Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz lezso6 #1 üzenetére

    Akkor ezért nincs link a cikkben? :o

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Kolbi_30 #3 üzenetére

    Ez talán egy válasz arra, hogy az utóbbi néhány driver óta beállíthatod az NVCP globállis beállításait úgy, hogy G-Sync: ON, V-Sync: ON, Low Latency: Ultra (vagy G-Sync hiányában V-Sync: FastSync), és "elfelejtheted", mert automatikusan kapsz egy max frissítési freki alatti limitert G-Sync-hez (ami kb. annyi extra késést okoz, mint az RTSS, így azzal most már kár bíbelődni) és a GPU-limites, max freki alatt mozgó szituációban is le van szorítva a lag, amennyire lehet (a FastSync eddig is használt valami hasonló, dinamikus limitert Ultra nélkül is).
    Az AMD most csinált egy "gyorsgombot", ami beállítja ezek megfelelőit (kivéve talán az automata range limit FreeSync-hez, és nem tudom, hogy az EnhancedSync használ-e FastSync-hez hasonló dinamikus limitet).
    A következő gondolom az lesz, hogy az nV is rak egy gyorsgombot a GFE-ben.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Abu85 #9 üzenetére

    A Win 20H1 féle "hardware accelerated synchronization" (WDDM 2.7-el) azt érinti, amit az AMD babrál/cserél?

    (#14) Kansas - Lehet, hogy állandóan túl próbálod hajtani. Pl. van már ECC a RAM-okon, így nem szemetel azonnal a kép, ha hibázik a RAM, de nő a javított hibák számlálója (ezt pl. tudod nézni HWInfo-val AMD-n, nV-nél csak Qadro kártyán). Gondolom több hasonló ilyen van, amit nem látunk semmivel.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Abu85 #18 üzenetére

    Ja, rosszul emlékeztem. :B
    Mikor először láttam, az ugrott be róla, hogy talán elkezdett pár dolgot beemelni a Microsoft, amit esetleg a gyártók (főleg AMD) piszkálhatnának (vagy az nV akarna piszkálni, de inkább az MS-től kéri).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz vinklii #24 üzenetére

    Biztos HD4xxx? Arra évek óta nincs új driver.

    Az teljesen normális, hogy egyszerre csak egy kimenetre megy a hang. Ez általában így jó. Nekem külön HDMI portokon van a TV és az AVR. Így ha kikapcsolom az AVR-t, akkor a TV-re küldi a hangot, ha bekapcsolom, akkor az elsődlegesnek beállított AVR-re ugrik át. Ha akarom, akkor letiltom a TV kimenetet, és sehova sem megy, ha nincs bekapcsolva az AVR.
    De ha sorba kötöd az AVR-t és a TV-t, akkor az AVR-en tudod beállítani, hogy melyiken legyen hang (leveszi az AVR, vagy továbbküldi a TV-re). Ez is jól működik, ha CEC-es (standby passthrough), mert ha kikapcsolod az AVR-t, megy tovább a hang a TV-re, ha bekapcsolod, akkor az AVR szólaltatja meg (nálam azért nincs így, mert az AVR HDMI 1.3, a TV HDMI 2.1).

    A képnél fogalmam sincs mi az mp4 és mp2.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz vinklii #37 üzenetére

    Amúgy a GPU és sound driver különálló. Töröld le a hangkártya eszköz driver-ét és hagyd, hogy feltegye a sajátját a Windows. Bukod a HD és multi-channel hangokat, de úgy fog működni a hang, mint mielőtt telepíted a driver csomagot.

    De el sem hiszem neked, hogy a Windows driver-e egyszerre ad neked hangot két kimenetre. Sőt, még jobb kérdés: mégis mi végre? Miért jó ez neked, ha szinkronban szól egymástól kicsit elcsúszva két helyről a hang?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz paprobert #79 üzenetére

    Húzd lentebb a TDP keretet, hogy kevesebbet fűtsön? (Vagy használj jobb hűtést, esetleg vegyél kisebb chip méretű, így kisebb TDP-s, egyben olcsóbb kártyát...?)
    Bár limiter azért még kellhet ahhoz is, hogy a FreeSync range-ben maradj V-Sync lag nélkül, bár nem tudom AMD-nél ez pontosan hogy megy, főleg Chill mellett.
    Nem az lehetett a gond, hogy a limiter GPU oldalon dolgozott és okozott 1-2 (vagy akár több) frame lagot 0-1 helyett (mint nemrég még az nV-é is tette, mielőtt kombinálták az LLM: Ultra-val), ezért jobb az in-game, vagy RTSS limiter?

    Más: Hopsz, most vettem észre, hogy ez egy több oldalas cikk. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz paprobert #81 üzenetére

    Persze, hogy nyavalya, főleg ha ini file, és nem RTSS GUI (a játék GUI-ban pedig nem lesz 116 fps opció, főleg nem 119.9, ha sima V-Sync mellé akarod), de amúgy elvileg, ha jó az in-game limiter (nem bugos hulladék, vagy nemlétező), akkor elvileg mindig minden tekintetben az a legjobb választás (futási "simaság" és lag tekintetben is). Aztán jön az RTSS, majd a GPU driver (legalább is a régi driver-ek, mert az nV nemrégi újított kb. RTSS szintre, arról pedig nem találok most semmi infót, hogy az AMD-é milyen volt, mielőtt eltűnt).

    De mi a baj azzal, ha lentebb húzod a TDP csúszkát? (Vagy már nem lehet olyat?)

    Engem sokkal jobban zavar, hogy divat lesz az alapértelmezett élesítés.
    A játékfejlesztő telepakolja a játékot minden féle maszatoló effektel, akár egyszerre élesítéssel is, aztán a driver kap élesítést és egy moslék az egész kép.
    Az is legalább egy évtizedekbe telt, hogy a TV gyártók leszokjanak arról, hogy alapértelmezésben erős élesítés legyen alapból minden létező képmódban, vagy hogy a játékokba legyen mindig GUI-n is kikapcsolható a motion blur és hasonlók, ne csak ini file-ból vagy sehogy.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Duck663 #105 üzenetére

    Nem használtam még (a játékos gépben évek óta nV van), de a Chill-ről nekem mindig az jött le, hogy csak FreeSync-el együtt van igazán értelme (ha belövöd a sync range határaitól 2-3 fps-en belülre), EnhancedSync-el talán még elmegy (talán egy 30-60 beállítással), de sima V-Sync mellé nem lehet jó (esetleg az említett 60-60 beállítás).
    De kipróbáltad azt is, amit Abu javasolt: 60-60 Chill beállítást?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Duck663 #118 üzenetére

    Ha mondjuk 40-120 a FreeSync range, akkor nem valahogy úgy kéne belőni a Chill-t, hogy a tartományban maradj, pl. 42-118 (hagyva neki egy kis keretet ingadozásra)?
    De egyszerűbben: ha a régi limitert akarod kiváltani, akkor a Chill felső értéke legyen bárhol a tartomány teteje alatt, és olyan alacsonyan, ahol neked még épp megfelel (feláldozva a teljesítményt a kevesebb áramért/hőért cserébe)?
    Persze, ha mégsem tartja a beállított értékek közt az fps-t a Chill, az más kérdés.

    Vagy ha van, a legjobb a játék saját limitere, de valószínűleg az RTSS is jobb, mint a driver régi limitere.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Abu85 #132 üzenetére

    Pedig még a hagyományos V-Sync késésé sem nagy, ha kap egy CPU oldali limitert (pl. 60.00 Hz-hez 59.99 fps-t), ami szerintem elég nagy szégyen, hogy csak akkor lett szélesebb körben ismert, mikor már volt VRR is, viszont a játékok vagy driver-ek azóta sem kínálják fel, csak RTSS-el, vagy esetleg .ini file szerkesztéssel működtethető így a V-Sync. Ezt több, mint egy évtizeden át használhattuk volna így (mióta divat lett a DirectX féle V-sync az OpenGL-é helyett).

    De amúgy biztos, hogy AMD-nél a V-Sync az egy teljesen lagmentes limiter FreeSync mellett? (Gondolom, ha igen, akkor is csak AntiLag-al együtt.)
    Csak mert nVidia-nál, ha be van kapcsolva a V-Sync (a tartománytól alacsonyabb fps esetére), akkor teljesen hagyományos, nagy lagú V-Sync lesz belőle, ha eléri az fps a tartomány csúcsát. Ezt az LLM=On csökkenti ugyan, de jobb inkább a VRR tartományban maradni. Ezért használ az LLM=Ultra egy durván -3% limitet a csúcs alatt (hogy magas fps-hez soha ne kapcsoljon be a V-Sync, még a redukált queue hosszal se).

    AMD-nél az AntiLag is használ valami hasonló offset limitert, vagy a V-Sync kapcsoló működik másképp, és nem is V-Sync módba vált, hanem limitert kapcsol néhány fps-el a csúcs alatt?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Abu85 #146 üzenetére

    Abban igazad van, hogy G-Sync nélkül szar ablak módban játszani. De szerintem nagyon kevés játék van, amit ne lehetne valahogy valamilyen kis késésű fullscreen módba tenni. Még mindig van Full Screen Exclusive mód (akkor is, ha a Win10 igazából már lecserélni valami más, de funkcionálisan egyenértékűre), szerintem DX12-höz is van megfelelője, és a G-Sync esetén a keretes ablak is "áttöri" valahogy a DWM-et Win10 alatt (lehet extra lag nélkül ablakban játszani, még kis, keretes ablakban is).

    Ha ezeket a grafikonokat egymás mellé rakod, látszik, hogy a max freki alatti limiterrel VRR nélkül sem olyan nagy a hagyományos V-Sync késése (az egyetlen hátrány, hogy stabilan a limiten kell maradni, nem lehet fel-le szánkázni az fps-el, mert akkor vagy jön a harmadik buffer, vagy ledob 30-ra 60-ról, ha tüsszent).

    Az első támasztja alá, hogy mehet az ablak mód. Sajnos nem találtam olyan grafikont, amin azonos max frekvencia / limit mellett lehetne összevetni az időket. De szerintem egyértelműen látszik, hogy a kisebb frekvencia miatt nagyobbak a számok a második grafikon első blokkjában, így onnantól kezdve elég egymással összevetni a második grafikon két blokkját, hogy látszódjon mennyi a hagyományos V-Sync büntetése (limiterrel).

    Egy -0.01Hz limiter pedig be lehetne építve a játékokba, aktiválódhatna a V-Sync kapcsolóval együtt.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Stormbird #153 üzenetére

    A tripple buffer nagyon nem úgy működi, ahogy írja.
    A 16 vagy 17ms sem igaz, mindig 1/60-on belül kell lenni, ha teljes szinkront akarsz.
    Az RTSS nem driver, hanem CPU oldalom működik, ezért hatékony, és amúgy ilyenkor hamisan sima a grafikon, amiatt, hogy a saját limiterén túli apró tüskéket nem látja (ha a játék limiterét használod, akkor viszont igen, tehát tüskésebb lesz akkor is, ha igazából kevesebb a tüske, csak látod, ami ott van).
    De a legfontosabb, hogy nem 60-ra kell limitálni, hanem 59.99-re, hogy a V-Sync limitere alatt maradj, tehát mindig az RTSS legyen érvényben (azért nem 59.00, vagy kevesebb mert akkor minden másodpercben és nem csak perenként lesz egy apró kis akadás).
    A nagy tüskék pedig mindig ott lesznek, limiter nélkül és azzal is.
    És megint: nem másolgat sehova semmit semmi.
    A 70% pedig nem hatalmas különbség a 60-hoz képest.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hackeeeee #173 üzenetére

    Szerintem a pillanatnyilag legjobb általános célú beállítás szerintem:
    G-Sync: On + V-Sync: On + LowLatencyMode: Ultra
    Ilyenkor kapsz egy automata felső limitert a tartomány teteje alatt néhány fps-el, aminek hála sohasem kapsz V-Sync szintű lagot, de a tartomány felső határán, illetve alatta sem lesz képtörés soha, és az LLM segíthet olyankor is, ha ~99% terhelésen pörög a GPU (a tartományon belül mozog az fps véletlenszerűen, nem a felső limiten hasít, és nem a CPU a fogja vissza).
    Ezt játéktól függően (ha van jó beépített limitere) érdemes lehet finomítani úgy, hogy LLM Ultra helyett On, és a játék saját limiterét használod (pár fps-el a max freki alatt), mert akkor picit alacsonyabb lehet a késés, de az inkább akkor jó, ha az idő nagy részében az fps limiten tud futni a játék, és nem fut ~99% terhelésre a GPU (ahová jól jönne az LLM: Ultra, de az már magában limiter is iulyenkor, így ha ragaszkodnál hozzá, akkor néhány fps-el az Ultra-féle limit alá kéne tenni a játék saját limiterét, hogy az legyen érvényben, max 1 frame késésért).

    Szerintem a FreeSync-re is ugyan ez igaz (már csak azért is, mert a G-Sync Compatible esetén is ez van érvényben, nem csak az nV modulos G-Sync-nél). Kivéve, hogy ott nincs driver auto-limit a tartományhatár alatt (a V-Sync szerintem effektíve ugyan úgy viselkedik FreeSync mellett is, mint G-Sync mellett, az AntiLag pedig nem ad limitet, mint az LLM: Ultra és másképp sem tünteti el a teljes lagot, amit akkor kapsz, ha eléred a tartomány tetejét), és nemrég kivették a manuális driver limitert is, úgyhogy ott marad a játék saját limitere (legjobb, ha működik), vagy annak hiányában az RTSS (ami valószínűleg jobb, mint a driver régi limitere, szóval amúgy is ez lenne a javasolt). De azért kérdezgettem erről, mert ebben nem vagyok teljesen biztos.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Create. #181 üzenetére

    FreeSync + V-Sync + fps limiter a max freki alá.
    De külön limiter nélkül hova limitál most a freesync+vsync? 120Hz-en pontosan 120-ra, vagy kicsit alá?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #65912064 #210 üzenetére

    Talán ilyenkor van létjogosultsága a DDU-nak. :U

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz paprobert #240 üzenetére

    "ősidők óta része a drivernek, így teljesen érthetetlen most a hiánya."

    Egyáltalán nem az, tekintve hogy mindkét gyártó keményen ráfeküdt a késés minimalizálására (amit mindenki input latency-nek hív, pedig igazából output latency).
    A driver GPU oldali limitere pedig minimum 1, de inkább 2-3 képkocka késését okoz, míg a CPU oldali 0-1 köztit

    Az nV féle LLM: Ultra auto-limiter szerintem a CPU oldalon játszik, mivel a funkció eredeti célja, hogy kvázi-nulla legyen a quae hossza (épp csak elkészüljön 1-1 frame váz, és rögtön megy a GPU-nak), így ilyenkor (G-Sync+V-Sync mellett, mikor limiterként is funkcionál) ő szabhatja meg, hogy hány képkocka készülhet el a CPU-n --- nem úgy mint az nVInspector-al ősidők óta elérhető V1/V2 driver limiter, amit az nV sohasem rakott be a saját control panel-ébe).

    Nem vagyok benne biztos, hogy az AntiLag el tudta-e tüntetni hasonlóan a driver limiter lagot, de szerintem nem, így logikus volt kivenni, mikor az AntiLag és/vagy Chill most a fontosabb fejlesztés, illetve reklámérték, így maguk ellen dolgoznak, ha a limiterük több késést okoz, mint amit az AntiLag és Chill elvehet.

    Ha fenti teória nagyjából megállja a helyét, akkor a következő logikus lépés az lehetne, ha összehozna az AMD is egy CPU oldali limitert, és akkor visszakerülhetne az AMD control panelbe is akár csúszkaként, jobb esetben egy "auto" fokozattal is (ami a VRR range alá tesz pár FPS offset-et, mikor aktív a FreeSync+V-Sync --- hacsak nincs már megoldva hasonló a mostani V-Sync kapcsolóval annak ellenére, hogy látszólag pontosan a range tetején limitál csak, bár nem tudhatom, hogy mi zajlik a háttérben, FreeSync-ről nincsenek olyan alaposan lag tesztek, mint G-Sync-ről).

    (#251) PuMbA - Régi fogalom a "race to idle" (felpörög maxra, gyorsan végez, hibernál a mag). Bár nem tudom, hogy ez még a turbo állapotnál is megéri-e, vagy csak egy optimálisabb feszültség/órajel kombinációval. De a felhasználó szerintem jobban jár, ha minimális várakozás sincs egy bonyolultabb weblap betöltésekor se.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz pistabyte #312 üzenetére

    Igen, pont arra lenne jó, bár gyakorlatilag arra is korlátozottan, mert ha HDMI-s TV, nem DP-s monitor, akkor a mai kártyák megrekednek 60Hz-en 2160p-ben, így többet ér inkább hagyni, hogy a TV scaler-e elmaszatolja 1080p120-ban, vagyis érdemesebb inkább 1440p120-ban hajtani, mert az általában nem is néz ki olyan rosszul (életlenül, maszatosan), mint az 1080p120 (LG TV-ken pl. jobban hasonlít az 1440p a 2160p-re, mint az 1080p-re, csak az 1080 a ramaty, a Panasonic TV-k pedig tudnak 1080p-ből 4x4 nagyítást, vagyis ugyan ezt az integer scaling-et).

    (#313) Kansas - Nem az nV tehet róla, hogy szar az LCD. :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Kansas #315 üzenetére

    Semmi, csak hülye voltam, azt hittem ez egy másik topic, mert legutóbb ott láttam ugyan azt a képet, ami itt is van #311-ben,

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák