Új hozzászólás Aktív témák
-
Itt nagyon valószínnű nem lesznek egyelőre, mert nem hinném hogy kidobnák ezeket, ha ezt 1-2 évvel korábbra tették volna, de így is magyar busz legalább
-
tkazmer
addikt
hát a hírértékről annyit, hogy nekik [link] igen súlyos összegekbe került, hogy pl. az indexen legyen cikk róluk, pedig a magyar tudományos életet náluk bőkezűbben nem nagyon támogatja senki, praktikusan a "magyar nobel díj"ról van szó, melynek átadóján a köztársasági elnök, a miniszterelnök és hasonlóan magas beosztású egyének szoktak részt venni...
-
gamerkiller
senior tag
INGYEN WIFIIII! XD Hejj de jó lenne ilyennel suliba járni...
Most a riszrosz 1000 éves ikarus-on utazok 2 órát naponta..
-
smog86
senior tag
Hajrá! Remélem ilyet vesz a magyar állam, nem pedig kínait...
-
-
stangli
senior tag
Hát ez nem kicsit hajaz a most futó volvokra
-
Badman 4ever
őstag
Nagyszerű hír, remélem a magyar városok rendelnek belőle. Ide Szegedre is jöhetne 10-20 darab minimum a Volvok és a Mercedes Citarok és Conectok mellé.
-
McKane
senior tag
így igaz.. faterom a rábában dolgozik, ők (is) tesztelik a futóműveket..
-
Lenry
félisten
válasz
#65675776 #28 üzenetére
akkor fordítsanak rá 20x annyit. ha egyszer kell. tudniuk kell, hogy mennyit kell karbantartásra költeni, ezt vegyék bele a költségvetésbe és fordítsák rá. ennyi. egy cég nem működhet úgy, hogy b*szik fenntartásra költeni, aztán meg csodálkozik, hogy szétesnek a buszaik.
az meg nem érv, hogy nincs rá pénz, mert azt egész egyszerűen nem hiszem el
-
ABE
őstag
A Setrákat az EAG buszaival kéne inkább összehasonlítani, nem a leharcolt 200-as sorozattal. Ha mondjuk az IC járatú buszokat hasonlítom össze, nem mondanám, hogy egy helyközi Setra busz észrevehetően jobb lenne, mint mondjuk az Ikarus 395/E95. Hazánkba a Setrák többsége amúgy is használt buszként kerül be, és ott a különbség inkább abban jelentkezik, hogy nyugaton nem a legpuritánabb felszereltséggel rendelték a buszokat. A virágzásukról meg annyit, hogy a Setra és a Neoplan is úgy van életben jelenleg, hogy a Setra EvoBus csoportban a Mercedessel, a Neoplan pedig a NeoMan csoportban az MAN-el együtt működik.
-
#65675776
törölt tag
Csak a jelentősen nagyobb terhelésnek kitett járművek állagfenntartására nem 10x annyi pénz kellene, hanem legalább 20x annyi. Városi közlekedésben sokkal jobban fáradnak a buszok, mint elővárosiban/helyköziben.
A D2156 MAN licenc alapján készült. A D10 ennek a továbbfejlesztése. Szóval alapvetően nem magyar fejlesztés. A Classic-okban meg már egyébként sem igazán van D10 sem, inkább Detroit Diesel-ek.
Kalandor: Ki mondta, hogy 30 éve? Egyébként akkoriban nyugaton már sztenderd felszerelés volt a légkondi még a városi buszokon is. Csak ugye nem igazán látszott, hogy lenne valami komolyan vehető utódtípus, ami valódi előrelépés lenne a 200-asokhoz képest. A 400-as széria csak egy fél lépés volt, a második felét már nem tette meg az Ikarus, és nem is nagyon törték magukat.
Tomaaasz: Most bezzeg bírnak fűteni...
-
Lenry
félisten
válasz
#65675776 #22 üzenetére
jó, akkor 128-ból 86 (Szeged helyi, a többi TV-s város helyi forgalma elhanyagolható)
így már valóban kisebb a flotta, de gondolom a BKV a 10x ennyi buszára legalább 10x ennyi pénzt fordíthatna, mert volna miből. hogy aztán a pénzből nem karbantartás lesz, és ezért szétesnek szerencsétlen 200-asok, az nem a flotta hibája#25: általában Rába motor van bennük.
igen, tudtommal magyar fejlesztés -
Lenry
félisten
válasz
#65675776 #17 üzenetére
nem az SZKT-t, a Tisza Volánt kell megnézni, a 406 db állományban lévő buszból 261 Ikarus.
(sőt, az SZKT-t egyáltalán nem érdemes ilyen szempontból nézni. sajnos elég leharcoltak az Ikarusaink)a hszed többi részével egyetértek.
elsősorban az tette tönkre az Ikarust, hogy a vasfüggöny lehullásával hirtelen nyugatira emelkedtek az igények, amit nem tudtak normálisan kiszolgálni.függetlenül ettől nem hiszem, hogy helytálló lenne Tibi érvelése, hogy annyival rosszabbak lennének az Ikarusok, hogy úgy kell fikázni, ahogy tette azt az előbb
-
Ezek guruljanak az utakon a volvok helyett. Nincs velük bajom, egyszerűen ne menjünka világvégére, ha nekünk is van buszunk. Ez olyan mint hogy eladjuk az óriáskerekünket, h utána bérelhessük, tipikus magyar butaság.
-
#65675776
törölt tag
Azért az SZKT járműállománya és a BKV-jé nem egy kategória. Kisebb állományt könnyebb karbantartani. Pláne ha van rendes mennyiségű tartalék állomány is. Ha nincs, akkor bizony a zsírúj buszok is megbízhatatlanok lesznek rövid idő alatt (lásd Debrecen).
Az Ikarus a szűklátókörűség miatt ment tönkre. Mert ugye elég volt a szovjet piacot kielégíteni szerintük. Ahogy az elolvadt, az Ikarus lényegében egyből csődbe ment. Lehet ugyen jönni azzal, hogy szállítottak ide meg oda is, de azok a teljes termelés 1%-át se tették ki. Szóval bulvárlapban is maximum a kis színes hírek között férnek el.
Egyébként az innováció sem volt éppen az erősségük, nagyon le voltak maradva. Lehet voltak prototípus vagy előszéria szintjén értelmesebb buszaik, de a rég elavult 200-as széria volt mindig is a fő termékük, és nem is tettek semmit az ellen, hogy ezekkel azonosítsák őket. Így meg nem lehet eladni egy új terméket.
-
tkazmer
addikt
mondjuk olvass utána, hogy miért is ment tönkre az Ikarus. nem azért, mert annyira szarok lettek volna
az a 70es években volt, amikor az ikarus a világ legnagyobb buszgyártói közé tartozott. sajnos viszont már akkor sem tudták időben leszállítani a rendeléseket - így meg nem lehet kapitalizmusban üzletelni.
hogy miért ment tönkre? mert az USSR-el vége lett a CMEA-nak is, így hozzávetőlegesen 10%-ra esett vissza az értékesítés. -
Lenry
félisten
nálunk se szarráhajtott, csörgő zörgő, füstöt okádó, vagy kigyulladós ikarusok lennének, ha a BKV normálisan karbantartaná őket. gyere le Szegedre, és nézd meg milyen egy karbantartott Ikarus. pedig ezek között is van bőven 15+ éves...
de az talán nem véletlen, hogy a setra, a neoplan a mai napig virágzik, az ikarus után meg csak a dicső múltat sirató magyarok vágyakoznak
mondjuk olvass utána, hogy miért is ment tönkre az Ikarus. nem azért, mert annyira szarok lettek volnade mindegy, hagyjuk, nincs kedvem vitázni.
nem hiszem el, hogy vannak, akik képtelenek bármire büszkék lenni, ami magyar -
tibi666
senior tag
nemrég volt szerencsém ülni egyben. össze se hasonlítható egy ikarussal, annyival kulturáltabb, minőségibb. nálunk biztos nincs sok belőlük.
de az talán nem véletlen, hogy a setra, a neoplan a mai napig virágzik, az ikarus után meg csak a dicső múltat sirató magyarok vágyakoznak. nálunk se szarráhajtott, csörgő zörgő, füstöt okádó, vagy kigyulladós ikarusok lennének, ha lenne pénz lecserélni őket. nyugaton meg olyan állapotban nyugdíjazzák őket szerintem, amilyenben egy ikarus még újonnan se volt. kis túlzással persze.
-
Ice!?
őstag
válasz
venember83 #8 üzenetére
Kár.
-
#65675776
törölt tag
A bαszbusz által gyártott Volvók is képesek igencsak érdekes dolgokra. De hát semmi meglepő ezen, magyar termék. A lengyelek által gyártott csuklósokkal töredéknyi a probléma.
Legyen ZF futómű helyett Rába. Úgyis régen hallottam már a tipikus nyekergését annak a fantasztikus konstrukciónak.
-
szablya
aktív tag
Úh, itt még mindig üzemel pár 2xx-es Ikarus. Múltkor egyik jól befüstölt az utastérbe
Azért a Volvo, Merci, meg a többi csak jobb. Ezeknek az újaknak viszont szurkolok, talán ide is kerül belőlük egy pár
-
venember83
nagyúr
Örülünk. Csak legalább a magyar városok fel kéne karolják.
tibi666: Arra volt igény. Különben meg kétlem, hogy a nyugati városi buszok bírtak volna annyit, mint az Ikarusok. A jelenlegi Volvo meg MB meg fene tudja milyen felvágós licenctermékekről meg jobb nem beszélni.
Ice?!: Befektető híján nem lesz semmi, sajnos.
-
tkazmer
addikt
mod: ezt a hsz-t már sikeresen beírtam az előzmény topicjába is
-
Vakegérke
félisten
Nagyon jó. De tényleg. Erre a névre fel lehet vágni. Aztán jó lenne még Ganz villamosokat, vonatokat, meg Csepel motorokat látni.
-
Móci
addikt
Örülünk. Nekem tetszenek, bár ide, vidékre szerintem sosem fog új busz jutni.
-
sp@rtan
senior tag
Jó lenne, ha beraknának egy ilyen csuklós Ikarust, Gödöllő-Vác vonalra is...2009 jauárjában
szereztek egy csomó KingLong-ot, amiből már túl sokat nem látni...Helyette vannak valami ócska felújított vackokSzóval csuklóst ikarust!
-
7
addikt
Örülünk, kezdetnek mindenképp jó
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Egérpad topik
- Call of Duty: Warzone
- Nintendo Switch
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Elektromos autók - motorok
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Acer Predator GAMING 17" Laptop! i7-11800H / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB NVMe! BeszámítOK
- ASUS TUF RTX 5070Ti OC 16GB GDDR7 Videokártya! BeszámítOK
- Acer Swift 3 Ultrabook / Ryzen 7 5700U / RX Vega 5 / 16 GB RAM / 512 GB SSD
- ASUS TUF FX505DU - 15,6"FHD IPS 120Hz - Ryzen 7-3750H - 8GB - 512GB - Win11 - GTX 1660 Ti - MAGYAR
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RX 5700 / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- Sound Blaster AE-7 (B-Stock)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3385, 94% Akkumulátor
- 136 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest