Új hozzászólás Aktív témák
-
Kansas
addikt
válasz paprobert #76 üzenetére
Ha bekapcsolod az Anti-lagot az kiüti a Chill-t amúgy is...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
válasz paprobert #79 üzenetére
Húzd lentebb a TDP keretet, hogy kevesebbet fűtsön? (Vagy használj jobb hűtést, esetleg vegyél kisebb chip méretű, így kisebb TDP-s, egyben olcsóbb kártyát...?)
Bár limiter azért még kellhet ahhoz is, hogy a FreeSync range-ben maradj V-Sync lag nélkül, bár nem tudom AMD-nél ez pontosan hogy megy, főleg Chill mellett.
Nem az lehetett a gond, hogy a limiter GPU oldalon dolgozott és okozott 1-2 (vagy akár több) frame lagot 0-1 helyett (mint nemrég még az nV-é is tette, mielőtt kombinálták az LLM: Ultra-val), ezért jobb az in-game, vagy RTSS limiter?Más: Hopsz, most vettem észre, hogy ez egy több oldalas cikk.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz paprobert #81 üzenetére
Persze, hogy nyavalya, főleg ha ini file, és nem RTSS GUI (a játék GUI-ban pedig nem lesz 116 fps opció, főleg nem 119.9, ha sima V-Sync mellé akarod), de amúgy elvileg, ha jó az in-game limiter (nem bugos hulladék, vagy nemlétező), akkor elvileg mindig minden tekintetben az a legjobb választás (futási "simaság" és lag tekintetben is). Aztán jön az RTSS, majd a GPU driver (legalább is a régi driver-ek, mert az nV nemrégi újított kb. RTSS szintre, arról pedig nem találok most semmi infót, hogy az AMD-é milyen volt, mielőtt eltűnt).
De mi a baj azzal, ha lentebb húzod a TDP csúszkát? (Vagy már nem lehet olyat?)
Engem sokkal jobban zavar, hogy divat lesz az alapértelmezett élesítés.
A játékfejlesztő telepakolja a játékot minden féle maszatoló effektel, akár egyszerre élesítéssel is, aztán a driver kap élesítést és egy moslék az egész kép.
Az is legalább egy évtizedekbe telt, hogy a TV gyártók leszokjanak arról, hogy alapértelmezésben erős élesítés legyen alapból minden létező képmódban, vagy hogy a játékokba legyen mindig GUI-n is kikapcsolható a motion blur és hasonlók, ne csak ini file-ból vagy sehogy.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #130 üzenetére
Alapvetően ugyanaz a kettő, ha így párosítva használod az FRTC-t és az Anti-Lagot. Én már régóta csak a Chillt használóm, mert a jelenetszámításnál dönt a pacingről, és ez jobb késleltetést eredményez. Ugye Anti-Lag mellett nincs scene pacing, az ilyen korlátozó funkciókhoz pedig nem árt, ha minden frame egységes időközönként jön. Ezt csak a Chill garantálja.
A menüs dologba nem szoktam belefutni, mert eleve vertikális szinkronlimitet használok a FreeSync-re. A V-Sync-től sokan ódzkodnak, mert nagy lehet a késleltetés, de ha aktív a FreeSync, akkor a V-Sync már csak egy limiter.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #136 üzenetére
Nem kell. A 75-75 Chill + erre V-Sync FreeSync-kel ugyanazt csinálja. Sőt, eredményben kisebb is a késleltetés, mert pacinget is kapsz.
(#137) janos666: Az azért elég nagy, mondjuk egy VRR-hez viszonyítva, mert a Vista óta ugye a V-Sync pipeline az OS-en keresztül van kezelve, vagyis a meghajtó erre nincs hatással. Ki se lehet cserélni ezt a pipeline-t, mert a swap chain erre van megírva.
Az NV-nél is lagmentes a limiter G-Sync mellett, de náluk azért nagy gond, hogy két G-Sync implementációjuk van, és rohadt nehéz ehhez egy V-Sync konstrukcióval alkalmazkodni. Tehát sokkal nagyobb az esélye a bugoknak, és a nem várt mellékhatásoknak. Az AMD-nek egy VRR implementációval egyszerűbb megoldani. De elméletben az NV-nek is így kellene működnie, csak hát maguknak feleslegesen túlbonyolították a rendszerüket, ami sok specifikus problémát generálhat. Ha jelented, akkor ezeket ki fogják javítani, ha olyan kijelzőt használsz, amit ők hitelesítenek erre. Ha nem olyan a kijelződ, akkor sajnos mossák kezeiket.
Az Anti-Lag az nagyon leegyszerűsítve a Chill, csak nem az inputhoz igazítja a jelenetátadást, hanem a frame time-hoz. Nem nagy kunszt igazából.
(#141) Create. : Az Enhanced Sync az ilyen "szegény ember FreeSync-je". Ha van FreeSync, akkor nincs értelme használni, hacsak nem a 270 fps elérése a cél, de szerintem ez már értelmetlen. Az Anti-Lag független ezektől.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duck663
őstag
válasz paprobert #188 üzenetére
Tudja fene, furcsa módon a UC mellett a hőmérséklet annyira nem szállt el. Bár van egy olyan érzésem, hogy a Navinál használt hőtérkép, rávilágított erre-arra és lehet, hogy adott játék esetében ugyan a lapka mért hőmérsékletértéke relatíve alacsony, viszont tudják, hogy egy adott részét a program jobban terheli, és emiatt visszaveszi az órajelet. De ez csak tipp.
A feszültségértékeket nem is néztem. Én is hanyagolni fogom. Rettenetesen zavar, hogy ahogy eléri a 70 °C-ot lepadlózza a ventilátort, visít mint egy porszívó, és addig nem is igen veszi vissza, amíg 50 °C alá nem ment.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
-
fanti
addikt
válasz paprobert #240 üzenetére
"Power efficiency" nincs nálam az egyik gépen, amit épp most nézek (Ryzen 3400G), Vega11. Átmegyek kisvártatva a másikhoz (5700XT)
GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN
-
Kansas
addikt
válasz paprobert #240 üzenetére
Gyanítom, hogy túlhaladtuk...
Egyébként nálam sincs ilyen beállítás, de nincs is rá szükség.
Játékban erre ott a Chill, desktopon pedig alapból nem boostol a kártya, konkrétan most hogy ezt írom, nálam 10MHz-re vesz vissza a GPU(GPU-Z szerint), persze néha azért felugrik 40MHz-re is
Ha neked 2D-ben nekiáll a kártyád boostolni, ott valami más gond van...Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
PuMbA
titán
válasz paprobert #246 üzenetére
"Most a Polarisok böngészés közben simán feltolják az órajelet 800-1000 környékére 1-1 másodpercig, míg bekapcsolva 300-on maradna végig."
Összeségében viszont tényleg kevesebbet fogyasztana? Hiszen 800-1000 környékén 3x gyorsabban elvégzi a feladatot, mintha 300-on maradna. 300-on viszont több ideig tart megcsinálnia ugyanazt a feladatot és ugyanúgy emelkedik a fogyasztás valamennyit, mert nem idle-ben tartózkodik 300-on, hanem terhelés alatt van 300-on.
[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
válasz paprobert #246 üzenetére
Nem lehet, hogy ez egy Polaris-specifikus bug(mármint a szükségtelen boost-olás)? A Navi-m erősen úgy tűnik, hogy alapból alkalmazza a finomszemcsés órajel-visszavételt terhelés függvényében, konkrétan MHz felbontásban, és van olyan játékom(VtM:Coteries of NY), amiben a 100MHz-t nem éri el az órajel Chill mellett...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
PuMbA
titán
válasz paprobert #249 üzenetére
Hát nekem 214-ről 1138Mhz-re megy fel Chrome alatt és 1138Mhz-en van 65% körüli terhelés, tehát 300MHz-en maradva biztosan több ideig tart a művelet. Ez azt jelenti, hogy több ideig fogyaszt a kártya kevesebet, viszont 1138Mhz-en kevesebb ideig többet. Amit nem tudunk, hogy a két fogyasztás mennyiben tér el egymástól összességében.
[ Szerkesztve ]
-
válasz paprobert #240 üzenetére
"ősidők óta része a drivernek, így teljesen érthetetlen most a hiánya."
Egyáltalán nem az, tekintve hogy mindkét gyártó keményen ráfeküdt a késés minimalizálására (amit mindenki input latency-nek hív, pedig igazából output latency).
A driver GPU oldali limitere pedig minimum 1, de inkább 2-3 képkocka késését okoz, míg a CPU oldali 0-1 köztitAz nV féle LLM: Ultra auto-limiter szerintem a CPU oldalon játszik, mivel a funkció eredeti célja, hogy kvázi-nulla legyen a quae hossza (épp csak elkészüljön 1-1 frame váz, és rögtön megy a GPU-nak), így ilyenkor (G-Sync+V-Sync mellett, mikor limiterként is funkcionál) ő szabhatja meg, hogy hány képkocka készülhet el a CPU-n --- nem úgy mint az nVInspector-al ősidők óta elérhető V1/V2 driver limiter, amit az nV sohasem rakott be a saját control panel-ébe).
Nem vagyok benne biztos, hogy az AntiLag el tudta-e tüntetni hasonlóan a driver limiter lagot, de szerintem nem, így logikus volt kivenni, mikor az AntiLag és/vagy Chill most a fontosabb fejlesztés, illetve reklámérték, így maguk ellen dolgoznak, ha a limiterük több késést okoz, mint amit az AntiLag és Chill elvehet.
Ha fenti teória nagyjából megállja a helyét, akkor a következő logikus lépés az lehetne, ha összehozna az AMD is egy CPU oldali limitert, és akkor visszakerülhetne az AMD control panelbe is akár csúszkaként, jobb esetben egy "auto" fokozattal is (ami a VRR range alá tesz pár FPS offset-et, mikor aktív a FreeSync+V-Sync --- hacsak nincs már megoldva hasonló a mostani V-Sync kapcsolóval annak ellenére, hogy látszólag pontosan a range tetején limitál csak, bár nem tudhatom, hogy mi zajlik a háttérben, FreeSync-ről nincsenek olyan alaposan lag tesztek, mint G-Sync-ről).
(#251) PuMbA - Régi fogalom a "race to idle" (felpörög maxra, gyorsan végez, hibernál a mag). Bár nem tudom, hogy ez még a turbo állapotnál is megéri-e, vagy csak egy optimálisabb feszültség/órajel kombinációval. De a felhasználó szerintem jobban jár, ha minimális várakozás sincs egy bonyolultabb weblap betöltésekor se.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Amazon Kindle
- Apple notebookok
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Bundle topik
- További aktív témák...