Új hozzászólás Aktív témák
-
Én most ezt találtam: Basically the only vendor that doesn’t interfere with the working of PhysX after this update is Intel HD graphics (and Nvidia itself ofcourse).
Szóval ez alapján nem kell félni...
Nvidia Disables PhysX Support on Vendor Mixed GPU Setups – Driver Update 340.52 Onwards -
feco65
újonc
Kedves volt az NV-től ez a lépés. Ahogy az előttem szóló már mondta nem csak a PhysX-et tiltotta le de a cuda-t is, és ezt már a 340.43 béta drivernél megtették. Még egy kicsit várunk és talán a képmegjelenítést is letiltják ha így haladunk. Csuda izgalmas lenne ülni egy sötét képernyő előtt. Videókonvertálásnál visszatértem a kezdeti időkbe amikor is csak a proci dolgozott, a videókari meg csak szépen ott csücsült.Most előre fejlődünk vagy visszafelé?
-
Atmo
senior tag
Na ez tényleg gáz. Le van tiltva bios-ban a 3470 intel igp-je, és az új driverrel teljesen letiltotta a cuda-t ennek ellenére. A videokonvertáló appokból simán eltűnt a cuda támogatás :/ Gááááz ez a driver!! Visszatettem az előzőt, ollállá, cuda ismét elérhető. érdekes, mert ez cuda és nem physx
-
HoaryFox
őstag
Érinti ez a dolog a laptopokat (Intel IGP + nVidia dGPU)?
Mert ha igen, akkor kegyetlen örülni fogok neki...
-
SylverR
senior tag
válasz
BlackSoft #140 üzenetére
Annyit még hozzáfűznék az előzőhöz, hogy nem 350, vagy 356 fokból áll egy kör, hanem 360-ból. Ezen felül ezt tovább is szokás bontani, 1-1 fok 60 percnek számít, 1-1 percen belül másodpercek vannak, ugyancsak 60. Lehet a végtelenségig folytatni. Ha ennyire csatornaszámra akarod bontani az emberi hallást, az végtelen inkább, mint sem 350, vagy 356.
-
pakriksz
őstag
válasz
BlackSoft #140 üzenetére
Persze hogy nem magyarázol el semmit mert nem is tudod, nem érted miről van szó, azt meg nem mered leírni hogy "azért mert nagyobb a szám, és az biztos jobb". Egyébként attól hogy a wikipédiát linkeltem nem onnan tudom, de ha onnan nézném, legalább utána nézek annak hogy mi mire jó, és nem nyelem a marketingszöveget mint kacsa a nokedlit, és nem hiszem azt automatikusan hogy ha nagyobb egy szám akkor az jobb.
-
BlackSoft
addikt
válasz
pakriksz #139 üzenetére
Mert te az elmúlt összes hsz-edben mást írtál... Ha végig nézzük, ugyan azt mondtad el az összes hsz-ben, gyakran pontosan ugyan azt. Lenézel valamiket wikipédiáról, amit még egyszer el is néztél, és az én igazamat erősítetted meg a linkeléssel. Tudod ez itt nem iskola, nem vagyok az oktatód, nem fogok neked elmagyarázni semmit, mert nem lenne elég a PH! tárhelye, annyit kellene neked írni, hogy megértsd az eddigiek alapján.
-
pakriksz
őstag
válasz
BlackSoft #138 üzenetére
Na erről írtam mivel nem tudod megindokolni a különbséget, ezért a másik hülyének beállításával próbálod rövidre zárni a vitát. Gyakori "fegyver" ezért nagyon átlátszó. Ráadásul felhívnám a figyelmed, hogy már 3 szor leírtad ugyan azt. Ennyi idő alatt akár meg is indokolhattad volna rendesen hogy mekkora különbség van, de ahogy jósoltam, ez nem fog menni.
De hogy segítsek, a 192khz és a 48khz mintavételezési frekvencia, azaz hogy a hanghullámból digitalizáláskor 1 másodperc alatt hányszor vettek egy pillanatnyi minta értéket, vizuálisra levetítve olyan mint a képernyő felbontás.
-
BlackSoft
addikt
válasz
pakriksz #137 üzenetére
Én meg még egyszer elmondom, hogy hülye vagy... Iskolába jártál? Vagy kaptál egy gépet, és jöttél ide osztani az észt PH!-ra? Neked abszolút fogalmad nincs, mi a hangnál az a 192kHz meg a 48kHz...
Innentől kezdve a témában óvodásnak számítókkal nem vitatkozom, következőleg jelentem a flame-elésed, miután 6x elmondtam, nem vitatkozom hülyékkel. Főleg nem olyanokkal, akikkel azért alakult ki vita, mert minden vele folytatott szóváltás nélkül személyeskedni kezdett! -
pakriksz
őstag
válasz
BlackSoft #136 üzenetére
Dehogy fejezem be, hátha mondasz valami jó kis okosságot. De ahogy látom nem mersz, nehogy megint beégjél, inkább csak a szokásos "nem értesz hozzá hagyjuk hülye vagy" szöveget nyomod, normális válasz nincs tudás hiányában.
még egyszer linkelem: [link]mp3 nem volt kezemben tényleg, ahogy senki kezében nem volt, hiszen az egy adathalmaz, nem kézzelfogható.
-
BlackSoft
addikt
válasz
Dr. Akula #123 üzenetére
? Milyen teszteket nézel te?
Csak egy kis előnyben van 2160p-nél az AMD. 1440p-nél ugyan ott vannak.
(#135) pakriksz: Mondtam már, hogy fejezd be, mert hülye vagy, és az is maradsz...
"mennyire jó-e a 192khz(bár semmire sem jó) <- Itt már megint olyan okosság jön ki a szádon, mint nekem a seggemen, amikor a wc-n ülök. Szerintem még csak egy normális MP3 sem volt a kezedben, és azt sem tudod, hogyan működik." -
pakriksz
őstag
válasz
BlackSoft #117 üzenetére
"Nem vagy tisztában a hangtechnikával, ez itt a 192kHz-nél ki is derül... Tehát ezt hagyjuk." De felvilágosítani se tudsz, mert te a számok bűvöletében élsz. Nem tudod hogy mire jó, vagy jó-e egyáltalán valamire, csak tetszik mert nagy a szám. Egyébként nem az volt az elsődleges dolog hogy mennyire jó-e a 192khz(bár semmire sem jó), hanem az hogy azt állítottad csak 124-et tud, ami nem igaz.
"Igen, 32 csatornás itthoni rendszerek vannak, szükségesek is, ha esetleg zenét veszünk fel hobbiból."
Nincsenek, hobbiból ilyet senki sem csinál, ilyen rendszerrel, ráadásul nem 32 hangszerrel, és ilyen otthoni eszköz sincs.
HDMI minek profi zenefelvételre? Teljesen megzakkantál? Nem arra való, ez elsősorban video átviteli formátum. Jó hogy nem dörzspapírral akarsz házat bontani..."akkor veszel egy 120/144Hz-es monitort, és kipróbálod..." dehogy veszek, azért már magasabb az ingerküszöböm a TN-nél
(Amúgy is az eredeti hozzászólásnál amikor a hangkártya szükségtelenségét írtam a HDMI mellett a DP-t is aminél nincs ilyen korlát, csak te a HDMI-ig jutottál.)
Tudom az interneten sok hozzád hasonló "szakértő" van, aki nagyon ért hozzá, bár összekever nyilvánvaló dolgokat, mint ahogy te is tetted a kábelen átvihető hangokkal és a játékbeli streamek keverésével.
Nincs ezzel semmi baj, csak a térítéssel van hogy a hülyeségre rábeszéli a többi tudatlant. -
-
zseko
veterán
Annyiból nem látom értelmét ennek a lépésnek, hogy ha működhetne akkor még talán el is gondolkoznék másodlagos kártyának a gépbe fizikszet számoltatni, így legalább fogyna több kártyájuk. Aztán lehet pár ember át is térne. Ám így csak nevetni tudok rajtuk, mert főkártyának biztosan nem fogok venni nv-t.
Ha csinálnának külön megvehető physx kártyát még azzal is jobban járnának mint így. -
Dr. Akula
félisten
Pontosabban: van 1-2 játék ahol az Nvidia nem (annyira) marad le az AMD-től. [link] Persze nem árban, ott jelentősen lemarad. 290X: 134k, 780Ti: 190k.
-
Én is jó pár tesztet megnéztem és nekem határozottan ez volt az érzésem. Persze, hogy a vitát értelmesen folytatni lehessen, ahhoz az kéne, hogy most előtúrjak egy csomó tesztet az igazam alátámasztására, de mivel ezt most bokros teendőim lévén nem fogom megtenni, így nem is várhatom el, hogy elfogadd a véleményem. Majd talán legközelebb
-
Azért az "erősen tesztje válogatja" ebben az esetben megtévesztő kifejezés. Van ahol jobban lemarad az AMD, van ahol kevésbé, meg talán még néhol az is előfordul, hogy megelőzi az NV-t. De ha összesítenéd ezeknek a teszteknek az eredményét azért stabilan kijönne az NV előny. Ami persze azért nem nagy. De nem az NV kullog az AMD után, ezt vitattam az előző kommentben is.
-
válasz
Dr. Akula #123 üzenetére
Nem tudom miről beszélsz. Lemarad, mint a borravaló? Az NV kártyái rá szoktak verni az ATI-ra (legalábbis gondolom erre gondolsz AMD alatt). WQHD-n is. Előfordul, hogy nem annyit, mint amennyivel drágábbak. De amit te állítasz, hogy az NV az ATI után kullog, egyszerűen nevetséges.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
BlackSoft #56 üzenetére
Én folyton azt látom a tesztekben hogy az Nvidia alacsonyabb felbontáson úgy-ahogy próbálja tartani a lépést, de magsabb felbontásokon lemarad mint a borravaló (2560x1440-es a monitorom, tehát nem vigasztal hogy 1366x768-ban az is ugyanannyit tud), ráadásul drágább is az AMD-nél. Ebben mi a versenyképes?
-
Twinsen2
tag
Mondjuk azzal nem sokra megy az NV hogyha a sok AMD fan akinkek kell physx vesz egy 50 dolláros karit mellé, nekik az kell hogy a 4-500 dodosat vegyék és csak azt használják. Szóval szerintem érthető, bár nem tetszik a folyamat.
-
Writz
tag
Emberek... Játékról van szó. Felesleges ide keverni a Zenét meg a Filmeket.
-
BlackSoft
addikt
válasz
#32839680 #114 üzenetére
Ez csak a zenei oldal, és az új zenéknél vannak más gondok is, mint a sok remasterizált szarral...
Filmeknél (filmekben a hangfelvétel) pedig más helyzetek vannak.Mi soha nem vettünk fel semmit úgy, mint a tömegek, és soha nem csináltunk szemetet valami nyers anyagból. Mindenből, amiből lehetett (korszerűségnek azért megfelelve) analóg eszközöket használtunk, voltak újak, de voltak régiek is, mert újat nem lehetett, olyan minőségűt beszerezni.
A csapatból én elektronikus zenével is foglalkoztam, de még ott is használtam egy MS2000-rest
-
BlackSoft
addikt
válasz
pakriksz #116 üzenetére
Nem vagy tisztában a hangtechnikával, ez itt a 192kHz-nél ki is derül... Tehát ezt hagyjuk.
Igen, 32 csatornás itthoni rendszerek vannak, szükségesek is, ha esetleg zenét veszünk fel hobbiból. Egy HDMI 2.0 hobbi célra a 32 channel támogatás miatt nagyon király lesz sok embernek, a 8 nagyon kevés.
Amit meg amúgy linkeltél HDMI-s wiki-t, pont azt írja le a HDMI 1.4-re, 2160p@30Hz max, tehát engem erősítettél csak meg. Igaz az 1080p@60Hz maxot nem írja, de ha utána olvasol az is kiderül, ha nem hiszed el, akkor veszel egy 120/144Hz-es monitort, és kipróbálod...
A lényeg, hogy fogalmad nincs miről beszélsz, csak mondod, amit itt ott összeolvastál wikipédián...
Ami pedig a hangtechnikai foglalkozásomat illeti, saját stúdióm volt öregem, nekem ne hadoválj marhaságokról, amikor eddigi fél életemet a zenével töltöttem, és a Sony-val is dolgoztam egy fedél alatt nem is egyszer
Tehát itt, és most abba lehet hagyni, már az a személyeskedéses hsz-ed óta nem kellett volna hozzám szólnod, ami abszolút semmire nem volt jó, csak beszóltál az alapelveket sértve, hogy mondj valamit, mert nem tetszettem neked.
-
pakriksz
őstag
válasz
BlackSoft #102 üzenetére
"A 124kHz az 192kHz. Azt hiszem más bolygón születtünk, mert a földi matematikának ez elég ellentmondó mondat volt."
Hol van ebben a matek? Én nem matekoztam itt egyszerűen kijavítottam a hdmi 1.0-nál elérhető 124khz-t, az 1.3-tól (2006-tól) elérhető 192-re, merthogy a ma használatban lévő cuccok többsége ilyen. No nem mintha bárkinek nem lenne elég a 48 khz is... De még mielőtt rákezdenél [link].
"8 csatorna tudod mikor volt? 30 éve. A HDMI 2.0-ában már van valami aktuális, amit minden valamire való hangkártya tud évek óta -> 32 channel."
Tudsz mutatni 16 analóg jack kimenettel rendelkező hangkártyát? Persze hogy nem tudsz, mert a laikusságod miatt, összekevered az egyszerre lejátszható audio streamek számát a csatornák számával, pedig nagyon nem ugyan az.
Márpedig a hangkártyák 32 audio streamet tudnak LEKEVERNI annyi kimeneti csatornára amennyi be van állítva (2(stereo)-től 8 (7.1)-ig). 32 külön csatornát te maximum egy stúdióban látsz(és eszközt is ami ezt kezeli), máshol nincs is értelme.
Vagy tudsz mutatni nekem 32 analóg kimenettel rendelkező otthoni eszközt? Esetleg egy 31.1-es hangrendszert?A képről pedig HDMI olvassál kicsit...
Szóval a lényeg, hogy nem nagyon értesz a számítástechnika egyik ágazatához sem, így mint laikus felhasználó a számok bűvöletében élsz. Bár nem tudod mit jeleznek a számok, de úgy gondolod a nagyobb az jobb, igényesebb.
Nem tudom hogy túl fiatal vagy-e vagy egyszerűen sznob, mert mindkettő lehetséges, akár kombinálva is.
De az tuti hogy te nem nagyon foglalkoztál hangtechnikával, legalább is nem digitálissal.(mellesleg manapság a digitális erősítők világában nincs is szükség úgy egyáltalán hagyományos hangkártyára, kimegy a digitális hang HDMI-n vagy DP-n és a TV vagy az erősítő végzi el az analógra konvertálást)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
BlackSoft #112 üzenetére
Természetesen mindenki tervezhet saját audio DSP-t, amihez írhatnak saját API-t és arra a támogatást be lehet építeni az elterjedt middleware-ekbe. Azt biztos meg tudnák csinálni amit az AMD, átverik a WDDM-et és működni fog.
Ezen már nincs mit megbeszélni. Az AMD-t nem fogják meggyőzni, hogy ne fejlesszék tovább a Mantle-t. A jövőben az fog történni, hogy az Intel, az AMD és az NV is belerakja az egyes játékokba a saját exkluzív funkcióit.
-
BlackSoft
addikt
Viszont nem mondtam hülyeséget, igaz? Megoldható lenne az általam felvázolt dolog, ha mindenki leülne a kerekasztalhoz, és egy cigi+kávé közben megbeszélnék, nem?
Ez nem tudom mire jó, amit csinálnak. Nem a vásárlóknak kedveznek. Sokkal jobban pörögne szerintem az egész piac, ha nem baromkodna se az AMD, se az NV, se az Intel, se a MS...
(#111) SylverR: A 90-es évekre vonatkozóan részben igazad van. Viszont ennek meg van az oka, amit elejétől a végéig sok lenne felvázolni. Egyszerűen új technika. Korszerűbb, egyszerűbb, tized annyiba kerül, elfér bárhol stb stb stb....... És azért annyira drasztikus különbség nincs. Egyszer majd ez is kiforr, hiszen ami a 90-es években csúcsvolt, azt 100 évvel korábban kezdték el. Most ott járunk, hogy új, és ~15 éve alkalmazzuk. Nyilván nem elvárható, hogy egyik napról a másikra minden tökéletes legyen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
BlackSoft #106 üzenetére
Igazából senki sem ért egyet. Ez a piac most csak azért forr jobban, mint korábban, mert az AMD reagált azokra a problémákra, amelyeket a fejlesztők felvázoltak az elmúlt fél évtizedben. A konkurens gyártók ezt hátbaszúrásként fogják fel.
Ez egy teljesen felborult helyzet. Például hiába nem támogatják a Mantle API-t a többiek az AMD rak egy fícsőrt a hardverbe és day0 hozza hozzá a támogatást. Ezzel nem lenne akkora probléma, de rákényszerül az MS, hogy a fícsőröket berakja a DX12-be, és a konkurensek rákényszerülnek, hogy 2-3 év múlva támogassák azt hardverben. Teljesen elveszti a piac a demokratikus jellegét, mert egy saját API birtokában igenis meg lehet mondani a tutit. Még ha az nem is jó irány kötelezően arra kell menni, mert reagálni kell rá szabvány szinten. -
BlackSoft
addikt
Persze, te itt a nagy PH!-s megmondó emberke MO-ról, a gép előtt kirúgnál tanult szakembereket, mert szarul csinálnak meg mindent, mind hülye
Biztos a részecskegyorsító is tök szarul működik, kirúgnád az összes atomfizikust ott, sok majom, jobbat tudnál te
Szaladj Cern-be, mutasd meg
-
SylverR
senior tag
válasz
BlackSoft #104 üzenetére
Te jó ég. Szerintem tényleg itt hagyjuk abba.
Ki mondta, hogy nem hallom, mi merről szól?
De 2.0-ba hallok, mivel KÉT fülem van.
Hallgattál már binaurális sztereót normális fülessel?! Kétlem, akkor nem állítanál ekkora sületlenségeket...
Ha jó a térhangzás valamibe, gyönyörűen megállapítható a hang forrása vertikális térben is.
Látod, miattad és a hozzád hasonlóak miatt tart ott a programok és filmek hangvilága ahol.
Én már rég kirúgtam volna az összes hangmérnököt, ha olyan pozícióban lennék. Filmek a legrosszabbak, az 5.1 ellenére is.
Viszont nem egy 90-es évekbeli játékot lehet találni ami sztereóba is képes olyat produkálni, hogy behalsz. -
BlackSoft
addikt
Tehát ezek alapján, ha mindenki egyetértene, és lenne kommunikáció érdemben (mert néha kicsit hidegháborúsnak tűnik a helyzet még a baráti cégek közt is), akkor csinálhatna a MS ehhez megfelelő W9-et, gyártók gyárthatnának megfelelő hardvert, a játékfejlesztők ennek megfelelően fejleszthetnének szoftvert. Minden rendben lenne, panaszra bőven nincs ok, hiszen fejlődni kell, folyamatosan fejlődik a hardver, és a szoftver.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
BlackSoft #102 üzenetére
Ahhoz változtatni kell a Windows működésén. Az AMD a TrueAudiót eleve úgy működteti, hogy GPU-nak hazudja, vagy HSA-n keresztül érhető el a blokk. Ergo vagy GPU-ba integrálod vagy APU-ba. Másképp nem üzemképes. Van amúgy ilyen, illetve nem ilyen, de lényegében nagyon hasonló DSP az X-Fi kártyákban, csak semmi sem használja már, mert a fejlesztők nem OpenAL-ben akarnak hardvert programozni, hanem middleware-ekből támogatni a rendszereket. A TrueAudio gyakorlatilag csak annyiban különbözik az X-Fi DSP-jétől (persze némi hardveres eltérés mellett, de azt hagyjuk most), hogy ezekből a middleware-ekből működik.
-
BlackSoft
addikt
Tehát neked fogalmad sincs, honnan jön egy autó, te 2.0-ban hallasz. Nálad csak egy hangszín van, és 2 oldalról kapod a hangokat, OK itt téma lezárva szerintem...
Ugyan két füled van, de nem véletlenül néz ki úgy, ahogy. Nem az a célja, hogy fülzsírt és vizet tarts benne, hanem, hogy irányítsa a hangot. Így pontosan meg tudod különböztetni, hogy honnan jön egy hang, el tudsz különíteni 2 hangforrást, amik 10 centire vannak egymástól.
De a fül és a hangszóró hasonlítgatást is be lehet fejezni, előbb egy jó biológiaóra, és hangtechnikai alapismeretek könyvecske elvolvasása nem árt -
BlackSoft
addikt
Oké, meg lett magyarázva mire szolgál a TrueAudio
Innentől a véleményem, hogy most ezt, vagy ehhez hasonlót oldjanak meg egy különálló fizikai eszközre, sokkal praktikusabb lesz
(#66) Writz; (#93) SylverR: A Stereo az egy szájbavert Stereo... A valóságban is TrueAudio szimulálja a térhangzást, és 2.0-ával hallgatjuk? Nem. A fül érzékeli minden irányból a hangokat, 350.6-ban is. Bár játéknál jól mondjátok, ha valami kiszámol mindent, hogy honnan jön a hang, akkor valósághűbb lesz, de szerintem főleg akkor, ha térben is vannak elrendezve a hangszórók, és azok jó minőségűek. Filmnél viszont térben vannak elhelyezve a mikrofonok is, úgy születik térhangzás, amit ennek megfelelően osztanak szét külön sávokra, ami eredményeként egy 5.1-en (vagy 7.1-en, ha úgy lett megcsinálva) térben fogunk hallani mindent.
Stereo-nál ez csak szimuláció lehet, és messze elmarad a valódi térhangzástól, bármennyire jobb sima LEFT + RIGHT csatornánál. Ráadásul 2 hangszóró csak egy bizonyos szintig tudja elvinni 2-nél többnek a hangját egyszerre, megosztva. Egy bizonyos szint felett nem képes, és hangok esnek ki, torzulások születnek, keveredések.(#82) pakriksz: Szerintem te pedig egy jó nagy barom vagy, nem is kellene igazából visszaírnom ilyen hsz-re, de a következő hsz-edre mindenképpen válaszolni szeretnék, mert akkora nagy baromsággal próbáltál visszavágni, amekkora itt ritkán van.
/ Direkt írtam így, amivel technikailag megsértettem a PH! alapelveit - személyeskedés -, de nem jobban, mint te abban a hsz-ben - gondold át kinek mit írsz mielőtt megnyomod az OK gombot, főleg miután 2hsz-el korábban, proci intett mindenkit, hogy fejezze be a személyeskedést -, amire ezt válaszolom /
(#84) pakriksz:"
HDMI= dual link DVI+ hang" Nem. HDMI = Single Link DVI + Hang."Jaj neked a 124 khz sem elég (ami amúgy 192), meg a 8 csatorna?" A 124kHz az 192kHz. Azt hiszem más bolygón születtünk, mert a földi matematikának ez elég ellentmondó mondat volt.
8 csatorna tudod mikor volt? 30 éve. A HDMI 2.0-ában már van valami aktuális, amit minden valamire való hangkártya tud évek óta -> 32 channel.
Ja és még valami a HDMI = dual link DVI+ hang marhaságodra, amit már leírtam, de ezek szerintem nem fogtad fel.
A HDMI max 2160p@30Hz; 1080p@60Hz... -> A Dual-Link DVI (és a DP) 2160o@60Hz; 1080p@144Hz (A DP még 1080p@240Hz-et is támogat.) Ettől a HDMI egy évszázaddal le van maradva.(#87) TTomax: Lehet, hogy te jogosnak érzed, hogy használhasd, és a hozzád hasonlók, akik szórakoztak már mindenféle kártyákkal, és NV cseréltek AMD-re, majd fordítva, viszont gondold át a gyártó szempontjából is
Nem úgy működik mindig a PhysX, amikor csak arra van használva a kártya, és az elsődleges egy AMD. Előfordulnak gondok. És akkor egy-egy buta user mit mond? Hát az NV mekkora szar, írunk is a supportnak, meg elhíreszteljük, hogy az NV egy nagy kalap szar, még a PhysX sem működik. Persze, ha az lett volna az elsődleges kártya, akkor lehel arról írni, hogy az NV milyen jó, és minden faszán működik, rábeszéli a barátait is, hogy olyat vegyenek. Tehát abszolút nem tesz jót az üzletnek hosszú távon, hiába veszik meg csak azért a kártyát.
Egy BMW sem engedné meg, hogy egy alkatrészét a Mercedesbe lehessen használni, mert ha ott nem fog jól működni, mi lesz a vége? -> Szar a BMW. Közben pedig csak a tudatlan user volt a hibás. Így teljesen érthető a gyártó oldaláról a korlátozás. Persze itt 100%, hogy az IGP-s része csupán nem kívánt driver hiba, hiszen, mint már mondtam, szinte minden CPU-ban van IGP, innentől kezdve a PhysX már semmilyen hardveren nem menne, amit nyilván nem jó az NV-nek. Csak azt akarják szerintem kizárni, hogy legyen egy 290X CF-ed, és egy GTX580-ad PhysX-nek, hogy legyen egy újabb elérhető feature a játékokban.
(#100) morgyi: Pont, hogy én hangtechnikával foglalkoztam, és nem körömhegynyi chippekkel, amik szimulálnak egy térhatást 2.0-ra egy játékban
De miután pár normálisabb ember, aki tényleg ért hozzá (mondjuk Abu) mélyebben elmagyarázta a dolgot, látom, hogy nem sok köze van a játék alatti hangoknak a zenéhez, és a filmekhez, teljesen más a dolog, mivel játékoknál virtuális minden, zenénél, és filmeknél pedig fizikailag van felvéve térben a hang, ami bőven leegyszerűsíti a dolgokat, és valódibb lesz minden, különösebb gond nélkül. -
#00137984
törölt tag
Tiszteletben kell tartani mások levédett fejlesztéseit a cégeknek a kiadott termékeiken. A licenszben leírt feltételekkel használhatóak ezek a termékek. NVidia a PhysX-nél megszabta a CPU és VGA felhasználási területeket.
Ha mindent szeretnél kihasználni NVidia-t kell venned, és slusz-passz. Az EAX is ilyen játékra írt audió térhangzást javitó eljárás. Asus Xonar hangkártyán 2.0 szinten van engedélyezve (3 és 4 emulált). Ezt csak néhány játékon belül használhattam, de érdekes + élményt adott a játékhoz. Milyen kár, hogy a játékipar nem használja. Néhány AAA kategóriás játéknak is katasztrófális a hangminősége. Azok a fegyverhangok és az autóversenyek zümmögő zőrejei, amik köszönőviszonyban sincsenek egy motorból felszabaduló benzingözös orkánból.
-
Szergei
tag
Nekem annyi a problémám ezzel az egésszel, hogy az Ageia, amit felvásárolt az NVIDIA, PPU-kat gyártott, azokon nem volt videokimenet sem, tehát akik azzal érvelnek, hogy "driver-összeakadás", az ott sántít, hogy simán megcsinálhatná az NV, hogy AMD vagy Intel GPU mellett a GeForce-on a megjelenítést tiltja le, azaz csak a PhysX-driver települhetne fel, így az NV-kártya lényegében ugyanúgy PPU-ként működne. Ez se lenne teljesen korrekt, de a jelenlegi helyzetnél elfogadhatóbb megoldás.
Sajnos ilyenről álmodni sem érdemes addig, amíg NV-kártyával a legtöbb esetben nem egy, hanem 2 darab GeForce kell legalább (jellemzően az aktuális "high end", és egy (felső-)középkategóriás), hogy megfelelő sebességgel fusson a PhysX, ezt valahogy elfelejti kellően hangsúlyozni az NVIDIA. -
AAAgold
senior tag
-
SylverR
senior tag
válasz
BlackSoft #52 üzenetére
Hajjajj...
Az embernek KÉT füle van, ahogy fentebb is írták, nem 6.
Volt alkalmam belépőszintű hangfalakon kipróbálni a DTS-t, de nem hatott meg. Filmek alatt semmi értelme. Semmi extrát nem ad. Egyedül játékok alatt érhetne valamit, de ott a Dolby Headphone ezerszer jobb eredményt hoz, és nem kell félmilliót ráköltenem, hogy szóljon is valahogy.
Ha neked jó a jelenlegi állapot, használd egészséggel. Ahogy használd egészséggel az nvidiát is. Én kihagyom, az nv-t is, a pisixet is, illetve magát az 5.1-et is.Mellesleg a TrueAudio igenis 3d, ugyanis a 3d-s jelenetből számol. Jelenlegi programokban nem fogod meghallani, ha valami szörny átsuhan téren, mert nem módosítja a hangok terjedését. Ha TrueAudio-val számítják a hangot, viszont lehet meghallod már korábban a szörny közeledtét, lévén hallod majd a hang hullámzását, torzulását. Ilyen TA nélkül nem fogsz kapni. Csak vele. Tehát igenis 3d.
-
TTomax
félisten
válasz
BlackSoft #18 üzenetére
Mert miért is jogos??Talán az nincs kifizetve??
(#88) pakriksz
Én nagyon felháborítónak találom ezt,mert ha még arról lenne szó hogy amdre kényszeríted a fizekszet valamilyen hackel,arra azt mondom okay,de hogy veszek egy geforceot és nem megy rajta a fiziksz ha másik vga/vagy nem az a main card az kicsapja a biztosítékot. -
Writz
tag
Ezért kell megfelelően elhelyezni a 2 hangszórót. Ebből a szempontból az x.1/x.2-es hangrendszerek jobbak, mert azt mindenki ugyanúgy hallja. De szerintem ezen nem érdemes vitázni, mert vannak olyanok akik képesek még egy tápkábelt is 20 ezerért megvenni, mert "azzal jobban szól"....
-
pakriksz
őstag
ez a blacksoft szerintem olyan mint HWSW-n a vers aka version, nem tudom ismeritek-e, de ő is hasonlóan vicces és egyben fájdalmas szövegeket tud írni, minden fórumnak van egy bohóca.
(Ezen a physix a legjobb szövegen viszont akkorát röhögtem, hogy csengett a fülem a visszhangtól. Azért ahhoz is elég fanatizmus kell hogy egyáltalán jónak nevezze valaki, de legjobbnak...)
-
Reggie0
félisten
Fuledbol valoban ketto van, de a fulkagylo miatt az atviteli fuggveny erosen iranyfuggo. Ha egy fulhallhatot felveszel, akkor ez az iranyfuggoseg megszunik, szimulalni meg elegge maceras, mivel mindenkinek egyedi alaku a fule. Akkor lenne ra esely, ha eloszor csinalnanak egy 3D szkennelest a fuleidrol.
-
proci985
MODERÁTOR
Megkérnék minden érintettet, hogy fejezze be a személyeskedést!
-
jocomen
aktív tag
Nem tetszik az nv hozzáállása: nem elég nekik, ha valaki vesz tőlük is valamit, CSAK! tőlük vegyen. De mivel az ő termékük, megtehetik, h akármilyen feltételhez kötik. Köthetnék pl ahhoz is, h csak azok használhatják, akik a homlokukra tetováltatnak egy nvidia logót...
TrueAudio demokat hallgattam már fülesen, de az volt az érzésem, h nincs igazán kiforrva a dolog. Vagy legalábbis 2.0 sztereo fülesen nem volt igazi 3D. A fejem mögötti tér igen, de az elölről jövő hangok laposak & halkak voltak. Szóval térhangzáshoz 2 db hangforrás nem elég (még), fülesben sem.
-
BlackSoft
addikt
LOL mennyi komment
Majd otthon átolvasom meló után
-
Writz
tag
Köszönöm, így már tiszta a kép. Azt még megkérdezném, hogy a Need For Speed Pro Streetben látható füstöt azt valami PhysX félével oldották meg?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez attól függ, hogy mit szeretnél. A PhysX átalakulása önmagában szükségszerű. Már csak azért is, mert a Havok szoftver szintjén kitermeli a fejlesztési költségét, míg a PhysX ingyenes, tehát licencben nem termel semmit. Egyszerűen nem tényező már a Havok ellenfelének lenni, mert legalább tízszer több pénzt kellene beleölni a fejlesztésbe.
Szvsz a PhysX a játékfejlesztőket megcélzó moduloknál átalakul egy pusztán grafikai middleware-ré. Erre már látható példa, hiszen az Ubisoft csak a füstre használja az AC4-ben, míg a többi dolgot a Havokra bízzák. De a Project CARS és a Star Citizen is csak a füstöt használja majd. Egyszerűen tényleges szimulációra túl lassú, a grafikai effekt meg kikapcsolható, így annak sebessége nem érdekes, de akinek 780 SLI-je van érezze a törődést. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
BlackSoft #58 üzenetére
Az 5.1-es hangrendszereknél ismerheted a térbeli pozíciót és az már relatíve jó eredményt ad, de mindenképp egy sztereó fejhallgató adja a legjobb minőséget, mert annak a pozíciója erősen a fülhöz közeli. De ez csak a TrueAudio egyik területe, mert erre egy processzor is alkalmas, csak szoftver kell hozzá.
Azért nem véletlen, hogy egy fizetős, és ráadásul nagyon drága Havok több játék és top játék alapja.
A PhysX-nél ott rontotta el az NV, hogy évekig nem fejlesztették az alap modulját és csak a GPU-ra koncentráltak, márpedig csak ezekért az effektekért csak pénz ellenében építik be. Most az alapok szempontjából 2-3 éves hátrányban vannak a Havokhoz, sőt még a Bulletthez képest is. Jól jelzi ezt, hogy az Unreal Engine 4 is saját rigid/soft body rendszert használ, mert a PhysX túl lassú. -
BiP
nagyúr
Aki nvidia fan, az úgyis megveszi a kártyát, nem fog átpártolni. Ha az aktív IGP miatt érinti, akkor nagy eséllyel előbb tiltja le az IGP-t vagy használja az előző drivert, mint új kártyát vegyen.
De amúgy remélhetőleg ez csak egy bug, így aktiv IGP mellett,és ezt kijavítják valami következő driverben.
Mondjuk szerintem egyáltalán nem kéne tiltani, baromság ez a policy az nvidia részről.(#56) BlackSoft : Na igen, nekem is emiatt van NV-m. Kényelmesebb. Persze nem Titan, főleg nem SLI, mert ennyit sosem szánok egy vidkártyára...
-
buherton
őstag
vezérlő csak másodlagosan van jelent és valójában
Itt kérdés, hogy a GeForce ebből jól tud-e kijönni vagy sem, mert vagy megharagszik a nVidia fan és átpártol máshova, vagy fejet hajt és megveszi a kártyájukat. Ha az előbbiek vannak többségben, akkor bizony lehetnek problémák.
-
Writz
tag
válasz
BlackSoft #60 üzenetére
Az embernek 2 (kettő) füle van. Ha van TrueAudio, akkor semmi szükség nincs csillió hangszóróra, hanem csak 2 (kettő) -re... Vehetsz te akárhány csatornás hangkarit, vehetsz 100 hangszórót, 2 hangszóróval is meg lehet teremteni a térhangzást, akár csak egy fejhallgatóval. De az olyan elvakult Audio fanatikusoknak mint te, ezt lehet magyarázni.
-
Writz
tag
válasz
BlackSoft #44 üzenetére
Ahogy előttem is leírták, a TrueAudio nem egy nyamvadt hangkártya, hanem egy DSP ami a térhangzásért felel. Iszonyat nagy terhet vesz le a CPU-ról. A VGA-ban nincs DAC. A DAC a hangkártyád. A TrueAudio csak a digitális jeleket küldi a hangkaridnak, amiből az majd gyönyörű analóg jeleket fog kreálni.
-
CybonTom
tag
Aki NV kártyát akart fő kártyának, az eddig is azt vett, aki AMD-s kártyát, az meg azt. Aki viszont AMD kártya mellé vett eddig a physix miatt esetleg egy gyengébb NV kártyát, az ezután nem fog venni, ha ez a tiltás hosszú távon megmarad (most még szimplán kikerülhető azzal, hogy nem rakja fel a legújabb driver-t), ami alapvetően az NV kártya eladásokat csökkenti, tehát rossz az NV-nek... ha ehhez az igp problémát is hozzá vesszük, akkor meg méginkább maga alatt vágná ezzel a fát... éppen ezért valószínű az amit Abu írt, hogy ezt lehet, hogy nem direkt csinálták... amennyiben direkt csinálták, akkor meg hamarosan jön a tűzoltás, minimum az igp-k szintjén...
-
Buci21
addikt
válasz
BlackSoft #60 üzenetére
ahogyan kinéz a dolog lépésenként:
1: kész a 3D-s tér, benne adott a játékos pozíciója
2a: a processzor egyszerűsítve kiszámolja a 3D-s hangot, de sokmindent nem tud figyelembe venni, mert nagy a késleltetés. Nem lesznek olyanok a hangok. Ha egy processzoron akarnád modellezni a tihanyi Ekhót, szopórollerre ülnél
2b: a True Audio dedikált DSP blokk kiszámolja neked a 3D-s hangot, sokkal részletesebben, pontosabban és kisebb késleltetéssel (bonyolultabb, pontosabb, szebb hangzás tartható szinkronban a képpel)
3: a kiszámolt csatornákat a driveren keresztül a szoftver odaadja az épp aktív hangkártyának (ezt a pontot keverjük az előzővel ugyebár...), a hangkártya pedig a lehető legjobb minőségben megszólaltatja. A hang részletessége függ a hangkártyától is, de az, hogy miből dolgozik a DAC, az nagyon nem mindegy. Így ugyanarról a hangkártyáról fogsz részletgazdagabb hangot hallani.
kb olyan a példa, mintha egy szimfonikus zenekart szeretnénk térben szimulálni. Processzoron vagy egyszerűsítünk és trükközünk, pl negyedannyi zenész hangsávját nézzük külön, és ebből ügyeskedünk, vagy teljes létszámmal dolgozunk, de a kész szimulált hang lassított felvétel lesz a késések miatt. A True Audio meg csak ennek a 3D-s élménynek a megkomponálására van. A hangkártya ezek után már a habot teszi rá a legjobb hangminőséggel.
-
válasz
BlackSoft #60 üzenetére
Elég két hangforrás is, elvégre két füled van. Persze hangfal esetén azért jó az 5.1, ha van, ott azért jóval nehzebb valamire valódi térhangzást csinálni két hangfallal. De fejhallgató esetén nagyon jól működik, ráadásul nem csak 2D, amit az 5.1 tud, hanem 3D, azaz alulról és felülről is jöhet a hang. [link] De hülyeség is a TrueAudio-t az 5.1-hez hasonlítani, mert tökmindegy mivel hallgatod, az eredmény jobb lesz, kötheted 2.0-ra, 5.1-re, 34.7-re, pí per nyócra, élethűbb lesz vele, mert nem az ősi, elavult képletekkel számol.
-
BlackSoft
addikt
Nananan, eltértél a dologtól
Vannak játékok, ahol jó a hangzás úgy alapvetően. Ott én, amikor rákapcsolok a gépre egy igazi 5.1-es rendszert (korábban írtam, hogy mire gondolok, nem valami tescosra), és megfelelően elhelyezek mindent térben, akkor pontosan úgy hallom térben a dolgokat, ahogyan azt kell. Hallom a távolodását mondjuk egy autónak minden irányban, sokszor megtévesztő is lehet, hogy nem-e a valóságban hallottunk valamit, kint az utcán
Aztán erre nekem jöhet bármilyen TrueAudio, amivel itt érvelt már valaki, hogy az jó, mert nem kell többet 6 hangszóró, meg sok hangszórós füles... Dehogy nem kell, különben stereo-ról beszélünk, ami mesze elmarad a térhangzástól, akármilyen szimulációt is csinálunk.
-
Reggie0
félisten
válasz
BlackSoft #58 üzenetére
Pont azert kell a trueaudio, hogy ne kelljen felrobbantani a szobadat, de megkapjad azt a hangzast. Ugyanis a jatekban levo 3D terbol kepzik le, azaz figyelembe veszik a jatekon beluli hangforras es objektumok tavolsagat, azokon a hang visszaverodesenek iranyat esetleg az objektumok reflexios frekvenciakarakterisztikajat, mindezek keslelteteset es a kamera helyet. Ezt nem tudja a proci kiszamolni, mert tul nagy a kesleltetese ahhoz hogy a kep szinkronban legyen a hanggal. Gondolj arra, hogy ez olyan, mint a ray-tracing, csak nem a feny utjat szamolja, hanem a hang utjat. -
BlackSoft
addikt
Azt már én leszarom, ki mennyire jól szórakozik, abban a hitben, hogy milyen hülyék vagyunk, és 300-ért veszünk VGA-t,
ami semmivel sem jobb, mint az AMDLehet tévhitben élni, majd egyszer úgy is megtér egy jelentős részük
Sok vér AMD-stől olvastam a 780-as topicban, "de hülye voltam, már értem miért szeretitek az NV-t"Szerk.: De míg a hangot fizikailag is könnyen megoldhatjuk térben, csak egy jó rendszer kell, és el kell mindent megfelelően helyezni, tehát itt a szobába, a való életben, fizikailag jelen lesz minden, addig a játékban csak szoftver futhat... Tehát nem csak a PhysX, de bármi ami a játékban történik, azt nem tudjuk szoftveren kívülre hozni, és fizikailag elvégezni, nem?
Vagy hogy gondoltad? Ezen az elven ha valami robban, akkor fel kellene robbantanom a szobában egy kis c4-et?
De még ha a PhysX-et teljesen külön is vesszük, akkor is elmondható, hogy jelenleg az a legjobb szimuláció, nincs egyelőre jobb. Hangzás esetén viszont van, ráadásul nagyon régóta van lehetőség fizikailag megoldani hangszórókkal. De akkor is nehéz összehasonlítani, mert fizikailag sosem lesz lehetséges egy PhysX-et, vagy bármi mást egy játékból megvalósítani, csak a hangot.
-
BlackSoft
addikt
válasz
Dr. Akula #54 üzenetére
Jót nevettem most reggel ezen
Amíg olyat gyártanak, ami működik, és nincs minden nap driver gond, nincs fekete halál, nincsenek mikrolaggok, van csendes és hűvös hűtés gyárilag, addig nagyon is versenyképes. És márpedig a csúcskategória is, mert amíg vannak hozzám hasonlóak, és márpedig vannak is PH!-n is rengetegen, el fogják tudni adni a Titan II-t is, nekem például azonnal SLI-ben, amint rendelhető lesz
Csődbe meg nem fog menni egy ekkora cég, akkor sem, ha te azt akarod
-
-
Dr. Akula
félisten
Jó hülyék ezek, a Radeonnal nem versenyképesek, aki meg esetleg a physx miatt venne egyet a Radeon mellé, azt meg maguk lökik el. Menjenek is csődbe!
-
kpal
nagyúr
ez cumi
-
BlackSoft
addikt
És azt hallottad, hogy Dual-Link DVI vagy Displayport = A HDMI egy elavult multimédiás szar?
2160p@30hz?
1080p@60hz?
De ha már hang... 124kHz?
8 Channel?
Ezt én nem tenném egyik eszközre sem 2014-benMajd a 2.0 érdekes lesz, ha elterjed, mert az aktuális. Addig ilyenek nekem ugyan nem kellenek...
(#50) SylverR: Magyarul a hangzásért felelős, továbbra sem 3D, sem grafika, hanem hang.
"...csak végre nem kell Dolby Headphone, meg 6 db hangszóró a rendes térhangzásért."
Hát nekem aztán számolhat amit akar, de pont hogy a rendes térhangzásért, térben kell elhelyezni mindent
Egyetlen szimuláció sem ér a közelébe sem az igazi hangzásnak
Akinek már volt 6db hangszórója (normális, mondjuk mint az Acoustimass 10 IV-esem), az tudja mi a térhangzás, aki 2/2.1-el próbálta szimulálni - bánom is én milyen cpu-val/gpu-val - a térhangzást, az még nem hallott semmit. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
BlackSoft #41 üzenetére
A TrueAudio nem hangkártya, hanem egy DSP blokk olyan számításokrá, amelyeket a CPU és a ma kapható alternatív hangprocesszorok nem tudnak kiszámolni elég gyorsan.
A TrueAudio mellett olyan hangkártyát használsz amilyet akarsz, a DSP blokk csupán a hangeffekt kiszámításáért felel és nem a megszólaltatásért.
Mivel a GrassFX OpenCL ezért a CPU is ki tudja számolni csak sokkal lassabban, mint egy IGP.
-
SylverR
senior tag
válasz
BlackSoft #44 üzenetére
Itt bizonyosodik be, hogy attól, hogy valaki nagyra tartja magát - ESI hangkártya - még nem lesz okos.
A TrueAudio NEM, ismétlem NEM hangkártya, NEM a hangkiadásra való. Hanem a hangok térbeli számításáért felelős eszköz. Ugyanúgy berakhatom majd mellé a Xonaromat, ahogy te az ESI-det, és ugyanúgy azon fog megszólalni, csak végre nem kell Dolby Headphone, meg 6 db hangszóró a rendes térhangzásért.
Egyéb problémám a kommenteddel nincs. -
BlackSoft
addikt
Ha multi GPU, akkor olyan kártyák, amik kifelé fújják a levegőt, nem DCII meg hasonlók kellenek. (máskülönben ezzel azt is mondtad volna, hogy nem lehet 3 vagy 4 kártyát betenni, mert felrobban a gép, hacsak nincs víz... dehogy nem, 4db Titan is különösebb gondok nélkül elmegy, hála a ref hűtésnek. egy hangkari mintha ott sem lenne)
De, ha valaki nagyon custom kártya mániás, és kell neki a DCII meg a Lightning, akkor vesz egy Dr.Dac Prime-ot, az USB-s, és ugyan ott van, ahol a PCI-Ex-es kártyával
HDMI-t pedig nem akarok látni PC-vel kapcsolatos eszközön. Az maradjon a DVD lejátszómon, meg a TV-men (ott is inkább 2.0). VGA-n csakis DP-t (max DVI-t, és Thunderboltot) akarok látni.
(#47) pakriksz: Hát nem tudom melyik kártya okoz problémát... Netán valami 20ezer forintos tescos kártya?
Mert az nálam nem hangkártya, lehet jobb van a lapon alapból
Egy ESI-nél ha gond lesz, akkor valaki felakasztja magát -
pakriksz
őstag
válasz
BlackSoft #41 üzenetére
"Alapvető dolognak tartom, hogy vesz az ember egy normális hangkártyát, és nem azt használja, ami a lapon van, mert az kuka."
Csak tudod van aki nem tévhitek és hiedelmek alapján választ, hanem ésszel. Apropó HDMI-ről, és Displayport-ról hallottál már?
(mellesleg a dedikált hangkártyákról sok mindent lehet hallani, legtöbbször driverproblémákról, és rejtélyes fagyásokról és kékhalálokról)
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
BlackSoft #41 üzenetére
ATX meretben multigpu melle a dedikalt hangkartyanal keves nagyobb szivas van szellozes szempontjabol. a vizezes megoldas, de egy normalisabb viz 50k (EK L240/360), rendesebb 100k (EK X240/360), amire meg jonnek a GPUblockok, 100-150kt meg hutesre kidobni hogy a hangkatya mellett se valjon tuzgolyova / porszivova a gep kisse overkill*. XL-ATXen mar valamennyire el lehet ferni, csak ugy meg a lap es a haz lesz dragabb.
legyen multichannel PCM/DD/DTS az alaplapin mondjuk HDMIn/koaxon kikuldve jatek alatt is(!), aztan onnantol az erosito megoldja, az a dolga.
*igen, aproban lehet van fillerekert DDC meg radiatorbol se feltetlenul kell PChez tervezett, de most maradjunk a bolti araknal. gpu blokkokon pedig irdatlan bukoval lehet szamolni current gen kartyaknal eladasnal
-
BlackSoft
addikt
Neked a *TrueAudio mióta 3D?!?!
Ez a hangfeldolgozásért felel, amiért érdekes módon egy dedikált hangfeldolgozó eszköz is...
Itt egy cikk is, és belőle egy kis idézet: (egyébként olvasd el az első alcímet is, mintha 3D forradalmat írna, nem?!)
"Az AMD szerint ma nagyon nehéz javítani a játékok hangzásvilágán, és a TrueAudio technológia egy több éves fejlesztés eredménye, amit teljes titokban végeztek el. Itt a cégnek szerencséje volt, mivel pontosan tudták, hogy mi kerül a Microsoft Xbox One és a Sony Playstation 4 nevű konzolokba, tehát kaptak egy általános képet arról, hogy a PC-s fejlesztéseket milyen irányból érdemes megközelíteniük. A hang pedig egy fontos szempont, ugyanis az AMD szerint az aktuális konzolok is jobb minőségű élményt kínálnak ebből a szempontból, mint a PC. Utóbbit a Sony PlayStation 3 kapcsán meg tudjuk erősíteni, de minden bizonnyal ez így van a Microsoft Xbox 360 esetében is. Nehéz jól leírni a különbségeket, hiszen a hangzásvilág megítélése mindig szubjektív lesz, tehát nincsenek róla egzakt számok. Arra azonban tényleg fel lehet figyelni, hogy az egyes játékok PlayStation 3 portján élénkebb, gazdagabb a hangzásvilág, vagy jobban mondva az immerzió új szintet képvisel."
*TrueAudio-Audio-Audio-Audio
(#43) lezso6: Miután jó néhány évig foglalkoztam hangtechnikával, nekem pontosan jó egy ESI kártya mindenre, játékokra főleg, de zenére is, ahol semmilyen kaveri, meg kaviár nem fog labdába rúgni mellette...
Nem a jelenlegi NV-re gondoltam, mert az baromság lenne, ahogy mondod
A jövőbeni szériákra gondoltam... Több oldalról is jelenleg az NV kártyák egy határt értek el, vannak dolgok, amiket nem lehet folytatni (fizikai értelemben), így nyugodtan csinálhatnak olyat, ami támogatja az OpenCL 1.2-t...
Ez igaz a CPU-ra is. A PhysX egy érdekes dolog, de az OpenCL-t szerintem a CPU-nak kellene vinnie, valahol szar van itt a levesben szerintem. És biztos, hogy ezek lehetségesek, sőt különösebb erőfeszítés nélkül, ha valami nincs/nem lesz annak csupán az az oka, hogy nem akarják -
válasz
BlackSoft #41 üzenetére
"Alapvető dolognak tartom, hogy vesz az ember egy normális hangkártyát, és nem azt használja, ami a lapon van, mert az kuka. Szóval nem tudom, hogy jön ide a hang."
A TrueAudio GPU-n fut, pontosabban az abba integrált DSP-n, ez szimplán csak a digitális feldolgozás. Hangkártya persze nem árt, ha analóg hangot akarsz, mert DAC nincs a VGA-kban.
"Ha baj lesz, futni fog, majd az NV megoldja, hiszen az 1.1 is futott. Amúgy ehhez miért kell GPU? Ott a proci, számolja ki... Nehogy már egy 5960X-nek gondot jelentsen egy nyamvadt egyenlet kiszámítása, arra van, hogy számoljon, oldják meg."
Ok, te meg oldd meg, hogy ne írj ilyen ordas badarságokat.
Ha adott hardver nem támogat valamit, akkor az nem fog futni rajta sehogy (normális sebességgel). CPU-t meg felejtsd el, lásd fiziksz.
-
BlackSoft
addikt
Alapvető dolognak tartom, hogy vesz az ember egy normális hangkártyát, és nem azt használja, ami a lapon van, mert az kuka. Szóval nem tudom, hogy jön ide a hang.
"Lásd például a GrassFX, ami a TressFX füves verziója. Ez NVIDIA hardveren nem fut, mert nincs OpenCL 1.2-es driver hozzájuk..."
Ha baj lesz, futni fog, majd az NV megoldja, hiszen az 1.1 is futott. Amúgy ehhez miért kell GPU? Ott a proci, számolja ki... Nehogy már egy 5960X-nek gondot jelentsen egy nyamvadt egyenlet kiszámítása, arra van, hogy számoljon, oldják meg.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
BlackSoft #27 üzenetére
GeForce mellett egyedül a Kaverivel kapsz TrueAudiót. Nincs semmi más lehetőséged. Aki anno szerelmes volt az A3D/EAX-be annak a TrueAudio egy új remény, hogy újra lesz normális hangélmény tíz év semmi után.
Nem mellesleg ma olyan effektek irányába megyünk, ahol az IGP aktívan részt vesz a szimulációs számításokban. Lásd például a GrassFX, ami a TressFX füves verziója. Ez NVIDIA hardveren nem fut, mert nincs OpenCL 1.2-es driver hozzájuk, de Kaverin, vagy más IGP-t tartalmazó processzoron működik.Jelenleg egyre inkább olyan irányba tartunk, hogy az IGP-s procik alapvetők lesznek, ha mindent be akarsz kapcsolni egy játékban.
-
BlackSoft
addikt
De biztos, hogy nem szándékos dolog, hogy IGP miatt nem megy... Mint mondtam a CPU-k 99%-a rendelkezik IGP-vel. Nem fog az NV szándékosan, olyan drivert kiadni GeForce-ra, ami csak Xeon-on, meg X79-es chipsettes lapokba való procikkal megy
(#33) alevan: Ha neked, olyan rossz az NV, hogy soha többet NV, akkor mi a szart akarsz te NV kártyával szórakozni?!
Ha mégis kő a PhysX, akkor meg a saját szádba szarsz, hiszen soha többet NV
A vállalat egyáltalán nem veszteséges, nem tudom honnan szülsz ilyen adatokat...(#34) Bingisz: +1
-
Reggie0
félisten
Nekem megy egyszerre az IGP, 750ti, r9 290 es szarok a physxre
-
alevan
őstag
válasz
BlackSoft #27 üzenetére
De ha nekem AMD kő? Mert sohatöbbet nVidia? Viszont mégis kő a Physix?
Jobban járna a ződ cég, ha belefogna koprocesszorokat gyártani. Csak kicsi CUDA és Physix-et tudjon. Semmi mást. És kicsi legyen és keveset fogyasszon. És persze a Physix java része ne a processzoron fusson...
Talán akkor nem lessz veszteséges a vállalat.
-
Szatyor95
senior tag
Ha jól értem, már ott megbukik a dolog, ha egy több GPU-s rendszernél az egyik nem nVidia. Ha ez igaz, akkor az most tiltsa le az IGP-t, aki PhysX-et akar? Ha én ezt a laptopomon megtenném, cseszhetném az üzemidőt akkumulátorról.
Ha nem így működik a rendszer, kérlek, ezt vedd semmisnek.
-
vinibali
őstag
Szánalom a köbön. Ettől vajon mit várhat a kitalálója?
-
Habugi
addikt
Jó lenne tudni, mi a bánat köze van a felhasználónak ahhoz, hogy mik a gyártó vágyálmai.
Kicsit egyébként túllendülünk ezen és belegondolunk, hogy ezt a fajta mentalitást átveszi a hétköznapjainkban használt egyéb elektronikai eszközök összes gyártója is, egy elég epic világrend képe fog körvonalazódni. Hát ez ezzel a qrvanagy probléma.
Ne vicceljünk már!Itt egyébként nem is elsősorban a duplakártyás rendszerek kérdése az égető, bár megjegyzem még úgy is röhej, hanem az IGP-s dolog.
(#27) BlackSoft:
Meglett véve gyereknek a config játékra egy 260x-el.
Aztán ki lett hisztizve a Physics és jött a GTX 660..(aminek apu is jobban örült mert mint mondtam is nvidia párti, csak hát ugye egy jóval drágább darab), hát így utólag szép volt. -
BlackSoft
addikt
Ha igazi nVidia fan, akkor mi a szart keres ott az a nyomorult kaveri?
Ez nem rendeltetés szerű használat, a sok panasz miatt én is letiltanám, amikor pattognak a szaros piros kártyával, hogy nem megy a PhysX rendesen, meg bugos valami. Hát ne használjál AMD-t mellette, hanem csak NV legyen a gépben, és az adja a képet, máris nem lesz gond
(#19) FLATRONW: +1
-
Goblin12
őstag
Nem értelek, itt nyafiztok párna, hogy akkor másodlagosnak se fogjátok venni. A cég célja, hogy az ő karijukat használja fő kariként és ne másodlagosként. ha kell a Physix akkro vegyél csak NV-t ha nem akkor vegyél AMD-t nem értem ezzel mi a probléma. Teljesen egyértelmű mit akar a gyártó.
De ha valaki elmondja, hogy mi ezzel a probléma szívesen meghallgatom.
-
Sondi1986
addikt
Már kezdem megszokni az nvidiától, ezt gusztustalan hozzá állást.
-
pakriksz
őstag
mi a gond? Nem maradtok le semmiről
-
Geller72
veterán
Ezzel max azt éri el a gyártó, hogy még másodlagos VGA-nak sem fogok tőlük venni semmit sem. És tehetnek egy szívességet.
-
dergander
addikt
Már vártam mikor fogja szúrni a szemét az Nvnék az hogy egy Radeon mellet egy ócsó nvvel is teljes értékű PhysXe van az embernek
-
Habugi
addikt
válasz
BlackSoft #18 üzenetére
Speciel van Kaveri+gtx 660 tulaj ismerősöm.
Igazi nvidia fan, ennek roppant mód fog örülni.Gennyvidia, the way its meant to be f*cked.
(#18) BlackSoft:
Persze, hogy okés amikor egy soktízezres terméket nem használhatsz arra amire szeretnél.
Várom mikor fog betársulni szponzornak a zöld erkölcsi szirtimorc teszem azt a rolland garrosba, na onnantól a teniszladba sem fog többet pattogni ha csak a bodrinak szeretnéd eldobni, kell majd a közelébe a teniszütő. -
Janus27
tag
Én meg a mai napig nem értem, hogy miért kell tiltani a GPU-s PhysX-et???? Ha már egyszer megvettem azt a rohadt Geforce kártyát akkor hagy döntsem el én hogy mire használom!!!!!!
-
BlackSoft
addikt
100%, hogy ez nem kívánt dolog, hiszen minden játékra való CPU-ban van IGP...
Az viszont szerintem okés, hogy ne használja senki a kártyákat csak PhysX miatt, mellette meg menjen egy 290X -
Szatyor95
senior tag
De örülök, hogy az Intel MHD4500 mellett egy ATi Mobility Radeon HD3650 van. Ha nVIDIA lenne, most mérges lennék.
-
ricsi99
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #14 üzenetére
Amd procik gyurnak inkább az integrálásra... intel-prociknál egyenlöre nem igazán látok olyan technikát ami alkalmassá tenné ,hogy + ban fusson... vagy javits ki azt nem tudom ,hogy a legalapabb külsö nvidia vga-nál jobban gyorsitsa a netezést ,vagy a flasht?
-
kona005
senior tag
válasz
TESCO-Zsömle #14 üzenetére
Szerintem az APU-ra gondolt...
-
ricsi99
addikt
NVIDIA nem érdekelt az igp alkalmazásában ,ugye az az AMD érdeke lenne föképp.....,igy + pofon intel amd fronton egyaránt a noti platformon...asztali részen nem igazán számit ,vagy lekapcsolja az igp-t vagy régebbi nv drivert használ és kész ,fizikához nem kell a legujabb szerintem.
-
BiP
nagyúr
válasz
Fo_AMD_Fun #8 üzenetére
460 még oké, érthető indok.
Akinek Ati kártyája van, annak meg kb. mindegy, mert sem a Shadowplay nem jön szóba, sem a Physx tiltás. Out of scopeszerk: (#9) LordX már megelőzött.
-
Fo_AMD_Fun
csendes tag
De ezek úgy tudom, hogy nem alkalmasak stream közbeni enkódolásra FPS drop nélkül, de a Quick Sync (Mivel nem a képmegjelenítő grafikus egységen történik a feldolgozás, ezért) igen. Javítsatok ki, ha tévedek. Mindegy, csak azt akartam írni, hogy igenis van olyan eset, amikor ideális az integrált VGA használata diszkrét kártya mellett és az az encode-olás valós időben.
-
LordX
veterán
válasz
Fo_AMD_Fun #8 üzenetére
AMD kártyáknál GVR-nek hívják ugyanezt. De ha AMD kártyád van, akkor az nVidia szigorítása nem érint téged..
-
Loha
veterán
válasz
Fo_AMD_Fun #6 üzenetére
Ez nem elég nyomós ok, mert ezt a ShadowPlay is tudja, de jobban.
-
proci985
MODERÁTOR
mondjuk azt nem ertem miert. par jatek van csak ami tenyleg profital a dedikalt physxbol, akiknek meg az kell azok jellemzoen nvidiat vettek eddig is.
-
Goblin12
őstag
Főleg, hogy vannak olyan idióta notebook gyártók, akik tesznek dVGA-t a gépbe, és IGPre kötik a monitort, és akkor ott van egy dVGA-d amit igazából nem is tudsz használni, ha csak nem külső moncsit kötsz rá.
Cikkhez meg, aki 4770k meg 4970k meg stb high end procikat használ és van mellette 780 770, r9 280 és társai, az mi a francért nem tiltja le az IGP-t?
Ha nekem lenne 4770k meg egy 780-am vagy r9 290-em első lépés lenen, hogy tiltom a francba az igp-t.
-
Kasya
nagyúr
A PC még hagyján, de laptopon azért elég fontos lenne, hogy ne kelljen emiatt IGP-t tiltani.
-
Ne b.ssza már meg, hogy az i7-4770K IGP-je miatt ne menjen jól a GeForce-om... Még jó, hogy nem tettem még fel a legújabb drivert.
Ha esetleg félreértettem a cikket, akkor bocsi, már fáradt vagyok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Építő/felújító topik
- Autós topik
- Windows: mi történik valójában Leállításkor, Alvó módban és Újraindításkor?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Robotporszívók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hardcore pizza és kenyér topik
- Steam Deck
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone SE 2022 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2983
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Aorus B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN I3 NEO 650W
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- Apple iPhone 13 Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- LG 34WQ75X-B - 34" Ívelt IPS Panel - 3440x1440 2K QHD - 60Hz 5ms - FreeSync - USB Type-C 90W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest