Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
válasz
paprobert #240 üzenetére
"ősidők óta része a drivernek, így teljesen érthetetlen most a hiánya."
Egyáltalán nem az, tekintve hogy mindkét gyártó keményen ráfeküdt a késés minimalizálására (amit mindenki input latency-nek hív, pedig igazából output latency).
A driver GPU oldali limitere pedig minimum 1, de inkább 2-3 képkocka késését okoz, míg a CPU oldali 0-1 köztitAz nV féle LLM: Ultra auto-limiter szerintem a CPU oldalon játszik, mivel a funkció eredeti célja, hogy kvázi-nulla legyen a quae hossza (épp csak elkészüljön 1-1 frame váz, és rögtön megy a GPU-nak), így ilyenkor (G-Sync+V-Sync mellett, mikor limiterként is funkcionál) ő szabhatja meg, hogy hány képkocka készülhet el a CPU-n --- nem úgy mint az nVInspector-al ősidők óta elérhető V1/V2 driver limiter, amit az nV sohasem rakott be a saját control panel-ébe).
Nem vagyok benne biztos, hogy az AntiLag el tudta-e tüntetni hasonlóan a driver limiter lagot, de szerintem nem, így logikus volt kivenni, mikor az AntiLag és/vagy Chill most a fontosabb fejlesztés, illetve reklámérték, így maguk ellen dolgoznak, ha a limiterük több késést okoz, mint amit az AntiLag és Chill elvehet.
Ha fenti teória nagyjából megállja a helyét, akkor a következő logikus lépés az lehetne, ha összehozna az AMD is egy CPU oldali limitert, és akkor visszakerülhetne az AMD control panelbe is akár csúszkaként, jobb esetben egy "auto" fokozattal is (ami a VRR range alá tesz pár FPS offset-et, mikor aktív a FreeSync+V-Sync --- hacsak nincs már megoldva hasonló a mostani V-Sync kapcsolóval annak ellenére, hogy látszólag pontosan a range tetején limitál csak, bár nem tudhatom, hogy mi zajlik a háttérben, FreeSync-ről nincsenek olyan alaposan lag tesztek, mint G-Sync-ről).
(#251) PuMbA - Régi fogalom a "race to idle" (felpörög maxra, gyorsan végez, hibernál a mag). Bár nem tudom, hogy ez még a turbo állapotnál is megéri-e, vagy csak egy optimálisabb feszültség/órajel kombinációval. De a felhasználó szerintem jobban jár, ha minimális várakozás sincs egy bonyolultabb weblap betöltésekor se.
-
PuMbA
titán
válasz
paprobert #249 üzenetére
Hát nekem 214-ről 1138Mhz-re megy fel Chrome alatt és 1138Mhz-en van 65% körüli terhelés, tehát 300MHz-en maradva biztosan több ideig tart a művelet. Ez azt jelenti, hogy több ideig fogyaszt a kártya kevesebet, viszont 1138Mhz-en kevesebb ideig többet. Amit nem tudunk, hogy a két fogyasztás mennyiben tér el egymástól összességében.
-
Kansas
addikt
válasz
paprobert #246 üzenetére
Nem lehet, hogy ez egy Polaris-specifikus bug(mármint a szükségtelen boost-olás)? A Navi-m erősen úgy tűnik, hogy alapból alkalmazza a finomszemcsés órajel-visszavételt terhelés függvényében, konkrétan MHz felbontásban, és van olyan játékom(VtM:Coteries of NY), amiben a 100MHz-t nem éri el az órajel Chill mellett...
-
PuMbA
titán
válasz
paprobert #246 üzenetére
"Most a Polarisok böngészés közben simán feltolják az órajelet 800-1000 környékére 1-1 másodpercig, míg bekapcsolva 300-on maradna végig."
Összeségében viszont tényleg kevesebbet fogyasztana? Hiszen 800-1000 környékén 3x gyorsabban elvégzi a feladatot, mintha 300-on maradna. 300-on viszont több ideig tart megcsinálnia ugyanazt a feladatot és ugyanúgy emelkedik a fogyasztás valamennyit, mert nem idle-ben tartózkodik 300-on, hanem terhelés alatt van 300-on.
-
Kansas
addikt
válasz
paprobert #240 üzenetére
Gyanítom, hogy túlhaladtuk...
Egyébként nálam sincs ilyen beállítás, de nincs is rá szükség.
Játékban erre ott a Chill, desktopon pedig alapból nem boostol a kártya, konkrétan most hogy ezt írom, nálam 10MHz-re vesz vissza a GPU(GPU-Z szerint), persze néha azért felugrik 40MHz-re is
Ha neked 2D-ben nekiáll a kártyád boostolni, ott valami más gond van... -
Duck663
őstag
válasz
paprobert #188 üzenetére
Tudja fene, furcsa módon a UC mellett a hőmérséklet annyira nem szállt el. Bár van egy olyan érzésem, hogy a Navinál használt hőtérkép, rávilágított erre-arra és lehet, hogy adott játék esetében ugyan a lapka mért hőmérsékletértéke relatíve alacsony, viszont tudják, hogy egy adott részét a program jobban terheli, és emiatt visszaveszi az órajelet. De ez csak tipp.
A feszültségértékeket nem is néztem. Én is hanyagolni fogom. Rettenetesen zavar, hogy ahogy eléri a 70 °C-ot lepadlózza a ventilátort, visít mint egy porszívó, és addig nem is igen veszi vissza, amíg 50 °C alá nem ment.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
paprobert #136 üzenetére
Nem kell. A 75-75 Chill + erre V-Sync FreeSync-kel ugyanazt csinálja. Sőt, eredményben kisebb is a késleltetés, mert pacinget is kapsz.
(#137) janos666: Az azért elég nagy, mondjuk egy VRR-hez viszonyítva, mert a Vista óta ugye a V-Sync pipeline az OS-en keresztül van kezelve, vagyis a meghajtó erre nincs hatással. Ki se lehet cserélni ezt a pipeline-t, mert a swap chain erre van megírva.
Az NV-nél is lagmentes a limiter G-Sync mellett, de náluk azért nagy gond, hogy két G-Sync implementációjuk van, és rohadt nehéz ehhez egy V-Sync konstrukcióval alkalmazkodni. Tehát sokkal nagyobb az esélye a bugoknak, és a nem várt mellékhatásoknak. Az AMD-nek egy VRR implementációval egyszerűbb megoldani. De elméletben az NV-nek is így kellene működnie, csak hát maguknak feleslegesen túlbonyolították a rendszerüket, ami sok specifikus problémát generálhat. Ha jelented, akkor ezeket ki fogják javítani, ha olyan kijelzőt használsz, amit ők hitelesítenek erre. Ha nem olyan a kijelződ, akkor sajnos mossák kezeiket.
Az Anti-Lag az nagyon leegyszerűsítve a Chill, csak nem az inputhoz igazítja a jelenetátadást, hanem a frame time-hoz. Nem nagy kunszt igazából.
(#141) Create. : Az Enhanced Sync az ilyen "szegény ember FreeSync-je". Ha van FreeSync, akkor nincs értelme használni, hacsak nem a 270 fps elérése a cél, de szerintem ez már értelmetlen. Az Anti-Lag független ezektől.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
paprobert #130 üzenetére
Alapvetően ugyanaz a kettő, ha így párosítva használod az FRTC-t és az Anti-Lagot. Én már régóta csak a Chillt használóm, mert a jelenetszámításnál dönt a pacingről, és ez jobb késleltetést eredményez. Ugye Anti-Lag mellett nincs scene pacing, az ilyen korlátozó funkciókhoz pedig nem árt, ha minden frame egységes időközönként jön. Ezt csak a Chill garantálja.
A menüs dologba nem szoktam belefutni, mert eleve vertikális szinkronlimitet használok a FreeSync-re. A V-Sync-től sokan ódzkodnak, mert nagy lehet a késleltetés, de ha aktív a FreeSync, akkor a V-Sync már csak egy limiter.
-
janos666
nagyúr
válasz
paprobert #81 üzenetére
Persze, hogy nyavalya, főleg ha ini file, és nem RTSS GUI (a játék GUI-ban pedig nem lesz 116 fps opció, főleg nem 119.9, ha sima V-Sync mellé akarod), de amúgy elvileg, ha jó az in-game limiter (nem bugos hulladék, vagy nemlétező), akkor elvileg mindig minden tekintetben az a legjobb választás (futási "simaság" és lag tekintetben is). Aztán jön az RTSS, majd a GPU driver (legalább is a régi driver-ek, mert az nV nemrégi újított kb. RTSS szintre, arról pedig nem találok most semmi infót, hogy az AMD-é milyen volt, mielőtt eltűnt).
De mi a baj azzal, ha lentebb húzod a TDP csúszkát? (Vagy már nem lehet olyat?)
Engem sokkal jobban zavar, hogy divat lesz az alapértelmezett élesítés.
A játékfejlesztő telepakolja a játékot minden féle maszatoló effektel, akár egyszerre élesítéssel is, aztán a driver kap élesítést és egy moslék az egész kép.
Az is legalább egy évtizedekbe telt, hogy a TV gyártók leszokjanak arról, hogy alapértelmezésben erős élesítés legyen alapból minden létező képmódban, vagy hogy a játékokba legyen mindig GUI-n is kikapcsolható a motion blur és hasonlók, ne csak ini file-ból vagy sehogy. -
janos666
nagyúr
válasz
paprobert #79 üzenetére
Húzd lentebb a TDP keretet, hogy kevesebbet fűtsön? (Vagy használj jobb hűtést, esetleg vegyél kisebb chip méretű, így kisebb TDP-s, egyben olcsóbb kártyát...?)
Bár limiter azért még kellhet ahhoz is, hogy a FreeSync range-ben maradj V-Sync lag nélkül, bár nem tudom AMD-nél ez pontosan hogy megy, főleg Chill mellett.
Nem az lehetett a gond, hogy a limiter GPU oldalon dolgozott és okozott 1-2 (vagy akár több) frame lagot 0-1 helyett (mint nemrég még az nV-é is tette, mielőtt kombinálták az LLM: Ultra-val), ezért jobb az in-game, vagy RTSS limiter?Más: Hopsz, most vettem észre, hogy ez egy több oldalas cikk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Edge
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kuponkunyeráló
- Arch Linux
- Mielőbb díjat rakatnának a görögök az olcsó csomagokra az EU-ban
- Kevesebb dolgozó kell az Amazonnak, AI veszi át a rutinfeladatokat
- Milyen TV-t vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Asus Prime RTX 5060Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pure RX 7700XT 12GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- ASUS ROG STRIX RTX 4070 Ti O12G 2026.10.24-ig alza garis.
- ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB GDDR5 256bit
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix GTX 1080Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- Bomba ár! Dell Latitude 3540 - i5-4GEN I 4GB I 500GB I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged