Új hozzászólás Aktív témák
-
fityfiritty
csendes tag
Azt hiszem elértem amit el lehetett az analóg filmjeimmel. A kamera kazettákat már fel is írtam, a VHS-ek ezután következnek.
VirtualDub-bal, tömörítés nélkül szedem le a filmet 352*288 méretben, mert nem enged nagyobbat (XP alá nincs is driverem). Ezt aztán a Studio 8-al szerkesztem meg és végül VideoCD formátumban kiírom lemezre. TV-n nagyjából VHS minőséget ad.
Szerintem a digit kamera analóg bemenete sem tud jobbat, bár sajnos ilyen tapasztalatom nincs és senkitől nem is hallottam, pedig kérdeztem
Maradtam
Fityfiritty -
simonzé
addikt
válasz
fityfiritty #16 üzenetére
A cerka tényleg gyenge ehhez, a RAM viszont tutira elég. Gondolom nem a RAM a lényeg itt, hanem a számítási teljesítmény. Nekem egy 1,8-as XP + 256MB RAM van. Látványos digizésminőség javulást azzal sikerült elérnem, hogy bemenetként az RCA-t használom. Érdekes, de a proci terhelése jelentősen csökkent a koaxos használathoz képest... Nem értem miért.
A digizésnél a tippem továbbra is az, hogy elsőre mpeg2-be vedd fel az adást. Ezt a kódolást alkalmazzák a DVD-nél is, ez azt hiszem sokat elárul. Jóval nagyobb a helyigénye (4-8-szorosa) az Avi-ba tömörített videókénak, de sokadrésze a tömörítetlen HUFFYUV-nak, minőségben pedig közel sem annyival rosszabb. Könnyű vágni, szerkeszteni, ráadásul problémamentesen rakható át aviba.
Mpeg2 rögzítésre a PowerVCR II 3.0-t, vagy a Power Producer 2-t tudom ajánlani. -
simonzé
addikt
válasz
fityfiritty #14 üzenetére
Hi! A súlyos ezrek beleférnek még a zsebembe, amiatt ne aggódj!
Digizéshez tapasztalatom szerint a legjobb forrás az RCA bemenet. Az SVHS-nem nyújt olyan szép minőséget (nálam!), láthatóan gyengébb már a TV adás képe is rajta keresztül, mint RCA-n át.
Tegnap nagyon felbuzdultam, és ellenőriztem a saját állításaimat. Egyrészt rájöttem, hogy a TV képernyő felbontása 720*540 képpont, nem annyi, mint amennyint tegnap mondtam, de ez még így is csak majdnem 400'000 képpont, ami a fele a 800'000-es CCD által rögzített képpontoknak. Jelentős eltérés!
Másrészt viszont digizgettem még egy keveset mpeg2-be a Power Producer 2-vel. DVD-nél három minőségi beállítás van. Én a régi VHS-t a leggyengébbel digiztem be (kb 14-15MB/perc), így egy DVD-re 214 percnyi (3,5 óra!) anyag kényelmesen ráfért autostartos DVDlejátszóval (sz.gépek számára), kidekorált menüvel, menü alatt hallható zenével. Még maradt is vagy hatszáz mega (!) üresen. Monitoron kicsit pixeles a kép, TV-n nézve olyan, mint az eredeti VHS felvétel. Ja, és az asztali lejátszók is zabálják a DVD-t, nem problémáznak.
A második beállításnál a progi szerint 120 perc fér egy DVD-re, tapasztalatom szerint minimum 150 (2,5 óra), és a minősége sokkal jobb. Asszem 25MB-t foglal egy percnyi színhelyes, kimondottan jó minőségű anyag. Ráadásul az Mpeg2 könnyen szerkeszthető, és akár harmadára is tömöríthető Xviddel, közel azonos minőség mellett.
A harmadik beállítással elvileg 60 perc fér egy DVD-re, de a 60MB/perc foglalásszal számolva akár 75 perc is rámegy, de ekkor már nem sok hely marad a menü cicomázására. Az én PlayTV Pro kártyám (BT878) néhány tíz fakóbb pixeltől eltekintve kiváló minőségben
Baz, már megint nem bírom befogni a pofámat... -
fityfiritty
csendes tag
Nagyon kedves vagy, de pont azt akarom elkerülni, hogy súlyos ezreket fizessek a régi filmek digizéséért, ha magam is meg tudom csinálni.
Egyébként valamelyik ''szaklapban'' az S-video bemeneten keresztül történő digizést javasolták analóg anyagok tuneren keresztüli rögzítéséhez, de sajna az én kis Sony kamerámnak csak composit kimenete (RCA) van.
Tegnap este újra megpróbáltam, de nem voltam elájulva az eredménytől.
352x288 méretben, mono hanggal, tömörítés nélkül szedtem le az anyagot, ami a TV-re dugva egyébként kifejezetten jónak mondható, de bedigizve, háááát...
Azt tudom, hogy a 800000 képpont is jó a TV-n, de azt tapasztaltam, hogy egy 1 CCD-s JVC kamerával készített anyagok ''fakóbbak'' lettek, mint egy régi, 3 CCD-s pana kamera anyagai. Hogy ez a több CCD-n lévő nagyobb pixelszám, vagy a JVC vs. Pana különbségéből adódik nem tudom.
Még szerencse, hogy van időm vívódni
Maradtam
Fityfiritty -
fityfiritty
csendes tag
válasz
TudorVigyor #11 üzenetére
Nomatica vagy Pixmania (előbbi olcsóbb,a 3CCD-s Pana NV-GS 120 170 ezer) amin gondolkodom, de várom, hogy itthon is lesz karácsonyi vásár
-
simonzé
addikt
válasz
fityfiritty #10 üzenetére
Ha gondolod én kazettánként 3-4000-ért bedigizem a VHS-t is...
Fontos tudni, hogy már a 800'000 képpontos szenzorral szerelt kamerák 8-10-szer nagyobb felbontású képeket rögzítenek, mint amennyi a mai tévék effektív felbontása. (Pl. a monitoron pici ablakban megnyíló (320*240-es) videó a TV képernyőjén szinte hibátlannak tűnik. Pedig a 320*240-es felbontás csak 76'800 képpontból áll...) A 800'000 képpont 1024*768-as állóképnek felel meg, így még a HDTV képernyőn is pixelmentes képet garantál. Nem kell ide 1,3mpix...
TudorVigyor - Simon says...
[Szerkesztve] -
TudorVigyor
aktív tag
válasz
fityfiritty #10 üzenetére
Konkrétan mennyiért és hol veszel 3 CCD-s kamerát?
-
fityfiritty
csendes tag
Alapvetően szeretnék egy digit kamerát, mert ma már botorság lenne analógot venni. Azonban van számtalan VHS kazettám és jónéhány Hi8 kazettán tárolt anyagom, amiket jó lenne archiválni.
Már használtam céges digit kamerát, DVD-t is készítettem a felvett anyagokról, ezzel nincs gondom. Mindössze szeretném tudni, vajon ad e jelentős minőségi javulást - ha ad egyáltalán - a DV kamerák analóg bemenete, vagy sem. Mert ha igen, akkor az óránként kb. 3500-4000 Ft-os digitalizálási díjat, amit mostanában kérnek az erre szakosodott cégek, inkább beleteszem egy ilyen kamerába, de ha nem, akkor inkább egy 3 CCD-s kamerát veszek.
A tunerkártya kompozit bemenetét mindenesetre megnézem...
Maradtam
Fityfiritty -
TudorVigyor
aktív tag
válasz
fityfiritty #5 üzenetére
Leszögezem, hogy erre a megoldásra még nem szorultam rá, de elvileg megoldható. Olyan DV kamerát vegyél, amiről tutibiztosra tudod, hogy az analóg bemenet jelét kiteszi a firewire-re, mert nem mindegyik ilyen. Viszont egy bt878-cal raw-ba digizett anyagnál nem lesz sokkal jobb a digitalizált jelfolyam minősége. Amiért nálad rossz volt 1) az eredeti anyagod is rossz, 2) azt kérted, hogy capture közben avi-ba írás előtt codec-kel tömörítse le neked (hiszen a bt878 tömörítetlen [yuv] jelfolyama irdatlan adatmennyiség), de vagy nem állítottad be jól, vagy a géped nem bírta a valós idejű tömörítést, és nem is lehet jól beállítani. Ez utóbbi gondra megoldás lehet a DV kamera (bár csak ezért nem érdemes megvenni). Ez nagyon jó minőségű mpeg2 folyamot csinál a videódból. Viszont ez a jelfolyam nem DVD kompatibilis, tehát még akkor is újra kell tömöríteni mpeg2-be vagy 4-be (divx, xvid), ha nem effektezed. Hacsak nem küldöd vissza a megvágott anyagot a kamerádra, már ha a firewire bemenetként is működik a kiválasztott kamerádon, és tárolod DV kazettán az a videokat. Szóval egy erős géppel egy tunerkártyán keresztül készített jó minőségű mpeg (de akkor inkább MJPEG) folyam épp olyan jó a céljaidra, mint bármi drágább megoldás, persze hétköznapi használatra szánt, nem professzionális eszközökkel összehasonlítva.
-
simonzé
addikt
válasz
fityfiritty #5 üzenetére
Akkor tisztázzuk: régi videókamera felvételeket akarsz digizni, ugye? Akkor nem be, hanem kimenetről beszélünk a kamerán. És itt jön a tippem: A tuneren van kompozit bemenet is. A képet azon vidd át, a hangot pedig külön a jackbe egy RCA->jack átalakítón. Ha így digizel, a kiindulási alap egy ''hibátlan'' kép lesz. Ja, egy olyan progi kell, mint a Ulead Video Studio, vagy a Power Producer / Power VCR. mpeg2-be tömöríts, majd onnan Xvid/DivX-be.
A Digitális videokamera felvételét könnyen digitalizálhatod egy FireWire kártyán keresztül. Itt ugyanis elmarad az analógból digitálissá konvertálás, így nincs minőségveszteség. Ha pedig már láttál Digital8-cal, vagy DV-kamerával készült képet, akkor láttad azt is, hogy CCD-től függetlenül szebb a képük, mint az analóg (Hi8, VHS-C) kameráknak. Így az eredeti kérdésed jelentőségét veszti. Egyébként a helyes válasz szerintem is az, hogy azonos gyártótól származó 1,3mpix jobb, mint a 800e pix. A 3CCD-hez nem értek, de szerintem nem annyival jobb, mint amennyivel drágább. -
eziskamu
addikt
válasz
fityfiritty #5 üzenetére
Miért a te digitális kamerád fogadja az analóg kazettákat? Ha így is van, attól még nem lesz jobb. Vagy ha mégis, az azért lehet mert a digit kamera újabb, és még nem lett agyonhasználva annyira a magnórésze.
JA bocs most vettem észre, hogy rosszul értelmezem. Amúgy nem biztos hogy van bemenete, mert akkor már videómagnónak számítana, és magasabb vámtételek vonatkoznának rá, vagy legalább is régen ez volt.
[Szerkesztve] -
fityfiritty
csendes tag
Oké, akkor menjünk tovább. A digit kamerák analóg bemenetén keresztül milyen minőségben lehet digitalizálni régebbi analóg anyagokat? Tunerrel próbáltam (BT 878) már, de az eredmény elég lehangoló volt, és akkor még finoman fogalmaztam. Mert ha sok jóra nem számíthatok, akkor érdemesebb egy 3 CCD-s kamerát venni, mint egy ''simát'' analóg bemenettel.
Maradtam
Fityfiritty -
TudorVigyor
aktív tag
válasz
fityfiritty #1 üzenetére
1) talán az lehet, hogy egy AAAA 800k-s CCD jobb, mint egy BBBB 1,3M-ás, bár a felbontása akkor is kisebb; egyetértek az előttem szólókkal
2) ha csak 1 CCD-d van, akkor minden egyes képpont előtt van egy szűrő, és csak a 3 alapszín valamelyikére lesz érzékeny, tehát a felbontás csökken, persze végül 4 szomszédos pontból előállítják azokat a színes pixeleket valahogy. Ha 3 külön CCD-d van, akkor minden egyes képpontot 3 külön detektorelem fog leképezni a 3 alapszínre, így elvileg sokkal szebb rajzolat adódik, de hogy a színek is sokkal szebbek lesznek, az automatikusan nem adódik (bár ahogy eziskamu írta, stúdiókamerákban használnak ilyen rendszereket, és azoknak a színhűsége történetesen tényleg jobb, minden más paraméterükkel együtt)
3) 3*800k az SZVSZ sokkal jobb, mint 1*1.3M, ha esetleg így szólt az eredeti dilemma
[Szerkesztve] -
PeliScan
addikt
válasz
fityfiritty #1 üzenetére
Fogalmazzunk úgy, hogy van olyan 800k-s CCD ami jobb mint egy 1.3megás, de ez azrét kevésbé jellemző.
Azonos típusból meg természetesen hülyeség h a kisebb jobb lenne. Max zajosság szempontjából, de nem hinném h nagyon. -
eziskamu
addikt
válasz
fityfiritty #1 üzenetére
1. Hülyeségnek tartom
2. Talán jobb, de igazából stúdiókamerákba használják, és drágább. Szerintem a fényképezőgépek is csak 1 ccd-t tartalmaznak, mégis szép a képük. -
fityfiritty
csendes tag
Tiszteletem!
Valahol hallottam, hogy az 1,3 megás CCD-k valamiért rosszabbak, mint a 800000 pixelesek. Igaz lehet ez, vagy marhaság? Érdekelne a téma sürgősen, mert nem szeretnék rosszul választani. (Bár szerintem nem, de hát az ember bizonytalan...)
A másik kérdésem, hogy a 3 CCD-s kamerák valóban szebb, színesebb képet adnak, vagy ez is csak reklám?
Hát ennyi
Maradtam
Fityfiritty
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro+ 5G 512GB 12GB RAM - 2027. FRBRUÁRIG GARANCIÁS / akár beszámítással is
- ÚJ Lenovo LOQ 15ARP9 - 15.6" FullHD IPS 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 24GB - 512GB - RTX 4050 - 2 év gari
- LG OLED42C44LA 2 Év Gyári Garancia
- LG OLED65B49LA 2 Év gyári Garancia
- Kingston FURY 64GB KIT DDR4 3200MHz CL16 Beast Black
- AKCIÓ! EZÜST! RITKASÁG! Surface Pro 11 Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB 1000GB OLED 120Hz Gar!
- Eladó karcmentes Apple iPhone 12 128GB / 12 hó jótállással
- Keychrone Q1 V2 billentyűzet / Számla / Garancia /
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- DELL Precision 7730 i5-8400H Quadro P3200 16GB 512GB FHD 17 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest