megelőzöm. Elméletileg megduplázták a FP32-es teljesítményt, elméletileg, gyakorlatban nem, de az nem számít, ami számít, hogy mindenképpen van pozitív hozadéka, így az órajel változtatásával nagyobb mértékben változik a számítási kapacitás, mint a korábbi generációknál, és ha erre a játék az átlagtól nagyobb FPS változással reagál, akkor az ennek a kialakításnak köszönhető. -
Kansas
addikt
Én azért nem nézek sok játékos átlagot, mert semmi értelmét nem látom. Egyszerre az ember egy játékkal játszik. Pl AC Odyssey-vel játszok, Valhallával is biztosan fogok, de pl a Horizon Zero Dawn teljesen hidegen hagy, innentől kezdve számomra, ha én akarnék VGA-t venni(nem akarok, konzolon tolom az AC-kat is), a két AC játék számítana, a HZD meg kicsit sem.
Persze szeretek én is minél több játékot tartalmazó teszteket nézni, de egyesével, nem átlagot vonva, hogy egy esetleges számomra érdektelen játék ne torzítsa a "végeredményt", se föl, se le.
Azt viszont nem mondtam, hogy az ALU struktúrában van a magyarázat, az FP32-es trükközés csak egy példa volt, hogy az is számíthat. Én az Ampere kártyák architektúráját említettem, és abba a GPU-n kívül a VRAM is beletartozik(meg az összes egyéb komponens a NYÁK-on és körülötte).
A CPU-limit azért érdekes kérdés, mert bőven függhet a GPU-tól illetve a játék motorjától is, hogy milyen körülmények között lesz a CPU a limitáló tényező. Például amit említesz az "utilizációs bottleneck" az pont egy ilyen jelenség(már ha jól értelmezem, mit értesz alatta)... -
A fő különbség szerintem az volt, hogy én elsősorban a sok játékos átlagot néztem, te pedig egyes játékokat. Szóval volt értelme visszatérni a civilizált mederbe
Azt viszont továbbra sem látom sehol alátámasztva, hogy az Ampere ALU-struktúrájában kellene keresni a relatíve jobb 4K-s teljesítmény okát abban a pár játékban, ahol ez felbukkan. Utilizációs bottleneck ettől még akkora van benne, mint egy ház - ha nem lenne, akkor pl. a 3060 40-50%-kal lehetne gyorsabb, mint a 2060. Ha meg a másik véglet lenne igaz, miszerint nagyon ritkán lehet mindkét clustert etetni, akkor 5-10%-kal. Ehhez képest olyan 25-30%-ról van szó - pont a közepe.
-
Haladunk
Akkor pár dolgot tűzzünk le:
- A régebbi generációk és az Ampere között egyes játékokban (de nem az átlagban) látható jelentősebb különbség az 1080p->1440p->2160p teljesítményvesztésben
- A Navi 20 jellemzően hasonlóan viselkedik, mint az Ampere
- Ezeknek a különbségek játéktól függően potenciálisan más-más okokra vezethetők vissza - a CB tesztben is van bőven olyan, ahol CPU-limit van (Death Stranding, F1 2020, Gears, SOTR biztosan). Ezen felül van pár, ahol a 3090 már karcolja a CPU-limitet, a többi még nem, úgyhogy vszleg érdemesebb a 3080-at nézni.Amit én a HZD-nál látok:
- CPU-limit ebben az esetben tényleg nemigen látszik, csak a 3090-nél
- A szokottnál sokkal kevésbé pixel-heavy a játék, az 1080p->4K váltás 65-70%-ra ejti az FPS-t, a jellemzőbb 40% helyett
- 1080p-ben van némi gond az új generációs top tier kártyákkal, a 2080Ti-hez képest mindegyik ellép a 1440p-ben, a Radeonok és a 3090 jelentősen, a 3080 kevésbé. Utána az ugrás 2160p-re már nem olyan jelentős.
- Jó meglátás a 8GB memória problémája 4K-ban - ha összeveted a min és az avg FPS-eket, akkor azt látod, hogy jellemzően 15-20% van közöttük, míg 4K-ban a 8GB-os kártyáknál ez felmegy 40-50%-ra. A 3070-nél amúgy pont nem, de valószínűleg már így is megszenvedik az átlag FPS-ek a memóriahiányt.A fenti 4 dolgot összerakva, nekem az a véleményem, hogy a HZD-ben a legnagyobb GPU-knak egyszerűen kevés a frontendje ahhoz, hogy a rengeteg ALU-t etessék 1080p-ben. 1440p-ben már majdnem normalizálódik a helyzet, de még 4K-ra is marad egy kis javulnivaló. 4K-ra ugráskor pedig a 8GB-os kártyák elkezdenek szenvedni, tovább homályosítva a képet.
-
Kansas
addikt
Nézőpont kérdése, hogy ezt minek látod:
- AMD teljesítményvesztés
- Ampere-ek szarul skálázódnak lefele 4K-ról
- Ampere-ek jól skálázódnak felfele WQHD-ról(gyanúm szerint natív 8K-ra lépve is kevesebbet buknak a többi VGA-nál, csak az pillanatnyilag senkit se érdekel)Ami számomra biztosnak tűnik, az az, hogy van köze az Ampere-ek FP32 trükközéséhez, de talán ennél is jobban a VRAM mennyiségéhez és sávszélességéhez.
-
Kansas
addikt
Nos szóval...
Akkor nézzük is az eredeti ellenőrzésemben szereplő Metro Exodus... helyett az egy kivételt, a Horizon Zero Dawn-t - most esett le hogy a Metro nem volt Steve listáján a jelenséget jól demonstráló játékok(AC Odyssey, R6 Siege, Doom Eternal, F1 2020, Horizon Zero Dawn) között(az első kettővel a CB nem tesztelt, a maradékból hasraütésre választottam egyet):Semmi eget verőt nem csináltam egyébkélnt, csak a kapcsolódó értékeket összerendeztem és extraként számoltam egy deltát hogy mennyivel magasabb az átlag framerate az eggyel kisebb felbontáson.
1080p:
RTX 3090: 119.5 FPS (136%)
RTX 3080: 110.8 FPS (126%)
RTX 3070: 100.4 FPS (114%)
RTX 2080Ti: 88.1 FPS (100%)
RTX 2080S: 79.1 FPS (90%)
RX 6900XT: 116.7 FPS (132%)
RX 6800XT: 106.8 FPS (121%)
RX 6800: 91.1 FPS (103%)
RX 5700XT: 69.6 FPS (79%)1440p:
RTX 3090: 104.8 FPS (146%) = 14.0%-kal több 1080p-ben a framerate
RTX 3080: 92.7 FPS (129%) = 19.5%-kal több 1080p-ben a framerate
RTX 3070: 82.0 FPS (114%) = 22.4%-kal több 1080p-ben a framerate
RTX 2080Ti: 71.8 FPS (100%) = 22.7%-kal több 1080p-ben a framerate
RTX 2080S: 64.4 FPS (90%) = 22.8%-kal több 1080p-ben a framerate
RX 6900XT: 100.6 FPS (140%) = 16.0%-kal több 1080p-ben a framerate
RX 6800XT: 92.3 FPS (129%) = 15.7%-kal több 1080p-ben a framerate
RX 6800: 78.5 FPS (109%) = 16.1%-kal több 1080p-ben a framerate
RX 5700XT: 55.3 FPS (77%) = 25.9%-kal több 1080p-ben a framerate2160p:
RTX 3090: 71.8 FPS (152%) = 46.0%-kal több 1440p-ben a framerate
RTX 3080: 62.6 FPS (133%) = 48.1%-kal több 1440p-ben a framerate
RTX 3070: 51.3 FPS (109%) = 59.8%-kal több 1440p-ben a framerate
RTX 2080Ti: 47.1 FPS (100%) = 52.4%-kal több 1440p-ben a framerate
RTX 2080S: 40.9 FPS (87%) = 57.5%-kal több 1440p-ben a framerate
RX 6900XT: 67.5 FPS (143%) = 49.0%-kal több 1440p-ben a framerate
RX 6800XT: 61.1 FPS (130%) = 51.1%-kal több 1440p-ben a framerate
RX 6800: 52.6 FPS (112%) = 49.2%-kal több 1440p-ben a framerate
RX 5700XT: 34.3 FPS (73%) = 61.2%-kal több 1440p-ben a framerateA 3060Ti azért nem lett beletéve, mert a konklúzióhoz legfontosabb 2160p felbontáson nem lett megmérve CB által.
Konklúzió: mind tévedtünk valamennyit, ugyanis:
- nem látok ezekben az értékekben CPU-limitet - addig tiszta sor, hogy nem szükségszerűen cáfolja önmagában a felbontás csökkenésével monoton módon növekedő framerate, de azzal együtt, hogy a VGA-k erejének növekedésével is monoton nő a framerate, már egyértelműen a CPU-limit hiányát valószínűsíti, és ezzel szemben nem látok semmit a másik oldalon, ami viszont a CPU-limit jelenlétére utalna- a két nagyobb Ampere nagyobb 4K skálázódási előnye csak az előző generációs kártyákkal szemben van meg, bár az RDNA2-khöz képest is marad valamennyi kimutatható extra előny, de az messze nem drámai - ez viszont annyiban elnézhető a HU csapatának, hogy az ő elemzésük megjelenésekor(2020. október 6.) még nem jött ki sem a 3070, sem az AMD lineup, így az előző generációra és a két nagyobb Amprer-re voltak kénytelenek alapozni, ami a később megjelent VGA-k mérési eredményeiből láthatóan torzítást eredményeztek.
- A 3070, 2080S és 5700XT viszonylag hasonóan szerepel 1440p->2160p közötti framerate-esés kapcsán, annak ellenére, hogy két különböző generáció 3 különböző architektúrájú tagjáról van szó, az egyetlen közös pont bennük a VRAM mennyisége(8GB), ami úgy tűnik, ebben a játékban kevés 2160p-re
- szintén ugyanebben a deltában(1440p->2160p) érdekes különbség van a két nagyobb Ampere és a kistesó közt, amit én szintén a VRAM-ra fognék, részben a mennyiségére, részben a típusából(GDDR6 vs GDDR6X) fakadó sávszélesség-előnyére, bár az nem tiszta számomra, melyik számít többet
Megjegyzés: nyilván a fentiek kifejezetten csak az általad linkelt CB teszt adatai alapján ennek az egy játéknak az esetében igazak, de a többi játékra, több tesztelő számai alapján csinálja meg az, akit ezért fizetnek...
-
Duck663
őstag
-
Pedig kéne az az elemzés, mert én a Metro Exodusnál is azt látom, hogy pár % extrát tud felmutatni a 3080 a 6800 XT-vel szemben, amikor 1440p-ről 2160p-re lépünk (5.6% helyett 8.7%). A 3070 és a 6800 viszonylatában meg még fordítva is van a dolog - a 3070 gyorsabb 1080p-ben, a 6800 pedig 1440p-ben és 2160p-ben.
-
Kansas
addikt
Nos, van egy rossz hírem: a te elemzésedhez hasonlót csináltam a Metro Exodus kapcsán a CB teszt eredményei alapján(RDNA2 adatok hiányában RDNA1-et, Turingot és a szemlééetesség kedvéért a 3090-et belevéve), de míg megírtam, eldobta magát a login session-öm, és hülye fejjel nem tettem ki vágólapra az egész irományt küldés előtt, szóval buktam az egészet.
Bár eszem ágában sincs az egészet újra megcsinálni, a lényegi konklúziót azért leírom újra, a CB adatok alapján ellenőrizheti bármikor bárki akinek van ráérő ideje/kedve.
Szóval: mindhárman tévedtünk, úgy tűnik. Te azért mert a CPU limitre fogtad, ami a Metro esetében egyáltalán nincs jelen, ellenben a skálázódás-különbség látványos a 3080 és 3090 esetén, míg jelentősen kisebb mértékű a 3070 esetében. És ez utóbbiból fakad a HU és az én tévedésem, ugyanis a HU elemzése a 3070 megjelenése előtt 3 héttel jött ki, tehát nem tartalmazhatott 3070-es méréseket, amik viszont kulcs-jelentőségűeknek bizonyultak szerintem. Ugyanis arra engednek következtetni, hogy a jelentősen jobb 4K-ra skálázódás szvsz a VRAM-beli különbségekre vezethető vissza: kisebb mértékben a mennyiségre(a 3070 8GB-ja 4K-ban már tud limitálni némelyest) leginkább viszont a GDDR6 helyett GDDR6X használata miatt, ami jelentős sávszélesség-növekedéssel járu.i. : igazán lehetne tenni valamit a fórum-motorral, gáz ez így, hogy a küldés folyamán történő új authentikáció eldobja a komplett komment tartalmát. Azt se bánnám, ha egy hosszú komment írása közben nem járna le a session.
-
Dtomka
veterán
-
Yeffy
veterán
Egy idegen civilizáció helyében én is továbbállnék... nagyon messze van attól az ember(iség), hogy alkalmas legyen egy idegen civilizációval való kapcsolatfelvételre. Amikor ember gyűlöl embert, csak azért mert másképp gondolkodik, akkor egy teljesen idegen, idegenül kinéző, valószínűleg teljesen másképpen gondolkodó élőlénnyel mit csinálna?
+ végtelen, sajnos...
-
Z10N
veterán
https://www.nytimes.com/2017/12/16/us/politics/pentagon-program-ufo-harry-reid.html
https://www.nytimes.com/2017/12/29/science/ufos-aliens-space-travel.html
https://www.nytimes.com/2019/05/26/us/politics/ufo-sightings-navy-pilots.html
https://www.nytimes.com/2020/05/14/us/politics/navy-ufo-reports.html
https://www.defense.gov/Newsroom/Releases/Release/Article/2314065/establishment-of-unidentified-aerial-phenomena-task-force/
-
Darmol
senior tag
-
Z10N
veterán
New York Times cikkek:
https://www.nytimes.com/2017/12/18/insider/secret-pentagon-ufo-program.html
https://www.nytimes.com/2020/07/23/us/politics/pentagon-ufo-harry-reid-navy.html
Kormany oldalak (Pentagon/Navy):
https://www.navair.navy.mil/foia/documents
https://www.defense.gov/Newsroom/Releases/Release/Article/2165713/statement-by-the-department-of-defense-on-the-release-of-historical-navy-videos/
Interjuk:
https://www.youtube.com/watch?v=aB8zcAttP1E
https://www.youtube.com/watch?v=Eco2s3-0zsQ
-
Duck663
őstag
Már amikor sikerül megoldani a landolás kérdéskörét.
Honnan tudod, hogy nem éppen azért akartak a földön landolni, mert valami gondjuk volt odafent? Pl.: találkoztak egy kisebb kődarabbal. Hány repülőn ejtett már sebet egy madárraj?
Egy idegen civilizáció helyében én is továbbállnék... nagyon messze van attól az ember(iség), hogy alkalmas legyen egy idegen civilizációval való kapcsolatfelvételre. Amikor ember gyűlöl embert, csak azért mert másképp gondolkodik, akkor egy teljesen idegen, idegenül kinéző, valószínűleg teljesen másképpen gondolkodó élőlénnyel mit csinálna?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD azt mondta még januárban, hogy Full HD-ben azért működnek jobban az RDNA 2 dizájnok, mert ilyenkor sok bájt jut egy pixelre a 128 MB-os cache-ből. Ez a felbontás növelésével romlik, mert több a pixel, de a cache kapacitása állandó. 4K-ban is menne durván az RDNA 2, ha lenne rajta 256 MB-os IC, csak az a baj, hogy arányaiban az nem éri még meg a tranzisztorköltséget.
Persze ez az egész játékfüggő. Tehát nehéz általánosítani.
-
Rendben, nézzük a Shadow of the Tomb Raidert:
1080p:
RX 6900 XT: 128.6 FPS (100%)
RX 6800 XT: 128.6 FPS (100.0%)
RTX 3080: 127.1 FPS (98.8%)
RTX 3070: 122.6 FPS (95.3%)1440p:
RX 6900 XT: 119.8 FPS (105.7%)
RX 6800 XT: 113.3 FPS (100%)
RTX 3080: 114.3 FPS (100.9%)
RTX 3070: 90.1 FPS (79.5%)2160p:
RX 6900 XT: 70.2 FPS (107.8%)
RX 6800 XT: 65.1 FPS (100%)
RTX 3080: 67.3 FPS (103.4%)
RTX 3070: 50.4 FPS (77.4%)Elemzés:
1080p-ben a 3 kártya 5%-on belül van, nyilván van valamilyen masszív limitáció - 99% valószínűséggel CPU / system ram / PCIE sávszélesség, 1% valószínűséggel valami más.
1440p-ben már kb. a normális arányok látszanak, miután közel vannak az 1080p-ben látott kimaxolt 128.6 FPS-hez, valamennyi CPU-limitet itt is gyanítok, de itt kellene keresztmérés, hogy biztos legyen. A 3080 1%-kal gyorsabb, mint a 6800 XT, és 4.6%-kal lassabb, mint a 6900 XT.
2160p-ben egy kicsivel széthúzódik a mezőny - a 3070 egy kicsit visszább csúszik, a 3080 és a 3090 egy kicsit előrébb lép. A 3080 a 6800 XT-hez képest 2.5%-ot javul, a 6900 XT-hez képest pedig 0.5%-ot.Konklúzió:
A 3080 és a 6800 XT relatív sebessége között látható 2.5% változás arra utal, hogy egyes játékokban a 3080 minimálisan előrelép 4K-ban. Miután a 17 játék átlagát mutató összegzésben ez a különbség nem látszik, a mértéke miatt már eleve kétes a dolog - és ráadásul a 6900XT-hez képest érdemben nem lép előre a 3080, tehát ezek a mérések egyáltalán nem támasztják alá a felvetést, miszerint a GA102 4K-ban bármilyen jelentőséggel bíró előrelépést mutatna a Navi-hoz képest.Ha az a mondás, hogy FHD-ben az AMD a menő (amit ez a mérés amúgy megintcsak nem támaszt alá), annak sokkal inkább az lehet az oka, hogy bizonyos körülmények között jobban bánik a CPU-limites helyzettel.
-
Kansas
addikt
Azért van egy pont, ami után a "valami félrement" nem kielégítő magyarázat. Mi a naprendszerből se jutottunk még ki(sőt igazából a Földről se, az a pár tucat holdjáró nem elég hozzá), mégis meg tudjuk oldani a landolás kérdéskörét...
Egyébként Neil Degrasse Tyson után szabadon: nem az a gondolat aggaszt, hogy idegenek járhattak már a Földön, hanem, hogy intelligens létformákat kerestek, de elmentek, mert itt nem találtak...
-
Duck663
őstag
"Közel sem biztos, hogy egy civilizáció el tud érni olyan fejlettségi szintet" Hány meg hány különböző fejlettségi szintű civilizáció lehet a világegyetemben? Halovány lila dunsztunk sincs erről. Az hogy egyik vagy másik nem jut el oda, nem jelenti azt, hogy egyik sem képes. Főképp, ha megnézzük, hogy milyen idős is a világegyetem. Gondolj bele, hogy egy másik civilizáció csak ezer évvel van a föld előtt, az most hol járhat fejlettségben, ha megnézzük azt mi hol jártunk ezer esztendővel ezelőtt, és itt sok millió éves differencia is lehet. Persze az is lehet, hogy abban az ezer esztendőben simán kinyírta saját magát az adott civilizáció, a mi civilizációnk is ebbe az irányba tart.
"a gyakorlati kivitelezés tekintetében naprendszer méretű objektumok megépítésére van szükség hozzá." Gyakorlati kivitelezés? Hmmm, mit építesz a sufniban.
#127 Kansas: Igen akár. Hányan haltak meg különféle repülőgépek/hajtóművek kísérletei során, mert valami félrement.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A féreglyuk elméleti lehetőség. Közel sem biztos, hogy egy civilizáció el tud érni olyan fejlettségi szintet, hogy negatív energiával féreglyukat kreáljon. Elméletben el lehet rajta gondolkodni, de a gyakorlati kivitelezés tekintetében naprendszer méretű objektumok megépítésére van szükség hozzá.
-
Kansas
addikt
Nem véletlenül nem tanítják, nagyon jó tanár(kb. Öveges szintű) kell ahhoz, hogy úgy adja át, hogy a diák számára értelmes legyen. Jó, ha a speciális relativitás-elméletet le tudják értelmesen adni.
Ez már az a része a fizikának(pl. a kvantummechanika mellett), ahol a józan paraszti logika már nem segít, inkább csak hátráltat. -
Duck663
őstag
"olyan elképesztően nagyok a távolságok a világegyetemben, hogy szinte lehetetlen azokat áthidalni." Hmmm, vagy nem ismerjük a módját annak, hogyan lehet "könnyen". Egy fejlettebb civilizáció számára viszont nem biztos, hogy annyira lehetetlen a dolog, simán lehet, hogy az ami számunkra elérhetetlen távolság az számukra egy "hétvégi" kiruccanás. Mondjuk "átugrani" egy másik naprendszerbe.
Ajánlom megtekintésre a Csillagok között című filmet, UFO egy szál sincs benne, de a relativitásra azért rávilágít!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
drotsztyuart #122 üzenetére
Nem, ugyanis ha vannak is UFO-k (sőt, bizonyos, hogy van élet a földön kívül), olyan elképesztően nagyok a távolságok a világegyetemben, hogy szinte lehetetlen azokat áthidalni. Az emberek gondolhatják azt, hogy láttam már földönkívülit, de ez maximum annak a következménye, hogy nem tanították az iskolában az általános relativitást.
-
drotsztyuart
tag
Amugy gondolkodtatok mar azon hogy ufos cikkeket is lehozzatok ?
Tech az is.
Ufokat latnak, de nincsenek vga meg van, de senki nem latott olyat egy jo ideje.
Abu meg azt is megszakerti majd. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Eleve a másik ALU Int32-t is csinál, aminél a warpok közötti függőség jóval ritkább, az szinte mindig befogható. Emellett nem csak az alu kapacitás a végleges teljesítmény meghatározója. Sőt, manapság számos olyan új játék van, ami már shaderek szintjén is cache-aware optimalizálást használ, vagyis a konkurens wave-ek számát egy shaderben direkt visszafogják, hogy nagyobb legyen a cache hit, ezt a leg-leg-legújabb játékok kiegészítik cache-aware leképezőkkel is. Ilyen az új EGO motor (Dirt 5), az új Anvil (AC Valhalla), az új Frostbite (Star Wars Squadron). Ezeknél már a konkurens wave-ek száma is annyira alacsony, hogy szinte minden hardveren a sárga zónában mennek, vagyis alapvetően jó ha egy wave-nek van elég adat futni.
Egyébként az NV például ezeket a cache-aware optimalizálásokat nem ajánlja. Nem azért, mert nem lehet vele nyerni, hanem azért, mert sok a buktatója. Ha jól csinálja egy fejlesztő, akkor simán kihoz belőle +10-15%-ot, ami jó, de ha nem optimalizálnak jól, akkor ott találja magát a GPU, hogy nincs adat egy wave-et sem futtatni, ami gond. És sajnos relatíve könnyű utóbbi helyzetbe belefutni, borzalmasan jól le kell profilozni egy alkalmazást, hogy egy GPU-nál jól működjön a lokalitási elv kihasználása. És sokszor ez sem elég. A hagyományos, erőforrás-allokációra való optimalizálásnál csak az lebeg a szemed felett, hogy a wave-ekkel a hardver zöld zónájában legyél. Erre mindegyik hardver hasonlóan reagál, és valljuk be jelentős különbség az LDS és a regiszterek tekintetében sincs. Ellenben, ha a cache hitre gyúrsz, akkor úgy azért igencsak eltér a Turing, az Ampere, az RDNA, a GCN, stb. Még ha mindegyik hardveren el is éred, hogy konkurens wave-ben még a sárga tartományban legyél, akkor is az a hardver produkálja majd a legtöbb cache-hitet, amelyben egy multiprocesszor illetve szimplán az egész GPU durván ki van tömve cache-sel. Ez korunk nagy problémája egyébként, mert az új konzolokon nagyon sokat lehet nyerni ebből, míg PC-n a sok különböző architektúra miatt sok a buktató, de fejlesztőként elgondolkozol rajta, hogy csak a PC-re érdemes-e most belekezdened százezer sornyi shadert átírni. Ritkán lesz majd igen a válasz. És ez a friss játékokban már inkább hatással van a teljesítményre. -
Kansas
addikt
Képzeld, megnéztem, és ahogy a HardwareUnboxed tesztben úgy a GamersNexusnál, itt a PH-n de még az általad linkelt Computerbase tesztben(bár a fura grafikon-elrendezés nem könnyíti meg az észrevételét) is látható a tendencia, pl a 6800XT és a 3080 közt, hogy az AMD még fölényben van 1080p-n, kisebb fölényben 1440p-n és az NV átveszi a vezetést 4K-ban. Pl Tomb Raider-ben...
Nyugodtan nézd meg újra... nekem egyelőre munkanapom van, de munkaidő után szívesen belemegyek részletesebben.
Egyelőre annyi, hogy nem véletlen, hogy az általános konklúzió az, hogy 4K-ban az NV a menő. FHD-ban pedig az AMD... persze vannak olyan játékok, ahol az egyik gyártó minden felbontásban viszi a koronát, de a tendencia attól még látszik. -
Ahogy gondolod, érvek ellen amúgy is be voltál oltva ebben a thread-ben.
Gyakorlatilag inkább saját magának és a CPU-limites elméletének mond ellent.Nagy divat lett ezen az oldalon ilyenekkel alaptalanul dobálózni, amikor nincsenek észérvek. Márpedig nincsenek - feldobod, hogy a "jelenség" miért nem érinti a 6900XT-t. Megnézted, hogy a "jelenség" érinti-e a 6900XT-t? Én megnéztem, és azt látom, hogy pont ugyanakkora a különbség közte és a 3090 között 1440p-ben, mint 4K-ban. 6800XT és 3080 esetében detto. A lassabb kártyáktól valóban jobban elhúz mind a négy kártya 4K-ban - a szintén Ampere 3070-től is. Vajon miért? Az RDNA2-ben is vannak rejtélyes erőforrástartalékok, amiket csak 4K-ban lehet előhúzni? De a GA104-ben már nincsenek?
Az RX6000-es sorozat és a GA104-es kártyák tesztjeiből teljesen egyértelmű, hogy a HU következtetései hibásak voltak - ami annyiban nem meglepő, hogy az alapfelvetésük is rossz volt. Elmagyaráztam, hogy miért, ha nem akarod megérteni, az a te dolgod. Ha nem olvasod el az indoklásként belinkelt teszteket (és később azt írod, hogy a logikám nincs mérésekkel alátámasztva), az is a te dolgod. Viszont ezek után ne nagyon várd el, hogy bárki komolyan vegyen. -
Kansas
addikt
válasz
Petykemano #112 üzenetére
Mármint az 56CU-s sima Fury-ra vagy a 64CU-s Fury X-re? Illetve Vegából is csak 56 és 64CU-s verzió volt, 40-esre nem emlékszek... tudtommal az első 40CU-s Radeon az RX5700XT...
De igen, rémlik, hogy mintha némelyik AMD VGA-ról is lett volna ilyen mondás, hogy jól skálázódik felfele, már nem emlékszek, melyikről(talán valamelyik IGP...
), csak arra, hogy nem sokat számított, mert eleve nem adott elég frame/s-t az alacsonyabb settinggekkel sem.
-
Kansas
addikt
válasz
Petykemano #111 üzenetére
Mármint melyik elődjéhez képest? Alighanem a 2080Ti-hoz képest a 3080-ban - más viszonylatban nem található meg 2x-es különbség Turing és Ampere GPU-k között...
De a teljes képhez az is hozzá tartozik, hogy pl. a Tensor-magok száma feleződött a 2080Ti-hez képest, az RT magok és a TMU-k száma nem változott, illetve 11-ről 12-re nőtt a ROP-blokkok száma. A memória-alrendszer is teljesen megváltozott.Más szóval: architekturális jellegzetességek különböznek.
Amik nyilván befolyásolják a bottleneck-eket illetve végső soron hogy hol találató a CPU/GPU limit, csak épp az ok-okozati összefüggés van fordítva, mint gbors elővezette. -
Kansas
addikt
Ahogy gondolod, érvek ellen amúgy is be voltál oltva ebben a thread-ben.
Ha sima CPU vagy vegyes limitről lenne szó, akkor nem csak és kizárólag az Ampere kártyákat érintené ez a jelenség, hanem pl. az RX6900XT-t is. Te a HU logikájában és hozzáértésében látod a hibát, én a tiédben. Kettőtök közül nem a tiéd van mérésekkel alátámasztva.#109 b. : és azt is elmagyaráznád, ez miben mond ellent annak amit én írtam? Gyakorlatilag inkább saját magának és a CPU-limites elméletének mond ellent.
-
Próbáljuk meg akkor a másik oldalról, hátha úgy könnyebb átütni a "bántsák az NVidiát" reflexeden.
Itt abba is hagytam az olvasást. Vagy értelmes ember módjára beszélünk, vagy baromságokat vagdosunk a másik fejéhez. A kettő együtt nem megy, és a másodikkal meg szórakoztass mást. Adieu.
#106 Abu85: a kártyák teljesítménye nem arra utal, hogy nagyon ritkán megy együtt a kettő, jóval gyorsabb mindegyik, mintha csak feleannyi FP32 ALU lenne bennünk. Ettől még elhiszem, hogy jelentősen rontja a kihasználhatóságot - viszont ettől nem lesz relatíve gyorsabb az architektúra 4K-ban, mint alatta.
-
" könnyebb átütni a "bántsák az NVidiát" reflexeden."
Igen, gbors pont az az ember aki nem szokott korrekten hozzáállni bármelyik gyártóhoz. ref
ha értelmezed mit írt, akkor azt írta Abu is tulajdonképpen amit gbors...értelmezni nem nehéz szerintem :
gbors: "magas a számítási kapacitás, és nehéz etetni."
Abu: "Az Ampere-ben nehéz etetni a második FP32 futószalagot." -
slmSIG
tag
Na, nekem pont ilyen kártyám van a virtuális gépemben!
....it's awesome!
Kölcsönt tudom adni virtuálisan, virtuális tesztre!
Én azt az időt várom, amikor bemutatni sem tudják az új kártyát, mert már bányászik! -
Kansas
addikt
Szerintem rossz oldaláról közelítettük meg a jelenséget, ha "varázslatos architektúrális limit"-ről beszélsz. Nincs ilyen "varázslatos" limit.
Próbáljuk meg akkor a másik oldalról, hátha úgy könnyebb átütni a "bántsák az NVidiát" reflexeden.
Tehát, újrafogalmazva ugyanazt: Az Ampere architektúrában van egy olyan kúl új feature(a DLSS mellett), ami magas GPU terhelés mellett (tipikusan 1440p feletti felbontásokon, tehát 4K/8K) extra erőforrásokat tud bevonni az FP32-es számításokba azáltal, hogy az INT32 operációkra épp nem használt INT32 feldolgozótömbök használhatóak FP32 utasítások végrehajtására is. A gyakorlati végeredmény, hogy ezek a VGA-k az esetek egy jelentős részében jobban skálázódnak 1440p-ről felfelé, mint a saját korábbi termékek és a konkurens VGA-k.
Egyébként biztosra veszem, hogy ez nem csak a játék felbontásának növeléséhez jöhet jól, hanem egyéb FP32-számolásigényes feladatokhoz is.
És azt is, hogy enélkül az architektúrális sajátosság nélkül kevésbé szerepelnének jól az RTX 30xx kártyák az RX6xxx Radeonok ellen 4K-ban...Így fogalmazva jobban tetszik?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát a 3 GHz a Navi 22-nek nem lesz meg, ugyanis 2950 MHz az órajellimitje. Az majd a még kisebb Navi esetében lesz realitás.
#104 gbors : Az Ampere-ben nehéz etetni a második FP32 futószalagot. A gond az, hogy ugyanazon az ütemezőn vannak, tehát ugyanazok a warpok futhatnak rajtuk. De az esetek jó részében a programozók nem figyelnek arra, hogy a warpok ne függjenek egymástól, mert minden korábbi architektúrában úgy volt, hogy egy adott ciklusban csak egy tömb állt egy ütemező rendelkezésére. Tehát a shader kódok nagy részében a warp sajnos függnek egymástól, és emiatt vagy az egyik futószalag működik, vagy a másik. A kettő együtt nagyon ritkán használható.
-
A HUB-video elsősorban azt támasztja alá, hogy a készítője nincs tisztában a vegyes limittel, mint jelenséggel. Nem akarom bántani őket, általában színvonalas anyagokat adnak ki a kezükből, de egy ilyen témába rossz ötlet volt belefolyniuk, a videoból látszik, hogy sem odavágó szakértelemmel, sem megfelelő tesztmódszerekkel nem rendelkeznek egy ilyen jelenség elemzéséhez. A következtetéseik arra a feltételezésre épülnek, hogy ha a felbontás csökkentése mellett nő az FPS, akkor az eredeti felbontásban nem volt CPU-limitáció - ez nyilván nem szükségszerű. A végkövetkeztetés pedig homályos hadoválás - a 3070-es teszt, amit linkeltem, teljes mértékben cáfolja is.
A 3070-nek valóban sokkal alacsonyabb a sávszélessége, de ez aligha gátolja komolyan 4K-ban - a 3060 Ti nem megy közelebb hozzá, pedig egyforma a sávszélességük, miközben minden más területen 20%-kal előrébb van a 3070. A 8GB hatása egyelőre minimális - sajnos elég kevés oldalon van a 3060-asokkal 4K teszt, de a Tom's HW tesztje szerint egyedül a HZD-ben problémás a dolog, és az átlagos FPS-t ott is csak minimálisan rontja.
Szóval nincs itt varázslatos architektúrális limit az Ampere-ben a duplázott FP32 kapcsán - pusztán csak rettenet magas a számítási kapacitás, és nehéz etetni.
-
Hunter2
addikt
" A boltok meg rojtosra tömik a zsebüket."
El kell keserítselek, boltom van és még csak képen láttam RTX 30-as kártyát a nagykeres 320k-s nettó beszerzési árral (3060) meg nem vagyok beljebb. Ph-n mindenféle random józsi számla nélkül olcsóbban adja mint én nettóban kapnám. -
Dtomka
veterán
válasz
yericho800 #36 üzenetére
-
Kansas
addikt
Igen, ezt a CPU-limites magyarázatot én is hallottam, de nem meggyőző hogy mindig az lenne mögötte(bár kétségkívül előfordul), nekem a HU-féle magyarázat logikusabbnak tűnik, és teszteredményekkel is alá van támasztva.
Plusz, a 3070 kapcsán ne felejtsd el, hogy onnantól lefele az Ampere kártyákon ugyanolyan "mezei" GDDR6 VRAM van, mint a Radeonokon, míg a 3080/3090-en GDDR6X, jelentősen magasabb sávszélességgel. Arról nem beszélve, hogy a 3070-et 4K-ban a 8GB VRAM mennyiség is limitálhatja már... ez utóbbi ki fog derülni a 3060 tesztekből, hogy így van-e... -
Ez az "Ampere sokkal jobban szerepel 4K-ban" dolog nagyrészt legenda, elsősorban a 3080 és a 3090 CPU-limitáltságából született. A 3070-re egyáltalán nem igaz (nézd össze itt az 1080 Ti-vel), és a 3080 esetében sem jelentős. Az RDNA2-vel szemben igaz lehetne, mert a 6800-asoknak 4K-ban fájhat a sávszélesség hiánya - de a tesztek ezt sem igazán támasztják alá.
A különbség azon része, ami nem CPU-limit, nagy valószínűséggel a GPC-k számával van összefüggésben - a 3070-nek ugyanannyi van, mint a 3080-nak, és lehet, hogy a frontend már egy kicsit kevés a 3080-nak.
-
Kansas
addikt
válasz
Petykemano #93 üzenetére
"konkrétan a 6800XT és 6700 vonatkozásában" konkrétan ebben az esetben érvényes a levezetésed, mert az architektúra azonos.
De nézd a másik oldalt: NV Ampere kártyákon van ez a trükk amivel az FP32 utasítások feldolgozását támogatják, ami viszont csak magas terhelés mellett látszik meg. Így az a helyzet áll elő, hogy 4K-ban arányaiban sokkal jobban szerepelnek az Ampere-ek mint FHD/WQHD-ban, már az RDNA1/2-es kártyákhoz(és persze a Turingokhoz/Pascal-okhoz) képest, és ennek semmi köze se a CU-k számához, se a működési frekvenciájukhoz, egyszerűen architekturális sajátosság. Hasonló "gimmick" az AMD oldalon pl. az "Infinity Cache"... -
hombre[EU]
veterán
wow, hát ez sem lett olcsó
500€-ért pöppet kevés az 1440p60 amit most tud (meg a többi is)...és két éven belül már nem fog tudni.
asszem félre rakom a pc-t a konzol generáció közepéig -
Petykemano
veterán
Hát nem tudom. Nekem eddig ez a tapasztalatom.
korábbi GCN-es generációk során mindig az volt, hogy az nvidia 30-40%-kal magasabb frekvenciát ért el szívószál-vékonyságú memóriasávszélességgel a GCN széles kialakításával szemben.
Egy GCN alapú lapka több CU-val rendelkezett alacsonyabb frekvenciával, mint nvidia vetélytársa, ami viszont mondjuk 30%-kal magasabb frekvenciát ért el. Számok terén azt láttuk, hogy (elméleti max) tflops tekintetében a GCN alapú kártya vezet, és mégis alulmarad.
Minél nagyobb volt a felbontás, annál inkább csökkent a GCN alapú lapka és az nvidia ellenlábas közötti különbség. (Csak ez senkit nem érdekelt, amikor ez 20-30fps-t jelentett) Nem állítom, hogy minden különbség csak ebből fakadt, de sokmindent magyarázott.konkrétan a 6800XT és 6700 vonatkozásában:
a 25%-kal magasabb frekvencia alacsony, közepes és magas felbontáson is 25% többletteljesítményt eredményez. (amennyiben a memória is hasonlóképp skálázódik)az 50%-kal több CU viszont csak akkor eredményez 50%-kal magasabb teljesítményt, ha kellően sok párhuzamos számításra lehet a számolóegységeket befogni. (lásd még: Amdahl)
-
Kansas
addikt
válasz
Petykemano #81 üzenetére
" Az AMD széles, sok CU-val rendelkező lapkái 4K-ban relatíve jobban teljesítettek, mint 1080p-ben. Alacsonyabb felbontáson viszont az nvidia lapkák által elért magasabb frekvencia többet számított."
Azért ne egyszerűsítsük túl a képletet, ílyen általánosítást azonos architektúra esetén lehetne tenni, hogy mi a fontosabb a használt felbontás függvényében, a CU-k száma vagy az órajelük, de azért az AMD és NV (sőt, már az RDNA1 és RDNA2)architektúrák közt elég jelentős a különbség ahhoz, hogy ezt a következtetést így ne lehessen alátámasztani.
Ettől még persze lehet, hogy a gyakorlatban igazad van, csak a levezetés hibás, hogy miért... -
wattafaka
senior tag
Nohát, a végén kiderül az AMD sem jótékonysági intézmény
-
Duck663
őstag
válasz
Petykemano #81 üzenetére
Látom már, köszi, Abu linkelt egy tesztet. Ezek alapján csak én vártam többet 4K alatt, valahogy úgy tűnt, mintha többet lassulna 4K alatt, mint kellene.
Azért a 3GHz nem lenne piskóta, főleg ha megnézzük, hogy a Polarisok még alig a fele órajelen mentek. Az is elképesztő, hogy ennek a Boost órajele 2500MHz feletti...
-
Darmol
senior tag
válasz
Televan74 #77 üzenetére
Csokiból is lehet venni igazi csokoládét, és csokoládénak hívott növényi zsírokkal feldúsított kakaóvaj alapú kakaómasszát. Ami egyébként a modern élelmiszeripar egyik csodája.
És ez úgy illik ide, hogy a VGA-ból is lehet integráltat használni, stb.
Csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy a megfogalmazott összehasonlító módszertan hibás. De attól még nyilván érthető. És szintén komolyan kíváncsi lennék a javasolt cikkre már csak miheztartás végett is. Technológiai fejlődés, MSRP és tényleges bekerülési árak, stb. vonatkozásában. Első bányászláz tapasztalatai a mostani helyzettel összehasonlítva. Ilyesmi. Csak hogy ne nekem kelljen összemazsolázni az infót. -
TheNewDawn
addikt
Ajánlott fogyasztói ár : 650.000 HUF
-
Bennyboy
őstag
Nyilván az ártól is függ, de érdemes lehet majd váltani 1080Ti-ről ha 2k-ban játszom?
-
Petykemano
veterán
jól skálázódik.
Az van, hogy alacsony felbontáson a teljesítmény nem skálázódik jól egy bizonyos CU szám felett. Tehát mondjuk 1080p esetén már nem számít olyan sokat, hogy 40 vagy 60 CU áll rendelkezésre. Mert ezen a felbontáson nincs olyan sok párhuzamos szál.
Erre mindig is az volt a megoldás, hogy alacsonyabb felbontáson a frekvenciával lehet skálázódni. Azért mondom, hogy mindig is, mert már a Fury X vs 980Ti, a Vega 64 vs 1080 is pont erről szólt. Az AMD széles, sok CU-val rendelkező lapkái 4K-ban relatíve jobban teljesítettek, mint 1080p-ben. Alacsonyabb felbontáson viszont az nvidia lapkák által elért magasabb frekvencia többet számított.Ha igaz, amit abu mond, hogy a navi 23 belenyalhat a 3Ghz-be is, akkor az elég jó kártya lesz 1080p-re.
-
atee
őstag
Ha most megrendelem. Akkor meg is kapom 5 év múlva mint 80 ban a Trabantot
-
1080p-ben nem meglepő a közelség, mert ezek a GPU-k jellemzően nem 100%-on pörögnek abban a felbontásban.
Ha 1440p-ben relatíve sokkal jobb, mint 4K-ban, az arra utal, hogy kiemelten jól megy a core clock (ahogy UMbikes feltételezi), míg a memória nem tudja tartani a lépést a nagyobb felbontásban. Kíváncsi leszek, mert a 3GHz környékére tolt GPU-k egy alternatív irányt jelentenek a sebességnövelésben. -
Televan74
nagyúr
Az árat leszámítva, nem lett rossz ez a kártya!
Én kihagyom, PC fronton marad egyelőre a 2070 Super, és előrendelésben ott a PS5. De így nem fogok se új tápot venni, se monitort, és még sorolhatnám. Már találkoztam olyannal aki egy teljes gépet mondott vissza mert nincs hozzá vga, vagy csak baromi drágán.
#76 Darmol Csak a kenyérből tudok venni olcsóbbat és a csokiból is lehet venni 189Ft -ért finomat. Lidl -be mogyoró darabokkal. Tegnap este zúztam be egyet az arcomba, fincsi volt.
-
Darmol
senior tag
válasz
paprobert #62 üzenetére
"Csak hogy érzékeltessem: 900 forintos kenyeret, 1000 forintos milkacsokit venne bárki?"
A Lipóti parasztkenyér bőven 1000HUF felett van. Milka csokiból is van olyan amelyik 1000HUF feletti.
Szóval helyesen kenyér 900Ft/kg felett, 100-g-os táblás, töltött Milka csoki 1000 Ft/db felett.
És itt jön az, hogy a perf/ár, perf/watt/ár, vagy ilyesmi mérőszámokat kell nézegetni az elmúlt 20 év távlatában. Egy gyors kereséssel [link]
És akkor ezt érdemes összevetni a jelen és közelmúlt időszakkal. Nem akar ebből valaki esetleg cikket írni? -
Duck663
őstag
Dehogy skálázódik jól, ha jól skálázódna akkor közel duplája lenne a teljesítménye a 5700XT-hez viszonyítva is, elvégre lényegében egy duplázott GPU-ról beszélünk, de 1-2 esetet leszámítva közelében sincs annak, 4K-n nagyon sok teljesítményt veszít. Két Navi 22, azonos órajelen a 6900 XT előtt lenne teljesítményben, legalábbis ott ahol van rendes mulit GPU támogatás. Minden egységük számszerűen azonos lenne, kivéve a memória, sávszél és mennyiség, ebből gondolom, hogy ott lehet valami limitáció, de nem egyértelmű, mert a Navi 21-es vezérlők mindegyike ugyanazt használja és van fejlődés. Szóval nem skálázódik jól.
A 6700-as viszont a közölt eredmények alapján jól működik. Nekem 1440-re kellene, és az eddigiek alapján máris szimpatikusabb lett ez, mint a 6800-as, csak hát ugye az elérhetőség és majd az ár...
-
Robitrix
senior tag
ez nem egészen biztos.... például ez a kártya ajánlott ára a 479 dollár. Maga a AMD leginkább referencia kártyát gyárt és GPU-t. Amit elad más gyártóknak (ASUS, ASROCK, MSI... stb. ) Akik aztán saját márkanév alatt építenek a GPU köré saját terméket. Vagy követve teljesen a referencia kártyát vagy áttervezve azt. Portok, órajelek, hűtés stb. A AMD(és a nvidia is) amikor átadja a többi gyártónak a legyártott GPU-t akkor nyilván úgy méretezi az árat, hogy a mondjuk 479 dolláros ajánlott fogyasztói árhoz képest. Például legyen a GPU eladási ára 110 dollár. Aztán, hogy az ajánlott árhoz képest mennyiért gyárt le és árul nagyker áron egy kész kártyát a gyártó az már egy más történet. Mondjuk az ASUS legyárt egy kártyát, de ő mondjuk nem 419 dolláros nagyker áron szállitja már eleve a kereskedelemnek, hanem eleve 490 dollárért. Aztán végül mi vásárlók már a boltban vagy a websoppon 649 dollárát tudjuk megvenni. Vagyis vélhetően a kereskedők is szakítanak egy nagyot a hiány miatt felfokozott árból. (aztán mi itt Magyarországon tovább szívunk az ár miatt az ÁFA, a forint árfolyam és az itteni extra profitok miatt) Aztán végül mi annyiért vesszük meg a 479 dollár ajánlott árú kártyát forintban, mintha 800 dollár lenne az ajánlott ára. Persze mindenki az AMD-t és az NVIDIA-t anyázza miközben nem is ők teszik el a kártyák fogyasztói árában megjelenő hiper extra profitot... ők szállítják a maguk GPU-ját másoknak. rajtuk annyi mulik, hogy nem eleget legfeljebb. Valójában ezt se tudjuk pontosan igazán, A Nem elég GPU vagy esetleg más kártya alkatrész hiánya miatt nem tudnak elég mennyiséget gyártani. Például memóriából nincsn elég.
-
-
Duck663
őstag
Ezek alapján a Big Navi, mégsem skálázódik olyan jól, mert jóval kevesebb CU-val, igaz magasabb órajelen, de hozza közel ugyanazt a teljesítményt. De mi lehet a gond? Kevés a 256 bit-es memória, vagy a 128MB cache? Ezek ugyanis nem feleződtek le, úgy mint minden más. Nem lenne jobb 2db Navi 22 összerakni? Lehet jobb teljesítményt hozna, mint egy 21-es, bár szoftveresen lehet gondok lennének.
-
Duck663
őstag
válasz
paprobert #62 üzenetére
Nem olcsóbb a gyártás, kérdezd Abu-t!
Volt valami táblázat, amin a gyártástechnológiák költségei voltak feltüntetve, hogyan alakulnak egymáshoz viszonyítva, egyik sem mutatott csökkenő tendenciát, a GPU-k tranzisztorszáma sem csökken évről évre. A GDDR6 ára 15$ körül van/GB, számolgass. Csak a memória annyiba fáj, mint amennyiért te VGA-t szeretnél. Nekem sem tetszik a tendencia, de együtt kell élni vele, nincs többé olcsó jó teljesítményű VGA. Semmiféle valótlanságot nem állítottam, az hogy nem tájékozódsz, az nem az én hibám! Egyébként ahogy megveszik a 600e Ft-os VGA-t úgy lesz olyan balek, aki megveszik majd a kenyered és a csokid is annyiért. Nekem nem kell egyik sem köszönöm, (a VGA sem ennyiért).
-
UMbikes
csendes tag
viszont mivel kevés cu van valószínűleg elmebeteg módon húzható lesz. szerintem simán hozhatja a 2800mhz-et is egy red devil vagy egy strix változat, persze nem gyári oc szinten, hanem manuálisan kíváncsi leszek a tesztekre, de eddig nem igazán látom ennek a kártyának a piacát.
-
Robitrix
senior tag
Hát alapvetően egy kellemes kártyának tűnik az adatai alapján. Aztán, hogy lesz-e kapható és mennyiért meg egy másik történet......
-
Z10N
veterán
"Akkor fogalmazzunk másképp: a hazai viszonylathoz képest mindenképp jobb."
Ezt sehogy mashogy nem lehet ertelmezni, csak egyfele modon. Meg mifele hazai viszonylat? Szerinted idehaza majd mennyi lesz ez a kartya? Megy majd az "$500"-os 3070 szintjere"a dollárban meghatározott ár szinte baráti."
Nem. Elmondtam, hogy meg kulfoldon is fujolnak ra ennyiert. Mert tisztaban vannak az ar/ertek aranyokkal. -
paprobert
őstag
Már hogy a p*csába ne lenne olcsóbb? Már az AMD is fél lábbal otthagyta a 7nm-es node-ot, ezek már az utolsó termékek amik jönnek rajta. Jó lenne nem a megökkentő, de valótlan rigmusokat ismételgetni. 2019-ben értettem volna egy $50-os áremelést a 200 dolláros kategóriában, ennek ellenére kaptunk egy 200 dollárosat.
2021-ben az 270 dolláros extraprofit... bicskanyitogató. Csak hogy érzékeltessem: 900 forintos kenyeret, 1000 forintos milkacsokit venne bárki? Van nálam eladó, igaz nem 7nm-en készül.#53 Petykemano
"Azért nem egy kategória
A polaris ~230mm2 volt, ez pedig ~330"Ez a meglátás jogos lenne alapvetően. De elnézést, nem én döntöttem úgy hogy megvágják a busszélességet, amint pénzt nyernek, cserébe nagyobb cache-t kell a chipre rakniuk.
Illetve nem én döntöttem úgy, hogy az összességében olcsóbb RT implementációt választják, ami szintén igényli a cache-t, de szintén olcsóbb mindt a direct path. Kettő legyet egy csapásra.
Az AMD-nél egy papírlapon kiszámolták, hogy ez így összességében költséghatékonyabb.Szóval de, ez mégiscsak ugyanaz a kaliber, csak így olcsóbb nekik.
-
Duck663
őstag
válasz
Petykemano #53 üzenetére
Semmi sem lett olcsóbb, drágább a gyártás, sokkal több a memória, ami semmivel sem lett olcsóbb. Ez az alaptétel. Plusz olyan eszelős keresletet generál a bányászkodás, ami után a gyártók tolla is vastagabban fog, némi pénzt elhúzva a nyerészkedőktől.
Fejlődés hiánya helyett a bányászkodást kellene kritizálni. Még csak a gyártó terméktervezését sem lehet, mert ezt az őrületet nem lehetett előre látni. Nagyon is sokat fejlődtek a hardverek, csak nem tudod megtapasztalni, mert az összes a k....ott bányákban köt ki.
#58 Abu85: De ismerjük, fent van az AMD oldalán: Boost Frequency: Up to 2581 MHz ami valóban elég combos, de vajon fogjuk látni ezt élőben is?
-
flexxx2
őstag
mi a pH@sznak?
Ha mégis lehetne kapni 2 hét múlva, még akkor se értem ezt a "bejelentem a terméket ma, aztán majd 2 hét múlva meg lehet venni" dolgot, egy autónál még ok, de egy számtech. terméknél miért.Ha már autó, az elektromos autóknál is ez megy már jó pár éve. Bejelentik aztán, legyártanak évente pár 10ezer darabot belőle, hazánkba meg jut 200 db 1-1 modellből.
-
Darmol
senior tag
Nem jó nekik, ez egy állapot. Így utólag mindenkinek jobb lett volna ha az nV és az AMD egy időpontra helyezi a rajtot, és bányász kártyák 3-4 hónappal megelőzik a játékos kártyákat.
De mint tudjuk utólag okosnak lenni pont olyan, mint előre hülyének.
Talán a következő generációnál meglépik. -
Petykemano
veterán
válasz
paprobert #14 üzenetére
Azért nem egy kategória
A polaris ~230mm2 volt, ez pedig ~330
Elvileg a navi23 lesz majd 230mm2-esDe nem csak ez számít.
A polaris CU ment 1300Mhz-et, ez meg megy 2400-at.Ezzel együtt a fejlődés hiányára vonatkozó kritika jogos:
A $199-249-ért adott polarishoz képest a 3070 kb 2.5-3x erősebb. [link]
Igen vékony a perf/$ előrelépés. -
Vélhetően lesz belőlük 6700, csak nem egyszerre adják ki.
A kártyáról - furcsa ez a 40CU-s setup. Persze értem, hogy sokkal takarékosabb ekkora chipet építeni, és elméleti síkon jól működhet a magas órajellel való kompenzálás - csak ugye ezek az órajelek már jó ideje elméleti számok, a gyakorlat meg össze-vissza mutat mindenfélét. A boost clockokat nézve a 6800 teljesítményének a 75-80%-áról beszélünk, tehát a kártya átlagosan a 3060Ti környékére várható - hacsak persze nem a +4GB memóriára optimalizált teszeseteket nézzük
-
-
UMbikes
csendes tag
Azt nem értem hogy hová lesznek a nem tökéletes navi 22 chipek? mert olyan a földön nincs hogy mindegyiken tökéletes a mind a 40CU, nem véletlenül volt az xt mellett sima 5700 is.
-
X2N
őstag
Szánalom az egész ami jelenleg megy. Következő gép egy konzol lesz.
-
Z10N
veterán
válasz
paprobert #14 üzenetére
"Illetve gratulálni szeretnék az AMD-nek, hogy a 40CU-s kártyáját $199-ről 479 dollárra fújta fel, mindössze 5 év leforgása alatt. (2.4x szorzó azonos kategóriás termékért)
Mi ez, ha nem fejlődés?"
+1
Visszafele fejlodunk! Mar az elozo gen is tul volt arazva. Ez meg mar azon is tul tesz, pedig csak 192bit pcb, ugyan ugy 7nm. A gddr6 16Gbps pedig $7-8/GB. Pedig anno szo nelkul duplaztak memoriat.
-
yericho800
aktív tag
válasz
demmer123 #32 üzenetére
Ha nem pukkan a lufi időben,és nem Történik valami akkor te jövőre se veszel 6xxx szériát "jó áron".
Szerintem eladom a 2070 azt veszek egy ps5 meg a ds játékot. Jön a időbe vissza baszós exkluzivjuk is a fius csajjal. Meg ott a rengeteg régebbi játék. Days gone ki se toltam... 🤔 Azt el leszek egy rx 580 4gb...asszem novemberig él a előfizum
-
lordEVO
tag
40 db rdna2 cu 12gb rammal $479.00. Ps5 36 db rdna2 based cu, 16gb gddr6 ram, 8 db zen 2 processzor mag, kozel 1 tb szupergyors ssd, tapegyseg, haz, wifi, bluray lejatszo plusz minden egyeb $500.00.
-
FireGL
aktív tag
Smart Access Memory működéséhez azt írja az AMD, hogy:
System Requirements
Software
AMD Radeon Software Driver 20.11.2 or newer
Latest Motherboard BIOS (based on AMD AGESA 1.1.0.0 or newer) -
Seirei
tag
Egyetértek, ez már nem fog rendeződni még ha le is cseng a járvány és tegyük fel a bányászat is veszítene az erejéből mert mindenki cashoutolna, de már ez is megkérdőjelezhető, annyi nagy cég lépett be a crypto piacra az elmúlt időszakban.
Mi nekünk kell alkalmazkodni ismét, igények még lejjebb, örülsz ha elfut a valheim, a pc-n játszás pedig ismét úri hóborttá válik. -
demmer123
őstag
Amd se olyan mint amilyen régen volt. Pont hogy az kellene lennie mint annó hogy 5700xt olcsóbb volt jóval mint 2070 super és egy szinten vannak teljesítményben.
De, tök mindegy úgyse lesz kapható ez sem mint nvidia 3000 szériája. 2022-ben meg jönnek az újabb széria, nagyon úgy tűnik ez a széria mind a két oldalon kimarad, aki nem akar gyémánt árat kiadni értük.
-
Duck663
őstag
válasz
paprobert #14 üzenetére
Nem az AMD (illetve más vállalatok) hibája, hogy a gyártás költsége növekszik, 7nm-en drágább gyártatni, mint 14nm-en, a memóriára is óriási a kereslet, a memóriagyártók jóformán annyit kérnek érte amennyit csak akarnak, a mennyisége meg, 5 éve még 1GB-os VGA-val játszottam, ezeken meg 12-16GB figyel. Szerk: Jaj igen az a 40 CU, meg a mai 40 "CU", ami 20 WGP, két külön világ!
Abban teljesen igazad van, hogy ennek 200 alatt lenne a helye, sőt 150 alatt. De óriási a kereslet (elsősorban a bányászláz miatt), alacsony a termelés szintje (túl sok termék érkezett nagyon rövid időn belül, a Covid meg csak növelte az igényeket, mert hát mindenki maradj otthonban van) és akkor még erre jönnek a nyerészkedő kereskedők, magánszemélyek, szervezett csoportok is. Te meg szeretnél korrekt áron hozzájutni a termékhez, amit használni szeretnél, nem bányászkodásra, hanem arra amire tervezték, és pont te szívod meg legjobban.
Arra azért nagyon kíváncsi leszek, hogy lehet-e majd az AMD oldaláról rendelni, egyáltalán lesz-e, feltűnik-e létező készlet, onnan talán beszerezhető lesz.
-
hahakocka
őstag
válasz
antikomcsi #6 üzenetére
FC6 hoz AMD kari kell majd mert ma is látható volt a listán és már korábban is, hogy hivatalos AMD partner lett a játék és ingyen jár a kártyákhoz is majd. Tehát mint az AC Valhallánál +20% előnyük lesz kb az NV karikhoz képest.
-
Kansas
addikt
válasz
paprobert #14 üzenetére
Milyen 40CU-s kártya volt 5 éve $199? Ugye nem a 4GB-s RX480-ra gondolsz a maga 36CU-jával...
Annak a teljesítményéhez a mai CU-kból elég úgy kb. 16-18 is...Komolyan elképedek, miben mérik egyesek a fejlődést...
Értem én, hogy jó lenne egy metrika ami alkalmas erre, csak épp nincs és nem is lesz, mert nem csak a kártyák ereje nő folyamatosan, hanem a feature-lista is(DX12U, RT, HDMI 2.1, stb), a játékokhoz használt felbontás is és a játékok hardverigénye is... ember nincs aki ezekből egy normális mérőszámot összerak, bele kell nyugodni, hogy ez komplexebb kérdés annál.
Még az sem egyértelmű, hogy a kategóriák hogy legyenek meghatározva... a gyakorlatban leginkább a gyártók által bemondásra. -
fanti
addikt
Értelmes kártyának tűnik 1440p-re, de sajnos tuti lesz 450-500k az ára itthon. És annyit meg bőven nem ér meg.
Azt értem, hogy GPU és CPU gyártási nehézségek vannak a TSMC-nél, de pl. az SSD-k ára miért nem emelkedik egyáltalán? Azokon is van többmagos célprocesszor pedig...meg 3D-s NAND...
Illetve a RAM ára már emelkedik egy ideje elég rendesen, pedig azon "csak" ram ic-k vannak...akkor hogy is van ez, tudja valaki?
-
Chaser
legenda
sztem upgradelik majd a 3070-eket 16gb-ra, lehet a 3060 ti-ket is
persze majd ha "rendeződött" a helyzet és lesz valós árverseny, most semmi nincs
rtx-ben jobbak az nv-k, nyers erőben a radeonok
de egyre többen használják a vga-kat különböző renderre/animálásra, ha csak hobbi szinten is
ezekben viszont nagyon alulmarad az amd sajnos
nv viszont előző genhez képest is szépet lépett előre, de ott meg árnyoldal a kevés vram, kivéve 3060 non-ti - és persze a 3090, csak az picit drága alapesetben is - -
Kansas
addikt
Semmit nem lőnek az ellen, úgy látszik, ez is egy olyan generáció lesz amiben nincs 1-1 megfeleltetés, talán csak a RX6900<>RTX3090, alatta viszont nem azonos közökben jönnek a kártyák a két gyártó oldalán se árban se teljesítményben.
A 6800 erősebb mint a 3070, a 6700XT gyengébb a 3070-nél de erősebbnek tűnik a 3060Ti-nél(azért még megvárnám a független teszteket, aligha vannak már messze).Azt már most látom, hogy az 5700XT-met nem ezek közül valamelyikre fogja megérni cserélni, ha lecseng a bányászláz ezen hulláma, akkor se, inkább majd az RX7xxx vagy RTX4xxx széria valamelyik középkategóriás tagjára úgy másfél-két év múlva.
-
Chaser
legenda
kb ez történt
amiért pár hónapja még összeesküvés-elmélet gyártó voltam ( :
pedig szimpla matek, elszámolták
azt tudom sony/ms megduplázta az első körös soc megrendelését, és nyilván szerződésben keményet írattak alá amd-vel, a soc az első utána a saját termékek - nem láttam, de elég egyértelmű a történtek fényében -
én sem értem hogy gondolták, hogy új konzol és új amd/cpu páros a 3xxx zenek és 5xxx radeonok mellett ugyanazon a gyártósoron
persze amd kártyákat is vitték bányászni ( :
az benne a poén, egyik generálta a másikat
konzolokról tudi lehetett hogy ütősek lesznek, ha ütősek akkor az új amd vga-k is azok
nv nyilván teljesen véletlen jött ki gyorsan új és árcsökkentett szériával, nem pedig az új amd motyók és konzolok miatt véletlen sem
nv kártyák se állnának fényesen bányászda nélkül sem, reálisan max a 3070-eket tudtak volna tavaly gyártani olyan számban, hogy lefedje a valós igényt
de ugye ki kellett jönni, be kellett jelenteni mindent IS
és most is bejelnetik a 3060 non-ti-ket, a kisebb radeonokat
de egészen őszintén, mi a pH@sznak?még több termék amit nem lehet kapni vagy csak irreáisan drágán
-
KaitouP
nagyúr
Na erre se lesz lecserélve az 5700 XT jó darabig... eszméletlen mi van a hardverpiacon, horribilis árú lett a középkategória is. Az ár dollárban jól hangzik, csak ez mire hozzánk elér... hagyjuk.
-
flexxx2
őstag
Jól leírtad. Annyi még hozzá, hogy a Radeon VGA szintén a 7nm kapacitáshiány miatt nincs. Nvidia meg a kapacitás meg a bányászat miatt nincs.
Jó lett volna ha nem egyszerre jön új konzol, CPU meg VGA is. Szerencsétlen helyzet, és még a Covid is rátesz erre.
+ a konténerhiány+kikötői munkaerőt is kinyírták Covid miatt. Szállítási kapacitás sincs, ott is tripla árak vannak. -
Chaser
legenda
az pont indokolja a nagyobb árat
a 7nm kapacitás véges, és ha nem gyártanának régi radeont/zent, az új szintén 7nm-es konzol soc-ok mellett akkor is szűkös lenne
így meg ultra szűkös, nem véletlen mentek fel az amd cpu-k árai 100e ft alatti szegmensben, egyszerűen nincs rá gyártókapacitás
és új zenekből 5800x-et kivéve semmi nincs, ami van az nem msrp áron, pedig cpu-nál semmi nem indokol custom felárat ( : kivéve ha kevés vanszerk:
paprobert
az 500$-os 3070 msrp ára ft-ban b 193-4e ft jelenlegi árfolyamon
az nettó ár és usaban, ahol államonként eltérő az áfa
van ahol 0%, ott megkapják 500$-ért
de fe itt nincs is csak custom
alzán lehetett kapni beugró 3070-eket 22x ezer ft-ért, az korrekt is volt
ezt kb ezredjére írtam le ( :
custom modellek ára meg akármennyivel több lehet kb, ahogy eddig is több volt, akár 40-50e ft-tal is
a bányászdával viszont borult minden -
a probléma az MSRP, hogy a gyártók ez mellett a helyzet mellett is 25 % drágítással élnek . Az 5700 XT 399 $ volt . nekem sincs rá szükségem, elég a 2070 amire nekem kell, de azonos 7 nm gyártáson érthetetlen az emelés. Amire meg kell majd kártya, lehet hogy hagyom az egészet , jó lesz a konzol amire nekem kell. Éljenek meg majd később is a bányászokból az ETH 2 GPU-n zero, szóval majd meglátjuk mit fognak ahhoz szólni...
-
KillBorn
senior tag
Azt majd eljáttszák a 6600XT-nél "enter the 1440p gaming" szöveggel. Ahogy a 3060Ti-t az nvidia behozta a 2080 Supernél jobb teljesítménnyel 400$-ért, úgy az AMD is behozza a tavalyi consumer csúcsot a középkategóriába idén. Persze az elszállás miatt a 400$ csak álom marad. Hogy fogunk örülni a 200k-s középkategóriának atya világ...
-
-
Kupszi
aktív tag
válasz
paprobert #14 üzenetére
De hát mit számít mindez, amikor a sok balfácán megveszi 500e forintért is. Itthon magyarországon is, amint érkezik valami már ugranak rá mint méhecske a mézre. A boltok meg rojtosra tömik a zsebüket.
Szerintem a boltok is 200e forintért veszik, utána meg 400-500közt eladják.
Ezért írtam hogy ebbe az országba már tényleg mindent lehet. -
paprobert
őstag
Az 500 dolláros RTX3070-nek épp 200.000 alatt kéne lennie, a jobb modelleknek kicsivel 200e felett.
Ennek fixen 200 alatt van a helye.
Ezt ne felejtsétek el.Illetve gratulálni szeretnék az AMD-nek, hogy a 40CU-s kártyáját $199-ről 479 dollárra fújta fel, mindössze 5 év leforgása alatt. (2.4x szorzó azonos kategóriás termékért)
Mi ez, ha nem fejlődés? -
Kupszi
aktív tag
Mostanság nagyon jól váltjuk a dollárt. Egy 500dolláros videókártyáért idehaza valamiért fél misit kérnek el. Jó esetbe 200e forintot kellene érnie mégis. A VGA gyártóknak meg az AMD/NV-nek is jól jön ez a készlethiány mert hamar beérik a profitjuk, szinte azonnal eltünik minden a polcokról. Undorító ami mostanába megy de még az hogy ez senki nagy fejesnek nem tünik fel? Hol a versenyhivatal?
Mi lesz még itt? -
Chaser
legenda
a bányászok főhadiszállását is leleplezhetnék, aztán atomot nekik
aki csak egy-két kártyával nyomja anak análintrudert ( : -
Duck663
őstag
válasz
antikomcsi #6 üzenetére
Szerintem ez még simán lehet évek, mire rendeződik, ha egyáltalán valaha rendeződni fog. Egyre többen bányászkodnak, és egyre magasabb is az árfolyama, az emberek pedig pénzszerzési lehetőséget látnak benne. Az eredménye pedig az lesz, hogy a valódi pénz értékét veszíti majd el, ahogy a munka is, mert azért is valódi pénzzel fizetnek, a bérek pedig nem követik le az árak eszeveszett emelkedését.
-
pelgrim_v1
tag
Teszt lesz?
-
KillBorn
senior tag
Nem rossz, nem rossz (megfizethető áron nem lehet a gamereknek itthon VGA-t kapni)...de jobban érdekel mit lőnek a 3060Ti ellen. Vajon 256 bit 8GB-ot vagy 192 bit 12 GB-ot (megvágják egy kicsit ezt)?
-
green dude
tag
Örvendetes lenne a 2080 Ti körüli teljesítmény bruttó 230 ezer körül, 8+6 pin-es tápcsatival. Jó lenne 1080p high refresh-re.
Hangjára kíváncsi leszek. -
antikomcsi
veterán
Kizárt dolog jelenleg. 3070 sincs annyiért még mutatóban sem. Simán 4-500 ezer felett lesz, illetve nem lesz kapható.
Én nem kívánok senkinek rosszat, vegye ki a pénzét mindenki, bár ez lehetetlen, aztán pukkadjon ki ez az egész lufi, és soha többé ne lehessen felfújni.
Én hülye tavaly ősszel azt hittem, hogy tavaszra rendeződik a helyzet és májusban tudok venni egy jó kártyát a FC6-hoz, de ez csak egyre rosszabb lett, és semmi esély. Legalábbis nálam nem opció az, hogy akár most is bemehetek az aq.aba és 650 ezerért vásárolhatok egy 3070-et. -
Gondolom az 500 dollár az üzletekben 300 ezer körül alakul.Elkeserítő a helyzet és ez mind a mocskos bányászoknak köszönhető.
-
gézu
őstag
Bányászok ellen valami?
-
mumin007
tag
Pedig ez egészen ígéretes VGA lenne abban az esetben, ha kapható is lenne, méghozzá a bejelentett áron...de, nem lesz.
-
paperboy
senior tag
Ez mind szép és jó, de mennyi a hash rate kapacitása?
Új hozzászólás Aktív témák
- SD-kártyát vennél? Ezért ne csak a GB-ot nézd! – Tech Percek #9
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Gaming notebook topik
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Plazma TV topic
- Háztartási gépek
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB Rampage SHIVA Chieftec 700W
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- AKCIÓ! MSI B550 R7 3700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged