Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
válasz
Auratech #104 üzenetére
"Egyszerűen levédtek egy távoli lehetőséget, ha esetleg valaki mégis megcsinálja, legyen közük hozzá."
Ennél talán icipicivel többről lehet szó. Ők maguk is folytatnak ilyen irányú kutatásokat, kísérleteket, és eléggé összevonnák a szemöldöküket a főrészvényeseik, ha időközben más adna be egy efféle szabadalmi kérvényt.
-
Snowy_owl
őstag
Új nukleáíris főzőedényeket találtam ki amik saját magukat melegítik, bárhová teheted, és egyszerűen lehet szabályozni a hőmérsékletét, az edénybe töltött étel mellé kevert bórral. Ne tessék aggódni a sugárzás miatt, annyi mindenkinek kell.
-
Auratech
őstag
válasz
mrhitoshi #103 üzenetére
Egyszerűen levédtek egy távoli lehetőséget, ha esetleg valaki mégis megcsinálja, legyen közük hozzá.
A mintaoltalom nem igényel prototípust. Csupán az ötlet és az összerakott működési séma elsőbbségét rögzíti. Ez történt a holografikus adattárolás ötletével és a kvantum kriptográfiával is.
Amígy jó oké, én sem vagyok teljesen zöld, hogy ezt életképes megoldásnak lássam a mai technológia mellett. A lézer egy kicsit a szívem csücske.. -
Auratech
őstag
válasz
t72killer #100 üzenetére
Ha a műszaki szabadalom alapötlete az akadémikus fizika ismeretei szerint lehetséges, a jelenségre épülő tervezett eszköz jogvédelme lehetséges. A fúzió a leírtak szerint lehetséges csak még éppen nem rakható össze egy működő prototípus. Ahogy a 30-as évek elején sem lehetett volna működő atomreaktort csinálni, hiába volt meg az elméleti alap. Ahhoz kellett egy Wigner Jenő is, aki hibátlan elméleti ismeretek, kreativitás, szárnyaló fantázia mellett aprólékos mérnöki precizitásnak sem volt híján. Ha az ő javaslatait nem fogadták volna el, könnyen elpukkanhatott volna valamelyik kísérleti reaktorból a 200t urán...
-
t72killer
titán
Kettőt kérek a bicajomra, mostanában a hátsó abronccsal gondok vannak, cserélni kéne vmi tuti dologra. Ja, a kocsiba is kéne vmi gazdaságos meghajtás, az olajár nem akar 20$ környékére benézni
.
Viccen kívül, valami prototípusfélét nem illett volna ehhez prezentálni? Ez így eléggé hoax, ép eszű szabadalomvizsgáló sci-fi jelzéssel kukázza. Ja, nem mellesleg: lehet ám a sci-fi irodalomban előforduló "prior art"-ra is hivatkozni visszadobáskor...
-
harusakura1
tag
Na, ha megcsinálják, akkor tök élethű lesz az új fallout
.
-
Auratech
őstag
Elméletileg nem lehetetlen, gyakorlatilag értelmetlen. Ha megoldást kap a csomó probléma, már nincs szükség az alapötlet megoldására...
-
bandiras2
senior tag
"A robbanótér falát például urán 238 bevonattal láthatják majd el"
Ezek a gyökerek egy nyitott atomreaktort terveztek bele a hatóműbe? Bolygóközi hajtóműnek megfelel, de ha ezt a légkörben akarják használni...Ilyet utoljára a Project Pluto keretében alkottak még a USA Moszkva szembenállás idején, mikor a nukleáris hisztéria a tetőfokán volt. Nuclear ramjet.
Mondjuk nem az első eset hogy próbálkoznak vele:
[Kiwi reaktor]
És nem is az utolsó...:
Ar elmebetegek még ki is próbálták amerika felett, de szerencséjükre az érintett civilek UFO-nak hitték:
[link]Kint volt a légierő is, és sérültek is voltak... -
Ijk
nagyúr
Biztos van egy fiók amiben a fénykard, vízhajtású autó és a fluxuskondenzátor szabadalmait őrzik. Lesz még ott hely ennek is.
-
emelhu
aktív tag
"A szabadalmi hivatalban sem hülyék üldögélnek."
A jelek nem erre utalnak.A sw szabadalmakra befogadott szövegek nem mutatnak hatalmas tudást.
Egyszerű secretary-k, akik formai ellenőrzés után bármit beengednek.Nagy hiba... de hát nincs erőforrásuk érdemi vizsgálatra és kérdéses, milyen fórumon lehetne kikényszeríteni egy alaptalanul elutasított szabadalmat.
Addig marad a szabadalmi trollok kedvence: sok triviális dolgot bejuttatni, 'oszt majd az ügyvédek elvégzik amit kell.
-
YM
senior tag
Ennél a hajtóműnél a gyorsító erő elég kismértékű, 0,09 newton, ami egy 6 mázsás űrszondát másfél nap alatt gyorsítana fel 70 km/h-ra; tehát ez a kis erő szinte semmit sem tudna a földről felemelni.
Egy Boing 747-nek van majdnem 200.000N tolóereje. Tehát a fénysebesség is kevés lenne
-
Kékes525
félisten
-
-
eladogeppc
veterán
Én imádom az atombombákat !
Szeretnék ráülni egyre. -
YM
senior tag
Tehát azt akarják nekem beadni, hogy pár kisuhanó sub-atomi részecske fog hajtani egy több tonnás gépet
1) áá nem égne szénné az egész cucc ekkora kiáramlási sebességtől
2) áá nem lenne több kilométeres halálos kondenz csík
3) áá nem sugározná be a légkört
4) áá senkit se zavarna h egy száguldó atombombán ülTényleg remek ötlet!
-
// Chaka //
tag
Jaja, csak mint megvalósítható dolgot említettem, nem kívánatos dolgot. Ha már valami okosságot kellene összehozni repülő (és mindenféle) üzemanyagként, én olyan baktériumra vagy más kevés-sejtűre szavaznék, amely mocsokból csinál naftát. De ha ilyet egyszer össze is hoznak, a mai civilizáció luxus igényét az sem fogja fedezni.
-
"Már megcsinálták az atom hajtású repülőgépet régen."
Nem csinaltak meg. Probalkoztak vele, voltak olyan mukodo prototipusok az USA-ban meg a Szovjetunioban is, amik repultek es volt rajtuk mukodo atomreaktor, de azok is sima uzemanyaggal mentek, nem a reaktor hajtotta oket.
-
nbg
senior tag
válasz
// Chaka // #71 üzenetére
A hideghaboru elejen mindket fel kiserletezett vele, de repulni egy gep sem repult, ha jol tudom. A hatvanas evekben lealltak a kutatasok mert az interkontinentalis ballisztikus raketak sokkal gatdasagosabbak es biztonsagosabbak voltak, az "atomrepcsi" celja pedig nem a polgari legikozlekedes megreformalasa, hanem a gyors csapasmeres es egy, nagyon sokaig a levegoben tartozkodni tudo, nuklearis terhet cipelo bombazo remkepe lett volna, minderre lett kesobb alternativa a mar emlegetett raketa.
-
Auratech
őstag
Először legyen stabil, kvázi kiforrott a működési, működtetési alaprend, aztán tegyék mobillá. Az szerintem is lehetséges, hogy magát a mikroszlopikus fúziós reakciót egyáltalán elérjék, mint stabil zárt rendszert kialakítsanak önfennteróan.
-
ctvagyok
őstag
Módosítok. Nukleáris hajtóművet építettek. Gépeken nem alkalmazták sem a nyílt sem a zárt körű reaktoros megoldások egyikét sem
Asszem amcsik telepítettek reaktort egy bombázóra, de nem az hajtotta meg a gépetTengeri üzemanyag felvétel a második világháború óta megoldott dolog. Nem kell kikötni üzemanyagért.
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz
// Chaka // #71 üzenetére
A repülőgép-hordozók is nukleáris meghajtást használnak már nagyon régen, és azért is szeretik, mert nem kell minden kikötőben megállni egy kis dízelért.
-
ctvagyok
őstag
válasz
// Chaka // #71 üzenetére
Már megcsinálták az atom hajtású repülőgépet régen. Csak azt te sem szeretnéd a fejed fölé. Főleg nem azt , ahol a reaktor közvetlenül érintkezik a levegővel.
-
// Chaka //
tag
Ez a hír nem kacsa? Ennyi erővel Verne szabadalmaztathatta volna az egész életművét. Hogyne, lehet lézerrel trícium gömböcskéket begyújtani. Ezt csinálták kb. 20 éve is. A lézerhez egy kisebb falu méretű tápegység kell, meg mindenféle hűtőizé, és ez nagyjából még így lesz pár évtizedig. Ha már valaminek mindenképpen nukleárisnak kell lennie, és még repülni is képes, arra talán az atomreaktor a legesélyesebb. Tengeralattjárókon már működik. Bár ott is csak azért "szeretik", mert nem kell neki levegő.
-
hugo chávez
aktív tag
"Amikor a Lockheed tavaly megszellőztette a hírét egy kisméretű fúziós reaktornak, a szakemberek nagy része elég homályosnak látta az elképzelést és azóta is várják, hogy valami kiderüljön."
Sajna kb. ennyi [link], [link] infó van róla még most is. Igazából ez még csak alig több, mint egy (nagyon ígéretes) koncepció, de dolgoznak a prototípuson. Szerintem túl optimisták amúgy és az általuk megadott időre biztosan nem lesz belőle termék. Viszont életképesebbnek tűnik, mint pl. az ITER. Én mindenesetre nagyon drukkolok nekik.
(#60) Zeratul:
"SZVSZ tokamak hamarabb lesz energia termelésre alkalmas mint a lézeres, csak ha egy ilyen elszáll Isten legyen hozzánk irgalmas, mert Csernobil is csak egy öngyújtónak fog tűnni mellette."
"Tokamak-elvű" fúziós erőmű nem tud "elszállni", mert ha megszűnik a mágneses tér, ami egyben tartja a plazmát, akkor azonnal leáll a fúzió.
-
Reggie0
félisten
válasz
-Skylake- #50 üzenetére
Hat neked sem lesz egyszeru az elet. Kapaszkodj meg a tudosok is szeretnek neha trollkodni. Az, hogy te tekintelyelven mindent benyelsz, nem a legszerencsesebb dolog. Tanulj a tudosoktol, ok probalnak a tekintelyelvtol tavol maradni, es helyette a teziseiket bizonyitjak ahelyett, hogy bemondasra elfogadjak.
-
Auratech
őstag
Az energiasűrűség impulzusának hullámforma modulációjával és harmonikus sorozatok kialakításával létrehozhatók olyan kis terek, ahol adiabatikus jellegű energiaeloszlás hozható léte.
Magyarul elég kicsi térrészre fókuszált nagyon rövid hullámhosszú, fáziskésteletett lézerekkel belengethető a "gyúelegy" kis gyorsítókkal összelőtt molekulacsomagja akkor, mikor lendületük épp egymáshoz préseli őket az elektromágneses "prés" használata nélkül is.
Tehát abban a pillanatban kell rápirítani, mikor épp ütköznek és annyit, olyan rövid ideig, hogy ne tudják hővé disszipálni a nyomásnövekedést, hanem megadják magukat. -
-
Zeratul
addikt
Tokamak is eljutott arra a szintre hogy pozitív a mérlege, de folyamatos működésre még nem alkalmas. SZVSZ tokamak hamarabb lesz energia termelésre alkalmas mint a lézeres, csak ha egy ilyen elszáll Isten legyen hozzánk irgalmas, mert Csernobil is csak egy öngyújtónak fog tűnni mellette.
-
Zeratul
addikt
Csak hogy méretileg képben legyetek mit akarnak sugárhajtóműbe zsugorítani.
A NIF lézerei
A NIF reaktor kamrája
A NIF reaktor kamra a rászerelt lézerekkel
A NIF fúziós kapszulája amire a gigantikus lézerek fókuszálnak
-
Zeratul
addikt
A NIF nem termeli meg a lézerek energiáját (már csak azért sem mert nem energiatermelő csak kutató berendezés), annyit értek el hogy a kapszulába betáplált energiánál nagyobb energiát nyertek a fúzióból, de ez nem egyezik meg a lézerek által a kapszulára sugárzott energiával és főleg nem a lézerek által felhasznált energiával, ugyanis az lézerek hatásfoka elég gyenge.
-
davidsone
addikt
'jól hangzik' de nem lennék az első utasok közt
-
ctvagyok
őstag
+1
Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor már rég fúziós erőműről menne a számítógépem
Hát nem tudok sokat a fúziós reaktorokról, de még a földön sem egyszerű ezeket létrehozni. Azt a turbinát megnézném, ami hővel annyi energiát termel, ami elég egy olyan lézer előállításához, ami elég a fúzióhoz.
Én tudtommal éppen hogy nyereséges fúziónál tart a jelenlegi technológia. Éppen előállítja a lézer energiáját ami az indításhoz kell.
Oszt ez hogy generál thrust? Nyitott lesz a szabad levegőre? Bazmeg de jó lenne ez nekünk.
Űrben milyen részecskék hagynák el a hajtóművet? az a 3 atom deutérium?Az egyetlen kérdésem, ami megmaradt az az, hogy alkalmazzák-e ezt a urán réteget a mostani fúziós reaktorokban? Mert az egy földi telepítésű reaktorban életképesnek hangzik.
-
Zeratul
addikt
-
Zeratul
addikt
válasz
-Skylake- #50 üzenetére
Fogd már fel hogy a fúzió nem indítható be egy marék dinamittal hanem baromi nagy nyomással kell az atomokat összepréselni és ennek körülményei nem teremhetőek meg egy nyitott rendszerben mint a sugárhajtómű. A tokamak se véletlenül zárt, illetve a NIF is a zárt kapszulára koncentrálta a Gigawatt teljesítményű lézereit.
-
capulet75
addikt
Érzésem szerint a cikkben említett "modern repülőkben használt turbós megoldások" nem feltétlen helyes.
-
Petyyyyy
addikt
És persze egy olyan pasit kell beültetni egy - amúgy baromi érdekes - videóba, akinek olyan freestyle-szólása van az angolban, mint Pákónak a magyarban. Nyilván nem volt kéznél egy brit-angol tag, aki elmesélhette volna mindezt.
Az indiai cimborák maradjanak meg az unboxingnál, meg a laptop disassembly-nél.Maga az eljárás viszont nagyon jónak ígérkezik. Ugyan az még érdekelne hogy jutott egyáltalán az eszükbe az ötlet? Mert erre nehéz azt mondani, hogy...csak üldögéltünk a kávéházban, volt ott egy kiskanál, gondoltam....aztán puff, ebből lett tricsilliomos és világhírű a cég. *trollface-vigyor*
Megaztán a trícium az tényleg nem gyerek kezébe való... -
-Skylake-
addikt
Komoly gondjaid lesznek meg az eletben am... Egyebkent ne aggodj irunk mailt a tudosoknak , mer phn egy faszagyerek megmondta , hogy amin doktoralt tudosok egesz csapata dolgozik mondjuk legjobb esetben is evek ota , azt te jolmegmagyarazodhogyszar mert volt egy erdekes fizikaorad tegnap. respect
-
Alert89
tag
Ócska 100 éves, környezetkárosító és veszélyes technológia.
Le ezekkel a technológiai haladásnak álcázott őskövületekkel, szabad utat az antigravitációs szabad-energiás (éteri) járműveknek!
-
Zeratul
addikt
Fúzió se annyira tiszta, maradjunk annyiban Trícium és Deutérium fúziójából He és neutronok keletkeznek, a neutron sugárzás meg minden csak nem kellemes, hidrogén bombáknál is neutronok felelősek a környezet radiokatívvá tételéért. A napban 4 H fuzionál egy He atommá de így is keletkeznek egzotikus részecskék. A fúzió másik baja hogy indításához iszonyatos energia kell, a csillagokban a gravitáció préseli és hevíti olyan szintre szintre hidrogén hogy végbemenjen, a földön vagy tokamak félmillió kelvinje és több ezer bar nyomás, atomtöltet, vagy több GW koncentrált lézer kell.
Kaysha: Rodenberrynél is antianyag kellet a deutériumhoz hogy beinduljon a fúziós reaktor a föderációs csillaghajókban.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Nem értem a fanyalgást, szerintem nagyon pofás kis képet rittyentettek össze, már az megér egy szabadalmat...
-
nbg
senior tag
Volt, kozben meg is talaltam.
-
nbg
senior tag
Mintha mar lett volna valami hasonlo koncepcio a hoskorban, nem? Csak ott apro atomtolteteket akartak robbantgatni a harangban az urhajo faran... vagy rosszul emlekszem, es valami sci-fi-ben olvastam csak?
-
Blindmouse
senior tag
Lézerek lőnek egymás felé és aztán kijön valami belőle. Ha jól sejtem ezt a designt a halálcsillagon láttam utoljára.
-
Kasya
nagyúr
Gondoltam elolvasom a szabadalmat hogy megis hogyan van ez es mi pontos mechanizmusa. Rajottem, hogy ennel meg a Star Trek foderacios urhajoknal is sokkal komolyabb technologiai leirast olvashatok
-
bambano
titán
Air Chernobyl...
-
DRB
senior tag
Sőt ha már csak öt darab 1H-k van akkor is bekiabálhatod, hogy „leállunk”
De igen, már hamarabb leáll a dolog. De pont azért írtam, hogy az egész nem jó, mert ha a nagynyomású hidrogént használnák a repülőgép, vagy rakéta, vagy akármi hajtására, akkor a fúzió üzemagyát használjuk fel, ez a gond, ezért nem jó az egész. Ha a keletkezett héliumot(nem is tudom, 3He?) használnák hajtásra, akkor ok. De ez is csak elméletileg. HA egyben tartjuk a folyamatot akkor a He is ott marad, ha hagyjuk kirepülni őket, akkor viszont maga a folyamat is szétesik. Sehogy nem jó ez, az lényeg.
ez a #37-re ment(volna
).
-
lev258
veterán
Kicsit másképp fogalmazok. Nem megtörténnek a folyamatok, hanem megtörténhetnek. A folyamat ideális esetben valóban az utolsó hidrogénnél állna le (természetesen a megfelelő reakciók ideális jelenléte mellett), de valójában már hamarabb. Ugyanis a körülmények is változnak a folyamat során, ami miatt idővel egyes reakciók már nehezebben (vagy egyáltalán nem) mehetnek végbe. A kirepülést csak azért írtam, mert szükség van az egyben tartásra is. Bár a cikk szerint pont az lenne a cél, hogy kirepüljenek végül a termékek.
-
Rive
veterán
válasz
twollah1976 #2 üzenetére
A szabadalmi hivatalban sem hülyék üldögélnek.
Lekerekített sarkú téglalap, hm? Rémlik valami?
Ui.: eh, reflex... Látom, már volt
Szabadalomnak ez nudli. Pillanatnyilag egy igen tekintélyes méretű telep dolgozik azon, hogy ne teljesen katasztrofális energiamérleggel menjen végbe a leírt reakció - ez tartják ugyanis a magfúzió egyik lehetséges megvalósítási módjának, kutatják is rendesen.
Sz'al a naffijug ~ levédették a kísérleti híd-emelő hőlégballont - lufi méretben beígérve.
Valahol még muris is. -
DRB
senior tag
Ebben igazad van. De, ha egy adott helyen, adott mennyiségű proton van, és adottak a körülmények azon a bizonyos helyen a magfúzióra, akkor addig tart a folyamat, amíg van 1H, amint elfogy(egy darab marad), leáll a folyamat, az összes(-1) részt fog benne venni. Ha hagyjuk szétrepkedni a hidrogén magokat, gyakorlatilag ahogy elindult a folyamat meg is áll.
-
lev258
veterán
Azt nem te szabod meg. Mindegyik reakciónak megvan a maga hatáskeresztmetszete (lényegében a megtörténés valószínűsége). Nem tudod ráerőltetni a rendszerre, hogy az összes keletkező proton részt vegyen majd egy olyan folyamatban, ami felhasználja. Ha meg még ki is repül valamely irányba, akkor onnantól már nehéz visszahozni a reakciókba.
-
DRB
senior tag
Ő bocs, de magfúzió során melléktermékként nem keletkezik hidrogén. A legegyszerűbb magfúzió a p-p ciklus, a folyamat során keletkezik a hélium magon(ezt tekintsük a végterméknek
) kívül úgymond melléktermék is, ez sok minden lehet, mondjuk neutrínó, vagy pozitron, de hidrogén nem.
„ez nem több, mint egy egyszerű szabadalom; csak egy vázlat, amibe bármit bele lehet képzelni”
A szabadalomnak pont az a lényege, hogy a keletkezett nagynyomású hidrogén hajtaná a repülőgépet, mivel pont hidrogén nem keletkezik, így az egész szabadalom itt bukik mag. Ezért is írtam, hogy az összes többi gondra csak ez után kellene megoldást találni.
-
lev258
veterán
Magát a fúziót deutériummal és tríciummal csinálnák, amiben el tudom képzelni, hogy melléktermékként hidrogén is megjelenik. De elsősorban inkább hélium. Mint említettem, ez nem több, mint egy egyszerű szabadalom; csak egy vázlat, amibe bármit bele lehet képzelni.
Örülhetünk, hogy nem rögtön vasat írtak.
Amúgy valóban kísérleteznek ilyen lézeres fúzióval az USA-ban, de jelenleg a tokamak féle tűnik jobbnak, kivitelezhetőbbnek. Az ITER-től sokat várunk, sokat remélünk. -
DRB
senior tag
Tévedsz, egyértelműen a fúzió hőmérsékletéről írt, pontosabban arról, hogy azért kellenek szupravezetők a szerkezetbe, hogy azt megvédjék a keletkezett igen magas hőtől. Ezért is kérdeztem rá, hogy pontosan mire gondol, mert valami nem ok abban amit írt. De lehet, hogy csak elírás, vagy túl röviden írta le amire gondolt, stb
Viszont arra a kérdésre még mindig nem kaptam, választ, hogy magfúzió során hogyan keletkezeik hidrogén?
Nyilván nem tőled kérdezem, meg a többiektől sem, csak amolyan költői kérdés volt, mivel itt már megbukik azt egész dolog, a többi gond mind csak ez után jön. -
lev258
veterán
-
MageRG
addikt
"... (kellően egyértelmű és ledokumentált-e)"
Szabadalmaknál van még egy kritérium: nem lehet nyilvánvaló és tényleg újdonság kell legyen, nem közismert dolog.
Az USA szabadalmi hivatala nem egyszer ennek ellenére jegyeztetett be kérelmeket, szóval nem vagyok meggyőzve hogy csupa okos ember dolgozik ott.
Egyébként Einstein Svájcban volt hivatalnok, szóval lehet hogy ott jobb a helyzet. -
"illetve hogy a szabadalmi leírás megfelel-e az elvárásoknak (kellően egyértelmű és ledokumentált-e)."
Legalább ilyen fontos kritériumok azok is, hogy valóban újszerű-e (vagyis olyasmi, amit mások még nem találtak ki) és hogy valóban nem nyilvánvaló-e (vagyis hogy tényleg olyasmi megoldás, hogy ha odaadod a vonatkozó problémát egy, a területen járatos szakembernek, akkor nem ez jut eszébe) találmány és ezeknek a vizsgálata nagyjából teljesen el szokott maradni.
(#19) BatchMan: ott van a link a teljes szabadalomra, tíz oldal, ebből magának a találmánynak a részletes leírása nem egészen két és fél oldal. Egyébként nagyjából az a lényege, hogy egy olyan hajtómű, ami úgy működik, hogy egy nagyenergiájú lézer elpárologtatja a hajtóanyagot, ami így baromira felmelegszik és a kis tömege ellenére mégis nagy lendülete lesz, ha pedig van benne deutérium meg tricium, akkor még egy kis bónusz fúzió is befigyelhet (de az szerintük sem lesz önfenntartó).
Ennyi. -
BatchMan
senior tag
Gondolkodjunk pozitívan: tegyük fel, hogy tényleg kitaláltak valamit, esetleg már kísérleteznek vele. Ha levédetik, akkor attól félnek, másnak is sikerülhet, tehát relatíve sokan tudnak róla.
Hogy hogy került a sajtóba, milyen céllal ...
Kevesled a lézerek energiáját. OK. Egy önfenntartó fúziónak csak szabályozásra van szüksége, erre elég lehet kisebb lézer is. A begyújtás még így is ciki, de ez legyen az ő bajuk. Amúgy két lézert rajzoltak, szerintem, ahogy a Halálcsillagnál (csak a hasonlat kedvéért említem, amúgy a földön járok), gondolom itt is több lézert alkalmaznak.
Fúzió hőmérséklete mindent szétolvaszt. Folyamatos léghűtés elég meredek, de nem jut jobb eszembe. A deutériumot mondjuk belelövik a fáklyába, így az odavezető cső fölösleges.
Az U238 pajzs szerepe nekem se tiszta, valami elírás lehet, vagy más a szerepe. Energiát a repülőre külön szerelt ventillátoros generátorral csinálnék, ahogy sok katonai felderítő konténer ellátja magát árammal a repcsitől függetlenül.
Hogy ebben mi a szabadalom, az még nem tiszta, hiszen fúziós reaktort tartós (termelő) működésre nem bírt senki, de maga az elrendezés ismert. A mellérajzolt turbina/generátor páros így sovány, nem tudni mitől megy a turbina (zárt ciklusú mini hőerőmű - Carnot-gőzgép?)
Fúzióból hidrogén nem szabadul fel, legfeljebb a deutérium mellett található "szennyezőként", de ez mellékkérdés.
Az még kérdés, hogy folyamatos fúziós lángotfantáziálnakterveznek, vagy szakaszost, ami úgy hajtaná a gépet, mint a V1 pulzáló hajtóműve.
Jó ezen kicsit elfantáziálni -
DRB
senior tag
Ez az egész leírás több sebből is vérzik. Csak az egyik: magfúzió során hogy keletkezhet hidrogén? Ha erre megvan a válasz, rátérhetünk a többi problémára is, de csak szépen sorban, mert van bőven.
-
mrhitoshi
veterán
ööö U238-cal nincs probléma. Neutronbefogás után U239 lesz belőle, ami nem bomlik, már ha gyors neutronokról van szó. Ez függ ugye a reakciótól, de a fúzió során a nagy energiák miatt a neutronoknak is nagy energiájuk lesz. Gyors neutronok mellett a bomlás valószínűsége nagyon kicsi U238 és U235 esetén is. Ha közepesen gyors neutronok találják el az U238-at, akkor megvalósul a neutronbefogás, és az U239 nem bomlik. U235 bomlik termikus neutronok hatására könnyen, a U238 nem bomlik olyan könnyen. Viszont nem ez a legnagyobb gond ezzel a koncepcióval.
-
Zeratul
addikt
válasz
twollah1976 #14 üzenetére
Középiskolás atomfizika elég hozzá hogy belásd hogy ez a leírt formában nem működik.
-
#06658560
törölt tag
válasz
twollah1976 #2 üzenetére
"A szabadalmi hivatalban sem hülyék üldögélnek"
Az utolsó, akiről biztosan tudjuk, hogy nem hülye, hanem okos ember volt a szabadalmi hivatalban, az Egykő Albert volt. Mondjuk vörösdiplomája neki se lett.
-
Zeratul
addikt
A NIF esetén GW teljesítményű lézerekkel indítanak be mikroliter mennyiségű deutérium trícium keveréket. Tokamak is sokkal jobb hatásfokú, mert az már majd nem pozitív az energia mérlege, itt erről szó nincs. A gázkeveréket zárt térben kell tartani a fúziós beindításág, egy sugárhatóműnél hogy oldod meg. Kb. annyira komoly dolgok mint a HAARP-al földrengést vagy vihart előidézni.
Xmass: Tudod hogy a NAP magjában milyen nyomás és hőmérséklet uralkodik? Ez kellene piciben megoldani folyamatosan úgy hogy nem robbanjon atomjaira a hajtómű. A tokamak zárt rendszer, itt meg a szabadba nyílna. Arról nem beszélve hogy annyi elektromosságot honnan vesz ami lézereket táplálná? Ha meg vesz akkor több értelme van elektromotort vagy ion hatúművet közvetlenül hajtani vele.
-
Cifu
félisten
válasz
twollah1976 #2 üzenetére
@Zeratul: Azért nehéz megmondani, hogy lehetséges-e ez a fajta működés, mert a szabadalom elektromosan gerjesztett lézert vázol fel, míg ilyen teljesítményű lézernyalábot jelenleg (tudomásom szerint) csak kémiai lézerekkel lehet megvalósítani. Szóval attól, hogy per pillanat a technológia nem áll rendelkezésre az itt felvázolt hajtómű megvalósítására, jó ötlet még az ötletet levédetni, hátha belátható időn belül megvalósul a technológiai háttér. Ha nem, akkor hiába védették le, mert a szabadalmi oltalom lejár, és bárki nyugodtan használhatja majd a felvázolt működési módszert.
A három fokozatú termonukleáris fegyverek (fisszió-fúzió-fisszió) azért rossz példák, mert sokkal, de sokkal nagyobb felszabaduló energiáknál jöhet létre az U238 hasadása, mint ami ebben a hajtóműben előfordulhat. Amit te felvázolsz, ott szvsz több száz kilotonnás robbanóerő kell a második fokozattól, hogy a harmadik (az U238) beinduljon. Nyilván ennek a felszabaduló energiának a töredékére van szükség, ha meghajtásra szeretnéd használni.
Inkább az lesz a probléma, hogy az U238 rohadt nehéz, szóval egy ilyen hajtómű baromi nehéz lesz (és ráadásul ott van még egy energiatermelő hőcserélő / turbó-generátor is). Szóval nem tudom, hogy repülőgépeknél használható lesz-e.
Egy bolygóközi űrhajónál, űrszondánál esélyesen igen.
@AzEgyetlen1: A szabadalmi hivatalban nem feladatuk azt vizsgálni, hogy az adott elképzelés teljesen működőképes-e, vagy sem. Nem is tehetnék meg, hiszen például egy ilyen elképzelést nem tudnak megcáfolni. Nem ez a feladatuk, hanem az, hogy kategorizálják, valóban a szabadalmat beadó-e az első, aki ilyet szeretne levédetni (magyarul nincs-e már ilyen szabadalom), illetve hogy a szabadalmi leírás megfelel-e az elvárásoknak (kellően egyértelmű és ledokumentált-e).
Persze ha alapból marhaság (pl. örökmozgót vázolnak fel), akkor el szokták utasítani, főleg, ha nincs rendesen kifejtve, milyen elven is működne...
-
xmaas
őstag
Hat ez van akkor gondolom inkompetens marketingesek alnak az egesz mogott gondolom ok terveznek meg gyartanak majd nuklearis hajtomuveket biztos nem komoly fizikusok meg mernokok dolgoznak az ilyen dolgokon akik tisztaban vannak a dolgokkal kockazattal meg mindennel .
Orulok neki hogy ilyen prominens fizikus/mernok jar ide prohardverre aki jobban tud mindent mint akik egesz eletukbe ezzel a temaval foglalkoznak , szerintem irjal nekik gyorsan hogy ez nem fog mukodni gyerekek hagyjatok abba mert nem fog mukodni en jobban tudom mint ti -
válasz
twollah1976 #2 üzenetére
"Jóval okosabb emberek kiagyalták és hidd el elméletben mindent végigrágtak mielőtt az beadták volna szabadalmaztatni."
Ezt egy kicsit túlgondoltad. Valójában ez egy teljesen kamu "szabadalom", amit ki kellett volna hajítania a szabadalmi hivatalnak, ugyanis nincs benne semmi találmány. Ennyi erővel a Millenium Falcont is szabadalmaztathatta volna Spielberg, hogy ha majd egyszer valaki csinál hiperhajtóművet meg lézerágyút, akkor majd ilyen remek űrhajót lehet belőle csinálni.
"A szabadalmi hivatalban sem hülyék üldögélnek."
A jelek nem erre utalnak.
-
azbest
félisten
Amerika a levédett ötletek országa. Egyszer majd valaki megvalósít valamit, ami kicsit is hasonlít rá... és ha befutott, akkor majd követelik a részüket belőle
-
lev258
veterán
Kíváncsi leszek, mi lesz ebből is. Amikor a Lockheed tavaly megszellőztette a hírét egy kisméretű fúziós reaktornak, a szakemberek nagy része elég homályosnak látta az elképzelést és azóta is várják, hogy valami kiderüljön. Itt is komoly információhiány van, egy szabadalom meg aztán végképp nem jelent semmit. Sajnos formai szűrés után gyakorlatilag bármit be lehet jegyeztetni.
De majd ha valaki tényleg kitalálja a jövőben, kereshetnek rajta a szabadalmukkal. -
Zeratul
addikt
válasz
twollah1976 #2 üzenetére
Cár Bomba: Minden idők legerősebb fúzós bombája 50 Mt, de 100nak tervezték csak önmérsékletet tanusította a szovjetek. Elméletben a 1 Gt is kivetelezhető lett volna.
első fokozat egy zseb atom töltet ami deutérium fúzióját beindítja
második fokozat: a deutérium ami fúzionál és sok neutront lök ki magából
harmadik fokozat: kimerített U238 köpeny, ami befogja a neutronokat és elhasad, majd 3 neutront lök ki közben.Xmas: aki olyan hajtóművet tervez ami neutronsugárzással jár, az nem hülye hanem elmebeteg pszihopata gyilkos.
-
xmaas
őstag
válasz
twollah1976 #2 üzenetére
+1 Komoly zsenik dolgoznak ilyen dolgokon nem hulyegyerekek
-
Zeratul
addikt
Ez mekkora HOAX.
Azzal energiával ami a lézereknek kell a fúzió beindításához évekig lehetne repülni. Az U238 köpeny pedig kifejezetten jó ötlet ha a neutron sugárzást akarjuk megsokszorozni. Ez így maximum neutronbombának jó nem hajtóműnek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 5320 -60% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1145G7 16/512 FHD IRIS Xe
- Dobozos DELL Inspiron 16 Fémházas Multimédiás Laptop 16" -40% Ryzen 7 8840U 8mag 16/1TB FHD+ IPS
- Csőtörés bemérés - Csőtörés Javítás Szakszerűen
- Professzionális vízszerelés 0-24 akár azonnali kiszállással
- Fiorenzato AllGround eladó
- Lenovo ThinkPad T15 Gen 1 Intel Core i5-10310U
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Zalman N4 FSP 700W
- Surface Laptop 4 i7-1185G7 16GB 256GB
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS
- DELL Precision 5560 i7-11850H 16GB 512GB T1200 FHD+ 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest