Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
válasz
Depression #58 üzenetére
Szerintem nem a gaj szóval van baja, hanem a gajra ment kifejezéssel.
-
#06658560
törölt tag
A motorral, amit választottál a legnagyobb gond, hogy nem tudod rendesen indítani. Húú, asszem soros gerjesztésű, ami nem rossz, ha már megy. De álló helyzetből nem jó indítani, pláne terhelten. A visszatáplálásnál meg ez alapján látszik, a motor hatásfoka is eléggé beleszóló tényező. Mindkét irányban, mind a motor, mind az akku hatásfoka jelentkezik...
VaniliásRönk:autópályán pont annyira lehet értelme, mint egy kis akkucsokmagnak. Mert ott folyamatos egyenletes haladás van, kevés fékezéssel, okosaknak szinte semmivel, így nincs mit visszatáplálni.
lejtő: mindenféle KERS rendszernek van értelme, városban, kis autóknak. Amelyeknél a komplett hibrid technológia túl nehéz lenne az össztömeget nézve. Oda a KERS elég. Nincs egyetlen ideális hibrid rendszer minden területre.
-
#06658560
törölt tag
válasz
Thulcandra #19 üzenetére
model S még nem vásárolható, a roadsternek meg a hatótávja plusz végsebessége együttesen a töltési idővel minden csak nem hétköznapi használatban alkalmazható megoldás. A roadster formára egy az egyben Lotus Elise, mivel arra faragták a belsőt. Az a 160km, amennyit elvileg meg tud tenni, meg midnen, csak nem emberi. Mert ezzel egy Békéscsaba- Bp, Pécs- Bp távot nem tudsz megtenni egy irányban sem, nemhogy oda-vissza.
Lapa: azért bár vannak tervek ezekre a cserélhető akkus rendszerekre, de nagyon nem egyszerű a megoldása Eleve több kapacitásosztály kell, a napi igény sokszoros túlbiztosításával mindenből, ergo lenne egy csomó teljesen fölös egységünk. Az akku öregedéséből adódó problémákat meg nehéz lenne eladni, hogy a járműben levő akku friss, új, nagy kapacitású, de adunk a kúton helyette egy ótvar, széthajtott vackot.
#49 Major Major: a rácshiba nem feltétlen kell a hidrogénnek, mert simán belép a rácsközökbe is, majd onnan távozik a rácson belüli mozgással. Azért a platinát írtam, mert arról tudom, hogy oldja. A hidrogénatom a vas atomrácsában is elfér, be is diffundál oda, de mégsem beszélünk oldásról, s rengeteg problémát is okoz ott. Törékennyé, rideggé teszi a rácsot. A rácsihba meg mint tudjuk nem azonos az oldással.
#50 ngabor2: a metanol nem lenne rossz, ha nem sipítoznának sötétzöldek a CO2 veszélyes anyag mivoltára. Plusz nem azt akarnák kiváltani, hogy ne legyen kibocsátása.
-
KoGa
tag
"gajra ment"?!
Azert ezt egy szakmai cikkben egy hiroldalon ne mar...
-
VaniliásRönk
nagyúr
"A Williams istálló által kezdetben használt lendkerekes megoldás szerintem sokkal hatékonyabban hidalná át a lefékezés-kigyorsítás szakaszokat, mint pl az akksiba történő visszatáplálás."
Városi forgalomban talán igen, autópályán nem.
Szerk.: Szerintem azzal is rengeteget lehetne nyerni, ha végre nem 1-1.5t-s konzervdoboz lenne a karosszéria.
-
lejtő
csendes tag
Ahh, ez remek hír! Remélem összehozzák.
Szerintem az elektromos autókra való átállásban csak az akkumlátor a fő probléma, a szűk keresztmetszet. A többi probléma (pl. infrasturktúra stb) ehhez képest elhanyagolható, vagyis sokkal könnyebb rájuk megoldást találni. Manapság is látni sok jó elképzelést, mint például a genfi autókiállításon bemutattott aksicserélő állomás model, ami egy "elektronkúton" néhány másodperc alatt kicseréli az elektoromos autó szabványos akksiját.
Egyébként még ezzel a forma 1-es KERS technológával is foglalkozhatnának, ha már elektromos autókról van szó. A Williams istálló által kezdetben használt lendkerekes megoldás szerintem sokkal hatékonyabban hidalná át a lefékezés-kigyorsítás szakaszokat, mint pl az akksiba történő visszatáplálás.
-
rudymester
senior tag
Senkivel nem akarok vitába szállni, nálam (fizikában és kémiában) sokkal okosabb emberek írnak ide...
Számomra az elektromos autók legnagyobb előnye, hogy nem büdös és nincs hangja (Budapest belvárosa szép és autók nélkül még élvezhető is lenne). Sokkal élhetőbbek lennének a nagyobb forgalmú környékek is és éjszaka nem kellene hallgatni a tuning gépek hangját. Szeretem én is a szép hangó autókat, de nem éjszaka az ablakom alatt.
-
#16820480
törölt tag
Kína használ már most is kocsit, nagyon is sokat. ettől függetlenül azért attól nem kell tartani szerintem, hogy majd ott hirtelen gombaként szaporodnak majd az autók, többek közt azért sem, mert erre is van egyfajta szabályozás. rendszámot elég nehéz szerezni, főleg nagyvárosokban. van egy ilyen limit, hogy havonta mennyit adnak ki, és azok is marha drágák, egy rendszám esetenként annyiba is kerülhet, mint maga a kocsi szinte.
a másik oldala a dolognak meg az, hogy elektromos járművek terén is eléggé elől járnak, igaz nem kocsikban, hanem motorokban. a legtöbb úton járható kétkerekő vagy emberi, vagy elektromos hajtású, aztán van néhány benzines robogó, és szinte egyáltalán nem látni nagymotorokat. szóval bár bizonyos területeken jól el vannak maradva, de máshol pedig igen előrejárnak. ezt is érdemes figyelni (amúgy ez igaz a térség legtöbb országára szintén, például Vietnámra is, és így tovább).Thulcandra: hmm, hát akkor ennyit a topgear-es számadatok tényszerűségéről...
-
ngabor2
nagyúr
válasz
Major Major #49 üzenetére
a környezetbarátság relatív dolog. a szén-dioxiddal se lenne gond, ha lenne elég fogyasztószervezet (növények) a keletkezés közelében, vagy egyszerűen meg tudnák fogni. ez utóbbi is régóta megoldott.
a hidrogén előállítása is régóta megoldott iparban, szén, vagy szénhidrogének vízgőzös bontásával, miközben CO, és/vagy CO2 keletkezik. a hidrogént a szén-dioxidtól igen egyszerű elválasztani. utána a hidrogént vagy nyomás latt, vagy elnyeletve (fémötvözetekben) tárolják. magnézium-ötvözetről még nem hallottam, de nikkelről már igen.
a hidrogénből meg energiát nem csak az elégetésével lehet nyerni, hanem közvetlen cellareakcióval, elektromos áramként is. csak megfelelő membrán és katalizátor kell hozzá... amit még mindig kutatnak.
viszont a hidrogén (nem ipari szintű) nehéz kezelhetősége miatt én a metanolt látom befutónak: ugyan abból a szintézisgázból elő lehet állítani, mint a hidrogént, és a technikája is régóta jól ismert (az előállítási költségének asszem kb. 90-95%-a az alapanyag-költség, a többi az energia és berendezés költsége). sokkal egyszerűbb vele bánni, kevésbé robbanásveszélyes, nem kell spéci szerkezeti anyag, nem kell nyomás és akkora ballaszt a tároláshoz.
az ionos folyadékokról: ezek alacsony olvadáspontú (általában szerves) sók.sok tekintetben hasonlítanak a vizes sóoldatokra, de épp amiatt, hogy nincs bennük víz, az arra érzékeny reakciók is végbe vihetők bennük. és mivel nincs bennük gyorsan párolgó komponens se, ezért (mint a cikkben is szerepel) levegővel működő rendszerekben is alkalmazható. viszont töltéskor oxigén keletkezik, ami további, megoldandó problémákat vet fel (korrózió).
-
Major Major
senior tag
igazából ebben a hszben önmagadnak mondtál ellent
ha kiszökik a tartályon keresztül, akkor nyilván a tartály anyaga is oldja atomosan (ahhoz hogy a molekulák elszökjenek már rácshiba kell)
szóval nem csak platinában lehet oldani a hidrogént, vannak erre nagyon jó magnéziumötvözetek is
a fő gond a hidrogén gyártása, ezt környezetbarát módon csak nagyon pazarlóan lehet csinálni. olyan helyre kell telepíteni, ahol van mit pazarolni (egyenlítő környékén a nap miatt, tengerparton a víz miatt) -
Thulcandra
senior tag
válasz
#16820480 #43 üzenetére
Igazad van, tegnap sajnos nem találtam hirtelen korrekt adatot erről, de ma egy negyed órás kutatás után:
"Worldwide, motor vehicles currently emit well over 900 million metric tons of CO2 each year. These emissions account for more than 15 percent of global fossil fuel CO2 releases" [link]
-
Dr. Akula
félisten
válasz
Depression #42 üzenetére
Én is a hidrogén mellett szavazok.
A Hindenburg is a hidrogénre szavazott...
-
lapa
veterán
válasz
Depression #44 üzenetére
ha Kína elkezd kocsit használni, akkor nekünk reszeltek. akkor kell sót, cukrot, lisztet vásárolni.
egyébként nem feltétlenül van így. USA meg EU leépítette a termelést, szóval arányosan sokkal nagyobb szeletet kap a közlekedés. pláne, hogy klozetre is kocsival járunk.
Kínában brinyóznak, de brutális termelés van. szóval ott akár más is lehet az arány és lehet, hogy az a mérvadó az egészet tekintve.
-
#16820480
törölt tag
válasz
Thulcandra #40 üzenetére
mondjuk én világviszonylatban beszéltem, nem az EU-ról meg USáról. úgy már biztosan mást mutatnának a számok, már csak azért is, mert a Föld lakosságának 5/6-a nem ezen a területen él.
-
Depression
veterán
Mindig tanul valamit az ember.
Én is a hidrogén mellett szavazok. Az akksikkal nem a feltöltés környezetszenneyése a gond, hanem azok előállítása, élettartama és tönkremenetelük utáni életük.
És senki se dédelgessen álmokat arról, hogy majd a kúton cserélik, hisz ezek romlandó dolgok, nem véletlen, hogy milliószámra gyártják az akksikat a mobilokhoz, benzines autókhoz is.A címet olvasva viszont annyira megörültem, hogy végre nem 10 órát fog bírni a mobilom. De úgy látszik, még nagyon messze van. A cikk is azt írja, hogy kapnak pénzt, hátha sikerül nekik. 5 millió dollár pedig kutatásra édes kevés, de azért remélem sikerül.
-
MuFFo
tag
A gajra megy pontos „j”. A gajdesz szóból rövidült, jelentése: pusztulás, halál.
[link] -
Thulcandra
senior tag
-
lapa
veterán
válasz
#16820480 #38 üzenetére
ez nem a vállalatok sara, hanem az én meg a te sarad. nagyon fontos különbség, amit jóleső érzés elfelejteni.
nem tudom mennyire komoly valami, ha azt írod gyűlölöd és egy percnél tovább nem bírod. nem tudom rakjak-e szmájlit, de az azért világos volt, hogy ezek apróságok.
-
#16820480
törölt tag
ezzel az egy szzalékkal csak azt akartam mondnai, hogy igazából az összes kibocsájtáshoz képest nem oszt, nem szoroz nagyon. csak marha nagy kampányértéke van, mert autókat mindenki lát, érzi a szagukat, lehet őket utálni. a hőerőmű meg messze van, főleg ha nem is ezen a kontinensen szennyez. amúgy itthon is sokan fűtenek fával, szénnel, mert a gáz és áram drágább. ez is sokat ront a városi levegő minőségén (igaz "csak" télen).
tudom, hogy kb minden Kínában meg Délkelet-Ázsiában készül, ez még nem is lenne baj (meg más kérdés, hogy ez nem is az ő hibájuk, a nagy cégek akarnak így spórolni). bár az utóbbi időben ők is egyre többet próbálnak figyelni a környezetvédelemre, csak ez néhol nehezen megoldható az adott gazdasági körülményekkel. de inkább erre kéne gyúrni, mert ez adja a jelentős részét a szennyezésnek.tudom, hogy a váltó meg a hang hiányzik az összes elektromos motor hajtotta járműből. nem is mondtam, hoyg tetszik, ez nem az akkumlátoros megoldás ellen érv, hanem úgy általában az elektromotor ellen. de hány smiley-t rakjak még oda, hogy ne vedd ennyire komolyan ezt a kifogást?
(persze nem fogom szeretni, de bele sem fogok halni, ha így történik).
-
lapa
veterán
válasz
#16820480 #32 üzenetére
ha a gépjárművek csak 1%-ért felelősek, akkor az erőművek szennyezése is csak az ezt kiszolgáló mértékben fog nőni ugye.
megértem a lelkifurdalásod a fejlődő országok erőműveivel kapcsolatban, de ennek kapcsán légyszíves mutass rá legalább 3 dologra otthon, ami nem Kínában, pont ilyen erőművekből nyert energiával készült. és az sokkal több energia, míg az acélt olvasztják meg a műtrágyát előállítják. remélem sikerült alapot adnom az igazi lelkifurdaláshoz.
a többi amit írsz (hang meg váltás) ugyanúgy "hiányzik" a hidrogénes cucuból is. megoldják, hogy brummogjon mikor valaminek a közelébe megy, mint a tolatóradar. ettől én nem félek.
-
#16820480
törölt tag
válasz
Thulcandra #33 üzenetére
egyszerűen csak annyit mondok, hogy nekem jobban tetszik a hidrogénes dolog, mint az akkumlátoros. ez nagyjából semmit nem jelent, úgysem én fogom eldönteni ezt a vitát (hanem majd a pornóipar, ahogy a VHS esetében is
)
igazából a hidrogénüzem akkor lenne áttörés, ha találnának valami egyszerű és praktikus forrást hozzá. de azért az is szerintem kicsit "kőkorszak", hogy az atomerőműben vizet melegítünk, ami turbinát hajt, és abból lesz áram. ahelyett, hogy a sugárzást valahogy közvetlenebb módon hasznosítanák (hiába nem olyan rossz a hatásfoka így sem).
-
Thulcandra
senior tag
-
Thulcandra
senior tag
válasz
#16820480 #22 üzenetére
Jelenleg neked nem tetszik az elektromos és ahogy elnézem hátrányokat is tudsz felsorolni mellé, ami jogos is - viszont a hidrogénes meghajtásra azt mondod jó, csak azzal is elég nagy bajok vannak, ugyanis a környezetbarát előállításához elektromosság kell, amivel megint ugyanoda lyukadunk ki, hogy hőerőmű, atomerőmű... arról nem is beszélve, hogy jelen állás szerint effektívebb az áramot használni közvetlen mint hidrogént fejleszteni vele.
De ezen is dolgoznak! A legtöbben a napenergiát akarják felhasználni hidrogén előállítására, ami modellezve működik is, csak éppen nagy mennyiségű előállításhoz hatalmas beruházás. -
#16820480
törölt tag
persze, hőerőművekben van szűrő, meg tisztító, de akkor is nagyságrendekkel többet pöfögnek ki, mint a kocsik. jó, persze nem bízom meg tényként a topgear-es adatokban, de ők mondták egyszer, hogy a CO2 kibocsájtás 1%-áért felelősek a gépjárművek, nagy részt még mindig a hőerőművek okozzák a bajt. és mondjuk nem az ilyen modern, sok pénzből felhúzott példányok, hanem inkább a harmadik világban működő, szűrő nélkül szenet égetők. persze ennek utána kéne nézni, hogy mennyire valós adat, de azért érdekes.
a visszatáplálás tényleg egy jó tulajdonsága az elektromos motornak, ezt benzinnel nehéz megoldani. meg az egyenletes nyomaték is. de attól még nehéz lenne megszokni a dolgot. meg azért hang nélkül veszélyes is. Kínában rengeteg elektromos robogót meg mopedet használnak, azoknak semmi hangjuk az égvilágon, viszont 5 centire száguldanak el az embertől a zsúfolt utakon. namost ezt az emberek vezetési stílusával és egy tonna körüli kocsval kombinálva igencsak veszélyes dolgot kapunk. a váltás meg simán csak megszokás. egyszerűen nem érzem vezetésnek a vezetést nélküle. az automatákat is gyűlölöm, 1 percig sem bírtam ki olyan kocsiban sofőrként, folyton olyan érzésem volt, mint amikor azt hiszem, hogy otthon hagytam valamit.
-
ALI_G
veterán
Hát ideje lenne már, hajrá fizikusok!
-
lapa
veterán
válasz
Thulcandra #27 üzenetére
ha akkora túlzás lenne nem engednék leadni / beperelnáék őket hitelrontásért. azért inkább kiindulok egy némiképp függetlennek mondható forrásból, mint a gyártó saját marketingjéből.
nem azt mondtam, hogy rossz autók, de a 9 óra is ugyanúgy sok. biztos voltál már úgy, hogy a mobilod pont addigra merült le, mire indultál volna.
nekem ezeknél is az akksi a meleg süti, megnézel pár éves notebook akksikat látod, hogy még akkor is tönkremennek, ha folyton bedugva használod. ezt a li-iont gyakorlatilag minden öli, az is ha meleg van, az is ha töltöd, az is ha feltöltve tárolod.
-
lapa
veterán
bocs, amit a motor nm-ről írtam hülyeség, most megnéztem a táblázatot.
-
Thulcandra
senior tag
Fószer egész pontosan 16 órát mond a topgearban töltésre, ami elég nagy túlzás, na meg az utána lévő rész az elektromosságról
Másik probléma az, hogy igaz a roadster sportkocsinak néz ki, de mégse arra találták ki amit ezek itt leművelnek vele.Én naivan elhiszem, hogy általános használat mellett működik normálisan
(legalábbis más műsorokban nem volt rá panasz, a topgeares műsorvezető meg amúgy is hadilábon áll az elektromos kocsikkal)
-
lapa
veterán
válasz
#16820480 #22 üzenetére
sajnos attól még messze vagyunk, hogy emiatt dögöljön le a hálózat. de erre is jó lenne a cserés megoldás, a kútra meg mehet a bika kábel.
egyébként egy 3 fázisos betáp bőven elviszi otthon is. de értem, hogy te nem erre gondolsz és jogos a felvetés. csak számolgattam.
már a hőerőművekben is van kénmentesítő meg gázmosó bigyók. de pl itthon eleve 40% atom. meg ott labor tisztasággal égetnek, nem nagygáz-füstfelhő-dízellel. az egész rendszer hatékonysága messze jobb lenne, ha az akksik élettartama / ára / kapacitása nem lenne katasztrofális. meg a visszatáplálás is nagyon jó lenne, elméletileg csak a légellenállást kéne legyűrni meg némi súrlódást. persze a visszatáplálás messze nem lesz 100%, de ez is az akksin múlik leginkább.
ja, az áram töredékébe kerül (most). nincs kedvem kiszámolni, de nem bonyolult.
ez a "nincs benne motorhang" szerintem olyan, mint az automata váltó. mindenki a száját húzza amíg nem ült egyszer benne. megéreznéd a brutális és lineáris nyomatékgörbéjét egy ilyen komolyabb elektromotornak belenyugodnál. nem is tudom mennyit néztem, tán 200nm volt 1RPM-től 5000-ig vagy ilyesmi az általam fentebb linkelt darab. és ezt még csak másodlagos motornak árulják a sima mellé. nincs váltogatás, nyomásfelépülés meg trükkös dsg varázslatok, abban a tizedmásodpercben húz végsebességig.
-
#16820480
törölt tag
válasz
VaniliásRönk #23 üzenetére
ja, majd azért szerelünk bazi nagy hangfalakat a csomagtérbe, hogy egy V8-as hangja duruzsoljon hátulról
-
#16820480
törölt tag
válasz
Thulcandra #19 üzenetére
szépnek valóban nagyon szépek, de a külső formatervnek nem sok köze van a meghajtáshoz
a DB9 is nagyon szép, pedig benzines.
amúgy még van más is, ami nem tetszik a dologban. az egyik, hogy ugyan benzint nem kell tankolj bele, de az áram sem túl olcsó sajnos. ráadásul ha otthon töltik majd az emberek az ilyeneket, akkor az elektromos hálózatot is át kell alakítani, mert a mostani szerintem nem bírná a gyorstöltő teljesítményét kiszolgálni, ha mondjuk egy lakótelepen egyszerre 10-20 ember is akár odateszi a kocsiját tölteni.
a másik meg az, hogy hiába az elektromosság tiszta dolog, de nagy részét (úgy tudom) hőerőművek állítják elő, ami ugyanúgy szennyezi a környezetet, csak nem a városban, hanem valahol a perifériákon.de a legnagyobb bajom az elektromos motorokkal: nincs bennük váltó és motorhang!!!
-
lapa
veterán
válasz
Thulcandra #19 üzenetére
azért majd nézz rá a topgear érintett részére, túlmelegszik és leáll meg más apró bibik. töltés 9 óra, szóval eleve kettő kell.
már most meg kéne csinálniuk az akksi-cartridge rendszert már csak emiatt is. akkor a többieknek már lenne mihez igazodni. nem lenne hűde bonyolult egy béka (nem az a béka) jellegű szerkezettel kiemelni és berakni a másikat.
-
Thulcandra
senior tag
Elektromos akkuval meghajtott kocsik között is vannak már elég jók, például a Tesla Motors járgányai, az új model S [link] vagy a régebbi roadster [link]
Nagyon szép autók, és feltöltési idejük/egy töltéssel megtehető táv is egész komoly már, csak sajnos az áruk elég magas, igaz ha azt nézi az ember, hogy ezekbe egy csepp benzint se kell majd venni, akkor már nem is annyira fájdalmas a felár
Ebben a cikkben kb. az a lényeg, hogy egy ígéretes kutatás kapott támogatást, én úgy gondolom minden ilyen irányú kutatást támogatni kéne amiben van potenciál.
-
lorenzen
aktív tag
válasz
VaniliásRönk #16 üzenetére
Korrekt, egy kis kiegészítéssel.
A szilárd anyagok "párolgását" szublimációnak nevezzük, mert nem jelenik meg a köztes, folyékony állapot. -
#16820480
törölt tag
persze, ez mind probléma. az akksiknál meg ott van az, hogy fél tonnát nyom, hamar lemerül (ezen dolgoznak éppen), lassan tölthető. lehet, hogy csak a scifi életérzés miatt, de valahogy az akksis megoldást kicsit olyan legacy-nak érzem
ahogy az irda-t is fejlesztik még, de a bt már sokkal általánosabban használt.
amúgy elektronkút? hol bányásszák az elektronokat?
-
-
lapa
veterán
mondjuk azt írja kicsit drágább lenne az ólomakksinál. namost egy rendes 100ah ólom akksi 40e körül van, én anno 3000ah szükséglettel számoltam a kocsiba. az még mindig milla felett van.
-
-
lapa
veterán
csinálják csak. ha tényleg sikerül valami áttörés az nagyon gyorsan felfutna, hatalmas a szívóhatás a piacon.
mihelyst lesz normál akksi méretben már töröm is a malacperselyt. a motort már kinéztem a trakeszba, már csak a fél tonna ólomakksival nem voltam kibékülve mint lehetséges tároló.
jó kis visszatáplálós pwm szabályzást is árulnak ugyanitt hozzá.
-
#16820480
törölt tag
lehet, hogy igazad van, csak valahogy nekem mégis elegánsabbnak tűnik ez a hidrogénes motor. persze a hidrogén előállítása jeleneg nem olcsó (a benziné sem kifejezetten az azért), meg a tárolása is macerás, de talán ez fejlesztéssel megoldható.
az akkumlátorok is merülnek maguktól, mivel kémiai folyamatok játszódnak le belül. ha nem is hetek alatt, de hónapok alatt lemerül egy mai akku is. illetve az élettartamuk is erősen függ a töltések számától, a töltőáram erősségétől, és így tovább. plusz ugye akármilyen gyorsan is töltöd, akkor is eltart egy jó darabig, nem úgy, mint a mostani 5 perces tankolás. -
rennes6
tag
Nem, hogy a fene vinné el, saját magamat sem bírtam lektorálni. Bocs, kulisszatitok: nagy rohanás volt. Elnézést mindenkitől.
-
Hát, ez a szöveg tele van nyelvtani hibákkal, elírásokkal. Nem lektorálta senki?
-
joghurt
addikt
válasz
DeltaPower #6 üzenetére
"Ionos folyadék ... amolyan sóféle"
Mintha a fordító semmire nem emlékezne a kémiaórákról.
-
#06658560
törölt tag
Semmivel sem életképesebb. Hidrogént előállítani, majd tárolni rohadt macerás. Az előállítás CO2 mentesen energiapazarló, valami 30% hatásfokkal üzemel, s pl cseppfolyósan egy tank tartály valami két hét alatt párolog el, nagy nyomáson is elszökik a mocosk, mert simán bediffundál a tartályt szerkezetébe, onnan meg ki a környezetbe. Platinában lehetne tárolni, az atomos szinten oldja, de annyi platina a világon nicns, amennyi a közlekedéshez kéne.
floatr: az FCX tüzelőanyagcellás elektromotorral hajtott szerkezet, belsőégésű motorost a BMW gyártott, valamint a Mazda.
-
DeltaPower
addikt
fura a cikk szövegezése...
-
.mf
veterán
"az akku rendszert idő előtt gallyra ment."
"szemgépjármű"Érdekelne, hogy reálisan (nem elméletileg) mennyivel tudna többet egy átlagos mobil eszköz Li-Ion akkujánál. Eddig nagyon jól hangzik, jó lenne már valami újabb áttörés / fejlődés, mert régóta csak állóvíz van ezen a téren.
-
-
#06658560
törölt tag
Ööö, tudtommal a fizikában benne ban, hogy minden folyadék párolog...
floeatr: azért az a méretesebb energiasűrűség is érdekes.
-
floatr
veterán
"nem csupán a nagyságrendekkel méretesebb energiasűrűség sikerül elérniük"
Valami rag nekem hiányzik innen
Egyébként jó lenne, ha tényleg igaz amire a nagy zsét megkapták. Lökést adhatna az elektromos autó/motor piacnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- 3D nyomtatás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Steam Deck
- Spórolós topik
- Asztalos klub
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Huawei 4G CPE Pro3 4G Router
- Samsung Galaxy S23+ 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B550 R5 3600 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD RX 5700 XT 8GB CM MasterBox MB500 700W
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest