Új hozzászólás Aktív témák
-
papaty22
csendes tag
mikor jon mar az AMD valasza erre a kartyara ?vagy en maradtam le rola, mar egy fel eve bemutattak a gtx690 -et
-
CoDWaW07
őstag
Szép kártya
-
norb55
őstag
válasz
KillerKollar #334 üzenetére
1 év és olcsobb lesz mint 260.000 FT .
De akinek van 260K-ja egy karira annak van 300-a is -
KillerKollar
őstag
Szerintetek 2 hét múlva(hét eleje fele) már van esély hogy magyarországon 1-2 helyen beesnek a GTX 690 árai 280ezer forint környékére?Lesz akkora ellátmány?Mert nyilván minél több van az országban annál olcsóbb a kártya,persze 260-280nál olcsóbb nem lesz soha ezt tudom.Jelenleg láttam 290ért,293ért,294ért...szóval több helyen már 300 alatt van.
-
mghltm
addikt
-
lenox
veterán
Lehet mar kapni Magyarorszagon?
-
Anfänger
őstag
Az MSI már valamivel olcsóbb.
-
XtremLor
őstag
válasz
ricshard444 #315 üzenetére
3 way?
na az buntetne
-
GeryFlash
veterán
válasz
ricshard444 #319 üzenetére
tudom hogy nem volt, csak hogy miért nincs... Hát ja, igaz azok még gddr3as karik voltak ahol 512 volt, de ha 4870nél is elég volt a gddr5+256bit, akkor egy gtx 690nél is még? többet fogyasztana+nagyobb melegedés lenne a kariknál a nagyobb sávszélességnél? vagy még mindig nem kamatozna semmit gddr5nél? vagy tényleg csak az előállítási költség miatt?
-
#24334592
törölt tag
eszmeletlen arak egy kartyaert...es latszik, h mennyit romlott a penz erteke
-
-
GeryFlash
veterán
egy noob kérdés: miért nincsenek 512 meg 1gb bites memóriájú karik? 256 fölé hogy h nem mennek anno voltak 512es memória sávszélességű karik (gtx 280)
-
-
maross
nagyúr
válasz
KillerKollar #313 üzenetére
Igen, egy het mulva "bezuhan" 260-280-ra, aztan ott dekkol fel evet, kb ennyit varok tole.
-
XtremLor
őstag
válasz
ricshard444 #310 üzenetére
A hasznalt araval felesleges ossze hasonlitani.
uj bolti ara is 130e alatt van, es uj original70e forintod meg marad is
1000 dollaros(jah ez Mo.$=euro-s) ar szepen megdagadt -
válasz
ricshard444 #309 üzenetére
Ennyiért kapok 7970 crosfireX-t használtan garival
-
-
conqver
aktív tag
Itt van a Zsebbarát Ajánlat
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Borítékolható volt, hogy elviszik. Valamelyik gyártónak nem is jutott lapka annyira nem volt hard launch.
Gondolom ... sokan vártak a 4 GB-os kártyákra. Ebben a kategóriában én sem kockáztatnék 2 GB-tal. Ha már ennyit fizetek, akkor legyen jó minden helyen. Más is így gondolkodhat.
Jóval nem olcsóbb. Két réteggel volt több az 590-es NYÁK-ja. A tokozás az jóval olcsóbb, illetve az alkatrészek, bár ez annyira nem nagy tényező.
Azért nem mindegy, hogy mennyi a kihozatal. A Ferminél a jó lapkák megvásárlásával jobban lehetett tervezni. Ha a waferen csak a chipek 40%-a volt jó, akkor az ugyanolyan jó volt az NV-nek, mintha 70% lett volna jó. Most ez nem így van. Ha kevés lapka jó, akkor egy waferre levetítve a fajlagos költség sokkal nagyobb lehet. Ezt nyilván bele kell kalkulálni.Az AMD 3 hónappal korábban kezdte meg a TSMC-nél a gyártást. Nyilván az előkészületeket is legalább ennyivel korábban kezdték el. Ergo az AMD a kihozatal tekintetében biztosan jobban áll. Ők már a Tahitiből gyűjtött tapasztalattal legyűrtek két kisebb GPU-t. Most nyilván a Tahitihez is vissza lehet térni, mert azóta már tudják, hogy hol lehet javítani a gyártástechnológián. A HD 7900 NYÁK-ja egyébként annyival nem bonyolultabb. A tokozás a drágább, illetve az alkatrészek nem ugyanazok. Például az NV RichTek vezérlőt használ, míg az AMD CHiL-t. Utóbbi nyilván drágább, de az AMD-nek erre szüksége van.
Mindemellett arra is gondolni kell az AMD-nek és az NV-nek, hogy idén sem fog erősödni a VGA-piac. Ha tartani akarják azt a bevételszintet, amit várnak, akkor azt magasabb árakkal tudják megtenni. Persze gyanítható, hogy 2012-ben nem lesz 33%-os visszaesés, mint 2011-ben, de ezért nem lesz egyszerű ezt a piacot így sem fenntartani nyereségesen.
-
-
norb55
őstag
-
TTomax
félisten
Azt nem mondanám,hogy nincs igény,ugy elvitték a készletet a 690-böl,hogy durván tul van árazva...majd 900fonton mentek a 690-ek scanból... ugye hát az még csak véletlen sem 1000dolcsi...
Szerk:Jut eszembe a 600 fontos 4G-s gainwardoból is elvittek 10darabot 2 nap alatt... én is csak pislogtam,hogy ugyanmár,ez 150fonttal drágább mint a ref 2G 680....szóval van lové,és igény is....
Lehet hogy a waffer árak drágábbak,de a pcb jóval olcsóbb,és ez a komolyabb tényezö...a tokozás egyszerübb söt az egész nyák ugy ahogy van... ráadásul ha jól emlékszem a GTX590 750 dolcsin nyitott nem pedig 1000-en... már a 680-ra is ezért huztam a számat,hatalmas árrés lehet,jóval nagyobb mint a fermi esetében,és azért valljuk be ott sem haltak éhen amikor félárért is tudják adni a 480-at...tudom,ez már csak a készlet,de nyugi nem fogják olcsóbban adni mint amibe kerül...
De hát marha egyszerü,a jóval bonyolultabb felépitésü pcb-vel és nagyobb gpu-val épitett radeon olcsóbb....azért ez elgondolkodtató...(#301) norb55
Lenyomhatná,ha erösebb lenne.... ha gyengébb lesz akkor nincs miröl beszélni....az 550dolcsis 7970 induló árból én nem arra következtetek,hogy az amd olyan nagyon nyomkodná lefelé az árakat...ugy ahogy irták kb 50-80 dolcsival alááraznak és ennyi... -
KillerKollar
őstag
De 300 alatt is lehet majd kapni.Maximum várni kell rá,7edike után szerintem szép lassan lehet már nálunk is kapni és hónap második felére már olyan 280 környékére saccolom őket,az alá pedig nem igazán fognak menni az árak,hacsak nem történik valami csoda.Most azért ilyen drágák külföldön mert még nagyon limitált példányszámba lehet kapni így nincs versengés a boltok között hogy ki tudja olcsóbban eladni,egyszerűen lehúzzák azokat akik nem tudnak várni még 1-2 hetet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért te is tudod, hogy a csúcskártyákra nem nagy az igény.
Ok ki kell hozni, de nem adnak el belőle annyit mint egy olcsóbból. Ha kell vedd meg, ha nem, akkor meg nem kell.
Érdemes belekalkulálni a waferár különbségeit is. 2011-ben a 40 nm-es wafer jóval olcsóbb volt, mint idén a 28 nm-es. Emellett az NVIDIA 2011-ben a jó lapkák után fizetett, és a TSMC nyelte be a rosszakat. 2012-ben az NVIDIA waferek után fizet, vagyis nem számít, hogy mennyi jó, vagy rossz. Utóbbi rendszerint kedvezőtlenebb felállás egy gyártástechnológiai váltásnál. A TSMC-nek nyilván ez a kedvezőbb. -
norb55
őstag
válasz
KillerKollar #295 üzenetére
Igazad van , néztem a teszteket minimum FPS-ek terén elég gyenge a GTX 690, persze lehet ez még a driver problémája .
TTomax: Erre mondják azt hogy ha nincs konkurencia az adott kategoriába akkor bármit megtehet az adott gyártó . Az Nvidia most vissza él ezzel szerintem. a Másik hogy egy csúcs GPU pont úgy mint az Intelnél a 3960X felmerülhet a kérdés bennünk hogy abba mi kerül 270K-ba ?
Pedig az elég kicsi sokkal kevesebb anyag van benne mint egy VGA kártyán .
-
TTomax
félisten
Pontosan annyiba kerül mint két 680-as... 290k ez is az is...Marha drága,az utóbbi idök legdrágább vgaja,ezen nincs mit vitatni....Az hogy kinek mi éri meg szubjektiv... én jobban preferálok két 680-at mint egy 690-et....ott még van lehetöséged 3way sli-re,esetleg ha az egyiket eladod akkor downgradre is akár... mivel a 690 slibe nem megy csak egy másik 690-el igy ez a lehetöség nagyjából kilöve...és hát igen a több gpus rendszerek sosem érik meg az árukat,hiszen 100% felárat fizetsz jó esetben 80%+ teljesitményért... de hát ez nem is erröl szól...Felhoztad a fogyasztás,nem mérvadó egy 300K-s vganál... addig amig nem megy a hang/hütés rovására... mint tudjuk a 680 sli is elviselhetö... szóval a 690 minden csak nem bestbuy... nem is fognak sokat eladni belöle,és ha azt nézem akkor drágább mint az 590 volt,holott annak elöállitási költége jóval magasabb volt anno... most arat az nV....
-
-
KillerKollar
őstag
Mivel még alig van pár darab a kártyából...az NV nyilatkozta hogy 7-étől fognak nagyobb mértékbe szállingózni a kártyák a boltokba,most csak 1-2 darabot lehet itt ott kapni+a tesztpéldányok.E-Bay-en 2500 dolcsiért is láttam EVGA-s 690-et.7-edike után már reálisabb árak lesznek tekintve hogy sok helyen kapni lehet majd a kártyát így alá kell majd ígérni a konkurenciának,ami MO-t nyilván az itthoni boltok is akkor rendelnek majd be ha már normális áron tudnak belőle szerezni és így normális áron elis tudják majd adni azt a pár darabot,hiszen annyian nem fognak itthon venni ilyen kártyát.Ami az angol overclockers-es 829 fontos árat illeti a hivatalos árai a 690-nek:1000 dolcsi,829 font,829 euro...márpedig 829 font nem egyenlő 829 euro szóval szimplán az angolok megszívták,máshol olcsóbb lesz és az itthoniak is onnan fognak inkább rendelni mint angliából.
-
ASUS911
csendes tag
ár [link]
-
mghltm
addikt
-
KillerKollar
őstag
-
TTomax
félisten
Akkor rosszul jött... ott helyesen szerepel a 2X240,mert ez fizikailag annyi...már most is látom néhol a GTX690-nél,512 bit... ez is egy szimpla átverés...
respin...
Igen,pontosan erröl van szó... ugyanaz a chip,tehát ahhoz,hogy respin legyen elöbb ki kellene jönnie single gpu-ra a respinnek amiböl válogathatnak az x2-re.. és ez még nem történt meg.... -
dezz
nagyúr
A #279-ből úgy jött le, "kb. annyira megbízható az 1 GHz, mint a "240x2" ", mivel ugye szerinted (#57) simán 240-nek kellene szerepelnie...
"amig a nem egy képkockán dolgozik a két GPU addig nem adható össze,maradjunk ennyiben..."
Ha párhuzamosan dolgoznak, márpedig pontosan ezt teszik, akkor lényegében tök mindegy, hogy egy képkockát osztanak két felé (lásd korábbi tiling megoldások) vagy két külön kockán.
"A respint meg nem a 7990-re ejtik meg hanem elöbb a 7970-re"
Ugyanaz a chip, úgyhogy ez is tök mindegy.
"ugye respin után még válogatni is kellene az alulfeszlehetö GPUkat..."
Szerintem így is válogatnak, mi menjen a 7950 és 70-re. Lehet, hogy a 90-re is, akkor respin sem kell.
-
TTomax
félisten
A mentális problémák ott kezdödnek amikor az általad linkelt táblázat megcáfolja amit elötte irtál... merthogy még ÖK sem 480GB/s irtak,hanem helyesen 2X240-et... autós példákat pedig ne hozzunk mert az egész sántit ugy ahogy van kár ide keverni,amig a nem egy képkockán dolgozik a két GPU addig nem adható össze,maradjunk ennyiben...
A respint meg nem a 7990-re ejtik meg hanem elöbb a 7970-re,nagyságrendekkel többet adnak el belöle,de még lehet ott sem érné meg... ugye respin után még válogatni is kellene az alulfeszlehetö GPUkat...szóval én ezt kizárnám. -
dezz
nagyúr
Ha még 480 szerepelne ott és azt kifogásolnád, nem szólnék (csak erősen figyelmedbe ajánlanám lenox ezen hsz-ét, aztán magamtól ezt). De hogy még a 240x2-vel is gondod van, az már mentális problémákra utal...
Ami az 1 GHz-t illeti, nos mi van, ha időközben csináltak egy újabb steppinget belőle, kiküszöbölve néhány 28nm gyerekbetegséget? És/vagy akár a 680-ra hajazóan letiltották a belső memóriák jó részét?
-
-
Vico87
tag
Az LDS-sel az a tapasztalatom, hogy GeF8-on lassabb, mint a "klasszikus" 9-es stílusú implementáció, újabb hardvereken persze már nem. A gather viszont tetszik, bár sajnos nem mindig kényelmes használni, de nagyon hasznos tud lenni.
Kifejezetten örülnék, ha a D3D9 kihalna és 11 lenne az alap, de az még idő sajnos.
-
maross
nagyúr
300w-ba belefer, nagyon impressziv. mondjuk a negyedmillio folotti arcedula is az
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DX9-es post-processek azért tekerik a hardvert, mert DX9-ben hatékonyan nem lehet megírni őket. Egyszerűre kell őket tervezni, amit meg lehet tenni, de zabálni fogja a számítási teljesítményt. Természetesen minél nagyobb a GPU elméleti GFLOPS értéke, annál jobban fog menni.
-
schwartz
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #268 üzenetére
A warezra nem fogtam semmit, de ha megnézed, akkor az említett játékok úgy készültek, hogy a gépigényük nem magas, vagyis egy mai IGP-n elszaladnak. A WOW maxra tolható grafikában egy erős IGP-vel, míg a Modern Warfare 3 szintén kimaxolható egy AMD A8-3870K-n. A Skyrimet nem próbáltam asztali IGP-vel, csak mobillal. Ott A8-3550MX-szel közepes grafikán ment, és így is baromira jól nézet ki.
-
schwartz
addikt
Ne fogd ra a warez-ra mert kozel sem fedi a valosagot. A wow-nak 10millio aktiv elofizetoje van, a COD sorozat dollar szazmilliokat hozott a konyhara, a Skyrim eladasok az egekben voltak es meg sorolhatnam. Jopar jatekom van amit teljes aron vettem de pl. 5 eurot akkor sem adnek az Angry Birds-re, Minecraftra vagy "okostelos" jatekra ha a foldon lelnem a penzt...
(#266) Chrys_
lewarezolják azon játékokat, amik max SP-re jókAki kivetel nelkul igy tesz az nem HC gamer hanem egy pitianer kis tolvaj.
-
dezz
nagyúr
válasz
KillerKollar #259 üzenetére
Itt az szerepel, hogy ugyanannyi SP mellett 8%-kal magasabb órajele lesz a 7990-nek. Mondjuk nem tudom, hogy csinálják. (Remélem, nem állnak most ők is neki letiltani computinghoz fontos részeket.)
-
Tibor_560sec
aktív tag
Sok lesz erte ...
-
KAMELOT
titán
Pontossan úgy van ahogy írtad. kevesen vannak akik batár házakba pakolnak ezt azt.
Mindenki a apró mobil eszközökre öszpöntösít. Cuki-mukikraEzért összpontosítanak a pc fejelsztők is az APU-kra.
Lényegében a okostelefonok is már hasonlóak csak kevés a akuidejük. + kicsi a display. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #252 üzenetére
Sajnos nagyon meghatározza. A fizetős réteg ugyanis nem a hardcore, hanem inkább a mainstream. A hardcore játékosok lewarezolják a játékokat, míg a kevésbé hozzáértő mainstream réteg vásárol. Emellett a mobil eszközök térnyerése eléggé drasztikus. A HEDT platformok a desktop kategóriában is borzalmasan gyenge eladásokat produkálnak. Pontosan ez az oka annak, amiért az Intel és az AMD ennek a vonalnak a koncentrált fejlesztését az idei évtől leállítja. Lesz pár termék és kész, anyagilag semmikép sem értékes a piac, így nem lesz frissítés. Az Intelnél az Ivy Bridge-E mint opciós frissítés eltűnt, így az LGA2011-be marad a Sandy Bridge-E, és ugyanígy az AMD is leállította ezt a területet. Kijön idén az AM3+-ba a Vishera CPU és kész. 2013-tól desktop szinten minden új fejlesztés APU lesz. Hagyományos CPU-kat csak a szerverekbe fognak kiadni a cégek. Ezeknek az az oka, hogy a PC-s piacon a nagy házba szerelt PC-kre való igény visszaesett. Asztalon az All-in-one és az SFF megy, míg egyre nagyobb az érdeklődés a pici cuki házba szerelt PC-k iránt.
Ezzel nem kötelező egyetérteni, de a fejlesztéseket és a termékskálát a többség határozza meg. A kisebbség, amit a PH fórumozói képviselnek egy jelentéktelen réteg a teljes vásárlóbázist figyelembe véve. -
KAMELOT
titán
válasz
KillerKollar #259 üzenetére
Felesleges azon vitatkozni ,hogy melyik a jobb. Mindenki azt veszi ami számára a legmegfelelőbb.
Sapphire HD7970 3GB......126 000ft
ZOTAC GeForce GTX680 2GB DDR5 Standard Edition........129 000ft
Igaz ipon.hu oldalon a legolcsóbb GTX680 142K....az drága. -
KillerKollar
őstag
Milyen fél év?3 hónap külömbséggel jött ki a két kártya,a 680 500 dolláros árcédulával lett bejelentve még a 7970 550 volt igaz azóta csökkentették az árát,ami alapján elég egyértelmű hogy az AMD elszámolta magát.A 680 kevesebbet fogyaszt a 7970-nél és ebben az NV nem szokott jeleskedni úgyhogy most tényleg rosszul áll az AMD szénája,ami a 690-et illeti az alacsonyabb fogyasztás miatt kevésbé vannak csökkentve az órajelek és lehet hogy az SLI kevésbé jól skálázódik mint a CF mégis ha nézel teszteket 7970 CF vs 680 SLIről az esetek legnagyobb részében a 680 SLI a nyerő így a 690 is minden bizonnyal elveri majd a 7990-et ha kijön...az más kérdés hogy az 1000 dolláros ár miatt ha a 7990 tényleg "csak" 850 lesz akkor az a jobb vétel...Bár abszolút csúcskategóriában mi számít jó vételnek nemigaz?
-
KAMELOT
titán
válasz
proci985 #250 üzenetére
Kb. igen. 580-ból SLI.
Ugyebár néhány játéknál problémák léptek fel 2GPu-s kártyánál. Nem mindegyik game támogatja méga 2GPU-s VGA-t.
Igazából én megnéznék 1-2 videót 3 monitoros kiszerelésnél egy GTX690 esetében IDLE / LOAD üzemben.
Ha nem is videót de legalább képeket szeretnék látni. Több monitor esetében szerintem már fog kelleni a 8GB na persze ha kiadják.
De tényleg jobban jár valaki ,ha használtan GTX580 3GB-ből csinál SLI konfigot olcsón.
Csakhát IDLE 2x 33W.(#256) Retekegér: merevlemezeknél nem az a gond már hanem a nyersanyag drágulása. Így a HDD-k ára nem fog csökkenni. Őszintén jobban megéri venni egy 3TB-s HDD-t mint drágáért 1 , 1,5 , 2TB-s hdd-ket. 3TB-s HDD esetében 1TB-nyi helyért fizetünk 46eurot.
Nagy áttörést végre már az hozhatná ha sikerülne egy HDD-re 4-6-8TB adatod rátenni. Egyből kevesebb HDD kellene. -
Retekegér
MODERÁTOR
Ugyanaz megy, mint a merevlemezeknél. A piac szűkülése miatt egyre vastagabban fog a ceruza, itt legalább nem volt árvíz, amire hivatkozni lehetne.
Amúgy brutál kari, engem meglepett az Nvidia gyorsasága (utóbbi években nem volt jellemző).
-
barszab01
csendes tag
válasz
stranger28 #24 üzenetére
Biztos valami másra várnak, mert nem volt ez annyira meglepetés...
-
schwartz
addikt
Egy kiado mekkora eladott peldanyszamra szamithat egy 60 dolcsis AAA kategorias jatek eseten? 1 miilio vagy 2 esetleg 5? Ezt a reteget nem hatarozza meg az IGP. A bongeszos szarok vagy a Minecraft meg tarsai lehet nagyobb tomegeket fognak meg de ketlem, hogy kifizetnenek erte 60 dolcsit csak azert, hogy a melohelyen nyomatni lehessen az APU-n. Akkor miert mosod ossze a ket reteget? Egyertelmu, hogy mas a celkozonseg. Az agyonutom az idot tipusu jatekokbol annyi van lassan, hogy mar ingyen se kell...
A hardcore gamer pedig soha nem ter at konzolra. XBOX-ot is csak a Halo3 miatt vettem, azota lepi a por... -
HaZsolt
őstag
Megoldották 300Watt alatt, így már nem olyan kazán mint az előző Nv (590) nem is értem anno miért engedték túllépni a 300Wattos TDP-t.
-
proci985
MODERÁTOR
ddr5 eszméletlenül zabál teljes órajelen. multimonitor miatt szitkozódtam is rendesen, amikor a 3870nél elvileg kevesebbet idle fogyasztó 6950et ugyanúgy beraktam az akkor még két monitor mögé, aztán a fogyasztás 60Wot ugrott idleben. fogyasztás miatt problémás lenne 8GB.
1000usd, limitált széria szint. külföldi hc tagok vannak, de általában ott is megnézik, mire adják ki a pénzt. és lehet ezzel is az lesz, mint az 590el, igazán HC arcok 580 3GBkből raktak inkább össze SLIt. 6990 és 590 meg egy idő után nagyon nem is volt kapható.
a 27es Dell csak 1440p, az még annyira nem vészes, bár a 2GB vram már határeset lehet. árban is sokkal olcsóbb a 3011hnál. pl nézz rá a steam survey multimonitoros részlegére, van 7680x1600 is. és 1600ps monitor nincs olcsón...
-
dezz
nagyúr
Ahh, tényleg, link. Mindenesetre, bocs, de hiszem, ha látom.
"Alapvetően a Keplernek a shared memory tempóval van problémája."
Tudom, de végül is tök mindegy, hogy mitől lassú... (Megjegyzem, itt az utolsó előtti bekezdésben egyebeket is írtál.)
(#227) schwartz: Én nem, de amúgy már az sem volt olyan rossz erre. Meg hát a jövő felé megyünk, nem a múlt...
(#229) Löncsi: Hát, ez nem túl meggyőző...
Amik itt vannak, egy kicsit jobbak... (Ez persze még nem real-time.) Ilyen fizikájú és optikájú játékokkal szerintem sokkal több embernek lenne kedve játszani, mert tényleg teljesen új élmény. Bár lehet, hogy tömegek csak akkor fognak ilyesmivel játszani, ha már a konzolok is tudni fogják. Mindenesetre, ehhez brutális számítási teljesítményre van szükség.
(#246) Kaiku: HDMI módban HDMI-nek megfelelő sávszélen jöhet az adat, a DVI csatin nem múlik semmi. Elektronikus átalakítgatás pedig nincs az adapterben, lévén passzív.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az EVGA Precision az az EVGA-nak a fejlesztése. Azt csinálja, hogy elemzi a képkockák számításának idejét. Aztán a magórajelet leveszi, hogy a következő képkocka ne készüljön el 33 ms-nál gyorsabban. Ezután minden másodperc után leméri az adott képkocka elkészültének idejét, majd aszerint állítja be a következő egy másodpercre az órajelet. Az NVIDIA megoldása is így fog működni, csak az adott játékkal biztos kompatibilis lesz. Az EVGA Precision mindenhol aktiválható ugyan, de sokszor ugrál a frame és a program is kidobhat a desktopra. Ezért nincs ez a funkció driverből engedélyezve, mert nem olyan, amit általánosan meg lehet oldani. Ezt tudja az NVIDIA is. Az EVGA programjában persze berakható, hiszen, ha kidob a desktopra, vagy rossz az élmény, akkor nem egy driver okozta, hanem egy 3rd party tuningprogram, aminek a tökéletes működésére eleve nincs garancia.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #239 üzenetére
Talán azért, mert a casual réteg jelenti manapság a PC-s játékpiac értékét. A hardcore gaming PC-n egy apró rész, akik még valamiért nem álltak át konzolra.
Nincs, de nem is kell. A GK104 egy 300+ dolláros kategóriába sorolt termék. Ez a kategória a negyedévenkénti VGA eladások ~2-3%-át adja. Ami az eladások döntő részét adja, az a 100 dollár alatti réteg. A 100 és 300 dollár közötti rész a VGA-eladások ~20%-áért felel. Ilyen számok mellett az IGP-t egyszerűen bele kell venni, mert a piac nélkülük nem értékes. Az irány is az IGP-knek kedvez, hiszen annyira vékony notikat akar az Intel, amikben alig fél el két lapka. A Haswellt ultrabook verzióját nem véletlenül tervezik egy chipesre. Két chip már nem fér a termékekbe. Ezeket is figyelembe kell venni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez már egyéni dolog. Ettől a fizika az élvonalban van. Jobbat én nem láttam.
Ha nem igaz, amit a Border 2 vezető fejlesztője mondott, akkor az nem marketing, hanem hazugság. Mindenesetre a Mafia 2-ben megcsinálták, nem tesz semmit megcsinálni a Borderlands 2-ben sem. Ez a PhysX értelme. Ha boldog vagy a termékeddel, akkor csak a pénzt viszi a PhysX. Ha viszont vásárolsz, akkor a pénzt hozza a PhysX. Az NVIDIA-t pedig üzleti érdekek vezérlik.
Sose hirdették exkluzívnak. Egyedül a TXAA az, de az nem driveres funkció, hanem játékba építhető. Ezt el is mondták, amikor bemutatták. Az FXAA-ról régóta tudni, hogy amin mehet technikailag azon menni fog. A többi meg teljesen lényegtelen funkció. Az adaptív vsync pont, hogy nem vsync, mert beállítástól függően 60/30 fps alatt kikapcsol a szinkron, ezzel pedig pont azt éred el, hogy eltörik a kép, amit el akartál kerülni. Az fps limiter szintén nem driveres funkció. Az NV API-n keresztül kell támogatnia a játéknak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #236 üzenetére
Csak a fejlesztőknek az IGP-kkel számolni kell, mert az a többség. Ha ezeket kizárod, akkor kapásból elveszted a potenciális vásárlóbázis elég jelentős részét. Rég nem olyan a GPU-piac mint régen. Az extrém módon erősödő IGP-k átvették a vezető szerepet. Ezt a tényt nem lehet figyelmen kívül hagyni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A BF3 már lenyomta a Crysist a fizikában.
A PhysX zárt technológia. Pontosan ezért jelenik meg csak látványként, mert normális játékmenetre ható fizika befolyásolná az élményt a nem GeForce gépeken. Mivel a GeForce a teljes piac 16-17%-át birtokolja, így a fejlesztőknek egyszerűen nem opció kizárni a többséget a játék eladásából. Az Apex is azt a célt szolgálja. Előre bedrótozott mechanizmusok, ami teljesen a látványra megy ... az NVIDIA pontosan tudja, hogy a fejlesztők játékmenetre ható fizikát zárt rendszerre nem építenek ki. Persze így is lehet ezzel játszani. Mivel zárt a rendszer, így az egész fölött az NVIDIA rendelkezik, azaz ők döntik el, hogy mely termékeken futhat jól, vagy szimplán csak futhat az adott effekt ,... utalva a Borderlands 2-re, ahol mindent csak a Kepler tulajok kapnak meg, holott a Fermin nincs akadálya a technológia futtatásának. Ilyet láttunk már a Mafia 2-ben. Ott is lezárta az NVIDIA a GPU cloth funkciót. Ha volt dedikált kártyád megkaptad a gyorsítást, de ha csak egy GeForce-od volt, akkor a CPU számolta.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GPU Rigid Body az erős túlzás, hogy jó ideje megvalósítható. A Bullettre az algoritmus az év elején készült el, míg a PhysX-re nem sokkal később. A CPU-s Rigid Body valósítható meg már régóta. Benne is van például a Frostbite 2 motorban, amit a Battlefield 3 ki is használ. Alapszinten használta már a Frostbite korábbi verziója is a BF: BC2-ben. Ugyanígy használva volt a Crysis-ben és még pár programban. Szóval látnak benne fantáziát a fejlesztők, csak baromira nem úgy, ahogy azt az NV szeretné. Rengeteg törmelék mellett normálisan vezérelni az AI-t lehetetlen. Idővel el kell tüntetni a törmelékeket, mert az AI beleakadhat, de még a játékos is. Minél gyorsabban történik ez annál kisebb a hiba esélye.
Szóval ezt már minden fizikai motor tudja, csak megvannak a korlátok is, amik mellett limitált a használhatóság lehetősége egy játékban. E korlátok mellett azért használják. -
Löncsi
őstag
válasz
schwartz #231 üzenetére
Érdekes, mert a karakter elakad a törmelékben és a lezúzott falon át tud menni.
Ez biztos csak látványfizika. Jó lenne ezt a kis tech-demót továbbnyomni, komplett izom-fizikás játékot lehetne belőle csinálni.
2007-es Crysist így 5 év után le lehetne nyomni fizikai interakció tekintetében. -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #227 üzenetére
GPGPU és shared memory tempó terén a TeraScale mindig is acélos volt. A VLIW 4 főleg, de a VLIW 5 is. A shared memory teljesítményt figyelembe véve a Kepler a leggyengébb megoldás. Beleszámítva a GCN-en és a Fermin át a VLIW-eket és az Intel Ivy IGP-jét is. Persze mondom szerintem erre okuk volt, mert ez az architektúra megy majd a Tegrába. Emellett a játékokban nem, vagy csak ritkán lehet probléma.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Dual-link DVI nem dual channel. Részletkérdés, de lényeges. A miérteket én sem értem, de ez van. Nem kevésbé tartom hülyeségnek egyébként, de a gyártók már csak ilyen különcködők. Baromság az egész, de el kell fogadni.
A GPGPU-t érdemes pontosítani. Alapvetően a Keplernek a shared memory tempóval van problémája. Persze elég gond ez is, amikor a konkurens fejlesztések (Intel, AMD) a shared memory teljesítmény erősítését célozzák meg. Szerintem ezekben a döntésekben az is közrejátszott, hogy a Tegra 4 ezt a Kepler alapot kapja majd meg, így nagyon energiatakarékosnak kell lenni. Mobilba pedig ez jó. Asztalra már nem igazán, de elmegy.
-
dezz
nagyúr
Ezzel az a bibi, hogy a DVI->HDMI adapter teljesen passzív, simán átvezeti a jeleket. Esetleg azt tudták csinálni, hogy a dual-channel DVI-nek nem az A, hanem a B portját vezetik át (miközben a 3rd party adapterek mindig az A-t, mert önmagában a B normális esetben sosem aktív). [Ti. a HDMI single-channeles, de >2x max. óralellel a DVI-hez képest.] De ezt nem nagyon hiszem, mert a standard DVI IP-core-ok nem nagyon támogatnak ilyesmit. Persze be lehet vetni egyéb "hülye" trükköket, mint pl. weak ellenállásos lezárás vagy visszacsatolás valamelyik vonalon, amit figyelhetnek. Eléggé értelmetlen dolog (lenne), főleg hogy így nekik kell(ene) gyártani az adaptert is, miközben valójában meg oly mindegy, hogy a mellékelt adaptert használják vagy külön vásárolnak egyes pár dollárért.
(#224) schwartz: Már hogy ne lenne butítás, amikor nagyon lassan futnak ezeken a kártyákon a GPGPU alkalmazások? Profi kártyát pedig elég kevesen vesznek, főleg hobbi célra. Így hát ez a dolog visszafogja a GPGPU-s gyorsítás elterjedését. Legalább is játékokban, mert azokat nem fogják úgy megírni, hogy csak AMD-n menjen jól (esetleg 1-2 AMD által szponzorált cím, már ha anyagilag kompenzálni tudják az NV oldalon kieső eladásokat). Egyéb programokra persze vehetnek AMD-t, de akkor sem optimális a dolog.
Ez az esélyét is elveszi annak, hogy pár kimondottan PC-s játékba valaki komolyabb fizikát építsen. És itt most nem olyasmire gondolok, amit procival is könnyedén meg lehet valósítani, hanem ami kihasználja a GPU-k többszörös peak FLOPS-ait.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyszerűen. A DVI specifikációi adottak, de ezeket a gyártók önhatalmúlag módosíthatják, amivel kizárnak nem kívánt adaptereket a használat során. Ezt csinálta az NVIDIA a DVI-os 3D Vision monitorokkal. A gyártó csak akkor kapta meg a 3D Vision matricát, ha a monitor az NVIDIA DVI interfészét használta. Ez egy jelet küldött a monitornak, ami csak azt tartalmazta, hogy a gépben 3D Vision rendszer működik. Azután a monitor engedélyezte a 3D-t. Ha ez a jel megszűnt ... teszem azt egy baromira olcsó szemüveggel akartál 3D-t, akkor azt nem tudtad megtenni, mert a jel hiányzott a monitornak. Ugyanezt csinálják a gyártók a 3rd party adapterekre. Egy jel igazolja a működést. Ha a jel megvan, akkor a tartalom átmehet. Ha van egy nem gyártói adaptered, akkor a jel nem fog visszatérni, ezzel pedig a 3rd party adaptereken nem lesz hang. Ezért terjedt el az a nézet, hogy csak a HDMI viszi át a hangot, pedig a HDCP kompatibilis DVI is, csak számos kártyánál nem mindegy, hogy milyen adaptert használsz.
-
dezz
nagyúr
Fogalmam sincs, hogyan tudnák ezt megvalósítani.
(#214) schwartz: Na ja, mert ők nem butították le compute-ban az új chipjeiket. Az NV igen, azon az áron is, hogy ez káros a játékok jövőjére nézve is, plusz az egyéb GPGPU-s alkalmazások terjedésére néve.
Csak aztán nehogy az legyen, hogy az AMD is elkezd hasonlóan butítani...
-
oliba
őstag
Persze, hogy a tesztekre alapozok, mert az elmélet számomra semmit sem ér, mert nem elméletileg mérném le a kártyám/gépem fogyasztását, hanem gyakorlatba. Sokat nem érek vele, ha elkezdem összeadogatni a TDP osztályokat, mert a végeredményt nyugodtan eloszthatom 2-vel.
Egy olyan teszt, vagy mérés kell nekem, ahol le van írva az, amit mondasz. Nézhetek én is 3GB vs 6GB-ot is, ha nem látom az annyit.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért nem jön ki, mert a tesztekre alapozol. Márpedig a memória feszültségét nem lehet állítani. A gyártók általában úgy választanak lapkát, hogy 5 Gbps-ra, vagy alá 1,35 V-os chipeket vesznek, míg 5 Gbps fölé kell az 1,5 V-os. Persze az 5 Gbps határeset, oda lehet, hogy olcsóbb az 1,5 V-os lapka, de ez döntés kérdése. Az biztos, hogy a gyártók kínálnak 1,35 V-tal 5 Gbps-on működő lapkákat.
+0,15 V és a magasabb órajel 12 memóriánál már okoz 10-15 wattos különbséget. 24 memóriánál meg meg is van a 20-30 watt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez csak elméletben van így, de a gyártók szeretik lezárni a termékeket ebből a szempontból. Hiába szabvány a DVI, készítenek egy extra csatit bele, amivel a 3rd party adaptereknek harangoztak. A képet átviszi, de a hangot már nem. Ezért adnak a termékhez átalakítót, mert szándékosan úgy csinálják, hogy csak azzal menjen.
-
dezz
nagyúr
"Ha a DVI HDCP kompatibilis, akkor megy rajta a hang is. Ehhez a gyártók adnak speckó DVI->HDMI átalakítót, ami át is viszi. Más átalakítóval persze nem fog menni, csak azzal, amit a kártyához adtak."
Ehhez nem kell speciális adapter sem, a hang a képadattal keverede jön ki, ugyanazokon a vonalakon. Szóval 3rd party adapterrel is működik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az órajel az részletkérdés. A feszültség a fontos. A legmagasabb órajelekre tervezett lapkák 0,1 volttal nagyobb feszültséget kapnak, mint a szabvány szerinti. Ezek a 7 Gbps-os lapkák. A 6 Gbps-os megoldások jóval kisebb feszültséget kapnak. Az új GeForce 7 Gbps-os lapkákat kap, míg az AMD maradt a 6 Gbps-osoknál. Ettől függetlenül lehet vásárolni 7 Gbps-ost is, mert azok a legjobb chipek, és 0,2 volt mínusz is mehet a feszültségre 5 Gbps-os teljesítményhez. Energiahatékonyság szempontjából az 5 Gbps melletti 1,35 V legjobb opció, csak drága, de egy csúcskártyánál bevállalható. 6 Gbps-hoz és fölé mindenképpen 1,5 V körüli feszültség kell.
-
oliba
őstag
Nem értem ezt a memóriás dolgot. Állandóan azt hajtogatod, hogy az 1250Mhz-es lapkák után rettentően megnő a fogyasztása a memóriának.
Nem tudom miért nem működik most a linkelés nálam, de:http://www.xbitlabs.com/images/graphics/nvidia-geforce-gtx-680/43_gtx68_cons-xbt.png
ebben a tesztben majdnem 20% memória és gpu tuning mellett emelkedett a gép fogyasztása Metro 2033 mellett 34W-ot a tuningolatlan változathoz képest hatásfokkal együtt. Ez 7,2Ghz-es memóriaórajel és 1,2Ghz-es GPU órajel és csak 34W különbség.
http://www.xbitlabs.com/images/graphics/radeon-hd-7770-ghz-edition-hd-7750/zpw-xbt.png
Itt a 40%-os memória OC és majdnem a 20%-os gpu túlhajtással keletkezett 22W különbség hatásfokkla együtt.
Akkor itt most milyen 20-30W-os fogyasztásbeli visszaesésre számítsunk, ha csökkentik 10%-al a memória órajelét?
http://www.hardwareluxx.de/images/stories/galleries/reviews/2012/palit-gtx680-4gb/bench/mess2.jpg
Itt van 4,4W különbség a 4GB-os GTX 680 és az referencia 2GB-os között.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Futás, futópályák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fujifilm X
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Le Mans Ultimate
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi 12C 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iKing.Hu - Apple iPhone 15 Pro Blue Titanium Titán dizájn, Pro teljesítmény 128 GB
- iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3426, 95% Akkumulátor
- Lenovo ThinkPad T15 Gen2 Intel Core i5-1135G7 Villám Akció! 30.09.2025-ig csak 195.000ft!
- Huawei FreeBuds Pro 3 // Számla + Garancia //
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest