Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek szimplán driveres dolgok. Mindenhol egy relatíve kis csapat dolgozik a Linux támogatáson. A korlátozott büdzsé miatt mindenki máshova rakja a fókuszt, mert mindenre egyszerűen nincs erőforrás és pénz.
Maga az OpenGL is egy mostohagyerek a játékoknál, mert Windowson alig használják, így a támogatást is ennek megfelelően csinálják. Lásd API szinten az új DX-re azonnal vannak driverek, az új OpenGL-re meg hónapok, vagy évek múlva. Pedig minden legalább DX11-es hardver jó az OpenGL 4.4-hez.Nagyon érdekes egyébként az is, hogy az AMD az OpenGL driverekben csak egy tesszellátort enged használni. A Hawaii-ban hiába van négy, csak egy setup motor aktív. Ezt nagyon könnyű lenne megoldani, de zéró program használná, így inkább nem költenek rá.
-
Prof
addikt
Persze hogy egyedi, de OpenGL-en mukodik !!, ami azt mutatja megse a driver szar.
Vagy legalabbis bizonyos reszei jol mukodnek, amit a Furmark hasznal.Gyanitom az OpenGL implementacio linuxon kicsit bonyolultabb mint, hogy megnyitom az OpenGL render device-t azt hadd szoljon.
A siralmas tobbi eredmeny lattan szerintem egy kupac OpenGL feature szoftveresen fut.Persze mindenki orulne jobb AMD driver-nek az biztos Linux ala, csak az nem kerdes minek orulne a tobbseg jobban +1% fps-nek COD aktualis XX. reszben DX11 alatt, vagy gatyaba razott AMD linux drivernek.
En drukkolok a SteamOS-nek, mert a koncepcio plane Mantle-val kiegeszitve nagyon utos kombot eredmenyezhetne egy A8-as Kaveri-vel Wii-meretu pici hazban. (csak hat ahhoz meg eloszor meg kene jelennie, drivereknek fel kene nonie, egyaltalan Mantle-nek ki kene jonnie, tobb linux native cim, +2133+-os memoriaaraknak csokkeni kene). Sajnos tul sok a ha, mig egy Xbox360/PS3-at amire sok jatek van mar utanadvagnak a PC aranak toredekeert.
-
Prof
addikt
válasz
julius666 #88 üzenetére
Hat baromira furcsak a teszteredmenyek. A Furmark-ban laposra veri a 770 NVidia-t a 290, mashol meg a 650-es is laposra veri a 290-et. A Kaveri meg majdnem hozza a 650-es NV szintet.
Nagyon kivancsi lennek az AMD GPU a tobbi tesztben hany szazalek kihasznaltsagon ment. Linux reven meg azt is feltetelezem, hogy akar 2D orajelekrol se kapcsolt at 3D-re.Most akkor a Furmark mit hasznal, nem OpenGL-t? Mert ha azt, akkor valhogy a tobbi program nincs rendesen megirva
-
-
janos666
nagyúr
válasz
julius666 #91 üzenetére
Viszont valahol mégis így van értelme tesztelni, hisz Windows-on gyakorlatilag minden játék DirectX (de még munkára szánt programnál sem ritka ez manapság + még multiplatform böngészők is használhatnak Direct2D-t, stb), esetleg pár benchmark és egy-két Carmack cucc jön (jött) néha OpenGL-el. Linux-on meg ugye DirectX egyáltalán nincs (esetleg részlegesen Wine alatt), így érdemben oda csak az OpenGL marad. Így szerintem az OpenGL drivereknek inkább Linux alá van (lehetne) jelentősége.
Próbaképp felrakom a Dark Athena-t, megnézem pár év után működik-e már végre.
-
julius666
addikt
Mondjuk az igazsághoz az azért az hozzátartozik, hogy ezek linuxos tesztek, Abu meg amiket linkelt valszeg Windowsosak. Viszont a bináris driverek szerepelnek a tesztben, ezeknél a trehányságon kívül nem sok minden indokolja, hogy jelentősen eltérjenek kódban/sebességben a Windowsos társaiktól. Mire az AMD-s linuxos driverek egy GPU generációnál igazán használhatóvá válnak, addigra gyakorlatilag kivonják a piacról a modelleket. És az a szomorú, hogy ez nem vicc.
-
janos666
nagyúr
-
julius666
addikt
Ő drivereik = ő cuccaikat meghajtó driverek. Egyébként nagyon sokkal járulnak hozzá a kódhoz, nem arról van szó, hogy "pár dollárral megdobják a közösséget", hanem a MESA inteles backendjét lényegében inteles mérnökök írják.
#82: Az Intel IGP-k addig szoktak szepen muzsikalni amig nem akarsz jatekot, kompatiblitast csak eppen, hogy kepet, max videot lejatszani
Oké, de az AMD-nek még ez se megy.
Egyébként ha már OpenGL vita, friss ropogós teszt: [link]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
julius666 #80 üzenetére
Ők pont nem írnak drivert Linuxra. Open source projekteket támogatnak. Ez az egyik baja a Valve-nak is, mert azokba nem tudnak zárt technológiákat rakni a kötelező nyíltság miatt, így pár SteamOS-re írt játék meg sem mukkan azokon a drivereken. Ezért kérte meg a Valve a fejlesztőket, hogy a zárt technológiákat vegyik ki a Linux portokból, mert a MESA driver nem tud semmit kezdeni az S3TC-vel például. Nincs esély a támogatására sem, mert ha még ki is fizetik a licencet, akkor sem lehet az S3TC kódját nyilvánosságra hozni, innen meg borul az open source.
Valszeg a Valve még győzködi őket a gyári támogatásról, de nem hiszen, hogy túl sokat akarnak erre áldozni. Egyszerűbb pár dollárral megdobni a közösséget. Az OS bebootól a többi meg a fejlesztő dolga.
-
PLuhiX
csendes tag
Na végre.
-
-
xtremez
aktív tag
Rage problémája azóta már meg van oldva ? Annak idején elég pofátlanságnak tartottam mind az id és az amd felől, hogy szartak az egészre. Nem premierkor vettem meg hanem 2-3 honappal később de még így se tudtam vele játszani..
-
Dr.FantastiK
őstag
Minden a Penz korul forog. Ha lenne rajta 'tetemes' haszon a Linuxhoz is keszitenenek normalis drivereket.
Csakhogy senki nem azert vesz 50-250 ezres videokartyat hogy Linux alatt 'hasznalja' //vagyis kinlodjon vele.
-
Prof
addikt
Bocs a szarkazmusdetektorom faradt. Ha igaz amit irsz, akkor viszont nagyon felreertettuk kolcsonosen egymast.
Probald ki vegyel mondjuk 100 objektumot (akar kockat) es ezekre irj tetszoleges transzformacios kodot, mind DX es OpenGL-el. Nezd az orat mennyi ido kell hozza. (ne az FPS-t, mert az nem kerdeses melyik a gyorsabb - nem azert izzadnak a Tegra chipek se egy tabletben, mert a Java wrapper olyan hude hatekony)
A fejleszto-tervezo ideje az egyik leglenyegesebb eroforras. A hardver ahhoz kepest kismiska. Amelyik ceg ezt figyelmen kivul hagyja az elobb-utobb lehuzhatja a rolot. (hacsak nem indiai, kinai cegrol van szo
)
Tobbek kozott ezert is van meg mindig szarban az AMD, ha maskepp lenne az Intel foghatna a fejet erosen a Kaveri lattan. -
Dilikutya
félisten
Így van. Pár éve egy sima BIOS cserével elő lehetett állítani a PC-s Radeon-ból a Macintosh verziót.
Legalábbis a Radeon 8500 idejéből még emlékszem rá, akkoriban még floppy-ról flesseltük a magasabb órajelű BIOS-t a kártyára. Aztán meg vakon, előre papírra leírt parancsokkal vissza a régit, ha túlhúztuk, és elment a kép.#66 Tényleg, Quadro-t is lehetett csinálni BIOS cserével, legalábbis homályosan rémlik. Vagy az a Fire GL volt?
-
Prof
addikt
Azert jokor voltak jo helyen a Cuda-val, meg mindig sok render motor szereti es csak emiatt vettek NV kartyakat tervezesre. Meg hat azert a Tesla-k bizony fincsi kartyak, csak rohadt dragak. Ezekbol el az NV gyakorlatilag. (ertsd eltolva, lebutitva eladja desktop piacra is oket + profi piac)
Addig volt szep a CUDA-s elet amig lehetett Bios cserevel Quadro-t csinalni
Aj a regi szep idok mikor meg szorzozar se volt a procikon semmilyen kategoriaban
-
Prof
addikt
Na persze maganak irja, ugy ahogy minden OEM adja a sajat brand-es driveret lol.
Jol is nezne ki az AMD ha kiadna a forraskodot es nem maga adna az OSX-hez drivert, mar reg megszunt volna a ceg.
En is csinaltam 12 fele cegnek eszkozmeghajtot, ami kivulrol 12 fele kulon drivernek tunt megis 99%-ban ugyanaz volt az osszes.Ahogy a csoda only for Macintosh AMD kartyaik EPROMja se egy nagy csoda, csak tripla aron adjak oket, amiert megemelem a kalapom a penzugyi es marketing zsenieik elott
Amugy az OpenCL-el egyetertek, mutatja, hogy nem hulyek dolgoznak az Apple-nel se tudjak mi a jovo.
-
Prof
addikt
Latom sose fejlesztettel meg OpenGL-re, se DX-re semmit
Es igen elolvastam a cikket es tudom milyen topicba kommentelek.Ha mindezt a kedves tanito szandekot megteszi 10 eve az NV, meg megis emelem a kalapom. De most egyertelmuen a kenyszerpalya mobil+ steam masina (linux) miatt nyomjak.
-
Raysen623
addikt
De nagyon oda vagy az NV töketlenkedésével! Évek óta gyakorlatilag semmit nem csinálnak érdemben, csak reagálnak a konkurensek kihívásaira...Szép ha temeted máris a MANTLE-t, de jobb ha tudod ezzel elásod a jobb minőségű PC-s játékokat már előre, ami egyet fog jelenteni: jobban fognak érvényesülni az új konzolok (egyszerűen jobban megéri fejleszteni rájuk, a PC-s portok meg hányadékok lesznek). Ugye nem kell mondani ki gyártja a két legelterjedtebb konzol hardverét? Naná hogy nem az NV és az Intel!!!
Arról már nem is beszélek, hogy egy olyan valamit temetsz ami még nem megy élesben, viszont már láthattunk konkrét teszteredményeket, amiből minden kiderül kivéve egy dolgot: nem lesz eltemetve a mantli, tehát rosszul gondolod, amit gondolsz... -
Nem nagyon vagy tisztában a technológiákkal látom. NV-nek felesleges saját API-t írnia, mivel technológialiag nagyon fejletlen. Erőben nem, de technológiában, észben igen. (Az új architektúrája már előrelépés lesz. Remélhetőleg.)
Egyszerűen nem tudna hozni vele olyan gyorsulást, ami miatt megérné pénzt és időt fektetni saját API-ban.
Még a DX elvárásait sem tudja néhány esetben teljesíteni...
AMD néhány játékfejlesztővel azért lépte ezt meg, mert egy előremutató, sokkal fejletteb architektúrájuk van már évek óta és látták, hogy a MS nem fejleszti a DX-et, hogy ezeket a technológiákat, hardverük képességeit kihasználhassák mind a userek, mind a fejlesztők. Azért nem, mert a többiek architektúrális elmaradása miatt nem látták értelmét.
NV csak erősködik egy elavult, régi architektúra emlékeivel, de tulajdonképpen lehet mondani semmi tényleges fejlődést, semmi újat nem mutat fel. (Ez a Maxvell-lel változik hála isten.) Ezáltal húzva vissza azt a fejlődést szoftverres oldalon, melyre máshol már van alkalmas hardver.
Ezt megunták és léptek egy Mantlésat. Már látszik, hogy felpezsgett a szakma, az elmaradottak is. Sajnálatos, hogy egy saját API elkészítése kellett ehhez. Ha előbb-utóbb levesbe megy a Mantle, akkor is AMD-nek köszönhetjük a majdani eredményt. Megtörtént az ébresztő seggberúgás. Örülök neki. -
janos1988
addikt
Aha nvidia. Eddig jó volt a directx, most, hogy lett konkurencia rögtön sztároljuk az opengl-t.
-
smkb
őstag
Pénz beszél... Intel ha akar, a saját igp-jéhez, olyan szintú OpenGL drivert ír/irat, amilyet nem szégyell. Csak kizárólag pénz kérdése, hogy akar e bele invesztálni vagy sem. Nem akkora csoda egy driver írás, ha van pénz a know how-ra. Intelnél meg pénz van. Itt nem köti a kezüket semmi, mint egy licenszelt igp esetén.
-
Lomha 8V
addikt
A jó öreg OpenGL. Én nem vagyok útjában semmilyen fejlődésnek, úgyhogy hajrá.
-
smkb
őstag
Jött ami várható volt, ami miatt sem az Intel sem az NV nem rittyentette tele a gatyát a félelmetes, mai napig csak híerk szerint világmegváltó mántlitól... az Intel és NV viszi a vga piac legalább 80%-át(dvga-ban NV 60+, NV 40-). Intel is rágyúr majd inkább az OGL-re, az AMD meg továbbra is ott lesz ahol a part szakad, továbbra is ppt-zgetheti a soha be nem váltott vízióit, meg fikcióit. Lehet szembe pis@lni a széllel,de a baj csak az, hogy az AMD kb egy hurrikánt akart szembe h.gyozni. (Ne feledjük, az MS sem repes egy ilyen mántlikától, ami az OS szolgáltatásait akarja megkerülni). Simán kihúzzák alóla megint a talajt. A Steam meg ugyancsak OGL felé menetel, így eléggé meg van ásva a mántli sírja.
-
Előbb-utóbb glide reloaded green edition lesz ebből, már látom.
-
Prof
addikt
Es hirtelen a foldbol kinonek a magasszintu profi OpenGL, nem DX alapu jatekfejleszto eszkozok szerinted?
Ahogy a hozzaerto programozok is? Nem hiszem, meg akkor se ha a mobilos platform kapcsan ott a sok OpenGL ES cim.
En szeretnem a legjobban ha nem lenne platform fuggo kod. Akkor nem lenne a PC jatekok fele szar mobil/konzol port.Ahogy gbors irja az egeszben a legjobb, hogy megint az AMD Mantle-s lepese miatt lesz verseny fejlodes, valtozas. Az Intel, Nvidia lassu/lefizetos/atnevezos fejlesztesi terven kenytelenek lesznek valtoztatni
-
tetszik a hír - bíztam benne, hogy a Mantle-nek lesz egy ilyen irányú hatása is. most már szépen rajta van mindenki a kényszerpályán - az nVidia már elkezdett lépni, a nagyobb stúdióknak valamerre el kell indulni, ha nem akarnak lépéshátrányba kerülni, Khronosékon is nagyobb lesz a nyomás, ha menet közben erős feloldandó limitációba futotnak a felek, és vélelmezem, hogy a Microsoft sem fog sokáig csendben tűrni. érdekes módon most majd lesz pénz az OGL "felfedezésére"
-
-
Prof
addikt
Nem teljesen ertem mit akarsz mondani. A kovetkezo AMD, ATI VGA-kat hasznaltam eddig huzamosabb ideig (Ati9700Pro, 2900PRO, 6950, 5870, 5770, 7850).
Nv kartyak: Nvidia Riva128, Gef2 MX400, Gef3 Ti200, Gef4 4200, Gef4 Mx 440, Gef Fx5200, Nv8500, 650M.
(ezek fele kb. rovid ideig volt meg)Az hogy par jatek szarul irnak meg nem az AMD sara, hanem a dilletans fejlesztoe aki figyelmen kivul hagyja a hivatalos specifikaciot..
Ahogy nem az MS sara ha a szarul megirt driverek miatt fagy szet a Windows. Ettol meg a laikus az MS-t es az AMD-t szidja.Az hogy a RAGE, mint egyik legnagyobb NV barat Carmack fele ipari hulladek, hogy megy senkit nem erdekel
Allitom ha meg tovabb Nvidia optimalizalnak rajta egy AMD VGA-n el se indult volna egyaltalan, nagy felirattal "NVidia card required to play, because the lead dev got a green Porsche to make this possible".
Tudom hog ya szomszed fuje mindig zoldebb, de ha kiprobalnad mindegyik fuvet akkor latnad csak a valosagot. En probaltam mindet
-
TTomax
félisten
Aha,csak kár,hogy én ebből semmit nem vettem észre pl amikor a Riddicket játszottam...
jahh meg a RAGE sem játék az elmúlt évekből... jó dolog,hogy sokat tanulsz a PH!-n,csak akkor van a gond ha olyan emberrel találkozol aki onnan jön ahová te mennél...
(Egy "elégedett" ati user) -
Prof
addikt
Nezd szepen vegig az AMD driver historyt, Intel es NV-vel osszevetve es meglatod, hogy mennyire okafogyott a kerdes. Jatekot az elmult evekbol kb. szinte nem fogsz talalni Windows-on
Szerinted viccbol rak az Apple AMD VGA-kat az iMac-be, mert olyan hulladek az OpenGL tamogatasa?Tudom, tudom az Apple egy sutyo kis world No. 1 brand, akiket csak a hulladek gyartas erdekel es a minoseg, felhasznaloi elmeny nem
. Bar szerintem ezzel sokan vitatkoznanak.
Ha OpenGL akkor munka -> tervezes.
-
Prof
addikt
Ha megnezed az elmult X evet mindig az AMD jart elol az OpenGL-el. Minden tekintetben (azonos kategorian beluli fps, legujabb specifikacio implementalasa stb.)
Az hogy a Linux-ra (es kulonosen annak 1000fele valtozatanak supportjara) nincs eroforrasuk az egy dolog.
A legnagyobb jatekstudioknak sincs ra.Amugy atkene nevezned a nick-edet AMDhater-re mert sokszor kb. annyira vicc amit muvelsz mint Atti az AMD oldalon.
-
janos666
nagyúr
Van most egy olyan rossz májú érzésem, amit nem tudok félretenni, csak leírni, hogy ha az nVidia állt volna elő ősszel egy saját új grafikus API-val, és most az AMD beszélne arról, hogy megfelelő módon használva bőven elég jó az OpenGL is, csak DirectX-el van gond, akkor teljesen más hangnszínt vett volna fel a cikk.
Talán valami olyasmit olvastam volna, hogy megmenekültünk az nVidia iparágbomlasztó és felhasználóellenes gyártói szabványától, amit az nVidia akart lenyomni a programozók torkán, mert az AMD szerencsére feltárta a szemüket, hogy nincs akkora szükségük a GreenAPI-ra, a céljaikra kellően megfelel a nyílt OpenGL szabvány is, csak meg kell tanulni használni, amiben ráadásul szívesen segítenek is. Világ grafikus programozói és játékostársadalom megmentve.
Nem így kezdődne, hogy "na jó, el kell ismerni, hogy bizonyos szempontból és bizonyos dolgokban tényszerűen igazuk van", hogy le sem kell írni, mégis azt érzi az ember, hogy ott van egy "na de", aztán a cikk legvégéig keresni a poént, hogy mi is ezzel a baj, aztán ha nem találja, az érzés akkor is vele marad.
Egy Radeon tulaj.
-
jocomen
aktív tag
Ez a bosszú a freesync-ért
Ha nincs mantle, az nv-t se érdekelné a téma. De meglátjuk, h a baráti kiadók, mint pl. ubisoft, támogatják-e majd (feltéve, h nem kapnak zsebpénzt az ms-től is), különben csak szájtépés, h minél több támogatót elvonjon a mantle-tól, aztán sorsára hagyja. -
Cathulhu
addikt
Az AMD kitalalja a Mantlit, az nVidia kenyszerbol elkezdi nyomni az openGL-t. Valve is elkezdi nyomni az openGL-t a linux miatt. AMD kenytelen lesz rendes openGL drivereket irni. Meg a vegen az AMD akaratan kivul elinditotta a linuxos openGL-es jatekok szekeret
Vicces es szep tortenet lenne, amit leginkabb az MS szivna meg
-
vicze
félisten
válasz
Meteorhead #24 üzenetére
Szerinted a "felhőben" Linuxon fut a Windowsos játék?
Szeretem ezeket a romantikus elképzeléseket.
Mondjuk legyen VMWare a platform. (Lehet bármilyen virtualizáció, talán Xen a legolcsóbb.)
Egyszóval felhős játék esetén te belépsz elindítod a kis kliensedet kiválasztod a játékot és tölt.
Háttérben elindul (vagy már fut, de az pazarlás) egy Win7 VM amiben az adott játék van a ESX clusteren, foglal magának vCPU-t, vRAM-ot, meg egy vGPU-t a poolból, a script becsatolja a win profilodat, elindítja a játékot, és a VM-ben lévő "szerver" progi meg szépen lestreameli hozzád a játék képét. (magic)
Az hogy a kliens magát a képet hogy milyen módon viszi át az már elég változó, rengeteg megoldás van, pl. lehet csak egy tömörített videó streamet kapsz. -
Dr.FantastiK
őstag
Nem is lenne baj ha vegre a DirectX -et hanyagolnak vegre az OpenGL javara.
-
pakriksz
őstag
Végre egy jó dolog az NV-től, bár van egy tippem, hogy a GL_NV kezdetű kiterjesztésekre próbálja ösztönözni a fejlesztőnek, nem a GL_ARB-re
Vesszen a microsoft hulladéka, tényleg jó lenne már ha a legnépszerűbb API olyan lenne amit hozzáértők fejlesztenek, nem olyanok akik a lefizetésekhez értenek csak, egyébként is elég fura ha a farok csóválja a kutyát, fordítva kéne. -
válasz
Meteorhead #24 üzenetére
Szerintem ez is a sweet-spot stratégia része. Nem "pazarolnak" olyan dologra erőforrást, amire anyagilag nem éri meg (eléggé).
Gondolom, nincs abban a helyzetben az AMD, hogy ne minden erőforrását a legjövedelmezőbb területekre koncentrálja.
Valószínű, hogy egy normális linux drivertől nem menne csődbe a cég, de szerintem van egy kikerülhetetlen céges szabályzat, amit minden döntéshozónak be kell tartania, és pont.
Majd ha a sokadik nyereséges negyedéven lesznek túl és valaki a vezetőség elé tárja, hogy létezik a windows-on kívül más OS is, és ennek támogatása így meg úgy jó a cégnek presztizs szempontból, akkor lehet, hogy kap több ember-helyet a linux csapat.
Amíg ez nem következik be, addig a SteamOS és az Android fontos szerepe lehet a remény a linuxos AMD-seknek. (mint pl. nekem is) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #24 üzenetére
A Radeon Sky 900 speciális drivereket kap. Meg a FirePrók is. A sima konzumer Radeon támogatása van háttérbe szorítva. Az ok pedig a kevés felhasználó.
Most legalább annyi változik, hogy a fejlesztések egységesítve lesznek, így amit a Windows megkap, azt szinte azonnal megkapja a Linux is. Az OpenGL-re is mondta már az AMD OGL főnöke, hogy ami elérhető a Mantle-ben és átrakható OpenGL-be arra csinálnak kiterjesztést. Szóval valszeg a Linux hanyagolása leginkább vezetőségi döntés lehet, most meg engedélyezik a fejlesztéseket.
-
Meteorhead
aktív tag
Neked van tipped arra, hogy AMD miért hanyagolja el ennyire a linuxot? Szerintem 3-4 éve könyörgünk fórumon, hogy csináljanak már rendes linuxos drivert. Első OpenCL béta SDK óta van igény arra, hogy console-only, XServer nélküli driver legyen, és basszus még mindig nem képesek megcsinálni. Egyedül a root user képes XServer nélkül OpenCL-t használni. Szerintem ez gyalázat. Király HW van, és SW-esen nagyon elhanyagolják. Én nem is tudom elképzelni, hogy hogyan képesek így kiadni mondjuk egy Radeon Sky 900-as kártyát, ami felhős játékra lett kitalálva. Egy komoly felhős szolgáltatásnál annyira földtől elrugaszkodott a linux mint alap OS? Pont, hogy Windows tűnik járhatatlannak. Persze kérdés, hogy pont egy felhős játékszervernek a Windows a szerecsésebb, de HPC fronton a Windows gyakorlatilag non-existent. (Ahogyan azt a művelt héberek mondanák)
-
-
Meteorhead
aktív tag
Azt kell mondjam, ez az első szimpatikus húzás évek óta a zöld frontról. (nomeg a Tegra K1, ami nagy 'piros' pont)
Több ilyet kérünk.
-
Mintha olvastam volna valamilyen egységes driver felépítésről, amit az AMD (is) támogat, amivel csökken a driverek OS függősége.
Valami több rétegre bontásról volt szó benne, és csak egyet vagy kettőt kell OS-enként külön választani, a harmadik, lehet közös.
Nem tudod véletlenül, hogy mi lehet ez? Szerintem nem álmodtam. -
BlackSoft
addikt
Én nem tudom itt pontosan miről van szó, nekem Minecraft-ban 500-700fps-em van folyamatosan, pedig még OptiFine is van berakva, amivel bőven feljebb lehet húzni a grafikát.
Az olyan modpack-ek, mint a Feed The Beast, ahol 130-150mod van a játékban már csak 150-200fps a jellemző.
És mind ez NV adat...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
marcell991 #16 üzenetére
A Linuxszal nem foglalkozik az AMD. A Windows OpenGL drivere meg azért jó, mert legalább fél évvel a Linux kód előtt jár.
Nem a béta driver az oka. A fél év csúszás a fejlesztésben. Amit ma látsz a Linux driverben, az egy 2013-as nyári kód a Windowsból. Persze jó hír, hogy a SteamOS miatt egységes lesz a támogatás, de ettől még nem fog annyi ember dolgozni a Linux supporton, mint a Windowson.
-
MCBASSTION
aktív tag
hat ez igy bo 15 ev utan eleg vicces lenne, hogy vegre raeszmelnek a nepek, hogy hoppa, a nyilt alternativa lehet hogy mukodhet is...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
bbTamas77 #14 üzenetére
Nem jelentettem ki semmit, csak linkeltem egy tesztet.
Nem kapott célzott optimalizálást. A Mojangot kérdeztem, hogy miért ilyenek a különbségek. Szerintük azért, mert az AMD drivere egy ideje sokkal gyorsabban csinál meg bizonyos alapfunkciókat OpenGL-ben, mint bármely más driver. A MineCraft teljesítményét ez nagyban meghatározza, így leginkább a driverből származik ez az előny. Azt is mondták, hogy ha a többiek ugyanígy fejlesztik az OpenGL-t, akkor nincs akadálya, hogy azokon is gyorsuljon a MineCraft.
Valószínűleg ennek az egésznek ahhoz van köze, hogy az AMD a nulláról újraírta az OpenGL drivert még régebben. A többiek ilyen projektbe nem fogtak bele. Igazából az AMD egy korábbi dolgozója szerint is hiba volt újraírni. Az eredmény kiváló, de két évvel tovább tartott, mint tervezték. -
BazsiBazsi
aktív tag
DX-et ideje lenne kicsit pihenni hagyni hiszen egész eddig sprintelt. Vagyis legalább kocogott. A többi drivert is ideje edzeni
-
tornas
őstag
Hirtelen úgy olvastam, hogy "sportolni" tanítja a fejlesztőket az nVIDIA.
-
tbalazs14
csendes tag
Ha alapból opengl-t használnának a fejlesztők, az a linuxnak, meg ugye a stem os-nek is jót tenne, mert nem kellene az alapból directx-ben megírt játék linuxra portolásával foglalkozni, és így több idő maradna a tartalom előállítására.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából miért ne? Feltételezhetjük, hogy a Microsoft azért nem fejleszti elég gyorsan a DX-et, mert az ártana a konzoljának. Persze erre nincs bizonyíték, de van alternatívája a DX-nek. Ha már Mantle-t használunk, miért ne használnánk OpenGL-t is?
Akárhonnan nézem a user minden fejlődési iránnyal jól jár. -
Stan648
tag
Érdekes. De akkor most valamiféle fejlődés elindulása mutatkozik Microsoft nélkül.
-
Jack@l
veterán
Nem trollkodtam, tényleg elég sok performance és stabilitás gond volt a nem is olyan távoli múltban az amd-knek. Nagyjából tojnak arra a részre a driveriíróik. Gugliba beütöd, látni fogsz te is pár linket.
[link]UI: hozzászólst utólag megváltoztatni nem ér. Döntse el a nagyközönség, programozástechnikailag vajon a minecraft e a legjobb tesztalany...
-
Jack@l
veterán
Én például tudok egy okot: a szutyok amd-s opengl támogatás a driverben. Erősen elvérzik opengl-es tesztek alatt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 16 128GB,Újszerű,Kábel,12 hónap garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3464, 96% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3330
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3167, 100% Akkumulátor
- Bontott, vadiúj, MIDNIGHT MacBook Air 13.6" M4 10C/8G 16GB 256GB 13 Gar.: 1 év APPLE világgarancia
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest