Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
Így a teszt alapján szerintem egy ilyen HD3850 bőven elég lenne nekem,
-
cizoe
őstag
PCX webshopban EVGA 8800GS ~23k, crysis-szal 25800.. BRutto
-
Thomas1
addikt
Kinéztem egy gyárilag tuningolt XFX 8800GS 680M 384MB "XXX" Alpha Dog-t magamnak, elég jó árban van. Elég lenne ez 1680*1050-hez? AA nem annyira lényeges.
-
juhi07
senior tag
Üdv
valaki már talál olyan tesztett hol a 8800gs és a gts 320mb tesztelték ??
Ha van ilyen teszt akkor kldjétek el nyugottan priviben -
juhi07
senior tag
8800gs elado
Itt -
Kekszi
csendes tag
Ez a 8800 GS nekem teljesitmenye es specifikacioja kisertetiesen hasonlit a 8800 GTS 320-hoz...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Tuco Ramirez #360 üzenetére
A Call Of Juarez DX10 layer felépítéséhez hasonló dolgok már jöhetnek idén is, Full DX10, szerintem csak jövőre lesz. A BF3 szvsz csúszni fog, mert írni kell egy butított módot a GF8/9-es nV karikra is, ez biztos felborítja az eredeti menetrendet.
-
válasz
Tuco Ramirez #360 üzenetére
hát, ha 6-9 hónapja kérdezted volna, akkor azt mondom, hogy 2008 közepe-vége felé. most már ebben sem hiszek. az egyetlen játék, amiről hallottam rebesgetni, hogy valódi DX10 lesz, a BF3, ami talán kijön idén...
-
7600GT
senior tag
Áhh de hülye vagyok, tegnap este még nem esett le a fatantusz, de mostmár értem.
Köszi!
gbors: " azért tartom korainak, mert a DX10 térnyerésével fog csak a float2 PS kódok jelentősége csökkenni"
Az R600 (tudtommal) egy ízig-vérig dx10-es megoldás, rengeteg minden beáldoztak, hogy a dx10-es kódokat gyorsan futtassa. Tehát következetes gondolat arra számítani, hogy majd a a float1/2 alapu PS kódok jelentősége csökken.
-
azért tartom korainak, mert a DX10 térnyerésével fog csak a float2 PS kódok jelentősége csökkenni, addig nem látok motivációt erre. a DX10 meg lassan nyer teret.
amúgy a float1 / float2 kódokat nem lassan futtatja az R600, hanem alacsony kihasználtsággal. ha ész nélkül ráeresztene a 64 db 5-utas feldolgozóra egy float1 adattípuson dolgozó shadert, akkor az pont 64 művelet lenne egy ciklus alatt, holott ilyen adattípuson akár 320-at is tudna a GPU ideális esetben, tehát 20% a kihasználtság. ezen két módon segít a Radeon:
- ha a kód nem szigorúan szekvenciális (azaz x. utasítás egyik operandusa sem az x-1. utasításban áll elő), akkor az ütemező ugyanannak a feldolgozónak több float1 utasítást is ki tud osztani (a fenti példában az x-1-est és az x.-et is)
- a shader compiler összekombinálhat két shaderkódot egy komplexebbé (pl. 2db float2 PS-ből csinálhat egy float4 2PS-t, vagy minek nevezzem), és ilyenkor sem az ütemező, sem az 5-utas feldolgozók nem tudják, hogy eredetileg float2 műveletről volt szó.
az elsőnek az a hátránya, hogy ki van szolgáltatva a shader-kód írók ízlésének, a második pedig komoly extra komplexitást jelent a driver íróknak, és olyan bugokra ad lehetőséget, amire az nVidiának gondolnia sem kell.
-
fLeSs
nagyúr
"Ajjaj, ezt nem egészen értem. Itt tulajdonképpen mire is gondolsz?"
adattípus = adattípus (gondolj az egész, lebegőpontos, sztring, stb-re)
shaderkód = shaderkód (gondolj a programkódra, programozni manapság már szinte mindenki tanul vmennyire)adattípus <> shaderkód
erre gondol.
-
fLeSs
nagyúr
Ilyeneket vagy teljes megszállottságból ír vki a szabadidejében, vagy pénzért.
szerk: nem elég, ha vkinek van egyfajta lexikális tudása, el is kell tudni magyarázni az egyszerű olvasónak a dolgokat.
én nem bírtam sosem, amikor vmelyik hwoldalon olvastam egy mélyebb elemzős cikket, volt benne 8324 db idegen szó, innentől kezdve nem értettem belőle semmit (még talán az sem, aki írta).ha komolyan érdekel ez a dolog, akkor utána kell nézni a dolgoknak, rengeteget kell olvasni, szó szerint rengeteget, az alapoktól napjainkig, hogy megértsd a hogyanokat, miérteket.
1-1 elemzős cikkel nincs kisegítve az átlagolvasó, mert úgysem ért belőle semmit. csak ha olyan írja, aki el tudja magyarázni. én próbálkozom ilyen úton vinni a dolgokat.legyen érthető, és vmennyire érdekes is.
-
7600GT
senior tag
"Abu már leírta, hogy jött ki az 5-utas szuperskalár felépítés - nagyjából egyet is értenék a megoldással, ha mondjuk az R700-ban vagy az R800-ban hozták volna be."
Miért csak ott kellett volna használni?
Abu85: húú köszi a kimerítő választ. Egy kis időbe fog tartani, amíg érdemben reagálni tudok majd. Nah akkor addig kérdezek majd párat.
"A Radeon ezt a hátrány az 5 utas véletlen co-issue-val próbálja kompenzálni"
Olyan sűrün használnak ilyet, hogy evvel kompenzálni lehet azt, hogy a float1/2 alapu PS kódokat relatíve lassan futtatja?
"A komplexítás nem feltétlen egyenlő az alkalmazott adattípussal."
Ajjaj, ezt nem egészen értem. Itt tulajdonképpen mire is gondolsz?
-
Abu már leírta, hogy jött ki az 5-utas szuperskalár felépítés - nagyjából egyet is értenék a megoldással, ha mondjuk az R700-ban vagy az R800-ban hozták volna be. Komplexebb adattípus? Nemt'om, én a magam részéről 4 dimenziósnál többet nem tudok elképzelni, de ettől még lehet
Lehet a jövő a shadereké, de ahhoz, hogy a textúrákat nagyobbrészt ki lehessen váltani, irdatlan mennyiségű háromszög kellene. Az egyik oldala ennek meg is van az R600-ban (a kihasználatlan tesselator), viszont nem tudom, hol az a shader-kapacitás, ami ezeket mind egyenként megvilágítja és a nyolcfajta parasztvakító effektet ráteszi...Memória-kérdés: úgy látom, ismét keveredik a sok textúra VS nagy textúrák dolog
A nagy textúrák nem fájnak a Radeonoknak, mert egy 1000x1000-es textúrával ugyanannyi szűrési művelettel lehet egy 90x30-as poligont befedni, mint egy 100x100-assal.
Tuco Ramirez kérdésére - igen, nem kizárt, hogy elég lesz, bár ha valaki most 3850-est vesz, én inkább az 512-es verziót javasolnám, pár ezer HUF a differencia. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Tuco Ramirez #348 üzenetére
Persze, simán meglehet. Pár programban észrevehető, hogy az 512MB-os GF modellek is egy picit nagyobbat buknak, mint kellene, míg a HD3850 jól érzi magát a 256MB-tal is.
Bár arról nem vagyok meggyőződve, hogy a jövőben megjelenő programok komolyabb igényeket mutatnának majd a VGA memóriája felé. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A komplexítás nem feltétlen egyenlő az alkalmazott adattípussal. A HD Radeonok utasításteljesítménye, minden esetben állandó. A GF8 vektoriális felépítése előnyt jelent a egy-, kettő vagy háromdimenziós tömböknek. A Radeon ezt a hátrány az 5 utas véletlen co-issue-val próbálja kompenzálni, viszont ezesetben a meghajtóprogram complierének kell felfedeznie az egyszerre bedarálható utasításokat amik nem okoznak majd függőséget. Ezután fogja ráereszteni a kártyára a már emészthető VLIW mintát. Az elvi felépítés tipikus problémája, hogy rendszerszinten nehezen programozható.
Hát a textúraszűrő az egy ingoványos talaj a DX10-ben. Alapjábavéve egy fix tranzisztorszámba kell beleférnie az új chipnek. Az R600 esetében a Stream output gyorstára speciel sok tranyót felzabál, így valahonnan el kell venni ezeket a tranzisztorokat. A textúraszűrők vélhetőleg azért váltak célponttá, mert a DX10 elvei szerint a hiányuk minimálisabban teszi lasabbá a rendszert, mint ha más területhez nyúltunk volna hozzá.
-
7600GT
senior tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Tuco Ramirez #315 üzenetére
A legfőbb magyarázat manapság a Texture leak, persze az is benne van a pakliban, hogy a Ringbus ha néha magasabb késleltetésekkel is, de hatékonyabban bánik a memóriaterülettel, és az sem elhanyagolható, hogy a Ring 32bit-es csatornákkal dolgozik, míg a Crossbar 64bit-essel.
Tucatnyi apró előny a Ringbus mellett ami egyben egy baromi nagy előnyt alkot.
-
a shader core kifejezetten GP szerintem, műszakilag a dispatch processzorral kiegészítve egyszerűen gyönyörű, viszont pont a leggyakoribb shadertípust (float2 PS) kezeli a legszarabbul.
a kevés textúraszűrőről már rengeteg szó esett.
a hardware támogatott MSAA megszüntetése pedig nyugodtan várhatott volna még egy generációt.kb. ennyi.
-
7600GT
senior tag
"technológia tekintetében, az R600 valóban nagyon szép innovatív termék, csak nem ártott volna, ha az ATI a GPU piacon egy GPU-val jelenik meg, nem pedig egy enyhén GPU-sított általános célú feldolgozóval..."
Ezt hogyan érted? Nyilván szem előtt tartották a GPGPU piacot, hiszen abban sokkal nagyobb pénz vagy, de én ezt így nagyon erős kijelentésnek tartom.
-
az ATI azért frissíti havonta a drivereit, mert ez a driverfejlesztési stratégiájuk, és miután mindig van javítani / optimalizálni való, van is minden hónapra munka. ez egy nem túl rugalmas, viszont robosztus megközelítés, nekem pl. tetszik, én bírok várni pár hetet vmi optimalizációra. de nem mindenki ilyen.
ellenben, egyik 7.x-es driverrel nem gyorsultak 50%-ot sem az újabb, sem a régebbi ATI-k. vannak elszigetelt extremitások, de pl. a WiC 1.5-szeres gyorsulására nem emlékszem, pedig rendszeresen nézegetem a teszteket. javul a dolog, főleg a CF skálázódás, de nagyon régóta nem történt semmi drámai.a részrehajlás témában, az nVidia jelenleg a büdös paraszt, az ATI meg a szerencsétlen loser szerepét játssza. nem is fűznék ehhez mást hozzá.
technológia tekintetében, az R600 valóban nagyon szép innovatív termék, csak nem ártott volna, ha az ATI a GPU piacon egy GPU-val jelenik meg, nem pedig egy enyhén GPU-sított általános célú feldolgozóval...
-
KOX88
csendes tag
Nyilvánvalóan nem véletlenül frissíti az ATI havonta jelentősen a drivereit, minek köszönhetően 8.1-nél tartunk (lassan 8.2-nél ugye 08.02). A tesztben, ha jól láttam 7.11 Catalyst-et sikerült felkutatni. Úgy emlékszem már az ezt követő 7.12-es driverben másfélszeresére gyorsultak az újabb ATI-k (World in conflict 30fps ről 48fps)
Valahogy mindig arra a jutok, hogy mostohán kezelik a másik felet az újságírók.....
Gondolom egyedül vagyok a nézettel, mi szerint nVIDIA tisztességtelen módon minden erejével a saját kénye-kedve szerint alakítja a PC VGA piacot. nVIDIA logó egész véletlenül minden játék elején. Játéfejlesztők nVidia-ra optimalizálnak, nVIDIA pedig felhasználja az infókat a tervezésnél. A gond csak ott kezdődik amikor még az ATI-t éri kritika a másik fél áskálódása miatt !!!
Alaposan körüljártam a témát az utóbbi időben....(hivatkoznék itt ABU85 szakértő hozzászolásaira, maximális elismerésem!!! nézzetek szét 2900XT fórumkban már ).. és arra jutottam, hogy az ATI kártyái nemhogy lemaradásban lennének, hanem magasan túlmutatnak a jelenleg is mesterségesen, főleg nV érdekből fenntartott technikai szinten. Van, amit láttatni akarnak velem, és van, amit látok...
Remélem rövid idő alatt beigazolódik a feltevésemSziasztok!
-
RpPRO
őstag
Erdekes lett volna egy 1950proval, esetleg XT-vel osszehasonlitani a mostani kozepkategoriat.
-
-
-
-
Alpachino
veterán
válasz
masterful87 #323 üzenetére
"A teszt alapján mondtam."
Gondoltam !
A 256-os 3850-et is átlagos felbontásokban érdemes használni 1024,1280. Ezen belül több mint egy hónapos mindennapi használat után a gyakorlatban,elmondhatom, hogy abszolut nem éreztem a "memória gazdálkodási" előnyét, a 256-os GT-vel szenben.
Jelzem, hogy 1280-as felbontásban használom/használtam mind két karit.
Az biztos és egyértelmű, amit már százszor leírtam, hogy ezen felbontásokban a 256-os GT sokkal gyorsabb a 3850-től, de még a 3870-től is.
-
Tuco Ramirez
őstag
válasz
masterful87 #323 üzenetére
A jelenlegi játéknál nem... de ez nem biztos hogy igaz lesz az év hátralévő részében megjelenő játékokra is.
-
masterful87
senior tag
válasz
Alpachino #319 üzenetére
A teszt alapján mondtam...
De azt Neked is elkell fogadnod, hogy a HD sorozat nagyon úgy néz ki, hogy százszor jobban gazdálkodik a memóval!
Meg amit írtam az is jó, nézd meg az összegző grafikont! Persze kisebb felbontásban megy a 256-os GT is, de a végső eredmény az hogy az 512MB-oshoz képest lasabb! Ugyanez a HD3850-re nem igaz! Nem okoz drasztikus változásokat az a 256MB.
-
válasz
Alpachino #319 üzenetére
kezd az az érzésem lenni, hogy ez a G80-as memória-gond nem minden esetben ugyanúgy jelentkezik, hanem függ a kártya "környezetétől" is (gondolom, elsősorban a ForceWare verziótól és az alaplaptól). ebben az esetben viszont elég nehéz bármelyik fél igazát bizonyítani.
masterful87: én is elég drasztikus különbséget látok pár tesztben, ennyit nem jelenthetnek eltérő adatformátumok. persze, ha más gond is van, akkor ez még rátehet +1 lapáttal...
-
Alpachino
veterán
válasz
greatchaos #320 üzenetére
A Dirt Colin, nálam a 256-os GT-vel, 1280-ban ultra/2xAA 40-45FPS-el fut.
A Crysis, viszont 1280/high, shader medium, noAA játszható. -
Alpachino
veterán
válasz
masterful87 #318 üzenetére
"gondolj csak bele, HD3850 256MB-tal hogy pörög, bezzeg a 8800GT..."
Próbáltad, vagy csak következtetsz ?
-
rollins
őstag
-
jelenleg ez igaz a 12x10 0xAA esetek nagy részére, 12x10 4xAA-nál már időnként bedől a 256-os GT. ha csak fél évre veszek meg egy ilyen kártyát, várhatóan már annyi idő alatt is ki fog jönni pár olyan játék, ami már a 12x10 0xAA esetben is bukta. asszem egyéni mentalitás kérdése, hogy kinek fér ez bele, és kinek nem.
Tuco Ramirez: azt nem lehet tudni, hogy melyik kártya milyen struktúrában tárolja az adatokat, simán lehet, hogy a G80 memóriaigénye nagyobb, mint az R600-é. de én személy szerint főleg a memóriakezelési hibának tudom be a dolgot.
-
Tuco Ramirez
őstag
Van arra valami "tudományos" magyarázat, hogy miért van az, hogy a 3850-nél alig van hatása a teljesítményre a +256 mega VRAM-nak, míg a 8800GT-nél sok esetben igen nagy különbségek vannak a 256 illetve 512MB-os változat között?
Egyedül a "memory leak" probléma van a dolog hátterében, vagy a Radeonoknak ennyivel jobb lenne a memóriakezelése? -
Zájec
veterán
válasz
Tuco Ramirez #310 üzenetére
de a VRAM csak 1600x1200 felbontásnál meg max beállitésoknál kell igazán...
én és sok más user-gamer kisebb felbontáson üzemeltetnek.. (1280x1024,1024x786
én speciál 1152x864-n használom... és ezeken a felbontásokon nem fekszik ki
a 256mb memória miatt....pláne az FPS játékokban(Quake, CoD ...)ugyakkor a 88GS gyengébb FPS-ket produkál ... és ez a butitott GPU miatt
van... tehát hiába nem fekszik meg max-nál.. a hétköznapi beállitáson
meg nem termel annyi FPS-t... nekem pedig arra nagy szükségem van..
gondolhatod hogy nem 1600x1200 max beállitások mellett fogok CoD2 v CoD4
játszani... 100fps alatt... legalább a 250-300 kell stabilan, hogy valamit is
produkáljak a játékban..(#311) rollins: nem csak véletlenül linkeltem be..
mással játszok.. ez csak egy viszonyitási benchmark..
ne kezd el ragozni...ez van ezt kell szeretni...remélem a #302 h.sz-t is olvastad.. -
Tuco Ramirez
őstag
"szóval inkább legyen 256mb memo-m mint egy butitott GPU"
Szerintem meg pont fordítva.
Gyengébb GPU-val csak valamivel lassabban fut a játék (itt most a GT-GS viszonylatra gondolok), de ha kifogy a VRAM, az drasztikusan tudja csökkenteni a játékélményt. Ráadásul ha szükséges, a GPU-ban mindig van több-kevesebb tuningpotenciál, de több memót nem tudsz tenni a kártyára...
-
Zájec
veterán
egy kis 3dmark eredmény: 88GS 384mb v. 88GT 256mb
-
Zájec
veterán
válasz
TomBoy1986 #306 üzenetére
de ez most hogy jön a témához..
elismerésem a szerkesztöknek a sok munkáért. ezt nem vonom kétségbe.. -
Zájec
veterán
válasz
Alpachino #304 üzenetére
sajnos , igy van.. elovassák a tesztet és azt mondják ez az "aranyszabály"..
és nemlátják a fától az erdöt...
meg azt látják hogy némelyik játéknál, full gázon a grafikával(1600x1200,4AA,16)
megfekszik... nincs átmenet hogy viszonyitani tudjál...
lehet hogy a full grafikából visszaveszek egy picit, és már másképpen nyomja
az FPS-eket.. de azért az látjuk hogy a 88GS-t jobban nyakonverte a GPU
butitása mint a 88GT-nél a memória csökkentése 256mb-ra...szóval inkább legyen 256mb memo-m mint egy butitott GPU
-
azt a b.k.ú.b.m. a PC-s ipart
hát nem igaz, hogy ha nem megyek utána mindennek bitszinten, akkor valamivel mindenki átb****. kevés híján megvettem ezt a kártyát, aztán nézhettük volna egymást a 700MHz-es memóriával, akár 10-20%-kal kisebb teljesítménnyel...
elnézést a kifakadásért, nemrég vettem egy 18x-os DVD-írót, ami nyomott DVD-t 16x-osan olvas, írottat viszont csak 12x-esen, és mit ad Isten, az utóbbi nem volt túl széles körben reklámozva...
és nagy
az infoért.
-
Zájec
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! 16GB (2x8) Kingston HyperX Fury 1333MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- Lejárt a gyártói garancia? Mi tovább támogatjuk az IT infrádat!
- HP 14 Elitebook 640 G10 FHD IPS i5-1345U vPro 10mag 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- Új áru!!! 09.23. Lenovo ThinkPad, X1 carbon, X1 Yoga 5-13. gen 12,5-15" all-in-one, Workstation
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest