Új hozzászólás Aktív témák
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Hmm, most jött ki az újabb kerneles SteamOS, friss driverekkel. A tegnapi 4k gaming teszt így már nem aktuális.
Valamint az Ashes of sing... jön Linuxra is, amint lesz Vulkan. Alakulnak a dolgok!
Abu85: Értem, ez nekem járhatónak tűnik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Jim Tonic #72 üzenetére
Az OpenGL esetében a low-level kiterjesztés az AZDO. Ez elméletben működik, a gyakorlatban pedig egyedül az Ogre motor támogatja, de GCN ajánlott hozzá, mivel másra nincs normálisan optimalizálva.
(#73) CPT.Pirk: Egyszerű szabványos wrapper elég lenne. Persze azok a programok, amelyek nem szabványos kiterjesztést használnak nem fognak futni. Ezeken semmi sem fog segíteni.
-
moma
őstag
Ezt láttátok? Azért úgy tűnik van fejlődés.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Jim Tonic #69 üzenetére
Az a projekt Vulkan. De nyilván az újraírás szón lehet vitázni, hiszen csak lemásolták, amit az AMD adott.
Az OpenGL az aktuális formájában megmarad és fejlődik párhuzamosan a Vulkan API mellett. LunarG mondta azonban, hogy az nem elvetendő ötlet, hogy a Vulkanra húznak majd a jövőben egy OpenGL wrappert, így a gyártóknak nem kellene natív OpenGL támogatás, illetve a programozóknak is egyszerűbb lenne az élete.
(#70) CPT.Pirk: Igen, a Wayland nem támogatja natívan az OpenGL-t. Hosszú távon egyébként a Valve is úgy mondta a gyártóknak, hogy OpenGL ES és Vulkan lesz a SteamOS választása, tehát a normál OpenGL elvileg az ő szemükben is halott. Ez egyébként logikus döntés. A játékfejlesztők nem tudnak normális OpenGL programokat írni, tehát nem érdemes erőltetni egy olyan API-t, amit sokan nem tudnak megfelelően használni.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Arra gondolsz, hogy a két OpenGL közül csak az ES verzió tud működni X szerver nélkül? Ez esetben mi marad azoknak, akiknek csak egy kis 3D kellene alacsony szint nélkül?
Amúgy csak érdekesség gyanánt a phoronix mai játéktesztje, SteamOS 4K gaming. [link] Legalább a TF2-ben nem szerepelt le az AMD.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Jim Tonic #66 üzenetére
Én is ezen a véleményen vagyok. Már nagyon sok munkát tettek bele, a vulkan meg pont a legjobbkor ütötte fel a fejét.
Azt nem tudom mi lesz az alap OpenGL sorsa, mert a nem AA, AAA játékok számára kézenfekvőbb / egyszerűbb azt használni vulkan helyett és ezekből a játékokból van több. Amennyire tudom az ilyen projectek megállnak az opengl 3.x környékén, mert addig vannak még megfelelő eszközök, meg kb. azonos működés mindhárom vga gyártó oldalán.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Mivel jelenleg sem játék célra készül a disztrók többsége, illetve nagyon sokat közülük még csak nem is asztali számítógépen használják, így gyak. csak pozitív hozadéka lehet a dolognak, független attól mire jut vagy nem jut a SteamOS. Így is elindított már pozitív folyamatokat, amiknek örülünk.
-
bencze
senior tag
Elnézve a változásokat nem tudom, hogy jó lesz-e ez nekünk ill. túléli-e a Linux ezt a nagy gémer-mániát... azért remélem.
-
King Unique
titán
válasz
Nowhereman #61 üzenetére
Hát azt nem tudom, hogy az ő cikkei és infói mennyire mérvadóak, de csak úgy nem állítanám magam részéről az ellenkezőjét sem.
Mindenesetre, ami biztos, hogy "A PC-s játékplatform", ahogy eddig, úgy jelenleg is a Windows. A jövőben ez esetleg változhat némileg, de az x év múlva szintű kijelentések azért annyira nem kecsegtetőek. Amit fentebb pedzegettem, sanszos, hogy előbb lesz a Win10-ből stabil gamer OS, mint a SteamOS-ből. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A WDDM 2.0 fő előnye, hogy igazodik a mai modern GPU-k működéséhez. A legnagyobb probléma a korábbi driver modellekkel, beleértve a WDDM 1.x-et is, hogy még az előző évtizedre voltak kialakítva, ahol a GPU-k buták voltak, és nem volt bennük MMU például. Ma már a GPU-k is virtuális memóriát használnak, gyakorlatilag mindegyik modern rendszer, és erre ugyan rámapelhető a szegmentált fizikai címzés, amit a korábbi driver modellek alkalmaznak, de ilyen formában a grafikus vezérlő ütemezése a grafikus meghajtón belüli memóriamenedzserrel történik, ami folyamatosan elemzi a beérkező csomagokat. Ezt konkrétan a grafikus kernel driver végzi.
A WDDM 2.0-ban ez a modell csak legacy mód, mivel a kompatibilitás megőrzése miatt szükség van rá, de fő mód már az, ahol nincs kernel driver. Annak részfeladatait ellátja az egységes Microsoft DXKG, aminek bizonyos paramétereket meg kell adni a user módban futó driverből. A Microsoft koncepciója ezzel az volt, hogy szűnjön meg a memóriamenedzser a driverben. Ez a funkcionalitás részben átkerült a user módú driverbe, ami lehetővé teszi a modern GPU-k virtuális címterének direkt kezelését, míg a vezérlés egy részét maga a program végzi el. Ez a váltás azért volt fontos, mert az új API-k, mint a DX12 vagy éppenséggel a Vulkan egyszerűen félkarú óriások egy ilyen konstrukció nélkül. Még a Mantle is úgy működik, hogy a program indításakor a WDDM-et hibára kényszeríti, és amikor jön egy TDR, akkor addig létrehoz neki egy virtuális felületet. Ebben indul újra a WDDM, és a Mantle alapja pedig a WSI lesz az immáron nem valós módban futó WDDM alá betuszkolva. Amint leáll a program a WSI megszűnik, és a WDDM ismét újraindul valós módra. Ez a működés az oka annak is, amiért a Mantle sosem jött Linuxra. Egyszerűen a Linux driver modelljének stabilitása ma még nem elég jó ahhoz, hogy 100%-osan garantálni lehessen a WSI létrehozását, és a Linux driver modell ideiglenes virtualizálását. Nyilván ez majd a Vulkan számára is probléma lesz, de erre vonatkozóan történnek a fejlesztések. Mindenesetre elég nagy esély van arra, hogy Vulkan implementáció a legelején csak Windowsra lesz, mert WDDM-re jó az AMD WSI-je. Viszont maga a WSI egy okosabb driver modellt nem helyettesít. Lehetővé teszi, hogy az API fusson az elavult modell mellett egy rakás - hát nem túl bizalomgerjesztő - trükközéssel, de nem teszi lehetővé a hardver optimális vezérlését, mert az OS működése érdekében kompromisszumokra kényszerül az egész koncepció. Egy teljesen új API-khoz igazított driver modell sokkal több lehetőséget ad az optimalizálásra.
A WDDM 2.0 járulékos előnye még, hogy nem csak GPUMMU móddal rendelkezik, vagyis nem csak a GPU-k virtuális címterének kezeli direkten, hanem van egy IOMMU módja is, amivel az IGP és a CPU címtere egységes, ami már egy felkészülés a jövőre a konzolok képességeinek másolásával. -
Nowhereman
őstag
válasz
King Unique #60 üzenetére
Másrészt a cikket Abu85 írta a SteamOS-ről, azaz a hitelessége a nulla körül mozog. Én csak röhögés kedvéért olvasgatom az ilyen cikkeit. Különben a játékfejlesztők nagy része meg még mindig a C: meghajtót keresi, nemhogy linuxos módon írja át a dolgot, ahelyett, hogy nyavalyogjon a különbözőségek miatt, : értsd virtuális teljes képernyőt alkalmazzon (a sokat lesajnált Unity motor tudja, sok "AAA"' átirat meg nem). Azon felül, hogy az fps-esekben elvesznek a teszteknél, a számolgatások sebessége meg smafu - pedig ott tapasztalatom szerint a Windows szerepel le a Linux mellett... (és ember függő, hogy a csili-villi efekt számít jobban, vagy az, hogy gyorsabban lép egy kört, vagy egy építős fizikai szimulációban több elemig juthat az ember a beszaggatásig)
Eddig amit meg Abu85 összehordott a témában, kvázi mind marhaságnak bizonyult: mikor felmerült: "a Valve csak blöfföl", specifikációk: "teljesen zárt lesz a rendszer, belsős infóból tudom!", azonfelül kb. 5x jelentette be, hogy a Valve leállította SteamOS fejlesztését.
Különben meg a Valve már csinálja a Dota2 SteamOS-Vulcan optimalizált változatát. Technikai demonstrációnak jó lesz az is...
-
King Unique
titán
Szerintem itt nem a Windows vs. Linux általános fejlettségét és lehetőségeit kéne feszegetni, mert pro / kontra ugyanúgy van mindkét oldalon...
Amire a cikk utalt, hogy a játékok terén lévő rendszerszintű megoldások a Win10-ben jelenleg jobban össze vannak rakva, az szerintem nem túlzás. És mivel a jövőben folyamatosan fejlesztik, sorban jönnek rá a nagyobb update pakkok, vsz előbb lesz 2 éven belül partiképes, mint a SteamOS."Az NSA adatgyűjtéses botrányok és ez a kvázi-kémkedő Windows funkcionalitás önnmagában is kemény elriasztó erő lehet sok-sok ember számára."
Ezt ugyanúgy el lehet mondani az összes verzióról, de OS X-ről, vsz mobil OS-kről is, magáról az internetről, közösségi oldalakról, jóformán mindenről....mégsem riaszt el tömegeket, mert vannak más, fontos szempontok is. -
arn
félisten
En is doson szocializalodtam, el nem tudom kepzelni vmilyen kommander nelkul. Viszont a fiatalabbak, akik mar csak hallottak a dosrol, semmit nem hasznalnak. Ezzel akkor szembesultem, amikor en voltam a legidosebb fejleszto egy csapatban ausztriaban. Neztek ram, mint borju az ujkapura, hogy minek kell barmi az intezon kivul. A mostani csapatomban se hasznalnak semmit... Aki meg nem geppel kel es fekszik, nekik aztan baromira mindegy. Csak el akarnak inditani par programot, es kesz.
-
lev258
veterán
Ahogy vesszük a dolgokat. Jelenleg az AMD nyílt driveres csapatának van elég dolga (OpenGL kiterjesztések, új videókártyák, optimalizálások, új driver modell, ...). A Vulkan-t kezdetben csak zártként adják ki és majd csak később nyitják meg open célra. Nvidia oldalon meg várható, hogy a zártban rögtön lesz Vulkan támogatás, igen jó minőségben, viszont a nyílt oldalon annyi gond van most is, hogy gyakorlatilag felesleges még csak gondolniuk is rá.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Megnézve a mai phoronix tesztet, nem kicsit húzott el az nVidia a SteamOS-en. [link]
Amúgy a képek alapján nem gond kimenni az asztalra, innentől kezdve a CC is valahol meg kell legyen, ha már egyszer része a drivernek.
Az AMD dolgaiban egyébként az a jó, hogy ők viszonylag hamar ki fogják adni a vulkan dolgait a nyílt driveres csapatnak. Ahogy olvastam ugyanez az nVidia oldalán nem lesz egyszerű történet.
-
lev258
veterán
Ha megnézed, már nincsenek hivatalos AMD-s gépek. Mint tudod, az AMD nem áll túl jól, remélem azért megmaradnak. Továbbá most zajlik az új driver modell kialakítása, így átmeneti időszakban vagyunk. Ez is indokolhatja.
Mint említettem, az asztal használata nem cél a Steam OS-ben. Innentől kezdve egy külön Control Center indítása is problémás. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Akkor miért nincs control center benne? Amúgy érdekes a zárt driveres dolog, mert pl. az AMD drivere 2D-ben rosszabb teljesítményt nyújt, mint a nyílt radeon driver. Ez abban nyilvánul meg, hogy pl. asztali effekteknél vagy görgetésnél pl. leesik az fps és enyhe szaggatás jelentkezik.
Nem igazán értem, hogy az AMD miért nem kezd valamit ezzel a dologgal. Biztos nem megoldhatatlan a helyzet, ha a nyílt driver meg tudja oldani gond nélkül.
.LnB: szerintem lottót is adj fel, szerencsés vagy.
-
.LnB
titán
Néha szoktam olvasgatni a topikot. Nem tudom a problémák hány százaléka lehet user error?!
Nekem semmi baj. Vagyis volt egy érdekes jelenség de elműlt, valószínűleg az egyik update oldaottam meg, de mint ha a Chrome (elméletileg az, de nem bizonyított) leszívta volna a memóriám 99%-át. Azt is jelezte a teljesítmény kezelő.
Szóval ezen kívül semmi. Játékra, Filmre, internetezésre használt gép. Driverek fent. Csak ami kell, szép tiszta rendszer. Olyan gyorsan indul mint az álom. Nem fagy, nem lassul, ami nekem kell minden fut rajta, szinkronizálva a telefonommal.
Talán azért nem mérvadó az én esetem mert nem használom munkára vagy ilyesmi.
Én nem azt mondom, hogy hibátlan rendszer, vagy hogy ez a legjobb. Csak nekem nincs vele bajom.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Mint fejlesztőmérnök mondom, TC az kell. Mivel a retek intéző képtelen (és ahogy a cég nyilatkozta soha nem is fog) két ablakot kezelni, csak az intézőt használva halál lenne a munkával kapcsolatos fájlok kezelése, a nap végi mentése a backup tárhelyekre, stb. (nálunk nincs svn, git vagy egyéb szerver, kézzel kell ezeket elintézni)
Mifelénk mondjuk a TC-t nem akarja megvenni a cég, így többnyire free commander van helyette, de az meg nem annyira jó.
Csak hogy érzékeltessem a "komoly munkát", 3 különböző fejlesztő környezetet használok, abból általában kettőt egyszerre, de a 3 sem ritka. Így még egy multidesktop appot is fel kellett tenni a Windowsra, hogy egyáltalán elférjek, mindehhez éppen elég 2 monitor használata.
Viszont én sem értem mi köze a TC-nek a warezhoz..LnB: olvass bele a W10 topicba.
Tomi32167: Még nem adták ki. Kérdés, hogy nyílt vagy zárt nVidia drivert használtál? Mert a zártnál tudomásom szerint van control center, pont úgy mint a Linuxos Catalystnál is.
-
Tomi32167
csendes tag
én feltelepítettem és csak problémák voltak vele...
xfi hangkártya nem működik
monitor frissítési frekvenciát nem lehet állítani, 60 hz-re van korlátozva
nvidia control panel nem létezik benne
hatalmas input lag, rosszabb mint 60 hz lcd + vsync on windowson
kb fele annyi fps ráadásul annyira erős tearing és microlag van, hogy rossz játszani rajta
angol (US) billentyűzet kiosztás, átállítani nem lehetNem értem ezt hogy merik kiadni. Nagy marketing szöveg, hogy játékra optimalizálták a kernelt, aztán ubuntun 2-3x gyorsabban fut a csgo pl..
-
-
solasola
csendes tag
A Windows 10-el kapcsolatban a "fejlettség" szónál majdnem elröhögtem magam.
Emberek, egy olyan oprendszerről beszélünk, amin 2015-ben jelent meg a több munkaterület (workspace kezelés) képessége, jó 10 évvel azután, hogy a Linux-ok elkezdték támogatni.
A Windows alapértelmezett fájlkezelőben még füleket sem lehet nyitni és általában egy kínszenvedés vele bármit csinálni. Nem is csoda, hogy minden nem-láma azonnal feltol rá egy Total Commander-t. Ehhez képest bármelyik Linux distro-ban az Explorer-nél sokszor jobban használható fájlkezelő jön alapból, fülekkel, meg minden más alapvető dologgal. Ráadásul a Total Commander-el egyszintű fájlkezelők (Krusader, Gnome Commander...stb) totál ingyenesen, néhány klikk-re telepíthetően ott vannak a kezed alatt.
Igaz, hogy ezek nem játék-specifikus dolgok és vajmi keveset számítanak egy konzol-szerű oprendszer esetén, de akkor is röhögésre készteti az embert a Windows kapcsán "fejlettség"-ről való nagyívű értekezés.
Egyébként meg a műszaki fejlettség amúgy is csak egy dolog a sok faktorból, ami a sikerhez vezet, a technika történelme során nagyon gyakran nem a műszakilag legfejlettebb termékek nyernek. Engem például hidegrázással tölt el a Windows-okon bevezetett arcátlan, teljesen ki-nem-kikapcsolható kémkedés. Biztosan nem használnám elsődleges oprendszernek saját célra még akkor se ha ugyanazt tudná webfejlesztésre mint a mai, modern Linux disztrók (amit csak sokkal több munkával tud). Az NSA adatgyűjtéses botrányok és ez a kvázi-kémkedő Windows funkcionalitás önnmagában is kemény elriasztó erő lehet sok-sok ember számára.
Inkább az az érdekes kérdés, hogy mivel fogja a Valve ösztönözni a SteamOS terjedését. Egyrészt, valószínűleg timed-exclusive AAA játékokkal, de nem lennék meglepődve, ha nem-nyilvános háttéralkukkal is erősítene. Pl.: ha egy gyártó elkészíti a játék SteamOS portját is, akkor arra a játékra a Valve eladási részesedése lemegy 20%-ra a normál 30% helyett. Ez nyilván akkor éri meg egy-egy fejlesztőnek, ha amúgy is cross-platform eszközökkel fejleszt és emiatt a portolás költsége alacsony (pl.: olyan játék motoron fejlesztenek, ami erősen támogatja a Vulkan-t).
-
solasola
csendes tag
Azt én sem vágom, hogy mitől lenne a WDDM 2 olyan nagyon fejlett, nem lenne rossz egy ténylegesen hozzáértő emberke tollából valami elemzés. A probléma az, hogy gyaníthatóan nagyon kevés ember képes ilyen összehasonlítást írni a mi pici kis planétánkon, mert alsó hangom olyan driver fejlesztőnek kellene lennie, aki Linux-os és Windows-os drivereken is dolgozik.
-
.LnB
titán
Kezdem magam hülyének érezni lassa, hogy nekem semmi bajom a Windows 10-zel. Mindenki csak szídja, én feltelepítettem és működik. Sőt még játszani is tudok rajta..
Még mindig nem látom ennek a SteamOS-nek az értelmét. Azt még igen, hogy jót tenne a Linux elterjedésének. De, ez a rendszer ugye a játékosoknak készül. Akik eddig is tök jól elvoltak PC-n és konzolon. Minden flottul megy. Aki kényelmes (lusta) az vesz egy konzolt és kész. Ott van. Működik. Nincs vele gond. Nem kell állítgatni semmit. A régi vágásúak (igen sajnos már azt hiszem hívhatjuk így őket) pedig játszanak PC-n. Mint én is. Szóval megvannak e megszokott, többé-kevésbé jól működő dolgok. Erre jön a Valve és azt mondja, hogy ő most "megreformálja a dolgokat". Elsőre azt mondtam oké, ez jó. Jöhet. Csak mostanában kezd kiderülni, hogy ez az egész nem fog működni.
Ki fogja megvenni ezeket a masinákat? Azok fogják akik kicsit nyitottabbak, és értenek hozzá. Megveszik majd kíváncsiságból. És ők majd szépen elmondják, hogy nem jó. Elterjed. Megbéjjegződik az egész. És a Valve lehet egyszer megoldja a problémáit a rendszernek, lehet egyszer jól fog működni. Csak senkit nem fog érdekelni.
Manapság konzolon is a legnagyobb vásárlóréteget a casual játékosok teszik ki. Ők nem fognak bíbelődni ilyen dolgokkal. Ha nem működik tökéletesen, akkor nekik nem kell. Hisz a játék felbontását sem tudják maguktól átállítani.
De tényleg én miért váltanék? Én elég nagy gamernek vallom magam. Valamennyire értek is a dolgokhoz felhasználói szinten. Steam felhasználó vagyok szinte a kezdetek óta, több száz steam játékom van. Mégsem érdekel. Nem az lenne a cél, hogy a hozzám hasonlóakat is "átcsábítsák"?
Általába a siker előtt már nagy várakozás és izgalom szokta kísérni az ilyesfajta dolgokat. Itt is van várakozás, csak éppen azt várjuk, hogy ebből vajon mekkora bukta lesz?
A Valve megérdemelné, hogy bukjon ezzel egy írtózatosankvanagyot mert amit mostanában leművelnek a játékaikkal az felháborító. De ez nagyon off...
-
lev258
veterán
Kissé a cikk is félrevezető, ugyanis a Steam OS sosem a Windows vetélytársának, hanem a konzolos piacra készült. Eleve az asztal elérése és használata problémás rajta egy laikusnak, nem is igazán javasolt.
Ettől még persze vannak problémák, és igazából elég nagy csönd van a Valve háza táján is az utóbbi időben. Annyit tudunk, hogy a Vulkan-ra komolyan készülnek és valószínűleg nagy hátszelet kap majd tőlük.
Abu85: Többször emlegetted már, hogy milyen jó és zseniális a WDDM 2, de sosem láttam olyat, amikor a Linuxos driver modellel szembeni előnyeit konkrétan taglalnád. Főleg azt, hogy a nyílt vagy a zárt driverekről beszélsz egyáltalán. -
Ed3r_X_
nagyúr
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Egy ThinkPad T400-on néztem, az full Intel gép, semmi extra nem volt benne. De nem driveres gondok voltak, egyszerűen bugos. Magam is írok programokat, szóval van ilyenben tapasztalatom.
A gyári driverekről annyit, hogy az említett, profilomnál lévő gépen Win7 van, ott az AMD sata drivere produkál kék halálokat, mindegy melyik verziója van fent. Vissza kellett raknom az alap Windowsos drivert, azzal jó.
Nem kell jobbnak lennie, elég ha jó, de mégis más. Nyílt, szabad, nem kémkedik, nem akar bevinni a felhőbe, nem akar megtartani hülyének...
-
Ed3r_X_
nagyúr
Ha az adatlapodon található géppel, akkor nem kell csodálkozni. Ugyan gondolom a 10 is megpróbál magának drivereket szerezni, de ha nincs, marad az "alap". Az meg nálam egyenlő a semmivel. Többre becsülöm a gyártó által kiadott drivereket, mint az általános Microsoftosakat. Megy, megy, kérdés aztán hogy.
Amúgy igen erősen optimisták. Miért lesz ez jobb bármiben is, mint az aktuális Win?
-
cami][us
senior tag
Optimus fikázást vártam, erre a szokásos alvó mód került elő, mint az energia spórolás csimborasszója.
Gondot jelent azonban, hogy az erőforrásaikat szinte teljesen elvonják a játékfejlesztéstől,
Ja hát a csórikám Valve nem tud NEM rendszerfejlesztőket felvenni a SteamOS miatt. Seems legit.
A SteamOS is megállapodik majd a jövőben egy aktuálisnál modernebb ablakkezelő és kompozitor mellett
Gnóm 3.14 helyett .18? Mi a baj az ablakkezelővel és a kompozitorral? Ha a wayland support számít, akkor csak a KDE maradt. Isten ments, hogy maguknak fejlesszenek valamit.
Meg miből jött ez a két év, meg a w10 fejlettség?
#13 Ha lefagy az X, még SSH-n újra lehet indítani, de lehetne erre valami külön gomb, ami a kernelnek közvetlenül küldi a parancsot+betölti a lepukkant modulokat és függőségeit.
-
gyurkikrisz
őstag
Neked ez a mániád, hogy a win10 adatokat gyűjt? egy abszolút nem kapcsolódó témánál is (pl most) simán bedobod.
az meg mi, hogy integrált reklám? az higy microsoft cuccát ajánlja a microsoft oprendszeren miért baj? és nem napi 100x villan a képedbe, csak ha alapértelmezett szoftvert választasz, és amelyik verzióban ezt csinálja, az egy insider preview, szóval nem is végfelhasználónak kiadott. lehet hogy csak azért van így, mert kérik, hogy teszteljék. de ez is szépen ki lett forgatva.
-
arn
félisten
Ahhoz hogy vmi elterjedjen, vmiben jelentosen jobbnak kell lenni, mint a konkurencia... Ilyen hianyossagokkal mire szamitanak?
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Igen, mert nem csak az OpenGL kérdése okoz gondot, hanem a régi Xorg is. Az Ubuntu meglépte a Mir-re váltást, a többi disztró (pontosabban inkább asztali környezet, mert azt kell rászabni) meg nagyjából készül a Waylend/Wheston-ra.
Ezért van az, hogy amit kiadnak pl. osx-re ogl-el, az nem többnyire nem jön ki Linuxra, holott mindkettőn ogl van. Meg nem mondom mi, de osx-en is egy modernebb cucc fut mint a xorg, hasonló az említettekhez.Szóval a cikkben említett "Linux éve" dolog egyik feltétele szerintem a Waylandre átállás lesz.
Viszont megemlítendő, hogy a Steames játékok harmada Linux kompatibilis. Az azért nem kis szám. Persze nagy része indie játék.
-
leviske
veterán
A lényeg ígyis úgyis az, hogy a Vulkan esetleges sikere nem feltétlen jelent Linux-ra érkező játéközönt, hiszen több stúdiónál az OpenGL-re portolás után sem vitte át a játékát oda. Nem a Blizzard az egyetlen ilyen cég a piacon.
De a szomorú az egészben, hogy aktuálisan az AAA játékfejlesztők közül aki mutatott hajlandóságot a Linux-ra való portolásra a kis felhasználói bázis ellenére, az pont a DICE. Nekik meg gondolom a megfelelő "infrastruktúra" hiányzik a rendszeren.
De lemerem fogadni, ez is vagy úgy fog megoldódni, mint az OpenGL kálváriája (hogy jött helyette a Vulkan és meglesznek egymás mellett), vagy sehogy és be is rántja az egész projektet.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
A játékosbázis oké, de a cég csak market share-t néz. - az idei Linux szupport petícióra adott válaszuk szerint - Így marad a |csakawindows|.
Sub-ZeRo: Nem. Ez egy Steambe bootoló Debian8, csak a sima Debiannál frissebb driverekkel, meg gondolom pár kieggel ami egy ilyen platformra kell. De ettől még pont úgy tudod asztali OS-nek is használni mint a sima Debiant, csak ki kell lépni a Steamből.
-
CanibelZ
aktív tag
Én annak örülnék, hogyha az Nvidia Optimus-t meg tudnák csinálni normálisan, mert én is csak emiatt raktam fel win-t és használok sokszor.
-
A steam os az nem csak only game rendszer lesz?! Oké, hogy a w10 az játékra is nyomatják, meg minden másra de ez nem csak játékot fog futtatni?
Én most kezdek megint linuxszal foglalkozni, mert elegem lett a w10 baromságaival. Játékra visszaraktam a 7-et plusz mint-et is. A laptopra meg 10 mellé egy elementary os-t. Mint alatt azért igen szépen megy a steam-en vásárolható linuxosz játékok. -
AAAgold
senior tag
ez elég kiábrándítónak tűnik egyelőre...
-
Ezt igy nagy hiba kiadni... Ha tokeletesen mukodne sem biztos, hogy sikeres lenne, de igy - az os alkalmatlan, az api nincs kesz, jatek alig akad; ha 2 ev alatt rendbe rakjak sem fog mar senkit erdekelni.
-
válasz
King Unique #28 üzenetére
Persze, ezt is tudom, nem csak játékok vannak.
-
leviske
veterán
Elhiszem, hogy lehetséges Linux-ra már most is jól futó játékot írni. Viszont húzóneveket pont olyan stúdiók adnak ki, mint a Blizzard (és ráadásul pont az Ő játékosbázisukban is lehet a legtöbb Linux-ra is kapható ember). Az EA is távol fog maradni a rendszertől, míg nincs a GPU kezelése kapcsán egy, a WDDM2.0-val egyenértékű megoldás bevezetve. És azért csodálkozom az egészen, mert azt biztos tudta volna 1-2 évvel ezelőtt is jelezni a Frostbite Team, hogy ilyesmire szükség lesz.
-
válasz
King Unique #24 üzenetére
Nem is azon van a hangsúly.
Ha a játékok a Vulkannak köszönhetően jönnének rendesen, normális minőségben Linuxra, akkor az ember könnyebben el tudná dönteni, melyik OS-t használja, mert egyikre se lenne úgy rákényszerítve - azaz jelen esetben elhanyagolhatóbb lenne a Windows sokaknak.
Szóval nem arról van szó, hogy mindenki tömegesen váltson Linuxra, (mondjuk az sem volna éppenséggel rossz dolog.) hanem hogy bátrabban lehessen alternatívát választani, és ne kelljen amiatt rágódni, hogy egy rakás dolog nincs.
-
Yllgrim
őstag
En a jo oldalat nezem a Steam OS-nek, mint a tobbseg az open source communityben, hogy vegre olyan dolgok is meg lesznek talan csinalva mire eddig nem igazan volt igeny.
Az nem kulonckodes ha normalis OS-t szeretnenk magunknak, ha meg uldozesi maniasok lennenk akkor minimum OpenBSD-vel tollnank net nelkul az antarktiszun kurblis arammal
Nem neked szol, de te erted mirol gagyaraszok
-
King Unique
titán
Bár nem a kedvencem a 10-es, de azt azért hozzá kell tenni, hogy nem a mostani a végleges állapot. Hamarosan TH2, tavasszal Redstone, állítólag évente 2-3 nagyobb ráncfelvarrás stb. Szóval, ha a reális esélyeket nézzük, akkor 2 év alatt előbb válhat belőle működőképes és stabil gamer OS, mint mondjuk a Steamből.
Win7-et még jó, hogy nem említik, már lassan kezd kicsit elavult lenni az újakhoz képest, DX12-t sem fog kapni stb.+ Szinte ugyanúgy gyűjti az adatokat a 7/ 8.1 is, azok sem mentesek teljesen ettől.
(#1) sz.balazs.95: ha már kedv, akkor az is fontos kérdés lesz, hogy vajon mi lesz felhasználói tömegek terén? Az ok, hogy aki Linuxon van és max csak játékra tart Windowst, annak jól jönnek a fejlesztések és esetleg elhagyhatja utóbbi használatát. De, aki eleve ahhoz szokott, most is azon játszik és fog majd vsz az újabb 10-esen a DX12 miatt, azoknak mi oka lenne a váltásra? Ahhoz vmi nagyot kéne dobbantani a másik oldalnak, akár teljesítmény, kínálat, akár más terén.
-
xmaas
őstag
Nem lesz a budos eletben eletkepes rendszer , egy uj rendszernek akkor volna letjogosultsaga illetve elterjetsege hogyha minden futna rajta pocre mint egy ringyozz rendszeren addig csak kuloncok /uldozesmaniasok jatekszere lesz ez is mint a tobbi linux distro es nem vagyok egy windoz fan de ki merem mondani a valosagot
-
#20691712
törölt tag
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
A Blizz pont a legrosszabb példa ilyen téren. Ők elvannak a saját kis világukban.
A jó példák inkább a Unity engines játékok. Egyszerűen faszán mennek Linux alatt, még olyan dolgokat is tudva, mint hogy átteszed a futó játékot egy másik virtuális asztalra, míg a többin meg dolgozol. Ilyen funkcionalitás azt hiszem még Windows alatt sincs.
-
Cassi
őstag
Komolyan ne már, "fényévekkel modernebb", meg "Windows 98-hoz hasonlítható". A GPU reset meg jó esetben egy másodlagos funkció, ha egy játék alatt rendszeresen előfordul, akkor úgyse lehet használni.
Az a hír járja az interneten, hogy a Fable Legends csúszik jövőre (XBO-n is), mert kivették a reklámklipekből. Ha tényleg így van, akkor gratulálhatunk újfent a profi Microsoftnak meg a még fejlettebb Windows 10-nek és a többi érintettnek, hogy fél év alatt képtelenek egy bemutató játékot kihozni a saját platformjukra, a spájzban álldogáló dollármilliárdok ellenére.
-
Notimon a telepítés után nem sokkal összeomlott a Windows Store, azóta sem tudtam megjavítani. Így nem mennek az előtelepített programok sem, pl. számológépem sincs. Az Ubuntu volt a leggyengébb (ugyanakkor legdinamikusabb) a Linuxok között, mára szerintem elment a Win10 mellett.
Ezzel együtt a Linux játékra jelenleg alkalmatlan, és kockázatosnak tartom kiadni a SteamOS-t, ha ennyire nem jó, mert csak elrontják a startot. -
Yllgrim
őstag
En inkabb arra leszek kivancsi hogy az MS termekek mikor lesznek nem fenyevekkel lemaradva a Linuxhoz es variacioihoz kepest.
-
leviske
veterán
A Linuxra portolás szvsz még akkor sem adná magát egyértelműen, ha a Vulkan jönne ki egyeduralkodó megoldásként az elkövetkező évtizedre. A Blizzard se vitt át semmit Linuxra, pedig már mióta vannak OpenGL-re átírt cuccaik a Mac miatt.
MÁS: De mit csináltak 2-3 éven keresztül? Létezik, hogy nem kommunikáltak a többi fejlesztő stúdióval? Vagy akár az nVidia-val? És ha esetleg azért lassúak, mert egy rakat fejlesztés a kernelbe való beépülést igényli akkor nem tehették volna már évekkel ezelőtt, hogy "forkolják" és a kész fejlesztéseket meg odaadják a közösségnek az "átbeszélős" beépítésre? Csak mert azt nehezen hiszem el, hogy a "big picture" debianra portolása és finomhangolása ennyi időt emésztett fel.
-
gabor7th
addikt
Nem kéne annyira elszállni ettől a Windows 10-től; rengeteg probléma van azzal is. Írtam róla a blogomban... Bugok, kémkedés, nem jól működő dolgok. A kémkedést nem tudod kikapcsolni igazából teljesen. "Microsoft piacára egyáltalán nem lesz veszélyes" A Microsoft saját magát járatja le, saját maga veszélyes saját magára. Baromira ráerőltetik a korábbi verziót használókra a Win 10-et. Pl. magától kezd el települni. A legújabb az operációs rendszerbe ingetrált réklám. Inkább a Win7-et kellett volna beírni a tesztbe példának.
-
2 év, és az Android már régen megszexuálta a Vulkant. Ezt is számításba kéne venniük.
-
Shreky
tag
Nem kicsit optimisták.
2 év? Szerintem lesz az minimum öt is. -
cog777
senior tag
Egy honap Win 10 hasznalat utan pont az volt a gondolatom hogy a rendszer minosege, stabilitasa talan eleri a Ubuntu LTS-ek kozotti verziokat. Erre pont a Win 10 minosegevel peldalozni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Vulkan GPU reset rásegítését az implementáció oldalán támogatni kell.
Tulajdonképpen a GPU reset magában a kernelben van. Ezzel most az a probléma, hogy hiába van ott egy OpenGL alkalmazásnál szimplán nem működik. Senkinek. A Vulkan már egy olyan API, amibe ezt beletervezték. Pontosabban a Mantle-be tervezték bele, de copy-paste és ugyanaz az eredmény. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Gpu reset... Volt egy cikk a phoronix oldalán az AMD dolgaival a készülő Vulkan kapcsán, miszerint ezt a reset funkciót csak most rakják bele a rendszerbe. [link] 2. dia.
A cikkben írt GPU reset és a dián lévő között mi a kapcsolat?
-
Yllgrim
őstag
A Linux elfejlodik magaban abba az iranyba amire a felhasznaloiknak szuksege van ra, nem igazan jatekplatform.
Ha a Valve megcsinalja a masik felet, vagyis hogy jatekra is alkalmas legyen es az be tud szivarogni a kernelbe vagyis rendesen el tud terjedni, nem csak a SteamOS-lesz jo ra, akkor az mindenkinek jo lehet.
Atlag userek nem fognak valtani MOST, mert "bonyolult"
Szoval hajra, nem baj van egy lelkes es penzes csapat, esetleg ha elerhetove teszik a kodot akkor meg sokan belefolyhatnak a fejlesztesbe, hamarabb meglehet
-
#16939776
törölt tag
Ha már látják a problémát, akkor van lehetőség a javításra. Szívesen várok még pár évet amíg megoldódnak ezek a gyerekbetegségek.
Használok csak játékra PC-t, aminek semmi más feladata nincs. Amire nem szeretnék még egy ideig Win10-et rakni, amíg W7-en is elindulnak azok a játékok melyek érdekelnek. Erre pl.: tökéletes lenne egy ilyen OS, feltéve ha komolyan gondolják a support-ot.
-
Kíváncsi vagyok, hogy a Vulkan által nyújtott könnyebb portolhatóság DX12-ről mennyire fogja meglökni majd a Linuxra való portolásra való kedvet a fejlesztőknél.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Ritkaság! Hibátlan Prémium felsőkategóriás LGA 1700 Alaplap! Asus Rog Strix Maximus Hero Z790 Wi-Fi
- Xiaomi Redmi Note 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest