Új hozzászólás Aktív témák
-
arminlok
senior tag
Huh milyen Hi-rességek.
-
válasz
#16939776 #47 üzenetére
Vállalsz egy kihívást?
Hétfőn vagy kedden csinálok neked egy tesztet, amiben egy múltkori énekfelvétel egy részletét átzavarom egy SSL buszkompresszoron [link], egy kompresszorként ható Revox legjobb szalagosán [link] reproduce ("effekt") módban, és egy UAD szoftveres LA2A pluginon [link], ami egy UAD-2 DSP-n fog futni. Az eredetivel együtt meghallgathatod, és kiválaszthatod, hogy melyik tetszik legjobban.
-
#16939776
törölt tag
válasz
Döglött Róka #46 üzenetére
Kompresszor és kompresszor között is van különbség. Vasban egyértelmű melyik a jó, DSP-ben/plug-in ben meg próbálják utánozni a nagy vasakat, majdnem olyan lesz a kimenet, csak a tejfölös kupa hang ott lesz a sáv alatt, ha elég nagy csatazajt sikerül összehozni akkor persze nem feltűnő.
Részemről a kompresszor addig ellenség amíg az artifact-okból hallom hogy dolgozik, vagy hogy szarul van beállítva és az hallatszik a felvételen. Ha meghallgatok egy-két Diana Krall felvételt nem az artifactokat hallom, hanem azt az energiát amit a mikrofon átalakított villanyárammá, valószínű hogy ezt a többi felvételen is ilyen minőségű vasat használtak, csak hallom hogy agyon van vágva valamivel a főhős és a hangszere hogy bele tudják szuszakolni a többi hangszer közé.
Ha ezeket hallom, akkor vagy vennem kell egy olyan rendszert ami összemos mindent annyira, hogy "ne legyen zavaró", vagy belehallgatás után törhetem ezeket a felvételeket. Még jó hogy választhatok. -
Ezeket az értékeket a hangmérnökök döntik el a mastering során. Hogy milyen érvek, gondolatok, megfontolás áll a háttérben, azt csak ők tudják. Mi csak a végeredményre vagyunk kíváncsiak.
DR10 alatt már egész jók a felvételek szvsz.
Felette már egyre jobban érezhető a "loudness war".
Mondjuk egy Patritia Barber - Companion album DR15-ös értékét és egész masteringjét tekinthetnék példának.
-
2003-ból létezik egy Bob Katz (Chesky Records mastering mérnök és mellesleg Inner Fidelity blogger) által jegyzett K-rendszer, ami egy mastering kvázi-szabvány, és meghatároz ajánlott dinamikatartományokat. K-20 (komolyzenére) 16-20dB, K14 (könnyűzenére) 10-14dB, K-12 (élő tévé és rádiósugárzás) 8-12dB. [link] Egyébként ez pillanatnyi RMS, nem pedig a szám egészére vonatkozik, és ezért az egész számon mért dinamikatartomány (DR) ennél 2-3 dB-lel kisebb. Szóval amikor 10-12-t mutat a DR mérőd, akkor azt K-14-re masterelte egy lelkiismeretes mérnök. De a K-System nélkül is rájön erre az ember, hogy 10-12dB körül van egy optimális sweet spot, ami a dinamikát és a zeneiséget együtt hordozza.
-
válasz
#16939776 #41 üzenetére
Akkor nem tudom, mire gondolsz. Ki az, aki a kész hanganyagot még átzavarja kompresszoron? Ha nem a kiadás előtti dologra, akkor mire, amikor ezt írtad: le van sajnálva az, aki nem 24dB dinamikát vár egy 96K/24bit es- felvételtől
Másikhoz:
1. Élőzene során a levegő kompresszorként működik. 2. Amit élőben elfogadsz, azt nem vagy hajlandó otthon meghallgatni. 3. A távoli mikrofonozás csak egy nagyon szűk zsánernek áll jól, elsősorban a komolyzenének. -
#16939776
törölt tag
Nem a Mastering szükségességét és a hangmérnök munkáját kérdőjeleztem meg, ő valószínű tudja hogy mit akatrt elérni... De utólag ne csináljunk semmit azzal a komplett sztereo sávval, főleg ne valami 1usd-s plugin-nal ami még egy db ének sávon a sem képes rendesen ellátni a funkcióját.
Most ugye nem azt akarod mondani hogy a forrás és a füles erősítő közé dugsz egy mezítlábas kompresszort, beállítod és élvezetesebb lesz a zenehallgatás, bármivel?!
Hallgatok élő Jazz-t mikrofonozás nélkül és nálunk is van minden évben két nap, amikor jobbnál jobb(nem kommersz) külföldi előadók jönnek. Na ott olyan dinamika van a hangszerben, amit ha megölnénk ilyen szintű belepiszkálással akkor kb.: lehúzhatnánk az egészet a WC-n.
-
válasz
#16939776 #39 üzenetére
Nem akarsz 24dB dinamikájú könnyűzenét (beleértve a jazzt is) hallgatni. Hidd el, tudom. Ott nem a zenét hallgatod, hanem a zenész folyamatos bénázását. Kompresszor nélkül minden zenész béna. Ha a füledet a húrok mellé tolod, az se lesz kellemes. Márpedig a mikrofon pont ilyen hangokat vesz fel. Azon kívül a kompresszor kiemeli a húrok zengését, lecsengését, rezonanciáit, felhangjait, ami kerekké, egésszé teszi a zenét. Az egyértelmű, hogy nem kell 6dB-re összenyomni mindent, de egy egészséges 10-12dB fölött egyszerűen nem lesz jó a végeredmény. A 12 dB-hez is rengeteg kompresszort kell használni, a kompresszor nem ellenég. Egyszer rendezünk egy ph fejhallgatós találkozót nálunk, és a kétkedőknek megmutatom, hogy miről beszélek.
-
#16939776
törölt tag
Nem Hi-res/veszteség mentes tömörítést kell előtérbe hozni, hanem helyben fejbe lőni azt aki mastering után "jószándékból"/tudatlanságból ráenged valami kompresszálást/processinget a felvételre és úgy terjeszti.
Kellene egy pár ms "mérőjel csomag" a file-ok elejére, amiből a lejátszó program meg tudja mondja a usernek hogy manipulált a file, így köze sincs ahhoz a minőséghez amit az előadó és a hangmérnök ezen néven kiadott a kezéből. Try again!Amíg nem lépnek ebbe az irányba a kiadók, addig nem lesz igény semmire, megy a kompresszor orba-szájba hogy az utcazajban mindent lehessen hallani, és le van sajnálva az, aki nem 24dB dinamikát vár egy 96K/24bit es- felvételtől, és igénye lenne rá, hogy ki lehessen venni, hogy a főhős milyen hangokat fog le a gitárján, netán azt is milyen gitáron játszik...
-
válasz
Döglött Róka #36 üzenetére
Tudod, mire fizess elő inkább? Tidalra. Ég és föld a Spotifyhoz képest. Rögtön vicc kategóriába süllyed a spoty, amikor megszólal a Tidal. Nem kell semmiféle hires, meg egyebek.
-
Döglött Róka
veterán
Olyan zeneket hallgatok, amik nincsenek ilyen formatumban. Nem koltok szazezreket hifire mert otthon nem hallgatok zenet, inkabb csak keverek. Hallottam millios berendezest SA cd-vel, akkor jottem ra, hogy szarok az egeszre jo lesz nekem az mp3 arra, hogy utazas kozben legyen valami kellemes zene. A usb-s kulso midi kontrollerem is csak 48kHz-et tud es elo vagyok fizetve spotify-ra mert kenyelmes.
De igenytelen vagyok es milyen rohadt kenyelmes, mint itt vinnyogni hogy jajdeigenytelen mindenki mas!
-
ROBOTER
addikt
Ezen az alapon a homeopátiáról is írhattál volna, kb. annyi köze van ahhoz, amit én írtam.
FLAC egy veszteségmentes tömörítésű hang-fájlformátum. Tartalmazhat Standard 16bit/44.1KHz tartalmat és nagyobb felbontásút. A cikk csak érintőlegesen szól erről (hiszen ha a forrás nagy felbontású, csúnya dolog lenne elrontani egy veszteséges tömörítéssel). A SONY High-Res felsorol 6 veszteségmentes formátumot, kikapcsolhatnád az agyadból a FLAC-ot:
•DSD(DFF). Direct Stream Digital-DFF is the professional, uncompressed 1-bit format used in recording and mastering Super Audio CDs.
•DSD(DSF). Direct Stream Digital-DSF represents a PC-friendly version of 1-bit DSD used to burn files onto DVD.
•WAV. The Waveform Audio File Format captures music as uncompressed, linear PCM and is a mainstay of computer audio.
•AIFF. The Audio Interchange File Format also records uncompressed, linear PCM and was developed by Apple.
•FLAC. The Free Lossless Audio Codec saves space by compressing files while maintaining 100% bit-for-bit accuracy during playback.
•ALAC. The Apple Lossless Audio Codec also maintains 100% bit-for-bit accuracy while saving storage space.Ezt részletesen leírtam, erre valami totál süketséget válaszoltál, aminek köze nincs ehhez.
Mellékesen azért ne essünk át a ló túloldalára, a 128kbps és a 320kbps MP3 között elég durva különbség van, popzenei tartalmat hallgatva (valami viszonylag telített zenét) te sem fogod a buszon megkülönböztetni a 320kbps MP3-at a FLAC-tól.
-
Nem volt, de hallgattam már (AKG K 490 NC-t). És lehet hogy beleavatkozott a zenébe a hangminőség rovására, sőt biztos, de még mindig simán verte a telefonokhoz mellékelt headset-ek hangminőségét.
De akkor felejtsük el egy pillanatra az noise cancelling-et, hiba volt felhoznom, mert most ezen lovagoltok, és közelítsük meg másik oldalról a dolgot.
Ha valaki azt kérdezné tőled, hogy mivel tudná jobb minőségben hallgatni a zenéit, akkor mit ajánlanál neki a következő felvetései közül:1. FLAC-képes mobil lejátszó + fejhallgatóerősítő + zárt fejhallgató (Fiio X1 + Fiio E11K + AKG K550 ~95eHUF)
2. Hi-Res plecsnis márkás bluetooth speaker (Sony SRSX9 ~210eHUF)Most komolyan, te a kettő közül melyiken hallgatnál szívesebben zenét?
Mivel tud többet egy Hi-Res plecsnis drága eszköz egy jól összeválogatott lejátszó+erősítő+fejhallgató/hangfal kombónál?Erre akartam rávilágítani! Hogy ez az egész Hi-Res plecsni a Sony részéről egy marketing bullshit.
-
Már be haragudj, de ez a hires az abszolút sznobizmus. Megfelelő körülmények nélkül semmi értelme, de azért kell, mert [random dicséret].
Utcán? Igen, hülyeség, csak a helyet foglalja. A T70-emen sem hallgatók utcán, utazás alkalommal hirest, mert minek.
Volt már nc fülesed? Nekem van. Az nem a hangminőségről szól, hanem a hallgatóságról.
-
Jó, akkor mivel senkinek nincs otthon süketszobája, ezért gondolom senki se hallgat FLAC-t. Senki a világon. Hisz nincs értelme süketszoba nélkül.
Mondjuk összeraknék egy Fiio X5 + Lars & Ivan THA-8x + Beyer DT990 kombót (most bele ne kösstetek, beírtam 3 eszközt, ami épp eszembe jutott), akkor is hülyeség 24bit mélységű audiót hallgatni rajta, hisz behallatszik az utcazaj, úgyse hallom meg a különbséget?
Úgy támadtok rám, mintha nem lenne semmiféle átmenet a telóról headsettel hallgatott mp3 és a többmillás SACD-lejátszó+erősítő+high-end fejhallgató kombináció között.
Na ne röhögtessetek már!
Én mindössze annyit akartam mondani, hogy az az átlag-felhasználó, aki egy kicsit is igényesebb a hangminőségre - értsd: nem éri be a valami fos minőségű mp3-mal - az eddig is meg tudta oldani, hogy relatív kis beruházással egy kicsivel jobb hangminőségben (mondjuk FLAC formátumban) tudja hallgatni a kedvenc zenéit otthon (vagy akár út közben is).
És ehhez nincs szükség 700$-os Sony bluetooth speaker-re!
Annyira bírom, mikor az sznob audiophile emberek meg akarják a kevésbe avatottaknak mondani, hogy a jobb hangminőség elérésére tett szánalmas kis próbálkozásuknak semmi értelme, mert úgyse hallják meg, mert félmillás rendszer alatt csak zörgés meg zaj van...
Ahelyett hogy bárorítanák inkább az embereket, hogy ne érjék be a gagyival, és törekedjenek jobb forrást, jobb eszközöket használni, amikor zenehallgatásra kerül a sor. Kezdve akár egy jó hordozható lejátszóval és egy zárt fejhallgatóval.
-
ROBOTER
addikt
Az mp3/FLAC a veszteséges/veszteségmentes tömörítésről szól.
A High-Res pedig a magasabb mintavételi frekvenciáról és a finomabb kvantálásról (amit persze elsősorban veszteségmentesen lehet kihasználni, így kapcsolódik a fentihez).
A Noise-cancelling önmagában brutálisan beleavatkozik a hangminőségbe, ugye nem gondolod, hogy azon fogod meghallani a 16 bit és a 24 bit közötti különbséget (egy buszon/repülőn utazva)?
-
És miért házimozi erősítőt használsz zenehallgatásra? Meg pláne egy füles meghajtására? Ez olyan, mint szamuráj karddal uborkát hámozni. Lehet, de minek.
Ha hi-res zenét akarsz hallgatni, akkor dedikált SZTEREÓ elektronika, ami lejátssza, meg egy SZTEREÓ DAC, meg egy füles/fejes erősítő. Így hajtsd az AKG-t és akkor jobb eredményt érhetsz el viszonylag olcsón is.
De csak szvsz.
-
nyunyu
félisten
Szvsz ott a probléma, hogy az átlagos emberek átlagos zenehallgatási megoldásai (telefon/füles) konkrétan nem sokat profitál a Hi-Res audio képességeiből.
Egyaltalan van olyan erosito+hangfal kombo, ami 200k alatt kihozza a kulonbseget?
Pl. hiaba dugom ra az AKG K242HD-t a 24bit/192kHz-t tudo Onkyo 508-ra, meg teszem be mondjuk a DSotM SACDt, rosszabbul szol, mint a tizzel regebbi Onkyo 474 erosito ugyanazzal a fulessel CDrol.
Ugyanis Onkyo fejlesztes helyett azzal foglalkozott, hogy meg tobb featuret irhassanak ra a prospektusra, kozben a hangminoseg valahogy elsikkadt.
Botranyosan rossz a fules kimenete, szabalyosan faj, ha rendeltetesszeruen hasznalni akarom az AKGt. -
PuMbA
titán
Ezért szól olyan rosszul a Sonic Highways
Teljesen érthetetlen, hogy mi akar ez lenni.
-
wolfman
veterán
És mióta popsztárok Foo Fighters-ék?
-
Noise-cancelling headphone?
Út alatt meg nem feltétlenül az autóval való közlekedést értettem, hanem buszt, vonatot, repülőt.
És ha pl. van egy lejátszód ami kezeli az FLAC-t (Sansa Clip+), meg mondjuk egy viszonylag jó zárt fejhallgatód (Shure SRH440), akkor mi a francért hallgatnál mp3-at??? -
"nagy teljesítményű hangélmény" Hogy mi a frász?
-
Áhhh, sírok, óriási!
Szerintem aki elég igényes arra, hogy milyen minőségben hallgat zenét "út közben", az eddig is megoldotta, hogy olyan mobil lejátszót szerzett be, ami boldogul valamilyen veszteségmentes audioformátummal.
Az átlagembert meg úgyse lehet meggyőzni arról, hogy legyen igényesebb, és adjon több pénzt a jobb minőségű zenéért. Elég neki a mobilja meg az mp3. -
mepet
addikt
Nekem volt hasonlóhoz szerencsém, és tanúsíthatom, igen, ez tényleg ennyire körülményes volt. Annyit tennék hozzá, hogy a jelenlegi iPod-om sem sokkal jobb, könnyen lehet, hogy még problémásabb, mint a régi sony volt...
Lassan veszek inkább egy discman-t, aztán tőlem fejlesszenek, amit csak akarnak...
-
"persze, hogy a FLAC-ot, meg a WAV-ot. meg a többieket."
Persze?... A SONY-ról van szó, akiknek rendkívül nagy gyakorlatuk van abban, hogy teljesen feleselegesen erőltessék a saját, semmivel sem kompatibilis formátumaikat (ennek a csúcsát azok a Sony "mp3 playerek" képviselték, ami csak ATRAC-ot játszottak le és Memory Stick kellett beléjük) - aztán nézzenek nagy szemekkel, hogy miért nem fogy a portéka (érdemes elolvasni pl. ezt az amazonos ötcsillagos értékelést - ezek után szerintem mindenki nagy ívben elkerülte volna ezt)
-
De miért kéne nekem pont drága Sony terméket vennem, mikor a "filléres" Sansa Clip+ is lejátsza a FLAC-t?
-
ROBOTER
addikt
Szerintem ettől jóval messzebb nyúlik a probléma: a minőségi zenehallgatáshoz idő kell, odafigyelés, csend stb.
A kocsiban szólhat a High-Res is, ha közben beszűrődik a zaj, a közlekedésre figyelsz és a gépkocsi akusztikai viszonyai nem teszik lehetővé a minőségi zenehallgatást. Nagyon kevesen szeretik annyira a zenét, sőt nagyon kevesen engedhetik meg maguknak, hogy leüljenek egy sztereo hangdoboz elé, mindent kizárva arra a pár percre vagy órára.
-
ROBOTER
addikt
Nem jelent (fájl)formátumot. A műszaki paraméterre jelent kritériumot, a fájlformátummal csak a veszteségmentes (vagy kis veszteségű) tömöríthetőség miatt van kapcsolatban. Ha később jelenik még meg új hangtárolásra szolgáló fájlformátum, az ugyanúgy hordozhat Standard és High-Res tartalmat.
-
Cifu
félisten
A már eddig is jelenlévő formátumokat, .DSD (DFF/DSF), .WAV, .AIFF, .FLAC és .ALAC. A lényeg a 24bit/96kHz...
@mepet: Szvsz ott a probléma, hogy az átlagos emberek átlagos zenehallgatási megoldásai (telefon/füles) konkrétan nem sokat profitál a Hi-Res audio képességeiből. Lehet igényességről beszélni, de ha meghallja egy átlag felhasználó, hogy mennyit kellene kiadnia egy normális fülhallgatóért, hogy értelme is legyen, élből legyint az egészre...
-
mepet
addikt
válasz
twollah1976 #5 üzenetére
De ha nincs marketing, és az emberek sehol, soha nem hallanak magasabb minőséget, akkor mitől is lesz igényük rá? Szerintem pont, hogy nyomassák csak a reklámot, ha a világon 3-mal több igényes ember lesz, akkor erkölcsileg (tehát nem anyagilag) már megérte.
-
válasz
twollah1976 #5 üzenetére
Feleslegesnek nem tartanám, csak magát a jó minőséget kellene szerintem először megmutatni, hogy az emberek meghallják, hogy milyen is az.
Így megteremtődne az igény a jobb hangrendszerekre is.
De ez csak ötletelek.
(#6) Iscariah:
Szerintem bármi, ami CD felbontás feletti, azt már annak merik nevezni (kb. a 24bit-es felvételeket már annak hívják, bármilyen sűrű is legyen a mintavétel).
-
Apollyon
Korrektor
Itt most a "Hi-Res audió tartalom" valami új formátumot jelent, vagy a már eddig is jelenlévő, egyébként kiváló formátumok valamelyikét? (WAV, FLAC stb.)
-
ROBOTER
addikt
"és akkor még a CD felbontása is elég lenne"
Egyetértek. A jó és rossz hangmérnöki munka, valamint a CD Audio formátum jó és rossz kihasználása között 100-szoros a különbség élvezhetőség szempontjából, mint a CD és High-Res között.
Sőt, a valós, nem divatból vagy sznobságból táplált igényt is csak ezen az úton lehet megteremteni/visszahozni.
-
Az emberek nagy része azt sem tudja, hogy a CD milyen felbontású, nem hogy a Hi-Res felvételek. És megint csak az emberek nagy részének fogalma sincs arról, hogy hogyan/mivel lehet ezeket a felvételeket lejátszani. (Win10 ezen majd segíteni fog mondjuk...)
Én a Sony helyében inkább a stúdiókat kényszeríteném arra, hogy normális masterelést készítsenek (pl állítsanak fel egy kvázi szabványként felfogható ajánlást a jó minőségű masterelésre) és akkor még a CD felbontása is elég lenne.
Csak megint előjön az, hogy a legtöbb embernek nincs is olyan eszköze otthon, ami meg is tudja mutatni a jobb hangminőséget.
-
#06658560
törölt tag
Mióta van digitális terjesztés, miért is van bármilyen akadálya annak, hogy SACD-nél gyengébb minőségben tároljanak és terjesszenek bármilyen anyagot is, pláne online?
Új hozzászólás Aktív témák
- Trollok komolyan
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- League of Legends
- Elektromos autók - motorok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- iPad topik
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- Eladó Intellivision multikártya 130 játékkal. használati utasítás és játéklista Opció-ovarlaykártyák
- Nikon z 20mm f/1.8 S Újszerű!
- Eladó egy remek állapotban lévő Google Pixel 9 telefon + az eredeti tokja
- újszerű iPhone 13 Pro Max 128GB graphite grafit független Apple
- újszerű Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49 mm-es titántok 3 év garancia ajándék extra szíj
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3126, 98% Akkumulátor
- SanDisk Extreme Portable 8TB (SDSSDE61-8T00-G25)
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3389, 94% Akkumulátor
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő (használtak) (ELKELTEK)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest