Új hozzászólás Aktív témák

  • zsid

    senior tag

    Érdekességek 1998ból:

    ár: F-16 Block50/52 35m.US$ járulékos költésgekkel
    F-16A + MLU 16m US$
    Gripen: 35m US$ járulékos költségek nélkül

    Egy repült óra átlagos költsége :
    F-16 USAF 2350$
    F-18 US Navy!! 3650$
    A SAABtól sokminden elhangzott 2400$ tól-3000$ ig.

    Már '98bn is észre vették a svédek, hogy a GE F404en alapuló, Volvo RM12 elég sovány. Gondolkoztak már akkor is az F414-en, csak az több levegőt igényel, ezért a szívócsatornákat át kellett tervezni.

    Nem szeretnék beleolyni egy Gripen vs. F-16 vitába,de azért szerintem belátható hogy a 21. század küszöbén nem véletlenül jártak 5000 legyártott gép, és X felhasználónál Belgiumtól Dél-Koreáig(persze a MIG21 modiikációiból is 5000+ készült, cska más érában).
    Megjárt a típus jópár éles bevetést eredményesen és a gyártó gondoskodott az updateről is. Ellenben a Gripent csak nagy lekenyerezésekkel sikerült eladni (pl nekünk), ja meg dél-arikának, akiknek még a franciák sem voltak hajlandóak eladni semmit. Szeretintem a két típus még most 2008ban sme összehasonlítható.
    Kétségkívül a SAAB fejlesztése újabb,de nem hiszem , hogy jobb lenne a "régiektől".

    [ Szerkesztve ]

    <tRucKdriFteR>

Új hozzászólás Aktív témák