Új hozzászólás Aktív témák
-
GhanBuri Ghan
őstag
A Gaming Evolved számomra csalódás, én azt vártam, hogy ha már folyamatosan méri az fps-t, akkor vissza tudom nézni a saját adataimat, és így nemcsak a 3 defaultból tudok választani, hanem mérni is tudom azok hatását - ehhez képest a profilozás egy mellékes dolog, sokkal inkább a gamer social networkre gyúrtak, ami engem meg hidegen hagy.
-
stratova
veterán
válasz
TechArtist #598 üzenetére
Szerintem ahhoz képest melyik gyártó eseményén szerepeltek a megkérdezettek, egy korrekt állásfoglalást hallottunk. A vicc az, hogy a konkurenciától épkézláb megnyilvánulást kaptunk a Mantle kapcsán. AMD előadóinak azért van még hová fejlődni.
-
TechArtist
aktív tag
Az nvidia egyik rendezvényén rákérdeztek a mantle-re.
-
Jack@l
veterán
válasz
marci.weller #595 üzenetére
Gugli segít: VAT in europe
-
Televan74
nagyúr
válasz
marci.weller #593 üzenetére
Megéri? Garanciális ügyintézés, stb...
-
Jack@l
veterán
válasz
marci.weller #587 üzenetére
Amerikából kb 10e-es nagyságrendre számíthatsz kártyánként szállításra, de le fogják izomból vámolni szállítási díjastól (itteni ÁFA+ asszem 3% az EU-s vám része) Jobban jársz ha európából rendlesz, akkor a forrás ország áfáját kell csak kifizetned.
-
dezz
nagyúr
válasz
marci.weller #590 üzenetére
Nem hiszem, hogy túl sokan olvassák már ezt a topikot.
-
marci.weller
csendes tag
válasz
marci.weller #589 üzenetére
Valaki tudna akkor segíteni??? Légyszíves! fontos lenne :/
-
dezz
nagyúr
válasz
marci.weller #587 üzenetére
Elég tág határok között változik, a webshopnál kell érdeklődni, hogy milyen lehetőségek vannak.
Egyébként normál rendelésnél valószínű az lesz, hogy az ottani áfát nem számolják fel, az ittenit viszont be kell majd fizetni, a vámmal együtt. Bár egyes webshopokkal meg lehet állapodni, hogy privát küldeményként küldjék, ami jó esetben a vámon sem akad fenn.
De lehet, hogy van itt valakinek valami bejáratott módszere. (Csak nem biztos, hogy elárulja.
)
-
adatfalo
senior tag
válasz
TaylorXIII #583 üzenetére
Köszi
. Nem szoktam, illetve nem szeretek ilyen csúnya nyelvtani hibákat ejteni. Ráfogom, hogy késő volt már!
-
adatfalo
senior tag
válasz
marci.weller #580 üzenetére
Még meg sem jelentek a kártyák, Te pedig máris árcsökkenésre vársz?
Szerencsére már nem a 80' éveket éljük, hogy évek telnek el mire ide is eljutnak a technikai újdonságok. Az általad linkelt cikkben, világosan le van írva, hogy 8.-án jelenik meg az első 3 vga az újak közül. Ez nemzetközi megjelenés. Rá max!! 1-2 héttel már itthon is megtalálható lesz, de árcsökkenésre ne nagyon számíts egy ideig.
-
LordX
veterán
válasz
marci.weller #578 üzenetére
5 percen belüli újabb mondanivalóhoz legyél szíves inkább használd a "szerkeszt" gombot. Köszi!
-
marci.weller
csendes tag
-
Yeffy
veterán
válasz
marci.weller #577 üzenetére
köszi. azért így már mindjárt más...
csodálkoznék rajta, ha tényleg így lenne. bár ők tudják...
-
marci.weller
csendes tag
+ ha már lejjebb mentek az árak akkor már külföldi boltokban olcsóbbak a karik nem?!?
-
marci.weller
csendes tag
válasz
Malibutomi #571 üzenetére
Igen, csak nem mindegy, hogy mennyibe kerül.. mert így kb 36k-ba fog fájni ez a kari, 7870 viszont sokkal többe kerül...
-
Heavyrain
őstag
válasz
Malibutomi #571 üzenetére
Most nézem énis,így első ránézésre kevés az eltérés köztük,de azért egy teljesítmény tesztre kíváncsi leszek.
A kérdés csak az,hogy kb Karácsonyra melyik lesz az olcsóbb..... (ha még marad valahol a 7870-ből készleten)
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
marci.weller #570 üzenetére
Nem két hónap, hanem napokon belül megjelennek.
Az árcsökkenés már megtörtént, csak még ide kell érjen a hatása.
Ja és a 270x az a 7870 lesz csak átnevezve. -
marci.weller
csendes tag
sziasztok!
Lenne pár kérdésem ,remélem találok válaszokat:
1. Most ugye meg fog jelenni 2 hónapon belül az amd uj csodacsokorja a kariknál. Ez azt akarja majd jelenteni, hogy kapunk erős vidikarikat jó áron(elvileg. waiting for benchmark) , vagyis árcsökkenések lesznek, nem igaz? Ha lesznek kb mekkorák?2.Nemsokára megjelenik assassin's creed 4 black flag pc-re. Szeretném megvenni viszont láttam, hogy nvidiára lesz optimalizálva. na most: r9 270x-re akartam beruházni mert ahogy néztem elég erős lesz és lesz vagy36k körül. Viszont a kártyaverseny miatt lemegy majd az NV kártyák ára is (csak kérdés, hogy mennyire) és talán lesznek elfogadható árban lévő kártyáik. Szerintetek akkor r9 270x-et vegyek(ha a benchmark is jónak bizonyul) , vagy egy hasonló erejü NV-s kártyát ? Szeretném maxon futtatni az ac4-et + elvileg lesz hozzá csomó effekt ami nvidiához lesz optimalizálva. Gondolom ezeknek az effekteknek a bekapcsolásával szívni fogok elég rendesen ha amd-t veszek. Vagy tévednék?
-
Anaren91
senior tag
válasz
Malibutomi #568 üzenetére
Áh látom 290 ből nem lesz csak.. mind 1 linkelni akartam de ott is csak a 280 ról volt szó MSI fronton.
-
mghltm
addikt
-
TTomax
félisten
Ha jól értem akkor R9 290böl kettő lesz igaz?A Pro és az X(T)... engem a sima 290 érdekelne,szerintetek az is 512bites lesz?Elég keveset lehet tudni róla...
-
Maxxy10
addikt
Sajnos az R9 290X esetében, ami a következő
generációs AMD videokártyák között
zászlóshajónak minősül, már nem érkeznek
egyedi felépítéssel és/vagy megemelt
órajelekkel büszkélkedő példányok - az
egyetlen engedélyezett módosítás első
körben az lesz, hogy az új videokártyákat
gyárilag felszerelt folyadékhűtő blokkal is
lehet majd árusítani. -
leviske
veterán
válasz
Malibutomi #554 üzenetére
Logikus lépésnek tűnik, mert akkor fel tudnák pörgetni a Tahiti gyártását. Más kérdés, hogy tényleg van-e elég hibás lapka.
-
LordX
veterán
válasz
ermisukrám #560 üzenetére
Igen, ezt hívják OpenCL-nek, vagy C++AMP-nak..
-
ermisukrám
tag
Hat ha ilyen van, akkor tenyleg nem figyeltem, de szerintem ilyen nincs. Szoval veszem a c++ kodom, es fut gpu-n? Mutass mar erre valami doksit/hivatkozast, mert ilyet meg nem lattam. Nyilvan annyi mentsegem van, hogy nekem intel igp-t es amd es nv diszkret kartyakat kell hasznalnom, szoval amd apuval csak otthon talalkozom kedvtelesbol.
Maximum ha a belehúzod a megfelelő .headert-t, de akkor is csak akkor ha meghívod a GPU-t valami specifikus paranccsal, asszem legalábbis. Aztán lehet hogy ezentúl majd lesz valami on the fly fordító ami ha GPU-val végezhető programsor akkor automatice behúzza és végrehajtja...
-
lenox
veterán
Nagyon nem figyeltél, hogy az AMD mit csinál. Azt akarják, hogy írd meg az algoritmust akár HTML5-ben és mond meg, hogy a futószalag mely részeit mi futtassa.
Hat ha ilyen van, akkor tenyleg nem figyeltem, de szerintem ilyen nincs. Szoval veszem a c++ kodom, es fut gpu-n? Mutass mar erre valami doksit/hivatkozast, mert ilyet meg nem lattam. Nyilvan annyi mentsegem van, hogy nekem intel igp-t es amd es nv diszkret kartyakat kell hasznalnom, szoval amd apuval csak otthon talalkozom kedvtelesbol.
A többivel ne foglalkozz, az nem a programozó dolga, azt majd elintézi a hardver.
Hat ha jo lassu kodot akar valaki, akkor lehet igy is nyilvan... A Mantle-t is valoszinuleg azert csinaljak, hogy ne hasznaljon senki semmilyen apit.
Nem kell az L2 cache-n keresztül működnie, mert nincs külön CPU és GPU memória.
??? L2 cache nem azert kell valamihez, mert kulon van vagy nincs kulon memoria (lasd llano, nincs kulon memoria), hanem mert kisebb a latencyje es nagyobb a bandwidth-e, mint a memorianak. Biztos, hogy ezt akartad irni?
Persze olvashatják egymás gyorsítótárát, de egy szabály van, mégpedig a GPU nem írhat bele a CPU-éba.
Invalidalni akkor is valoszinuleg kell, ha a megfelelo cimre ir a gpu, szoval attol, hogy konkretan adatot nem ir bele, attol meg az irasnak lesz koze a cache-hez. Van mar errol doksi?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem kötelező API-n keresztül használni. Nagyon nem figyeltél, hogy az AMD mit csinál. Azt akarják, hogy írd meg az algoritmust akár HTML5-ben és mond meg, hogy a futószalag mely részeit mi futtassa. A többivel ne foglalkozz, az nem a programozó dolga, azt majd elintézi a hardver. Persze ha szereted a low-level programozást, akkor maradhatsz az OpenCL-nél is.
A Kaveriben úgy fog működni a rendszer, hogy ha a processzormag kiír valamit, akkor azt rögtön elérheti az IGP és fordítva. Nem kell az L2 cache-n keresztül működnie, mert nincs külön CPU és GPU memória. Egy közös teljesen koherensen megosztott memória van. Persze olvashatják egymás gyorsítótárát, de egy szabály van, mégpedig a GPU nem írhat bele a CPU-éba.
-
#35434496
törölt tag
A Radeon R9 290X csak ref nyákos válozatban készül mint a titan? MSI csinálhat lightning változatot a 290X ből?
-
ukornel
aktív tag
"A 280-as a Tahiti, de tudtommal a 270-esben is lesz Tahiti."
Ez a változatlan Tahiti, vagy valamilyen revíziója lesz, és reszelgetnek egy kicsit rajta?
Például, a Hawaii-nál mondott feles tempó a dupla pontosságú lebegőpontos számítási sebesség (az egyszereshez képest) elérhető lesz a Tahiti-nél is, vagy marad a negyedes sebesség? -
lenox
veterán
Nem. Az egységes virtuális memória mellett ezzel nem kell foglalkoznod a koherenciáért teljes egészében a hardver felel.
De, hiszen nincs olyan cpu utasitas, ami a gpu-t mukodteti, tehat mindenkepp egy apin keresztul fogod hasznalni, annak megfeleloen amit szeretnel.
Amikor visszarakod az adatot a CPU memóriájába azt úgy teszi meg a rendszer, hogy az L2-n keresztül visszaírja.
Azt honnan lehet tudni, hogy ez itt hogy fog mukodni? Mert en annyi infot lattam, hogy egy vonallal ossze van kotve a cpu es a gpu cache. Ettol meg pont igy, a L2 cache-en keresztul is mukodhetne nem? Ha van rola info, szivesen megneznem.
Annál minden gyorsabb
Hat ennel jobb lenne meresi eredmenyt tudni, vagy legalabb gyarto altal elvart sebesseget.
csak nem a 100 MB-os adatokon való megosztott munka
Senki nem fog 100 MB-on cpu-val vegigmenni kepenkent 7-szer (plane nem 30-szor), 60 fps-sel, ez ugyanis 42 GB/sec csak olvasasra, tehat meg nem irtal semmit, es a cpu sem csinalt semmit. Ilyet egyelore csak 4 csatornas intelek tudnak, de azok is csak elolvasni. Szoval ilyen nem lesz mostanaban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Az egységes virtuális memória mellett ezzel nem kell foglalkoznod a koherenciáért teljes egészében a hardver felel.
Dehogynem. Amikor visszarakod az adatot a CPU memóriájába azt úgy teszi meg a rendszer, hogy az L2-n keresztül visszaírja. Viszont, ha nagy az adatmennyiség, akkor mindent felülír az L2-ben, vagyis jobban teszed, ha kiírod külön a VRAM-ba és onnan visszamásolod. Ez a legfőbb gond vele igazából, hogy nagyon körülményes az egészet használni. Mert az egyikkel a processzor alól húzod ki az L2-t, míg a másikkal adatmásolásod lesz.
Annál minden gyorsabb, hogy 5 GB/s-mal küzdesz a rendszermemóriával, és még az L2-t sem ütöd ki a proci alól.
Nyilván van a Zero Copynak értelme, csak nem a 100 MB-os adatokon való megosztott munka. Arra sokkal hatékonyabb megoldás van és lesz.
-
lenox
veterán
Persze, benne van a doksiban a varhato sebesseggel egyutt.
Egyrészt neked kell megírni úgy a programot, hogy ezt kihasználd
Ez gondolnam barmelyik megoldasra igaz.
És mi van a CPU elérésével? Annak vissza kell másolni az adatokat baromi lassan.
??? Zero copy, nem kell masolni semmit, a gpu irni es olvasni is tudja a cacheable memoriat.
Ennél nagyságrendekkel jobb amikor a CPU és az IGP teljesen koherensen megosztja a memóriát.
Gondolom a jobb alatt a gyorsabbat erted, van erre valami meresi adatod? En csak egy olyat hallottam, hogy ez a ps4 eseteben is sokkal lassabb, mint amikor a gpu direktben hasznalja a memoriat, de ezt is irtam korabban (#449).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az tudod, hogy hogyan van elérve? A CPU L2-n keresztül, tehát legjobb esetben is harmadannyi tempóval megy, mint az uncached elérésnél. Ezért nem használja senki ezt a megoldást. A Trinity és a Richland vezetett erre be egy jóval kedvezőbb elérést, ami ugyanezt a célt szolgálja, csak IOMMU-val teljes sávszél mellett.
De a Zero Copy nem elég jó. Egyrészt neked kell megírni úgy a programot, hogy ezt kihasználd, másrészt a cached memória elérése 5 GB/s-os tempóval valósul meg, mert a CPU L2-n keresztül történik az elérés. És mi van a CPU elérésével? Annak vissza kell másolni az adatokat baromi lassan. Ennél nagyságrendekkel jobb amikor a CPU és az IGP teljesen koherensen megosztja a memóriát. Nem véletlen volt ez a legnagyobb igény a next-genben.
-
JanR
addikt
válasz
Malibutomi #543 üzenetére
Jó lesz az nekem novemberbe is, vagy decemberbe. Remélem lesz valami jó hűtésű verzió, ami mITX-be belemegy
-
JanR
addikt
A várható megjelenés mikor van, azt tudja valaki? Már mint kis hazánkban mikor lehet őket megvenni?
-
LordX
veterán
Sajnos nem, APU-ra írás csak egy side project a cégben, ez által csak minimáleffortként foglalkoztam zero copyval. Az említett probléma jelen állapotban nincs is az algoritmusainkban (bár tervezve van). Egy Ivy Bridge + HD4000-es ultrabook az áldozat, frissítés ezen a platformon nem várható.
-
lenox
veterán
'GPU access to cacheable memory' - ez mitol is nem cache-elheto?
minimum 60 MB-tal dolgoznak, és annak a teljes másolása lépcsőnként nem vállalható
Amd hardveren llanotol kezdve van zero copy, miert gondolod, hogy kene masolni? De ezt mintha mar mondtam volna, sokszor kell meg ezt megismetelni?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #501 üzenetére
Carmack nem azt mondta, amit a PCGH leír. Ő csak nem tartja magának értékelhetőnek a Mantle-t. Egyrészt ő már nem a motorok programozásával foglalkozik, másrészt az IDtech5 problémájának a szoftveres megatextúrázás tekinthető, és az OpenGL limitációival nem igazán küzdenek, alig gyorsulna a rendszer a Mantle-lel. Egy Frostbite 3 technológiailag messze az IDtech5 előtt jár, így Repi jóval közelebb került a korlátokhoz. Ezzel egyébként nincs semmi baj. Carmack eredeti véleménye csupán azt mondja, hogy ők nem tudnák hasznosítani az előnyöket, ilyen szituációban nincs is értelme az implementációnak, hanem direkten a motor más problémáira kell optimalizálni.
Carmacken kívül még másnak sem biztos, hogy előny a Mantle. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A zero copy nem elég jó, mert nem cache-elhető memóriaterület. Ha a processzorra is nagyon épít a futószalagod, akkor olyan rendszer kell, aminek a koherenciájáról teljesen a hardver gondoskodik. AZ EA levezette az Ignite motor prezentációjánál, hogy az aktuális futószalagjaik 3-7 round tripet csinálnak. Függően a futószalagtól. Szimulációk szerint 30 is belefér, de még nincs elég jó profilozó ehhez, hogy optimalizáljanak.
(#488) lenox: Próbáld ki úgy, hogy a fotószalag egyes lépcsőin 60-100 MB-os adatmennyiséggel kell dolgozni. Rögtön bedűl az egész. Pár kB-os adatmennyiség ma sem téma, csak a tervezett algoritmusok minimum 60 MB-tal dolgoznak, és annak a teljes másolása lépcsőnként nem vállalható.
-
lenox
veterán
Nem ismerem a problemat, de a pointer aritmetikan annyit vesziteni, hogy az szamitson a gpu kernel launchok kozott ahhoz eleg sokat kell porgetni a cput. Nyilvan egy altalam nem ismert problemat nem erdemes feltetlenul barkochbazva megoldani
. De jol ertem, hogy ti konkretan amd apura irtok cpu/gpu kodot, de nem zero copyztok, es varjatok a kaverit?
-
LordX
veterán
Figyelj, nem azt mondom, hogy nem lehet megcsinálni, de sokat javít az egész témán mind programozási munka oldalon, mind teljesítményoldalon, ha nem kell foglalkozni azzal, hogy konvertáljon az ember pointerek között.
BTW, ha elkezdesz ofszetes pointeraritmetikával foglalkozni, garantáltan minden fordító (MSVC-GCC-Clang-ICL) optimizáló lépéseit meghülyíted, és gyenge gépi kódot fogsz kapni a végén, jobban jársz, ha hagyod a mutatókat rendesen. Tudom, mert mi is így oldottuk meg először az előbb leírt problémát, a vége az lett, hogy maradtunk a másolásnál, mert annyival több munka lett volna jó teljesítménnyel megoldani.
-
#35434496
törölt tag
Abu-tól szeretném megkérdezni, hogy a PH kap tesztelésre Radeon R9 290X vga-t? Esetleg a megjelenés után pár nappal lesz teszt a csúcs radeonnal?
-
ErMi89
csendes tag
Hali!
Érdeklődnék, hogy lesz e r9 280 x-nélküli verzió, illetve r9 280x kijön lehet számítani rá, hogy a 7970 ára csökken? Szeretnék venni új vga-t nagyon max 75 ezerig mehetek el és ha 280x drága lesz és nem lesz sima version, akkor 7950-et szeretnék venni az most nagyon jó árban van. -
proci985
MODERÁTOR
Piros-zöld hitvitát kérem mellőzze mindenki.
-
ddekany
veterán
Én arra tippelnék, hogy ha elég sikeres lesz a Mantle, akkor úgy is kidolgoznak valami kicsivel gyengébb de AMD-független megoldást. Az MS pl. (persze akkor Windows-only lesz mind a DirectX), vagy ha szerencsénk van akkor Khronos vagy hasonló csoport. Tehát akár jó fejlődést kikényszerítő eszköz is lehet a Mantle, már persze ha nem csak múló hóbort lesz belőle.
-
ÁdiBá
veterán
Na, már megint megy a hülyeség. Ha kijön egy uj generàció. Egyik fikàzza a másikat. Nekem is tetszik az uj radeon, de nem vagyok elfogult. Érdekes lenne ha az érkező Amd kártya nem lenne korszerübb mint a jelen grafikus hardverek. Ahelyett hogy boldog lenne mindeki hogy a csùcs kàrtyák olcsobbak lesznek. Mennek a vér pistikék. Nőljetek már fel.
-
leviske
veterán
(#501) huskydog17: Gyönyörű ferdítés. Carmacknak semmi baja nincs a Mantle-el, csak az aktuális PC éra jövőjére nézve nyilván nem látja jónak, hogy egy gyártó megoldása felé hajlik a piac. Ettől függetlenül a Steambox alá Newell-éknek kifejezetten ajánlja, ezzel bizonyítva, hogy jónak tartja.
Szóval senkinek se a technikai oldallal van a fő gondja, hanem azzal, hogy egy gyártó áll mögötte, ezzel azt monopol helyzetbe állítva.
Emellett a Microsoft-féle DirectX politikán leginkább az tűnik át, hogy az Xbox Live cloud gaming része felé szeretnék terelni a Windows-os felhasználói közönséget. Ennél azért a Mantle hatványozottan jobb és akár időt is adhat a Khronos-nak, hogy esetleg összefogják megint az nVidiát és AMD-t egy, a Mantle-nél is fejlettebbre csiszolt OpenGL5.0(?)-val.
(#503) tiborandras: Mert aztán az Activision-Blizzard az a cég, akit majd pont az AMD fog egy API használatára kényszeríteni. xD
(#499) belinho: Technikailag a boostot az Intel használta először és őket követte az AMD Thuban és Llano. Már persze, ha jól értem, hogy miről van szó, mert a HD7-es és GTX6-7 vonal tesztjeit nemigazán követtem.
-
putti
aktív tag
Arról lehet valamit tudni hogy az R9 290X-ből lesz-e kétmagos változat vagy valami hasonló és ha igen mikor?
-
lenox
veterán
De, volt olyan, azota amugy javult a helyzet, de egyebkent inkabb azzal van bajom, ha valaki olyan kizarolagos elonyt akar az uj technikanak tulajdonitani, amire mar egyebkent van megoldas. Szoval tolem johet a hsa, nincs bajom vele, a konkret megvalositas reszleteit szeretnem latni, hogy el tudjam donteni, mire hasznalhato es mire nem. De olyat ne mondjunk, hogy eddig nem lehetett pingpongozni, ezzel meg majd lehet, mert ez hulyeseg.
-
dezz
nagyúr
Az az 1-2 ping-pong szerintem dGPU-ra vonatkozott.
Az a baj ezekkel az "ügyes algoritmusok"-kal, hogy a legtöbb programozó nem fogja állandóan ilyeneken törni a fejét, csak hogy áthidaló megoldásokat keressen arra, ami egységes címtérrel egyszerűen megvalósítható.
Korábban egyébként nem pont te panaszkodtál a kernelindítások overheadjére, olyan formában, hogy hiába a zero-copy, ha túl nagy a kernelindítás overheadje? (Amit a HSA szintén ki akar küszöbölni.)
-
lenox
veterán
Nem az a lényeg, hogy nem kell másolni
Azert ez feladattol fugg, hogy mi a lenyeg, vagy maskeppen mi a bottleneck, amit ha kikuszobolsz, akkor szep gyorsulas erheto el. Pl. az altalad irt peldat en ugy oldanam meg, hogy a node strukturakat egy memoriateruletre raknam mar eleve, es pointerek helyett offsetet hasznalnek, igy maris ugyanazt lehet csinalni cpun es gpun. Ha esetleg a struktura meg fix hosszu is, akkor eleg az index.
De ennel szerintem jobb pelda az alkalmazhatosagra, ha van egy legacy, bonyolult kod, amihez senki nem mer hozzanyulni, ahol semmilyen okositast nem lehet hozzaadni a kodhoz, mert senki nem tudja biztositani, hogy ez nem jar valamilyen regresszioval, vagy esetleg tudottan nagyon nagy koltsege lenne egy ilyen ellenorzesnek. Ekkor meg mindig lehet, hogy okos algoritmussal megoldja valaki, hogy ne legyen szukseg a pointerekre, es megis sokat lehet gpu-val gyorsitani, de siman elofordulhat, hogy legegyszerubb a unified memoria. Persze ahhoz, hogy ilyen pelda eszebe jusson valakinek, ahhoz az kell, hogy a valosagban is talalkozzon hasonlo megoldando problemakkal. Gyanus, hogy aki szerint 1-2 pingpong sem valosithato meg gpu es cpu kozott egy frame alatt, az sosem oldott meg ilyen problemakat.
Es akkor meg a cache koherenciarol nem is beszeltem, amirol az Abu altal linkelt slide-okon kb. annyi van, hogy ossze van kotve a cpu es a gpu cache egy vonallal. Mondjuk ebbol nem nagyon derul ki, hogy pontosan mi is fog tortenni, amikor a gpu megkuldi a memoriat adattal, ahogy a csovon kifer... -
mghltm
addikt
válasz
Malibutomi #496 üzenetére
"We'll have to support #Mantle now" - ez inkabb azt jelenti, hogy a jovoben tamogatniuk kell, kenyszerites szagu a dolog
egy "we would be very happy to support mantle in the future" mondat oromtelibben/oszintebben hangzana
-
huskydog17
addikt
válasz
Malibutomi #496 üzenetére
John Carmack (id Software) pont ellenkezőleg vélekedik a Mantle-ról. Őt nem győzte meg egyelőre a Mantle. Johan Andersson személyesen szeretett volna kódrészleteket átadni Carmack-nak és instrukciókat adni neki az alkalmazásukhoz, de John elutasította.
Az id Software legendás motor-programozója a PC-hez továbbra is az OpenGL-t látja a legoptimálisabbnak - ahogy ezt közölte is hivatalos Twitter bejegyzésén.Nagyon érdekes. Két, legendásan jó motor-programozó ellentétes véleménnyel van a Mantle-ről. Kinek lesz végül igaza?
Azt is nagyon érdekesnek találom, hogy az Activison technikai igazgatója, Wade Brainerd is inkább az OpenGL-hez szeretne ilyet.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP EliteBook x360 830 G7 i5-10210U 16GB 512GB 13" FHD Áthajtós érintős 1 év garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 8 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- LG 55G4 - 55" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest