Új hozzászólás Aktív témák

  • Chal

    addikt

    válasz BullKoxa #7711 üzenetére

    Nézzük sorban:

    Tökmindegy melyik boltnál veszed. Ha eddig nem tűnt volna fel, itt már rég nincsenek olyan klasszikus értelemben vett hardware kiskereskedések, mint amilyenekre te gondolsz akkor amikor azt írod hogy "bolt". Ezek a "boltok" csak kapcsolatot teremtenek közted meg a nagykerek között. Garanciális ügyintézés kapcsán pedig közted és a szerviz között. Biztos lehetsz benne hogy ők nem nyúlnak bele a tápodba, nem azért mert ennyire rendesek, hanem mert marhára semmi közük hozzá, és nekik se jó a dolog, meg neked se.

    A garanciát (jótállást) a tápra a gyártó, vagy annak hazai hivatalos képviselője adja. Ő mondja meg azt is, hogy hogy kell javítani, mi kerülhet bele, és ki javíthatja meg. Ha ezt egy utolsó suttyó garázscég is csinálhatja, és rakhat bele teljesen más minőségi paramétereknek megfelelő alkatrészt mint az eredeti, akkor ne a boltot szidd ahol vetted, hanem a gyártót, illetve a hazai képviseletet (ha van). Ide vág az első bekezdés is: tökmindegy hol veszed, a szerviz szinte biztosan ugyanaz lesz.

    Az meg, hogy 1db minta alapján levonod a következtetést, hogy az adott gyártó termékei szarok, megintcsak nem vezet sehova. Mindenből lehet szart venni, vasgolyóból is van gyári hibás, ez van, semmi sem tökéletes. Vannak persze közmegegyezés alapján kerülendő és ajánlott típusok/gyártók, de ezért vannak a PH-hoz hasonló tesztoldalak, fórumok, hogy ezek kiszűrésében (is) segítsenek.

    Mindezek mellett egyáltalán nem biztos hogy "javítás" címszóval nem egy új tápot fogsz kapni. Ennek ezer+1 tényezője lehet, aminek a végét úgysem látod be, mert rengeteg üzleti és műszaki paraméter játszik közben abban, hogy mit fog kidobni a gép az illetékes helyen (és az nem az ipon) ahová a hibás darab kerül. Az alapfelállás jogilag az, hogy egy ilyen hibát igenis lehet javítani, és ezt el kell fogadnod. Ha erről máshogy dönt az adott gyártó/szerviz/akárki, akkor örülj neki. Fontos tudni, hogy ha a javítás minősége nem felel meg számodra, akkor azt viszont nem vagy köteles elfogadni, többek között az ilyen ügyek tisztázásában is segít a fogyasztóvédelmi hatóság.

Új hozzászólás Aktív témák