Új hozzászólás Aktív témák
-
#93448704
törölt tag
Én úgy láttam az volt az eredeti koncepció iOS + macOS fronton, hogy egy jó ötlettel egy kis cég a nagyokkal versenyképes alkalmazást tudjon létrehozni és folyamatosan fejleszteni + garantálni tudják a minőségi alkalmazásokat. Ehhez vannak a fejlesztői eszközök és a feltöltött alkalmazások tesztelése. Ez egy nagy cég esetén, aki mindent lefejleszt magának nem akkora deal, de ha ezzel újabb ötletek láthatnak napvilágot az szerintem jó dolog.
-
Giovan!
addikt
válasz
Dr. Akula #190 üzenetére
Két állítás volt: az Epic Store és a Steam ugyanannyit kér a játékokért, illetve nem egyedül az Apple működtet olyan platformot, ahol csak rajta keresztül lehet appot értékesíteni a usereknek. Először megpróbáltad mellébeszéléssel és valósághajlítással megkerülni ezeket az állításokat, majd mikor rájöttél, hogy ez nem fog menni, jön a fanboyozás.
De igazad van, felesleges ugyanazokat a köröket újra lefutni, nem lenne jó ha megint a modiknak kéne beavatkoznia a vita színvonalának helyreállítása érdekében.
-
lo_jo
senior tag
válasz
Chris Kiki #188 üzenetére
Persze, amikor tételesen leírod a cáfolatot, akkor apa kezdődik vagy troll kártya elő és nyertél. Lényegtelen, hogy érvelni nem tudsz, mert nincs igazad, de ezt beismerni az interneten sosem volt divat. Gondolom nagyon fájna leírni, hogy "igen, ezt benéztem, máshol is van ugyanilyen, de én elvből rühellem az apple-t, úgyhogy ez van". Nem lenne semmivel hátrébb, mert aki picit jártas a témában, az ezekkel tisztában van.
-
lo_jo
senior tag
válasz
Dr. Akula #184 üzenetére
Azt sikeresen megcáfolta, hogy érvelni csak úgy tudsz, hogy figyelmen kívül hagyod azokat a körülményeket, amik nem neked adnak igazat. Ja nem.
Se xboxon, se playstationön, se a nintendo bármelyik cuccán nincs semmilyen 3rd party store. Te ettől gálánsan eltekintettél es apple haterkedtél egy jót 0 indoklással, pusztán érzelmi alapon. Mellé még a hozzá nem értésedet is bizonyítottad azzal, hogy az apple miatt drágák (kerülnek ugyanannyiba, mint máshol) a pc játékok az epic store-ban. Engedd el, érzelmekkel menj politikai topicba.
-
Giovan!
addikt
válasz
Dr. Akula #184 üzenetére
Olvasd el mit írt. Az ő hozzászólásában arra mutatott rá, hogy a store-ok közti verseny a usernek pl. nem hozott árcsökkenést PC-n, a Steam és az Epic Store árai egyformák.
Erre jöttél te az Apple-lel. Semmi értelme nem volt a reakciódnak, ezért kérdeztem meg, hogy mi volt vele a szándékod.
Mit is cáfoltál meg azzal hogy konzolon sincs konkurrencia, pont mint az Applenél? Mármint a semmin kívül.
A saját hozzászólásaiddal sem vagy tisztában?
Erre reagáltam: Csak az Apple monopóliumban nincs választási lehetőséged.
Ha olvasnál is és nem csak írnál, láthatnád, hogy nem csak ott van így, ellentétben azzal, amit te állítottál.
-
Giovan!
addikt
válasz
Dr. Akula #179 üzenetére
Honnan veszed hogy nem ott teszik?
Nézz rá mekkora bevételt generál a steam és mekkorát az epic store.
Csak az Apple monopóliumban nincs választási lehetőséged.
Milyen ügyesen ignoráltad a kolléga hozzászólásábaj azon részét, ami ezt a véleményedet tökéletesen megcáfolja:Na meg ott vannak az xbox, ps és nintendo userek is, azok is mindig az "xbox (ps, nintendo) felárral vásárolok" optiókra klikkelnek, mert ugye az Apple-t leszámítva bármi máson használhat az Epic saját store-t.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
#54625216 #178 üzenetére
Honnan veszed hogy nem ott teszik? Csak az Apple monopóliumban nincs választási lehetőséged. És ez se az Epic hibája, ők felkínálták a 30% kedvezményt.
"Pedig az Epic Store-ban ugyebár alacsonyabb a jutalék, ezért olcsóbbak a szoftverek.
... ja nem."8 dollár Epicnél, 10 dollár az Applenél. Ja de...
-
#54625216
törölt tag
válasz
Dr. Akula #177 üzenetére
Ezek szerint a PC és Android userek minimum 90%-a idióta, mert nekik ugyan megadatott a lehetőség (szemben a szerencsétlen Apple userekkel), hogy ne a "lehúzós" boltokban vásároljanak az Epic Store helyett, mégsem teszik.
Pedig az Epic Store-ban ugyebár alacsonyabb a jutalék, ezért olcsóbbak a szoftverek.
... ja nem.Na meg ott vannak az xbox, ps és nintendo userek is, azok is mindig az "xbox (ps, nintendo) felárral vásárolok" optiókra klikkelnek, mert ugye az Apple-t leszámítva bármi máson használhat az Epic saját store-t.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
#54625216 #176 üzenetére
Ha nincsenek ott, akkor hogy tudnak lehúzni? Csak az Applen nincs konkurrencia, bármi máson használhat az Epic saját storet.
De ha az applesek ennyire szeretnek felárat fizetni csak azért hogy az Apple managerek egyel több Ferrarit vehessenek, akkor miért nem klikkeltek az "Applenél vásárlok felárral" opcióra? Probléma megoldva.
Ez esetben ugyan kit zavar hogy mellette ott a másik opció?
-
D.Va
őstag
Vicc az összes online store árazása.
Elvileg olcsóbbnak kellene lennie hisz nem kell legyártani a lemezt, a kézikönyvet, a borítót, a tokot, nem kell kamionokkal világszerte szétteríteni, nem megy annyi kézen keresztül, mégis 4-5 ezer forinttal olcsóbb a bolti dobozos játék.
Még azt se tudom felhozni ellenpéldának hogy "mert az online áruházaknak nagyobbak a költségei" ugyanis a dobozosan megvett játékot is ugyanúgy valamelyik store-on keresztül lehet csak használni (epic, steam stb)
Szóval mindenképp lehúzás. Persze nem csak az EPIC store-ban. -
lo_jo
senior tag
Mondjuk az árnak pont semmi köze az epichez. A kiadó szabja meg az árát, a WRC 7 ha nincs akciózva steamen, akkor a mai napig 40 euro, ez meg 50-ről indul. Így döntött a Nacon. Az epic ott képmutató, hogy lehet akármennyi launcher a gépeden, csak tőlük tudsz egy évig WRC 9-et venni digitálisan.
-
D.Va
őstag
Ez az Epic nagyon kedves cég, még véletlenül sem húznák le az embereket... (nem úgy mint az Apple!
)
Ma jelent meg a WRC 9, természetesen csak EPIC store-on keresztül működik... Kikerekedett a szemem. 18 ezer Ft. MM-ban vagy 576-ban a dobozos kiadás 12 ezer Ft...
A korábbi részek még STEAM-en sem kerültek ennyibe megjelenés napján...
De sajnos már ez a retek is csak EPIC-re jön, húzzák bele a... -
#54625216
törölt tag
"Szerintem teljesen életszerű lenne, ha azt a döntést hozza a bíróság, hogy lehessen az app store mellett másnak is csinálnia storet az ios eszközökön."
Vagy kimondja a bíróság, hogy egy adott piaci részesedés felett a szoftver platformokat kötelezni lehet a zárt ökoszisztéma feladására, vagy nem. Ha igen, akkor az onnantól minden platformra érvényes precedens lesz.
Ezért életszerűtlen, hogy az Epic megnyerje a pert. -
lo_jo
senior tag
válasz
Busterftw #165 üzenetére
Főleg úgy, hogy digitális termékekről beszélünk, ahol van egy előállítási költség, ami nem az eladott darabszámtól függ. Mire a fejlesztő (vagy a nagyoknál a kiadó) a store-ba feltölti és elérhetővé teszi a terméket, a költségeinek a nagy részét már realizálta, onnantól viszont az a célja, hogy a lehető legtöbb emberhez eljusson, minnél többen fizessenek. Jól látszik, hogy a Fall Guys is szépen termel most, nem hinném, hogy $100m-nak csak a közelébe is jutna a fejlesztési költség, úgyhogy vastagon megérte. Kiadhatták volna a Kótyomfitty 1.5 launcherben is, garantált, hogy nem lenne ekkora piaci penetrációja.
-
Busterftw
nagyúr
A $251m az a fejlesztok bevetele az az Epic Store-ban eladott jatekok utan, az elmult 1 evet neznve, amibol az Epic Store $30m keresett.
A $140m meg csak a Fall Guys bevetele 22 nap alatt, amibol a Steam $42m levett.Tehat hiaba 30% a Steam fee, akkora kozonseget ersz el, hogy meg is is kaszalnak a fejlesztok.
-
-
hegedis
tag
válasz
#54625216 #155 üzenetére
Olvastam olyat, hogy a konzol gyártóknak azért nem mennének neki, mert a konzol gyártók így is általában veszteséggel adják el a konzolt.
Szerintem teljesen életszerű lenne, ha azt a döntést hozza a bíróság, hogy lehessen az app store mellett másnak is csinálnia storet az ios eszközökön.
-
Giovan!
addikt
A bíróság ilyet nem fog megszabni, mert ez már abszolút tulmutatna ezen a peren (a bíró szavaival: That said, there appears to be evidence that everyone that uses these kind of platforms to sell games is charging 30%. Whether Epic likes it, the industry and not just Apple seem to be charging that.), szóval marad a klasszikus verzió a nyomságyakorlásra: rengeteg fejlesztőnek kellene kivonulnia a platformról, és kierőszakolnia a csökkentést.
-
kilua
senior tag
Én csak abban reménykedek, hogy ez ha más hatása nem is lesz, leviszi a 30%ot mondjuk 15re.
-
#54625216
törölt tag
" Nem hiszem, hogy teljesen szétvernék, de odáig juthat, hogy más is létrehozhasson store-t az apple-ön."
Most elmondom, hogy ilyen egész biztosan nem lesz. Már maga a felvetés is nonszensz, hogy törvényi erővel bele lehessen szólni egy zárt ökoszisztéma integritásába, de ennél is fontosabb, hogy egy ilyen precedenssel ellehetetlenítenék pl. a teljes konzol piacot és még jó pár komoly ipari szereplőt.
Az egy dolog, hogy az Epic - per pillanat - nem megy neki a konzolgyártóknak, de ha az Appstore-al precedenst teremt, akkor lesz száz másik, eleve trollkodásra szakosodott cég, amik már az ítélethirdetés percében perelni fogják az MS-t és a Sony-t, hogy márpedig nekik joguk van saját áruházat üzemeltetni a platformjaikon, vagy persze lehet velük egyezkedni pár millió dolláros nagyságrendben peren kívül.
Ezért nem fog a bíróság eleve precedenst teremteni. -
Giovan!
addikt
Ez azért már mindjárt más, mint az eredeti állításod. Valóban, link nem mutathat külső payment lehetőségre, amit szintén biztonsági okokkal magyaráznak ha jól tudom (amiben, ha nagyon hinni akarunk almáéknak, még lehet is valami, tekintve hogy a user az ilyen módon elvert pénzét is az Apple-ön kérné számon, de igazából persze főleg a kieső profit miatt korlátozza ezt az Apple).
-
Giovan!
addikt
Azzal teljesen szétverik. Az iOS zárt, erre épül az egész rendszer, hogy minden az Apple kezében fut össze, ha nyílttá teszik, az már nem lesz iOS. Egy ilyen piackorlátozó döntés (a zárt rendszer erőszakos eltávolítás egy olyan piacról, ahol közel sincs monopóliuma) meghozatala amúgy is eléggé értelmetlen, hiszen van életképes konkurencia, ami lehetőséget biztosít a usereknek, hogy ne legyenek az iOS-re kényszerítve, hacsak nem önszántukból döntenek mellette.
Emellett, mint arra valaki egy másik topikban már rámutatott, azért is kicsi az esélye, hogy a bíróság az Epic mellé álljon, mert az angolszász jogrendszerben egy ilyen precedens rengeteg értelmetlen pereskedéshez biztosítana jogalapot. -
hegedis
tag
Igaz, rosszul értelmeztem. Megcsinálhatja egy app, hogy akár website-on áruljon dolgokat, csak nem tehet az apple app-ba semmi linket, vagy utalást, hogy weboldalon megvásárolható.
https://developer.apple.com/app-store/review/guidelines/#payments -
Giovan!
addikt
Linkeltem, a netflixnél (és mostmár azt hiszem a Spotifynál is) úgy van ahogy mondtam, minden funkció benne van az appban, kivéve a fizetést. Hogy a Linusos srác appjával miért problémázott az app review részleg, azt nem tudom, de ettől még egyetlen negatív példából (ahol ráadásul ha jól értem, még ők sem tudják mi volt az Apple problémája az appjukkal egész pontosan, de végülis megoldódott az a lényeg) nem vonnék le olyan messzemenő következtetéseket, mint azt te tetted az eredeti hozzászólásodban.
-
hegedis
tag
-
#86564352
törölt tag
Évi 100 dollárnál lehetséges tévedek, de talán többe kerül a vásárcsarnokban az uborkaárus Marika néni egy négyzetméteres asztalának helypénze.
Szintén választhat a fejlesztő: Android kisebb induló költség vs Apple nagyobb bevétel lehetőség
2018-as WWDC: Apple-nél 20 millió regisztrált fejlesztő össz. 100 milliárd dollár bevételt kapáltak össze, az App Store heti 500 millió látogatás, valószínűleg ezek a számok azóta csak emelkedtek, a Swift is gyorsan növekszik, fejlesztési idő Apple-re rövidebb, kevesebb eszközre kell optimalizálni, Apple inkább védi a fejlesztőt, másfél milliárd aktivált eszköz fizetőképesebb táborral és az iOS nem olyan fragmentált mint az Android verziók. Apple úgy gondolja ezekért racionális a Google 25 dollárjánál 4x annyit kérni, lehet mérlegelni kinek mi éri meg. Nem vagyok fejlesztő, csak kívülről látom, ha egy app egy év alatt nem termel ki 100 dollárt (100 ember dobjon 1 dollárt a perselybe, reklámok) ott más baj van.
-
Giovan!
addikt
Már más nagyobb cégek is beálltak az apple ellen.
Egész pontosan kik? Én úgy tudom a pert egyedül viszi az Epic. Vagy van valami forrásod, ami ennek az ellenkezőjét támasztaná alá?
Másnak már írtam, egy keményebb nyilatkozat az Apple üzleti modellje ellen még nem jelenti azt, hogy annak törvényességét vonná kétségbe a nyilatkozat megfogalmazója.
-
#86564352
törölt tag
Egyelőre ezt mondta a bíró az Epic jogászainak, megszegték az Apple ToS-t, jelenleg az ő hibájukból nem játszhatnak a Fortnite rajongók:
Your client created the situation. Your client doesn't come to this court with clean hands. Epic made a strategically and calculated move to breach, and decided to breach right before a new season. So in my view, you cannot have irreparable harm when you create a harm yourself.
All Epic has to do is take it back to the status quo and no one suffers any harm. And you can have a trial date in the spring. Flip the switch to the way it was August 3rd and return everybody back to where they were.Persze majd a tárgyaláson kiderül mire jut a bíróság. Szerintem az Epic Games számára epic fail lesz, nagyon meglepődnék ha bíróság szétverné az Apple üzleti modelljét.
-
Giovan!
addikt
Miről beszélsz? Konkrétan így működik jelenleg a Netflix app (már egy ideje), hogy az appon belül nem tudsz fizetni, csak a weboldalon keresztül. Ezzel a megoldással iPhone alól is simán elő tudnak fizetni a userek, csak nem az appban teszik ezt meg, hanem mondjuk Safariban megnyitják a weboldalt és ott.
De belépni be lehet az appon keresztül is a Netflix fiókodba, minden egyébb funkcionalitás megmaradt, csak a fizetés lehetőségét vették ki belőle.
Ebben senkit sem gátol az Apple továbbra sem. -
hegedis
tag
válasz
CharlieDrop #134 üzenetére
Egy ingyenes app (donacio alapú), kis fejlesztőnek elég sok.
-
#86564352
törölt tag
Erre az esetre annyi a megoldás a Spotify és Netflix kiírja az appban nem lehet előfizetni. User böngészőben elmegy a weboldalra előfizet a Spotify-nál a bankkártyájával, bejelentkezik az appba és kész, az Apple-nek ezzel nincs problémája. Másik megoldás ne add az appban drágábban mint a weboldalon.
-
#86564352
törölt tag
Nem fér össze nekem a két panasz:
jaj 30% Apple sarc, semmit nem kapok érte, lehúzás
jaj ha nem fogadom el az Apple feltételeket akkor nem férek hozzá hány millió userhez"Ja, de mint fejlesztő, kivagyok zárva az apple eszközöket használóktól, ami hány millió ember is?"
Ja, de mint dinnyeárus ha nem fizetek bérleti díjat, ki vagyok zárva a forgalmas vásárcsarnok látogatóitól.
"Felőlem mehet az ő 30%os sarcuk, de engedje meg másnak, hogy csinálhasson storet az apple eszközökön."
És ezzel kiszúrna magával, a meglévő fejlesztőikkel és usereikkel is. (biztonsági, kényelmi, terjesztési, fenntarthatósági szempontok) Ez a mindenki csinálhat magának saját boltot Androidon dolog mennyire életszerű egyéni fejlesztőknél? Inkább kifizetik a 30%-ot, hogy benne lehessenek a Play Store-ban. Hányan sideloadolnak egy appot vs ahelyett ott figyel a Play Store listákban, keresési találatokban? Hogy ki lehet kerülni a Google áruházát, nem jelenti azt meg is éri. Nem v
Amit Sweeney ír az Apple-nek, hogy nyissák ki az iOS, lehessen más store, lehessen bármilyen forrásból telepíteni, lehessen más fizetési folyamat, az vicc nonszensz követelés. Az Apple-nek joga van megszabni az iPhone-on milyen kód fut, milyen forrásból és minőségi előírásokat meghatározni. Akinek ez nem tetszik, ott az Android, a Google-t nem érdekli milyen kód, honnan telepítve, kinek adtad meg a bankkártyád ő csak a saját áruházáért felel. Lett is probléma az Epic-nél amikor először kikerülték a Play Store-t. Az Apple nem akarja erővel megváltoztatni az Android módszereket, más se akarja bíróságon erővel szétverni az Apple üzleti modelljét. Szerintem.
-
Giovan!
addikt
Az a baj, ha mondjuk van weboldalára, ahol lehet vásárolni a saját payment peocessoroddal, akkor ha az iPhoneon 30%al többért akarod adni, mint a weboldalakon, akkor kitiltják az appot.
Azt megteheti a fejlesztő, hogy nem rak fizetési lehetőséget az appba egyáltalán, hanem csak a weboldalon teszi ezt elérhetővé. Ezzel nincs baja az Apple-nek, ő csak az appal iOS-en generált profitból kéri el a részét.
-
hegedis
tag
Az a baj, ha mondjuk van weboldalára, ahol lehet vásárolni a saját payment peocessoroddal, akkor ha az iPhoneon 30%al többért akarod adni, mint a weboldalakon, akkor kitiltják az appot.
A másik dolog, ami már fordult elő, hogy ezzel a versenyt korlátozzák, mivel egy fejlesztőnek már lehet nem éri meg úgy appot csinálni, hogy 30% lemegy minden fizetésből, így az apple meg csinalhatja maga azt az ötletet, így a maguk malmára hajtva a dolgot.
Az meg, hogy nem olcsóbb az epic storeban a játék, az azt jelenti, hogy a játék fejlesztők kapják meg azt a pénzt, amivel kevesebb az epic store részesedése mint, mondjuk a steamen.
-
lo_jo
senior tag
Nem fizetsz 30%-ot, hanem annyival kevesebbet kapsz. Add 30%-kal drágábban, mint eredetileg akarnád és kész is vagy. De egyik bolt sem szereti, ha a területén más kofát játszik. Az apple azt mondta, hogy ilyen nincs, ha meg ki akarod kerülni, tiltanak. Leírták szerződésben, mindenki, aki ott árul, ezt elfogadta. Az epic pedig pontosan ugyanezt csinálja az epic store exklúzív címeivel, eddig csak ideiglenes exkluzivitás volt, most jönnek a hírek, hogy már jön a teljes is. És egy centtel sem olcsóbb egyik játék sem epicen, mint steamen, nem vehetsz az epic rendszerén, őket megkerülve fortnite skint, csak is náluk, úgyhogy igazi szentbeszéd megy, közben pontosan ugyanazt csinálják, mint mindenki más, nem csak az apple. Ha windowson fortnite-ozni szeretnél, csak az ő kliensükből megy, hiába telepíthetsz tele egy teljes vinyót/ssd-t másik launcherekkel, nincs más lehetőséged. Jobb ez? Semmivel.
-
Giovan!
addikt
Az iOS zárt rendszer a kezdetektől fogva, ennek ellenére (vagy éppen emiatt) egész sikeres lett. Ha a fejlesztők szeretnék profitálni ebből a sikerből, azért fizetni kell, pontosan annyit amennyit az Apple megszab. Ha nem tetszik, nem kell iOS-re fejleszteni, és akkor nem sarcolja meg őket senki. Ha viszont kell az iOS userbase, akkor el kell fogadni az Apple szabályait.
Nincs kényszerítve senki, lehet fejleszteni más platformra, és átcsábítani a usereket oda. De a zárt rendszeren alternatív store miatt keseregni nincs értelme, mikor ott a konkurencia, ami megadja ezt azoknak, akiknek ez kell. -
Giovan!
addikt
A 30%-ot a piac árazta be. Ha a fejlesztők nem lennének hajlandóak ennyit kiadni az App Store-ba való bekerülés jogáért, akkor nem ennyi lenne a sáp. Szóval lényegtelen, hogy szerinted vagy szerintem túlzó-e ez az összeg, mert amíg a fejlesztők hajlandóak kicsengetni, addig ennyi lesz.
Említetted a kis fejlesztőket. Nekik ez a pakk (aminek a létéről egyesek szeretnek megfeledkezni, és úgy beállítani a developer feet, mintha azt a semmire szedné az Apple) egészen biztosan jól jön, ellentétben pl. egy Epic szintű kiadóval, aki ezeknek egy jó részére nem tart igényt, mert lenne rá saját megoldása (csak ugye az Apple rendszere úgy van megtervezve, hogy ezeket a saját megoldásokat nem lehet implementálni az app-ba, hivatalosan biztonsági okokból, nem hivatalosan meg inkább a pénz miatt).
-
hegedis
tag
válasz
#86564352 #116 üzenetére
Ja, de az android nincs lezárva annyira, hogy más ne hozhasson létre app store-t rajta.
Az tök mindegy, hogy a saját store-jukban enged-e az Epic más fizetési módot, mert ha nem tetszik a fejlesztőnek, van lehetősége átmenni más store-ba. Ez a lehetőség az Apple-nél nincs meg. Vagy azt használod, vagy húz a francba.
"Ha rákeresek iOS vs Android marketshare valahogy nem találom a monopol helyzetet. USA-ban kb. fej-fej mellett, globálisan Android kb. 75% és Apple 25%. Az igaz iOS alatt csak Apple Store van, csak a Safari motorját használhatják böngészők, Apple ellenőriz, náluk a fizetés és egyéb megkötések ezek minden előnyével amiért népszerű lett a platform, aki iOS user, fejlesztő a kezdetektől ismertek az Apple zártabb rendszerének feltétel"
Ja, de mint fejlesztő, kivagyok zárva az apple eszközöket használóktól, ami hány millió ember is?
Felőlem mehet az ő 30%os sarcuk, de engedje meg másnak, hogy csinálhasson storet az apple eszközökön. -
hegedis
tag
-
#86564352
törölt tag
válasz
Dr. Akula #112 üzenetére
Pontosabban: Auchanban lehet Tesco-t nyitni? Nem hiszem. Az út túloldalán lehet másik áruház, a vásárló eldöntheti melyikbe megy.
hegedis: az megvan a 30% kb. iparági szabvány? A Microsoft, Google, Sony stb. is annyit kér. Playstation-ön van más Store? Az Epic a Google-t is pereli, mert a Google is kivágta őket amiért megszegték a Play Store feltételeit. Az Epic a saját játékosaikkal cseszett ki legjobban, és a saját retek áruházukat akarják nyomatni erővel bíróságon más által felépített platformon, kikerülve ellenőrzést és fizetési módszert, Sweeney az Apple fundamentális működését szeretné szétverni. Köszi én nem kérek belőle, az én szememben ő a rosszfiú.
Mellesleg a nagy szabadságharc közben az Epic sorra csinálja az exkluzív a saját háza táján és vajon ők engedik külsősnek saját fizetési módszerrel cuccokat árulni a Fortnite-on belül az Epic fizetési rendszerét kikerülve? Windows-on ahol nincs 30% "sarc" folyamatosan olcsóbban adta az Epic a játékot 30%-kal? Kétlem. (eseti akcióktól eltekintve) Amúgy Androidon is öngól amit művelnek, mert új játékost kevésbé fognak úgy szerezni, ha a fő Play Store-ban nincsenek jelen. Érdekes a két nagy konzolgyártót nem perelik, pedig 30% ott is van, persze tudni miért a fő bevételük onnan jön és csak a mobiljátékosaikkal csesztek ki. A bíró egyébként mondta nekik tartsák be a feltételeket és visszakerülhetnek, addig se user szív amíg tart a pereskedés. Szerencsére nem minden Fortnite játékos dőltbe Sweeney-nek, kapja az ívet. Ez egy stunt, egy cirkusz, a játékosok nagy védelmezője képében tetszelegve rohadtul nem konzultáltak a saját játékosaikkal, hanem beáldozták őket.Ha rákeresek iOS vs Android marketshare valahogy nem találom a monopol helyzetet. USA-ban kb. fej-fej mellett, globálisan Android kb. 75% és Apple 25%. Az igaz iOS alatt csak Apple Store van, csak a Safari motorját használhatják böngészők, Apple ellenőriz, náluk a fizetés és egyéb megkötések ezek minden előnyével amiért népszerű lett a platform, aki iOS user, fejlesztő a kezdetektől ismertek az Apple zártabb rendszerének feltételei. És a kezdetektől ismertek az Android nyitottabb lehetőségei, lehet választani. Egyezkedni iparágági százalékokról lehet, terjesztési módszerekről, felőlem próbáljanak közös nevezőre jutni, de hogy erővel bíróságon a másik módszerét fundamentálisan szétverni? Abból én mint user csak szívok.
-
Giovan!
addikt
válasz
CharlieDrop #111 üzenetére
Kihasítják a piac egy szeletét, amin iOS van, és mennek panaszkodni a bíróságra, hogy azon miért van iOS, miért nem lehet inkább azon is valami nyílt rendszer. Mindezt a piaci verseny szabadságának és a felhasználók (akik a saját akaratukból vettek iPhone-t és nem lettek megkérdezve, hogy akarják-e hogy ezentúl nyílt rendszer fusson rajta) jogainak védelmének nevében. Abszolút lehetetlen álláspont, de arra jó, hogy az Epic a médián keresztül hergelje a közvéleményt (azon belül is főleg a fanjait) az Apple ellen, reménykedve benne, hogy ezzel elegendő nyomást tud gyakorolni és rábírja az Apple-t egy peren kívüli megegyezésre. Mondjuk szerintem annyira nincs megrettenve az Apple, hogy rászoruljon erre, de majd meglátjuk mi lesz a perig.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
CharlieDrop #111 üzenetére
Viszont az Auchan mellé nem tilos nyitni egy másikat. Próbáld meg ezt IOS-en...
-
CharlieDrop
veterán
monopol helyzet? A saját rendszerén értelmezhető, de ettől nem monopol.
Egy másik topikban írtak (vagy ebben, passz már annyi fut), hogy ez olyan, hogy az Auchan/Tesco/Aldi (stb.) üzleteiben sem árul más...
"Így azt se lehet csinálni, hogy oké ott a monopol helyzet, te annyival drágábban adod, mint máshol."Pont ezaz, megvédi a sajátjait attól, hogy durva túlárazások legyenek.
Máshol is 30% a sarc... BTW
-
hegedis
tag
válasz
CptAdamica #3 üzenetére
Ja arról nem is beszélve, hogy ha e miatt apple Store ban többet szeretnél elkerni, mint más platformon. Azaz más platformon árult szolgáltatásnal eltér az ár, már az miatt is törlik a programod az apple Store bol. Így azt se lehet csinálni, hogy oké ott a monopol helyzet, te annyival drágábban adod, mint máshol.
Úgyhogy itt most az apple a rossz fiú.
-
hegedis
tag
válasz
CptAdamica #3 üzenetére
A probléma ott van, hogy az apple nek monopol helyzete van a Store miatt, amit kihasznál arra, hogy orbitális 30%os sarcot vessen ki.
Én terveztem egy kisebb programot csinálni mobilra, de ekkora elhízás mellett nem érné meg, 30% applenek és a maradébol meg adót kellene fizetni az államnak. Ez nem csak a epic kel kibaszas, hanem a kisebb fejlesztőkkel is.Ez Google nél nem annyira probléma, mert az meg enged más store-t az androidon is, nem csak a play store.
Itt van a gond, apple nem enged meg más Store, ezen megy a vita. -
Busterftw
nagyúr
En is ide jutottam vegul, a varazsgombbel nem lehet vitatkozni.
Amit mi allitunk a multra/jelenre alapozva az irrelevans, de mi higgyunk a jovobe latasnak.
Ugyanez ment a masik topikban. Jovobe latas.Majd 1 ev mulva felrakom a Fortnite-ot mobilra, csinalok par screenshotot aztan megnezzuk azt a 2x-10x grafikat. Ezt megismetlem majd 2 ev mulva is.
El is mentem a topicot.Ha mar varazsgomb, itt egy idezet az enyembol: "Lesz par pofara eses."
-
D.Va
őstag
BTW van még egy jó engine a Cryengine, az UE helyett, de nem igazán használják sajnos AAA játékokhoz...
-
Dr. Akula
félisten
"Akkor azt hogy írnád le szebben, hogy a témában nincs érdemi megnyilvánulásod?"
Ilyen hazugságot a helyedben le se írnék.
Az Apple cuccok játékos tudása olyan amilyen, de ezért nem fognak egy sokkal jobb platformon hozzá igazodni. Mégkevésbé megírni a játékot egy másik motorra is azért a(z összes platformhoz képest amire megjelenik) pár Apple játékos kedvéért. Mert lehet hogy azzal bejutnának az Appstoreba, de lecsúsznának eladásokban a többi platformon a konkurrencia mögött.
Te most olyan játékokat akarsz összehasonlítani ami csak iPhone + Androidra jön ki, na ilyenekből nem sok van, és azok talán még 3D-s enginet se igényelnek. Angry Birds és társai. Ezzel szemben pl. a Fortnite és hasonló szintűeknek az Apple csak egy kis szelet. Bizonyára megéri lehajolni ezért az apróért is, de azért a nagy pénzeket nem áldoznák be érte.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
szmörlock007 #102 üzenetére
Utóbbi, azaz ha nagy különbség van mondjuk 2 lövölde grafikai szintje között, akkor a gyengébbik nem fog jól fogyni.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
Dr. Akula #95 üzenetére
"Amelyik saját motort ír, azt nem is nagyon izgatja ha egy konkurrenst kitiltanak az Appleről. Őket max az izgatja hogy nem az ő játékokukat fogják a tömegek levenni a boltok polcairól, hanem a konkurrenciáét."
Na ezt nem értem igazából. Most arra gondolsz, hogy unreal V-től független mondjuk egy Ea játékot veszel és a ubisoft marad hoppon, vagy arra gondolsz, hogy egy Ubisoft játék helyett vesznek egy Unreal V-ös játékot?
-
válasz
Chris Kiki #100 üzenetére
Mármint a velem van gond részt, úgy értettem, hogy hülyeségeket írok?😀 akár privátban is írhatod, hogy milyen téren van gond velem, hogy tudjak változtatni. Hogy ne itt offoljuk szét a topikot ezzel. Köszi
-
válasz
Dr. Akula #97 üzenetére
Akkor azt hogy írnád le szebben, hogy a témában nincs érdemi megnyilvánulásod?
Még mindig ugyanitt tartasz. Mondj már egy olyan apple terméket, ami akár egy mai játékot értelmesen el tud futtatni és sokaknak van az apple felhasználók közül? Apple-nél a pc gaming szint nincs a közelében se a gamer pc szinthez. Az igp-vel szerelt gépeken szerinted hogy fut egy ue4-es játék és hogy fog majd egy ue5-ös? Apple-nél bármennyire is hihetetlen a számodra az iphone/ipad szinten van a gaming.
És egyébként magad is leírod, hogy ami konzol/pc-re jön ki abból kiesik az apple. Ez így van. De ami konzol/pc-re jön ki, az nem érinti a mobil platformot, mert oda nem jön ki egyébként se.
Összegezve:
amit kiadnak pc/konzolra azt ezután is ki fogják adni ue5-el is. A mobil/tablet résznél viszont már nem lesz igaz és ott ue5 helyett simán áttérhetnek unityre vagy bármi másra. Tehát, ami androidon megjelenne ue5-el azt érinteni fogja, ha ios-re is szándékoznak megjelentetni és nem fognak emiatt 2enginenel dolgozni a fejlesztők. Érthető így, vagy fogalmazzam meg 10-jére is? -
Dr. Akula
félisten
"Semmi személyeskedés nem volt abban, amit írtam"
vs: "teljesen inkompetens maradsz ebben a témában". Nem azért nem válaszolok neked hasonló stílusban mert én nem tudok, hanem mert nem szeretnék veled együtt repülni.
"Még mindig nem tudod ketté választani a mobil/tablet platformot a többitől."
Nem is kell, mert egyrészt a cikk az Apple platformjairól szól, ami nem csak mobil, másrészt egy játékot egy motorra írnak meg, és ha abból egy platform kiesik, attól még a többit nem fogják hozzáigazítani. És itt igenis számít hogy a pc + konzolok sokkal nagyobb piac mint az Apple összes, tehát max nem jelenik meg Applere a játék.
"Nem tudod, hogy a többi engine mire lesz képes, akkor, amikor már lesznek kint játékok is ténylegesen"
Azért azt lehet sejteni hogy hamarabb ők se tudják megírni, amennyivel később mutatják be a saját techdemójukat, annyival később lesz is kész.
"Eddig amit olvastam tőled az nem érv volt, hanem a saját elképzeléseidet akarod érvként beállítani."
Akárcsak te.
-
válasz
Dr. Akula #95 üzenetére
Semmi személyeskedés nem volt abban, amit írtam. Ha úgy értelmezted, akkor sajnálom.
Annyit akartam mondani vele, hogy a te álláspontod olyan messze van a többiekéhez képest, mint a föld lapos-kerek bizonygatás.Még mindig nem tudod ketté választani a mobil/tablet platformot a többitől.
Tessék ide idézem:
”Ha jobban fog kinezni az annak lesz koszonheto, hogy a Snapdragon 875 15%-al jobb gpu kerul ami tobb effektet elbir, vagy magasabb felbontast.”mércéről meg addig nem kellene beszélni, amíg:
1. Nem jött ki egy játék se ue5-el, a tech demo meg nem jelent semmit, hányszor volt az, hogy egy játékot úgy bepromóztak, hogy milyen durva grafika lesz, aztán a megjelent játék a kanyarban nem volt azzal amit mutogattak.
2. Nem tudod, hogy a többi engine mire lesz képes, akkor, amikor már lesznek kint játékok is ténylegesen (és ezt nem úgy értem, még mielőtt kiforgatnád, hogy majd 1-2év múlva, hanem abban az évben, amikor kijön egy ue5 engines játék és ki jön egy más engines játék).Eddig amit olvastam tőled az nem érv volt, hanem a saját elképzeléseidet akarod érvként beállítani.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
szmörlock007 #93 üzenetére
Amelyik saját motort ír, azt nem os nagyon izgatja ha egy konkurrenst kitiltanak az Appleről. Őket max az izgatja hogy nem az ő játékokukat fogják a tömegek levenni a boltok polcairól, hanem a konkurrenciáét. Kivéve ha az egy GTA.
(#94) Create.: 1. Szerintem a személyeskedést most fejezd be, hacsak nem az újabb banra hajtasz.
2. Mivel a kérdésed már azelőtt meg volt válaszolva hogy feltetted volna, ezért igen, olvasd csak el legalább utólag, ha már előtte nem voltál rá képes. Hogy akarsz így vitapartner lenni, ha csak write onlyban tolod a flémet? Vagdalkozol, a te saját kitalációidat próbálod meg a másik szájába adni, ezzel így nem mész semmire, majd gyere vissza ha már vannak érveid is.
-
válasz
Dr. Akula #92 üzenetére
Nyugodtan verheted a fejed a falba, attól még teljesen inkompetens maradsz ebben a témában. Javaslom nézz utána a dolgoknak és talán utána beszélhetünk róla. De amíg számodra a föld lapos, addig nincs értelme folytatni...
leírták neked szépen, hogy mi a gond az 58-as hsz-del. El kellene olvasni a válaszokat is.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
Dr. Akula #88 üzenetére
"Hogy pár év múlva mi lesz, az másik kérdés, addigra párszor tarolni szeretnének a karácsonyi és iskolakezdési szezonban a játékkiadók."
Igen, de a nagy kiadók java alapból saját motort ír, ergo ott nem konkurál nagyon senkivel, a független stúdióknál meg vagy unreal van vagy unity, és nagygépeken eddig is inkább az volt a jellemző, hogy kiseb címekhez unity, nagyobbakhoz meg unreal megy.
-
Dr. Akula
félisten
"Szerinted mobilon úgy fog kinézni mint pc-n?"
#58
(#90) lo_jo: Nyilván nem fogja ugyanezt nyújtani, hiszen itt még az ellenfelekre se kellett poligonokat költeni, AI sincs ami vigye a számítási teljesítményt, és a pálya is annyi amit ott látsz. De ez ugyanúgy igaz az összes többi techdemóra is! Azoknál se fogod ugyanazt visszakapni. Mutass egy másik techdemót ami ugyanezt hozza! Nem fogsz találni. Mondjuk felét hozza grafikában egy játék amit a techdemó tud. Ugyanúgy feleződik a konkurrencia techdemójánál is. Jelenleg nem tudsz felmutatni az UE5 mellett egy hasonló szintű techdemót se. Az hogy majd egyszer lesz... Lehet, csak nehogy addigra az UE6-tal kelljen versenyeznie. De ha csak 1 évet is késnek, az azt jelenti hogy 1 szezont már az UE5-re építő játékok fognak kaszálni, mellettük a konkurrencia elavultnak fog tűnni. Ez meg fog látszani az (online) újságokban az értékeléseken, és a vásárlók pénztárcás szavazatán is.
-
#86564352
törölt tag
Saját játékosaikkal szúrtak ki. A pénzük nagy részét konzolon stb. szerzik akkor úgy döntöttek beáldozzák az iOS játékosaikat. Az Apple-Samsung szabadalom perekben is legalább megegyeztek a felek, a bírósági ítéletig üzlet megy köztük tovább ahogy addig, hogy user ne szívjon. Egyezkedni százalékokról? Rendben. Totális háborút indítani az Apple alapvető működési modellje ellen? Nincs rendben. Mert Tim Sweeney nemcsak a 30%-ról ugat, hanem hogy az Apple nyissa ki teljesen az iOS-t. Nevetséges.
-
lo_jo
senior tag
válasz
Dr. Akula #88 üzenetére
Megkérdezem mégegyszer: láttad a 2015-ös UE4 tech demot? És láttál bármit, ami csak kicsit is megközelíti mobilon? Le lehet vonni bármilyen következtetést ez alapján, hogy fog kinézni egy UE5 játék mobilon? Még desktopra se csináltak hasonlót sem, mert ez egy TECH DEMO, ami azt mutatja, hogy az engine mire képes, nem azt, hogy milyen játékok fognak megjelenni akármelyik platformra. Még ha egy tech demo real time renderinget is mutat, akkor is workstation hardveren fut, ami egy csúcs consumer desktop felett van, mobilról meg konzolról szó sincs. Meg igazi gameplayről sem, nem kell semmi mással foglalkoznia a rendszernek, csak az előre fixált jelenettel, mintha egy cutscene lenne.
-
válasz
Dr. Akula #88 üzenetére
Egy meg sem jelent engine-ről beszélsz! Szerinted mobilon úgy fog kinézni mint pc-n? Az, hogy más engine-ből nem mutogatnak tech demót, nem azt jelenti, hogy nem fejlesztik, esetlegesen ne lenne már most jobb állapotban, mint az ue5. Ezt olyan nehéz megértened?
És még mindig a pc-s kinézettel jössz, ami az apple-nél nem releváns. Szerinted az ue5 tech demót mobilon futtatták vagy tableten vagy laptopon?
-
Dr. Akula
félisten
"Te állítod, hogy az ue 2x-10x szebb, mint az unity."
UE5, mint Unreal Engine ÖT (five, fünf, cinque, pjaty, stb)! Nem 4, nem 6, hanem 5! Ne kelljen még 25-ször elismételni hogy az UE5-ről van szó, végig arról volt szó, nem az előzőekről, tehát nem nagyon érdekes hogy a 4-es hogy viszonyul a Unityhez. Egyszer majd biztos lesz Unityből is újabb, meg minden másból is, lehet addigra már az UE-ből is.
(#87) szmörlock007: "Egyrészt azért tűnik jelenleg kiemelkedőnek, mert még rengeteg cég nem leplezte le az új motorját."
Nyilván, de ez azt is jelenti hogy készültségben még nem tartanak ott hogy ezt megtehessék, tehát az UE5 lépéselőnyben van, annál hamarabb lehet rá játékot írni, amivel a konkurrensek előző generációjával kell csak megmérkőznie, ott pedig tarolni tud. Hogy pár év múlva mi lesz, az másik kérdés, addigra párszor tarolni szeretnének a karácsonyi és iskolakezdési szezonban a játékkiadók.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
Dr. Akula #82 üzenetére
"de egy COD-BF meccsből igazából csak a grafika dönt, ugyanaz a lövölde mindkettő, nem mindegy melyik néz ki jobban."
Na egyrészt ez azért hülyeség, mert nagyon más a játékélménye a két játéknak, ergo egyáltalán nem a grafika dönt, másrészt 2011-ben a Bf3 lemosta a pályáról a Cod:MW3-at grafikában, mégis kb csak a harmada volt a Cod eladásainak. 2013-ban a Bf4 a cod:Ghost-ot agyonverten minden szinten a frostbite 3-al, mégis kevesebbet adtak el belőle mint a Cod-ból.
Unreal engine-t nem fenyegeti amúgy semmilyen veszély, Pc-Ps5-Xbox multiplatform címeknél, amiket nem óriáskiadók csinálnak saját motorral, ott elég kelendő marad továbbra is, ahogy eddig is volt. De azért amúgy az unreal V-ől nem kéne hasraesni. Egyrészt azért tűnik jelenleg kiemelkedőnek, mert még rengeteg cég nem leplezte le az új motorját. Másrészt a techdemoban szereplő grafikai szintet nem fogja hozni egyik új konzol se, és garantálom neked, hogy a sony exklúzív top címei verik majd bármelyik multiplatform unreal v-ös játék grafikáját.
-
Giovan!
addikt
válasz
Dr. Akula #84 üzenetére
A fejlesztőnek el kell gondolkodnia, hogy mi a nagyobb áldozat: rosszabb grafikájú játékokkal megjelenni minden platformon (az iOS-t is beleértve), vagy jobb grafikai minőséget hozni a többi platformon, de nem megjelenni az iOS-n. Kérdés hogy mi jelent neki nagyobb veszteséget, mennyit termelne a játéka iOS-en és mekkora összeget veszítene a rosszabb grafika miatt a többi platformon.
Mindenesetre én nem tartok attól, hogy tömegesen hagynák ott a játékfejlesztők az iOS-t egy esetleges UE tiltás miatt.
-
válasz
Dr. Akula #82 üzenetére
Te állítod, hogy az ue 2x-10x szebb, mint az unity. Most sincs így, ezután se lesz másként. Szerinted mobilra ugyanazt használják, mint pl pc-n az ue esetén (te most azt feltételezed egyébként, hogy az ue pc/xbox/ps portból egy az egyben csinálják a mobil ue portot. Hát nem) ? Ami kijön pc-n, az nem jelenik meg automatikusan mobilra is. Max az osx maradna ki az egészből, ahol túlnyomó részt igp-s videókártya van...
Az a baj, hogy kevered a szezont a fazonnal.
-
Dr. Akula
félisten
Miért tiltaná le a Sony vagy MS (pc-n ugye nincs "gazda", ott nem is lehet), szolidaritásból?
Cross-platformnál nem tétel az IOS. Pontosabban: vannak ennél sokkal de sokkal nagyobb platformok, amit nem fognak beáldozni. Ha mondjuk az MS áttérne Unityre, attól még a Sony nem fog, ezzel max azt tudnák elérni hogy Xbox helyett PS-t venne mindenki. (Most tekintsünk el attól hogy nem a Sony a fejlesztő, de a platformgazda már igen.)
-
Giovan!
addikt
válasz
Dr. Akula #82 üzenetére
Hacsak a több platform nem tiltja le a Unity használatát, akkor ha az Apple letiltja az UE-t, az szerintem azt fogja jelenteni, hogy a fejlesztők a cross-platform címekhez a Unity-t fogják használni. Egyszerűen nem fogják elveszíteni az iOS userbase-t csak azért, hogy kicsivel szebb játékot csinálhassanak a többi platformnak. Ők is pénzből élnek, márpedig az iOS egész jövedelmező platform ebből a szempontból.
Persze ha minden játékfejlesztő úgy dönt, hogy elengedi az iOS-t, és együtt kivonulnak a platformról ha nem dolgozhatnak a UE-el, az más, de ennek lehetetlenül kicsi az esélye.
-
Dr. Akula
félisten
"Szerinted a unity az ilyen szinten fog megmaradni mint most van"
Hol állítottam ilyet? Azt mondtam hogy kanyarban nem látszik a következő verzió, jóval az UE5 után fog jönni, így az erre épülő játékok is. A kiadóknak meg folyamatosan kell a profit, nincs olyan hogy most kihagyunk 1-2 évet, és megvárjuk amíg jön újabb a mi játékmotorunkból. Akkor váltanak. Vagy kiadják a régivel, aminek meg leégés szokott a vége lenni. Persze van 1-2 játék amit akármilyen enginenel ki lehet adni, egy GTA-t nem lehet pótolni mással (még RDR-el is csak ideig-óráig, pedig ugyanazok írják), de egy COD-BF meccsből igazából csak a grafika dönt, ugyanaz a lövölde mindkettő, nem mindegy melyik néz ki jobban.
"A mac sose versenyzett gaming pc-vel."
Mennyiségben nem is, de a #71-ben még arról beszéltél hogy csak 1 enginere fejlesztenek, ha IOS-re letiltják az UE-t, akkor majd más platformra is csak a maradék jut. Ebbe viszont beleszól minden más platform is, mert arra se fognak külön fejleszteni. És a pc-s, konzolos platformoknak nagyobb beleszólása van mint az Applenek, ha ők letiltogatnak valamit, akkor max kimaradnak. Az ő kedvükért egy náluk is nagyobb piacon nem fognak gyengébbre váltani.
-
válasz
Dr. Akula #80 üzenetére
A mac sose versenyzett gaming pc-vel. Amit írsz, az meg mobilon nem így működik. Ráadásul úgy beszélsz olyan dologról, ami még meg se jelent. Szerinted a unity az ilyen szinten fog megmaradni mint most van (ami egyébként teljesen pariban van az ue4-el, várhatóan fog annyit fejlődni, hogy pariban legyen az ue5-el is).
-
Dr. Akula
félisten
válasz
Busterftw #73 üzenetére
A jobb grafika az UE5-re vonatkozott, és mivel ez 2021-ben fog kijönni, nyilván ma még egyik se alkalmazza. Viszont versenytárs egyelőre kanyarban sincs, így arra épülő játékok se. Aki mostanában jó grafikára akar játékot építeni, annak ez van csak. Reszelgetheti a Unityt és hasonlókat, de azok akkor is csak prevgen szintűek maradnak. A vevőnek meg csak a kinézet fog számítani, nem fogja a szarabb grafikásat levenni a polcról csak azért mert a kedvenc fejlesztőcsapata csak ilyen színvonalú enginehez fér hozzá. Akkor leveszi a konkurrens játékot, amelyik hozzáfért a jobbhoz.
-
D.Va
őstag
Engem legjobban az B*SZ fel hogy az EPIC előadja hogy ő a játékosok oldalán áll, erre ők is ugyanakkora gennyládák, mert egy csomó új játék (főleg az Unreal Engine-el készültek) megjelenéskor kizárólag az ő retkes store-jukban vásárolható meg. Inkább lemondok egy két játékról minthogy ennek a retkes Epic-nek egy forintot is adjak. Pedig régebben csíptem az EPIC-et, amíg még csak jó játékot meg engine-t fejlesztettek. De amióta megvan ez a retkes store-juk, a világ legundorítóbb féreg cége lett az EPIC, a játék iparágon belül.
És szánalmas amit már művelnek. -
Azt még hozzá tenném, hogy valószínűleg nem fognak 2 enginenel fejleszteni, így ami ios-re megjelenik, azt valószínűleg androidra is ugyanazzal az enginenel fogják fejleszteni. Így viszont már sokkal nagyobb részt fog érinteni. Persze azt én se gondolom, hogy mobilról eltűnne az ue, de valószínű csökkenés várható mind ios-en, mind androidon. És ez már fájhat az epicnek is majd.
-
Giovan!
addikt
válasz
aprokaroka87 #4 üzenetére
Hibázott az Epic, oké, de írtam már máshol is, nem volt az olyan nagy hiba.
Veszélyeztette az Apple anyagi helyzetét?
Lehetett volna máshogy ís szankcionálni szerintem.
Ezt nem a mi tisztünk eldönteni, hanem az Apple-é. Amúgy a bíró szerint is magának köszönheti az Epic, hogy le kellett venni az appot, ezért is nem tiltotta ezt meg az Apple-nek egyelőre.Itt vannak az ő szavai, ha érdekel:
Your client created the situation. Your client doesn't come to this court with clean hands. Epic made a strategically and calculated move to breach, and decided to breach right before a new season. So in my view, you cannot have irreparable harm when you create a harm yourself.
All Epic has to do is take it back to the status quo and no one suffers any harm. And you can have a trial date in the spring. Flip the switch to the way it was August 3rd and return everybody back to where they were. -
válasz
Dr. Akula #68 üzenetére
Ezt majd az idő fogja eldönteni. De valószínűleg az elején lesz egy kis szájhúzás a fortnite miatt, de szépen el fogják felejteni. Ami játék meg még nincs kész, az az ios felhasználóknak mind1 lesz, ha ue helyett bármi más enginnel jön ki. Itt senki nem beszélt arról, hogy más platformon mi lesz a jövője az ue-nek, csak te (és nem is vitatta senki, hogy más platformon ugyanúgy megmarad, mint előtte).
Ettől függetlenül, nekem pc-n is tetszhet jobban más engine, mint az ue. Nekem a favoritom az re engine.
-
Dr. Akula
félisten
Feltűnt hogy ezek az enginek nem csak IOS-re vannak? Így a jövőjüket se ez fogja meghatározni. Az Epic se ír külön Fortniteot IOS-re, csak portolja a többi platformról. IOS-re feltehetően nem fogja megérni ezt választani (a fejlesztőknek), csak a kérdés meg az hogy a vevőknek meg fogja-e érni UE nélküli IOS-t választani, vagy inkább mennek a problémamentes Android felé, ahol megkaphatják ezt is, meg minden mást is.
-
-
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Dr. Akula #62 üzenetére
Konzolon, esetleg.
Az osszes AAA jatekfejlesztonek kb sajat motorja van, amikrol semmi next gen infod nincs.A Fortnite 2021-ben mobilon kb ugyanugy fog kinezni mint ma UE5 demo ide vagy oda.
Ha jobban fog kinezni az annak lesz koszonheto, hogy a Snapdragon 875 15%-al jobb gpu kerul ami tobb effektet elbir, vagy magasabb felbontast.Az Apple fanokat tokmindegy mi karpotolja, mert ha nem megy vissza a store-ba a Fortnite, akkor eleve nincs mirol beszelni.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
Busterftw #61 üzenetére
Nem a 10x a lényeg, hanem hogy az UE5 új mércét állított fel, aminek jelenleg nincs konkurrenciája. Te a mostani enginek közti különbséget látod még, az UE5 2021-ben fog érkezni. Pl. a Fortniteba. Az azért elég ismert. Nem hiszem hogy a fanokat kárpótolja 10 Unity-s gém cserébe.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Dr. Akula #58 üzenetére
Akkora kulonbsegek mobilon nincsenek ket engine kozott grafikaban, amekkorat te itt felvazolsz.
Ezt egyedul a mobil hardvere befolyasolja, nem lesznek a jatekok grafikailag 10x jobbak UE-n mobilon, mint az Unity keszultek. (Azt mar halkan emlitem meg, hogy teljesen szubjektiv es nem merheto mi az a 10x jobban kinez valami)Van 8-10 ismertebb jatek ami UE-vel keszult kb? Ugyannyit talalni Unity-ra is.
-
lo_jo
senior tag
válasz
Dr. Akula #58 üzenetére
Konzolon ugyanez a helyzet, nincs semmilyen másik store. Az UE5 meg ezt tudta a jelenlegi fél milliós desktop vga szintjénél erősebb(nek mondott) CÉLhardveren, tech demoban. Emlékszel még a párizsi apartman tech demora? UE4, 2015, mindenki kereste az állát és nyúlt a zsebkedője felé. Ahhoz még csak hasonlót sem láttunk egyik UE játékban sem. Az Epic pedig a saját biciklijének a kerekébe dugta a botot és most az Apple-t hibáztatja, aki megmondta, hogy ha botot dugsz a küllők közé, akkor elesel, amivel kizárunk a versenyből.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
#54625216 #53 üzenetére
Az alternatívakeresés érthető, csak épp most nem úgy tűnik hogy lenne neki. Az UE5 igen nagyot gurított. Nyilván telefonon nem fogja ugyanazt adni, de ha X hardveren tud ilyet, akkor Y hardveren is arányosan annyival többet tud mint a konkurrencia. Az pedig jelentős. Ha egy játékot a grafikájával akarnak eladni, nem dobhatnak el egy ilyen lehetőséget, mert a konkurrencia se fogja, és akkor lemaradnak. A bizonytalan jövő csak Applere vonatkozik, az nem enged konkurrens storet, még Androidon is lehet, pc-n, konzolon meg ugye nincs is probléma. Én inkább az Applet látom tökön lőve, ha a konkurrens Androidon UE5 játékok fognak futni, náluk meg marad a Minecraft, akkor a júzerek előbb-utóbb el fognak gondolkodni hogy mennyire VIP is a telefonjuk, ha minden kínai vackon is 10x jobb a grafika. A telefon csak egy üres héj a rajta futtatott programoknak, azok az igazi húzónevek. Eddig ugye futott minden progi minden platformon, lehetett a teló tudása alapján választani. De most ha csak Androidon lesz fejlődés, az Apple meg marad ott ahol van, az azért az iPhone eladásokban is meg fog látszani.
-
dokanin
aktív tag
Azért az meglep, hogy senki sem gondolja úgy, hogy ha egy cég elviszi egy fejlesztőcég árbevételének a 30%-át azért hogy engedje, hogy felkerüljön az app a telefonra az rendben van. Még adót is csak a költségek levonása utáni összegből kell fizetni.
-
Busterftw
nagyúr
Pontosan. Ezert van ez amit fentebb is irtam:
"Apple’s iOS platform is the highest earner since 25% of its developers earn more than $5,000 per month. Android is not too far behind – 16% of its developers earn over $5,000 per month."Ez appbol szarmazo bevetel. 2018:
"Today at WWDC, Apple's CEO Tim Cook announced that there are now 20 million registered developers on iOS, and collectively they have made about $100 billion in revenues"
20 millio fejlesztonek a 25%-a 5k felett hozz az app havonta.
Ezert mondom, hogy ez egy nagyon jo filter. Aki tudja mit csinal es jo cuccot tesz le az asztalra, az 30% ide vagy oda, megel belole.
Szamok alapjan nagyon sokan. -
#54625216
törölt tag
válasz
Dr. Akula #48 üzenetére
Az UE5 demó konzolon futott ugye, de ha így folytatja az Epic, a konzolokról is kiszorul, mert ugye konzolon is 30% a jutalék és az Epic Store-t sem engedik telepíteni.
Amikor egy kiadó több tíz(száz)millió dolláros fejlesztésről dönt, akkor nagyon nem szereti, ha bármi is veszélyezteti a project sikerét. A kockázatkerülés egy adott szint fölött már erősebb motíváció, mint az eszköz hatékonysága, így egy bizonytalan jövőjű engine olyan rizikófaktor, amit nagyon nem szívesen vállalnak be.
Ha pedig a kiadók elbizonytalanodnak és ennek hangot is adnak, az könnyen megpecsételheti az UE jövőjét, mert minél többen hátrálnak ki mögüle ma, annál többen fognak holnap, lejtmenetbe lökve az egész engine-t.
Az Epic szvsz tökön lőtte saját magát ezzel az akcióval, mert hamarosan már nem a potenciális PR nyereségen fog főni az agyuk, hanem hogy hogyan lapátolják vissza a szart a lóba, hogy legalább az UE-t megmentsék. -
-
#54625216
törölt tag
Androidra simán adhatsz ki saját appstore-t. Megírod a kódot, gyűjtesz még néhány partnert, akik szintén meg akarnak szabadulni a 30% jutaléktól és nosza, lehet is jutalék mentesen terjeszteni a szoftvereidet.
Jah, hogy egy appstore-nak üzemeltetési költsége is van, meg valahogy el kell érni, hogy userek százmilliói telepítsék és bízzanak benne?
Az a Google-nek és az Apple-nek se került semmibe nem igaz? -
#86564352
törölt tag
A másik egymillió üzlet is fizeti a pláza bérleti díját, nem kerülsz velük hátrányba. Az ellenőrzés szerintem arra is kitér ha befut egy app és jönnek a spam klónok, akkor az Apple elvileg intézkedik? Igazából nem vagyok mobiljátékos, csak rákeresve olvastam pl. a Flappy Bird kapcsán volt ilyen sztori. Nem tudom mennyire jó hasonlat, egy indie zenész is mérlegelhet zenélhet az utcasarkon, ismerős kocsmájában vagy elfogadja a Spotify, Apple Music, Tidal stb. "bérleti díj" feltételeit és próbálja a nagy platformokon közzétenni a portékát bízva abban úgy több emberhez eljut. (érdekes ott úgy van tudtommal az Apple Music-től kicsit több pénz marad az előadónál mint a Spotify-nál)
-
lo_jo
senior tag
Pont fordítva van, az Epic régóta előkészítette ezt, abban a pillanatban, hogy kikerültek a sotre-okból, már ment az Apple 1984 reklámjának a Fortnite változata. Nem az Apple készült fel, ők szimplán az évek óta fennálló szabályaikat mutogatták az Epicnek, hogy ti ezt aláírtátok, megszegtétek (nem hibáztak, teljesen tudatos döntés volt), vállaljátok a következményeit.
@dokanin Ez probléma lenne, ha ugyanúgy éves díja lenne a store jelenlétnek, mint pl. a dev accountnak, de nincs. A 30% a bevételedből jön le, így viszonylag könnyen kiküszöbölhető: add annyiért, hogy ezzel együtt is megérje. Mindenki ezt csinálja, vannak nagyon jól teljesítő appok. Itt ráadásul virtuális pénzről van szó, nincs előállítási költsége, a bevételek alakulása alapján akkor is megérné az Epicnek a Play Store bevételekhez képest, ha töredékáron adná iOS-en.
-
dokanin
aktív tag
Ez igaz, de ha abban a plázában egymillió üzlet lenne lehet, hogy mégse érné meg a horribilis bérleti díjat.
-
dokanin
aktív tag
Az hogy átmegy ellenőrzésen az appom az nem az én érdekem, mint fejlesztő, hiszen én pontosan tudom, hogy nem tartalmaz rosszindulatú kódot.
A tárolása pont annyira bonyolult, amennyire saját weboldalt üzemeltetni. Kb semennyire.
A fejlesztői környezetnek meg semmi köze a store-hoz. Azt így is úgy is meg kell vennem.
A fizetési módok tényleg jelentenek valami könnyebbséget, de 30%-ért inkább megoldom saját kútfőből.
És tényleg előfordul, hogy néha egy-egy app feltűnik a semmiből és beindul a kasza a stornak hála, de ez kb olyan mint a lottó ötös. Erre nem lehet alapozni jövőt. -
jegesib
aktív tag
attól függetlenül, h az alkalmazásod fos vagy nem, minden elleneőrzésen átesik, ugyanúgy tárolni kell, ugyanazt a fejlesztői környezetet használtad, ugyanazokat a fizetési módokat és cirka ugyanannyian dolgoznak rajta store oldalról, mintha profi lenne. Régebben ha teljesen kapufa volt az alkalmazásod, max már a kiadónál lemorzsolódtál...
-
dokanin
aktív tag
Attól, hogy felraksz az appstore-ba valamit semmivel sem fogják többen elérni, mintha a weboldalradról teszed letölthetővé.
Ugyanúgy neked kell elérni hagyományos utakon, hogy ismert legyen.
Vagy neked már sikerült csak úgy? Melyik appal? Megnézem. -
#52931072
törölt tag
Ez az egész cirkusz pont akkora nonszensz, mintha a cukros fekete löttyöket előállító multi cég kitalálná, hogy milyen igazságtalan ez a lehúzás és mától nem fizet áfát. Erre egy rakás kóla vedelő hisztériázna, hogy tényleg szegény multi cég, hogy szívja a vérét az állam. Közben úgy tesznek, mintha valami hasznos, értékes szolgáltatástól esne el a fogyasztó. “ Mi lesz a következő? A kenyér?” Közben beleállt témába egy másik “nélkülözhetetlen” termék gyártója f-el kezdődik és bookra végződik. Az meg akár a levegő, annyira kell az élethez.
-
azbest
félisten
Ha ez csak ennyi, akkor hétfőre te is meg tudod csinálni és ha sokkal kevesebb jutalékot kérsz, akkor mindenki hozzád fog szerződni. Szóval ne csak a levegőbe puffogtass. Nem akarsz meggazdagodni?
Amúgy a kisebb, független stúdióknak esélyük sincs kiadót találni. Azok csak olyan projektekkel foglalkoznak, amelyekből millliárdos üzletet remélnek. A platform store-okat viszont nem érdekli, mennyit fog hozni, csak adják le a jutalékot. Bárki lehetőséget kap a termékével.
-
jegesib
aktív tag
válasz
Busterftw #28 üzenetére
régen a fejlesztő stúdiót ugyanígy legombolta a kiadó, vagy jobban. Akkoriban azon hisztiztek, h a szemét kiadók mennyi lóvét tesznek zsebre az ő termékéből. Most h lehetősége van kvázi kiadó nélkül fejleszteni, akkor 30% a sok. Nyilván ha ingyen lenne, akkor az áramszolgáltató lenne a ludas a magas fejlesztési költségekért. Mindig lehet találni okot méltatlankodni, és ennek támogatásához igen könnyű tömegeket találni. Őszintén, ki szeret áfát vagy autópályadíjat fizetni, vagy ki szereti h a benzin ára mára köszönőviszonyban sincs az olaj világpiaci árával? De ezek már annyira közömbösek, h nincs hírértéke, köcsög apple-nek mindig van, vallásos buta sznobok vásárolják csak
-
Busterftw
nagyúr
Ha a fejlesztoknek nem erne meg a buli 30% mellett, akkor nem lennenek appok.
Mindig is 30% volt, szoval ebben profitorientalt vilagban a budos eletben nem notte volna ki magat ekkorara az Apple Store/Play Store.
Vagy minden fejleszto mazochista, vagy tul van az egesz reagalva.Senki nem fog olyan melot csinalni, amibol nem el meg es nem kifizetodo, foleg nem hosszutavon.
Futjuk itt ugyanazokat a koroket, de a nyers valosag ez.
Ugyanolyan hulyeseg mint a "tul sok". Ezek szerint nem tul sok es eleve hulyeseg ilyen szubjektiv teman ragodni. -
#54625216
törölt tag
"Fejlesztőként én ugyanúgy pofátlanságnak gondolom a 30%-ot, mint az Epic de nincs más választásom IOS-en."
Na látom itt is ugyanazokat a köröket futjuk: a 30% bevett standard az USA szinte minden kereskedelmi ellátó rendszerében, nem csak a mobil appstore-okban, hanem mindenhol.
-
#52931072
törölt tag
Aki aranyba csomagolt kupac szart árul az appstore-on, az fizessen is. A 30% túl kedvező is szerintem. Világröhej az egész, szerintem nem indul öngyilkossági hullám az apple ügyfelei között. Valszeg nem játékra veszik a készülékeket.
Az epic keresete olyan mintha egy zsebtolvaj feljelentené a pláza őreit, mert elszedték a bevétele 30%-át. -
Somatom
veterán
válasz
aprokaroka87 #2 üzenetére
Fogadni mernék, hogy a Google meg fogja gondolni magát és valahogy megakadályozza az Androidban a külsős telepítést.
-
hemaka
nagyúr
Nem kar erte🙄😂
-
BabMester
senior tag
válasz
#86564352 #14 üzenetére
Az iOS userek fizetőképessége nem csak kétszeres, a Fortnite mobilos bevétele 3millio$ volt androidon és 40millio$ iOS-en havonta.
BTW az Apple arra hivatkozik, hogy nincs kivétel, de a kiszivárgott belső levelezések alapján az Amazon Prime Videonak és pár másik appnak felezték a 30%-ot, miután ez kiderült kezdett el levelezni az Epic, hogy akkor nekik is csökkentsék már, majd mikor csuklóból elutasították a nincs kivételezés szöveggel, kiprovokálták azt ami van. Itt most mindenki g.ci.
-
Darmol
senior tag
válasz
#86564352 #14 üzenetére
Na egen. Nekem is megfordult a fejemben, hogy ez lehet egy előre elrendezett előadás egy megelőző precedens teremtéshez, amivel az Apple biztosítja be magát és/vagy az EU-s perben akarják felhasználni a számukra kedvező ítéletet. Vagy Kína akar belerúgni még néhányat az USA csúcsvállalatába, ha már úgyis kap egy durva gyomrost a kínai piacokról való kizárása miatt. Ezer hála és köszönet Micimackónak aki csak a mézet szereti de az olyan cukordrazsét, mint a Tic Tac nem.
De ezek azért tényleg elég alufóliás gondolatok. -
Busterftw
nagyúr
válasz
CharlieDrop #15 üzenetére
Hat latod, jatek helyett most mehet a hestegfreefortnite challenge kozossegi halon.
-
#86564352
törölt tag
A Google-nél (őket is pereli az Epic Games) is 30% az áruház és saját feltételek, eléggé általános Microsoft Store-tól Steamen át a Sony-ig. Az Apple csinált hardvert és platformot. Felépített egy userbázist és fejlesztői környezetet. Nincs igazán kalózkodás, iOS userek fizetőképessége majdnem kétszer akkora. Nem kell ötezer féle készülékre optimalizálni. Apple intézi a fizetési folyamatot, biztonsági ellenőrzést. A fejlesztők az Apple udvarán ehhez mind hozzájutnak 30%-ért cserébe. Az Epic Games is meglovagolta szépen az évek során az Apple platformjának népszerűségét és nagyra nőttek.
Mit szólnának ahhoz ha más fejlesztők pedig azt követelnék a Fortnite-ban az Epic Games tegye lehetővé 3rd party is árulhasson IAP cuccokat, kiegészítőket jutalék nélkül az EG felé saját szakállukra?
Játszák a szabadságharcost és userek védelmezői szerepet, megkérdezték az iOS usereiket, hogy direkt megszegik a platform feltételeit és így új játék nélkül maradnak? Szerintem egy gamer nagyjából tudja ha Xboxot vesz nem találja rajta a Playstation áruházát és fordítva, úgy iOS user is tudja ha iPhone-t vesz akkor zárt rendszer Apple szabályaival. És ahogy a platform népszerűsége mutatja, nem mindenkinek hátrány a zárt rendszer.
Az Epic Games-ben komoly részvényes a kínai Tencent, na így már alufóliás sapkával nézve lehet egy kis műbalhé ez politikailag is, bekavarni a trilliárdos amerikai cégeknek? Ha arra képesek voltak az új Top Gun filmben a kínaiak miatt le kellett venni Maverick bőrdzsekijéről a japán és tajvani jelzéseket.
-
azbest
félisten
szerintem eddig ez talán a legelfogulatlanabb írás, ami megjelent az események alakulásáról. Köszi érte.
-
Darmol
senior tag
Az Apple beképzelt hulladék sznob módjára (már elég rég óta), az Epic kötekedő ostoba bunkó módjára viselkedik, és úgy nagyjából mind a kettő lesz**rja, hogy miattuk áll a forgalom, mert nem méltóztatnak eltávozni a főút közepéről.
Egyébiránt valahol azt olvastam az Unreal Engine egyelőre csak szeptember 28.-áig, a tárgyalásnak kezdő szakaszáig, a felek üggyel kapcsolatos bemutató anyagainak meghallgatásának a végéig kap védelmet a harmadik fél nem érintettsége és ennek ellenére hátrányos helyzetbe hozása miatt. Bár kétlem, hogy ez nem kap véglegesítést pont előbbiek miatt. Ennek ellenére nyilván az Apple platformjait számításba vevő fejlesztőknek az UE felejtős hosszú távon, ha nem egyeznek meg gyorsan.
A bíró egyébiránt azt is mondta, hogy az Epic jobban tenné, ha sürgősen elvégezné az Apple által követelt app javítást, mivel nyilvánvaló a szándékos és előre eltervezett provokáció, a Fortnite a tárgyalás végéig biztos nem kap védelmet. -
Tigerclaw
nagyúr
Macen eleg kevesen jatszanak, igy szerintem ezt bealdozza az Epic is, hogy nojon nemileg a nyomas az Apple-en is.
Azt mondjuk nem tudom, hogy hany szazaleknyi vasarlonal lesz dealbreaker egy tervezett iPhone, iPad, Mac vasarlasnal a Fornite hianya. Szerintem nem sok, de ha osszeadjuk azzal, hogy a felhos jatekokat se tamogatjak, az mar merheto csokkenest okozhat.
Arrol nem beszelve, hogy ez a botrany pont az eves Keynote idejere porog majd fel illetve rengetegen penzszukeben vannak az USA-ban a jarvany miatt, vagyis eleve nem lesz akkora erdeklodes az uj 1000+ dollaros iPhone utan. A Surface Duo is elvihet par ezer vasarlot. Nem csodalkoznek, ha tovabb csokkenne akar 5-10% mertekben is az uj iPhone csucsmodel eladasa az elozohoz kepest. Jobb ha mostantol mindig tartanak egy olcsobb alternativat.
Kivancsi leszek, hogy az armos mac-ek alapbol bezarva erkeznek majd, vagy az elso evekben meg meghagyjak csalinak az idegen appok telepiteset, x86-os appok futtatasat.
-
dokanin
aktív tag
Benne van a feltételekben, de amit az Apple művel a 30%-kal azt nyugodtan lehet hívni piaci erőfölénnyel való visszaélésnek szerintem. Az android annyiban jobb, hogy ott meg lehet ezt kerülni. Elhiszem, hogy felhasználóként ebből sokat nem érzékel az ember, max azt, hogy jaj nem játszhatok, de a fejlesztőcégek joggal háborognak szerintem. Fejlesztőként én ugyanúgy pofátlanságnak gondolom a 30%-ot, mint az Epic de nincs más választásom IOS-en.
-
CptAdamica
veterán
válasz
aprokaroka87 #4 üzenetére
Hibázott igen, de szemlátomást nem változtatott rajta, hanem elkezdte nyomni a freefortnite hastaget, meg inkább a felhasználókat hergelte az Apple és a Google ellen. És ez nem arról szól, hogy veszélyeztette e az Apple anyagi helyzetét, hanem arról, hogy a feltételekben benne van az a rész, hogy nem lehet kikerülni az alkalmazáson belüli fizetéseket, hanem ott kell lebonyolítani, igazából még hibának sem tekinthető, mert szándékosan lett átirányítva a felhasználó. Tudom elég sokat leszed az Apple és a Google is, de ha elfogadod a játékszabályokat, akkor ez van.
-
Chalez
őstag
válasz
aprokaroka87 #6 üzenetére
Jaja, kB 1 tál rizs áráért dolgoztatni szerencsétlen munkásokat, a hasznot meg hazavinni
-
Soulles
aktív tag
A cégek szolgáltatást adnak a felhasználóiknak ezért törvényszerű, hogy a csatározás rájuk is hatással van. A Kína-USA történet már régen, évekkel ezelőtt elkezdődött, csak most ért be a gyümölcse. Nem kellett volna szemet hunyni afelett, hogy Kína pofátlanul "másolta" (ide más szó jobban illene...) a technológiákat, know-how-ot.
-
aprokaroka87
nagyúr
válasz
CptAdamica #3 üzenetére
Mondjuk vélhetően az Epic-el mindenféle indok nélkül is megtudta volna tenni.
De kiváncsi lennék rá, hogy ha az MS vagy a Google csinál ilyet, akkor velük is mer cseszekedni?
Kirakni az összes hozzájuk tartozozó appot?
Hibázott az Epic, oké, de írtam már máshol is, nem volt az olyan nagy hiba.
Veszélyeztette az Apple anyagi helyzetét?
Lehetett volna máshogy ís szankcionálni szerintem.
-
CptAdamica
veterán
Nem tudom most hibáztatni az Apple-t, sem a Google-t, nyilván mind a kettő szereti a pénzt, de ha feltöltenek egy játékot az elfogadott feltételek alapján, majd szándékosan megkerülik a feltételeket, akkor nem tudom miről beszélünk. Nem a #freefortnite hastaget kell nyomni, mint a kretének, hanem betartani a szabályokat és akkor nincs törlés.
-
aprokaroka87
nagyúr
Szerintem jól is teszi az Epic hogy kukázza a fortnite-ot az Apple platform-ról.
Így nem kell meghunyászkodni és behódolni.
Google meg még meggondolhatja magát, és lehet majd később meg is fogja.
-
Samus
addikt
Ugyan nem érint, de megint ki szívja meg a nagy cégek háborúját? Szokás szerint a kedves user, ahogy az USA-Huawei sztoriban is...tényleg ennyire megérett az emberiség a pusztulásra?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Windows 11
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Futás, futópályák
- A Linux támogatását vágja meg leginkább az Intel leépítése
- Milyen TV-t vegyek?
- Akkor is nehéz dolga lesz az Intelnek, ha részesedést vásárol benne az USA
- Trollok komolyan
- További aktív témák...
- Bomba ár! Asus N551JQ - i7-4710HQ I 8GB I 256GB SSD I GT845M I 15,6" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad V330-15IKB: i7-8G I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad V130-15IKB: i5-8G I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- iPhone 16 Pro Max 256GB Black - 2026.05.28.-ig Nemzetközi Garancia
- Bomba ár! HP Omen - i5-7300HQ I 8GB I 128SSD + 1TB I GTX1050 I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Eladó iPhone 12 mini 64GB bevizsgált, hibátlan készülék
- iKing.Hu - Samsung Galaxy Tab S8 Graphite Használt, karcmentes állapotban
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X201 - i5-480M I 4GB I 128SSD I 12,1" WXGA I Cam I W10 I Garancia!
- Apple iPhone 16 Pro Max - Desert Titanium - Újszerű, Karcmentes,256GB
- AKCIÓ! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest