Új hozzászólás Aktív témák
-
bteebi
veterán
Elit kisvárosokban meg talán még nagyobb lesz az elektromos autók aránya (pontosabban még a kiscicának is lesz elektromos autója is), de szerintem Kalifornia <> Amerika, és Amerika <> világ (bár az amerikaiak gyakran úgy gondolják ez utóbbi relációra, hogy de, vagy akár Amerika > világ).
A Google szerint "Less than 1% of the 250 million cars, SUVs and light-duty trucks on the road in the United States are electric." Szóval a kevesebb, mint 1% az soknak számít? Mert szerintem nem. És a világ >200 országának szerintem bőven több, mint a felében valószínűleg gyakorlatilag egyáltalán nincs (vagy van mondjuk <50-100) elektromos autó, ami szintén nem kritikus tömeg. Kína amúgy szerintem ígéretesebb elektromos autózás terén, mint Amerika. Tegyük hozzá, nekik (szerintem) jobban is szükségük van rá.
Nekem a Model Y nem igazán tetszik. Habár a 7 üléses változatán elgondolkoztam (amit amúgy nem dicsérnek agyon a tesztek), de azt se tudom, hogy egyáltalán kapható-e még olyan bárhol. De leginkább Európában. Ha a pénz nem számítana, akkor egy Model X-et vennék. A Model S és a Roadster is menő, de teljesen feleslegesek.
-
shardd
csendes tag
"Mondjuk nem tudom, hogy mi számít "elterjedtnek", de én mondjuk 10-20% részesedés alatt nem mondanám annak."
"17.7% of all new cars sold in California are ZEVs"
Forrás: [18% elektromos]Akkor ezzel megvagyunk. Elég értelmesnek látszol, hogy tudd nem Taktaharkány alsó a Világ de még csak nem is Magyarország...
Nézhetjük akár a Kínai eladási számokat, akár az Amerikait.( Én Model Y alá nem adnám, nekem az a szerelem )
-
bteebi
veterán
Mondjuk nem tudom, hogy mi számít "elterjedtnek", de én mondjuk 10-20% részesedés alatt nem mondanám annak. Helyenként látok pár Teslát, meg néhány hibridet (mondjuk a legtöbb hibrid az gagyihibrid Suzuki, legalábbis felénk), szóval a "forradalom" kiterjedése még odébb van. De tény, már elkezdődött. Tizenkevés millióért - tavalyi áron, támogatással - már eléggé elgondolkoztam egy Model 3-on, de több tényező miatt se jött létre. És egyelőre nem is fog...
-
shardd
csendes tag
Magára az elektromos meghajtásra is azt mondták, hogy nem versenyképes és nem terjed el stb.
Mármint nem az okos és értelmes emberek azért ezt tisztázzuk.Természetesen internet hozzáférés van/lesz az autókban pl. az összes Teslában van. Teljesen jól működik, akár nézhetsz Netflix filmeket miközben vezet a Tesla FSD Beta.
-
bteebi
veterán
Már az elektromos autókra mit? Hogy nem lesznek, vagy hogy nem lesz bennük net? Lehet, hogy baromi naiv hozzáállás, de szerintem ha a mobiltelefóniát meg tudták oldani mozgó járművekre (és hát meg tudták), akkor a mobilnetnek is kellene működnie. Teszem hozzá, mondani egyszerű.
Az elektromos közlekedés amúgy akkor lehet majd igazán sikeres, ha könnyebb és olcsóbb akksik lesznek, amiket valahogy "értelmesebben" lehet tölteni. Nagy váltás lesz. A kezdeményezés jó, de relatíve még mindig csak a maszatolás megy. Pár (tíz)ezer elektromos autó még itthon se tétel. Ha már minden második, harmadik az lesz, akkor azt mondom, jók vagyunk.
-
shardd
csendes tag
Ezt mondták az elektromosautókra is, aztán mégis lett belőle valami. Ezt mondták a Teslára is, aztán jól megvan most.
SpaceX már rég bizonyított.Most még mindig ezt játszák csak most Tesla Optimus robot van, Tesla Semi elektromos kamion, 3d közlekedés ( hyperloop ). stb.
Legyenek ezek a termékek is sikeresek. Nekünk ez csak jó lesz. -
Rive
veterán
Ha belegondolok, alig pár éve volt hogy némely spacex-hater nagy mellénnyel tolta, hogy márpedig sose lesz starlink mozgó járművön, mer' olyat az nem tud
-
PROHARDVER!
Az offolást, a személyeskedést, és az egymás zsebében turkálást please fejezzétek be!
-
azbest
félisten
szerintem azt érdemes érteni, hogy a pénz önmagában semmit sem jelent. A világ nem úgy működik, hogy mindenki szétosztogatja a vagyonát és akkor majd mindenkinek egyforma lesz minden. Ugyanúgy, ahogy a 4 ezer forintos netem, a 12 ezer dolláros üzleti net ára sem veszik a semmibe. Hanem abból a pénzből fizetnek fejlesztéseket, alkalmazottakat. Más emberek fizetése is abból lesz. Ez egy körforgás.
Ha elköltik a pénzt, akkor az benne van a körforgásban. Rengeteg zseben keresztülmegy. Ez a modern gazdaság működésének alapja. A repülős netet is sok esetben sok ügyfél jegyéből termeli ki a légitársaság. Távolabbról kell szemlélni a világ működését, nem egyén szintjén.
Az olcsó lakossági net sem biztos, hogy ilyen olcsó lenne, ha nem lenne mellette jópár, sokkal drágább üzleti előfizető.
Az, sem megoldás, ha ingyen kaját visznek akárhová. A korrupciót és az okokat kell hosszútávon megoldani, amiért szegélyek. Az ingyen kaja csak rövidtávú, katasztrófahelyzetbeli átmeneti megoldás. Hosszú távon nem lehet arra alapozni, sőt, csak tönkreteszi a dolgozók vállalkozásait.
-
azbest
félisten
eurowingsen, 1 órás rövid járatokon láttam 3-10 euro közt [link] Bár nem tudom hányan szokták használni, ha nem térülne meg a cégnek, akkor nem lenne ilyen lehetőség. Napi 5-600 embert mozgat azt hiszem egy A319/a320 is. Ilyen rövid úton pedig végképp nem sok értelme volt, mert talán fél órát üzemelt, mert csak az egyenes, vizszintes szakaszokon üzemelt az a fajta. Starlinkkel lehet működne egész út alatt, wifi és bt pedig egész úton bekapcsolva lehet a leírás szerint, szóval akár fel- és leszállás közben is mehet, ha az antenna tudja tartani a kapcsolatot.
Az, hogy kinek mennyire pénzszórás vagy mekkora haszon, az relatív. Cégvezetőknek lehet megéri, hogy folyamatosan elérhetőek legyenek és ne maradjanak le semmiről.
Valsz gyakoribb, hogy nem egy milliárdos használja kizárólagosan a gépet, hanem folyamatosan hozza- viszi az üzletembereket, úgy meg szétoszlik a költség. mint ahogy limuzint sem feltétlen vesz valaki, hanem egy útra rendeli, mint egy drágább taxit. Szóval nem egy ember fizeti a havi számlát, hanem szétoszlik a jegyek közt. -
bteebi
veterán
"jelenleg is van ilyen, csak sokkal lassabb és nem mindig működik."
Na ez az! Pláne a nem mindig. Mondjuk én csöves repülőjáratokon utaztam, és nem is nagyon sokfélén, de nem találkoztam még sehol a lehetőségével se. És akkor az árról és a sebességről még nem is beszéltünk. Valószínűleg egyelőre még a burzsujabb légitársaságoknál sem standard, max. a hosszabb távú járataiknál.
"A business jetek ára meg 3 millió dollártól a csillagos égig ér. Szóval ott 150 ezer dollár nem nagy tétel."
Világos. Egy jó, új magángép forintban több milliárdos tétel
"Az üzleti célú szolgáltatások mindig drágák."
Így van, de nem igazán tudom belátni a fenti példa alapján a létjogosultságát. Iszonyatos pénzszórás, kis haszonért. Vagyis hát fogalmazzunk úgy, hogy az a pénz rengeteg sokkal jobb helyre mehetett volna.
-
azbest
félisten
jelenleg is van ilyen, csak sokkal lassabb és nem mindig működik. Szóval tuti leszerződik a légitársaságokkal is. Pár éve én is kipróbáltam repülőn a netet.
A business jetek ára meg 3 millió dollártól a csillagos égig ér. Szóval ott 150 ezer dollár nem nagy tétel. Már csak azért sem, mert a szokásos karbantartások is százezres tételek. És ezeket lizingelik általában, szóval nem a használó tulajdona, hanem bérleti díjat fizetnek értük. Az üzleti célú szolgáltatások mindig drágák.
-
bteebi
veterán
Megdöbbentő számomra, hogy elég sok ember van, akiknek ez megéri... Kipengetsz jó 60 millió Ft-ot azért, hogy a repülgetéseid során havi 10 millióért utazás közben is tudj facebookozni meg netflixezni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- Revolut
- Sorozatok
- Mafia: The Old Country teszt
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Magisk
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- ÚJ Nvidia RTX 5060/TI 8-16Gb GDDR7 DLSS4.0 Ryzen 7 5800X 16x4.7Ghz/32GB/512Gb/1TB M SSD/2ÉV gamer PC
- ÚJ Nvidia RTX 3080 10Gb GDDR6x Ryzen 7 5800X 16x4.7Ghz/32GB/512Gb Nvme SSD/2ÉV gamer PC
- Szép! HP EliteBook 840 G8 Fémházas Hordozható Laptop Ultrabook 14" -50% i5-1145G7 16/512 Iris Xe FHD
- Eladó PC i7 8700, 16 GB RAM, GTX 1060, 460 GB SSD
- Szép! HP EliteBook 840 G8 Fémházas Hordozható Laptop Ultrabook 14" -55% i5-1145G7 32/512 Iris Xe FHD
- Eladó szép állapotban levő Samsung S22 8/128GB / 12 hó jótállással
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2036
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3073, 100% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest