Új hozzászólás Aktív témák
-
Icetee
aktív tag
Tömör guminak egy előnye van, hogy nem fogsz többet defektet kapni, de ezt leszámítva csak rossz tulajdonságai vannak.... Nem véletlen nem használják ezt csak a gyerek (lábbal hajtós) rollereken, meg a bevásárló kocsikon
Kemény, ezáltal szétrázza mindenet IS. Kemény, ezáltal nagyon gyenge a tapadása, egy kisebb nyálkán vagy levélen zakózhatsz vele. Én nem ajánlom.
Ha figyelsz a guminyomásra és nem 2 baron használod, akkor kicsi az esély a defektre. Ha mégis összejön ki kell cseréltetni. Vagy veszel bele Slime-ot. Bár elvileg a G30-nak gyárilag ilyen zselés a gumi belseje. -
eWro
csendes tag
Sziasztok, van egy problémám, hogy lassúdefektem van elől-hátul. Ilyen helyzetben mindig a belső a hibás, vagy valahogy kilehet szűrni, ha a külső? Esetleg ehhez van tömörgumi és érdemes is használni? Köszi
-
sbence4
csendes tag
Sziasztok
Garanciális szervize hol van,valaki tudja? -
galbi1972
tag
válasz
GoldhandRent #171 üzenetére
Nekem csak a tempomat kellett volna , de én többször váltottam régió kódot lehet ez volt a baj. Nem tudom ki az aki ért hozzá és meg tudná csinálni...
-
GoldhandRent
őstag
válasz
galbi1972 #170 üzenetére
ez ciki
én xiaoflasherrel álltam neki miután meguntam a 25 km/h-s korlátozást, és azt, hogy akksi töltösségtől függően veszi vissza a max sebességet DRASZTIKUSAN.
a tempomatot (aszthiszem) m365 tool segítségével aktiváltam, de csak a xiao flasheres móka után.
egyetlen egyszer változtattam régiót magyarról USA-ra
-
galbi1972
tag
Közben a helyzet nem lett jobb...
A net a barátom gondoltam és egy Youtubos videóban bemutatták, hogy kell régiót váltani Scooter Hackin Utility segítségével. Ez sikerült is US-ra de "csak" a sebesség változott a tempomat nem lett aktív. Majd váltottam DE-Seat Mó-ra és itt kezdődtek a bajok. Ebből a régióból már nem tudtam elváltani. Akár mit csinálok a roller 2x3-at csippant és nem változik semmi. A féklámpa fékezéskor már nem villog és minden módban ECO; Normal; Sport csak 20Km/h -át enged. Mi lehet a megoldás? -
galbi1972
tag
Tud valaki segíteni, hogy hogy lehet a tempomatot aktíválni ? A legújabb gyári fw van rajta. Lehetőleg ami nem jár garancia vesztéssel (3 napos a gép)
Köszönöm! -
hihetetlensz
friss újonc
Sziasztok .
Valaki segítsen mert felrobbanok :) . Adott egy Ninebot roller . Az appban van egy olyan opció hogy lazárhatom a rollert . Ez jó is , ha valaki megmozdítja , jelez is azonnal . De kipróbáltam és simán lehet párosítani másik telefonhoz , feloldani és már vihetik is . Szóval mi a megoldás hogy ne lopják el ?
én vagyok béna ?
Köszi mindenkinek -
Tamás9x
őstag
válasz
hericstamas #166 üzenetére
Egy szóval nem említettem, hogy ennél a konkrét típusnál, hanem úgy fogalmaztam, hogy
"A lehető legrosszabb dolog ami létezik a világon, az pedig a Kers a rollerekben, feleslegesen rugdossa a vezérlőt és az aksit is."
Arra alapozom, hogy ismerem a működési elvet, és elég sok gép megfordul nálam.
Már maga a logika, hogy azért gyorsítom fel a gépet, hogy gáz elengedéskor ne pihenjen a vezérlő, és gurulhasson szabadon, már vissza kell eröltetnem az aksiba a mozgási energiát.
Szó szerint megsütöm a motorvezérlőt....
Fékezéskor megértem, sőtt támogatom is az elektronikus féket.
Ezzel a Kers hüyleséggel azt érjük csak el, hogy az aksinak is alkalmazkodni kell, ergo nem tölthetjük fullra, mert ha épp valaki 100%on indul el otthonróla domb tetejéről, akkor vajon hova fog becsorogni a fékezési energia...? Fék ellenállás hiányában... Oda ahol nincs teljesen feltöltve a roller... gyárilag4,2V helyett kb4,1V cellákba
-
hericstamas
tag
Mire alapozod, hogy ennél a konkrét típusnál negatív hatása van a kers használatának?
A hacker oldal külön kiemeli, hogy nem szabad kikapcsolni teljesen, mert egy komolyabb fékezés ilyenkor kárt tehet a vezérlőben. Vannak fent videók ahol pl. 76-ról 82 százalékra töltött egy xiaomi 2,8 km gurulás alatt. Az enyémet nem mértem anno, de egy csík visszajött a kijelzőn. Hatékony volt. Xiaomi és Ninebotnál azt mondják jó a kers, másnál tényleg nem ajánlják. Neked mik a tapasztalataid? -
Tamás9x
őstag
válasz
hericstamas #164 üzenetére
A lehető legrosszabb dolog ami létezik a világon, az pedig a Kers a rollerekben, feleslegesen rugdossa a vezérlőt és az aksit is. Semmi értelme gáz elengedése után azonnal fékeztetni a rollert, inkább guruljon szabadon, értem hogy érezhetőbb a kontroll, és biztonságérzetet ad...
Nem ajánlatos használni, de erről van rengeteg beszámoló a világhálón. Úgy több értelme van ha kimegy másik fékkarra az elektromos fék...
-
hericstamas
tag
Teljesen nem merítettem le még soha, de szerintem olyan 40 km kényelmesen megvan neki velem. Kb. 39 km-et már mentem is vele egy töltéssel. Nagyon ritkán használom 50% alatt, de azért előfordult már, kb. 50% körül szoktam töltőre tenni. A regeneratív töltése meg szerintem igenis működik. Nálunk van egy magyar viszonylatban komolyabb domb, amit már párszor megmásztam vele. Felfelé merül rendesen, de guruláskor visszajön belőle.
-
Icetee
aktív tag
válasz
hericstamas #161 üzenetére
Na az úgy elég korrekt
És hatótávban mit tud Neked ilyen felhasználással?
Van egy Pro 2-es Xioami rollerem, amivel sport módban 85-90kg súllyal nyélgázon olyan 25-30 km-t szoktam elmenni. 30% alá nem szoktam levinni nagyon az akkut, akkor már felteszem tölteni. Megvan lassan 2 éve a roller, de nem frissítettem a "rendszert", gondoltam ennél jobbat úgy se fog tuni, de múltkor véletlen rámentem. Eddig nagyon nyers volt sport módban, 20-ig nagyon ugrott, utána már lehetett érezni hogy a softwares korlátozás miatt elkezd visszavenni és ilyen 23-24 km/h-t ment alattam. Most az új FW-vel kicsit másabb lett a gyorsulása, olyan egyenletesebb, viszont 25-re beáll mint a szög és nagyobb emelkedőn is van 22-23-ig esik vissza és van benne egy olyan "löket", mint amikor autóval visszaváltasz egy sebességet és olyan fordulaton pörög a motor, hogy tudod odalépsz és kilőSzóval fura lett, de ami még furább, hogy hatótávba megugrott kicsit. Gyerekkel si szoktunk mászkálni (plusz kormánnyal) és 35km-t tudtam megtenni így kettőnkkel ~100Kg terheléssel. Igaz nem nyélgázon, de eddig is vittem magammal és 30-nál többet nem tudtam kihozni belőle. Vannak csodák a frissítéssel
-
hericstamas
tag
válasz
dredjudge84 #134 üzenetére
“Usa-ban használom.”
De csak 27-et megy velem 91 kg.
-
válasz
dredjudge84 #137 üzenetére
De azt jelenti.
G30D német verzió (20km/h)
G30E EU verzió (25km/h)
G30P global (USA) verzió 20mph
G30LE csökkentett hatótávú EU-s verzió
G30LP csökkentett hatótávú global verzió20mph = ~30km/h
-
Milyen hsz-ok lettek törölve?
Mit lehet egy rolleres topicban félreírni, h aztán törölve legyen?Csak nem a G30 variánsain ment a vita?
A G30-ból a II-es verzió nem a motorban tér el az egyestől. A kormányrúdon van pár plusz fényvisszaverő matrica, ill. a hátsó sárvédő más kialakítású, nagyobb a hátsó lámpa, és van hely rendszámtábla rögzítéséhez.
A motor az attól még a korábbi generációs.A G30P-ket szerelik az újabb motorral, a régebbi skines rollerek esetében is.
A G30D, G30E kapja a régebbi motorokat, akkor is, ha "II"- es verziójú a roller.Illetve olvastam én is más (külföldi) fórumokban, h a II-es verziókat vegyesen kapták gen1-gen2-es motorokkal, de az nem derült ki sehol sem, h G30P-volt, vagy D/E.
-
Icetee
aktív tag
Ezen olyan offroad gumik vannak,, hogy nem kapar el egyhamar
Teleszkóp nincs rajta sajnos.
De nem ajnározni akartam, mivel ez nem az a csoport, csak gondoltam megosztom Veletek a tapasztalatom/véleményem.Viszont a G30-hoz mindenIS van, a Navee-hoz pedig nem. Csak gumit találtam első körben.
Én a Navee S65-re leszek kíváncsi, na az már jobban mozgatja a fantáziámat
-
Tamás9x
őstag
válasz
dredjudge84 #152 üzenetére
Ez így nem igaz, vannak dolgok amiket nem tudunk, a motor huzal vastagsága a vasmag mérete párszáma, a mágnes felülete mélysége. Lehet ez is csak 350W, de 500W-ig lehet folyamatosan hajtani, a feszültség miatt. Ha csak a nyers matekot nézzük, kb ugyanannyit kell tudnia, kicsit többet... mert az 500W-os motor nem erőlködik annyira, így nem kell folyamatosan pumpálni bele.
Icetee: De számít hol hajt, mert felfelé, laza talajon, leveleken fűbe elkapar, főleg ha teleszkópos az orra, mert akkor fogja és sima rugó lévén elpattog a tárgyakon. Ez tapasztalat. Terhelni a hátulját szoktuk a rollernek, így ott jobb tapadás keletkezik mint elöl.
Bármelyik roller el tud indulni álló helyzetben ez csak CFW bállítás kérdése ilyenkor 65A-t simán benyalja induláskor.
-
Icetee
aktív tag
válasz
dredjudge84 #152 üzenetére
Én 186cm vagyok és 88Kg. Egy fél akkut mentem kb az N65-el és így mentem kb 20Km-t nyélgázon, dombon, murván emelkedőn ahol csak lehet. Szerintem 35-40-et elmegy így, bár ha sokszor kell megállni és elindulni, akkor már csak 30-35. Az autónál is akkor nő a fogyasztás, ha sokszor kell megállni + elindulni és ott nem mind1, hogy egy Dodge Ram-al araszolgatsz vagy egy Suzuki Swifttel
Pályán a Ram se fogyaszt olyan sokat.
Olyan emelkedőn ment fel ez a Navee, hogy csak pislogtam. Most az hogy hátul vagy elöl hajt mind1, mert nem álló helyzetben indulsz neki a nagy emelkedőnek. Ott egyik se indulna el szerintem. -
Tamás9x
őstag
válasz
dredjudge84 #149 üzenetére
A g30 36v-os az n65 pedig 48v-os
A távolság70kg-os testtömeg alatt értendő. és eco módban
Alattam a G30 sportban oylan 38km max. de ez füg az útminőségtől, és jellegtől is, ha van emelkedő akkor kevesebb
-
szpali
addikt
válasz
dredjudge84 #149 üzenetére
Pali csibész teste 90kg, + ruha, táska, egyebek
szóval olyan 95-100kg terheléssel a G30P 65km-e "S" módban, a valóságban 30-35km körül alakul, ami (nekem) városban elég -
Tamás9x
őstag
válasz
dredjudge84 #146 üzenetére
Navee N65 500W 48V 12,5Ah Emelkedőn a g30 feltol neki elkapar a kereke
50Wh-val több aksi van benne mint a G30-ba, de sok tapasztalat szoftveresen még nincs vele.
A peak csak beállítás kérdése a G30-az is fel tudod tolni 2Kw-ig
-
Icetee
aktív tag
válasz
dredjudge84 #146 üzenetére
Árban hasonló (talán kicsit olcsóbb is), hatótávban azonos de terepen lényegesen jobb.
De még mindig a G30-al szemezek. Nekem a nagy kerekek miatt (olyan mint egy talicska) városban nem túl ideális, meg hát 23Kg.... ami azért elég nehéz!Viszont aki inkább terepen használja, annak parádés. Úgy mentem 25-el a murván meg az emelkedőn mint a golyó. Egy pillanatra sem féltem hogy elborulok. Olyan emelkedőn felment, ahol azt hittem a negyedéig sem jutok. Ott a Pro 2 már az elején letérdelt volna
Elvileg akár 900W-ot is tudhat a motor.
-
Icetee
aktív tag
Persze, ez egyértelmű
Én a Pro 2 rolleremnél se nagyon szoktam lemenni annyira. És akkor csodálkoznak, hogy miért megy csak el 28km-tLehet ha kicentizném akkor elmennék vele 35-öt is, de elég szar hazarollerezni lábbal egy ilyen géppel
Volt hogy 1,5km-t kellett így mennem mert lemerült, nem volt kellemes.
Hétvégén volt lehetőségem kipróbálni ezt a csodát. Úgy ment a teszteken, hogy Pro 2/G30 killer
Hát nem tudom.... Nem volt olyan rossz, de nem nekem való.
-
GoldhandRent
őstag
-
Icetee
aktív tag
válasz
dredjudge84 #141 üzenetére
A 2020-ban Kínában alapított Suzhou Brightway Intelligent Technology Co., Ltd a Xiaomi ökológia lánc tagja. A kutatás-fejlesztésre, valamint az e-robogók és elektromos kerékpárok gyártására és forgalmazására összpontosító vállalat átfogó megoldásokat kínál a termelési kapacitásra és a vállalati működésre, amelyek kulcstényezőként szolgálnak az üzleti életben. A Navee N65 elektromos roller egy több, mint 500.000 dolláros közösségi finanszírozási projekt eredménye.
-
dredjudge84
őstag
Én ilyen visszaesést nem tapasztalok szerencsére. Bármekkora is a töltöttségi szint, a 24 km/h mindig megvan. Nyilván ha merül, és 20 százalék alatt van, akkor már kevésbé húz.
A roller amit mutattál hogy érted hogy a xiaomi családból származik? Csak mert a xiaomi rollert is a ninebot gyártja.
-
Somatom
veterán
Kinek, mi a fontos. Nem tudom, hogy 500W bele fog-e férni a készülő jogszabályba. Ha 500 Wattal tud 65Km -t, akkor jó nagy akku lehet benne. Meg, ott a rugózás is. Sztem ez a roller nehéz, mint a sár. Nekem rendszeresen fel kell raknom a kamion felső ágyára, ami cirka 3m magasan van. A G30 is határeset.
-
Icetee
aktív tag
Igen ez igaz
De mennyire vesz vissza a teljesítményből?
Érdekes dolog, mert én az első generációs Xiaomi M365-el kezdtem. Az olyan volt, hogy 30% alatt már nagyon-nagyon gyenge volt, 15%-nál meg szinte már megállt. Bosszankodtam is, hogy mi a fene értelme van ennek... Aztán használtam egy évig és jött rá egy software frissítés és utána megtáltosodottAkkor 30%-ig elég jól ment aztán egy kicsit vissza vett belőle és egészen 5%-úgy mint mint amikor a 30-at elérte, tök ó volt!
De azt eladtam és váltottam a Pro 2-re amit most is használok. Ez is gyorsulásban (nyomaték?) visszavesz egy kicsit 50% környékétől, de lényegesen 20% körül lehet érezni a különbséget. Szerencsére a végsebességet (25) eléri minden töltöttséggel, csak kicsit lassabban. Azt gondoltam, hogy a G30 a nagyobb akku miatt jobban "használható" de az ismerősöm azt mondta, hogy végsebességben is észreveszi a merülést már egész korán, ami kicsit szomorú.Most fogok kipróbálni egy Navee N65-öt hétvégén, ami elvileg a Xiaomi családból származik. Azt mondta a srác, hogy végig azt a teljesítményt hozza a roller függetlenül a töltöttségi szinttől. Annyira nem tetszik az a roller, de majd ami szeptemberben jelenik meg (Navee S65) az már jobban piszkálja a fantáziámat
-
Somatom
veterán
válasz
GoldhandRent #136 üzenetére
A motoron levő számból lehet kideríteni, hogy régi, vagy új. De, ez engem nem érdekel. Jön, megy, teszi a dolgát, ennyi. Tojok rá, hogy régi, vagy új.
-
dredjudge84
őstag
válasz
GoldhandRent #136 üzenetére
A rollexes srácok azt mondták, a gen 2-ben már más motor van, mint a simában. Fene se tudja. Az E betű az nem azt jelenti, hogy európai régiós?
-
GoldhandRent
őstag
szerintem az a generáció, amiben már a keményebb motor van, nálunk még nem elérhető
ahogy néztem, a kis hátsó lámpás a Facelift előtti, a nagy pedig az utáni
a nagy hátsó lámpásból elvileg van 2 fajta, és nem" Max G30E II" meg a sima "Max G30" a neve. én egy éve direkt a "Max G30E II" vettem, de az még a régi motoros elvilegelég katyvaszos ez a része szvsz
-
Icetee
aktív tag
válasz
hericstamas #133 üzenetére
Szia!
Én vacilálok hogy az "elődöt vagy az utódot" vegyem meg
Neked hány km van a "régiben" és mit tapasztalsz teljesítmény visszaesésben? Úgy hallottam hogy a "régiből" is van Gen1 és Gen2 motor és az elsőnél elvileg nagyon hamar elkezd visszavenni a teljesítményéből, ahogy merül az akku a másiknál jobban bírja. Te ezt hogy tudod megeresíteni? -
dredjudge84
őstag
válasz
hericstamas #133 üzenetére
Próbáltad már átállitani a régiót rajta? Állítólag ha usa régióra állítjuk, akkor 30-cal megy alapból. Nálam ez nem működik, sőt még a tempomat is elszáll ilyenkor. Cfw-t nem akarok a gari miatt.
-
hericstamas
tag
válasz
dredjudge84 #132 üzenetére
-
dredjudge84
őstag
És akkor azért utódmodell mert pár alkatrészt cseréltek? Ez komoly? Alapvetően tulajdonságaiban, főbb paramétereiben a kettő egy és ugyanaz, mint ahogy az m365 esetében is mind a három. Sőt ott még volt V1.1 meg 1.2 is, mielőtt kijött a 2-es verzió! Mindegy, szerintem engedjük el.
-
Somatom
veterán
válasz
dredjudge84 #130 üzenetére
Azért nem utódmodell, mert a webshopok nem tudnak (vagy nem akarnak) különbséget tenni? Ha megkötöd rá a német biztosítást és szeretnéd felragasztani rá a rendszámot is tartalmazó, igazoló matricát, akkor rájössz, hogy ez nem ugyanaz a modell.
-
Somatom
veterán
válasz
dredjudge84 #128 üzenetére
Ha van II, akkor az I az elődmodell. Ha jól tudom, akkor a motorban is van változtatás. A kormány rögzítője is más. Nem tudom, hogy milyen változtatás kell ahhoz, hogy nálad elődmodellnek minősüljön.
-
dredjudge84
őstag
válasz
hericstamas #127 üzenetére
Értem amit mondasz, de ez akkor is g30. Az hogy V1 vagy v2 az már mellékes. Ha majd jön mondjuk a v40, akkor az lesz az utód. Előd nincs.
Ez olyan mint pl router esetében. Csak hogy egy népszerű példát mondjak, tp-link 1043-nd. Ebből van v1-v5 ig, v3-tol felfelé már máshogy néz ki a ház, de attól még ugyan az a típus.
-
hericstamas
tag
válasz
dredjudge84 #126 üzenetére
Az előd, ennek ez egyes verziója pár apróságban különbözik csak: az első, hátsó lámpa, a "kormány rögzítő biztonsági pöcök" és a macskaszemek a kormányrúdon. Az első lámpa a régin jobban, nagyobbat világít. A hátsó viszont kisebb volt és kevésbé látszott. A régin a pöcök meg oldalról betolós volt.
Csak onnét tudom, hogy egyik haverom vett egy évre utánam egyet, de már egy picit más volt.
Volt egy külön német piacos is belőle, azt hiszem az kisebb végsebességgel jött ki.
Ha együtt megyünk sebességben semmi különbség nincs.
Talán mintha még a tempómat lett volna más az újon, de az új szoftverrel megoldották. -
Somatom
veterán
válasz
dredjudge84 #124 üzenetére
Hát az 1 -es.
-
dredjudge84
őstag
válasz
hericstamas #123 üzenetére
Mi volt a közvetlen elődje ennek a rollernek?
-
hericstamas
tag
Kb. 2 éve használom a cikkben szereplő modell közvetlen elődjét 13 km-ről ingázom vele melóba nyáron.
25 km/h-val történő tartós haladást tesz lehetővé. Kerékpáromhoz hasonló módon és helyen használom (úttest jobb oldala és ahol van kerékpárúton, bicajos sisakban).
Nemrégiben találtam egy appot, alias hellobringas. Itt tudtam rá felelősségbiztosítást is kötni, 1500 HUF/év.
Pro: 6,3 Forint oda-vissza az útiköltségem. Kánikulában is jó utazni rajta.
Kontra: Unalmas, monoton egy idő után.
Soha semmilyen balesetközeli dolgot nem éltem át rajta, ellentétben a robogómmal. -
Somatom
veterán
Az előbb megnéztem, az én Meridámnál 8,5Kg -mal nehezebb a villanyos változat az analógnál. Nem mondom, hogy lefelé nem érezni a plusz súlyt, de bőven kárpótol a fölfeléken. A közelemben több pálya is van. Lehet, hogy még kettőt is ereszkednék, ha fel bírnám taposni. Olyankor jól jön a rásegítés.
-
kchris78
veterán
hát igen... még szerencsére nekem van elég kondim hogy opcionális dolog legyen ez a dolog, ha nem látnám hogy kétséges az egyik ügyfelünk akkor megvenném szó nélkül de így egyelőre marad a 20 éves Schwinn-Csepel monti
. Így nagyon vigyázni se kell rá. Pedelecek tök jók közlekedésre de vajon egy piacon vagy bárhol mennyire lehet úgy ott hagyni mint egy sima biciklit... Ez stresszelne folyamatosan hogy mikor viszik el?
-
beef
őstag
Terepre sem kell Speed-pedelec. A plusz kilót bőven rásegíti még a leggyengébb fokozaton is bármelyik.
Most is a vázcsőbe van integrálva az akku. Az összes új modellnél. Csak azok használják a külső akkukat még, ahol 2-3 évvel ezelőtti vázkonstrukciót használnak.
Az ára drága? Az. Bár a nem rásegítéses MTB-m is csak 200eFt-al volt olcsóbb
Izomerő ide is kell. Amíg nem próbáltad nehéz elmondani miért is jó. -
Fall-N
veterán
Persze, jó buli lehet egy eBike, de túl drága játékszer. Városban meg szerintem fölösleges. Ha nagyon meredek hegyes város, akkor még talán el tudom képzelni. De rövidtávú közlekedésre városba szerintem fölösleges.
Néztem én is sok videót, terepen jókat lehet vele menni (főleg az S-pedelec), csak jelenleg sajnos az akku technológia miatt még nem elég jók és nagyon sok plusz kilót ad az akku + motor. Egy pár év múlva el tudom képzelni, hogy akár beleintegrálják a vázcsőbe az akksit és a motor is esetleg kisebb és könnyebb lesz. De az is már egy motorkerékpár ára lesz.
De magam részéről nem hoz annyira lázba, kell a kihívás és az izomerővel erőlködés.
-
beef
őstag
válasz
kchris78 #114 üzenetére
Hátsó agymotoros kerékpároknál 600 000 Ft-os eladási árig lehet pályázni maximum 100 000 Ft-ra. Középmotoros (nyomatékszenzoros) bringáknál az eladási ár 1 200 000 Ft lehet és 180 000 Ft a támogatási plafon. Az új kiírásban bővítették a pályázók körét, már nem lesz szükség munkaadói igazolás a vásárláshoz, így kismamák, diákok, nyugdíjasok is pályázhatnak a támogatásra.
Az 1.2M az pont a legalja egy össztelós MTB-nél, a Decathlonban is 1 ilyen modell van ami épp belefér és kapható is. Persze hátsó csillapítás nélkül azért van olcsóbban is.
-
Somatom
veterán
válasz
kchris78 #114 üzenetére
Az jól hangzik, de sztem az átlagnak egy sportolásra alkalmas e-mtb így is fájdalomküszöb fölött van. Már ha kap egyáltalán, mert ha nem azt veszi, ami épp készleten van, akkor símán várhat rá 1-2 évet. A Covid alatt lecsökkent a gyártó kapacitás, viszont hirtelen megugrott a kereslet.
-
kchris78
veterán
Át tudom érezni. Sok évig a fillér utca tetején laktam. Onnan bicajozni indulni tök jó, kb bárhová megy az ember hazafele külön gratis oda még zárásnak feltekerni
. Én még csak 40plusz vagyok de azt már érzem hogy nem magától értetődő dolog hogy hirtelen extrém terhelést nem érzi meg az ember amit egy ilyen kaptató okoz, egy irodai meló mellett.
-
kchris78
veterán
Azt olvastam hogy bármilyen pedelec adható ÁFA visszaigényelhető és társasági adó alap csökkentő. A munkavállalónak adható teljesen adó mentes juttatásként akár privát hasznalatra. 2022-es módosítás. Igaz, nem támogatott de adómentes, nekem ez már majdnem olyan mintha támogatott lenne ahhoz képest mintha nettó fizumbol kellene megvenni. (persze ehhez olyan cégnél kell dolgozni ahol foglalkoznak az ilyen egyedi igényekkel)
-
Somatom
veterán
válasz
kchris78 #111 üzenetére
Ahogy beef írja. A különbségek a nyomatékban vannak (40-80Nm), illetve az olcsóbbak nem nyomatékszenzorosak. A munkába járást, városi közlekedést akarják támogatni, nem a sportolást. Nincs olyan támogatott villanybringa, amit nyugodt szívvel terepre lehetne vinni.
Átlagos, sík, városi körülményekhez én inkább a G30 -at választanám, mint egy támogatott villanybringát. -
Somatom
veterán
válasz
GoldhandRent #109 üzenetére
Nemtom, hogy azzal mit akart sportolni a hegyen. Terepre 1200W sok és nehéz. Ráadásul sanszos, hogy agymotoros, ami a súlyeloszlás szempontjából is katasztrófa. Emelkedőn egyszerűen hanyatt vágja az 1200W. Egy gyári, középmotoros pedelec mountival símán le lehet gyalázni.
-
GoldhandRent
őstag
ezzel szvsz semmi gond nincs..
én egyszerűen azt nem tudom értékelni, aki felmegy a hegyre sportolni ilyen 1200 wattos elektromos "rásegítéses" bringákkal. ennyi erővel crossmotorral, vagy e-crossmotorral is mehetne, legalább nem égetné magát.extra infó, hogy egy ilyen egyed a társaival ment fel a hegyre, akiknek sima mezei mtb volt..
-
Somatom
veterán
válasz
kchris78 #107 üzenetére
A Kissvábhegy tetején lakok, úgyhogy a hazajutáshoz is mászni kell. Nem szeretek autóval közlekedni a városban, ezért a bringa, vagy a roller a fő közlekedési eszközöm. 50 elmúltam. Megnézném, hány ilyen korú tapossa fel az analógot, a hátán a piacon vásároltakkal. Villany nélkül biztos, hogy nem bringával közlekednék. Sokan itt a fórumon elfelejtik, hogy a bringa nem csak sport, hanem közlekedési eszköz is.
-
kchris78
veterán
na igen. kíváncsi lennék sok ember fejére hogy teljesítene ha rajzolnék egy kört a 2-12. kerületben ahol régebben bringaztam : megvan a kondi? Pesti lapos vidék más kategória mint egy 5- néha 15% lejtő vel megtűzdelt kör.. Ilyenkor jön jól a rasegites, ha valaki idősebb nem feltétlenül tesz jót egy akár csak pár perces 180-as pulzus. Nyilván le lehet ilyenkor szállni, de mennyivel jobb érzés azokat is bringán teljesiteni..
-
tothl
addikt
válasz
rednifegnar #100 üzenetére
Ne nekem mondd, hanem a sok majomnak aki nem képes erre.
-
Somatom
veterán
Még mindíg ezek a sztereotípiák, hogy a villanybringa = lustaság, kondícióhiány. Ha van 300W saját erőd, azt mindkét bringával le tudod adni. Csak a villany hozzátesz még 300 -at, amitől sokkal intenzívebb lesz az élmény. Olyan dolgokra is figyelni kell, amikre analógon nem. Pl. bizonyos emelkedőnél az analógról leszállsz és tolod. A villanynál meg egyensúlyozol a hanyattesés és az elkaparás között.
-
Fall-N
veterán
Városi közlekedésre lehet simán ennyi pénzért értelmes biciklit építeni, én is így tettem. Akár MTB vázra (ahogy én) vagy akár trekking/fixi váz + Nexus 3 agyváltó. Ínyenceknek akár plusz pénzért Gates szíjhajtás.
Terepre kell drágább bicikli, elektromos dolgokért meg fizesse meg a felárat, akinek nem elég jó a kondija az analóghoz.
-
Fall-N
veterán
válasz
GoldhandRent #49 üzenetére
Kell a csengő alá gumi, mint amit a kerékpáros lámpákhoz adnak. Ott sem véletlen van.
-
Fall-N
veterán
-
rednifegnar
senior tag
eddig elektromosrol ment a beszelgetes a cikk is arrol szol te meg beirtad hogy pereskedsz egy rolleressel. ezek utan kiderul hogy ja labhajtos, semmi koze az eddigi irasokhoz...
amugy biciklire is lehet kotelezot kotni par e ft, sztem rollerra ugyanaz mukodhet. mar amelyiknel van biciklis biztositas.
smk-ra se egy nagy osszeg, evi 10e alatt volt amikor volt robeszom.
-
kchris78
veterán
abszolút igaz, csak annyira vacakok az utak.. mindíg jön egy bucka egy repedés ami üti a gerinc oszlopot ha nincs vívóban az ember...
pusszycat: nem is futok!
Kicsit olvasgattam hogy a futás nagy hype lett de azért érdemes elég óvatosan csinálni mert strapás a gerincre a térdre.. Inkább bicajozok és úszok..
Futás egy olyan terhelés inkább ami autós szinonímával élve belengeti a karosszériát, a roller meg üt.. Szerintem ez utóbbi neccesebb.
Ami nagyon kemény amit látok (szerencsére az ért nem sűrűn) az a 2 személy: apa - fia 1 rolleren. Egyszer el is estek, ott próbálta az apa helyrehozni a gyerek ijedtségét.. Nagyon gáz.
-
kchris78
veterán
"A lábaimnál jobb lengéscsillapító létezhet?" Na igen de ki az aki hajlított térddel végigáll egy utat.. Én ezért sem rollerezek, nem kell hogy szétszedje a porckorongjaim az a sok ütés.
-
Somatom
veterán
válasz
dredjudge84 #77 üzenetére
Jogos. Ez a Várnegyed tiltás nem volt meg. Viszont emberünk meg sem említi a KFB -t, ami szintén kötelező az SMKP -ra.Egyik fórumtársunk megpróbálta. Ennyit az SMKP baromságról.
Halkan jegyzem meg, hogy a MABISZ sincs a jogszabályi helyzet magaslatán, mivel az SMKP nem gépjármű. -
GoldhandRent
őstag
válasz
Darth_Revan #92 üzenetére
a teljesitmenyes az jogos, ittasan mindegy, de sima balesetnel fontos lehet a teljesitmeny
en ugy tudom a rendorseg vegrehajto szerv, donteshozatali, jogszabalyalkotasi hataskore nincs
"azé me aszt montam" nem eri... mutassa meg a tisztelt rendor ur, hogy hova van leirvaen itt le is zarnam az offolast, a kedves tesztelo/cikkiro ur esetleg utanamehetne a dolognak, itt-ott megkerdezni mi a helyzet. sztem rengeteg pluszt jelentene az olvasoknak es a hasznaloknak, az oldal pedig biztos olyanokat is elerne ez altal aki amugy nem olvasgatja
minden rolleres/ebikeos irasba bele lehetne irni, tenni a hatalyos jogszabalyt -
dredjudge84
őstag
válasz
Darth_Revan #92 üzenetére
Továbbra sem értem hogy miért az ittas vezetésen kell fennakadni. Egyébként az igazság az, hogy senki nem vitte végig az ügyet, mert nem kötelező az elsőfokú ítéletet elfogadni. Továbbra is azt mondom hogy a jogszabályt szeretném látni. Xxxx évi xxx bekezdés xxx paragrafus stb.
Ilyen viszont nem létezik! Az emlegetett Pintér pedig egy képviselői levélre írta meg válaszban hogy segédmotorkerékpár. Egy válaszlevél nem minősül jogszabálynak. Hány olyan van hogy kis gyerekek mennek elektromos rollerrel az utcán szemmel láthatóan még 14 évesek sincsenek mégsem kérnek tőlük jogosítványt.
-
Darth_Revan
veterán
válasz
GoldhandRent #91 üzenetére
Az tény hogy az ügyész csak azt mondja, hogy semmilyen elektromos rollert nem lehet ittasan vezetni, a teljesítmény lényegtelen, azt maximum érdekességkeppen írták le az általad említett cikkben . Nem lehet 250/300W-os rollert se vezetni ittasan mert bcs ugyanúgy ahogy az említett 1600W-os.
A rendőrség döntött úgy hogy smkp.
-
GoldhandRent
őstag
válasz
Darth_Revan #90 üzenetére
ugyan ezen az oldalon:
Vádemelés az elektromos rollerrel ittasan közlekedő férfivel szemben - a Nógrád Megyei Főügyészség sajtóközleménye - fotóval - Ügyészség (ugyeszseg.hu)"férfi ellen, aki nagy teljesítményű elektromos rollerével szenvedett ittasan balesetet"
"...vezette a beépített gépi meghajtású, 1600 W teljesítmény leadására képes..."Az általad linkelt videóban így fogalmaz:
"a jogszabályok úgy fogalmaznak, hogy alkoholos befolyásoltság alatt álló személy nem vehet részt a közúti közlekedésben.. amennyiben nem gép meghajtású járműről van szó, úgy (csak) szabálysértésnek minősül..."
ettől a roller még nem smkp, nem kell hozzá jogosítvány, nem kell indexnek lennie rajta.
a pedeleces is bűncselekményt követ el, ha ittasan használja, akkor ez is smkp volna ?
ügyész/jogász úr nem tér ki arra, hogy a roller smkp volna-ede részemről nem a részegen vezetés a lényeg, hanem hogy kell-e jogsi a rollerhez, avagy sem, mehet-e bicajos úton vagy nem.
-
Darth_Revan
veterán
válasz
GoldhandRent #89 üzenetére
"ügyészség részéről kerékpár"
Ezt ki mondta ? Akkor hogy emelnek vádat ittas járművezetés vétség miatt? Kerékpárral ittas vezetés max szabálysértés és nem járművezetés ittas állapotban vétségHülyeségek és megmondó szakik helyett igazi szakemberekre kellene hallgatni.
Tessék: [link]
Érthetően elmondják, hogy gépi meghajtású jarmu ez is, tehát nem bicikli és bűncselekményt követsz el ha ittasan vezeted.Nem egy ember kapott kemény bírságot mert ittasan vezette a "rollert".
-
GoldhandRent
őstag
válasz
GoldhandRent #84 üzenetére
2021-es írás:
Kész az e-rollerekről szóló KRESZ-módosítási javaslat - Jogászvilág (jogaszvilag.hu)
hint: az ügyészség részéről kerékpár. viszont pinyő böfögése végett a rendőrök szerint pedig segédmotor. -
Darth_Revan
veterán
Megadtam a forrást, ha nem hiszel nekem nyugodtan utána lehet járni.
De tessék, itt egy hiteles forrás: [link]
Ok is írják hogy a rendőrség smkp-nak kezeli. Ment az okoskodás, vergődés, mindenki mást mondott, hát a rendőrség döntött: smkp és kész. Lényegtelen hogy xy megmondó ember mit mond, a rendőrség azt mondja smkp, akkor smkp, mert az ő szavuk számít.
Azt meg nagyon nem ajánlott hogy ittasan vezeted és el kezdesz a rendőrnek okoskodni l, hogy nem fujod meg a szondat mert "nInC sZ4bálYozva" , mert akkor összecsomagolnak, megbilincselnek es visznek vérvételre.
Mehet tovább a vita, a tényeken nem fog változtatni, smkp jelenlegin szabyok alapján és kész. Részemről téma lezárva ha továbbra se sikerül elfogadni akkor olvasd át a rendőrség és ügyészség oldalát.
-
dredjudge84
őstag
Én is pont ezt kértem, hogy akkor valaki küldje el a konkrét jogszabály linket, aztán akkor elhiszem. A KRESZ-ben még a mai napig nincs benne az biztos. És nem tudom miért kell a részegen vezetést kímélni, ha valaki normálisan megy vele kerékpárúton, azt is megállíthatja a rendőr elkérni a jogsit ha ez így van. Én több mint fél éve egyszer írtam a rendőrségnek és kértem állásfoglalást
emailben. Válaszra sem méltattak. Egyébként lehet hogy két éves a videó, de azóta nem változott semmi. -
XoZ
aktív tag
Borbély Zoltán közlekedési szakjogász véleménye az elektromos rollerről (2021. október 13.): https://www.youtube.com/watch?v=M-yl3WhSSGA
Röviden összefoglalva: nincs szabályozva, és ez így nem jó. A jelenlegi helyzetnél az is jobb lenne, ha egyértelműen SMKP lenne, mert akkor lehetne rá kötelező felelősségbiztosítást kötni. Most vagy azonnal visszadobja a biztosító a kötési kísérletet, vagy később, amikor észreveszik, hogy elektromos rollerről van szó. Ha esetleg nem dobja vissza, akkor kérdéses, hogy baleset esetén fizetne-e. -
GoldhandRent
őstag
válasz
Darth_Revan #82 üzenetére
a dronozasra sem volt szabalyozas, aztan mikor valami valakinek nem tetszett rahuzott amit csak akart. lefoglaltak az ujsagiro dronjat.... meg a rendor amugyis azt mond amit akar mert o az erosebb.
van jogeros itelet a roller=smkp mellett, ami igazolja, hogy nem csak bekuldtek hatha lesz belole valami, aztan eredmeny meg nincs?nem kotozkodes, de linket kuldj, ne mi keressunk ra a te allitasodra...
a rendor a gyari tuningra is ramondja hogy utolagos modositas, es a koppgyari amg mercidrol, m bmw-drol vagy a huracan evo-drol siman leveszi a rendszamot, mert az SZERINTE nem gyari. aztan te menj el bizonygatni hogy gyari, meg szigoritott KPM vizsgara mert visszael a hatalmaval, tudasa meg nincs...
felnire peldaul nincs is szabalyozas, annyi az eloiras, hogy az elso es a hatso tengelyen kulon-kulon a gumi tipusa egyezzen meg. elso hatso kulon kulon lehet teli meg nyari ha ugy tetszik, vagy radial es diagonal is vegyesen.
persze ha nincs beirva a forgalmidba (amit nem is kell) es epp olyan a kedve akkor elveszi szepen -
moma
őstag
válasz
Darth_Revan #82 üzenetére
oké ha nem tudsz konkrét egyértelmű forrást te sem. csak akkor ne ilyen mindentudó hangnembe told. most rákerestem a roller segédmotor cuccra és itt is ilyen és olyan cikkek is vannak.
-
Darth_Revan
veterán
Saját tudás és tapasztalat, de tudom ez kevés, fentebb kolléga említette hogy az ismerőse hogy járt, de tudom ez is kevés.
Google.com, beírod hogy roller+smkp rengeteg cikk van arról, hogy smkp, de atlapozhatod a http://ugyeszseg.hu/ weblapot is, nem egy vádemelés történt járművezetés ittas állapotban vétség miatt mert a delikvens ittasan vezette a "rollert".
Bízom benne, hogy ha nekem nem, akkor legalább Magyarország Ügyészségének hiszel....
-
moma
őstag
válasz
Darth_Revan #80 üzenetére
te semmit nem linkeltél forrást még két évest sem.
-
Darth_Revan
veterán
válasz
dredjudge84 #75 üzenetére
Rokkant kocsi nem lehet smkp, de ha elolvastad volna a jogszabályt, akkor tudnád.
Amit linkeltél, az egy régi, már elavult videó 2 évvel ezelőttről, amikor még valóban ment a fejvakarás, hogy mik ezek az ízek, de azóta sok víz lefolyt a Dunán, a rendőrök észrevették, hogy smkp fogalmába simán bele lehet minősíteni ezt a beépített elektromos motorral meghajtót járművet és ki is jelentette a rendőrség és ügyészségi állásfoglalás is volt, hogy minden elektromos roller az smkp.
Azt meg ne is említsük, hogy az úriember nem szakjogász, hanem egy gépkocsi oktató, aki nem biztos hogy annyira jól tudja értelmezni a jogszabályt és lehet hogy csak mint használó tudja értelmezni de nem tud jogászi fejjel gondolkodni és úgy értelmezni. (Sajnos lehet ez is közrejátszott az "elektromos kerékpárok" tekintetében is annak a tévhitnek, hogy "erre nem kell semmi". Attól hogy celebet csinált magából és többnyire igazat mond meg nem jelenti azt hogy nem téved soha....ebbe az esetben az utóbbi áll fenn.
Lehet hoborogni es elavult cikkeket és videókat keresni, de az, hogy minden elektromos roller a jelenlegi jogszabályok és állásfoglalások alapján Magyarországon smkp, és úgy is kell eljárni ha annak vezetője ittas vagy balesetet okoz, az tény.
Lehet elavult cikkeket és videókat mutogatni a rendőrnek ha ittasan megfognak ilyennel, max kirohognek
De szerintem itt zárjuk le ezt a témát, el kell fogadni hogy ez a jármű smkp, majd talán ha egyszer életbe lép a korábban említett szabályozás akkor lesz változás de addig is ittasan tilos vezetni és ha nincs jogsid akkor ne csinálj semmit amivel felhivod magadra a figyelmet.
-
pusszycat
nagyúr
válasz
GoldhandRent #78 üzenetére
Miért nincs egy pedelec-en tempomat? Mire jó ez a levegőben tekerés? Kissé zizi.
-
GoldhandRent
őstag
válasz
Darth_Revan #73 üzenetére
azzal a pedeleccel is lehet vitatkozni..
a gazkart is erovel nyomom, a pedalt meg talan meg annyira se kell tekerni, mint amennyire a rolleren a gazkart kell nyomni.
az a pedelec pedal pont egy olyan gazpedal, aminek nincs vegallasa. kicsit bemozgatod, mar rasegit, kb tekerned sem kell csak mozgasban tartani
a rollert is meglokom a labammal, 5 km/h folott elkezd mukodni a motorja HA sajat erobol lenyomom a gazkart es allando erovel ott is tartom -
Somatom
veterán
válasz
dredjudge84 #74 üzenetére
A pesti kitiltás sem egészen úgy van. A közösségi rollerek vannak korlátozva egyes kerületekben. A magán rollerekre nincs külön tilalom.
-
dredjudge84
őstag
válasz
Darth_Revan #73 üzenetére
-
dredjudge84
őstag
Valaki mutassa már meg a jogszabályt kérem! Mondjátok hogy van, KRESZ oktatók szerint nincs. Az meg hogy a Pintér 2019-ben böfögött valamit, az nem jelent semmit. Nincs jogszabály a rollerre. Pesten van ahonnan ki van tiltva, de ennyi.
-
Darth_Revan
veterán
válasz
GoldhandRent #70 üzenetére
Kerékpárhoz annyit hogy max 300W-os motor lehet benne ami csak segítheti! Sokan ezt a szót nem tudják ertelmezni, tehát az a motor önmagától nem hajthatja meg csak az emberi hajtást könnyítheti. Nagyon sok ilyen "kerékpárnak" eladott valami van amit hajtás nélkül mozgat a motor, az smkp és nem kerékpár. Ami képes emberi meghajtás nélkül, csak a gazkar meghuzasaval mozogni a jelenlegi jogszabályok alapján nem lehet kerékpár.
Sok nyugdíjast látni ilyennel száguldani, jogi értelemben O smkp-t vezet, tehát ha ittasan vezeti vagy balesetet okoz akkor ugyanúgy felelősségre lehet vonni mintha egy hagyományos robogót vezetett volna"tudtommal reszegen mar lehet bringazni, regen meg tolni sem lehetett"
Nem egészen, csak már nem bűncselekmény, hanem szabálysértés ha nincs a jármű vezetésére alkalmas állapotban, de már nagyon kezdünk átmenni off-ba :) -
Somatom
veterán
válasz
GoldhandRent #70 üzenetére
A bringát tudom. Csak a pedelec minősül kerékpárnak. Tehát az, amelyiken nincs gázkar, hanem a tekerésre segít rá max. 25Km/h -ig.
-
GoldhandRent
őstag
válasz
Darth_Revan #69 üzenetére
tudtommal reszegen mar lehet bringazni, regen meg tolni sem lehetett
plusz akkor az elektromos gordeszka minek szamit? letezo dolog, de ugye ritkabb mint a roller.
regen volt belsoegesu roller, azzal mi a helyzet?
rasegiteses kerekparral mi a helyzet? gazpedal van rajta, meg ules is.. ugyan olyan eros mint a legtobb roller.sot a multkor tekeres nelkul szaguldozo kempingbicot is lattam, szerintem azon sem volt se kotelezo, se semmi. szigoruan sisak nelkul
-
Somatom
veterán
válasz
Darth_Revan #67 üzenetére
Mi az, hogy ittasan vezet? Közúton egyáltalán nem közlekedhet KFB nélkül.
-
Darth_Revan
veterán
válasz
dredjudge84 #66 üzenetére
Magyar jogszabályok és a BRFK állásfoglalása alapján igen, smkp.
Ha ittasan vezetsz vele, akkor max bukod a jogsidat és fél év múlva amikor bíróságra kerül az ügy, akkor lehet lobogtatni az EU jogszabalyokat és vagy lesz belőle valami vagy nem
Talán 2-3 év pereskedés és jogsi nélküli buszozás után a Kúria igazat ad neked -
dredjudge84
őstag
válasz
Darth_Revan #29 üzenetére
Ez nem igaz. Az EU jogszabályok szerint segédmotorkerékpárnak az a jármű minősül, amin van irányjelző, és rögzített ülés. Valamint 350W és több mint 25km/h a teljesítménye.
-
Shrike1986
újonc
válasz
Shrike1986 #63 üzenetére
Nézd meg a Harcosok Klubja ide vonatkozó jelenetét a cégek hozzáállasáról a felelősségvállalással kapcsolatban. Nyilván kicsit túloz, de a lényeget egyszerűen összefoglalja.
-
Shrike1986
újonc
Hallottál már a (bocs hogy megint ezzel jövök) BMW autókról? Ez a cég 2500000 autót gyártott le tavaly. Éves adózott árbevétele 111000000 euro. El tudnád képzelni, hogy fejlesztenek-tesztelnek-legyártanak-kiadnak, több száz ezer autót amik spontán kigyulladnak normál rendeltetésszerű használat közben? Ha ilyen gondatlan (lenne) egy gyártó, az nagyon-nagyon gáz (lenne) /s https://www.independent.co.uk/news/bmw-detroit-b2032005.html
Vagy ha a témához közelebb álló példát akarok felhozni: Samsung galaxy note 7
https://www.bbc.com/news/business-38714461 -
odani
tag
Nem vagyok szakember, csak józan, paraszti ésszel közelítem a dolgot.
Szerintem teljesen mindegy, hogy ki gyártotta a cellákat vagy ki nem gyártotta, nyilván kevés akksibeszállító van, akikkel bizniszelni lehet, nem ez volt a hsz-om lényege.
De el tudjátok képzelni, hogy fejlesztenek-tesztelnek-legyártanak-kiadnak úgy egy terméket, hogy potenciálisan "megfőzi magát" a cucc normál használattól? És akkor a gyártó be is kalkulálta garanciális panaszok tömkelegét? Volt esetleg közleménye a gyártónak a témában, a veszélyes funkciót kiiktató szoftverfrissítés, netán termékvisszahívás? Átfutottam a kézikönyvet, hogy a jótállás kiterjed-e egy gyári, beépített funkció használata okozta meghibásodásra, egy szó nincs erről.
Ha ilyen gondatlan (lenne) egy gyártó, az nagyon-nagyon gáz (lenne). -
Somatom
veterán
De, az nem hivatalos KFB. SMKP -ra viszont kell Mabiszos KFB. Ha a villanyrollert SMKP kategóriába sorolják, akkor miért nem lehet rá SMKP kötelezőt kötni? Itt homok került a bürokrácia fogaskerekei közé. Egyébként az SMKP besorolással a jogsin és a sisakon kívül más problémák is vannak. Nem hiszem, hogy az autósok örülnének annak, ha kiskerekű, labilis, max. 25 -öt tudó, guruló lélekvesztőket közéjük száműznének. Sztem drasztikusan megnőne a személyi sérüléses balesetek száma, ami nagyon rosszul mutatna az EU -s statisztikában.
-
moma
őstag
Csak nem tudni előre melyik lesz az az út, amikor kelleni fog. A személyit is mindig viszi magával az ember pedig csak akkor kell, amikor igazoltatják
Amúgy szerintem az lehet a jó irány, hogy az legyen a default, hogy sisakot hordani, de ha meg épp valamiért nem lenne jó, akkor meg nem annyira merevnek lenni, hanem óvatosabbnak. -
tothl
addikt
válasz
rednifegnar #48 üzenetére
Ez nem elektromos volt, hanem lábas hajtány. Konkrétan a piros lámpa ellenére kirongyolt a párom elé, akinek esélye sem volt. Lebontotta az autó egész elejét, betörte a szélvédőt.
A MABISZ elhajtott a sunyiba, a kárfelvételt a saját biztosítom megcsinálta szívességi alapon.
Igazából azért dobtam be mert egyrészt elönt a méreg mostanság a roller szónak még a hallatán is, másrészt hátha tudtok valamit, mit tehetnék, valamint, hogy tényleg vigyázzatok.
A srácnak amúgy nem lett különösebb baja, max annyi hogy legszívesebben kitekerném a nyakár, mert tojik az egészre. De szerintem a sima 25km/h -s elektromos is kb. ide tartozik, amit boldog-boldogtalan hajt. -
Somatom
veterán
válasz
rednifegnar #48 üzenetére
Sajnos, ettől összetettebb a szitu. Nekem van a G30 -on kötelezőm, meg rendszámom is, mert Németországban megkötöttem és az itthon is érvényes. Nálunk viszont csak egy, Pintér úrtól eredő állásfoglalás alapján próbálják a rollereket SMKP kategóriába tuszkolni. Mabiszos kötelezőt viszont ha akarnál, akkor sem tudnál kötni, mert a biztosítókat egyáltalán nem érdekli a Pintér úr általi kategóriabesorolás. Villanyrollerre nem kötnek kötelezőt.
-
Tamás9x
őstag
válasz
GoldhandRent #49 üzenetére
Persze, bármit be tudsz állítani rajta: [link] Itt van a fórum hozzá segítenek bármiben
-
GoldhandRent
őstag
válasz
phelodias #27 üzenetére
a kormány nálam is ferde, a csengő pedig némely állásban zörög. ilyenkor anno rátekertem egyet lefogva a csengőházat, hogy ne legyen hangja, de újabban az egész tekeredik a markolaton, és csengetni sem tudok
gumit én (is?) csak 2.5 bárra tolom, lehet 3-3.2-ig fel kéne mennem vele?!#28Tamás9x
Visszatöltést én is kicsire vettem (ki lehet kapcsolni?)
Külföldi fórumon valaki panaszkodott is, hogy töltőről levéve, megindulva (hegy tetőn lakik a tag), a hegyről lefele gurulva errorozik neki a roller. túltölt(ené) a visszatöltés.Inkább ésszel kell megállóhelyeket megközelíteni, időben elvenni a gázt, majd az utolsó pár mértert, centit fékezni csak.
Vész esetén meg mindegy -
rednifegnar
senior tag
ha elektromos roller volt akkor jelen szabalyzas szerint az segedmotor. amihez kotelezo egy csomo dolog, koztuk a kotelezo bizti. ami ugye nagy valoszinuseggel nem volt nekije.
lehet eg jogsija sem (most a bukorol, fuggetlen fekkorokrol stb nem is szolva).
azt viszont nem tudom mennyire kell neked vele pereskedni. azok akik kotelezore kotelezettek de nem kotik meg (vagy nem ervenyes, mert pl lejart, vagy mint a rolleres aki azt gondolja hogy o nem segedmotor) azokkal szemben a mabisz lep fel es neked addig az o helyeben jotall. aztan persze majd rajta leperli.
ilyenkor erdemes a sajat biztositonkhoz menni es veluk inteztetni, nem sajat szakallra pereskedni.
teny, hogy a mabisznak kellenek a papirok, foleg ha van rendorsegi is, meg sokaig eltart de megteritik a koltsegeket aztan majd leverik a masik felen, tapasztalat. pont ezert van a mabisz meg a kartalanitasi alapjuk. -
-
tothl
addikt
Per pillanat éppen most perelek egy rollerest, aki rommá törte az autómat, ő volt a hibás és mint rolleres=gyalogos=nincs biztosítása.
Ebből kapcsolódóan nagyon szeretem most mindegyiket.
Óvatosan közlekedjetek. -
odani
tag
MIért gondoljátok, honnan szedett információkra alapozva állítjátok, hogy a Ninebot nem gondolta át és tervezte hosszútávú használatra az akkumulátort gyakori visszatáplálással való használatra?
-
moma
őstag
A csekély funkcionalitás: megmentheti az életed. Az a gond a fej sérüléssel, hogy agyvérzéssel járhat és abba bele lehet halni. pl tudok olyan esetről, hogy székről esett valaki le, beverte a fejét és meghalt. Szóval az nem véletlen, hogy épp a bukót tolják, mert nem feltétlen az van, hogy zúzódás vagy törés és majd valami lesz.
-
Napfénysüti
nagyúr
Motoros bukót biztos nem fog se rolleres, se kerékpáros hordani mert az már ezeknél zavaróan nehéz lenne. Amúgy asszem a Kasknak volt olyan bukója hogy egy eltolható lap volt tetején amivel zárttá lehetett tenni hűvös, esős időben. Én max felveszek alá egy bringás sapkát aztán ezzel oldom meg.
-
Somatom
veterán
válasz
Napfénysüti #40 üzenetére
Azért jó lenne némi fejlesztés ezen a téren. A bukó csak egyetlen esetben hasznos. Ha bevered a fejed. Ez ritka eset ahhoz képest, hogy minden más szituban zavaró. Egy motoros bukó esetleg még esőben is hasznos lehet, de a bringás bukók lyukacsosak. Megértem, hogy az emberek nem szeretnek olyan bumszlit hordani, aminek ilyen csekély a funkcionalitása. Lehetne mondjuk olyan szemüveg, ami esésnél bukósisakká fújódik fel, mint egy légzsák.
-
Tamás9x
őstag
válasz
Shrike1986 #37 üzenetére
Restellem de tényleg
remélem meg tudsz majd egyszer bocsátani, ezért is kapcsoltam ki a kerst, hogy az unokáink ne miattam szenvedjenek.
beef: Maga a megoldás jó, de nem ezzel az aksi pakkal. Van ami eltűri, F1-be is használják,de tuti nem ezzel a pakkal
-
Elég alacsony. Tegnap láttam egy gyereket aki simán csak egy csatorna fedélen ment át és majdnem felnylta az utat, mert elaladt ezen a "mini kátyún". Autóban ia csak magasat.
-
Tamás9x
őstag
válasz
phelodias #30 üzenetére
Őszintén szólva én is szerettem, amíg meg nem láttam, hogy nem egy ellenállással fűtteti el, hanem megpróbálja "visszatáplálni" ami azért elég dúrva egy nem erre tervezett aksinál.
Német vezérlőt nem tudom, de ha van infód megoszthatnád, a héten jön a + 12V-os extra pakk így 48V-ról meglátjuk mit teljesít
-
Darth_Revan
veterán
válasz
rednifegnar #32 üzenetére
800 ezer Ft?
Az szép.... Sajnos nagyon elterjedt ez a hülyeség, hogy "nincs szabályozva ezért nem kell erre semmi" így nagyon gyorsan elterjedt. Persze eladó is azt mondja hogy nem kell rá semmi, mert az csak eladni akarja.....ennél már csak a mini chopper-nek kinéző elektromos motor a szánalmasabb amit pl az Auchan is "rollernek" reklámoz. -
#76500480
törölt tag
Egy Techsend roller nem opció?
Élőben nagyon jól néz ki, papíron meg többet tud : hatótáv 70-80km 2x500w motor 40kmh…
-
rednifegnar
senior tag
válasz
Darth_Revan #29 üzenetére
nem csak az a gaz ha megfognak es igazoltatnak, az meg a kisebbik baj mert lesz egy csomo koltseged birsag formajaban meg eltiltas. az hogy majd valaha lesz egy joxabaly amit mar sok eve igergetnek az attol ma meg nem mentesit.
de az igazi gaz akkor van ha balesetezel.
egy srac leirta, nekiment egy autonak es nem tudott lelepni. +800e volt a vege a mulatsagnak. egyreszrol az okozott kar (ami ugye valtozo osszeg tud lenni).
de azon tul minden xart rahuztak, jogsi nelkul vezetes, kotelezo vedoeszkoz hianya (buko de nem biciklis hanem normal ce jelolesu motoros), biztositas hianya. +az eszkoz nem tart be semmilyen segedmotorra eloirt szabalyt (volt valaha egy köhem rendelet amiben pontosan le van irva milyen muszaki felteteleknek kell teljesulni egy eszkoz minositesenek, pl fuggetlen ket fekkor, vilagitas tipusa, helyzete stb). na ezzel ezeket mind megserted, birsag alap. plusz hatosagi eljaras, minden xirxar koltseg a biztositotol kezdve az eljarasi koltsegek, plusz maga a birasag meg az eltiltas, bonusznak honapokig (evekig) huzodik, lehet stresszelni rajta meg meghallgatasra jarni. -
pgd4l0724
csendes tag
A cikk megemlíti,hogy van hazai szerviz. Erről van valakinek infója/tapasztalata?
-
Darth_Revan
veterán
Az lehet, de amíg ez nem készül el, és nem lép hatályba (ami még lehet, hogy hónapok), addig minden elektromos "roller" az a jelenleg hatályos jogszabályok alapján segédmotor kerékpárnak minősül. Nagyon sok ember, főleg Budapesten a bulinegyedben már bukta a jogosítványát és járművezetés ittas állapotban vétség miatt büntető eljárás lett vele szemben indítva, mert Lime vagy TIER elektromos "rollerel" ment haza a buliból ittasan.
Normál esetben nem érdekli a rendőröket, hogy van e jogsid a rollerhez, de ha átszáguldol a piroson vagy ittasan kacsázol vele, akkor aztán odab@sznak
Bukósisakhoz annyit, hogy tudomásom alapján jelenlegi jogszabályok azt mondják, hogy akkor kötelező a sisak, ha gyárilag 25 km/h-nal gyorsabban tud menni, tehát ez jármű függő.
U.i: Sok ember, azt mondja, hogy "ez nincs szabályozva és ezért nem kell rá semmi". Tévedés, igen is van, csak össze kell szedni a különböző jogszabályokból, simán lehet minősíteni smkp-nak csak az átlag ember nem ért hozzá és nem tudja ezt megtenni és inkább hisz az ugyancsak hozzá nem értő eladónak/havernak. Ez az új rendelkezés inkább arra lesz jó, hogy kiemelje a hagyományos smkp-k közül.
-
Tamás9x
őstag
Ki keres talál
Én is innen vettem pár nap és nálam volt talán GLS-el.phelodias: A legnagyobb baja nem a töltés, mert az szinte semmi fűtés a kers-hez képest ami folyamatosan feleslegesen fűti a vezérlőt, rugdossa az aksit, ki kell kapcsolni, és már meg is nő a hatótáv minimum 10%-al.
-
phelodias
csendes tag
-
phelodias
csendes tag
Sziasztok,
A gyorstöltés külön megvásárolható gyorstöltővel (5A) működik, hiába dugsz bele 2 kábelt, mindig a külső töltő dominál. A beépített töltője kb. 100 wattal tölt.
Hátránya, hogy a konverter az alvázban adja le a hőt közvetlenül a vezérlőegység mellett, ami szintén hajlamos a túlhevülésre. Így sem töltés után elindulni, sem pedig érkezés után töltőre tenni nem szerencsés.
Éppen ezért (és a lassabb, kíméletesebb, 60 watt körüli töltés miatt is) az ES4-hez kapott töltővel töltöm, ami így kisebb stressz a telepnek és a hőterhelést is kívül adja le (a töltő "téglája" viszont forrósodik rendesen).
Ha már szóba került, az ES4 robbanékonyabban indul, de sokkal instabilabb, a párom rá sem áll, a G30P II-t viszont imádja. A Max ott is felmegy, ahol az ES4 nem, vagy csak szenvedve (és belülről szétolvadva).
A rugózási kényelem is jobb a Max-on a levegős abroncs miatt. Az ES4 viszont "szuperhordozható" a Max-hoz képest, ha metrózom a belvárosba, inkább azt tolom be az ülés alá, állítom magam mellé a mozgólépcsőn, minthogy a Max-szal sérvezzek. Nem mellesleg gyönyörű (ES4), ami persze szubjektív.
A Max-szal teljes töltöttségből min. 40 km kijön még 500Wh/km körüli sportos fogyasztással is.
De a párom alatt, D-ben 200Wh/km alatti a fogyasztása, szerintem azzal még akár a névleges hatótáv is elérhető (ha valaki kibír 3 és fél órát rajta). Mármint a rolleren.
A fék pedig össze sem hasonlítható. A Max profi, a dobfékje szinte karbantartásmentes, de az elektromos fékje is erősebb és szépen meg lehet állni.
Szervizelni eddig nem kellett, de a csapágyak azért sanszosak, viszont az ES4-et átlag 500 km-enként 20-30 ezres szervizekre kellett hordanom, ami nem túl gazdaságos. A gazdaságos élettartama nagyjából 2-3000 km-re tehető, míg a legkorábbi Maxosok már 6000 megtett km felett járnak, tehát sokkal tartósabbnak ígérkezik.
Összességében jó választás, ha nem kell vele sokat lépcsőzni, kényelmes a nagyobb hatótávolság és fontosabb a helykínálata, mint a tömege. Kisebb igényre ott a G30LE/LP, ami kisebb, könnyebb de hasonlóan prémium.
Köszi szépen a türelmet, remélem, sikerült érdemben hozzászólnom! -
odani
tag
Én is személyes tapasztalatokat osztanék meg a konkrét típussal kapcsolatban:
- az elülső lámpa projekciója valóban átgondolatlan, 20 km/h felett közvilágítás nélkül konkrétan para
- a mobilos szoftverben van lehetőség három fokozatban állítani a "motorféket", egyben a visszatáplálás mértékét. Én szeretem ezt maxon használni, így a lassítás/megállás 10-ből 9-szer a fékkar használata nélkül, pusztán a "gáz"karral megoldott.
- városi körülmények között (közlekedésre alkalmassá tett útfelületeken), tehát amire kitalálták, szerintem tökéletes ez a kerékméret+gumitípus. A monorimet, sharksetet overkillnek érezném, a rugózásukkal minimálisan biztosan elvesznek a teljesítményből és nem tudom elképzelni, hogy a menettulajdonságokra utólag felszerelt (nem gyári) rugóknak jó hatásuk lenne. Ez nem kerékpár vagy autó, ahol ülök. A lábaimnál jobb lengéscsillapító létezhet? Lenne értelme egy snowboardnak a kötésbe épített rugókkal?
- nagyon ritkán kellett eddig hirtelen erőset fekézni vele, de eddig minden ilyen esetben a hátsó(!) kerék blokkolódott és csúszott meg picit, hiába "csak" a motorfék dolgozik ott
- egy barátom is ugyanezt vette és mindkét géppel az van, hogy a hiába húzzuk meg tökéletesen beállítva, megfelelő erővel a kormányoszlop és az első kerék közti rögzítő csavarokat, pár km után már elmászik és pár fokos szöget zárnak be: gyakorlatilag kicsit ferdén áll így a kormány, ha egyenesen haladsz - és persze emaitt este nem pontosan előre világít a lámpa
- közösségi közlekedésen szállítva muszáj tartani a gépet kézzel/lábbal, mert simán kitámasztva valamilyen irányba megindulna magától előbb-utóbb
- a tekerős csengő és a markolat közötti részbe célszerű bepattintani egy amolyan pufi hajgumit (felébe hajtva, hogy feszes legyen). Ez kicsit megtámasztja a szerkezetet, így nem fog magában csicseregni zötykölődéskor.
Csak ajánlani tudom!
-
Tamás9x
őstag
válasz
coldfirexx #19 üzenetére
Sharkset, a lehető legjobb ami létezik rá, hacsak nem vagy mérnök, hogy csinálj magadnak egy még jobbat
3 keménységű rugóval érkezik, lehet bele levegős tagot is tenni a Monorimnek nevezett szörnyűségeket messziről veri. Ha a Monoba veszel egy normálisabb teleszkópot sem lesz olyan jó mint ez a gyári konfiggal, és már a Monorim drágább is...
A csere kb 30 perc, ha nem akarsz vele kapkodni -
-
pusszycat
nagyúr
válasz
BoneDragon #13 üzenetére
Persze, le akarsz nullázni...
-
beef
őstag
A cikkben szerintem hibás a megfogalmazás. Az inverter az DC -> AC átalakítás, itt viszont akku töltésről van szó, az AC -> DC irány, az pedig konverter.
-
GoldhandRent
őstag
Kiegészíteném a cikket azzal, hogy a fékezés jeletős részét a hátsó E-fék teszi ki. Kikapcsolt állapotban pl nyélféken alig akar megállni, nem is érdemes kikapcsolva gurulni vele.
A magas ár extra vonzata a 3 éves garancia.Padkáról lefele ugratni nyugodtan (kicsit emeld hozzá az elejét), menni már kevésbé, mert fennakad. Felfele necces inkább.
A motor miatt pont annyira farnehéz, mint amennyire nem.. Mármint egy sima emelkedőn nem fog magától fejre állni, ahhoz az ember súlypontja a hátsó kerék mögött kell hogy legyen. Amíg a két kerék között áll az ember, sosem fogja felkapni az elejét...S módban pedig (mókolt FW-vel) 30-cal megyek fel majdnem minden emelkedőn. de legrosszabb esetben is 25-tel.
A súly... az sok, ez igaz. De ahogy írva is vagyon, ezzel nem a BKV buszokra kell felszállni.
Használtam vonaton fél évig.. eleinte összecsuktam, feállítottam, aztán simán nyitva hagytam, és betolattam az ülések alá a trepnivel. Kormányrúd a lábam között, mindenki heppi. (Egyszer egy kaller megszólt egy IC vagonon (2x3 fülkés kocsi), hogy miért nem rakom fel a poggyásztartóra, mert így valaki BELEESHET és megsérülhet.. -mert hirtelen fékezésnél a poggyásztartóról leeső 20 kilós tömör vashalom az kevésbé fájdalmas-)
Aluljárókba levinni, majd felhozni kellemetlen, ez tán az egyetlen hátulütője. Cserébe 40+ km kényelmesen kijön belőle. Ha valaki ráérősebb, és csak max20-al megy vele, lassan gyorsít, akkor szvsz több is.Kormány összecsukó szerkezete nem inog, máskülönben meg lehet húzni.
Csengő egy pár hete eltekeredik a kormányrúdon, így nagyon nehéz vele csengetni.. Meg kéne húznom, de nem tudom van-e rá mód
A lámpája -ahogy előttem már írták- világíthatna egy jópár fokkal feljebb. A lencse kialakítása megakadályozza, hogy vkinek a szemét kivilágítsad, erőben meg benne van még egy jópár méter.
Köszönöm, hogy elolvastad
-
Somatom
veterán
A hátsó meghajtás, dobfék kombót jobbnak tartom, mint a Xiaomi megoldását. Akinek ilyenből könnyedebb kell, annak ott van a G30LE II. Ugyanez a felépítés, csak kisebb akku. Nekem bejött a G30 E II. Aki akarja, az fejlesztheti pl. első, hátsó rugózással (monorim, sharkset).
-
pusszycat
nagyúr
-
szpali
addikt
Nagyjából 1 hete használok egy G30P-t (amerikai régiós, alapból 30km/h-t tud)
Lengyel raktárból rendeltem 230eFt körül és az itthoni árához viszonyított árkülönbözetet el fogom költeni Monorim első és hátsó lengéscsillapítókra (~90-100e Ft lesz), mert bár elnyeli az úthibák egy részét a 3,5bár körüli nyomásra fújt kerék, de a jó az nem ilyen.
A Monirim valamit segíteni fog az alacsony hasmagasságon is.
Előtte kb 3 hónapig használtam Lime-ot, ott a nagyobbik modellt preferáltam, ha volt rá lehetőségem (illetve pár alkalommal a Tier gépeit)
Az én utazó súlyom alatt olyan (kb 95kg) 40km az a 65-ös ígért hatótáv.
D módban nagyon kényelmesen gyorsul, de akkor az emelkedőket nem szereti.
Sport módban viszont előjönnek az erőtartalékai, agresszíven megindul és az emelkedőn elindulás sem viseli meg a lelki világát.A masszív felépítés és a nagy hatótáv a súlyában visszaköszön, olyan 20kg körül lehet, nem jó vele lépcsőzni
Az első lámpa kicsit távolabbra is világíthatna, sötétedés után már nem konfotzónn kívüli a fénye, mert féktávon belülre világít, nehezebb kikerülni a gödröket.
A kitámasztóra érdemes odafigyelni, behajtott állapotban, lépcsőn cipelve a rollert, párszor már belerúgtam.
-
moma
őstag
Árkülönbség visszajöhet, ha erősebb, tartósabb a cucc. Szerintem itt pl indokoltabb lehet többet költeni, mint akár egy drága telónál. ezért is, meg a rendszeres használatban a kis pluszok is megérhetik. Szóval itt szerintem jó döntés lehet többet fizetni tartósabb, jobb cuccért kényelmi extrákkal. Lehet kicsit fura rollerért az ár, de kicsit lehet a gyerek játék imázs miatt, amúgy szerintem egy éveking használt közlekedési eszközért nem olyan durva még így sem.
-
RaiDani
tag
Van egy elírás az első oldalon, "régiókód" helyett "érgiókód" szerepel.
-
pusszycat
nagyúr
Azt olvastam, h kell hozzá kalap meg jogsi, (a rollerhez nem pont ehhez) és járdán tilos. Ez elég visszatartó erővel bír.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- OTP Bank topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Tíznaponta azért tedd töltőre az Ulefone-t!
- sziku69: Szólánc.
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Windows Insider Program
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- DDR5 RAMOK
- OHH! Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/1TB NVIDIA A3000 6GB FHD
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- Lian Li HydroShift 360 LCD /3x120mm RGB FAN/ HSLCD36RB (593933)
- ÚJ Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Ezüst mw1g3mg/a - 3 év gari - MAGYAR
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U939x- i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD+ 2TB HDD
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 PRO - Garancia
- LG 55B3 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready