Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
válasz
Dare2Live #23 üzenetére
"Megnézed az árérték arányt, ár/fpst, "hány FPSt kapsz 1000Ftért" azoknál a játékoknál amik számodra fontos, (meg megnézed a kereted, mennyit szánsz rá, elég e a 60fps vagy kell a 100...) és ezalapján döntesz."
Ez akkor lenne ilyen egyszerű helyzet, ha a két gyártó azonos felfogásban készítené a meghajtó programjait.
Az NV célzottan egy-egy program adott verziójára fókuszál a meghajtóprogramja profiljaival, hogy azokban magas fps értéket érhessen el. Ha nem is olyan pofátlanul, mint az ominózus 3DMark botrány során [link] , de kioktatja a meghajtóprogramot a magasabb fps érték elérése érdekében. Abu a 2080-as teszt 33-as hozzászólásában fejtette ki ezt részletesebben. "DX12-ben a driverben érkező specifikus optimalizálás nem program, hanem programverzióhoz szabott, vagyis amint jön egy frissítés a játékhoz, minden driveres trükk odavész, amíg az adott gyártó újra meg nem csinálja. Egyszerűen arról van szó, hogy az NVIDIA nem akar újabb két hónapot áldozni az erőforrásaiból a Hitman új frissítésére."
Nem nehéz kitalálni, hogy azokban a programokban "tartja így" mesterségesen magasan az fps értékeket az NV, amikkel vagy nagyon sokan játszanak, vagy a tesztekben köszönnek vissza. Ez viszont azt is jelenti, hogy amint az NV számára már nem fontos egy játék (Fenti esetben a Hitman), akkortól a driveres trükkökkel nem követik a játék verziófrissítéseit, és azonnal zuhan is 10-20-akármenyni %-ot az fps abban az adott játékban.Abu ugyanebben a hozzászólásában leírta az AMD hozzáállását is az optimalizáláshoz "Az AMD például többször is mondta, hogy ők inkább a PAL-t javítják, ha teljesítményt akarnak nyerni, mert az ICD réteg felett hiába javítanak, ha egy programfrissítés ezeket a javításokat kivégzi. ... Az AMD elgondolása valójában kevésbé hatékony, ha a nyereséget nézed, és több humánerőforrásba is kerül, viszont előnye, hogy ha egyszer beépítették, akkor onnantól kezdve a nyereség örökké megmarad, a patch-ektől függetlenül."
NV kártyái addig teljesítenek adott játékban kiemelkedően, amíg a "support" megvan hozzá.
Botoxoló/kés alá fekvő sztárok is jól néznek ki, csak ne hagyják abba, vagy elszörnyedünk a valóságtól. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #29 üzenetére
Mit? Ha kiveszik az utasítást, akkor nem fogja neked végrehajtani az erre vonatkozó bináris kódrészt. Ezért lenne jó megérteni, hogy a konzol az nem PC. Egy PC-s játékprogram nulla shadert szállít binárisan, még ha ezek nem is szabványosak, akkor is vagy magas szintű kód van, vagy valami köztes nyelv. Mindkettőből tud fordítani a driver gépi kódot.
Egy konzolnál ilyen nincs. Ott eleve binárist szállít a legtöbb fejlesztő, mert ugye a hardver változatlan, a valós idejű fordítás csak felesleges pazarlás lenne. Emellett még azzal is számolni kell, hogy a Sony és a Microsoft azért nem kevés IP-t tervez már ezekbe a gépekbe. Ezeket az AMD-nek át kell menteni az új rendszerekhez. Az rendben van, hogy valamilyen módon próbálnak másolni dolgokat, lásd a Vega 20 parancsprocesszora, de ettől a Microsoft nem ezt fogja kérni, hanem a sajátját, amit az Xbox One-okban alkalmaznak, mert arra van szoftveres hátterük. Ugyanígy a Sony is a saját superstencil megoldását kéri, nem az AMD-ét. Nem mellékesen a Sony elgondolása ugyan kevésbé általános, így korlátozottabb, viszont fényévekkel gyorsabb.Butaság azt hinni, hogy a Sony és a Microsoft lemond minden saját IP-jéről, csak azért, hogy az AMD megoldásait használják fel, és fizethessenek utána egy rakás licencet, miközben rengeteg pénzt pazaroltak a saját fejlesztéseikre.
(#28) paprobert: Nem igazán tudsz ilyen hibridet csinálni. Ha felhasználod a Navi kódolási sémáját, akkor onnantól kezdve a korábbi konzolokkal való kompatibilitás megszűnik. Inkább érdemes az aktuális konzolokat továbbfejleszteni, hiszen a feldolgozókat át tudod úgy alakítani, ahogy a Navinál, de annak sok köze a Navihoz nem lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
paprobert #25 üzenetére
Konzolokba eleve nem mehet a Navi, mert nagyon eltérő kódolási sémát használ, mint az előző generáció, még a Vegától is eltérőt, így a GCN2 emulációja rendkívül kis hatásfokú lenne rajta. Oda egy teljesen egyedi dizájn kell, mert muszáj támogatni a GCN2-es operációkat, hogy működjön a visszafelé kompatibilitás, ami nagyon fontos a Microsoftnak és a Sony-nak is.
Kb. olyan dolog ez, minthogy mindenki azt hiszi, hogy az Xbox One X, és a PlayStation 4 Pro Polarist használ, közben pedig egy túrót. Csak a média nem érti, hogy a konzolokba binárist is szállítanak, tehát nem lehet ám azt csinálni azokkal, mint PC-n, hogy kiveszed xy utasítást, mert lefagy a program. PC-n ez normális. Egyetlen programban sincs bináris kód a GPU-kra.
-
paprobert
őstag
válasz
Dare2Live #18 üzenetére
A Navinak olcsónak is kell lennie, mert a konzolokba is mennie kell a deriváltjának. Oda nem lehet méregdrága SoC-et tenni, így biztosan nem fog a legfrissebb node-on jönni.
Amikor 2020 Q1-ben beindítják a PS5, XB gyártósorokat, a 1st gen 7nm már 1+ éves technika lesz. Minden stimmelni fog.Egy Navi refresh viszont elképzelhető később.
-
Dare2Live
félisten
Mint vásárló ez az egész fölös.
Megnézed az árérték arányt, ár/fpst, "hány FPSt kapsz 1000Ftért" azoknál a játékoknál amik számodra fontos, (meg megnézed a kereted, mennyit szánsz rá, elég e a 60fps vagy kell a 100...) és ezalapján döntesz.
Ha AMD nyújt jobbat azt veszed. Ha NV azt. És persze másik oldal de AMD/NV árazásában is döntő a fenti. Ha nem viszoik az adott amd/nv kártáyt mert a másik uannyiért több fpst ad akkor lejjebb megy az ár.
btw legutolsó ph teszt utolsó bekezdés:
"Ebben a pillanatban azonban ennél sokkal fontosabb, hogy milyen ár/érték aránnyal érkezik majd a piacra a Radeon VII: a hivatalos adatok szerint pontosan azon az árszinten, 699 dolláron nyit, mint tette az RTX 2080 – ez pedig azt jelenti, hogy nemcsak teljesítményben, hanem ami még fontosabb, ár/teljesítményben is valódi versenytársat kaphat az NVIDIA." (Tesztelt játékokban pl QHDban ami nekem fontos 5%al gyorsabb mint a 2080 uakkara ár esetén a Radeon VII a nyerő.) -
awexco
őstag
Én mint vásárló aki szeretne tuti AMD VGA-t venni azt látom , hogy forint / fps -ben melyik gyártó mit nyújt .
És nem azt látom ami boldogítana. Ez itt a lényeg. A többi csak részletkérdés. Ha vevők boldogok mert olyan terméket látnak a polcokon amik kielégítik a vágyaikat akkor bemennek és megveszik . A gyártó meg keres sok sok dollárt .Ha úgy nézzük mikor bejöttek a 3d gyorsítók akkor valami hasonló történt. Az általános célú CPU tudását a porba döngölte a 2 szereplős dedikált páros (CPU+VGA) Már akkor is azt hozta az élet , hogy a célirányos dedikált egységek még ha nehezebb is programozni sokkal hatékonyabb .
A programozó az csak egy báb . Amit mondanak neki azt csinálja. Anno úgy hallottam , hogy a PS2 -t is nagyon szar volt programozni mégis üzletileg bejött a dolog.
Na majd NAVI után kiderül merre haladnak és az járható ?
Ha nem járható , akkor a jó és használható dolgokat meg kell hagyni a többit meg kukázni (Lásd Zen )
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dare2Live #18 üzenetére
Csalóka ám a TSMC paramétere, mert ők egy bitang egyszerű gyűrűs oszcillátorral mérik ezeket a különbségeket. Ehhez képest egy valós lapka fényévekkel bonyolultabb, és ebből adódóan másképp is viselkedhet.
Szóval amikor dönt egy gyártó, akkor nem igazán ezt a 10%-ot veszi figyelembe. Hacsak nem gyűrűs oszcillátorhoz mérhető egyszerűséggel rendelkezik a fejlesztése. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindkettőnek megvan az előnye és a hátránya. A GCN és származékainak (Polaris, Vega) előnye, hogy sokkal egyszerűbben programozható, hiszen kevésbé heterogén dizájn, mint a Fermi, illetve ennek származékai (Kepler, Maxwell, Pascal, Turing). Emiatt van, hogy rengeteg játékban külön nem szabványos kódot kap, mert egyszerűen megéri rá dolgozni. A Fermi származékainál viszont előny, hogy minél kevesebbet tud egy ALU, annál egyszerűbb a dizájn, így lehet többféle ALU-t tervezni, szemben a GCN bonyolult ALU-ival. Viszont ezt jóval nehezebb programozni, és hiába kínál az NVIDIA ugyanolyan lehetőségeket a nem szabványos kódokra, mint az AMD, egyszerűen a fejlesztők nem tudnak annyi erőforrást fordítani rá, mert sokkal nehezebb a hardverrel bánni, így az NVIDIA NVAPI-t jóval kevésbé használják, mint az AMD AGS-ét. Persze van aki egyiket sem használja, mert úgy van vele, hogy akar a halál ugyanazokra a problémákra külön kódot írni az AMD-re vagy az NV-re, viszont így meg ottmarad a hardverben a teljesítmény.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem, mert ugyanolyan igények vannak szerverszinten is, mint gamer szinten. A szerverszintű komponensek közül a RAS, a natív FP64, illetve a Secure Processor nem foglal sok tranzisztort. Alig 2-3 mm2-rel lenne kisebb csak a lapka, annyiért meg nem éri meg kettőt tervezni. Talán a GMI-kkel tudnának többet spórolni, de azzal meg fontos a teszt, hiszen később a PCI Express helyett ezzel kapcsolódnak majd a CPU-khoz a fejlesztéseik.
Az NV-ből nem érdemes kiindulni, mert nekik más az architektúrájuk. Ők a Fermit régen nem úgy tervezték, hogy az ALU-k univerzálisak legyenek. Mindenre külön erőforrást csináltak, tehát saját ALU-ja van az FP-nek, az integernek, a deep learning adattípusoknak, a speciális utasításoknak, az interpolációnak, illetve még az FP64-nek is. A GCN ezzel szemben mindent ugyanazokon az ALU-kon csinál, nincsenek külön erőforrások semmire. -
awexco
őstag
AMD nél elgondolkozhatnának komolyabban azon , hogy szét kellene választani a Gamer termékeket illetve a szerver központokba való kártyákat . Más képességekkel árakkal kell kell rendelkezni ezen kártyáknak . Jelen pillanatban egyikben sem kiemelkedők ugyanazon termékkel . Lehet a mi50-60 jó ahova tervezték. A radeon 7 munka állomásokban telitalálat tervezői munkához , de gamer kártyaként túl költséges gyártani . Így nem hoz nagy bevételt . Gyanítom , hogy erőteljesen mind ember mind forráshiánnyal szenvednek. Jó lenne már látni , hogy értelmes terméket kihoznának értelmes piacra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #3 üzenetére
Rome, Matisse
-
Dare2Live
félisten
7nm és 7nm EUV közt lesz, mekkora teljesítmény, fogyi beli difi?
vagy mi lesz az előnye? -
Tudunk olyan AMD termékről, ami EUV-s lesz?
Ryzen 3, Navi?
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Intellivision multikártya 130 játékkal. használati utasítás és játéklista Opció-ovarlaykártyák
- Nikon z 20mm f/1.8 S Újszerű!
- Eladó egy remek állapotban lévő Google Pixel 9 telefon + az eredeti tokja
- újszerű iPhone 13 Pro Max 128GB graphite grafit független Apple
- újszerű Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49 mm-es titántok 3 év garancia ajándék extra szíj
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5700X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 4070 12GB NZXT H710I Be Quiet 650W
- Dell Latitude 5320 i3-1125G4 16GB 512GB magyarbill. 1 év garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest