-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
nagyúr
Értelek, ízlések és pofonok.
A Sony-val az az egyetlen baj, hogy egyik sem.
Se nem távmérő lajka, se nem igazi "DSLR" à la Nikon Z8-Z9.
Hanem olyan "ööö, mit is akarunk ?" - tele csúcs tech-el, de valahogy öszvér kicsit kívülről.
A többiből meg a csúcs tech hiányzik + obipaletta.
Na nem mintha nem tudnék egy godlike szettet egy más márkából is felépíteni, csak mondom. -
Neck
veterán
Én is a távmérős design-t szeretem. Annyira nem éreztem ezeknek a hátrányát, nekem nagyon bejön, imádok vele fotózni. Különösen, mivel az ezüst verziójú A7C2-m van. Már kézbe fogni is király
Egy Tamron 20-40 f2.8-al, vagy a kis Viltrox 28mm f4.5 "Oreo" obival maga a tökély
Ilyen kis cuccba ennyi techet belezsúfolni, szerintem ilyet csak a Sony tud[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
nagyúr
Várjuk ki a végét (legalábbis, én így szoktam hozzáállni, gyakran igazol).
Mindenesetre ha túrázás közben megnyúlna a gumi borítás a vázon, mert olcsó ragasztóval tették fel, annál nincs rosszabb. Ez a legdurvább egy bármilyen ergonómiában és így járt már ismerősöm - Canonnal. Nem lelakottal.
Abszolút értelemben véve nincs "legjobb", vagy ha van, megfizethetetlen. De szerintem itt sincs, mint ahogy autóban és másban sem. Esetleg kajában.
Az klassz, ha Neked nincs vele gondod, számomra a Sony A7 R széria továbbra sem a netovábbja (de szép lett ez a mondat) a fotózásnak. Távolról sem. Az elején nagyon adja, de ahogy mélyedtem bele, mmmmm. Jöttek azok a glitch-ek, amik nem engedik, hogy ennyit kiadjon érte az ember. Igaz, én jól vettem...
-
Dißnäëß
nagyúr
A rolling shutter katasztrófa még értéktelen házi videókra is. Szerintem.
A másik a manuális Hi-Res mód összedolgozás, elvárnám a váztól.
Bár a mai AI upscale tudás mellett (pláne a jövőben), igazából ez is kezd eltörpülni.
Design-ban és tisztességes "fél óra alatt 90%-ra nyomom powerbank-ről USB-C PD-n" hiánya szintén nem a legerősebb a Sony, nekem szó-szó ezek a vázak, de a fényképezőgép (mint ilyen) a tükrös éra volt (Canon, Nikon ff-ek) és azok "örökségét" ők vitték tovább a legjobban, a Sony úgy ff kreált milc-et, hogy azonnal összenyomta a vázat (és azóta nő vissza szériáról szériára), ahelyett, hogy meghagyta volna a jól bevált receptet és csak előrébb hozta volna a szenzort, az A7* -eket meg meghagyta volna a hipster rétegnek.
Nem mondom, hogy nem jött be a számításuk, de az én szűrőmön keresztül nézve a folyamatot, szerintem nem a vázaik ergonómiája adta el őket, hanem a beléjük zsúfolt technológia. Aztán lehet tévedek, de mai napig négyalá a fogásuk, a mindenük, ha értékelnem kellene, korántsem a csillagos ötös.
Normális ff obihoz méret kell.
Ha meg összenyomják az ff obikat, az drágává teszi őket, mert lehet ilyet csinálni, csak annak ára van, ott nem lehet olyat játszani, hogy nagyobbacska "átlag" lencsékkel operálunk, amiknek a szélét nem használjuk úgyse, a többi része meg már ff szenzoron jól teljesít. Olyat lehetne játszani, hogy ultraprecízre gyártott kisebb üvegeket szerelünk kisebb csövekbe, van ugyanúgy karc a szélen és mindenhol, mint a nehezebb tesónál, csak másfélszer annyiba kerül az ilyen lencse az obiba, mert exponenciálisan nő az ár az extrém minőségi igényekkel.
Miközben a megapixel amúgyis nő, amit illene kiszolgálni, tehát a kedvező ár ellen evezünk évről évre..
Marad tehát az, hogy nagyobbacska obikat gyártanak, amik nyersen közelítenek egy kf kirajzolásához, de ff-en már egész jók képszélen is, miközben egyre erősebb korrekciókat engednek meg a vázban, azaz csinálunk szarból várat lényegében. Amit egy ideig, bizonyos szintig lehet, utána meg már csak generatív AI-val, de ez más téma (de hogy jönni fog, biztos vagyok benne).
Lényegében a fizikai limitációkat a szoftver fejlődésével egyre inkább hidalják át és maszkolják el a gyártók és itt képződik a profitjuk kb. A folyamatnak még csak nagyon az elején vagyunk szvsz, de a trend látszik.
Tehát a jövő, legyen mondjuk 50 év, fényképezőgépe, lehet egy lyukon kinéző apró szar, hívjuk camera obscura-nak
, amikkel csak ránézel egy tájra, modellre, tökmindegymire, levideo-zod, aztán otthon lehetőséged van DOF-tól kezdve expo-n át zajig minden szart állítani holografikus csúszkákon, lehet már 3D lesz de még 2D-ben is akármit állíthatsz, az egész előtt még a legideálisabb képkockát is kiválaszthatod, hiszen mini video-t lőtt a kütyü a kezedben 1000 fps-el, és ebből a mai szemmel semmit nem érő nyers vacak képből a majdani AI olyan végső "fotót" kreál a júzernek, hogy a 10 ujját megnyalja. És nézünk majd szánalmasan a vitrinbe kitett, 50+ éves Canon L-es üvegekre, hogy bezzeg kamaszkoromban mikor első egy éves fizumból félretettem a 24-70 2.8 L-re és megvettem, úúú az még fotózás volt ..
No, a jelenbe visszatérve, én csak annyit kérnék a Sony-tól, hogy hozzon már ki normálisan fogható féltéglákat, felső kijelzővel, nézzen meg egy Nikon Z8-at, hogy hogy néz ki, tegye be a scannerbe, másolja le, húzzon át 1-2 millimétert rajta (többet ne) aztán tömje ki a belét csúcs tech-el és adom a fél vesém.
-
gyapo11
őstag
Kérdés, miért kell elektronikus zár neked?
Bemozdulás nem esélyesebb mechanikus zárral? Nem mértem, de a kézikönyvek azt írják az első redőny legyen elektronikus beállításra, hogy a bemozdulás esélyét csökkenti. Az igaz, hogy mire a hátsó leér és átadja a mozgási energiáját a váznak addigra már zárva van a fény útja.
-
Dißnäëß
nagyúr
D800-al anno 36 megán rengeteget portréztam a Tamron 90-es f/2.8 macro-val, egyszer direkt azt vittem egy sminkversenyre, ahova hugom ment (sminkelni) és hívtak.. pazar.
Túl azon, hogy egy teljes emberi szemet tudtam lehunyt pozícióban szépen kifestve fotózni, leesett, hogy jé, amúgy a 90 mili egy nagyon ideális portrétáv és elkezdtem vele portrézni, mivel hacsak nem egészalakoztam (amihez már távolabb kell úgyis menni kicsit), főleg fejre, már amúgyis 4-5.6 kell és még úgy is homályban a fülbevaló már, bármilyen szép csillogó is, ha szemén a fókusz.
Mindenesetre, beteg ötlet volt és működött.
Pedig mindenki károgott előtte, hogy a makró nem arra való, meg mi lesz ha túl sok mitesszert meg bőrhibát mutat meg a makro obi, mert azok túl élesek... ugyanmár, ott volt az Otus már akkor is, ment rá a fap fotó kiállításon, élesebb volt mint a makro konkrétan
, csak nem lehet vele annyira közelre menni (na meg tágabb, amit pont nem használtam ki), de ennyi.
Félalaknál-egészalaknál azért már kevés a 2.8 kenni, bár nem vész.
Míg nem volt fixem, gyakran lődözgettünk hölgyeket cimbivel a kánon 70-200-ával is (akkor még nekem is az volt), nem panaszkodtunk, a kevesebb MP ellenére.
Mindezt csak a macro margójára.
(Felőlem beletehetik).A 135-ből egy 2.8 is már fini lenne, bár szvsz ez sem rossz akár 85, akár 135 milin:
Oké, nem egy 135 f/1.8 még emez nyitva sem, nemhogy rekeszelve 2.8-ra összevetésben, de nem is szükséges feltétlen (csak durva beszakadás ne legyen szélek fele, mint 50 1.8-nál).De egyetértek, 2.8-as vagy egyenesen f/4-es üvegek lehetnének a sztenderd 35-50-85 sorból minimum. Pici portrék, amiket lehet utazás közben zsebből előkapni a Kínai Nagy falon lévő tömegben is bármikor.
(Valszeg ezért nem gyúrtak erre a kategóriára rá, mert 1.8 és tágabb esetén specifikus a felhasználás módja, ott pedig nem szempont a méret és súly, ha kell, viszi az ember a motyót és tartja kézben stb, megtette 10 éve is, 50 éve is, megteszi ma is).
-
motocoder
aktív tag
Hol írtam ilyet, hogy a Sony objektívek érték állósága baj?
A Magyarosi Csaba meg pont a Sony objektívet szidta egy videójában az Olympushoz képest, hogy több év használat után semmi baja az Olympus objektívnek. A Sony-ról meg már lejött a festék 2-3 használat után. A másik amit elmondott, hogy az Olympus váz-hoz kijött egy frissítés ami a meglévő fokuszálási hibáját javította a gépnek. Meg állapította a barátjával Robival( aki Sony-t használ), hogy más gyártó ilyenkor inkább kiad egy új modellt drágábban.
Yout. link
Engem a váz frissítés hiánya zavar a Sony-nál. -
Dißnäëß
nagyúr
Nekem ami piszkálja, az a rohadt global shutter
, a mocsok gyors PD-képes töltés és a jobbfelső LCD megléte. Na meg egyforma - vihargyors - kártyatípus ill. slot-ok, nem ez a hülye egyik ilyen, másik olyan.
Egy Nikon Z8-ra ránézek és a szépségétől elmorzsolok egy könnycseppet, csak sajnos - vagy sem - a Sony AF-et semmi nem veri egyelőre, márpedig embereknél ez megakritikus.
Na nem mintha alkalmatlan lenne, hiszen halálbéna tükrösökkel is készültek az első digi gépek korszakában A4-es magazinfotók, tehát jééé, tudott fókuszálni a fotós, de egyrészt megy a pixelkukk és ezt AF-el is ki kell szolgálni (precízió sok megapixelekhez), másik a konfidencia, hogy nem kell annyit lőnöd, mint régen, hogy 10-ből 3-4 kuka úgyis és legyen miből választani még, hanem tudod, hogy 10-ből 9.9x telibe talál és foglalkozhatsz azzal, hogy a szája széle hogy görbül, a mosolya természetes-e vagy be kell dobni valami kretén poént, hogy a mimika helyreálljon, az AF meg pontle**arós, mert csúcs.
A7C szériában meg talán a mech shutter hiánya, vagy valami ilyesmi rémlik, mikor jövögettek ki ezek, hogy mintha nonstop EFCS-ben lennél, vagy rosszul rémlik ?
Pici hatása van a bokeh-ra egyiknek-másiknak, nem számottevő amúgy, de van aki háklis erre. Mintha egyik mód hiányozna ezekről a kis vasakról, de lehet a II-esekre már megoldották, nem követtem egy ideje.
Mindenesetre valami 16-50 pancake-el el lehet lenni a nyakban utazósnak
csak itt a gyors sebesség érdekében iso-t áldozunk, mert nincs fényerő a szűk rekesz (kicsi obi) miatt, ez pedig minimum ekvivalens azzal, hacsak nem kifejezetten utóbbi nyer, hogy ha eleve egy kis gép+obi kombóval indulsz, például egy m4/3-assal.
Mire 4K-ra lehozod (és borotva nyomtatásra A4-re elég az FHD is, hihetetlen), ember meg nem mondja, mivel csináltad.
Na bocs, csak elfilóztam
-
m3ss
veterán
nem is olvastam vegig, ritkan kovetem a fotos forumokat ujabban. fel evente jonnek ezek az okfejtesek, gondoltam megmondoember leszek megint, jovok es okoskodok egyet
amugy ai zajszuressel meg kevesbe szamit a zaj, ez pl a7 III iso 32k, lajti ai denoise raengedve. persze en se lodozok 32k-n, meg sztem amugy sem a zaj a fo problema magas ison, hanem a dinamika, ha utomunkazva van a kep.#43525 Ijk na a 35 1.8g triggerelte nekem az 5d1-re valtast. az mekkora egy kalap s*zar volt, vagy kozelre lehetett bekalibralni d300-on, vagy tavolra. pedig hogy orultem a d300-nak, vegre nem imbuszkulccsal kellett a kozepso fokuszpontot kalibralgatni, mint a d70-en. kabare volt ez a tukros af...
[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
Egyetértek. Az se mindegy, hogy milyen a zaj pattern - nagyobb felbontáson sokkal finomabb a zaj, sokkal kevésbé zavaró, mint egy kis felbontású szenzor nagyobb zaj blokkjai. Szerintem már a nagy felbontású szenzorok is olyan jól tűrik a zajt, hogy nem nagyon van értelme csak az ISO miatt kis felbontású szenzort venni. A kis felbontású szenzornak szvsz inkább a kiolvasási sebességnél lehet előnye.
-
gyapo11
őstag
A kisebb szenzorra is ugyanaz a kép vetül a megfelelő obival, tehát pl. FF szenzorra 50-es mft-re 25-ös. Elvileg a kisebb szenzoron fényesebb kép keletkezik, mert a tárgyról ugyanannyi érkezik be viszont kisebb a felület. Ennek kompenzálnia kellene azt, hogy egy pixelbe kevesebb foton talál bele. Valószínűleg valami hasonló hatás lehet, mint az ic-gyártásban a csíkszélesség, hogy ha már túl vékony a csík, akkor a szennyezés kezd nagyon darabos lenni, egyre kevesebb plusz elektron vagy lyuk fér el.
-
Dißnäëß
nagyúr
Maradva a linkelt Studio Scene Tool-nál, full módban vannak különbségek rendesen. (Pixelkukk szint).
Comp módra átváltva, ahol a legkisebbhez méretezi az összes többit, 25600-tól kezd kékülni az RIV képe, az SIII-al szemben, de a durva ugrás csak ezután jön majd.
A való életben mindenki eldöntheti kényelmesen, hogy ez a nagyonpici eltérés milyen további előnyökkel/hátrányokkal jár neki és melyik irányba megy el, vagy veszi az arany középutas sima A7 IV-et és boldog.
Egy átlag fotósnak, semmi extrém körülmény, majdnem azt mondanám, csukott szemmel random veheti bármelyiket. Az R-ben a veszély a nagy fájlméret, a potenciál a felbontás - ha van hol megmutatni, mert Insta/FB/Tiktok, de még egy 4K-s 16:9 kép is mindössze 8.2 Megapixel. (Tudom hogy nem 16:9-es a szenzor, csak értelmesen nézni-megmutatni általában 16:9-en szoktunk).
TV-ken megjött egy ideje már a 8K, szvsz semmi értelme, de mondjuk egy natív 8K 16:9-en = 33.1MP, vállalhatóan egészséges szint "nagyfelbontáshoz".
Én kiszálltam, kivárok. Lesz még Sony-m.
Ez a global shutter izgat, le fog csorogni. Hálistennek most nem itt kapar a bogár, kiülöm.Ma már túl nagy jelentőség van tulajdonítva az ISO tűrésnek szerintem. Extrém esetben, explicit sok leendő low light fotózás mellett legitnek mondanám, minden egyéb nem-extrém esetben hülyeségnek, ezen rugózni. Sony helyében be is szántanám az S vonalat, de lehet az R-t is és elkezdenék egyetlen épeszű-vállalható felbontás mellett (pl. natív 8K) egyéb paraméterekben diverzifikálni az egyes váz-vonalak között, például video képességek, szenzor kiolvasás, global vagy hagyományos shutter és hasonlók, aztán az árcédula eldönti majd, kinek mi kell. Lényegében most is ez történik, csak a szenzor felbontás is benne még a mix-ben (amit kivennék, annyira de annyira meglepően jók még az R-ek is, nemhogy alatta, nagy iso-n).
-
kovsol
titán
Próbáld meg nem a 2014 áprilisban kiadott első szériát nézed.
Akkor miért nem az A7R1 -t raktad mellé. És az ISO3200 nem számít magas ISO-nak.
De igazából higgy amit akarsz, attól még az A7S széria lesz a TOP. Biztos csak viccből az a "High Sensitivity" széria.
[ Szerkesztve ]
-
gyapo11
őstag
Nem a kis felbontás miatt kevesebb a zaj, hanem a kis felbontással együtt járó nagyobb pixelek miatt. Minél nagyobb a pixel, annál több fényt gyűjt be az expo alatt, a több fény nagyobb töltésmennyiség, ami nagyobb feszültség, amit nem kell annyira erősíteni, így a zaj sem erősödik annyira.
A leméretezés csökkenti a zajt, mert újra kell számolni a pixeleket, és a zaj véletleszerűsége miatt a világos és sötét pixelek közelítenek egy szürke átlaghoz, ami sokkal kevésbé látható mint a nagyobb kontrasztú zaj.
Ha 24 mpixelt lősz ugyanazzal a géppel, akkor hogy lesz kisebb ha a szenzor nem változik? Vagy leméretezi belül, vagy a szenzor egy részét olvassa ki. Ha leméretezi akkor ugyanaz mintha te méreteznéd le pc-s programmal, ha egy részét olvassa ki, akkor meg ugyanazok a pixelek gyűjtenek ugyanannyi fényt mintha a teljes szenzort olvasná, és ugyanannyira kell erősíteni, tehát a zaj is ugyanannyi.
Ha egy aps-c szenzor nem 20 Mpixeles lenne, hanem 20/1.5~13 Mpixel, akkor a pixelek ugyanakkorák lennének mint egy 20 Mpixeles FF szenzorban, ugyanazzal az erősítővel ugyanannyi zaj lenne mint az FF szenzorral, ezért mondtam, hogy kevesebb pixel kevesebb zaj.[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
A kedvenc gyújtótávjaidat ismerve Tamron 20-40. Ugyanonnan indulsz, mint a fixeiddel, az 50-et meg megoldod egy kis croppal, az f/2.8 meg épp elég szerintem.
Írod, hogy "kint porban, szélben, fagyban". Nos, a kis méret és tömeg mellett nálam nem lenne utolsó szempont az sem, ha esetleg történne vele valami, akkor nem egy miliós obit kell kukázni, vagy szervizelni.
-
motocoder
aktív tag
Gondoltam, hogy nem reklámozni akarod.
A Sony 50 mm f1.2 egy kivételesen jó objektív.
Gondolom nagyon elégedett vagy vele.
Ránéztem most az árára és szíven ütött a dolog. Sajnos a forint nem a legerősebb mostanában.
Nekem inkább a vázlat kéne először lecserélni.
Bár lehet, hogy inkább eladom, mert elég nekem a A6400.
A Viltrox-ban az a jó , hogy FF képkockás elmosódást hoz ki az APSC-ből bagatell áron.[ Szerkesztve ]
-
motocoder
aktív tag
Az már egy kicsit zsebbe nyúlós történet. Nem mintha nem lenne rá pénzem.
Jobban szeretem inkább, ha valamilyen befektetésbe kamatozik ekkora összeg.
Ha esküvőket fotóznék nem sajnálnám rá a pénzt. Bár úgy olvastam, hogy te is csak a családod fotózod.
Inkább ekkora összeget elutaznék.
Az FF gépemhez nekem a 75mm f1.8 Illetve a 50mm f1.8 elég .
Ha kijön a Viltrox egy hasonló objektívvel FF-re is. Beruházok rá az A7II mellé. -
Igen az f2.8 tántorít vissza kicsit a dologtól.
f1.2-ig nem akarok le menni nem ad annyit nekem amennyivel többe kerül.
Sigma 1.4 DGDN Art-tól vélemények 50-es típusból? A 85mm az eléggé bevált csak keveset használom..
Azért csak 200 ezerrel olcsóbb, mint az eredeti Sony és mivel nem annyira feltétel a gyorsaság szerintem elég lehetne, ha másban nem rosszabb.
A7IV vázam van. -
norbert1998
nagyúr
-
KawaBazsy
aktív tag
Én is így vagyok vele, bár a mobilom még egy Sami S10E, s mivel az újabbakból nincs ilyen kompakt méretű, nem is cserélem le. De nem hasonlítanám az A6000+Sigma 18-50/2.8-al képminőség tekintetében, a képei max vállalhatóak, utómunka után. De így is azonnal látszik a különbség, s a fényképező szettem is elég kompakt méretű ahhoz, h nyaraláskor ne zavarjon. FF szettet nagy üveggel én se szívesen cipelnék..
-
vadkörte
addikt
Hasonlítsd össze a Nikon D50 korabeli mobilok képeit a D50-ével és tedd mellé egy mai DSLR/MILC képeit és egy mai közép/felső kategóriás mobil képeit (ne a 30E Ft-ért utánad dobott noname vackokat és a gyári általában hulladék kamera app-ot vedd alapul, hanem pl. egy jól profilozott GCam-et). Majd hasonlítsd össze a két mobil kategória képeit. Így érthető lesz a mobilfotózás terén végbement fejlődés.
Egy mai jobb mobillal simán lehet olyan képet produkálni ami akár kiadványban (könyv, prospektus, újság, stb...) is jó lehet - hidd el tudom mit beszélek, nem véletlenül agyalok már egy éve, egy iPhone Pro beszerzésén - és ha oda jó akkor emlékképnek miért ne lenne.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
nagyúr
Mert nem abszolút értékben kell hasonlítani a FF milcet a mobillal, mindig a MILC lesz elônyben..
Hanem hogy a piros vonalat (bármi is az), a "jó képminôség" szintjét mindkettô átlépte.
Mindegy, mennyire durván jó lesz 10 év múlva egy MILC és továbbra is jobb, mint a mobil, ha a milccel majd kitobival stabival tracking-el fotózod a Hold krátereit, a telóval meg csak a szomszéd hegy lesz olyan, mint MA a fullframe-el.
Szóval, a piros vonal azt jelenti, hogy egy szint felett mindegy már, egymáshoz képest melyik mit tud, ha Neked szubjektíven az rohadt jó.
Mindegy a tengeren is, hány méter van alattad, míg tudsz úszni. Nem fogsz jobban úszni 20 méterben, mint 2-ben.
-
Dißnäëß
nagyúr
A jövô nem ebbe az irányba mutat, amit vázoltál.
Amikor hardver szintû lesz az AI a 10-évvel késôbbi vázakon (úgy értem, egy mini, alapdolgokra betanított adatbázissal együtt), vagy akár 20 év múlva..
Szóval ahogy az SLR-ek, majd a DSLR-ek dínókká váltak, hiába akarunk, max a lajka fog kiadni AI-mentes gépet, vagy vmi egyéb réteggyártó, de a hype nagy, a szoftver (beleértve firmware) világ effele robog ezerrel.
Nekem sem tetszik az ötlet, de igyekszem a jó oldalát nézni.
Lásd Topaz Gigapixel AI. Persze, 5-10 év múlvára agyon fognak finomodni ezek.
-
Dißnäëß
nagyúr
Igazság szerint ahogy én látom, látni vélem a jelent és jövőt.. de ez csak 1 vélemény
.. annyira durván AI már minden, hogy a képjavítás - mint technológia - el fog jutni olyan szintre, hogy teljesen mindegy lesz mondjuk, ISO6400-en lősz-e egy körömnyi szenzorral, vagy R-essel, vagy S-essel, mert egy vállalhatóan jó felbontás (legyen natív 8K 16:9, azaz 33MP környéke) mellé olyan képeket fognak generálni meglévő anyagból, hogy feleslegessé teszik azt a jellegű hardveres szeparációt, ami most megy a piacon (és ment eddig évek, lassan évtizedek óta).
Szóval hacsak nem video képességek, szenzorkiolvasási sebesség és egyebek mentén tartják a gyártók a különféle fullframe váz vonalakat, én nem látom pusztán képméret vs. zaj dimenzióban értelmét mondjuk S, normál és R vonalaknak. Ha csinálnának egyetlen fullframe-et, ami mindent tud és se R, se S, van egy értelmes felbontása és természetesen (mint most is) rohadt jó képminősége, abból szoftverrel bármit is lehet kreálni, kis túlzással.
Persze először optikai korrekciók, kisebb dolgok, szín, wb, zaj, később már a bokeh sem lesz kérdés és még csak körbevágnod sem kell kézzel a témát, ergo ha már ez sem számít, minek a nagyszenzoros egyáltalán. (Értem persze. Fogás, kezelés, EVF erős napfényben, gyors akksicsere, stb).
Szóval nekiesek majd ezeknek a JPEG-eknek DXO-val is, LR-el is, Topaz-al is, megnézem, mit lehet alakítani rajtuk, igazából azt sem bánom, hogy nem RAW-k. A zoom néha erős volt ezt látom, de direkt feszegettem kicsit a határait.. de vannak már olyan mobilok, amik beszabehu képet lőnek, mert az optika is valamivel jobb.. na majd látom, mivel megyek jövőre vissza ide.
Amúgy ezek a C-s kisebb FF vázak sem rosszak, kellene valami értelmes pancake rájuk
vagy meglévő f/4 standard zoom-al beérni, hogy a méret is kicsi maradjon, bár m4/3 sosem lesz.
Más: fehér váz ?
-
Dißnäëß
nagyúr
Persze hogy megfelel, nem fotótúra...
Barátnôvel séta, nem tudsz minden sarkon kicsit megállni és még komponálni is úgy, hogy ne kapjon 5 perc alatt agyfaxt.
A "nézzünk szét a környéken" séták nem errôl szólnak. A helyszínen másodjára nyaralások igen. Vagy eleve fotós céllal megyek, tudatosabban.
-
mikrofon
veterán
Valószínűleg nincs rá szükségem. Csak hát olyan vonzó
Amúgy a7c2 fókusz rendszerénél van olyan megkötés, hogy másik gyártó objektívjeivel bizonyos funkciók nem működnek?Amúgy továbbra is a legnagyobb problémám az objektívek mérete és tömege... De persze értem én hogy valamit valamiért...
[ Szerkesztve ]
-
bongeszo
aktív tag
Optikailag szerencsére nincs zoom érzet, és főleg ez miatt nagyon jó ez az optika. Az 50 1.2-t megértem, azt nyílván nem váltja ki, de a sima 1.8-az fix-eken messze túlmutat szerintem. 20mm nekem is nagyon bejön, gondolkoztam is sokáigy a Tamron 20-40-en, az is zseniális gyutáv kár, hogy csak 2.8, illetve ott a sony 20-70 ami meg igazán tökéletes lenne, de az meg ugy f4...
vond:
igen szük a 35mm sajnos nekem. sokszor kerültem olyan szituációba, hogy nem tudtam eléggé távol menni. Ezt a 28mm 99%-ban megoldja. Igazábol 45 vagy 35mm-en mint Prime használom és csak akkor zoomolok ki ha szükség úgy hozza.45 fölötti rész jó volna de csak nagyon kis esetben érzem a hiányát, csak pár fotó lenne vele. Ahelyett meg keresek más témát, ami meg kimaradna ha lenne telém...
Most jött ki a Sigma 28-105 f2.8. Igaz nem 24 de a többi stimmel!
qnadam:
Nyilván de 1milió forintot nem ér meg szerinetm. Akkor inkább crop mód és meg is van a 70mm... -
vond
MODERÁTOR
APS-C módot én is használom néha videóra, (leginkább: 16-35 » 24-52), szintén Fn gombon van.
De az utólagos crop-ról volt szó. Azt max. úgy tudom eljátszani, hogy UHD-ből vágok FHD-re. De ha az nem elég, akkor cseszhetem. Plusz ugye APS-C módban azért számolni kell a rosszabb dinamikával és ISO tűréssel is.
-
vond
MODERÁTOR
Közeli arcokhoz azért nem árt 85-nél hosszabb gyújtótáv. Sok olyan helyzet van, amikor egyszerűen nem tudsz elég közel menni, főleg ha mondjuk a másik fotós/videós kollégát sem akarod zavarni. Sokan használnak 135-öt is esküvőzni. Nekem is több ismerősöm van, aki azzal tolja, meg mellette egy-két tágabb fixszel (20, 24, 35, 50). Mások meg egyszerűen visznek egy 70-200-at, plusz alá valamit.
A 28-45 rajzolatot, képminőséget beleírtam én is, hogy azt nem néztem. Biztos elég durva a Sigmát, és az árazást tekintve.
Az utólagos crop meg csak fotóban opció, én videósként is nézem az obikat. Ezt mondjuk nem említettem.
[ Szerkesztve ]
-
bongeszo
aktív tag
Az a helyzet, hogy ez miatt az objektív miatt vettem Sony-t, szóval nincs tapasztalatom korábbi objektívekkel. Én is azért ugrottam rá, mert végre egy obi, ami kiváltja a két gépes fotózást. Eddig csak a Canon volt a 28-70-nel, ami durván egy millával drágább és fél kilóval nehezebb is...
Szép rajzolata van és tényleg elég is a gyújtótáv az esetek 90-95%-ában. Azért a 8 órás esküvő végén már elég nehéznek éreztem főleg a v1 vakuval együtt, de még mindig jobban bejön mint a két gépes setup... van alá egy kis 20mm-es és fölé egy 85-ös obim, ezekkel megvagyok egyenlőre de azért még vannak ötleteim, viszont mindenképpen szeretném olyan "kicsinek" tartani a setupot amennyire csak lehet... -
Gaben92
őstag
Sigma ha kicsit reszelgeti még az új HLA fókusz motort olyan elenyésző lesz a különbség egy Art és egy GM között minden tekintetben, hogy a Sony előbb vagy utóbb kénytelen lesz szoftvereeen butítani a 3rd party obikat. Jelenleg még csak FPS limit van amennyire tudom de ki tudja mikor fog ez változni. Vagy lejjebb tolják a GM árakat (jó vicc).
35-re és a 105-re még tuti várni kell kicsit. 2023 végén kifuttatták hivatalosan a 135 DG HSM-et, szóval jó eséllyel a 135 DG DN lesz a következő prime. Eléggé ideje lenne már. -
Gaben92
őstag
Igen arra gondoltam csak azt se tudom hol áll a fejem most.
Nem olvastam róla teszteket szóval nem tudom mennyire jók. Szerintem az is üdvözülendő, hogy bővül az obipark mert pár éve Sonyval összehasonlítva elég szegényes volt. De nyilván egy rendszer váltás azért körülményes lenne és jelenleg legjobb esetben is sidestep.
Nekem a 24-50 + A7CR kombó volt az amin meglepődtem. Utazósnak simán el tudnám képzelni annak ellenére, hogy írtam korábban, hogy annyira nem jön be a C váz.
-
Gaben92
őstag
Ott a lineáris motor hiánya lesz a hunyó szerintem nem az, hogy 3rd party vagy nem. Sigma tavalyig a régi HSM motorokat használta a DG DN-ekben is, az 50 f1.4 volt az első ami megkapta végre az új HLA lineáris fókusz motort.
Dißnäëß:
Félre értelmeztem.A “mindhárom modellben” alatt azt hittem a két jelöltet (A7IV és A7RV) és a jelenlegi A7 III-át érted. A CR ki van zárva a flash sync speed miatt.
-
Gaben92
őstag
+qnadam +PNP
Röviden próbáltam fogalmazni de arról van szó, hogy sebességben a CR köröket vert az A7 III-ra, minden tekintetben fényévekkel gyorsabb. Nyilván nem meglepő, van egy pár év különbség a kettő között csak azóta elkezdte zavarni, hogy az újabb vázak gondolkodás nélkül csinálnak mindent. Az A7 III-at sokat hordozza, külföldre, tengeren túlra, hegyekbe stb. és ahogy tesztelgette a CR-t feltűnt neki mennyivel jobb az AF és az is eléggé szúrta a szemét.Szóval nem arról van szó, hogy kell az über brutál AF neki stúdióba hanem csak szimplán akar új vázat és filózik, hogy kell-e neki az A7RV most, hogy kicsit focus shift van és stúdión kívül inkább a filmeseket használja és az új váz (ellentétben az A7 III-al) leginkább stúdióba lenne.
Maga a CR amúgy nem jött be neki csak a vas ami benne van.
[ Szerkesztve ]
-
PNP
őstag
220V-nál is ugyanazok az árak vannak most.
Volt olcsóbban is ebben a cashback szezonban, mert pár hétig 499e volt az alapára. A probléma, hogy 3 boltban 4 példányt megnéztem, és mind decenteres volt. Érdekelne ennyiért is, de nincs kedvem tesztelgetni, miközben flegmáskodnak az eladók.
Azt sem értem, hogy miért különbözik egymáshoz képest egyes objektívek ára USA és EU viszonylatában (ami Magyarországon átalában még torzabb képet mutat). Pl. USA 20-70 a legolcsóbb és a 24-105 egy árban van a 24-50-nel. Nálunk messze a 20-70 a legdrágább és a 24-105 lényegesen olcsóbb szokott lenni.[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
Pont ma voltam Sony photo walk-on és egy jó 2 órát volt nálam egy A7CR Sony 24-50G-vel. Majdnem elhoztam annyira megtetszett.
Annyi bajom volt vele egyedül, hogy a tenyerem szélével rendszeresen lenyomtam az ISO gombot mert közelebb van a váz széléhez mint amihez szoktam.
Kis extra infó a Sony emberétől, hogy 2025 áprilisig van lefixálva a roadmap és sokat nem mondhatott de annyit elárult, hogy az A7V nincs rajta.
-
Dißnäëß
nagyúr
Sajnos a MILC trenddel együtt járt a DSLR érában megkezdett felbontásnövekedés / pixelsűrűség növekedés, ami pedig teszteken és felhasználók picsogásán keresztül (beleértve jómagam is, mint csepp a tengerben)
oda vezetett, hogy büntetően jó obikat kellett elkezdeni gyártaniuk a gyártóknak.
Ezt pedig egyetlen módon tudják eladni is utána: ha "olcsó". Persze most amcsi-japán és nyugat-európai pénztárcával nézve.
Olcsó pedig úgy lesz, hogy a legtöbbjük majdnem kirajzolja a középformátumot is, ergo a vetített kép széleit nem használjuk fullframe szenzorral, így a fullframe képszélek is tisztességesek, mind élesség, mind vignetting szempontból, töknyitva.
Lehetne tényleg kompaktabb ff üvegeket gyártani, de mondjuk ami a 61MP R-t kirajzolja (vagy csak közelíti), horror árú lenne kis méretben azzal a precizitással megcsinálni a szélekre is.
Én pont emiatt most fogalmam sincs, merre tovább, mert "kis MILC" mint olyan, fullframe-ben nem létezik (mint látjuk), inkább maradt volna akkor a Z6-Z9 féle vonalon a Sony is, ha már úgyis "nagy", legalább fogható, felső kijelző, stb. És mondanám én is, hogy Nikon újra, csak a Sony csúcstechnológiás AF-jei után azért .. oké, biztosan nem lenne gáz egy mai fejlett Nikon, de mégsem az a játék - egyelőre. (Na majd a II-esek).
A kis MILC -nek meg tipikusan jó lenne az m4/3, de ott is ahelyett, hogy a 16 MP szenzorokat fejlesztenék tovább, 100-as alap iso + még fejlettebb CMOS technológia kihasználása zajban, DR-ben + 1/8000, ehelyett a csíkszélesség-csökkenést beforgatták itt is a pixelszám növelésbe, vagy legalább lenne ott is egyik gyártó által valamiféle "S"-es váz, de nem. Kell oda is a 20+ MP.. és ki tudja mivel jönnek még a jövőben, miközben amúgy az obipark klassz, egy 45 f/1.8 annyira viccesen kicsi..
Nekem így szubjektíven érzésre most van egyfajta érdekes vákuum a fullframe milc piacon. Aki mocskos jó tech-et tud, ergonómiában (mind váz, mind menü szempontból) gyenge, aki pedig ergonómiában penge, tech-ben kell még felzárkóznia + obipark összehasonlíthatatlan persze (a Sony javára), de ha pont megvan az, ami kell, akkor .. akkor ott a morfondírozás, hogy oké, szép és jó, DE ...
-
Neck
veterán
Nekem igazából az a koncepció tetszene, hogy maga az EVF lehetne moduláris a vázakon. Eldönthetné az ember, hogy egy kisebb, olcsóbb, kompromisszumos EVF-et (2.36M, 0.7x) tesz rá, amivel kicsi a váz (pl A7C széria) vagy lecseréli egy valamivel nagyobb (5.76M, 0.76x) EVFre , ami drágább, és azzal már nem olyan kompakt a váz, és az már nem simul bele annyira, vagy ugyanebben a méretben jó drágán felteszi a brutál EVF-et (9.44M, 0.9x) ha szüksége van rá.
Tök jó lenne.
A többi funkciónál nem igazán látom a modularitás előnyét.
Előkerestem egy régi NEX-5N cikket a rárakható utólagos EVF-ről, vicces olvasni, hogy akkoriban "the 13mm-diagonal OLED panel has an extremely high resolution of 2,359,296 dots"
Kicsit változott a világ azóta.
[ Szerkesztve ]
-
Neck
veterán
Oké, de nekem az FP-L eléggé "öszvérnek" tűnik. Ha megveszed hozzá a markolatot, az EVF-et, stb, úgy már eléggé drága, számomra kérdés az időjárásállóság a LEGO-jelleg miatt, illetve, kb a nyakamat (Neck-emet
) merem tenni rá, hogy az AF a fasorba sincs a modern Sony vázakhoz, de különösen az α7RV - α7CR kombóhoz képest.
Meg ott is megvan a szitu, hogy egy kis pancake obi nem biztos, hogy kiszolgálja a 61MP felbontást.
Ja, és csak eShutter van. Mivel lassú a szenzorkiolvasás, LED-es világításnál csíkfesztivál.
Szerintem ez egy ilyen kicsit niche kísérlet annak a néhány embernek, aki nem talál magának megfelelő vázat, így inkább összerakja. Azoknak mondjuk biztos jó.
Egyszer azért kipróbálnám, de otthonra nem kéne.
Olyan, mint Beyoncé
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
Erre mondjuk én kíváncsi lennék. A Nikon Z mount ffd-je 2mm-el kisebb a Sony E mountnál (16 vs 18mm) és gyártanak is adaptert amivel Z mountra felmennek a Sony üvegek. Mondjuk rohadt viccesen néz ki a 2mm-es adapter.
Pluszba még annyit, hogy vannak pletykák arról, hogy jönnek Sigma lencsék Z mountra de a mikor/mi/tényleg az kérdéses.
-
Neck
veterán
A gyors zársebesség sok fénynél jön jól, de olyan nekem főleg természetes fénynél jön elő, oda meg jó az e-shutter is, azzal tud 1/8000-et.
Hajtogatós LCD ezeken is van, azzal lehet derékmagasságból is lőni.Az EVF a fő kompromisszum, az igaz.
A 26MP M-es RAW akkor jön jól, amikor a végén kijön az egész sorozat 26MP-re, és lehet őket egyben szerkeszteni.
Használtan találtam most egyet viszonylag jó áron , így csak 250k a difi
-
kovsol
titán
Ezért tök jó ez a 50-300 a Tamrontól ami 665g és 150mm hosszú, 67mm filterrel.
Ezért van nekem pl a Tamron 28-200 is. Tájképezni tökéletes, úgyis rekeszelnék, és kompakt méret. Mellé egy Tamron 17-35 f2.8-4 szoktam vinni még. Kettővel lefedem a 17-200mm -t.[ Szerkesztve ]
-
nem kell rohanni, de valamivel muszáj hajtania a gyártónak a hype-ot
egy ilyen fórum eleve nagyon nem reprezentatív, profikat látok rendszeresen canon 5d3-4-ekkel fotózni (amúgy kurvajó dolgokat), és az se nagy kör, amelyik hobbira cserélgeti kétévente a vázait.a 74-re váltás nálam elsősorban kényelmi volt (fotó-videó közti jobb váltás, jobb fogás, jobb fókusz, a 10 bit is inkább csak a lelkemet nyugtatja, valójában ritkán volt szűk keresztmetszet.
amúgy most tanultam yt-ról hasznosat 8 bit + s-logra: a picture profile-ban s-log2-t kell használni (ezt eddig is tudtam, az s-log3 kevésbé passzol a szenzor karakterisztikájához, viszont könnyebb dolgozni vele azoknak, akik még filmen tanultak fényelni), és a szaturációt feltolni maximumra, utómunkában meg vissza. így megmarad a log dinamikatartománya, viszont nem lesznek tele a sötétszürke részek színes pacákkal.
a dolog működik, a színpad nem lett foltos.az íves szenzor érdekes ötlet, de a leica az eltolt mikrolencsés szenzorral se váltotta meg a világot. hátha majd ez
-
-
Dißnäëß
nagyúr
Kegyetlen jó az A7R IV, nagyon alulértékelik
és egy plussz üveg kijön abból, amit letesz az asztalra az ember 1-2 inkrementális upgrade-re, ha R V-ig nyújtózik, mert kapar a bogár.
Világbajnok szenzor, nagyon-nagyon jó AF-el, két egyforma SD UHS-II (utálom a két különböző kártyás gépeket, meg az ilyen XQD erőltetett egzotikumokat is), fasza akksi idővel, nekem a menüvel nem volt bajom (oké, néha bementem 1-1 zsákutcába, de szerintem élhető), működött az ftp funkció a telóm által adott wifi hotspoton keresztül a felhőbe beizzított FTP szerverre (ezen behaltam, mekkora jóság, nappal lő az ember, este meg a szállás wifijéről felnyomja a dyndns-es otthoni gépre secure kapcsolaton az aznapi termést), USB-n tölthető, . . . . .
Na, de még az USB PD is jöhetne, úgy igazán, telibe. Amikor nem csak akkor töltjük a gépet, amikor ki van kapcsolva, hanem mint a céges laptopom, hogy töltőre rakom és kegyetlen erővel passzírozza bele a delejt a töltő, no mercy és no matter what I do.
Mert ma a kiskönyv még leírja, hogy lehet a töltés megáll, vagy nem is tölt, ha bekapcsolt állapotban használva van a gép közben ... csak szinten tart (az is több a semminél), de ha extrán van nyúzva, mindig fotóz vele az ember stb.. akkor még ekkor is szophatja lefele..
Most lesz igazán kegyetlenjó minden Sony, ha nem cseszik el a termékstratégiát az öltönyös urak.
-
deny330
aktív tag
Amúgy igen, ezt alá tudom támasztani. A Panasonic S5 is azért érezhetően nagyobb mint egy A7II (más összehasonlítási alapom nincs, úgy értem újabb sony vázakkal), és akkor az S1-et nem említettem. Van itthon egy régi 70-210-es Vivitar obim ami fix f3.5 fényerejű. Őszintén szólva a Sonyn sokat nem használtam, bumszli nagy rá és dög nehéz, nehéz vele manuálozni. Nem mondom hogy a Panasoniccal sokkal jobb lett a dolog, de egy fokkal kevésbé töri ki a csuklómat a kamera így, hogy nagyobb a markolata a váznak - cserébe szidom a mérete miatt az S5-öt, mikor próbálom tatyóba kényelmesen elrakni ha megyek valahova.
#42584 kovsol
'Fényerő hajhászás megy, aztán elmész kirándulni és úgyis f4+ lövöldözöl vele. Vagy inkább el se viszed, mert nehéz.
3rd party f4 zoomra is lenne igény tuti, mert ezek az új sony f4 G zoomok horror áron mennek."
Ezzel egyet tudok érteni maximálisan. Nézegettem utazó obikat régebben amik 24-ről indulnak és nem ordenáré nagyok, meg még megfizethető is lenne. A régi Sony 24-70 F4 az egyetlen ami erre megfelelne, esetleg a 28-70 f2.8 sigma, de a 28-as kezdő miatt nem erőltetném. Az összes többi 24-70-es obi F2.8-as, ami tök jól hangzik, de a valóságban pedig a súlyuk miatt én tuti nem vinném el túrázni, pláne nem bringázni a tatyóba. Erre lehet mondani azt, hogy 500g ide-vagy oda, és én vagyok a nyápic, de tavaly hogy a Kőris hegyre feltekertem 2 utazó obival + a sony vázzal a kilátóig (plusz ugye az alap cuccok, mint mondjuk egy darab esőkabát, kis kaja, víz), hát azt hittem megellek. Azóta inkább viszek egyet és könnyebbet, ha kell inkább egy nagylátó fixet, aztán cropolok.
Esetleg érdemes megemlíteni a Sony 20-70 F4 G obit, de az meg közel 500k..[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
"Amit én hiányolok 100g körüli, alacsony profilú f4 fixek"
Na pont erről beszélek. Fényerő hajhászás megy, aztán elmész kirándulni és úgyis f4+ lövöldözöl vele. Vagy inkább el se viszed, mert nehéz.
3rd party f4 zoomra is lenne igény tuti, mert ezek az új sony f4 G zoomok horror áron mennek.Tele zoom esetében legtöbb esetben már fényerővel amúgy is spórolnak, fizikát meg nem lehet átírni.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotó állvány eladó
- Canon EOS M50 MII MILC fényképezőgép + Canon EF-M 18-150 mm f/3,5-6,3 IS STM objektív eladó
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, (ÚJ /1835 / 4500 / 4000 / 5200 / 600 expoval )
- GOPRO Hero 11 BLACK - 5.3k akciókamera - Volta, Chesty, fejpánt, 3 akku (1.)
- Tamron 24MM F/2.8 DI III OSD Sony E
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest