Új hozzászólás Aktív témák

  • HUNited

    őstag

    Nagyon ráizgultatok megint erre a garancia (hivatalos nevén jótállás) témára, szóval pár gondolat:

    - tök mindegy milyen romod van és nyitott e a BL, jótállási idő alatt (és a szavatosság első 6 hónapjában) a forgalmazónak kell bizonyítania, hogy a hiba rendellenes használatból fakad. Nem foghatja rá a nyitott BL-re és az alternatív szoftverre, csak ha bizonyítani tudja.
    - Magyarországon a fogyasztóvédelem mint olyan, nem létezik. Hiába sírunk nekik, max megbüntetik őket, de attól a mi problémánk még nem oldódik meg, csak állam bácsi lesz gazdagabb. Egyéb iránt meg büntetni sem nagyon szoktak. Ki van herélve az egész rendszer. Főleg ha nem magyar a cég (E-mag, Mall, Alza EUStock, stb. ezek egyike sem magyar cég)
    - Békéltető testület egy vicc, egyik fél számára sem kötelező érvényű a döntésük. Ugyan ez vonatkozik az ODR-re is (békéltető testület online és eu verziója)
    - Ha bármilyen igényt érvényesíteni akarsz, azt polgári peres eljárásban tudod megtenni, ami sok sok tízezer Forint (esetleg 100 felett), és több hónap, néha akár évek is lehetnek. Rengeteg idő és energia, és pernyertesség esetén sem fogják megtéríteni az idődet és az idegeskedést.

    Úgyhogy leegyszerűsítve:
    - jogod van (kifizetni a pénzt és befogni a szád)
    - úgyis a kereskedő hozzáállásától függ (mert ha azt mondja hogy nem, akkor mit csinálsz?)
    - ha meg keménykedsz, megy az időd, energiád, mindenképpen buksz vele, max csak az vigasztalhat, hogy esetleg egy fél napnyi árrését ki kell fizetnie a boltnak bírságra.

    Ennyi barátaim.

Új hozzászólás Aktív témák