-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
thyeby
őstag
válasz gaborbol #362 üzenetére
Több helyen is olvastam már, h a polírozás elkoptatja a lakkot, majd a festéket.
Ez egy tévhit.
Többféle polírozási eljárás létezik, és valóban van olyan, amikor lekopik a festék is.
Tudni kell azonban, hogy a helyes polírozás nem koptat le semmit. Az egy plusz réteget visz a felületre, ami a mikron méretű karcolásokat kitöltve egy filmet képez a lakkon. Létezik olyan eljárás is, ami komolyabb karcolásokat is (ha még nem lett átkarcolva a festék a réteg teljes vastagságában) "eltüntet" (Pl 3M I, II, és III polírpasztája). Ez valóban koptatja a felületet. (számozásának megfelelő intenzitással)
Polírozáskor gyakorlatilag a polírozógép a lúdas a kopásért. (az is elsősorban az éleknél, ahol nem oszlik a nyomás a teljes korong felületén szét, hanem az élre koncentrálódik). Mert gyakori jelenség, hogy a már kész felületen még sokáig (nemritkán odanyomva) dolgoztatják a gépet. (biztosan azért, hogy legyen sokkal jobban kész)Ha valaki nem rest kézzel polírozni, annak nemigen fog se a lakk, se a festék lekopni. (Még a rongy se, amivel dörzsikél!)
Több fa van, mint asztalos!
-
Doki16
addikt
válasz gaborbol #6193 üzenetére
Mennyit agyalhatnak ezen a Toyotánál, hogy milyen kombinációkat találjanak ki
Amikor megvettem a kocsimat nem működött az automata beparkoló rendszer. Rákerestem a neten és kalibrálni kell. A kalibráló menübe megy úgy lehet belépni, hogy miközben "jár" a motor nyomva tartom az IPA gombját és ötször fel le kapcsolom a helyzetjelzőt gyorsan Agyament egy metódus. Ilyen hülye kombinációkat figyel a kocsi, de bezzeg arra már képtelen, hogy kijelezze amikor kiégett a féklámpa izzóm
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
gaborbol
őstag
válasz gaborbol #6208 üzenetére
Meg annyit, hogy az aksit leszamitva, azt mondjak a szervizesek, hogy 450k-500k km-t elmegy siman a prius 2 komolyabb gond nelkul. Kerekcsapagy, gyertya, esetleg vizpumpa, de ezt leszamitva nagyon megbizhato.
Ellettartam az aksi, de a Toyota nem szamit ra,hogy 250K-nal tobb kerul majd a kocsiba, szerintem semelyik gyarto, de ennek ellenere sokkal sokkal tobbet bir. Valahogy nagyon eltalatak anno.
-
No.01
őstag
válasz gaborbol #6651 üzenetére
1000USD? Az meg amcsiban is eleg barati... Itt a hollandoknal hivatalosan 2390EUR az akksipakk cserevel, szamlaval, garanciaval.
Az egyik helyi Prius forumon v.ki csereltetett nemreg 390e km-nel (amsterdami taxi). O amcsibol rendelte. P3-bol bontott bevizsgalt, garancialis pakkor kapott, de az meghalt pakkot el kellett postaznia. Igy lett vegeul mindenestul ~1970EUR a csere.
-
Gaben92
őstag
válasz gaborbol #6651 üzenetére
Nem tudom mennyi lehet nálunk egy akkupakk, de remélem nem is tudom meg.
Én se állnék neki a cserének pedig eléggé jóban vagyok az elektronikával/árammal. Csak én inkább 1000V, 500A-es hybrid rendszerekkel játszogatok.
Igazából maga a cellacsere nem vészes csak ugye ezek össze vannak balanszírozva. Ha mégis rászorulnék tuti, hogy rendelnék egy cellapakkot, azok úgy jönnek, hogy fel vannak számozva, hogy mi a helyes sorrend, neked csak be kell építeni a saját autód “akkuházába” (vagy nem tudom hogy nem nevezzem). Régi cellákat meg beszámítják. Pár órás művelet az egész, csak rohadtul nem árt hozzá egy elektromos csavarozó mert kb 150 csavart kell ki és visszatekerni. Na meg egy nyomatékkulcs, de azt se sokba tart bérelni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Csabroncka
addikt
válasz gaborbol #6792 üzenetére
Pista elég szubjektív, bár ismét elmosolyodom amikor gyakorlatilag a kinézetbe tudnak tudnak belekötni. A másik dolog pedig, ami tetszik, hogy el nem tudják képzelni, hogy az emberek többségének az autó egy tárgy, mint a mosógép. Eljuttat a-ból b-be, lehet szeretni, de az autó van értem és nem én érte....
"in medias res"
-
Doki16
addikt
válasz gaborbol #6901 üzenetére
Na ez az amihez már nem lenne türelmem akármennyire vagyok zsugori
Elhiszem, hogy működik, mert a logikát látom benne, de így mondjuk elautózni Gyulára durva lenne
A fix tempomatos emberke vagyok, beállítom főúton 95-re és az megy végig. Osztrákoknál valami hasonlót csináltam. Ott azt játszottam, hogy be volt állítva fixen 49-re a tempomat, de a települések között én tartottam a 100-at. Náluk egy 70-es táblával jelzik a lakott terület közeledtét. Ott levettem a lábam a gázról és a villannyal olyan jól visszafékezte 49-re, hogy közben jó sokat termelt és kisebb településeket gond nélkül átugortam elektromosan. Hybrid Assistante szerint egy 128 km-es útból így megtudtam tenni tisztán 17km-t villanyosan és összesen 22-t No fuel állapotban.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
lamazonia
tag
válasz gaborbol #6977 üzenetére
bízom a legjobbakban, készülök a legrosszabbra?
próbáltam elódázni az autóvételt a végletekig, mondván minek az nekem, addig is minél többet spórolok.
volt az elmúlt 3 évben 1-2 jobb befektetésem, mindig félre raktam 1-1 használt autó árát, hogy na majd most.
most fogyott el a cérnám, és most kell sajnos többet vidékre is járnom, így beruháztam.közeli rokon hivatásos sofőr, közel 30 év balesetmentes vezetés után rongyoltak belé egy jobb kéznél. bízom a legjobbakban, készülök a legrosszabbra
új autó: 16 éves korom óta dolgozom, szar belegondolni , életem már több mint felét melóval töltöm(mondjuk a világon kb. minden voltam )
Abban igazad van hogy jó lenne ha mindenki ilyen biztonságos kocsiban ülne, ellenben tartom magam ahhoz hogy egy autó ne kerüljön 10 havi megtakarításnál többe. Ha valaki drágábbat csesz szét(akár önhibáján kívül), vagy előre eladósodik, abból semmi jó nem sülhet ki.
Az elmúlt 20 év legjobb Tankcsapda refrénjét a Krúbi írta.
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz gaborbol #7421 üzenetére
Ez szép!
Előtte mennyi volt? Miért lett felújítva? (háromszög vagy csak preventív karbantartás?)
Mit takar a felújítás? (Tisztítás, összekötőcsere, cellacsere, balanszírozás?)
Én még csak olyan 1200-1300 kilométert mentem vele, szóval "tanulom", de riogatják az embert, hogy a "magas" fogyasztás akkugyengeség jele. Nekem város eddig 5.23, pálya 120-130 tempomattal 5.6.
Lehet egy szombatot beáldozok a takarításra és összekötőcserére, már csak a mérnöki kíváncsiság kielégítése végett is -
KTTech
veterán
válasz gaborbol #7437 üzenetére
123km/h-ig biztonságos azért , én 120-at szoktam tartani.
Jó áron vetted az akkupackot, a gyári új 450-re jött volna ki.
Én még szokom a hibrid létet -igaz csak Yarissal -, néha az idegeimre megy de a fogyi az egész jó, most épp 51.9mpg (5.44l/100km) volt a kúton mérve (a számítógép hazudik, ahogy nem szégyel), 5 fővel, klímával, fűtéssel. Amióta megvan 4.93-as átlag.Két hét múlva irány Francia, ott majd megnézem mit hoz a 80-as limittel, 2 fővel (86-nál jött a bünti).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
No.01
őstag
válasz gaborbol #8498 üzenetére
Szia,
2 kerdes: Hol volt ez az opcio az akksi cserere? Mar tobben is foglalkoznak hasonloval, de en ugy hallottam, h nemcsak arban nagy a szoras.
Mellesleg az a 300e km tuti volt? Nem kotekedesbol kerdezem szoval kerlek ne vedd magadra.
Az egyik kollegameknak 2 Priusuk van. Egy regi 2-es (ugyszinten 2007-es) es egy ujabb 3-as 2014-es. Utobbi Plug-in
Tobbsegeben o hasznalja a regit mert a felesegnek jobban jon ki a tolthetoseg igaz mindig bosszankodik rajta, h mikro vettek akkor meg 50km korul hatotavot igergettek (szerintem hivatalosan csak 40 volt az, bar kerekitessel kijohet ) ez a valosagban meg nyaron sem tobb 20-22-nel pedig itt (Hollandia) nincsennek am dombok.Szoval visszaterve a km-re az o Priusukba 330e km van es a kopo alkatreszeken kivul nem csereltek benne semmit (hazudok mert ahogy nekunk ugy nekik is csereltek a vizpumpat)
Az ujjal viszont mar volt v.mi tavaly vagy tavaly elott. Nem tudta megmondani konkretan, de EGR szelep es meg v.mi tisztitas (lehet a kokszosodas??)
Ettol eltekintve csak az olajat cserelik. O mutatta azt a helyi forumot is ahol a sok Prius fanatikus tobzodik... Ott tobben vannak 7-800e km-el P2-nel es cak 1 v.kinek volt gondja az akksival. O viszont amcsibol rendelt ~1900USD (szallitassal) es maganak cserelte ki otthon
Cserebe a P3-nal eleg sok az inverter hibas (nyilvan a P2-hoz kepest sok) ebbol van amit gariba vagy meltanyosagbol cserelnek, de az akksikkal ott sincs sok gond. -
KTTech
veterán
válasz gaborbol #8501 üzenetére
Ha nincs rendesen kiszintezve az akkupack, akkor az új cella elkezdi kinyírni a régieket. Egy ilyen szintezési folyamat 24-48 óra, sokszor elbliccelik (vagy egyszerűen rosszul csinálják) a cégek... a 250-300k km kicsit kevés a gyári akkupacknak, duplája lenne kb. reális.
Mondjuk egy teljes akkupack cseréje (gyári, újra) még mindig csak annyiba kerül, mint egy kettős tömegű cseréje kuplungszettel, ami azért elég jó ár/érték arány.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz gaborbol #8498 üzenetére
Hm... ez nem bírt sokat.
Felpuffadni akkor szoktak még, ha nincs normálisan összefogatva a pakk, hanyagul kihagynak csavarokat mondjuk.
Annyira túlterhelődnie nem kellene egy balanszírozatlan modulnak, mert már néhány tizedes feszültségkülönbségre is bedobja a háromszöget.
Weblap alapján elég hiteles cégnek tűnnek. Használt (effektíve kopó) alkatrészre már az is csoda, hogy garit adnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Renault, Dacia topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest