Új hozzászólás Aktív témák
-
Bocs, hogy belevau, csak annyit akartam írni, hogy aki nem hiszi el, hogy ez létező dolog, keressen utána, hogy miért tettek néhány effektet kikapcsolhatóvá az ios7-ben!
Azon kívül smart tv-ken létezik egy jelenség, amit úgy hívnak, hogy szappanopera effektus, ami rosszullétet nem okoz, de sok nézőt zavar. A képjavító algoritmus megduplázza a képkockaszámot a köztes képkockák kiszámításával, ami természetellenesen simává teszi a mozgásokat. Nekem speciel tetszik, de minden műsor úgy néz ki tőle, mintha számítógépes játékot néznék. -
nemlehet
őstag
Azért az epilepsziát meg a villódzástól való rosszullétet ne vegyük már ide. Ez teljesen más. A hirtelen fényváltozás, villódzás túltölti az agyadat ingerekkel, mert alapból soha nem érzékelsz ilyet. Ha másodpercenként 30x villany egy fény ugyan úgy rohamot vagy rosszullétet okoz mintha 60x ha érzékeny vagy rá. Nem véletlen mennek a fénycsövek 400 Hz-en és sokaknak még az is zavaró. (én pl sose szerettem, gyereknek is bepirosodott tőle a szemem)
Az, hogy egy adott mozdulatsort neked 30 vagy 60 képkockából rajzolják ki rohadtul nem ugyan ez, mert az nem villódzás hiszen a képkockák között nincsen sötét időszak, amíg nem jön az új addig ugyan úgy látod a régit. -
AAAgold
senior tag
nem a villodzásról van szó, az megint egy másik dolog, ami zavaró tud lenni
itt a nagy képfrissítés mellett történő gyors mozgások hatásáról bizonyos embereknél - motion sicknessnek is lehet nevezni a dolgot
a nagy többség számára nem zavaró, bár sokan így is érzékelik a dolgot - az emberek egy része számára pedig zavaró a dolog
-
szabi24
csendes tag
Gondolom a 60fps nem fix mert nem bírja a hardwer, hanem ingadozik, ezért lehet 30fps es opció, kellemesebb, de a fix 60 mindig jobb mint a fix 30, én pld 30 fpsnél rosszul leszek, elkezd fájni a fejem, és darabosnak látom a képet, nem is tudok így játszani, ellenben 60fpsnél már folyamatos minden, és nehogy már zavaró legyen valakinek a smooth-abb megjelenés, ezt egyszerűen nem tudom elképzelni. Akkor kb ha egy fényképet bámulsz akkor kéne legrosszabbul lenned mert annak "végtelen" a frissítése. A villodzás meg pont ellentétes, minél nagyobb az fps annál kevésbé villódzika kép, és annál folyamatosabbnak tűnik. a szem már nem tud lekövetni másodpercenként ennyi változást, pont az a lényeg hogy azt a szintet túllépjék ami a szem számára még nem tünik folyamatosnak, és a 30 fps sok embernél nagyon alatta van. Nem teljesen ugyanaz de próbálj ki egy régi monitort 60, meg 30 hz-el használni, nem hiszem hogy a 30 lesz a jobb, sőt... csoda lenne ha 5 percnél tovább bírnád.
-
nap
addikt
Ez a 30 fps pont olyan, mint a 640kB Bill Gatestől.
Vegyétek már észre a pozitívumot: az UBI valamit fejleszt!
Nem csak összevásárolja a sikeres játékokat és újra kiadja őket rosszabb minőségben...
A nagy játékkiadók most tartanak ott, ahol a lemezkiadók a 80-as években. -
#56573440
törölt tag
jobb esetben pár száz emberről beszélünk. az meg a 7-10 millióhoz képest... na jó legyen pár ezer. az se sokkal több... az egy másik kérdés, hogy a blizz hogy reagált rá.
oké akkor revidiálom az álláspontomat, lehet olyan effektet véletlenül beletenni a játékba ami behánytat, ahogy vannak patternek amik papíron is egyeseket kikészítenek, de ez szintén az elhanyagolható százezrelék kategóriába sorolhatóak, és semmi de semmi köze nincs a 30 fps vs 60 fps témához, főleg nem a kiinduló #20-as kommenthez.
lehet írni olyan játékot szándékosan ami felforgatja a gyormrod így vagy úgy, de ezek a képi tartalmuk miatt teszik ezt szándékosan vagy véletlenül. csak ez a játékok 0.000x%-át érinti ott is a játékosok 0.x%-át jobb esetben, valamint 30 és 60 fps-en is ugyanúgy hatna.
-
Interceptor
addikt
Nem érted, azzal poénkodtam, hogy ugyanazon jelenetsor kétszer olyan gyorsan történik meg időben 60fps-nél
Nyílván két méter megtétele a játékban ugyannyi időbe fog kerülni mindegy mennyi az fps, csak nagyon nem mindegy hány képkockát kapunk secenként a mozdulatsor alatt.
-
nyakdam
aktív tag
Ha valaki nem mai csirke, az emlékszik még, hogy régen 100Hz+ lehetett a monitor frisítése és így meg is lehetett jeleníteni a 100+FPS-t is. A régi játékok(10+ éve) úgy voltak megírva, hogy jól fussanak a gyengébb vasakon is, így akinek erősebb gépe volt(legalább középkategóriás) az azért játszott 60+FPS-el simán. Nem úgy mint most, hogy a középkategória 30-ra elég. Akkor még sem volt rosszul senki? Keressetek VGA teszteket 10 évvel ezelőttről és csodálkozatok az FPS-ek értékén. Biztos telehányta mindenki a szobáját(Én nem, és hiányolom a 100Hz-et is.)
-
haddent
addikt
válasz
Interceptor #64 üzenetére
Azért, mert úgy van
Pontosan 2x annyi információ. Szerintem van ahol helye van kevés és a sok fps -nek, nem kizárólagosan igaz az, hogy mindenhol (és mindenkinek) a több a jobb.
Arról nem is beszélve, hogy konzolon (főleg ezeken..) a 30fps az bőven lehet élvezhetőbb, mint pc -én egy szar 120, mert stabil. (Ne kezdjünk egy új vitát, úgy fogalmaztam, hogy "előfordulhat, hogy.." és ez igaz is.)
A 60fps fölötti személyes dolgot pedig nehéz elmondani, és biztos megszoknám, de nekem a 60 tetszik a legjobban. Hozzáteszem ez simán lehet attól, hogy a 120, 200 stb... fps -eket nem megfelelő kijelzőn láttam/tapasztaltam csak ugyanazon a 60Hz monitoron. -
alevan
őstag
válasz
#56573440 #63 üzenetére
Anno a World of Warcraftban, mikor kiadták a második kieget, volt benne egy raid, Eye of Eternity. Benne a bossfight végsô fázisában a háttér eltûnik, és egy elég durva, fényes, mozgó effektus veszi át a terepet. Mikor a klánok eljutottak addig a pontig, ezrével jelentek meg a kérések, hogy nerfeljenek, mert többen is rosszul lettek.
Szal a százalékok alapból rosszak.
-
#56573440
törölt tag
"gondolom azt is totálisan abszurdnak tartod, hogy az emberek egy részénél a nagyon gyorsan villogó színek és az ezekkel együtt járó zaj effektek görcsös rohamokat tudnak kiváltani - de biztos nem emiatt fordulnak elő erre utaló figyelmeztetések, hiszen te ilyen emberrel se találkoztál eddig, ezért ez se létező jelenség"
de. azt írtam is lent hogy epilepsziásokat ne vegyük már ide, mert 0.01%-ról beszélünk... csak itt van kézzel fogható orvosi diagnózis és tények mögötte...
"hihetetlen mekkora arcod van, hogy a teljes pc-s társadalom szóvívőjének szerepében próbálsz tetszelegni"
mutass már egy pc-s játékost aki nem a magas fps-ekre megy, hanem azon görcsöl hogy 30 legyen? nalátod... gondolom van valami alapja is...
"másrészt ki mondta, hogy nem érzékelték ezt pc-n eddig? senki - arról van szó, hogy a fix magasabb fps-nél a játékosok/nézők egy részét zavarta és a fix 60fps-re beállított dolgoknál jött elő talán leginkább"
jah zavaró kb 2 percig talán extrém esetben aztán rájön hogy diavetítést nézett eddig és sokkal kevésbé fárasztó a magasabb fps-el játszani... a többi, fejlettebb egyed meg eleve élvezni fogja...
mondom. ha bárkit is zavarna, akkor pc-n már ki lett volna sírva, akkor már akinek van és használ is konzolt és pc-t is verné az asztalt hogy a pc-t tessék 30fps-re korlátozni mert a cod szar 90-en, stb.
nem tetszelgek én is semmiben. csak ne akarj olyan dolgot megmagyarázni amit nem lehet mert eddig sehol semmilyen platformon nem volt gond, csak itt lesz...
-
tatararpad
őstag
Mennyi bullshit. Azért 30 fps mert többet nem tudnak jelenleg kihozni abból a két felokosított VHS lejátszóból, azt meg csak nem írhatják, hogy "majdnem 60". Így marad a legnagyobb szám, amit hozni tudnak biztosan, és mellé még egy kis marketing baromságot is tudnak nyomatni, vagyis a 30. End of story.
-
AAAgold
senior tag
válasz
#56573440 #56 üzenetére
nem behányásról van szó, hanem zavarja az emberek egy részét
hihetetlen mekkora arcod van, hogy a teljes pc-s társadalom szóvívőjének szerepében próbálsz tetszelegni - másrészt ki mondta, hogy nem érzékelték ezt pc-n eddig? senki - arról van szó, hogy a fix magasabb fps-nél a játékosok/nézők egy részét zavarta és a fix 60fps-re beállított dolgoknál jött elő talán leginkább
gondolom azt is totálisan abszurdnak tartod, hogy az emberek egy részénél a nagyon gyorsan villogó színek és az ezekkel együtt járó zaj effektek görcsös rohamokat tudnak kiváltani - de biztos nem emiatt fordulnak elő erre utaló figyelmeztetések, hiszen te ilyen emberrel se találkoztál eddig, ezért ez se létező jelenség
-
haddent
addikt
válasz
#56573440 #58 üzenetére
Nem. De ettől még biztos van aki igen. Pl.: a 60fps felett nekem már irreálisan "gyors" minden (nem zavar és észlelem, de nem tetszik)
Egyébként mindennek meg van a maga stílusa. Most viccen kívül, egy horrorjátékot pl. direkt konkrétan 30 -al tudok elképzelni, mert valahogy jól áll neki a "lassúság" -
nemlehet
őstag
Pontosan. Van egy programozó barátom németországban, olajcégnél dolgozik. Olyan szoftvert fejlesztenek amivel a még meg sem épült fúrótornyot lehet bejárni, betanulni a dolgozóknak, hogy mire elkészül maga az épület pár év múlva minden patent legyen és azonnal kezdődhessen a munka. Ők promózták ezt a befektetőknek és szerzett meghívót ahol ki lehetett próbálni, illetve az esemény után nem hivatalosan játszogattunk vele amikor már majdnem mindenki elment este.
-
#56573440
törölt tag
"nem bullshit, hanem ennyi az oka az opciós 30fps-nek (nem pedig a kizárólagosnak)
csak te képtelen vagy ezt felfogni"ha valóban ez az oka akkor ostobák mint írtam. ha szerinted ez az oka akkor... innen már megoldod gondolom. most döntsük már el hogy az ms szerint ez az oka vagy szerinted ez az oka.
leírtam. elérhető még ennél is magasabb fps pc-n ezer éve. nehogy már ez most derült ki... tele lenne a net ezzel, minden pc-s játékba belenyígták volna a 30 fps limitert, stb. miért nem jött ez elő eddig? bocsáss meg ha szkeptikus vagyok akkor, amikor más platformon ez soha nem volt gond, sőt most se az, sőt mindenki a magasabb fps fele menne ha tehetné pc szinten, valamint nem igazán átlagos hogy valaki csak 30 fps-es játszadozzon ha nem konzol előtt ül... tehát a teljes pc gaming community többéves tapasztalata áll csak szemben ezzel a jaj a 60 fps hányingert okoz bullshittel...
van még kérdés?
a következő kommented kérlek kezd egy linkkel amelyben hiteles forrásból áll az, hogy az ms szerint a játékosok émelygésre és rosszullétre panaszkodnak a 60 fps-en futó játékok alatt.
-
Zso2
őstag
Nyomjátok itt egymást az ökörségekkel, egyik bevédi a cégeket, meg védi a konzolokat, nagy lófszt. Elqták , kidobták a konzolokat mielőtt olyan hardvereket raktak volna bele, amikkel ki tudnának elégíteni mai csúcs tv-k adta lehetőségeket. Most meg próbálják behatárolni a lehetőségeket, szép lassan megetetni az embereket mit miért nem jó, utána meg ,hogy majd a PS5-t 2 év múlva le tudják nyomni a torkukon, hogy hű az 120 fps-t tud majd krájzisz alatt 4k-ban, aztán ott is jön majd a így,meg úgy..
Nekem is van konzolom,de valahogy nem győzött meg még mindig a pc mellett, jó az egy + élmény,hogy például sógorral nyomunk egy focit könnyedén egy gombnyomás után,de még van mit fejlődni. Fejleszthetnek akármilyen szövetszimulációs rendszert,ha nem áldoznak annyi energiát egy játékba,mint régebben és csak a profit lebeg a szemük előtt....gyorsan -gyorsan még a konkurencia elött dobbantani. -
#56573440
törölt tag
"meg tudnád magyarázni, hogy miért kéri az OPCIÓTJÁT a 30fps-nek a 60fps mellé?"
nem és én nem is próbáltam meg. pusztán rávilágítottam hogy rettenetes méretű bullshit ahonnan te próbálsz magyarázni.
én az ms-t nem hülyéztem le, egész biztos vagyok hogy van valami oka rá. de az egészen biztos hogy nincs köztük hogy valaki 60 fps-en rosszul lesz. mert ha ezt állítják meggyőződéssel akkor tényleg ostobák.
-
AAAgold
senior tag
válasz
#56573440 #50 üzenetére
meg tudnád magyarázni, hogy miért kéri az OPCIÓTJÁT a 30fps-nek a 60fps mellé?
nem arról van szó, hogy nem engedi a 60fps-t, nem arról van szó, hogy kötelezően csak és kizárólag 30fps lenne, hanem arról, ha egy játék 60fps-re van írva, akkor legyen a játékosnak lehetősége 30fps-t kérni a játékon belül az options menüben - nem változik semmi, nem lesz nagyobb felbontás, semmi más nem lesz a különbség, kizárólag az, hogy lehetőséged van lassabb képfrissítést kérni
tehát, miért kéri ezt a konzol gyártója a játékfejlesztőktől?
kicsit kevés vagy te ahhoz szerintem, hogy lehülyézd ezért az ms-t úgy, hogy legalább egy ötleted lenne a dologra
-
#56573440
törölt tag
válasz
Interceptor #49 üzenetére
jah csak pozitív irányban változik az élmény
bár mondjuk amíg vannak akik el is hiszik hogy "Az MS egészség ügyi okokból kérte a 30-at mert vannak emberek akik rosszul lettek a 60-tól" addig nincs is miről beszélni
a köv az lesz, hogy az ms visszalassítja a kernelt ssd-n mert a usereket zavarja a gyorsan megnyíló programok és dokumentumok
-
Interceptor
addikt
válasz
#56573440 #44 üzenetére
Nekem megváltás volt 30 körüli fps után folyamatos 55-60fps-t látni ugyanazon játékban(TES5), most tökéletes és folyékonyan fut, nem érzem azt mintha szét akarna esni a grafika mozgás közben
Nem tudom milyen lehet a 120fps más játékban ahol nincs frame rate limit, de tv nem tud 120hz-et, elégedett vagyok ha 50-60 között futkorászik valami, bár nem kizárt, hogy látnék 60 és 120 között is különbséget.
-
cacasz02
aktív tag
A filmeknél 24 fps az ideális mert az eredetit is így készítik (erre érdemes a monitort tv is szinkronizálni. A játékoknál a 60 az ideális mert smoot-abb az irányítás és a kép. Az MS egészség ügyi okokból kérte a 30-at mert vannak emberek akik rosszul lettek a 60-tól. Ennyi. Az Ubi csak hadovál mert nem akarják csúsztatni a megjelenést a plussz munka miat. Ennyi
-
#56573440
törölt tag
-
7time
senior tag
válasz
Interceptor #43 üzenetére
Kíváncsi lennék honnan volt a legújabb darabból csak mert senki sem kapott ilyesmit a fejlesztőkön kívül.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Interceptor #43 üzenetére
jó gondoltam hogy nem kell leírni mert egyértelmű hogy a jelenlegi tv-ről beszélünk, a jövőben ki tudja mi lesz, és a fóbiák mellett még zárjuk ki az epilepsziát.
játékok alatt más problémát 120 fps se okozhat ahogy az elmúlt években se okozott a pcjátékosok számára semmi ilyesmit, életemben nem láttam még olyat aki azt mondta a 120-ra hogy úúú ez sok de mennyivel jobb volt a 30 vagy 60... főleg nem azért amiért itt próbálták beállítani.
-
Interceptor
addikt
(#41) blackrulz: "a tényen viszont nem változtat, hogy egy tv-n bármit látsz az nem fog rosszullétet vagy más problémát okozni úgy hogy itt próbálta AAA beállítani, csak ha 3d-vel vagy a teljes látóteret lefedve nyomod...." Ez így eléggé dogmatikus megközelítés, azért az esélyét meghagyhatnád hogy hátha valakinél mégis. Feleslegesen vitatkoztok amúgy, rengeteg változó van még az emberi képletben amiről nem is tudhattok. Az Ubi meg csak becsomagolja a sz@rját valami tetszetősebb köntösbe a p@raszt meg bólogat, persze kivéve a ph-sokat
(#42) nemlehet: Bíztatóan hangzik.
-
nemlehet
őstag
Érdekes mi 5-en próbáltuk a haverokkal a legújabbat és senki sem lett rosszul. (pedig van olyan aki egy hosszabb autóút után is elfehéredik, a hegyi szerpentint meg nem bírja). Szóval amíg nincs tapasztalatod vele ne írd le a dolgot. Mindig az a hangosabb akiknek valami miatt nem jó lsd iphone bendgate vagy a note 4 illesztési gondja. Azt hinnéd általános probléma közben talán ha párszáz embert érint...
-
#56573440
törölt tag
"minek mutogassak neked? bőven elég, ha a konzol gyártók találkoztak már ilyenekkel, akik miatt kérnek 30fps opciós lehetőséget a 60fps mellé, miközben minden más paraméter ugyanaz a játékban"
vagy ott a felbontás lesz jobb... a konzolgyártók pont arról híresek hogy a vásárlók 0.x%-át kitevő csoport érdekeit tartják szem előtt nagy erőkkel
"igen, hallottam, sőt, én is érzékelem, hogy a minél nagyobb fps mellett a kép egyre furább, ami nem jobb vagy rosszabb kérdése, de számomra nem zavaró - de más részére lehet, hogy már zavaró"
őőő zavaró a vajpuha, simább, folyamatosabb kép. ez nem film ahol tetszik nemtetszik az fps difi. megint porhintünk hogy téged nem zavar a stabil 60 fps
jah ahogy senkit se, utoljára, mert már 30 topikban ki lett fejtve. a filmeknél számítana. játékoknál nem. a 120 se. ott se hányt be még ember.
ne akard beadni hogy ami jobb a szemednek, jobb az agyadnak, az mégis szarabb mert nem ismerek minden embert te megy egyet se aki behányt volna 60 fps-en. pont.
7time: ki lett tárgyalva ha visszanézel, igen voltak vele gondok, de jellemzően a késleltetés miatt. az új amit talán a phsok is teszteltek már gyorsabban követi a mozgásokat, jelentősen javult. a tényen viszont nem változtat, hogy egy tv-n bármit látsz az nem fog rosszullétet vagy más problémát okozni úgy hogy itt próbálta AAA beállítani, csak ha 3d-vel vagy a teljes látóteret lefedve nyomod....
-
AAAgold
senior tag
válasz
#56573440 #38 üzenetére
minek mutogassak neked? bőven elég, ha a konzol gyártók találkoztak már ilyenekkel, akik miatt kérnek 30fps opciós lehetőséget a 60fps mellé, miközben minden más paraméter ugyanaz a játékban
"ha neked igazad lenne akkor ezzel a problémával a pc játékosok egy része már szembesült volna. hallottál ilyenről? nalátod..."
igen, hallottam, sőt, én is érzékelem, hogy a minél nagyobb fps mellett a kép egyre furább, ami nem jobb vagy rosszabb kérdése, de számomra nem zavaró - de más részére lehet, hogy már zavaró
-
#56573440
törölt tag
"itt te égeted magad, mert nem vagy képes felfogni, hogy nem minden ember ugyanolyan"
ha neked igazad lenne akkor ezzel a problémával a pc játékosok egy része már szembesült volna. hallottál ilyenről? nalátod...
"te nem tartozol valószínűleg ebbe a csoportba, de nem is érted meg, hogy vannak, akiket negatívan befolyásol a dolog"
mutass 10-et akik 3d nélkül játékok alatt tapasztaltak bármi ilyet ami nem a fóbiáikban gyökerezik...
"ha egy képmegjelenítő az egyetlen fényforrás egy szobában, akkor egy idő után a szem bizony már csak arra fokuszál "
továbbra is azt kérem, hogy mutass 2 pc játékost akik szembesültek már ilyen gonddal...
jah hogy nincs.
kár
-
AAAgold
senior tag
válasz
#56573440 #36 üzenetére
itt te égeted magad, mert nem vagy képes felfogni, hogy nem minden ember ugyanolyan
te vagy, aki kijelented, hogy nem lehet valami, mert az nem olyanezzel ellentétben az emberek egy részénél mégiscsak "olyan"
te nem tartozol valószínűleg ebbe a csoportba, de nem is érted meg, hogy vannak, akiket negatívan befolyásol a dolog
"az agy egy fotorealisztikus játéknál se falsolna be, hacsak nem a teljes látómezőben történik, mert egyértelmű a perspektíva hiszen a látott kép jobb esetben egy egyenes panelen jelenik meg és nem térben, és látja a környezetet is, tehát képtelen azt hinni hogy a test mozog ha a szoba maradék része egy helyben áll és ezt látja is... "
te csak magadból vagy képes kiindulni, és kivetíteni magadat az egész világra
ha egy képmegjelenítő az egyetlen fényforrás egy szobában, akkor egy idő után a szem bizony már csak arra fokuszál - a nagy fps mellett a gyors mozgások a képernyőn pedig kellemetlenek lehetnek egyesek számára
ennyi - nem egy nagy történet, így van összerakva az ember
-
#56573440
törölt tag
"azért, mert a szemed azt látja, hogy mozgás van, ezt az infót küldi az agyba - de egy székben ülsz, a füledben lévő egyensúly érzékelő szervek pedig emiatt azt érzékelik, hogy nincs mozgás (mert nincs is)"
na várj és ez eddig mondjuk a moziban nem volt gond? vagy a tv előtt? és aki pc-n játszott maxos graffal 120 Hz-es monitor előtt? ami nagy volt és közelről nézte és extraultramagas beállításokkal nyomta?
"de pld. van, hogy képernyőn/mozivásznon hullámvasútról, vagy nagyon magas épületeken történő mászkálásról készült videó vált ki hatást embereknél (szédülés, tériszony)"
ahogy a pók is az araknofóbiásnál. nem is értem mit akarsz ezzel...
na tisztázzunk valamit. a tengeri betegség tipikusan az a betegség, amikor nem látsz mozgást de érzed hogy hullámzol. az utazóbetegségben pl amikor térképet bújsz meg szintén és a teljes perifériád, az egész látómeződ ezzel van csak tele. ennek mégis mi a retkes köze van ahhoz hogy egy tv-n nézek bármit bármilyen képfrissítéssel? kitakarja az egész látómeződet a tv? teljesen? az agy egy fotorealisztikus játéknál se falsolna be, hacsak nem a teljes látómezőben történik, mert egyértelmű a perspektíva hiszen a látott kép jobb esetben egy egyenes panelen jelenik meg és nem térben, és látja a környezetet is, tehát képtelen azt hinni hogy a test mozog ha a szoba maradék része egy helyben áll és ezt látja is... mint mondtam meglepő lehet de pc-n 60fps-nél is nagyobbak vannak, meg egész jó grafikák... aztán hányan hánynak miatta?
tudom mi az a tengeri betegség.te tudod mi a különbség a látómező teljes lefedése és a részleges között? ahogy látom nem igazán ami minimum problémás ha ilyen kérdéskört szeretnél feszegetni szerintem
továbbra se hiszem hogy tovább kéne égesd magad itt.
-
AAAgold
senior tag
válasz
#56573440 #34 üzenetére
azért, mert a szemed azt látja, hogy mozgás van, ezt az infót küldi az agyba - de egy székben ülsz, a füledben lévő egyensúly érzékelő szervek pedig emiatt azt érzékelik, hogy nincs mozgás (mert nincs is)
az agy két totálisan ellentétes információt kap ugyanarról a szituációról, ami a már leírt "evolúciós tapasztalat" miatt jelent egyeseknél problémát
a vr sisak a látható információkat leszűkíti, kizárólag a látottakra tud a szem hagyatkozni
de pld. van, hogy képernyőn/mozivásznon hullámvasútról, vagy nagyon magas épületeken történő mászkálásról készült videó vált ki hatást embereknél (szédülés, tériszony)
és csak a te kedvedért, mert úgy látszik a képességeid nem terjednek ki az érvek felfogására és értelmezésére, a tengeribetegség ugyanez:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Utaz%C3%A1si_betegs%C3%A9g
Az utazási betegség, orvosi nevén kinetózis egy tünetegyüttes, amit többnyire a látási ingerek és az egyensúlyérzékelés közötti ellentétek okoznak. A helytől függően a neve lehet tengeribetegség, vagy légi betegség is (de autóban való utazáskor is jelentkezhet). Előidézhető számtalan más módon, például Vidámparkban a hullámvasúton, vagy űrhajóskiképzés során a centrifugában való tartózkodással
http://www.cs.amedd.army.mil/borden/ -
#56573440
törölt tag
tehtát nincs linked... nem tudod alátámasztani semmivel, de én nem értek hozzá ergo igazad van...
magyarázd már el hogy 30x30-as felbontáson a teljes látómezőt kitakaró "vr szemüveggel" miért hányna be ugyanúgy az ember, és miért nem egy moziban az első sorban...
hagyjuk már a habidumát. olyan dolgokat állítasz egy teljes látómezőt kitakaró vr világon kívül, ami egészen egyszerűen minden jelenleg általam ismert tudományos ténynek ellentmond. ezért érdekelt hogy honnan szedted ezt a mennyiségű bullshitet.
látom már hogy saját generátorból
köszcsá
-
#56573440
törölt tag
"de a technika fejlődésével a szemed egyre inkább valóságot kezd el érzékelni a monitor előtt ülve is, miközben az agyad tudja, hogy ez nem a valóság"
forrást kérek...
"ezért írtam a vr sisakok használata közben egyeseknél megjelenő szédülésről, hányingerről, rosszullétről"
jah csak a fő okát nem találtad el. tudom mi a tengeri betegség. nem, a 60 fps-es játéknak ehhez kvára semmi köze.
"annyira sokkoló volt számukra az élethűség és a disszonancia a valóság érzékelésben"
ahhoz a teljes látómezőt ki kell töltsed a látott képpel, ugyanis ha nem sikerül akkor ugyan olyan mintha moziban ülnél be egy imax non 3d filmre az eslő sorba. behánysz? lófaszt. egyébként meg továbbra is mondom hogy linkelj.
én a helyedben nem erőltetném ezt mert osztkár bácsi nem fog gyünni...
-
haddent
addikt
Ubisoft fele optimalizacio utan roviden: 900p30fps ps4 & rip xbòne
-
AAAgold
senior tag
válasz
#56573440 #21 üzenetére
"amit irl simán kezelsz azt egy képernyő előtt már nem? "
pontosan erről van szó - ugyanis irl te tudod, hogy irl vagy, egy monitor előtt ülve pedig tudod, hogy monitor előtt vagy - de a technika fejlődésével a szemed egyre inkább valóságot kezd el érzékelni a monitor előtt ülve is, miközben az agyad tudja, hogy ez nem a valóság - ez két ellentétes információt, ez okozza a problémát
ezért írtam a vr sisakok használata közben egyeseknél megjelenő szédülésről, hányingerről, rosszullétről
a "tengeri betegség" egyébként pontosan ugyanez a jelenség, az egyensúly érzékelés és a vizuális érzékelés két ellentétes információt közöl az aggyal (a látvány stabil, hiszen a hajó fedéleztén nem mozog semmi, miközben érezzük a hullámzást) - azért lesz rosszul az ember(ek egy része) ilyen esetekben, mivel az evolúciós tapasztalat az ilyen esetekben, hogy valamilyen mérgezést, kábító hatású anyagot fogyasztottunk, amit gyorsan ki kell hányni - és mielőtt valaki ebbe is bele kötne, a várandós nők szag és ízérzékelése is amiatt nő meg, hogy romlott ételt ne egyen meg, ami veszélyeztetné az utódot - az evolúciónk kicsit nagyobb léptékű, mint a pár száz éves technológiai fejlődésünk
talán pont még itt a ph-n volt nagyon sok évvel ezelőtt a cikk a legelső japán kísérleti 8k megjelenítő tesztekről (még a fullhd kereskedelmi termékek is inkább csak hírek voltak akkor itthon) - ott a tesztalanyok egy része szédült, annyira sokkoló volt számukra az élethűség és a disszonancia a valóság érzékelésben
-
tDr1v3r
veterán
A 60 FPS-nek is elég nagy... de amúgy kutatásokra szoktak hivatkozni, ami olyan emberekről készült akiknek hányingerük van 30 FPS-nél nagyobb framerattel futó játékok miatt.
Nekem nincs gondom viszont se a 60 se a 30 FPS-el, egy 30-es Destiny, Watch_Dogs vagy Infamous Second Son (itt nagyot dobott a cap) totál jól adja. A Forza Horizon 2-nél érzek némi latency zavart miatta, de az is percek alatt megszokható. De a DriveClub ugyanez pepitában (bár ott az izé fizika rájátszik a korrigációra picit), de mint mondtam tök gyorsan igazodok hozzá.
Szvsz inkább legyen stabil 30 mintsem ingadozó valami - persze ha illik a játékmenethez shooterek esetében.
-
myckie2
őstag
"illetve nem véletlenül kéri mind az ms, mind a sony, hogy ha 60fps alapú a játék, akkor legyen opció a játékban 30fps módra is - pont attól, hogy sokkal simább, folyamatosabb a kép, sokak számára kellemetlen lesz a látvány"
Na ebből látszik, hogy volt értelme ilyen kijelentést tennie a két cégnek, mivel van aki be is veszi azt a bullshitet amit mondanak.
-
#56573440
törölt tag
"talán azért, mert a sokkal folytonosabb, simább mozgás mellett egyre több részletet képesek érzékelni, felfogni a képből - esetleg már túl sok környezeti részletet fogad be az agy "fontos" információként a képernyőről, nem pedig pusztán a cselekmény központját"
mert irl ezt nem oldja meg az agyad ugye? én is utálok az erdőben sétálni így ősszel, mert rohadjon meg a sok fa a levelek kusza színei meg agyonélsimított kontúrjai, fúj a szél és még esnek is lefele. aztán betelik a puffer és rebootol az agyam
század annyira nem részletes a legjobb játék se mint a való világ... a filmekben is szétmosódnak a gyors mozgások sokszor. nem is értem miről beszélsz... amit irl simán kezelsz azt egy képernyő előtt már nem? mondjuk így leírva jogos
"ez elsősorban nem technikai kérdés ebből a szempontból, hanem az emberi viselkedés kérdése - a virtual sisakok használatánál is előfordulhat szédülés, hányinger, ami nem a közeli képmegjelenítés miatt van (ez pld. egy technikai kérdés lenne), hanem amiatt, mivel az agy vizuális és mozgáskordiánciós központjai ellentétes üzeneteket küldenek, azaz azt látja az agy, hogy pld. egy hullámzó tengeren vagyunk, a fülünkben viszont az egyensúly érzékelés nem tapasztalja meg mindezt, így létrejön az agyban két ellentétes helyzetértékelés"
ez részigazság. a nagyobb gond eddig a késleltetés volt, mert ha fejedet forgattad akkor is nagyon késve kúszott utána a kép az pedig sokkal nagyobb gond...
"a filmszerűség abban áll elsősorban, hogy befogad bizonyos információkat az agy a látottakból és egy "meseszerűség" illusztrációjaként értelmezi - csak segít a képzeletnek, hiába vizuális tényező"
erre van valami konkrét linked a nőklapján kívül vagy a bullshit generátor dobta? ahogy a többit is.
puffogtatsz itt nagy szavakat de a kommented jelentős része egyszerűen tévedés, a többi meg meglátásom szerint semmilyen ténnyel nem támasztható alá amit itt be tudsz linkelni és hiteles forrásból származik, csupán úgy gondolod hogy ez így van.
-
AAAgold
senior tag
a pontjaid ellenére az emberi agy által érzékelt valóság nem azonos mindenkinél, így van amit sokan kellemetlenül érzékelnek
talán azért, mert a sokkal folytonosabb, simább mozgás mellett egyre több részletet képesek érzékelni, felfogni a képből - esetleg már túl sok környezeti részletet fogad be az agy "fontos" információként a képernyőről, nem pedig pusztán a cselekmény központját
ez elsősorban nem technikai kérdés ebből a szempontból, hanem az emberi viselkedés kérdése - a virtual sisakok használatánál is előfordulhat szédülés, hányinger, ami nem a közeli képmegjelenítés miatt van (ez pld. egy technikai kérdés lenne), hanem amiatt, mivel az agy vizuális és mozgáskordiánciós központjai ellentétes üzeneteket küldenek, azaz azt látja az agy, hogy pld. egy hullámzó tengeren vagyunk, a fülünkben viszont az egyensúly érzékelés nem tapasztalja meg mindezt, így létrejön az agyban két ellentétes helyzetértékelés
nem mindenkinél fordul elő, de elég sokaknál, hogy figyelembe kelljen venni
a filmszerűség abban áll elsősorban, hogy befogad bizonyos információkat az agy a látottakból és egy "meseszerűség" illusztrációjaként értelmezi - csak segít a képzeletnek, hiába vizuális tényező
az egyre nagyobb felbontás, az egyre nagyobb színmélység, az egyre nagyobb dinamika, az egyre nagyobb méret, az egyre nagyobb képsebesség egyre jobban lebontja ezt az érzést ("illusztáció") az agyban, egyre inkább valóságnak érzékeljük a látványt és ez bizony zavaró tud lenni - mert tudod, hogy az nem a valóság, mégis valóságnak érzékeled
EZÉRT van a 30fps opció, nem azért, mert a hülyék nem fogják fel, hogy nekik jobb lenne a 60fps
és lényegtelen, hogy filmről, reklámról, koncertről vagy videójátékról van szó, mert az emberi valóságérzékelés a közös pont
pár emberi generációval később, amikor már születésünktől fogva hiperrealisztikus álvalóságokat fogunk érzékelni valószínűleg már sokkal kevesebb embert fog zavarni mindez
persze, az ubisoft csak mögébújik mindennek, mert szerintem egyszerűen üzletileg nem tudják/akarják megvalósítani azt, hogy a top-ra fejlesszenek jelenleg - persze, mind a konzol, mind a pc nextgenek egyre erőteljesebb jelenléte (no meg a konkurencia) előbb utóbb őket is rá fogja kényszeríteni arra, hogy lépjenek
-
Reggie0
félisten
Az, hogy igenylik, nem azt jelenti, hogy jobb is. Egyszeruen sok az idiota a vilagon, ha rajtuk mulna meg mindig a vonat mellett futnanak, mert a 20km/h-ba is bele lehet halni(ahogy tettek anno egyik angliai szarnyvonal beinditasakor sokan).
Az MS es Sony csak logikusan a legkisebb ellenallas fele megy, tehat ha a hulyenek valami hulyeseg kell, akkor nem lebeszelni es meggyozni kell, hanem megadni neki, ha lehet jo nagy haszonnal. -
AAAgold
senior tag
akkor ha jól kitárgyaltad, akkor teljesen egyértelmű, hogy az ms és a sony is hülye a fogyasztói viselkedés ismeretében, amikor kéri a 30fps opciót a 60fps-es játékokhoz... igen, igazad van, hiszen kitárgyaltad
kár hogy nem olvasta mind a 7mrd ember az okfejtésedet és inkább a saját agyuknak "hisznek" sokan a valóságérzékelés terén
-
gabber01
addikt
Ez már többször ki lett tárgyalva más topikokban, és most nem szeretnék megint elmenni ebbe az irányba, és fölösleges is, de a filmek képi minőségét meg a játékok megjelenítését semmilyen módon nem lehet összehasonlítani fps terén. Nem lehet, pont. Innentől kezdve értelmetlen felhozni a mozis 24/25/29/30 fps-eket.
Egy játékban az fps-nek semmi köze nincs a "filmszerűséghez". -
nyakdam
aktív tag
válasz
RepeatSector #12 üzenetére
Igen, csak a profitmaximalizalas. Kevesebb időt szánnak az optimalizalasra, kicsit többet a reklámra, és már cseng is a plussz love. Vegyel 50%-al drágább hardvert 5% plusz teljesítményért, de legalább nekik ez nem kerül több pénzbe.
-
AAAgold
senior tag
-
gabber01
addikt
válasz
RepeatSector #12 üzenetére
Igen, úgy néz ki.
-
RepeatSector
senior tag
Értem én a rohanást a technológiai fejlődésben , de az ubisoft-ról van szó aki régen letett nem is egy olyan címet az asztalra ami a saját generációjában(BGE, Rayman 3 stb.) olyan játékélményben és vizuális orgiában részesítette a játékosokat , hogy a butításokat észre sem vetted(pl BGE gamecube/PS2, a splinter cell-eket gamecube/ps2-n hagyjuk
)
Most pedig hé fiúk új hassasin játék tessék felfalni a sablonokat! + most már a far cry-t is teljesen bekebelezték(én bírtam a hármat de nekem nem jött át az előző részek hangulata ,pl az első rész vagy az instincts sorozat minőségét szerintem nem hozta! )
Most akkor ezek a francia fiúk is beállnak a sorba és az amerikai sorozatokhoz mérten dobálják ki a sablon-t semmi újítással csak más design-al?
-
nyakdam
aktív tag
-
AAAgold
senior tag
számomra érthető ez a 30fps dolog - eltérő architekturákra kellene fejleszteni, így inkább próbálnak egy "közös szintet" tartani, így nem kell teljesen annyira eltérően fejleszteni a különböző rendszerekre
illetve nem véletlenül kéri mind az ms, mind a sony, hogy ha 60fps alapú a játék, akkor legyen opció a játékban 30fps módra is - pont attól, hogy sokkal simább, folyamatosabb a kép, sokak számára kellemetlen lesz a látvány
-
7time
senior tag
Rosszul látod, a 900 FPS mizéria a programozok töketlenkedése miatt van most pld. az Ubisoft Assassins játék futott bele egy CPU limitbe mikor akar 4 magot is hozzárendelhetnének a játékhoz de ugye ehhez már programozni is kellene tudni és nem a 9 éves motort használni mert az olcsóbb.
-
Cooley18
aktív tag
Nálam egyetlen dolog nem világos. Elvileg a konzolok GPU-ja nem túl erős, ezért is van sokszor ez a 900p-s mizéria. Lassan mégis ott tartunk, hogy szinte a komplett játék a GPU-n fut... Csak én nem értem ezt a logikát
-
frenetik
tag
elméletben 100%-kal gyorsabb, nem?
-
gabber01
addikt
Ubisoft --- Need I say more?...
Pedig tényleg úgy örülnék, ha egyszer végre tényleg beváltanák az előzetes ígérgetéseiket.
-
De csak 30 fps-en és max 900p-n fog menni. De csak a béta. A fejlesztők a végleges verziót 10 fps-re és 480p-re tervezik, mert így nem filmes, hanem a sokkal hangulatosabb diavetítés hatást fogja kelteni. Az idősebb korosztályoknak szép emlékeket fog visszahozni, a fiatalokat pedig megismerteti egy új élménnyel.
Mondta el Twitteren az ezt firtató kérdésekre az Ubisoft menedzsmentjének feje, Yves Guillemot. Megjegyezte, hogy van még néhány újítás a tarsolyukban, de nem akarja előre lelőni az összes poént.
Új hozzászólás Aktív témák
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Alpine Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2978
- Bomba ár! Dell Latitude E5450 - i5-5GEN I 4GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z170 i7 6700K 16GB DDR4 512TB SSD RX 480 8GB DEEPCOOL D-SHIELD ADATA 600W
- Ikea Eilif Paraván, asztali elválasztó
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest