Új hozzászólás Aktív témák
-
Steve_Brown
senior tag
Fel is raktam. Elkezdtem bekábelezni. Egyelőre így áll a gép: [link]
-
TheLázs
tag
válasz
Steve_Brown #37 üzenetére
Az a baj, hogy jónak jó megoldás, de nem olcsó. Pillanatynilag magyar kis- és nagykereknél 60 ezer körül van a szett.
-
Steve_Brown
senior tag
-
TheLázs
tag
<3
Élek és virulok. Összeszámoltam gyorsan, jelen pillanatban több, mint harminc különböző (tök új, bevezetésre váró, módosított, javításra szoruló, alternatív forrásból újragyártott) alkatrészért - de némely ezek közül több alkatrész, ezért inkább csúnyán projektnek nevezném - felelek. A cég is virul, kaptam egy saját, 3d nyomtatós osztályt, amit a saját igényeimnek megfelelően építek ki egy kollégával, aki mellettem/nekem dolgozik.
Szakmai fejlődés szempontjából a pontosságomat és a munkamorálomat acélozza a hely első sorban, ezen kívül additív gyártás, rapid prototyping területén gyűlik egy kis tapasztalat. Most jönnek majd ki az első komolyabb projektek, és van is egy-két igazi csemege köztük, amit szerintem majd' minden Simson-tulaj szívesen venne.
A fizu és a szakmai előmenetel nem a hely erőssége, de egyelőre maradok egy kicsit, gyűjtögetem a pénzecskémet, portfóliómat, és egy-két éven belül meglátjuk, mi lesz.
A gyújtás kérdéséhez:
kínai Vape a legjobb megoldás, amit most lehet kapni. Drágább, mint a használt alkatrészek vagy az új tirisztoros - ami nem bírja. Cserébe jóval olcsóbb, mint az eredeti Vape, viszont ugrik a gari. Egy-két hibás fesszab volt a sorozatban, de nagyságrendileg 20€ a csere, ami nekem speciel megéri a rizikót.
-
Somatom
veterán
Ezért kell Legozni.
A Simson Enduroban gyárilag MZ telók vannak hátul. Nekem egy lepukkantat sikerült szereznem. Kevés volt az első fék és amúgy is éreztem, hogy nincs rendben az eleje. A hibafeltárás könnyű volt, mert amikor megemeltem az elejét, akkor a földön maradt a kerék, meg a két alsó telószár. Egyik cimborám tárcsásra cserélte a csúzlijának az elejét, én pedig megvettem tőle a dobosat és kiflistől beleraktam a Simsonba. Úgyhogy az enyémnek 18 -as kerekű, MZ eleje van. Így már van fék és egy járdára is fel lehet vele menni.
A 250 -eseknek az volt az egyik bajuk, hogy a 250/1 -től nyeregvázba rakták az eredetileg bölcsővázba tervezett blokkot. Soha többet nem lett stabil. -
buherton
őstag
válasz
Steve_Brown #30 üzenetére
Az eltérő adatok simán lehetnek amiatt, amit már pedzegettél is, hogy különbözik a karbi és a levegőellátás. Szerintem a motorblokk az említett két kivételt leszámítva ugyanaz.
Húú, mennyit játszottam a fúvókákkal régen
. A karbit sokat bűvöltem, mire meg lett a 2,2 literes fogyasztás. A teljes hengerfej világosbarna volt 1:40-es keverék mellett.
#31 Somatom: Nekem egy kétegyházi kanta kék színű MZ TS 125 Deluxe-öm aka postás csúzli volt, abból is már az újabb széria (duplex lánc, benzin levegő kenésű csapágyak és társai). Óriási ugrás volt a Schwalbe-ről, szerettem és egyen utáltam. Szerettem mert egyben volt az egész. Jó voltak a telepszkópok, a fékek, kiváló fogyasztás (3-3,2 l/100) és még kényelmesnek is mondanám. Viszont az elektromos rendszere egy rakás sz.r. Kukába való hulladék, szó szerint. A dinamót leszámítva szinte mindent kidobtam (házi készítésű elektromos fesszab és index automatika, az első lámpa pedig a legerősebb 12 V-os H4* volt). Az ETZ-nek ezerszer jobb volt az elektromos rendszere, emiatt mindig irigyeltem az ETZ-eseket
. És azért is, mert nekik karnyújtásira volt a HAL generátoros gyújtás, aminél nincs jobb tudtommal.
* a trükk ott volt hogy a 6 V-ról simán lehet járatni a 12 V-os izzót, de ugyanazon névleges teljesítmény mellett fele akkora a fényteljesítményre lesz képes. Viszont, ha a kétszer nagyobb névleges teljesítményű H4-t rakom bele, akkor kb olyan erősen világít, mint a 6 V-os izzó, de a H4 a névleges teljesítménytől ígyis jóval alacsonyabban üzemelt, aminek az volt a kedvező hatása, hogy kb soha nem ment tönkre.
A nagy ETZ-t próbáltam, de nem tetszett. 90-nél már féltem rajta, de az is lehet nem jó állapotún ültem. A jó lengéscsillapító és a jó gumik sokat dobnak a biztonságérzeten. Más MZ-n pedig nem volt szerencsém ülni.
Egy Trpohy-t vagy egy ES-t kipróbáltam volna. Simson-ból az Sperber-re és az S70-re lettem volna kíváncsi. Cserébe viszont volt szerencsém ülni olyan Simsonon, ami 95-el ment
és gyorsaságira kihegyezett ETZ 250-en, ami fordulatszámban elhagyta a skálát
.
-
Somatom
veterán
Köszi! Kókányoló koromban a Simson elérhetetlen volt, ezért nem ismerem a lelkivilágát. Viszont, tudom, hogyan kell turbót rakni a kisrometre.
Később már volt saját keresetem, úgyhogy MZ -ből szinte minden megfordult a kezem alatt. Trophy 150, postás csúzli, TS 250, 250/1, kis ETZ, nagy ETZ. -
Steve_Brown
senior tag
Érdemes megnézni a wikipédiát.
S50: 2,6 kW / 3,6 LE @ 5500 1/min | 5 Nm @ 4800 1/min
Star: 2,5 kW / 3,4 LE @ 5750 (6000) 1/min 4,5 Nm @ 5.000 1/min
Schwalbe: 3,6 LE @ 5750 1/minEzek az adatok minden motornál a legjobb verziót jellemezték ugyan abból a blokkból. Például a Star az első karbival 6500-ig forgott mire kijött belőle a 3,4LE.
A Star és a Schwalbe közti különbséget a karbi okozza, mondhatni egy lehelettel több nyomatéka van. A karbijában nagyobb a venturi cső. Meg az is számottevő, hogy a Star légszűrője egy 2 kamrás, szívászaj tompítós valami, marha kicsi áteresztő képességgel, nem hiába hogy a karbijába csak 50-es főfúvóka való.
Az S50 pedig több mint 10%-kal magasabb nyomatékot tud mint a madárszéria tagjai, ráadásul előbb. Ezt nem csak a karbival hozták össze.
-
buherton
őstag
válasz
Steve_Brown #28 üzenetére
A karbira már nem emlékszem.
Az S50-esnek tényleg különbözik a hengere? Miben?
Úgy látom kezd már megkopni a tudásom.
-
Steve_Brown
senior tag
A Star és a /Schwalbe hengere vezérlésében megegyezik, azonban a Schwalben egy olyan karbi van amivel ugyan annak a motornak kicsit mas a karaktere és kicsit erősebb is.
A másik, hogy viszont az S50 vezérlése már eltér a turbós blokkétól, az egy nyomatékosabb henger. Nagyobb is az első lánckereke gyárilag.
Az S51 pedig pont, hogy hosszabb löketű, kisebb furatú motor. És az S50 váltó hasonlít jobban az autókéra, hiszen abban tényleg fogaskerekeket csúsztatunk a váltó tengelyein, míg az S51-esé csak csapágygolyókat lögdös bele.
-
buherton
őstag
Igen más. A Star esetén csak egy gyújtótekercs van (a lendkerék alatti alaplapon), nincs trafó, mint az S51 esetén. Ez és a turbóhűtés hatalmas lehetőséget adott a szocialista emberének. Ebből a blokkból fabrikáltak kerti utánfutós járművet, vagy éppen rota kapát.
A Schwalbe (a /1-es) és a Star blokkja tudtommal teljesen ugyanaz. A Schwalbe és az S50 között sincs nagy különbség: a henger hűtése nem turbó, és a blokknak máshol van a felfogatása, de amúgy ugyanaz is belül.
Az Schwalbe és az S51 blokkok között komoly különbségek vannak. Ha emlékeim nem csalnak akkor ezek a teljességigénye nélkül:
- rövidebb hajtókar -> pörgősebb motor
- a főtengely csapágyakat a benzin-levegő keverék keni
- kevesebb és egyszerűbb vezetésű lamella a hengeren és a hengerfejen
- nincs hűtése a forgattyúsháznak
- autószerű váltó az S51-nek
- a karbi alatt nincs "kád", ami elvezetné a benzint
- eggyel kevesebb lamella a kuplungban
- a Schwalbe (a /1-es) csak 6 V-os rendszerrel jött ki (áldja meg az Isten, aki úgy gondoltam, hogy jó lesz a 6 V...)
- a Schwalbe (a /1-es) csak megszakítós gyújtású
- abban nem vagyok teljesen biztos, hogy a Schwalbe-ból jött-e ki felső tűgörgős* változat. Úgy emlékszem nem volt ilyen.* a tűgörgőnek két előnye van a bronzpersellyel szemben:
1. sokkal olcsóbb és egyszerűbb előállítani
2. kevesebb kenéssel is beéri
de minden másban rosszabb paraméterű.#25 Steve_Brown: szomorú
. Gondolom a minőségi alkatrész horror ár, de mondjuk ha hozzányúlnék, akkor én is dobnám az egészet mindenestül.
-
Kicsit off topic komment, de pont jó ez a cikk, ez a közönség,, hogy elmondjam Nektek: Hódmezővásárhelyen a Hajdú Garage csapata, aki kiállít velünk együtt a Retro Kocka Kuckón, elkötelezett Simson-rajngó csapat. Szóval aki szép, felújított Simsonokat akar látni, beszélni gazdájukkal, azoknak Április 29-30.-án érdemes ellátogatni Hódmezővásárhelyre a Strandhoz.
-
Steve_Brown
senior tag
Mivel a Star gyújtásába már csak egy fekete fos kínai egybetrafós gyújtótekercset lehet kapni, amiben a tekercsek közti szigetelés tiszavirág életű és a szekunder oldali nagyfesz elkezd a primer oldalra testelni, így azt 1:1 lecseréltem egy utángyártott S51 gyújtásra, hátha az nem hal le. Lehalt
-
buherton
őstag
válasz
Steve_Brown #22 üzenetére
Neked Star-od van, nem? Nem tudtam hogy közben váltottunk az S51-re.
-
Steve_Brown
senior tag
Akárhogy is nézem minden egyes alkatrész egyik lába a testen van
Tehát habár a gyújtótrafó a tekerccsel sorba van kötve, a gyújtótrafóval párhuzamosan van a megszakító.
Ez azt jelenti, hogy az amúgy önindukción alapuló trafó primer tekercsén zárt megszakítónál nem folyik áram.
Amikor a megszakító kinyit akkor kezd el áram folyni rajta. A testre rántott gyújtótekercs vasmagja kiürül a zárt megszakítóval töltött idő alatt, hiába mondják, hogy ez ilyenkor "töltődik" a gyújtótekercs, valójában sokkal kisebb teljesítményt ad le.A dolog pikantériája az lenne, hogy egy nem kopott megszakító bütyökkel 0.4mm-es megszakítóhézaggal és gyári gyújtótekerccsel el lehetne érni, hogy a megszakító pont akkor nyisson, tehát engedje rá a gyújtótekercsben indukálódó feszültséget a gyújtótrafó primerjére amikor az éppen csúcson van. Ha ezt nem találod el pont akkor sokkal kisebb lesz a szikrád, ráadásul kijön az is, hogy ezek a trafók nem ilyen "transzformátor" üzemre vannak kitalálva.
-
buherton
őstag
válasz
Steve_Brown #20 üzenetére
Akárhogy nézem a test - trafó - megszakító - test az soros.
-
buherton
őstag
válasz
Steve_Brown #18 üzenetére
Mi az a mágnes gyújtás? A Simson-nak ugyanolyan elvű gyújtása van, mint az összes megszakítós gyújtásnak, mivel ugyanaz.
-
buherton
őstag
válasz
Steve_Brown #15 üzenetére
A megszakítós gyújtással sincs nagy gond, csak legyen hozzá jó kondi, mert az itthon kapható utángyártott max 100 km-t bír. Kő egyszerű dolog, ami működik. Oké, persze erősebb egy picit a motor és kevesebbet fogyaszt, ha a gyújtás 2 cm hosszú és vastag ívet képes indukálni, de ezek már HAL generátorosak szoktak lenni, mert az aztán majdnem igazi négyszögjelet ad. Ugye a megszakítóval az a legfőbb gond, hogy a megszakításkor ívet húz, amivel beégnek a pogácsák ÉS lapos a lefutó él.
Szerintem a probléma inkább az, hogy a fényszóró tekercs elég harmat és érdemi út bevilágításra csak limitáltan képes. Ráadásul a 6 V-os rendszer úgy átkozott, ahogy van. Főleg az MZ vonalon. A TS-nek 6 V dinamója van, ami egy átok a mechanikus fesszabbal együtt. Egy nagyon jó ismerősöm csinált nekem egy elektronikus fesszabbot, ami azóta is jól működik. Amit még kellett csinálni az a dinamó kábeljének a cseréje, mert a 0,75-ös vezetéken nem fog átmenni a 10-20 A, főleg nem azokon a szerencsétlen sarukon.
-
buherton
őstag
válasz
Hieronymus #14 üzenetére
A Simson mivel alapvetően kis hengerűrtartalmú és kis teljesítményű, ezért ha nem vétenek nagy hibát a tervezésnél, illetve a karbantartásnál, akkor nem kerül sokba a fenntartása. A kopó alkatrészek pedig nem kerülnek sokba, mert standard méretűek és illesztésűek. Amivel még lehet növeli a motor élettartamát az a bronzpersely használata - csak találjon az ember szakit, aki pontosan megcsinálja jó anyagból
- alul és felül, illetve jobb minőségű olaj a benzinben. A 2,5 literes fogyasztás is abszolút elérhető - 2,2 liter volt a legalacsonyabb, amit elértem a Schwalbe-mmal - , de ahhoz már kell a jó minőségű olaj. Csak megjegyzésként írom ide, hogy a MZ TS125-mel 3 literrel jártam el
.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Hieronymus #14 üzenetére
Egyébként a poén az, hogy a német piacon is a Ducati vagy VAPE gyújtást keresik jobban az emberek minden Simsonban. Ott se szívnak már a gyári megszakítós, tiris gyújtással.
-
Hieronymus
veterán
Ezekbe a régi technikákba nem azért tolják bele a pénzt az emberek, mert megéri. Szeretnek foglalkozni vele.
Ha megbízható technikát akar valaki, akkor vesz egy újat. Vagy egy újszerű állapotút.
Azt elég polírozni.PS:
Alapvetően nem neked, csak nem arakorok ezért új hozzászólást nyitni.Sokan nem azért vesznek a 30 éves járműbe 25 éves használt alkatrészt, mert az jobb. Elég egy új alkatrész ahhoz, hogy a jármű elveszítse originál állapotát. Ezzel jelentős eszmei és valós értékvesztést szenved el a jármű.
-
buherton
őstag
Akkor az alkatrészek tekintetében tévedtem. A kb 15 évvel ezelőtti viharsarki állapotból indultam ki és akkor ezek szerint azóta érdemi javulás állt be.
Viszont amellett kitartok, hogy a mindennapokból kiszorult a Simson - legalábbis Magyarországon. Budapesten már egyáltalán nem látok, de vidéken is már utána fordulok, hogy "húúú, ez egy Simson volt...".
-
Somatom
veterán
válasz
Jack Hunter #11 üzenetére
Nekem is megállt egyszer a Simson. Volt gyújtástekergetés, főtengelyszimmering csere, karbipucolás, de csak nem lett jó. Kénytelen voltam szívspecialistához vinni. Másnap röhögve hívott, hogy kész. Kezembe adta a leszerelt kipuffogót. Bele kellett kapaszkodnom rendesen, hogy megtartsam, olyan súlya volt a letapadt koksztól.
-
Jack Hunter
tag
Mondom ezt úgy, hogy én is életben tartok egyet.
nekem könnyű dolgom van, mert csak ráguglizok, és máris teli vagyok találatokkal, sőt még válogathatok, hogy utángyártott, gyári, vagy épp tuningcuccot akarok. Egyébként az előbbi kommentet humorosnak szántam, csak nem jött át.
Volt egy két sebességes 210-es Babettám, az szívatott hasonló módon. Ott még röpsúlyokkal, dörzshajtással oldották meg az áttételeket.Azt játszotta, hogy néhány kilométer után elkezdett csúszni a hajtás, majd teljesen járóképtelen lett, mintha üresben lett volna. Mikor lehűlt, megint jó lett pár kilométerig. A boga úristennek nem tudtam rájönni mi a franc baja van. Kicseréltem a váltóban mindent is, akkor sem lett jó. Végül a sok szívatás és hazatolás miatt berágtam és eladtam alkatrésznek. De csak akkor lettem igazán dühös, amikor az új tulaj megmutatta, mi a baj: a főtengelynél van egy o gyűrű. Nem épp szimmering, de hasonló. Amikor felhevült a váltóházban az olaj, felpuhította ezt a gumiból készült gyűrűt, ami mellett szivárogni kezdett az olaj.Épp csak annyira,amennyi elég volt a ferodol pofáknak a csúszáshoz. Miután kicserélte ezt a 60 forintos alkatrészt, fillérekből lett egy kiváló motorja, amihez még hozzáadtam egy csomó plusz alkatrészt is. Azóta is verem a fejem a falba, mert amúgy imádtam azt az egyszerű technikát. -
Somatom
veterán
válasz
Steve_Brown #9 üzenetére
+1
Nemtom mi van mostanában TheLázs -zsal. Kiköltözött Németországba és egy olyan céghez ment tervezőnek, ami Simsonokhoz tervez és gyárt modern alkatrészeket. Én is Németországban melózok és nem olyan ritka látvány a Simson. Jó, nem Suhl, Star, Schwalbe, hanem inkább S51N, B, Electronic, Enduro, stb. -
Steve_Brown
senior tag
Egyébként tévedsz. Reneszánszukat élik a Simsonok. Van utánpótlás alkatrészből is, csak nem a magyarok pénztárcájának való.
Még nem is a retro feeling miatt indult meg így, hanem mert a németek (mivel meg tudják fizetni a jó alkatrészt, a jó fényezőt, a jó lakatost, a jó szerelőt) szeretnék kihasználni azt a náluk létező kiskaput, hogy a Simson vihet 2 embert, lehet akárhány köbcentis és mehet akármennyivel úgy, hogy AM jogsival vezethető.
-
buherton
őstag
válasz
Jack Hunter #5 üzenetére
Bóvli technika a kétütemű? Szerintem pedig egy baromi jó technika, olyannyira hogy a mai napig nagyon sok helyen használják a számos előnye miatt. Viszont az biztos, hogy a Simsonok felett eljárt az idő. Már nagyon keveset látok az utakon, nincs érdemi alkatrész utánpótlás és rengeteg a lelakott motor. Teljesen ki fog kopni a mindennapokból.
-
Steve_Brown
senior tag
#1 Somatom Az enduro tirisztoros gyújtása tényleg jobb. De ahogy tudom az utángyártott alkatrészek ahhoz is szarok. Mindig tele van a facebook csoport olyan posztokkal, hogy "Sziasztok! Gyári tirisztoros gyújtást keresek emberi áron!" Nem tudom hogy gondolkodnak még ebben, meg kell szokni, hogy mindennek embertelen ára van.
#2 zotyesz66 Túl minuszos már ricnizéshez a fészek, a szimeringet kinyomni nem fogja, hiszen oldalirányba nem mozog. Előbb törik el valamelyik tűgörgő a feszülés miatt. Ezért szeretném megoldani majd, mert a hengert sajnálnám. Mondjuk rengeteg Star mehetett az elmúlt 50 évben ennyire kiszopósodott csapágyfészkekkel.
#3 Geller72 Ha arra gondolsz, hogy a csapágyfészket kimarni, beletenni egy bronzperselyt, majd abba a csapágyat akkor nem, a csapágyfészekben vannak plusz olajzófuratok amiknek meg kell lennie. Ha arra godnolsz, hogy a komplett csapágyat cserélni ne egy perselyre, akkor szintén az előbbi, valamint kéne valamilyen alacsony súrlódású bevonat a főtengelyre.
#4 PDA_FAN Emlékeim szerint alul rézkosaras, fölül fémkosaras tűgörgő van. Rocket hajtókarral.
#5 Jack Hunter Igen, egy másik jobb állapotú blokk építése lesz a megoldás. De marha nehéz jobb állapotú blokkfelet találni. 2db szépért elkérnek simán 30 ezer forintot. Érdemes lenne venni egy másik blokkot és ezt donorként használva összerakni egy jót, de egy másik működő blokk meg nyaldossa a 80 ezer forintot. Utána még rájön a szakember munkadíja és az egyéb alkatrészek.Olvasgattam a V6 Vectras történeteket és számolgatás után nem értem, hogy lehet a két gép lassan egy kategória az anyagiakat tekintve.
-
Somatom
veterán
válasz
Jack Hunter #5 üzenetére
Ez nem erről szól. Az én esetemben tini koromban az Enduro volt a csúcs, de persze elérhetetlen volt. Akkor megfogadtam, hogy lesz Simson Endurom. Igaz, hogy közben eltelt 30 év, de lett.
Szóval, a miértre inkább érzelmi és nem technikai alapú a válasz. Fateromnak pedig egy Star volt az első motorja, úgyhogy benne inkább az indítana érzelmeket (ha még élne). -
Jack Hunter
tag
Ehhh, bóvli kétütemű technika.... Kell belerakni egy villanymotort és megcsinálni villanyosra.
Jó olvasni hogy vannak még ilyen fanatikusok, akik látnak még potenciált ezekben a régi vasakban. Esetleg egy másik jobb állapotú blokk beépítése nem jelentene azonnali javulást? -
PDA_FAN
tag
Milyen tűgörgőt kaptál hozzá? Csak mert a régi turbóhűtéses motorokban még bronz volt, azért (is) kell az 1:33-as keverék, az S51-ben meg valami műanyagházas okádék, ami miatt elvileg 1:50-essel is mehetne a motor, csak épp a tűgörgő 2-3 ezer km után már elkezdi utánozni a csörgőkígyót.
-
Geller72
veterán
És egy bronzpersely nem férne el?
-
zotyesz66
őstag
Végső megoldásként föl lehet ricnizni azt a csapágyfészket, úgy megfogja a csapágyat. Nekem anno 1997-98 környékén Pannonia P20 lett így megcsinálva, nem forgott el többet a külső gyűrű, nem is verődött ki, legalábbis azalatt a 10-15000 km alatt amit mentem vele.
Azt persze nem tudom, hogy most ki csinál ilyet.
Ha mozog a csapágy a fészekben, garantáltan kinyomja a szimmeringet is. -
Somatom
veterán
Ráadásul a Star régi technika. Nekem Endurom van. Abban teljesen jó a gyári gyújtás. Meg aztán gyárilag négy gangos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Android szakmai topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Csökkentik a fogyasztást a Google AI-adatközpontok, hogy ne legyen áramszünet
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- LG 55QNED87T 139 cm-es 4K QNED Gaming Erőmű, 120Hz-el és 3ms válaszidővel!
- LG 65QNED87T 165 cm-es 4K QNED Gaming Erőmű, 120Hz-el és 3ms válaszidővel!
- MacSzerez.com - 2022 MacBook Pro 13" Retina M2 / 8GB RAM / 256GB SSD / Asztro / Garancia / Magyar
- 3x ASUS Turbo RTX 2080 Ti (11 GB) / Frissen pasztázva / Igény esetén + EKWB vízesblokk.
- LG 75QNED87T 190 cm-es 4K QNED Gaming Erőmű, 120Hz-el és 3ms válaszidővel!
- BESZÁMÍTÁS! ASRock X570 R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RX 7800 XT 16GB Fractal Design Meshify 2 850W
- MacBook Pro 14" M3 Pro 18GB RAM 512GB MAGYAR BILL 1 év garancia
- Eladó Apple iPhone Xs Max 256GB / 12 hó jótállással
- Gyors, Precíz, Megbízható TELEFONSZERVIZ, amire számíthatsz! Akár 1 órán belül
- HIBÁTLAN iPhone 12 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3028
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest