-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jmakk
őstag
válasz mikrofon #15938 üzenetére
Phillip Reeve blogján jól kiemelezték ezt a 85 1.8 vs 1.4 GM témát. Azért tud valamit a GM. Más kérdés, hogy én nem fizetnék érte, de aki beleszeret az lehet.
-
rumos14
nagyúr
válasz mikrofon #15946 üzenetére
teljesen egyetértek, nem az élességet kell minden elé venni, és azért ez a Zeiss 35/1.4 bőven elég éles nyitva is, senkinek sem lesz emiatt gyengébb egy amúgy jó képe.
de ha csak fotóznék, nem videóznék, főleg az új árakat nézve, nem kizárt, hogy a Samyang-ot venném... sőt, talán maradtam volna a Sigma 35/1.4-nél, ami aztán tényleg bivaly éles mindig, mindenhol. és A7r2-n már elég nagy a PDAF terület is.jmakk: ha vdeó akkor manuálfókusz? itt mindenki profi fizetős munkára használja a felszerelést, gyerekre, családra nem? oda teljesen jó a Sony-féle AF. igazából ez volt számomra mindig az egyik nagyon fontos érv a Sony milc-ek mellett. nyilván zavarba hozható és van, amit nem bír lekövetni, de már a NEX-5R-nél is elégedett voltam, hogy milyen szépen lekövette a mozgást. persze ehhez Sony obik kellettek, Sigma 30 már nem volt elég.
grigo: én tavaly nov-ben vettem használtam a Zeiss 35/1.4-et, akkor rövid időn belül 3 is volt használtan, szóval nem reménytelen.
neck: pár éve még a 24/18-at mondtam volna, és amúgy tényleg itűnő objektív... de meglehtősen drága. most már megfontolnám a 28/2-t aps-c vázra. a szűk keresztmetszet a stabi hiánya pl. a 35/1.8-hoz képest, videónál azért több mint hasznos. vagy A6500 kell...
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz mikrofon #15985 üzenetére
Végülis a Manfrotto jobban tetszett a szép piros gombja miatt.
Viccet félretéve: makrózáshoz kerestem valami nagyon "földközelit", ezt még zsebben is tudom hordani. Napok óta nézegetem ezeket a mini állványokat, de mind vagy túl nagy, vagy nincs portré módja.
szerk: ez össze csukva nagy (nem zsebméret), és sem porté módja nincs, sem pedig nem elég alacsony.... ...amolyan babzsák-helyettesítő után kutattam.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
grigo
őstag
válasz mikrofon #15968 üzenetére
Ha Sony üvegeket akarok összehasonlítani vagy csak kíváncsi vagyok rá akkor mindig itt kutakodok. Nyilván nem egy steril laboratórium de szerintem nem rossz nyálat csorgatni.
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
#48967168
törölt tag
válasz mikrofon #16069 üzenetére
Én is pontosan így állítottam be gombokat mint te...
Az tartott "sok" ideig amíg egy új kompozíciónál megtalálja a szemet, utána már nem engedi. Most kikapcsoltam az automatikus lejátszást az egyes felvételek után, és javult a dolog, remélem csak ez volt a baj.
Az obitesztet este otthon elvégzem (a gépet ugyan hurcolom magammal, de állványt nem, meg furán is néznének a kollégák ) és beszámolok.
A mellékelt tutorial-ok nagyon hasznosak, köszi!
Econ,
Ha a felajánlás más napokra is érvényes akkor élnék vele, holnap sajnos nem alkalmas. A többit priviben...
-
cOxeR
Ármester
válasz mikrofon #16074 üzenetére
Szeretek magam végigbogarászni mindent, könnyebb a későbbiekben, de köszi, korábban már megtaláltam ezeket, felületesen át is néztem, de időm engedi, vagy valamit keresek belenézek.
Felszerelés tekintetében bele a sűrűjébe...
A7R3-ak és Sony GM sor (16-35, 24-70,85, 70-200) -
cOxeR
Ármester
válasz mikrofon #16086 üzenetére
Kényelmesebb a zoom, az biztos, de sose lesz olyan jó, mint egy fix.
Engem ez a tartomány annyira nem izgat, mint Téged. Nekem a 16-35 alapvetően a 16 fele miatt kell, de persze jó lenne ha kiváltana egy fix 35-öt... amit sokan okkal nagyon szeretnek. Kiderül majd menet közben, erre még nem tudok mit mondani... azért arra tippelek, hogy a 24-70 jobb lesz a 25-35 közötti tartományban.
Bár ugye a háttérmosás itt csalóka... mert a Canon 24-70 2.8II is kifejezetten jó volt 50-70mm közötti tartományban, de ugye ott más fizikai dolgok jönnek elő. Nagylátó tartományban, nehéz nagyot villantani, főleg 2.8-on. Bár ugye ha megnézed a 16-35 generációkat Canon oldalról 2-es volt nekem, ahhoz mérten a 3-as óriási ugrás és azon szinten van a GM-es Sony. -
cOxeR
Ármester
válasz mikrofon #16094 üzenetére
Ezen a kiegészítőn agyaltam én is, de ma egész nap fotózok, igazából a 70-200 esetén van csak létjogosultsága, esetleg a 24-70-nél. A 16-35 meg a 85 esetén nekem teljesen kényelmes markolat és minden nélkül. Igaz nekem kicsi a kezem.
Biztos a teaivási szokásaid miatt amúgy se használod a kisújjhadat.(#16095) belovary
Picit tényleg lassabb, mint a Canon rendszer, de talán inkább a menüje, meg a menüben való mozgás, a képek visszanézése, de alapvetően nem érzem drasztikusnak. Olyan van, hogy tolok egy gyorsabb expósorozatot, egyből megnyitom a visszanézést, és nem az utolsó expót látom, hanem az előtte lévőt, mert a háttérben még ment, majd természetesen tovább tudok lapozni a frissebb képre. Ez egyértelműen a nagy fájlméret...(#16096) Bogyó bá'
Azért ez dlsr-nél is így van, egy 2.8-as 70-200 azért combos... így is úgy is.Amiben sokkal sokkal jobb mint a canon, olyan téma fókuszálása esetén, ahol sok a belógó és zavaró előtéri elem, sokkal jobban megtalálja a megfelelő pontot amire fókuszálnál. Canon ilyen esetekben szépen huntolgat, és küzdeni kell, hogy rávedd, mit is szeretnél élesnek látni...
-
grigo
őstag
válasz mikrofon #16118 üzenetére
Ergonómiailag nincs bajom vele, az A7-el sem volt. Azt nem értettem, hogy egy ilyen minőségi visszalépést mi indokolhat. Azért nem gondolom hogy a két tárcsa között olyan méretkülönbség van ami műszakilag bármit veszélyeztetne. De mindegy is. Csak azért mondom, hogy meglepett de ezzel együtt kell élni.
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
-
grigo
őstag
válasz mikrofon #16151 üzenetére
Nem persze. Illúzióim nincsenek, ugyanakkor manapság annyi gyártó van és olyan komoly a verseny, hogy ha én üzletet vinnék és jelentkezne egy vásárlóm, hogy tegnap még garanciális volt a készüléke, ma már nem és ma beszart az egész akkor elgondolkodnék azon, hogy legalább megnézem neki, mert lehet utána a következő gépét is nálam veszi. De persze ez egy tökéletes világban lenne így.
#16141 GalaHUN: Ha hamarabb szólsz.... Fekszik egy a szekrény alján, ki se bontottam. A géphez votl ajándék és nincs Canon obim. Valószínű beszerzek hozzá majd valamit 100-135 mm-en, már kezdtem nézegetni az obikat de egy hete még túladtam volna rajta csak vigyék innen.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
p_adam
addikt
válasz mikrofon #16157 üzenetére
Semmi baja nincs, de a TT350S ugyanezt tudja és a vázon használva sokkal kisebb, könnyebb. De az új X-Pro Sony kioldó könnyebben kezelhető.
Persze az akksik hamarabb le fognak merülni, gondolom ebből túl drága és nehéz lett volna ilyen variáns, de később még jöhet, további külső vakuknak a V860II tökéletes (bár csak erre már az AD200 is meggondolandó lehet a variálhatósága miatt).
-
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz mikrofon #16185 üzenetére
Tudom, h bennem a hiba, de a kompakt miatt nagyon megmaradt, h isot csak módjával emelni. Jobban meg kell tanulnom az utómunkát (tán beszerzek vmi LR könyvet, nem tudom minden menüpontról jobb oldalon, h mit javít), akkor tán engedném én is feljebb.. A gép amúgy nem szívbajos, a zasszony zöld kocka üzemmódban használja csak, s úgy rendre Iso3200-at választ.
-
cOxeR
Ármester
válasz mikrofon #16185 üzenetére
Az ISO érték szerintem nagyon egyéni és felhasználási preferencia.
Tegyük azt, esküvőről beszélünk, ott számomra kifejezetten fontos, hogy a képek minősége a lehető legjobb legyen, ehhez én nem szeretek 3200 fölé menni, itt azért lehet az elkészült képekből album, vászonnyomat.
Viszont van esküvőfotós ismerősöm, aki ha kell 12800-ig simán elmegy, ugyanazon felszereléssel.
Kifejezetten nehéz pl egy gyertyafény keringő, amiről megoszlanak a vélemények, van aki nem hajlandó vakuzni, világítani, de akkor az kicsit életlen részlettelen és akár bemozdult is lehet. Mert azt meg kell tolni, hogy bármi is látszódjon. Én ott szoktam deríteni, vagy forgatni a párt a lehetőség szerint, mert úgy érzem elfogadható végterméknek.Viszont ha egy sport vagy riport eseményről van szó, ami többnyire újságban vagy online felületen jelenik meg, simán mennék 6400-ra, vagy feljebb. Nincs jelentősége, akkor méretben, arra a felhasználásra a mai modern felszerelésekkel.
Illetve a legfontosabb a meglévő fénymennyiség, pl van egy borult idő, ahol rövid záridő miatt, vagy akár a vaku elkerülése miatt, kell a kép, ott könnyebben lehet felmenni büntetlenül, mert egy szürkületkor meglőtt 6400-as kép, sokkal sokkal kevésbé esik szét, mint egy este vaksötétben akár vakuval megtolt 6400-as.
Szóval lényeg a lényeg egyéni preferencia és felhasználás a kulcspont.
5D4-el, ha kellett felmentem 6400-ig, de nagyon ritka esetben, inkább max 4000.
Sonynál még nem tudom, de nagyjából ugyanott lesz ez a határ, bár más a kép karakterisztikája. -
cOxeR
Ármester
válasz mikrofon #16193 üzenetére
Akár blogot is vezethetnék, de időm nem igazán van ilyenre.
Viszont megvolt az első fotózás ma... hát ennyi fókuszhelyes képem az életbe nem volt még, pedig nem ma kezdtem.
Fejtetőn nem ismeri fel viszont az arcokat a szoftver, amit furcsának tartok, a szemet sokszor olyan ponton beadja, ahol fel sem merül bennem - profil arc esetén - hogy képes realizálni, máskor meg mikor teljesen látható az arc, nem képes beadni a szemet, ez fura... de vélhetően még össze kell szokni, meg bele kell menni a beállítás részbe, hátha van valami finomhangolás.
ISO-ban is sokkal jobb mint vártam... lőttem 5000-en és teljesen használható.
Nem publikus a sorozat, de azért így vágok ki belőle... pár dolog látható, 1:1 és nyers az összes.
85GM f2 (igazából 1.4-en végiglőttem, de azért f2-őn kezd nagyon ott lenni)
Lőttünk pár sziluettes képet, 5fényérték különbség 1:1 képen, szerintem ez nagyon jó.
Tettem egymás mellé két képet - pont ugyanazt lőttük meg, 16-35GM és 24-70GM kicsit gyengébb a 16-35, de nagyon kevés a különbség.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz mikrofon #16266 üzenetére
"Miért előny az hogy az egyik obi a másik rendszeren pont 85mm ?"
Mert sok évtized alatt azt a látószöget szokták meg, amit FF analóg kamerákkal kaptak. Ha ötvenet, ötvenet, ha nyócvanötöt, nyócvanötöt, ha harmincöt, harmincöt.
A fotósok 90%-a a fórumok tanulsága szerint nem tud mit kezdeni például az (ekvivalens) 40mm gyújtótávolsággal, pedig szerintem zseniális látószöget ad.
-
Rapid136
őstag
válasz mikrofon #16266 üzenetére
Na én is mindig ezt szoktam kérdezni, aztán elkezdődik az ereszdelahajam
"Egy saját rendszerét használó, saját rendszerében gondolkodó számára miért fontos az, hogy egy másik rendszerben mik azok a kvantált egységek amik járatosak a fix lencsékkel?"Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
b.vr
őstag
válasz mikrofon #16266 üzenetére
Egyrészt ezt a "pontosan 85mm és az milyen király" dolgot szerintem nem nagyon mondja senki, másrészt ezen igazából nem lehet sokat magyarázni. Ha valaki sokat és sokféle helyzetben fotózik portrét, kialakul a véleménye. A fényerős 85-ös rendkívül sokoldalú és iszonyat jó kompromisszum a szélesebb meg a még telébb látószögek között, beltérben is, kültérben is, arcképhez is, félalakoshoz is, egész alakoshoz is. Közben ha kell nagyobb játékot enged a háttérelmosásban a szélesebb látószögűeknél, és jobban leszűkíti a hátteret, de még nem kell nagyon messze menni ha az arcképnél többet szeretnél a képre. A második kedvencem az ekv. 50, de ezt jóval kevesebbet használom, az ennél is hosszabbakat meg még annyira sem (kivéve hagyományos technikai stúdió, ahol vakuk, homogén papírháttér, stb, ott egy jó telezoom a leginkább nyerő)
De ismétlem, ezen vitatkozni nincs nagyon mit. Mindenkinek kialakul, ha sokat fotózik ilyen területen (és persze nem kizárt, hogy valakinek a fotózásai szokásai miatt másként alakul)
Én pedig több blogbejegyzésben is írtam itt erről, elég sok saját fotóval illusztrálva a mondanivalómat.[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz mikrofon #16271 üzenetére
Mert egy 50/1.8-at feltéve egy aps-c gépre abból kb. 75/2,7 lesz (ne csak a fókuszhosszt váltsd át hanem a rekeszt is) Nem arról van szó hogy egyáltalán ne lenne használható, viszont a 85/1.8 (azaz apsc esetében az 56/1.2) az a gyakorlat szerint a többség számára visszaigazoltan jobban használható. Ha meg van ilyen, akkor akinek a portrézás kiemelten fontos, az miért ne ezt válassza ugye.
A canon/nikon/sony apsc-n ekv 50 mm az szokott lenni, az ekv 35mm az már problémás (fényerőket persze megint figyelembe érdemes venni, a kisebb szenzorméret miatt) A széles és UWA tartomány meg már kimondottan lyukas, ahogy a fényerős zoom-ok is.[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz mikrofon #16273 üzenetére
Akkor megismétlem, kérlek olvasd el újra: "Nem arról van szó hogy egyáltalán ne lenne használható"
FF-en pedig a jó F4-es zoom-ok is nagyok és drágák, az F2.8as zoomok pedig még sokkal nagyobbak és még sokkal drágábbak. Nagyon fontos objektívek, de nem váltják ki a fényerős fixeket (mint ahogy persze fordítva is igaz, a fényerős fixek sem teszik szükségtelenné ezeket a zoom-okat)
De mint említettem, külön blogbejegyzést írtam erről a témáról.(#16274) tailor: számtalanszor szóba került ez már, sok topicban. Keress rá, minden le van már írva, sokszorosan.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz mikrofon #16276 üzenetére
Igen, de hát ezt az egészet te hoztad ide a 75/2.7 kapcsán. Apsc-re a fullframe F4-nek megfelelő zoomok vannak (és igen, nem kicsik, és nem olcsóak, legfeljebb relatíve, a fullframe F2.8asokhoz képest)
De akkor vissza oda ahonnan indultunk, viszont ott vannak Fujira a speciálisan apsc-re paraméterezett módon kialakított fixek. Mint a 23/1.4, a 35/1.4 és az 56/1.2, hogy az alapvető portré-sort vegyem.(#16277) Econ: te nem tartod annak, más meg problémának tartja.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
b.vr
őstag
válasz mikrofon #16298 üzenetére
Nem tenném meg. Amúgy ebből a hsz-edből is látszik hogy mennyire sikerült megértened az eddigieket, pedig egy pont ilyen kérdésedre korábban leírtam már hogy nem önmagában a pár mm számít (ami ráadásul nem is mindig pár mm, de ezt most hagyjuk) hanem _és_még_ a fényerő. Ráadásul direkt apsc vs. apsc, még különösebb gondot se kellene hogy okozzon.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
madgie
titán
válasz mikrofon #16300 üzenetére
Nem akarok beleszólni a cicaharcba, de az 56/1.2 ennyibe kerül itthon. Amit te belinkeltél, az az APD verzió, nézd meg, mennyi egy ehhez hasonló STF kivitelű Sony...
#16302: semmi gond
[ Szerkesztve ]
-
b.vr
őstag
válasz mikrofon #16300 üzenetére
Természetesen azt is leírtam (nem lep persze meg hogy ezt sem értetted meg) hogy az 56/1.2 drágább mint a sima Sony 85/1.8 és olcsóbb mint a Batis 85/1.8. De nem is ez a lényeg, hanem hogy ezek megintcsak ugye full frame Sony objektívek. Minek erőltetni apsc Sonyra ha van jobb választás, márpedig megint csak magamat tudom ismételni, amire érdemes építeni az vagy apsc Fuji vagy full frame Sony.
Nem akarsz a write-only módból kilépni, és inkább végigolvasni és megérteni az eddigieket? Mert nem ártana.(#16303) rumos14: nem szeretném folytatni. mikrofon görgeti a dolgot azóta is, talán neki kéne ezt címezned.
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
PNP
őstag
válasz mikrofon #16310 üzenetére
Nekem van mindkettő, de az 50-100-at csak nagyon indokolt esetben használom a súlya/mérete miatt. Ugyanakkor egy fullframe 2.8-as tele zoom sem kisebb, vagy könnyebb. Nem nagyon akarok hozzáadni a szenzorméretek körüli parttalan vitához, de mélységélességben, zajszintben (és sajnos súlyban is) kb. ugyanott vagyok cropon, mintha fullframe vázam lenne, de a crop még mindig olcsóbb, vagy nagyjából azonos ár mellett többet nyújt. Alapvetően szinte mindegy a szenzor mérete, ha objektív oldalon kompenzálnának fényerőben, de például a MFT vonallal az a baj, hogy ez nem igazán történik meg (persze a Sony APS-C vázakat is csak a Sigma menti meg). Gyakran látni fullframe-re jellemző fényértékeket és árakat, hiába negyedakkora a szenzor. Ha meg mondjuk a Panasonic kijönne egy 1.4-es zoomal, akkor rögtön mindenki sírna, hogy milyen nehéz.
Rendszerként nekem is a Fuji a legszimpatikusabb, technikailag a fullframe Sony-k izgatnak, mégis A6500-at használok fullframe Canon (és némi MFT kitérő) után. Panasonic után rettenetes a kezelhetősége, de ez a legsokoldalúbban használató gépem. Fotós és videós munkára is kiváló (leszámítva az ostoba megjegyzéseket a kis méretére), ha akarom, fullframe minőséget hozok ki belőle (1.8 zoomokkal), ha akarom, nagyon könnyű szettet viszek magammal (Sigma 16/1.4, 30/1.4), szintén hibátlan minőséggel, miközben ezek közül bármelyik objektívvel van használható AF videó alatt, amit eddig egyik gépem sem tudott (ami biztosan amatőr, sőt férfiatlan dolog, de marha kényelmes nagyon sok helyzetben, és sokkal több hibátlan felvételem van, mint korábban MF mellett). -
#31733248
törölt tag
válasz mikrofon #16310 üzenetére
A két f1.8-as Sigma zoom szerintem szenzációs... Ha maradunk a klasszikus látószögeknél, a 18-35-be "bele van téve" egy ekv. 28mm-es, egy ekv. 35mm-es és egy ekv. 50mm-es fix. Három jó minőségű fix egybegyúrva, ráadásul a zoom által adott rugalmassággal. Mindez csak(!) 500 euróért. Nézhetem ezt bármelyik MILC-rendszer felől, árban és minőségben egyaránt nagyon jó. Ugyanez elmondható a Sigma 50-100mm f1.8-ról is: három obi egyben (ekv. 85-100-135), a zoom által adott rugalmassággal, összességében nagyon jó áron.
Más: aki több Godox vakut használ egyszerre, annak érdemes lesz figyelemmel kísérnie a Sonyra való XPro kioldó megjelenését. Profi cucc, jól látható a kijelzője és könnyű a kezelhetősége.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- OpenMediaVault
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Fogyjunk le!
- VoLTE/VoWiFi
- Autós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest