Új hozzászólás Aktív témák
-
LordX
veterán
válasz
Translator #68 üzenetére
Raytracing, wazze
-
LordX
veterán
válasz
Translator #66 üzenetére
Ha nem lenne fényforrás, egy 100% fekete képet kapnál..
-
LordX
veterán
válasz
Translator #64 üzenetére
Úgy, hogy oda nem esik fény
De egyébként komolyan - a raytrace lényege pont az, hogy végigköveti a program, hogy milyen irányba/-ból megy/jön a fénysugár - innen jön a terület neve.
-
Translator
tag
Ha vki ért hozzá, mondja meg, hogy hogy lesz ezeken a képeken árnyék?
Meg esetleg mondjuk egy nagyítólencse alatt összegyűlt fényes pontot is szívesen látnék így... -
lenox
veterán
Megkozelites kerdese, szerintem ha biznisz oldalrol nezem low power chipen futo limitalt rt-ert csak a mobil szegmensben van eselye, hogy valaki adna penzt, ott sem tul sok. Lehet, hogy ha mashonnan nezzuk, pl. hogy egy szuper jol mukodo hw rt milyen platformon lehet ertekes, akkor mas jutna eszembe, de pont a videok alapjan nem az utobbirol van szo.
-
_Scythe_
aktív tag
Szerintem is teljesen jogos a kérdés. Miért a mobil szegmens? A ray-tracingnek pont az lenne a lényege, hogy túlmegy a raszterizált képalkotás határain, tetemes számítási kapacitásért cserébe. És ez utóbbi nem épp a mobil szegmens jellemzője. Nézd meg a videót. Ehhez minek RT?
-
lenox
veterán
Igen, annyira specialis fajtaja, hogy pl. csak az keveri/mossa ossze oket, aki nem ert hozza.
#58: Larifari... Vagom, hogy semmit nem erdemes komolyan venni, ami toled jon. Nyilvan azert kerult elo a bilinear filter, mert azt hitted, hogy arrol van szo, pedig nem, csak nem ismerted azokat a fogalmakat. Nem faradtsag, valaki mindig kijavitja szerintem a tevedeseidet, meg egy ido utan ki is raknak. Nem ezzel van tele a net (beleertve a ph-t is)?
-
Pikari
veterán
ja, a hozzászólásom második része meg lemaradt.
a bilinear filteringgel kapcsolatban pedig meguntam, hogy alapvető dolgokat kell folyamatosan dedósoknak magyaráznom. ember, te még azt sem érted, hogy a bilinear filtert miért hoztam fel. egyszerűen nem érek rá, hogy ezeket a dolgokat oldalakon keresztül magyarázzam egy olyan embernek, mint te. nem vagy azon a szinten. miután kiismerem az embereket, meg tudom állapítani, hogy megérik -e, hogy szakítsak rájuk időt komolyabban. ilyen emberekre, mint te, nem szoktam időt szakítani. és ez nem beszólás, csupán tisztázása annak, hogy te velem komoly interakcióba már nem fogsz lépni. teljesen feleslegesen veszed a fáradozásaidat arra, hogy mindenféle topikokban kérdéseket szegezz nekem. további hosszú, és eredményes életet!
-
Pikari
veterán
végülis kvázi ugyanannyi tranyóból ki lehet hozni egy effektív raszteres gpu-t, mint egy effektív ray tracert. a hagyományos technológia mellett már leginkább csak a meglévő szoftveres támogatottság van, hisz a ray tracing kedvéért mindent újra kellene írni: az apikat, drivereket, játékokat.
-
arn
félisten
az mas teszta, autonal masok az elvarasok
de a legyeg szerintem ertheto... ugyanazok a problemak, mint korabban: eroforrasigenyes, rossz a skalazhatosag, etc. raadasul mara a tobbi technika is annyira fejlett, hogy okafogyotta valik sok szempontbol.
a masik problema, hogy a mobileszkozoknel meg fontosabb lesz a hatekonysag... talan majd cloudban egyszer.
-
lenox
veterán
Mint az elozo esetben, mikor nem tudtad, hogy mi a kulonbseg a linear es a lateral kozott? Most ugyanez van, csak ray tracing es path tracing a tema, megint nem tudod, hogy melyik mi... En azt olvasom, hogy Arauna real-time ray tracing cpu-n, Brigade real-time path tracing gpu-n. Te valami mast olvasol, Geri?
-
Pikari
veterán
nem tudom, lehetséges, hogy ezt már nem lehet letölteni, csak a várososat
-
Pikari
veterán
tudtommal a leggyorsabb (ÉS valójában is használható ÉS létező ÉS működő ÉS elérhető ÉS realtime) gpu-s ray tracer a BRIGADE
http://igad.nhtv.nl/~bikker/
próbáld ki, nem tudom, hogy mennyivel megy. a forráskódja mellékelve van, és azt hiszem, licenszelhető is commercial célokra.
ezt a scenet olyan 6 fps-en tudja mozgatni a Brigade, persze úgy, hogy szőrözi a képet (szóval valójában olyan 2) -
Pikari
veterán
válasz
MCBASSTION #36 üzenetére
egyszerűbb akkor már egy szoftveres ray tracer képében megírni, imho
-
SylverR
senior tag
Igen, ha kicseszed monitorra, de a beépített kijelző még csak az 1280x720-at püföli. Szóval inkább azzal számolj. (Főleg, hogy efölé menni még tablet méretben is baromság. De mingyá jön a vita, hogy hülye vagyok, nézegessem csak a pixeleket, nektek kell a fejlődés. Egs.
Ezt hívják pazarlásnak.
)
(#26) MCBASSTION :
Én nem mondtam, hogy jó ötlet mobilon raytracelni. Én még a 3d-s, sőt sima 2d-s animált wallpapereket is kihagyom, pedig van egy ami rohadtul tetszik. De belassul tőle az egész fón, és zabálja az akkut. A lényeg itt a lehetőségen van. Képes rá. Ezek a videók, ahogy néztem, olyan kvalitást mutatnak, mint a 90-es évek raytrace-i. Ez nekem nagy szó! Ugyanis gyönyörű. Akkor is ha nem 5 millió poligon egy teáskanál. Ez előrevetíti, hogy a jövőben PC-n is lehet ilyet alkotni. Egyre közeledünk oda, hogy megérje esetleg váltani. Persze ez kizárólag a PC-t érinti. Szóval nem lesz egyhamar ilyen. Mert most a mobil húzza a játékok iparágát is...Mindenesetre egy érdekes koncepció, amit nem kéne agyonfikázni. Megtudtad volna helyettük csinálni? Megpróbáltad volna? A tippjeim a válaszaidra kettő darab hatalmas nem. Az ilyen emberek a pionírok. Lehet nem lesz belőle semmi, de egy próbálkozást mindenképp megér.
-
Angel1981
veterán
válasz
Dr. Romano #22 üzenetére
Kisebb felbontás?
Lassan az okostelók is Full HD-s kijelzővel lesznek felszerelve, ugyanakkor a teljesítményük nem mérhető egy asztali gépéhez. -
arn
félisten
A raytrace amikor kb 20 eve elkezdtem foglalkozni az egesszel ugyanilyen szentgralkent volt misztifikalva. Kb olyan mint az elektromos autok amik pontossan ugyanazokkal a hatranyokkal rendelkeznek, mint szaz eve.
-
suraki
tag
Ez csak valami hoax lehet.
Olyan mintha egy Ferrari motort fejlesztenének, ahol a 12 hengerből egyenlőre csak 2 működik. Ezt aztán beszerelik egy kispolszkiba és azzal a szöveggel bocsájtják útjára az új tulajt, hogy még így is sokkal gyorsabb lesz mint amilyen a régi motorjával volt.
Persze lehet, hogy idővel sikerül beindítani mind a 12 hengert és ha még nem rohadt szét a kispolák körülötte, akkor egy igazi mindet legyőző szörnyeteg lesz. -
Cathulhu
addikt
A képalkotás kifejezetten jól párhuzamosítható, a ray tracing meg pláne. De akkor miért limitálják 6-ban a magok számát?
-
MCBASSTION
aktív tag
azt lattam, es valszeg mobilokba mar eleg lesz a teljesitmenye, de desktopra meg keves.
igazabol mobilokon nem latom ertelmet, ezert irtam ezt. Remelem kicsit gondolkoznak es csinalnak egy konzolt, ami mar 1-2 milliard rayt szamol es akk telleg lenne ertelme...
de mobilon minek akarnal raytracelni???? -
válasz
Dr. Romano #22 üzenetére
Es mobil eszkozon miota huzoero a minel elethubb grafika? Akinek ez az elsodleges az ugyis desktopon eli ki magat.
Nem kotekedtem, csak nem ertem a koncepciot.
(nem a Tiedet, hanem a ceget)
-
lenox
veterán
Ennel vagy 10-szer tobb mobil eszkozt adtak el. Nem tudom mit gondolsz komoly alkalmazasnak, csak jatekban tudom elkepzelni ertelmet. Desktopon ma is tudnak ilyen teljesitmenyt, ertelemszeruen ott semekkora durranas nem lenne. Viszont ahhoz sok aram kell, ami mobil eszkozokben nincs, tehat egy alacsony fogyasztast celzo megoldas ertelemszeruen ott lehet nagy durranas.
-
SylverR
senior tag
válasz
MCBASSTION #16 üzenetére
Felhívnám figyelmed a tényre, hogy ezt mobilra csinálják elsősorban. Hol akarsz ott fullhd-t?
-
MCBASSTION
aktív tag
hat ez a 200 millio eleg vekony...
csak 62 millio kell a fullhd @ 30 fps-hez.
plusz ehhez ugye meg egy rakat ray hozzajon pl dof-nel meg tarsainal...
es akkor ugye meg nincsenek tukrozodesek stb...majd 1 milliardnal szoljatok
-
ChipKng
aktív tag
Vegtelensegig szamolna ha nem definialnal egy max rekurzivitasi erteket es csak addig mesz le.
2000-ben voltam olyan elvetemult, hogy motorola assemblerben irtam egy realtime raytracert. Jo kis moka.
RTRT-nel a global illumination sokkal jobb/elethubb kepet ad de megnagyobb a szamitasigenye. Ennek a lenyege az, hogy nem a kamerabol inditod a fenysugarat, hane az adott targyfeluletrol megnezed, hogy a kornyezeteben mik befolyasoljak a ra eso fenyt.
-
Pikari
veterán
[köcsög]oh basszus, üzleti érdekem, hogy bukjanak.[/köcsög]
-
SylverR
senior tag
Anno hasonló minőségű raytrace képeket renderelgettek, ilyen 1 frame per 4-8 óra szinten körülbelül. Most meg mobil lenne rá képes realtime... Még ha nem is olyan hűdekomplex, mint ma elvárná a PC-s vonal. Akkor is nagy szó!
-
maxsoft
csendes tag
válasz
Translator #4 üzenetére
Full HD nyersen 1920 x 1080 = ~2 Mpixel
Elvileg ennyi sugár kell a leképzéséhez.
Tehát 200M teljesítmény esetén ~100 Hz lehet a frissítés, ha a többi feldolgozó (CPU,stb) bírjaAmúgy mit kezd a sugárkövetés szemben álló tükrökkel ??
-
Translator
tag
200M sugár FullHD-n 100Hz?
Gondolom ebből lejönnek a tükröződések, esetleg folyadékok fénytörése.
Azért ha így egy 30Hz összejön, az már kezd használható lenni.
-
mepet
addikt
Mi az a raytracing?
-
Csak nekem nem tiszta, hogy miert a mobil szegmenst celozzak?
Új hozzászólás Aktív témák
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
- Samsung Galaxy S20+ 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3303
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest