Új hozzászólás Aktív témák
-
Espla
aktív tag
-
Auratech
őstag
Majdnem egy éve írtam a magyar műhold "Cubesat" projektigazgatójának egy levelet, amiben az űrszemét eltakarításának kivitelezhető módját vázoltam fel.
Nem méltatott válaszra.
Most olvasom, hogy a kínaiak épp ilyet terveznek:
kínai terv
eredeti forrásA 2015. januárban írt levél: (megszólítás nélkül)
..."Ma reggel bicikliztem befelé munkába és beütött egy ötlet az űrhulladék eltakarításáról.
Legjobb tudomásom szerint a fő probléma a pályamódosítások üzemanyaga és az összeszedett hulladék "feldolgozása" eltakarítása, feldolgozása.
Erre találtam egy szerintem működő megoldást érvényes technológiai szintünkhöz igazodva.
A befogott, hideg állapotban(árnyékban) mechanikusan felaprított (morzsolt, majd porrá "turmixolt") űrszemét napelemmel működtetett, mikrohullámmal fűtött örvény-plazmakamrába kerül.
A plazma ezután gyakorlatilag tolóerő létrehozására alkalmas az ionhajtóműben, ami a következő hulladékdarab befogásának pályamódosításait teszi lehetővé. A kiáramlott plazmából képződött anyagmaradékkal a napszél és/vagy a földmágnesesség már elbír.
A lehetőségekhez képest értéket képvisel a keringési pályán lévő anyag, mint ionhajtómű hajtóanyag.
A 6-7ezer tonna nyilvántartott pályaadatú űrszemét elég jelentős feladat, piac lehet.Köszönöm a türelmét!..."
-
Auratech
őstag
válasz
gyáliSanyi #106 üzenetére
Tehát, mint az utólagosan feltehető tolatóradar..
Ha egységesítenék a kocsik műszereibe való becsatlakozást. Akár egy usb poirt segítségével..nem lenne akadálya. Saját kigondolásom egy elbóbiskolást azonnal jelző egyszerű rendszer, meg egy teljesen intelligens fényszóró van autók számára.. -
Auratech
őstag
válasz
gyáliSanyi #104 üzenetére
Van ilyen rendszer. nem kell hozzá két szenzor. Egy távmérő elég a távolság és sebesség/ gyorsulás méréséhez egy irányban. A szapora mérések eltéréseiből pontos sebesség különbség, gyorsulás adatokat lehet nyerni. Ezt távolságtartó, ütközésgátló automatikának hívják. Alkalmas ráfutás akadályozására is araszolgatás közben. Ultrahangos, lézeres és rádió-doppleres szenzorokkal működhetnek. Esetleg az általad említett kamerás alakfelismerő rendszer is szóba jöhet. Az azonban nagy sebességnél túl sokat késik az azonnal elvárt reakcióhoz képest.
Smart City Brake Support-nak hívja a Mazda. Hasonló van a XC60- as Volvókban is. -
gyáliSanyi
őstag
Egy megengedhető áru ütközésgátló / koccanásgátló.
Szóval csak egy olyan találmány lenne, ami már létezik is, de nem kell a kocsit is vele együtt venni.
Egy ütközésgátló, amihez kellene 2 szenzor, meg egy kis elektronika. Könnyen felszerelhető bármely autótípusra. Egy a kocsi elején az előttünk haladó távolságát mérné a másik meg a sebességet. Ha a távolság vészesen csökken és a sebesség nem a hozzá mért adatokhoz mérten csökken, hanem lassabban akkor csipogna vagy egyéb úton jelezne.Itt az autó nem fékezne csak a jelet adná.
Aztán lehetne finomítani a kocsi fékútjához és a sofőr fékezési stílusához is, ezt adatok cseréjével lehetne módosítani. Esetleg olyan megoldás, hogy 20 km/ha alatt ne jelezzen a készülék, ha éppen a dugóban araszol valaki. Kanyarodáskor a távolság mérő szenzor követné a kanyarodási irányt.Extra set opciók is lehetnének hozzá, mint például úttípus felmérés így havas, lejtős, jeges úton is másként jelezne. Gyalogos felismerés éjszaka, aki a gyalogátkelő felé tart. De ez már sci-fi.
-
Auratech
őstag
A Galaktikában olvastam a mesterséges gravitáció lehetőségeiről.
Kigondoltam, hogy lehetne megoldani a mai lehetőségekkel.
Tehát az űrállomáson van egy, a hosszanti tengelyen elhelyezkedő gyűrű vagyis azért kettő, amint a Kamov K26 helikopter rotorjai is párban stabilak, ellentétes forgásiránnyal.
A gyűrűn van kettő félcső alakú modul, amik a gyűrűn, mint egy átlósan kettévágott fánk két fele nyugszanak.
A két gyűrű közepében egy forgórész a négy modullal szép lassan forogni kezd. A gyűrű forgórészéből a forgási sebesség növekedésekor kitekeredik modulonként egy pár pányva és a modulok távolodni kezdenek, egyre nagyobb sugarú körben keringve. Nagyjából 150 m távolságnál kialakítható olyan centripetális gyorsulás, ami azonos a földi gravitációval. A modulok önfenntartóak. Akár lehetnek a visszatérő, vészkabinok, esetleg raktármdul is ilyen "békeidőbeli" plusz funkcióval.
A kabinokban a normális viszonyok illúzióját jóféle led képernyőkkel oldják meg, amik az állomás nyugvó részéről látható képet adják, akár körpanorámában. Tehát nincs hányinger...
A kábelhosszal szabályozható a nyomaték, tehát nem destabilizálja az állomást a pányvákon nyargaló kabinokban a mocorgás...
Lehetséges, hogy az alvásidőt és a napi tornát ilyen kabinban töltsék néha, ezzel elkerülve a súlytalanság hosszútávú károsításait.
A keringő állomások áramot is termelhetnek, ha a keringési sík merőleges a földmágnesesség erővonalaira... -
Auratech
őstag
Ezt a topikot is rég láttam...
-
Auratech
őstag
Érdekes gondolatkísérlet pörgött át a fejemben.
No ugye a gyártási folyamatok automatizálása hamarosan nagyságrendet lép. Az Apple is megelégelte a gyártás költségeiből következő embertelen munka hatásait és igyekszik robotizálni az összeszerelést, amilyen hamar csak lehetséges. A fejlődés erre mutat. Ha a vezérlésbe az emberi munkához hasonló minőségű közvetlen visszacsatolás kerül.
Tehát a robot az emberhez hasonlóan lát, értékel, korrigál, ha ezáltal az emberi munkaerő kiváltható, mi lesz a rengeteg emberrel, akiket a robotizáció kipenderít a sorokból?
Mi lesz akkor, mikor azt mondják, nincs szükség a termelésben emberi erőforrásra a produkció alsó szintjén. És ez szerintem tíz éven belül égetően aktuális kérdés lesz.
A termelés birtokosai a megtermelt javakat kénytelenek lesznek munka ellenérték nélkül rendelkezésre bocsátani, hiszen az ember nem tud értéket hozzáadni a termeléshez nagyságrendileg. És ha nem? Vissza a földekre? Az is egyre jobban gépesítve van. Szolgáltatások? Az egész életberendezkedés nyaralás szerű lesz? Lesz 20 nap munka és 345 nap szabadság. Automata boltok- nem kell eladó. Egyszerűen a kreativitás nélküli tevékenységek egyre nagyobb köre kiváltható gépekkel. Sarokpont. Vagy jön a hagyományos megoldás--özönvíz/-tűz. -
Auratech
őstag
Az EEG felturbózása a gondolatolvasás érdekében.
Meglévő technológiák: EEG 31-63-123 csatornás érzékelővel.
Theremin - elektromos tér modulációja testtel.
Minta felismerés a kérgi aktivitás rádiózaja alapján.
Saját ötletem, hogy a passzív érzékelőket/antennákat aktívakra adóvevőre kell cserélni. Tehát a pár tucat elektróda gerjesztett antennaként saját erőteret hoz létre, aminek interferenciaképét az agyterületek aktivitása modulálja. A pontosításhoz egyfajta kontrasztanyaggal fel lehet tölteni az agyat, mondjuk, amik neuron-lipidekhez köthetők. A kontrasztanyag erősítheti a lokalizációt egy következő réteggel. Cél a virtuális kérgi aktivitás térkép.
Az elektródák-miniantennák gerjesztésének mértéke és frekvencia mintázata olyan, hogy az agykéreg síkjában létrehozható egy virtuális interferencia háló, amit modulál a kérgi aktivitás.
A kialakított elektromos erőtér egy interaktív kalibrációval hangolódik az adott személy agyához. Evvel a jel-zaj viszony javul.
Egyfajta virtuális érzékelők jönnek létre, mint a fejhallgatóban előállított 7.1 térhang virtuális hangszórói. Evvel több ezer pontra(csatornára) lehet bővíteni a mintavétel felbontását. A technológia hasonlóan de egész pontosan alkalmas a mozgás belső képzetének követésére, úgy ahogyan a belső beszédet felismerhető hanggá alakította egy másik kísérlet. -
Auratech
őstag
Találtam egy ződ vasdobozt, ami hibátlanul helyet adhat a hordozható lámpának. Pont elfér benne az akku és a HID. Egy billenthető vízálló halogén lámpatest kerül rá és kész. Még bőrszíj is van rajta. Az állólámpa is alakul.
-
Auratech
őstag
Hamarosan elkészül egy 3200 lumen fényerejű lámpa, ami egy halogén H.I.D. autóskészletből származik. Nem értem, hogy a mai projektorokat miért 200w-os izzókkal látják el, kínlódva a rengeteg hő elvezetésével, meg a ventilátor zajjal.. Az izzó 6000K- színű. De lehetne 4800 is, vagy tetszőleges..
Lesz egy kerti állólámpa és egy hordozható változat is. A 4.5Ah több, mint másfél órát ad. a 7.2es 2.5óráig működik. Közben tölthető is. -
Auratech
őstag
Az ajtók nézőkéjének helyére tett olcsó fix fókuszos fényképezőgép-szerű kamera. érintésre rögzíti a kinti képet. Esetleg mozgásra érzékenyen rögzít pár napot.
-
Auratech
őstag
Amit bioenergiának mondunk, az az anyagi létezés harmóniasorainak több nagyságrenddel magasabb "frekvenciájú" felharmonikus állapotainak gerjesztése, örvényárama az anyagi test létsíkján. Ez egyfajta interferenciaképe a két rezgési dimenzió metszetének, ami fotonkibocsájtással, elektromos erőtér gerjesztéssel járhat. Auralátás, asztrális projekciók, tudatállapoti extremitások, eksztatikus kívül helyezett állapotok. Kb, mint az elsuhanó vonat menetszele. A "vonatról" keveset árul el, de a jelenlétet igazolja szubjektíve.
A meditációs tudati mintákkal gerjeszthető az asztrálisnak mondott dimenzió, tehát információ nyerhető belőle. Ezt húsz éve ismerem, de jelentősége most kezd erősödni, ahogy a virtualizált tudati minták fejlődése elér egyfajta strukturális finomságot, ami interferálni kezdhet a "tudat" által birtokolt létsíkkal. Jönni fog a "mátrix", de durvábban, mint a filmben...
-
Auratech
őstag
Szerintem a tér nem üres vákum, hanem szuper-sűrű, végtelen nagy energiatartalmú, sok nagyságrenddel a miénknél magasabb rezgési állapotú szingularitás.
Ebben a "közegben" a mi általunk anyagnak, energiának, sugárzásnak, hullámnak tekintett dolgok úgy közlekednek, léteznek mint a mélyfagyasztott, szupravezető fémben az elektronok (csak szemléltetés).
Az anyag rezgési állapotára jellemző tulajdonságok(fizika) a fénysebesség határáig nem vesznek tudomást erről a supersűrű térről. Aztán igen. A neutrino-anomáliák, kvantum-jelenségek(alagúthatás...) arra utalnak, hogy az általunk megfoghatónak tartott létezés csupán a térnek tekintett szingularitásban áramló rezgésállapotok interferenciája, amik a fénysebességhez közeledve képesek "belengetni" azt. A fénysebesség a szingularitásban terjedő állapotváltozás sebessége, ami jellemző arra. Ahogyan a vízben, fémben más-más, de anyagra jellemzően állandó és áthághatatlan a hangrezgések terjedési sebessége.A következtetés egyfelől spekulatív. mint a görögök atomelmélete. Másrészt Magyarázatot ad számomra a parajelenségeknek, extrém tudati állapotoknak.
Azt gondolom, hogy a tudat, mint energiamintákat szimuláló információs közeg, képes az indiaiak által "finomanyagi" létezés(purusha) rezgési mintáit, szintjét gondolati úton megragadni. A finomanyagi létezés "érzékelése" magának a szupersűrű térnek a megragadása, ahol érzékletessé válik, hogy az anyagi létezés valamilyen nagyon halvány, híg közeg.
A gondolat végül is a magasabb rezgési állapotokból megformált energiaminta, ami teremtő erővel képes hatni létezésünkre. Információ, ami képes struktúrát adni az anyagnak. Tudatilag átjárhatóak a létsíkok régóta. Fizikailag csak most kezdjük kaparászni az anyagi létezés határfalait. -
Auratech
őstag
Most! USB-s zseblámpa. Tehát egy elemlámpa, amiben 4 bébiakku!! dolgozik. 4x1.2V Nagy fényerejű ledekkel világít és van benne egy micro USB adapter, amivel szükség esetén tölteni lehet a telefont, gps-t. 4,8V elegendő.
-
Auratech
őstag
A nanotechnológiás áramtermelő szövet létezik és foglalkoznak vele. Működtetheti a ruhába szőtt érzékelőket.
A fűthető zokni okés ötlet. A ruhafűtés sarokpontja az energia tárolása. A fűtéshez legalább 8-10 w energia kell, azt pedig laptop akksi méretű táppal lehet biztosítani manapság. Egyébként van fűtőszálas ruha, cipő.
Az ujjba ültetett chip működhetne. technikailag lehetséges. Aggályos a jogi alkalmazása. Leginkább bioszenzorokkal egybeépítve lehet érdekes. Hő, vérnyomás, pulzus, vércukor-szint, EKG, EEG.
Szerintem az áttörés a nanotechnológiás bioszenzorokkal jön meg. Amikkel pld. az agykéreg felszínét lehet betelepíteni érzékelőkkel. Ekkor az EEG-érzékelők nem 32 csatornásak, hanem akár több ezer csatornásak lehetnek. Lehetővé tesz egyfajta gondolat olvasást, művégtag vezérlést. Kiterjesztett memóriát...egyszóval interfaceA mobiltelefonnal működtetett zár viszont bombasztikus ötlet és nincs technikai akadálya!
Extra biztonsági rétegként belépőkód a nyitáshoz. Vagy a telefon képességeit használva hang, íriszfelismerés, gesztusfelismerés...funkcióit közvetíti az ajtóba épített nyitószerkezetnek. A telefon imei száma- előfizetői adatok, esetleg a szolgáltatónál tárolt e-kulcsok, bio azonosítók, jelszavak.... -
X3B6O0X
aktív tag
Némá, van ilyen topik is? Nem is tudtam
.
Van pár ötletem nekem is:
1. A nadrág, ami tölti az elektromos ketyeréket.
Egy nap átlagosan én kb. 5 Km-t kerékpározok/futok/gyalogolok. Egyszer elgondolkoztam azon, hogy ilyenkor mennyi energia vész kárba. Be akartam fogni, csak épp a mikéntjét nem tudtam. Aztán rájöttem. Vannak azok a karórák, amik a kéz mozgásának segítségével töltik magukat, egy ingaszerűség segítségével. Ha ezt egy nadrágra rá lehetne kötni (persze nem feltűnően), elég sok energiát visszahozhatna. Például tölthetné a mobilt, vagy a következő ötletemet, ami a...
2. Fűthető zokni
Nagyon egyszerűen működik, mint az olcsó autók hátsó szélvédőjén a melegítőszál. Egy MicroUSB csati segítségével/elemmel működne.3. Ujjba ültetett mikrochip.
Pont úgy működik, mint a kutyákba ültetett, csak ez nem a gazdánk adatait mutatja (szép is lenne), hanem személyes adatainkat. Kiválthatná az útleveleket, sőt, a bankkártyákat is. Jelszó se kéne, csak egy megfelelő ujjlenyomat.
4/a. Elektromos kulcs.
Ez főleg idősebb embereknél lehetne jó, mert így bármikor meg lehetne találni őket. Ennek a továbbfejlesztett verziója a:
4/b. Mobiltelefonnal működtethető zárak
Itt már sok mindent be lehetne állítani, például:
-Automatikus ajtónyitást és zárást a megfelelő időben
-Gyerekzárt
-Távolról működtetést.Remélem, tetszettek az ötleteim.
-
Auratech
őstag
Az ekholokációs segédeszköz működési elvét kísérletileg igazoltam vasárnap délután.
A cél egy olyan eszköz, amely az irányhallást felhasználva és fokozva lehetővé teszi a környezet érzékelését. Ha elég részletes a hallás-kép, a vakok látókérge-szinte képpé alakíthatja a térleképezést. Azon a módon, ahogy néhány kivételesen érzékeny hallású vaknál spontán és kondicionálással kialakul. -
Auratech
őstag
Az későbbi liftezést a cső falának töltéshordozó képességére épülő elektrosztatikus tapadás teszi lehetővé. Energia forrása a feljuttatáskor használtnál jóval kisebb energiájú mikrohullám.
-
Auratech
őstag
Kitaláltam reggel, hogy lehet szuperolcsón űrutazni. Nagyon komoly. A Megoldás a következő. Űrlift kábellel.
A korábban taglalt megoldásoknak gyenge pontja a feljuttatás és a kábel szakítószilárdsága.
Nincs olyan anyag, ami akár csak önsúlyát hordva képes orbitális pányva készítésére.NASA- Figyelj!:
A kábel egy mai anyagokból maximális ellenállású/könnyű, rugalmas cső. Belső felületén a vénákhoz hasonló zsebek helyezkednek el, vagy hasonló áramlást befolyásoló geometria, például egy belül csigavonalú.
A pányva végére kerülő emelő, stabilizáló szerkezet egy nagy héliumos lufi segítségével kezd emelkedni. Az emelkedés során a cső alulról tekeredik felfelé. A csőbe túlnyomással alulról forró levegőt, hélium/nitrogén keverékét fújunk. Ez passzívan is felfelé áramlik de itt viszonylag erős túlnyomásról (2bar) van szó. A cső felső végén az emelő gondola fuvókáin kiáramlik gáz, természetesen lefelé irányítva, hogy kis plusz emelőerőt adjon.
A lényeg azonban a felfelé áramló gáz súrlódása (Coinda-eff) folytán a cső belső felszínén keletkező emelőhatás, ami tehermentesíti a pányva végén lévő emelőkosarat és túlnyomása folytán ki is merevíti némileg. Ez így mehet addig, míg a ballon emelkedni képes.
Ezután, vagy evvel párhuzamosan beindul egy hajtómű. Energia ellátását lézer, vagy mikrohullám biztosítja a földről, oldalról (nehogy a csövet lője szét) A lézer, mikrohullám a már kidolgozott módon, a csőben felfelé áramló gázt használva üzemanyagként emelő erőt hoz létre, ami stabilizál és emel.
Az ötlet arra jött megoldásként, hogy miként lehet a mai anyagszilárdságot ismerve olyan kábelt készíteni, ami saját súlyát elbírja... -
Auratech
őstag
Az egyetlen megszorítás a 15fps. amúgy működik.
-
Auratech
őstag
Alakul a 3D video konferencia. A forrás oldal beállítva. Projektoron, egyelőre anagliph 3D jelenik meg, de igen rendben van, mivel egy térsíkra (partner) van beállítva a fókusz.
-
Auratech
őstag
válasz
#25954560 #85 üzenetére
Gondoltam rá én is, de az elegendő kapacitású beépíthetetlen. Szükséglet: 5w-egy percig- Azaz 5v feszültség mellett 1A. A megfelelő energia sűrűségű "szuperkondenzátor" még nanotechnológiai fejlesztés alatt van, fullerén nanocsövek és a adalékok felhasználásával.
Inkább egy jóféle tartós elem, körömnyi vezérléssel a venti tápjába téve, Kb. 1dolcsi. -
Auratech
őstag
A projektorok biztonságos kihűtésére van egy zseniális ötletem. Egy akkora mobil telefont működtető méretű akkut kell a ventilátor meghajtására beépíteni, ami addig a rövid ideig. 10-60sec. táplálja a hűtést. Egy 9cm-s 2000/s fordulatú venti, kb. 2-3w teljesítményű.
Talán még annyi sem kell. A projektor házába, mint a távirányítóba beüzemeléskor betesszük a kettő ceruza akksit és az elektronika szól, hogy cserélni kell, ha elöregszik, mint a szűrő tisztítás felhívása például.
Nem feltétlenül hülye felhasználók miatt. Egyszerűen lehet áramszünet is. Fura, hogy nincs ilyen. Nem mellékesen tűzveszélyt is okozhat egy áramszünet okán belül izzó projektor. -
Auratech
őstag
Most is feltaláltam valamit. A rágót, ami visszaharap.
-
Auratech
őstag
Egyre lejjebb adom. Most két csöves előfokból meg egy iskolai ülőkéből Sztereó előerősítőt csinálok.
-
Auratech
őstag
A most érlelődő projekt a házamból passzívházat készíteni. Ez nem találmány, de jó mókának ígérkezik.
A házunk itongból készült. A körbefutó erkély szélén fal van, mint egy körbefutó folyosó. ez egy plusz szigetelő rétegként is szolgál.
A ház kap szigetelést. A talajhoz közel vízzáró rétegűt, fél méterre a talajszint alá. felette a stiropor. A ház homlokzata 12cm-es rockwool szigetelést kap, hőszigetelő nemesvakolattal.
A tetőzetben cserépcsere. A gerendázat rendben van. 20cm-es rockwool, plusz, ami kell.
Két tetőablak és a két tűzfalba dupla üvegtégla berakások.
Az erkély szintén beépítve, tolóablakokkal. Az üvegfelületekre naphőt használó redőnyzet kerül, amit esetleg szolárcellás elektronika és motor mozgathat. A körterasz szintén könnyűszerkezettel beépítve, tolóablakokkal, naphő redőnyökkel. A szellőzés passzív keringetéssel megoldható. mert magas az épület és van egy nem használt kémény is.
A fűtés gáz-kandalló-naphő-hibrid. a kandallóba bejön a fűtés meleg vize egy szabályzott szeleppel. Amikor be van gyújtva, a a vizet hamar felmelegíti az 30-40KW körül leadó kandalló. A keringető szivattyú kicserélve, vagy, ha lehet, kettőt beépíteni. A keringetésre és a gázfűtésre eddig is biztonsági elemként rá volt gyógyítva egy szép nagy szünetmentes. Ez marad. A garázsban van egy 8m3-es akna. Ezt forróvíz tárolóként lenne célszerű felhasználni, mikor süt a nap, vagy a kandalló fűt, mint a pokol. Három napig fűtheti a lakást, ha jól felmelegszik. A tervrajzokat később. Most fabrikálom a google skechuppal. -
Auratech
őstag
A földi légnyomás négyzetcentiméterenként 1000cm magas víz súlyával egyenértékű (ált. isk) Az erő jelentős. Korlátlan energiával lehetne az anyagot kilökő nagyfrekvenciás elektromágneses taszítóerőt (afféle-védőpajzsot) csinálni, hogy egy térsíkban (gömbfelület) ne engedjen át anyagot) Ez megoldott már a Tokamak-fúziós kísérletek és a lézerfizikai kísérletek esetén. Csak ott bezárják az anyagot egy " erőtérbe". Energiaigénye nagy. Ha van elég energia, a földmágnesességet ellenerőként használva is lehet lebegni, kb, mint a mátrix hajói, egypólusú elektromágneses tér modulációjával. A héliumos hab nekem közelebbi megoldásnak tűnik. Először próbáljuk megoldani a szupravezetést szobahőmérsékleten és a tértechnológia beemelését az EON profiljába
Üdv! -
eziskamu
addikt
Nekem is van egy ötletem, bár az elv egyszerű, de nem valószínű, hogy lehetne készíteni olyan spéci és könnyű anyagot.
Itt említették a léghajókat és egyébb alkalmatosságokat. Olyan léghajót kéne csinálni, ami semmivel sincs töltve! Légüres tér van benne
Az a lényeg, hogy már csak egy olyan anyag kellene, ami elég merev és könnyű, hogy ne roppantsa össze a nyomáskülönbség.
Nem tudom hogy mennyi súlycsökkenést jelentene, de biztos van vagy 10-20 kiló az a Hélium. Bár ezért nem éri meg megcsinálni
Esetleg valami elektromos vagy mágneses taszítással lehetne a nyomást ellensúlyozni, egy a vákumtér súlypontjába (vagy a fene tudja melyik geomaetriai középpont lenne ideális) elhelyezett szerkezettel, ha korlátlan energia és szupravezető alapú technikák is rendelkezésre állnának, valamint a burkolat is rendelkezik a megfelelő elektromos/mágneses tulajdonságokkal. -
Auratech
őstag
A kutyaól majdnem kész. Levehető tetejű, napozó tetős, szélfogós.
-
Auratech
őstag
Fullextrás kutyaólat csinálok éppen. Méretre szabottat. könnyen takaríthatót. Ha kész van, dobok képet, miután levédetem. Valahol el kell kezdeni. A többi utána jön csak.
-
Auratech
őstag
Most éppen egy relax fotel készül. A mindenhol látható méregdrága eszközöknél jóval olcsóbb a cucc. Mindig testre szabottan kell készülnie. A titka, a feltámasztás és az ízületek pozíciója. Ha ez teljesül és a feltámasztó felület szellőzik is, az elhelyezkedés után nagyon hamar egyfajta lebegés érzet keletkezik, amit csak ellazulva lehet elviselni de nagyon izgalmas. Nagyon hamar "alfába" kerül az ember és az idegességből fakadó fészkelődési kényszer is elmúlik.
Sportolóknak, akár kómaközpontoknak hasznos lehet.
Előzetesen sejtett mellékhatása: nagyon gyakran az alvási bénultsághoz hasonló, de nem kellemetlen állapot jelentkezik, mert sem az izmokban, sem a felfekvés-ülés felületén nincs helyi feszülés. Hasonló a vízben lebegéshez. Csak nem olyan nedves -
Auratech
őstag
Nehezen tudom elképzelni, hogy ha valaki ténylegesen elkészít bármilyen pozitív energia kicsatolású eszközt, azt ne lehetne szép sutyiban beépíteni mondjuk a szélkerekekbe. Aztán beállítani, hogy ha bármilyen piciny szellő lengedez, szépen forogjon a kerék. Nem kéne nagy dobra verni. vagy erőművek "hatásfokát" lehetne vele emelni, a gazdaságilag elviselhető mértékben, az átmenetet biztosítva.
Japánban például szinte minden energia importból származik. Kötve hiszem, hogy a gazdasági erejük és "jakuza" módszereik ne lennének elegek megcsípni egy ilyen technológiát. Nem beszélve a kínaiakról, akik nagyon érzik a bőrükön az 50-es évektől folyt esztelen környezet szennyezést. Ha Ferrarit és Rolls- R.-t tudnak hamisítani, meg ellopják a legtöbb innovációt, az apparátus képtelen lenne beszerezni János bácsi tértechnológiás dinamóját, vagy Pista bácsi hidegfúziós szódás ballonját?
Egyébként én tulajdonképpen hiszem, hogy ezek a dolgok valahol, valamikor működni fognak, mert nem zörög a haraszt... -
Auratech
őstag
Meddig tartott volna közzé tenni bármit, ami hasznos. A mechanikus kerék, amiről Leibnitz is sokat írt, miért nincs után gyártva, ismerve a nyomaték megmaradás anomáliáit. A korabeli szerkezet geometriai kialakítása már találgatás alapon is megvalósult volna. Szóval mindig meg nem értettség, szenvelgés, meg nyafogás. hát csak tegye ki, aki tud valami fontosat. Mit veszthet? Becsvágyat. Ugyan, kit érdekel... Közölje szépen. Fórumon youtube-n. Twitteren, hogy holnap délután kettőkor a szabad energia megtekinthető itt....meg ott....
-
Auratech
őstag
-
samgar
őstag
Mi történt az úgynevezett nullponti energia felhasználással?
-
Auratech
őstag
-No most megint egy valódi ötlet, amit meg is lehet csinálni.
Profi sztereó mikrofonozást több mikrofonnal közös állványon lehet elképzelni például.
Mondjuk két mikrofon esetén fontos a két mikrofon nyílás szöge, és a billentésük is.
Nagyon sokat kell molyolni egy konkrét setup során, ahol a hangforrások optimális leképzése sok pici állítgatást, kísérletezést igényel. Ez igazítás, majd vissza a pulthoz és bele fülelés sokszori ismétlésének türelem próbája, amire gyakran nincs elég idő.
Gondolkoztam egy távirányítható rendszeren, aminél az egyik motor a nyílást-ki-be, a másik pedig a billentést fel le módolja a tárcsán csücsülő mikrofonok esetén. Ez persze nem gond, de én nagyon olcsón akartam megúszni.
Aztán heuréka! A konyha polcán hevert tesóm gyerekeinek törött hajója, aminek két propellerje van, egy-egy motorral. Azokat két irányban lehet működtetni. Tehát nem is kell más. Az egyik motor és vezérlése nyit-zár. A másik billent-emel. És mindezt a keverő pult mellől azonnal vissza tudom hallgatni!
A beállítás töredék idő alatt sokkal jobb. Esetleg lehet az elhelyezéssel többet próbálkozni.
A mechanikai kialakítás igazán nem nagy ügy és távirányítható mikrofonjaim vannak. Egy jó rádiós fülessel A zenészek ugráltatása, megzavarása nélkül, közelről leszedhető a bázis sztereó hangkép. Na ez már jó kitalálmány.. -
Auratech
őstag
Miután megnéztem az Avatart, nem hagyott nyugodni a kisördög, hogy otthon is tudjak 3D mozizni. A megjelenítés technikája mát megoldott, fórumon láttam is konkrét, hihető kivitelezést.
Viszont a rögzítés gyerekcipőben jár. A két állványra pakolt kamera frankó, mert a szemeket modellezi, de a látást nem.
A rendes térélményhez szükséges, hogy a két kamera mindig egy pontra nézzen. Ezt úgy lehet megoldani, hogy a két kamera az autófókusz állásától függően kancsalít.
Tehát, ha közeli a tárgy, akkor az autófókusz távolságának pontjára kancsalít a két kamera.
Két mobil telóval próbáltam ki és a térélmény sokkal plasztikusabb, amikor közelre pillantva szöget zártak be a lencsék síkjai.
Ha elterjednek a lézertévék, projektorok, akkor egyszerű polarizációs szemüveggel (szerintem kontakt lencse lenne az igazi) otthon is imax3d térélmény lenne lehetséges,.. kezdetben. -
Auratech
őstag
Azért arra igen kíváncsi lennék, más is javított-e valamilyen módon a 3G net sajátságain?
-
Auratech
őstag
Egy kis finomhangolással és pozicionálással sikerült a korábbi 400Kbyte/s letöltési sebesség határt "áttörnöm" a moddolt mobil nettel ott, ahol nincs is 3g szolgáltatás a szolgáltató legfrissebb közlése szerint sem. A tartós letöltés 440Kbyte/s közelében, a csúcs 580Kbyte/s volt, ez már 4.6Mbit/s! Jel erőssége nincs maximumon, de a feltöltés konstans 0.36Mbit sebességéből következően (ami a 3g Maximuma) elegendő a nagy sebességű kapcsolatra.
A ping az nem kevés 135msec. Ez viszont nem sokat javul, A mobilnet a kis adatok cseréje során mutatkozik lassúnak. -
Auratech
őstag
Mai ötletem és kérdés.
Lehet-e szimmetrizálni egy konzumer sokcsatornás hangkártya kimeneteit szoftveresen. egyes luk-jobb, kettes luk-bal. Elméletileg nem lehet gond. Így 2.1-ben directe rá lehet kötni, kis megszorításokkal szimmetrikus bemenetű aktív hangfalakat, hosszú szimmetrikus kábellel.
Ami először beugrik, az egy speciális driver-mod. Kérdés, hogy valakinek már eszébe jutott-e.Szoftveresen úgy lehetséges, hogy egy sztereo kimenetre olyan jelet keverek, aminek mindkét oldala ugyanaz(dual mono), viszont az egyik oldalon van egy fázis fordítás. Mivel a DAC a hangkártyák zöménél sztereo párokban dolgozik, a fázis konvergens marad, ha az órajel forrása közös. No ezt át kell gondolnom, meg próbálgatni. Kérdés, hogy jelentkezik, e a szimmetrikus átvitel zavarmentessége így. No talán holnap okosabb leszek....
-
Auratech
őstag
No. Tegnap este bemértem a szobám akusztikáját és kompenzáltam egy pluginnel, aminek hatására nagyot javult a hang tisztaság és a térérzet a lehalgatáskor.
Aztán motoszkálni kezdett bennem, hogy miként lehetne ezt felhasználni rossz akusztikai körülmények között készült felvételek megdolgozására. Fél óra acakolás után...
Szóval: A rossz felvételből ki kell nyerni a felvételi helység impulzus válaszát, amire van bejáratott módszer. Ezután a helység modelljét építettem fel, betáplálva egy zengetőbe az impulzus választ. Ezután a zengető viruális terébe küldtem a szobaakusztika kompenzátor mérőjeleit, majd a kapott korrekciós görbét rászűrtem az eredeti szar, dobozhangú dobfelvételre. A korábban szűrögetett javítgatási kísérletnél nagyságrendileg kiegyenlítettebb hangot kaptam, dobozhang nélkül, kezelhetőbben. -
Auratech
őstag
Most semmi különös dolog nem jutott eszembe. Viszont megoldottam, hogy tudok a lehetőségekhez képest tökéletesen bemérni egy helységet. A kapott eredmény egészen fantasztikus. Kiegyenlített, zavaró színezettől mentes hangzás a lehallgatáskor. Nem lényegtelen, amikor egy felvételt meg kell hallgatni és bírálni.
Mindenhol lehet alkalmazni, ahol van számítógép.
Kitaláltam, mit lehet csinálni, ahol nics gép. A dolog ott is működhet. Na jóéccakát! -
Auratech
őstag
A vak-lokátorra csináltam egy kísérletet. Lehetséges egyszerűbben is információt adni a környezetről visszhangokkal.
Egy mobil telefont használtam hozzá és egy sztereó digitális felvevőt. A telefonba feltöltöttem speciális hang impulzust. Ez lett a jeladó. A rögzítő pedig felvette a hangot.
A trükk abban van, hogy az impulzus 15-18Khz-es szűk sávú zajból készült, afféle pattogás. Alig hallható. Van aki nem is hallotta. A termek közti bolyongáskor a rögzítővel meg felvettem ennek a pattogásnak a hangját. A kapott hangfájlból kiszűrtem a jeleken kívüli frekvenciákat. A maradékot pedig egy oktávval letranszponáltam. Ami maradt, azt felerősítettem, kompresszáltam, hogy tovább halkuljon el.
Ami hallható, az olyasmi, mint a taps utáni zengés egy szobában, taps nélkül. A front oldali falak, ajtók, átjárók hallhatóak.
A rögzítőn lévő sztereó mikrofon elrendezés csak részlegesen adja vissza a hallás modellt. Műfejeshez hasonló mikrofonozással sokat javul a dolog.
Vannak vakok, akik csettintgetnek a nyelvükkel, és a visszhanggal egész jól eltájékozódnak. Az a gond vele, hogy a saját hang a fülben elfedi a fontos első visszaverődéseket, ha kicsi a helység. Ezért kültérben működik jól ez a módszer.
A kész eszköz egy "szemüvegből" áll, amin van két ultrahangos jeladó és a szárakról a hallójáratba nyúló pici, nem zavaró mikrofonok, kihasználva a saját hallás elemeit. Valamint egy mobil telefon és a rajta futó szoftver, ami elvégzi a jeladást, feldolgozást. A jeleket vezérelheti akár a pislogás is, vagy más kéztől független, akaratlagos esemény.
A cél, hogy a környezetről egy pillanatnyi akusztikai lenyomat keletkezzen zavaró csattogás nélkül. -
Auratech
őstag
Amiről eddig szó esett:
Egy kis tartalom jegyzék, az eddig említett, szerintem életképesnek tartott ötletekről. Ezekből ötöt csináltam meg, részben kíváncsiságból, részben a konkrét használat érdekében.
-Merevítő váz nélküli léghajó repképes szilikon habból.
-Elektromos bicaj. Az igazi i-byke
-A kilélegzett levegő energiáját használó ruha fűtés.
-Personal black box
-Jack dugóba, XLR csatlakozóba épített mp3 felvevő
-Ritmikai Kódolás a jelszavak begépeléséhez
-Botcsinálta "fancoil"
-A térddel, pedállal elzárható vízcsap fürdőszobába.
Parabola szobai tv antenna használata a stabil 3G net kapcsolathoz.
-Intelligens dobverő, virtuális dobszerkó.
-Lokátoros hallókészülék a Daredevil és a Batman képességeivel
-A sofőrök elalvását észlelő egyszerű, olcsó eszköz. -
Auratech
őstag
Közben eszembe jutott, hogy kellene megakadályozni a sofőrök elalvását.
Nagyon egyszerű. Ugye a szemhéjak mozgását kell megfigyelni. Bóbiskolás esetén a pislogás hosszabb szemhunyással jár, szemhéj ereszkedéssel, másodpercnyi lecsukódással.
A vezető fölé, szemben a napelenző magasságában infra érzékelőt/-ket kell tenni. No ez még nem olyan eredeti. A sofőr egy színtelen szájfény szerű stifttel a szemhéját bekeni. Ezt könnyű olyanra készíteni, hogy nem legyen zavaró, ciki. A felvitt festék az infra érzékelő számára erős visszaverődést ad egyébként nem látszik..
Amikor nyitva a szem, a visszaverődő fény kevés. Amikor pislogás van a szemhéjon lévő pigment két fénypontot eredményez a kamerában. Ezeknek gyakoriságát, hosszát figyeli egy egyszerű, akár a kamerába szerelt elektronika. Amikor a pillák ereszkednek, a fény erősödik, erre az elektronika is bejelez, Visít, vagy felhangosítja a rádiót, bármi módon visszacsatolást ad az elalvás előtti állapotról.
A ma létező megoldások alakfelismerésen, az arcmozgás változásain, izomtónus figyelésen alapuló bonyolult rendszerek. Amit én elgondoltam, pár ezresből megvan. -
Auratech
őstag
Vakvágány!
Ma kitaláltam egy lokátoros hallókészüléket, ami képes a vakok számára hallhatóvá tenni a környezet akadályait.
A szükséges eszközök: Két ultrahangos csipogó(tolató radarból)érzékelő. Mozgás érzékelő a szenzorokon. Két lézeres távolság mérő, egy pda és egy usb fejhallgató beépített d3d támogatással. Úgy néz ki, mint egy napszemüveg+head set
Az ultrahangos érzékelő kibocsát egy impulzust. Ha semmi nincs a környezetben, a visszavert jel csak a padlóról érkezik. Ha van tárgy, a hang visszaverődik és az iránya jelentkezik a mikrofonokban.
A sok részletet félretéve a működés a következő elven valósul meg. A visszaverődések a pillanatnyi környezetről elég konkrét infót adnak. Ezt az érzékelőn lévő elmozdulás érzékelő korrigálja, ha közben mozog a megfigyelő (pld. biccent)
A vakok számára olyan a használat, mintha a környezet akadályait valami megütné és hangot adna ki. Ez úgy érhetjük el, hogy a fejhalgatóba épített d3d virtuális hangforrásokat hoz létre a visszaverődések irányaiba pozicionálva. A hangok jellege függ a visszavert jel tulajdonságairól. A d3d több tucat hangforrást képes térbe helyezni. A tárgyakat jelző szintetizált hang analóg a tárgy kiterjedésével és a visszaverődés mértékével. Egy vasajtó 3m-re erős konduló hang képében jelentkezik, ami a fej mozgatásával virtuálisan ide-oda mozog, tehát iránya meghatározható hallással. Közeledve a kongás alapmagassága nő, a hang élesedik. Egy tompa visszaverődés (fa) hasonlóan tompa hangot ad. Az impulzust automatikusan, vagy rágóizmok megfeszítésével, vagy pislogással aktiválhatjuk. -
Auratech
őstag
A 41- hsz ben említetem. Olyan dobverő, ami érzi, mire ütött rá a pacák és ennek függvényében a megfelelő dobhangot indítja el egy szoftverben. Az alapelv működik gitároknál, de dobot még nem ruháztak fel efféle érzékenységgel. A legkompetensebb embernek meséltem el (aki az AXON gitárprocesszort kitalálta).
De most azt kéne kitalálni, hogyan állítom vissza a 400Gb-os winyóm partícióit egy linuxos önmerénylet után. Sajna most csak ez köt le... -
Dany007
veterán
Amúgy nem baj.
Engem mindenféle innováció érdekel. Az ha belekötök, max azért van, hogy kizárjuk a kizáró okokat, lehetséges hibákat.Én régen 12-14 évesen 'találtam' fel dolgokat... Akkor volt igazán fantáziám az ilyesmihez. A meglepetés az volt, amikor pár év múlva viszontláttam a technológiát a valóságban, nagyon hasonló formában
-
Auratech
őstag
Egyébként az egyik ötletemet megosztottam egy szakemberrel és jónak találta. Nem hajtott el a francba. De most inkább írjatok Ti valami világ megváltó kitalálást.
-
Auratech
őstag
Bocsi, ez most nem kitalálás volt, hanem csak nyafogás.
Nyilván sok ezren dolgoznak azon, ami miatt én nyafogok. Ebben nem tudok okosat mondani.
Csak a keserűség beszél(-t) belőlem, hogy nem tudtam egyszerűen visszavonni a telepítést és a meglévő stabil rendszeremet visszaghostolni. Azt hittem, a ghost megfelelő védelmet ad a próbálkozásokra. Nem a megfelelő opcióval ghostoltam vissza, hanem a deffault beállításokkal. Ezért a master boot recordot és a partíciós táblát nem írta felül a ghost. TANULÓPÉNZ...Most fizetem ez van. -
Dany007
veterán
Huh, szerintem azért ez nem ilyen egyszerű.
"eszköz azonosítók alapján az oprendszer kerneljéhez illeszti a szükséges meghajtókat és jelenti, hogy munkára készen áll."Ez nagyjából így történik most is Windows alatt.
De mivel több, mint 10 féle alaplap van, és jóval több, mint 20-30 féle VGA, ezért nem olyan egyszerűen megoldható ez.
Az általad leírt eszköz azonosítókat pedig 'driver'-nek nevezzük. Ennek segítségével kapja meg az oprendszer a szükséges fájlokat, amik segítségével képes vezérelni a hardvert.
A gond az, hogy minden hardver más. Ha csak kicsit is, de más. Ezért kell külön eszközillesztő. Illetve olyan, amiben esetleg benne van mind. Pl az Nv driver, ami egyben egy rakás VGA-hoz jó.Szóval ezt most voltaképp nemigazán értem, hol az innováció
Nem 3 féle VGA van, hanem max 3 féle gyártó, de inkább 5. Nem csak az Ati Nv meg az intel létezik
Prociból se két fajta van, hanem 2 gyártó...
Elég csúnya dolgok történnének ha ugyan az az eszköz illesztőprogram menne fel a p4-es intelhez, mint a Core2Quadhoz... Persze ezek nagyrésze be van már építve az oprendszerbe...
Ugyan ezt kéne csak megcsinálni linuxhoz, mint windowshoz és kész is... -
Auratech
őstag
Kitaláltam azt az oprendszert, ami nem nyugszik addig, míg az összes rendszerben lévő hardvert automatikusan nem illeszti a helyére.
Nem filozofál és nem beszél mellé. Az eszköz azonosítók alapján az oprendszer kerneljéhez illeszti a szükséges meghajtókat és jelenti, hogy munkára készen áll.
Vegye észre, hogy nem az analfabetizmus jele, ha valaki nem parancssorból akar konfigurálni valamit.
A kocsink motorjának gyujtásszögeit, sürítési arányát sem a műszerfalon álítgatjuk, hanem csak vezetünk. A fene nagy eszüket csak erre kellene fordtani, hogy mi, buta felhasználók, ne értetlenkedjünk, mi miért van.
A programozói szintű konfiguráció igénye szerintem egyfajta sznobéria, hogy megrendülten áljunk a géplek előtt. Engem nem érdekel a felszín alatti történés. ne érdekel a díszlet rendező mennyit izzad. Az érdekel, hogy az előadás ad-e katarzist. Önző dög vagyok.
Két processzor fajta van. Kb 10 fajta alaplap. 4-5 fajta hang, 6 féle LAN, 3 féle VGA. Nem megoldhatatlan. Ha a linux tarolni akar, a hülye kérdéseket el kell felejtenie. -
Auratech
őstag
válasz
#65675776 #42 üzenetére
A kitermelt földgázból lenne lehetőség több hélium kinyerésére is. Amennyit ma kitermelnek, nem a lehetséges maximum. Igény esetén bővíthető a kapacitás a duplájára is a meglévő eszközpark mellett. Ma kb 150M m3 He2 kitermelés van. Nincs csúcsra járatva. Lehetne félmilliárd is. (wikipedia: helium) Egyébként van olyan földgáz amiben 7%a hélium. Algériában és egyenlőre nem hasznosítják a nagy részét. Huss- elillan--
-
Auratech
őstag
Tegnap este megtaláltam egy régebbi próbálkozásom. Csináltam egy olyan dobverőt, ami érzi, mire üt rá az ember és meg lehet tanítani, mit csináljon a hang a számítógépben.
Ha egy dobozra ütök rá, lábdob hang indul el, ha az asztalra, -pergő. A hang dinamikus és jól kezelhető. Egy vst drum-triggert használtam a megszólaltatáshoz. És nem kell keresni, efféle módon működő virtuális dobszerkó nincs.
Sokfélét ismerek. a rolandtól, korgtól, linn, tama..
Persze tudom, hogy ez is szar, mivel nem lett belőle termék és a kocsimat se fizettem ki belőle.és a következő percben rögtön kiderül, hogy miért nem használható és egyébként is hülyeség (szar kedvem van, nem emiatt...)
-
Auratech
őstag
válasz
#65675776 #39 üzenetére
A földgázban nyomokban található hélium, aminek egy részét nyerik ki ma. A hélium és a többi nemesgáz a radioaktív kőzetrétegekből, magmából kerül, diffundál a gázmezők tartalmába. A földgáz keverék, sok minden van benne. Metán, etán, propán, bután, co2, o2. Argon, Hélium Radon, Xenon, Neon... az utolsók persze csak nyomokban.
-
Auratech
őstag
Bár nem nekem irányoztad, ha nem sértlek vele elmondom. A talajszinten lévő nyomás az emelkedéssel csökken, közben a rugalmas anyagokban (lufi) a gáz tágul, tehát nő a térfogata. a hindenburg gázcellái nem voltak rugalmasak, tehát egy bizonyos magasság felett feszteleníteni kellett őket. A legjobb példa a meteorológiai lufi. A földön szinte csak lötyög benne a gáz, fenn, meg majd kicsattan. A buszos mondat csak vicc volt...
Hélium meg van annyi, amennyi kellene. A földgázból igény szerint lehetne kétszeres mennyiséget kinyerni. Kereslet kérdése.
Ami az eredeti, topicba tartozó gondolat, az a formálható stabil habszerű, repülőképes anyag lehetőségeinek elgondolása. A kompozit habok elterjedése a hajózásban, repülésben jelentős előrelépés volt a faanyaghoz képest, ahol előnyösebb volt. A környezet tudatos közlekedés fejlesztését sokkal őszintébb törekvésnek látom, akkor is, ha kicsit gyerekes az érvelése, mint azt, hogy az új A8-as már 544 lóerős lett és milyen fejlett.
A szelíd technológiákat pártolom. -
dudika10
veterán
válasz
#65675776 #35 üzenetére
Arról esetleg tudnál mondani valamit, hogy miért kell kiengedni a gázt?
mod: Egyébként én nem látom nagy jövőjét a léghajónak. Túl sok a hibalehetőség, időjárás, méret, Hélium beszerzése ekkora mennyiségben (itt nem egy léghajóra gondolok, hanem mondjuk több ezerre, mert a buszok helyettesítéséről volt szó...) stb.
-
#65675776
törölt tag
A M az a Mega, azaz a millió. A mértékegységet viszont elírtam, ft³ lenne az...
Szóval a 7M ft³-ből elengedtek 1-1,5M ft³-t. Ez nem 1%, hanem 14,2 - 21,4286%!
Igen, a legfőbb problémák egyike a magas fokú időjárás-érzékenység. És ez ellen nem is lehet tenni semmit. Egyébként valóban gazdaságosabb a merev és forgószárnyú repülőgépeknél (maga a léghajó is repülőgép ugyebár). Talán gazdaságosabb a vasútnál, de erre nem tenném a nyakam. De nem gazdaságosabb a hajózásnál. Nyilván meg lehet találni a helyét, de nem igazán az Atlanti-óceán környékére...
Amit a lábműködtetésű csapról írni akartam: az árakkal nem vagyok tisztában. Az viszont biztos, hogy az élelmiszeriparban már jópár évtizede csak ilyet szabad használni termelési területen.
-
Auratech
őstag
válasz
#65675776 #33 üzenetére
Az durván 1%, ha az M-et jól értem. Szerintem a hidrogénes autó biztonságos üzemanyag tartálya sem kisebb kihívás. A repülőgépekkel is rengeteg probléma volt, van, amit megoldottak.
A léghajóról, mint modern közlekedési eszközről a negyvenes években letettek. A fejlesztéseket akkoriban szinte kizárólag a hadi ipar katalizálta. Ma már ez nem tisztán így van. Az üzemanyag felhasználás sem volt szempont, mármint a takarékosság oldaláról.A léghajó nagyon környezet kímélő, nagyon kevés telepített infrastruktúrát igényel a repülő, vonat, egyéb eszközhöz képest. Akkoriban zsákutcának tűnt és erőltetettnek a repülőgépek rohamos fejlődése mellett. Ma sem lehetne ráépíteni a közlekedést és függőbb az időjárástól, mint a többi eszköz. De ha lenne 150 főt biztonságosan, abszolút nyugodtan, csendben szállító eszköz, kétlem, hogy kihasználatlan kornyadozna egy hangárban. Nem véletlen, hogy manapság egyre inkább előtérbe kerül a fejlesztések között. Figyeld meg lesz még reneszánsza a léghajóknak, nem is sokára!
El tudom képzelni, hogy rossz idő esetén léghajó pótló autóbuszokat indítana a volán.
Egyébként nem vagyok léghajóbuzi. -
#65675776
törölt tag
Igazából az a probléma ezekkel az eszközökkel, hogy menet közben folyamatosan engedni kell belőlük a gázt. A Hindenburg egy New York-ba irányuló út során akár 1,5M m³ H2-t is kieresztett (de legalább 1M m³-t). Ez pedig azt jelenti, hogy a felszálláskori teheremelőképessége és a leszálláskori jelentősen eltér. A többit később.
-
Auratech
őstag
válasz
#65675776 #31 üzenetére
A kerozin nem volt jó szó. A német fénymásolaton természetesen üzemanyag szerepelt. Tulajdonképpen akkoriban a kor színvonalához képest csúcstechnológia volt. Az alu tartóelemek szerkezete különösen.
A mai kompozit anyagokkal, mylar, kevlár, szilikon...és modern erőátvitellel, vezérléssel, egy hasonló nagyságrendű befektetéssel biztosan látványosabb eredményt lehetne elérni, mint a hindenburg-szerű 70 éves technológia másolása.
Hihetetlen, hogy az eredeti 50gr/m2-es értékről 15gr/m2 értékre fogyasztották az impregnált gáztároló zsákok anyag vastagságát. (Az átlag irodai papír 80gr/m2) De persze ezt nem neked mondom, hiszen a 7. tizedesig pontosan ismered a konkrét számokat.Azért kíváncsi lennék egy szállítási szakember véleményére. Élne-e a lehetőséggel, hogy egy 180t turbinát a gyár melletti gyöpről az erőmű melletti gyöpre, ne adj isten belógatja a helyére, odateszi valami, ahhoz a procedúrához képest mondjuk, mint ami az airbusz összeszerelésének filmjén volt látható például.
Utaztam már vonaton és pedáloztam kézmosás közben (ha volt benne víz), de a szerelvény boltban nem láttam ilyen terméket 20E forint alatt és ahhoz is több kiegészítő kell.
A stabil, repülőképes habanyag felhasználásában rejlő lehetőség szerintem nem elhanyagolható. Pédául.... -repülő tejszínhab,
-
#65675776
törölt tag
Kerozin dízelmotorokhoz?
Szóval a kétszeres külméretek adják a négyszeres teheremelő képességet. Ezen semmi meglepő, lévén ezen méretek duplázása a térfogat négyszereződését vonja maga után...
A Hindenburg osztály teljes felhajtóereje 1099MN volt, ennek azonban fel kellett emelnie a 200000m³ H2-t is, ami önmagában 17,976000t volt. Plusz ugye a szerkezet, a négy motor (4x1976kg = 7904kg)... A valódi hasznos terhelhetősége 10t volt. És mindennek az üzemeltetéséhez kellett ~50 fő.
A nagy tömegű ipari berendezések szállítására jelenleg is van gyorsan rendelkezésre álló eszköz (An-124 és An-225). Nem kell évekig szervezni. Ipari területeken meg nem is biztos, hogy engednének ilyesmit közlekedni.
Mondjuk ez igazából nem kapcsolódik a témához.
A vízcsap ötleted már elég régóta létezik.
-
Auratech
őstag
-Ami most is működik
Kíváncsi lennék kinek megy a mobil internetje olyan gyorsan távol a 3G határától, mint nekem. Ahol lakom, edge volna lehetséges. Győrtől 12 Km-re Mosonmagyaróvár irányában a t-mobilos hálózaton. Ez nem ábránd kép, hanem igencsak konkrét eredmény, ami nem megvásárolható pénzen. Az usb-s 3G pöcköt beletettem egy wifihez átalakított szobaantenna közepébe. Térképen megkeresve a legközelebbi 3G cellát keresni kezdtem. Eltalálva a fókuszt ez az eredmény. És stabil, ha esik, ha fúj. A csúcs 3Mbit környékén volt, de evvel is beérem.
Hiába szerettem volna, nem találtam megoldást a megvásárolt t-mobilos net gyors változatára, ahol lakom. Próbaképpen kértem, adtak erősítőt, halottnak a csók. A hűség kötelezett, amit nem bántam meg, mert jókor kötöttem korlátlan opciót. Az operátor szerint, ő nem érti ez hogy lehet
, amikor kérdeztem, tőle, miért szerénykednek a település listával. Hiszen Ha nekem megy a 3G Másnak is mehet.
-
dudika10
veterán
-
Auratech
őstag
-Első találmányom, a térddel elzárható vízcsap
Még ovis voltam, de már mosogatnom kellett. Egy tálcás mosogatónk volt és csak folyó vízzel tudtunk normálisan elmosogatni. Nagyon zavart, hogy másodpercenként el kellett zárni a vizet kézzel, vagy leszúrást kaptam a pazarlás miatt.
Akkor gondoltam ki, hogy a vizet térddel kellene elzárni, hogy csak addig follyon, míg éppen szükséges. Egy térdmagasságba szerelt pedálszelepről álmodoztam, amit, ha benyomok, elzárja a csapig futó vizet, ha nem is tökéletesen, de legalább nem zubog.
Manapság inkább akkor látom értelmét, mikor főzök és pld. tészta van a kezemen és leöblíteném, de a csap is tésztás lesz, vagy zöldség pucoláskor. Ez olyan, mint a tusrózsa pillanat elzárója. Akkor folyik a víz, mikor térddel benyomom a szekrény ajtón a pedált. Nem kell nagy erő hozzá és nem kényelmetlen használni. Tudok úgy mosogatni, hogy csak a szükséges pillanatban folyik a víz.
Ja és a fogmosás, akkor is használható. Úgy tudom, népbetegség fogmosás közben folyatni a vizet. Gondolkoztam ezen. Fogmosáskor az ember gyakran elzárhatná a vizet és ehhez vagy a kényelmetlenebbik kezet kell használni, vagy letenni a fogkefét. Egyszerűbb mondjuk térddel, vagy taposva elzárni a víz útját, amíg nem szükséges folynia. Zuhanyozás közben is van, hogy nem kell a vízsugár. Amikor samponoz az ember, vagy szappanoz, vagy félre teszi, vagy elzárja a tust. Kényelmetlen kézzel intézni. Aztán gyakran a víz sem olyan hőfokú, amikor újra indul. A gondolat vezérlésig meg kéznél van a láb -
Auratech
őstag
Egyébként a fűtés buherálását jól átgondolva megterveztem. A radiátort a fan-coil szerkezete alapján úgy "moddoltam", hogy a ventilátorral beáramló levegő keringjen a radiátor belsejében. A beáramlási keresztmetszetnél 1.5-ször nagyobb keresztmetszetű csatornát alakítottam ki hungarocell lapokkal. A levegő háromszor akkora utat jár be, mint az első kísérletnél. A kiáramló levegő nem hűl vissza akkor sem, ha a ventilátor süvít.
A kész dolog így áll össze: Az időkapcsoló bekapcsolja a kazánt. A "fan-coillá" alakított radiátorok 20 perc késleltetéssel ontani kezdik a meleget és a bekapcsolástól számított 30. percben meleg van. A ventilátorok egy időkapcsolóba dugott 3-as elosztóból működnek. Most a normális kinézetű verziót kell megcsinálni, mert pillanatnyilag elég bizarr a látvány.
Reggel fél 6-kor kapcsol be a rendszer és megy 7-ig. Aztán délután fél négykor kapcsol be megint és megy fél nyolcig. Tízkor a víz még 35-40fokos. A rendszer eredetileg is szakaszos működésre volt összerakva, nem gond a gyakori hőingás.
A romantikára meg ott van a kandalló(is)
-
Auratech
őstag
Köszi a fancoilt. Nem volt képben.
Nálam a vezérhangyát az indította el, hogy a kazán 20 perc alatt felnyomja a teljes fűtővizet 60 fokosra. Viszont a passzív hőátadás miatt két óra múlva sincs meleg, mert a falakat langyosítja a felszálló, palfonon szétterülő langyos cúg. Ha tökéletes lenne a hőszigetelés, ami nem az, nem lenne gond felfűteni az egész lakást, a fal nem hűtené vissza a levegőt. -
Hugo85
aktív tag
Ezt úgy hívják fancoil és elég régóta létezik, igaz ott a radiátor is vastagabb, nagyobb felületű. Jellemzően alacsony vízhőmérsékletű fűtési rendszerekhez használják, mint a kondenzációs kazánok vagy a hőszivattyús rendszerek, egyébként ez a megoldás nyáron hűteni is tud, mondjuk hőszivattyűval használva.
Egyébként nem hiába rakják az ablak alá a radiátort, elvileg a konvekció+hideg levegő, meg az örvények keverik a levegőt a szobában. Persze egy ventillátor hatékonyabb, ám magasabb fűtőközeg-hőmérsékletnél (60-70 fok) nem szükséges. -
-
Auratech
őstag
Most, hogy így "léghajózom", elolvastam a Hindenburg és kortársai műszaki leírását. Német írás és nagyon tanulságos. A motorok 5kg/1kw teljesítményűek voltak. 40t kerozin is volt a meghajtásra. Kétrétegű, impregnált pamutanyag tartotta a gázt. Fémváz. Mégis megoldották.
A leírások szerint hihetetlen élmény hangtalanul siklani, jóformán szabad levegőn élvezni a repülést. Meg is lehet állni ott fenn. Nem egy vesszőkosárban, hanem panorámás társalgóban.
Üzemanyag felvétel nélkül oda vissza átrepülte az óceánt 17000km. A teljes terhelés 73t Csúcssebesség 140km/h.
És tervezték a héliumra való átállását. Ha nem pottyan le, okozva sokak halálát, kijött volna a kicsit nagyobb héliumos, biztonságos változat is, de a sors közbeszólt. Meg a háborúskodás.
Ahol például hatalmas előnye lenne, az a nagy tömegű ipari alkatrészek helytől-helyig szállítása. Hihetetlen szervezés és éves előkészület kell egy nagy tömegű tárgy mozgatásához. ez jócskán egyszerűbbé válna és szerintem lesz rá konkrét megoldás. -
Dany007
veterán
na ja... Most a bűntényes részen röhögök
Ha ez az e-ink technológia olcsóvá válik, és elterjed, akkor szerintem ez alapjaiban fogja megváltoztatni a reklámipart úgy ahogy van. Ezzel együtt a városaink kinézetét is.
Hirtelen már nem lesz értelme a hagyományos nyomtatott reklámfelületeknek, mert egy Full HD-ben futó, animált mozgóképes reklám után senki se fog ránézni a 7köznapi plakátra
Igen, olyasmi, mint a focipályák 'plakátjai'.Amerikában már vannak ilyen digitális óriásplakátok, lcd, plazma technológiával, viszont mocskosul drága, nappal nehezen látható és sokat eszik...
Viszont ha valaki majd időben rácuppan erre az e-inkes megoldásra akkor pillanatok alatt meggazdagszik majd. Én biztos vagyok benne, hogy ezé a jövő. -
Auratech
őstag
válasz
#65675776 #17 üzenetére
Azt hiszem a léghajózás fizikai alapelveit már a 18sz vége felé bizonyították. A felhasználható gáz ma kizárólag hélium lehet. Az biztonságos és kevéssé illan, diffundál, mint a hidrogén. Viszont, csak fele annyit emel. A repülőgép nem összehasonlítási alap. A léghajók térfogata a költségeik előnyéhez képest nagyon kicsi hátrány. A levegőben még van hely.
tehát egy 50 m hosszú 20m legnagyobb átmérőjű szivar alakú hagyományos, héliumos léghajó átlagos anyagokból építve képes 5-6T emelésére. Egy 100 m hosszú 40 m átmérőjű pedig 20-30T emelő erejű a saját szerkezetén kívül. A Hindenburg is 20T hasznos terhelhetőségű volt, alumínium vázzal, nehéz anygokkal, bár hidrogénnel.
Szilikon alapú habot mondtam. Az nem ég olyan könnyen. A cellaméret észerű növelésével a fajlagos tömeg nem lesz sokkal nagyobb. A repülő hab és a lufi egyforma gyorsan száll fel.
Ahol a tömegen spórolni lehet, az a forma stabilitása. Nem kell túlnyomással, kötél hálóval, merevítő kompozit anyagokkal stabilizálni. A harmadik a tetszőleges, oldalszélre érzéketlenebb áramvonalas forma. A lövés dolog pedig arra utalt, hogy a helyi sérülés nem okozza az összeomlást. Egyébként az, hogy helye lehet, az jólesett és kösz, hogy elgondolkoztál a dologról! -
Auratech
őstag
Köszönöm az építő kritikát! A reklám dolgát tekintve átgondolt és érthető a véleményed. Az e-ink terjedésével afféle reklám lehetséges, mint a focipályák palánkjain látható a tv-ben. Nagyon sok kiadható felület van, amire manapság leginkább firkálgatnak. Egyébként abban is igazad van, hogy a körforgalommal szemben trónoló óriás plakátra fehérnemű reklámot feltenni bűntény
-
#65675776
törölt tag
Nem azt mondtam, hogy nulla, hanem, hogy szinte nulla. A térfogatához képest nem mondható túl nagynak, egy azonos térfogatú repülőgép messze nagyobb terhet bír felemelni, mint egy léghajó.
A katonai dolgokat Te hoztad szóba a "[...]a cellák nem engedik el a gázt, ha, mondjuk belelőnek[...]" mondattal.
Milyen értelemben "kétszer akkora"? Mely paraméterére vonatkozna mindez? A levegőnél könnyebb repülőeszközök esetén a teheremelő képesség (azaz a felhajtóerő) alapvetően két dologtól függ: a betöltött gáz mennyiségétől és milyenségétől. Szóval egy kétszer akkora térfogatú léghajó kétszer akkora felhajtóerőt fog "termelni", azaz kétszer annyit bír emelni.
A kifutópályákhoz képest valóban kicsi a szükséges leszállóhely, ezért is foglalkoznak vele pl az általad is nevezett szervezetek. (Plusz ugye a fajlagos költségei is meglehetősen alacsonyak összevetve egy merevszárnyú repülőgéppel.) De nem a teherszállító repülőgépeket akarják kiváltani velük, hanem a hajókat és azokat is csak részben. A hajónak ugyanis a hatalmas teherkeresztmetszete mellett van egy közismerten nagy hátránya: rohadtul lassú. A mai mozgékony hadviselés igényeinek nem igazán felel meg, főleg ha a gyors reagálás a cél. Nos itt jön képbe a Walrus, ami egyben képes lenne egy egész zászlóalj páncélost a célterület közelébe juttatni, de csak olyan helyre, ahol nem kell számítani az ellenség tevékenységével. Erről a területről már vagy vasúton (a legnagyobb teherkeresztmetszetű szárazföldi szállítási forma), vagy közúton, vagy nehéz szállító repülőgépeken juttatják a célkörzetbe (ha minden kötél szakad, akkor meg saját lábon).
A műanyaghabok (más nem igazán jöhet szóba) viszont érdekes dolgok, tipikusan nem ugyan úgy működnek kicsiben, mint nagyban. Plusz ugye "némileg" gyúlékonyak. Egy sima impregnált külső köpeny viszont mindenképpen könnyebb, emellett nagyobb a fajlagos hasznos térfogata.
Nyilván lehet helye ennek az elképzelésnek is valahol, pl az általad is megnevezett alacsony kockázatú alkalmazásban. De nem forradalmi a repülésben.
-
Dany007
veterán
Sajna a léghajó biznisz nem nyerő.
Volt már rá próbálkozás Pesten is és vidéken is. Nem életképes, mint reklámfelület. Egyszerűen túl pici a mérete az előírt min. magassághoz képest. Így nehezen látható / olvasható.
Mindazonáltal egy ház oldalán lévő 12x6 méteres plakát, ami 3-6 méterről vakít a pofájába az embernek sokkal figyelemfelkeltőbb, mint egy léghajó ami x méter magasan y méter reklámfelületet biztosít.
Tudom, én is azt hittem, hogy egy léghajóra mindenki felfigyel majd, de felvilágosítottak, hogy a városunkban több cég is, köztük a Continental (ami nem kis cég) is próbálkozott hasonlóval hónapokon át, és én még csak észre se vettem.Ha már reklám akkor én a digitális billboardra szavaznék. Hasonlóan e-ink vagy olyasmi technológiával amit írtál. Hatalmas design-os táblák autóutak mellet szigorúan városon belül, amiken mondjuk 2,5 x 3-4 méterben fut az animált full HD-s reklámvideók. Persze ennek a költségi még a csillagos eget verdesik, viszont erre a vak is felfigyelne.
A reklám piac igen kényes. Ezért is lenne csak városon belül, mivel kívül nagyon elterelné a figyelmet, ezért nem engedélyeznék. Ezért is kellett leszedni régen, a 3D-s reklámokat az M7-es mellől. Nagyon ütős volt éjszaka, viszont tényleg elterelte a figyelmet, így balesetveszélyes is volt. -
Auratech
őstag
válasz
#65675776 #14 üzenetére
És a lufik teheremelő képessége sem éppen nagy (szinte nulla).
Az agyad, az a nullaHogy lehet ekkora hülyeséget mondani!
Nem arról beszélek, hogy a rajzfilmekben látott arányú léghajókat csináljunk.
Katonai dolgokban miért is gondolkodnék? A fajlagos teheremelő képeséggel kapcsolatban félve jegyezném meg, hogy egy "kétszer akkora" lufi négyszer annyit emel.
A leszállóhely a kifutópályákhoz képest igen kicsi is lehet, sokkal közelebb a belvároshoz. Az angolok a SkyCat, az amik a Walrus projekttel pocsékolják a milliókat.
Szépek a nagy léghajók. Az én fantáziámat a repülő habban meglátott, továbbgondolt lehetőségek csigázták fel.
Megengedem neked, hogy emelt díjas sms-sel felírd az első hajó oldalára, hogy Hülye, aki elolvassa! -
#65675776
törölt tag
És a lufik teheremelő képessége sem éppen nagy (szinte nulla). Magukkal a gáztöltésű repülőtestekkel az a probléma, hogy rohadt nagynak kell lenniük ahhoz, hogy értelmes célra fel lehessen őket használni. Amíg csak kereskedelmi felhasználás a cél, addig belefér. Katonai célokra viszont csak teljes légi fölény birtokában használhatóak, ugyanis meglehetősen nagy célt mutatnak (ha már a rálövést említetted).
Abban igazad van, hogy sérülésállóbb, csak kérdés, hogy a fajlagos teheremelő képessége hogyan alakul a méret növekedésével.
Ki akar belelőni egy reklámtáblába? A konkurencia?
-
Auratech
őstag
válasz
#65675776 #12 üzenetére
Az alapötlet, hogy önhordó, repülés képes, formálható szerkezet képezhető habból.
A látott habból készített logók elég gyorsan repültek felfelé. Pont mint a mellette szálló lufik. Nagyságrendi különbség nincs. Az ilyen szilárdsággal rendelkező habból képzett testnek nem kell gömb, vagy hengeres formájúnak lennie. Én mondjuk olyasmire gondolok, mint egy felfordított tanuló szörf deszka. Biztonságosabb lenne, mert a cellák nem engedik el a gázt, ha, mondjuk belelőnek. Önhordó, túlnyomást, merevítést nem igénylő test. -
Auratech
őstag
-Ritmikai Kódolás
Mikor programozást tanultam, beugrott egy dolog. A belépési kódokat egy további réteggel lehetne titkosítani, éspedig a gépelés ritmikájának rétegével. Ez két éve jutott eszembe, és el is kezdtem tervezni a programot. Mivel szar volt a hozzá állásom, nem fejeztem be. Az idegesített, hogy a szuperagy programozók nem értették pontosan mit akarok és nem is segítettek. Azóta megtudtam, hogy a T-mobil berlini kutató központjában pont ilyen dologgal foglalkoznak. De nem baj.
A dolog így működik:
Amikor begépeled a karaktereket, a gép a leütések közti idő intervallumokat is számosítja. Az időkülönbségek arányai ritmus képletet határozhatnak meg. Ha ennek a tűrése, érzékenysége jól testre szabott, a képlet kis gyakorlással reprodukálható.
A karakteres kódsor csak akkor érvényes, ha a leütés ritmusképlete is passzol. Evvel az egyszerű keyloggerek kicselezhetőek, de lehet cifrázni is. Hiába jó a karaktersor, mégis szopacs van.Működhet úgy is, hogy csak a ritmika számít és bármilyen karaktersoron el lehet morzézni a képletet. alt/ctrl/del-t is. Minimális zenei érzékenységű azért kell hozzá.
Manapság jönnek ki az érintés érzékeny (256 fokozat) billentyűzetek. Azokat alkalmazva tökéletes gépelési profilt lehet levenni egy személyről. A sebesség, ritmika, a leütés erőinek eloszlása nehezen reprodukálható, mint egy ujjlenyomat. Ez is biometria. -
Auratech
őstag
-Még egy mp3-as kütyü
Jack dugóba, xlr csatlakozóba épített mp3 felvevő. Megvalósítható, hogy egy profi csatlakozóban lehetséges maga a rögzítés is. A dugaszon van egy gomb és egy led, amikor működik és vesz. A csatlakozónak megfelelő szinten vesz fel. XLR csatlakozó esetén a 48v-os fantomról is kaphat tápot. Ami átmegy rajta azt felveszi. A füles csatlakozóba dugva egy koncertet könnyedén lehet rögzíteni, de XLR csatlakozóban, inzert ponton, direkt outon könnyen elképzelem a soksávos felvételt is.
Profi eszközként pedig Bluetooth-n keresztül az órajelet szinkronban tartja a többi hasonló eszközzel, fantomról kap tápot és losless wma24-ben rögzít. Mindegyiknek egyedi azonosító felirata/kódja van, amik egyértelművé teszik, ki kivel van.
Amíg nem általános a digitális keverő, használható dolog. mit hangmérnök ezt tökéletesen látom. -
Auratech
őstag
-Personal black box
Személyes fekete doboz. Nagyon picike, mp3 lejátszó méretű eszköz akkuval. Hangot rögzít és szív frekvenciát gyorsulást. Bluetooth interfészen keresztül mobiltelefonnal is képes együtt működni. Vezeték nélkül töltődik, kívülről gumírozott, kezelőszervei nincsenek. Vízhatlan, ütés, por, hőálló. Mint egylapos kavics. Otthon egy vezeték nélküli dokkolón kap áramot és kommunikál a külvilággal. Esetleg egy kocsi kulcsra hasonlít és otthon "zárba" kell tenni tölteni, kommunikálni. Szóval egyedi. Belső memóriája 8-16Gb. Ez elég sok 96Kbit-es mono mp3-hoz, vagy hasonló formátumhoz elegendő.
A beállított hangosságot átlépő környezeti zaj, beszélgetés hatására aktiv lesz a felvétel és időbélyegzővel látja el a fájlt. A szív frekvencia, gyorsulás értékeket is rögzíti, kritikus értéket átlépve a pontosabb. Az adatokat titkosítva tárolja és közvetlenül nem hozzá férhető. (kulcs)Haszna akkor van, ha szükséges pontosan visszaemlékezni az elhangzottakra, eseményekre. Tudom, hogy ez aggályos a személyiség jogokat tekintve, de bocs a mobilomon simán futhat efféle alkalmazás és már futott is próbaképp. Ez ma már nem ügy, hogy felvehetik a hangod. Nincs akadálya. A GPS adatokkal kiegészített idő-tér-mozgás sávon az ember visszakeresheti a napját. Aki szükségét érzi, használhatja. Azt nem fogadom el, hogy ez nem fair. A mobilokon futtatható hasonló alkalmazások sem azok.
-
Auratech
őstag
Amiket itt leírok és benneteket is erre kérlek, legyen valószerű, a mai fizika, egyéb törvények, technológiák nívójából következetesen elgondolható.
Nyilván körültekintést igényel, de ezért a fórum, hogy okosabbak rávilágítsanak a figyelmen kívül csusszant részletekre.
Például a beidézett idézett topikban említett napelemes széllapát. A napsütés iránya nem konvergál a széliránnyal és a kinyerhető energia is nagyságrenddel kisebb. Viszont vitorlás hajókon el tudok képzelni áramtermelő vitorla felületet, ha a rugalmasságot olcsóbbá tudják tenni. Azt tudom, hogy létezik kisebb hatásfokú, de rugalmas napcella.
Amik eszembe jutnak, egyfajta gondolat kísérlet sorozat után formálódnak leírhatóvá. Amennyire lehet és tudásom engedi, körbejárom a dolgot és egyfajta meditációként fejben "tesztelem". -
Auratech
őstag
-Esti Ráadás
Na még valami, ami tovább jutott a puszta gondolatnál. 88-ban Tokajban kirándultunk. Én Apám bőrkabátjában (mongol, bokáig érő) voltam. Zsebeiben elfért minden, talán még egy kiló kenyér is
Kinn aludtam a szabad ég alatt és Bachot, Vivaldit hallgattam egy fa tövébe heveredve. Fáztam. Mivel a kabát az orrom hegyéig ért, kipróbáltam valamit. Az orromon szívtam be a levegőt, a számon meg ki. Az orom a kabáton kívül volt, a szám a kabát gallérjától takarva. Tehát a kilélegzett levegőt befújtam a kabátba. A lábam felhúzva magam alá hajtottam a kabátot. Nyolc- tíz perc múlva a tökéletlen "befúvás" ellenére kellemes meleg volt odabenn. Ebből jött az ötlet, hogy a kilélegzett 37 fokos levegő energiáját a ruha fűtésére kell használni.
Az egyszerűség kedvéért egy hálózsákot, egy 3M maszkot és három méter hajlékony gégecsövet eszkábáltam össze. Tíz évvel később. Működött. Egyetlen gond a pára lecsapódása volt, de miután meleg lett a nyirkosság is megszűnt. A kilélegzett levegő hője, párája visszanyerhető és nem csekély. Nem tudok olyan hegymászó ruháról, ami hasznosítaná ezt. A maszkból kiáramló levegő előfűtheti a bejövő-20at, beáramolhat a lábakhoz, kesztyűbe. Elgondolható. Jó éjt! -
Auratech
őstag
Éppen ma agyaltam ki, miként tudom a radiátorokat több hő leadására rávenni.
Egy álló ventilátort alátettem a fűtőtestnek, próbaként kartondobozt, mint köztes darabot használva és kis fordulaton, szinte hangtalanul pumpálja bele a hideg levegőt.
Harmada idő alatt meleg van az étkezőben. Nem kell két órával hazaérkezés elé beindítani a fűtést. Ma ez volt efféle dolog. -
Auratech
őstag
-Elektromos bicaj
A már meglévő technológia tovább gondolása.
A kerékpár nem megy tisztán elektromosan, hanem szervóként segít a haladásban. A féktárcsák szolgálnak a meghajtás erőátvitelére. Fékezéskor és lengéscsillapításkor az energia visszacsatolódik a tápforrásba. Egy nagy teljesítményű kondenzátor az elinduláskor ad plusz gyorsítóerőt.
Az akkumulátorok a bicikli vázában foglalnak helyet, mechanikailag szilárdítva a gépvázat (a karbon váz üregében) Li-polimer, vagy fejlettebb. A meghajtást néhány fokozatban lehet szabályozni, mint a hagyományos bringák első fogaskerekeinek váltójában.
A bicajon a kormányon rázkódás, eső védetten blutoth/usb átvitellel i-phone, vagy más okoskodó telefon tölti be a navigáció, kerékpár komputer/energia felhasználás kijelzője és a kommunikáció, valamint a zenehallgatás funkcióit. És tölti is a telót. Természetesen 230-ról is feltölthető az aksi.
A Hátsó telekerében napcella van, ami a sztenderre tett bicajt jó időben energetizálja.
Ezzel a bicajjal lehetővé válik a 40-50 km/h-ás haladás a mai sportosabb bringások 20-30-ával szemben. a válómű lehet hagyományos, hoszen az erőátvitel a féktárcsákban történik, amik hagyományos módon is működhetnek.
Többféle verzióban, terep, sport, cross-country jöhet létre. A teljesítmény és a kétkerekes meghajtás miatt sokféle felhasználási területe lehet.
A vezérlés lehetővé teszi, hogy pld. az ellenszelet semlegesítsük, ha van energiánk. A profilokat a felhasználás tükrében a telefonon, vagy nagygépen szerkeszthetjük. A GPS segítségével rögzített útvonalat a teljesítmény profilok optimalizálására is lehet használni. A bicaj nem kéne, hogy többet nyomjon 20-25kg-nál, de ez ma is megoldható. Ha sok készül, olcsóbb lehet. Én úgy fognám fel, hogy a kerékpár tovább gondolása ez. A tekerés hatásfokát 120-300%-ra emelia vezérelt erő átvitel.Elképzelt prototípus- akár jövőre is
ui:épp most néztem hátra, Csita hogy megnőtt ....
-
Auratech
őstag
A repülés forradalma: léghajó
Nagy felületi feszültségű, uv-re keményedő szilikonból héliummal habot képzünk. Hasonlóan a repülő logokhoz, amit a reklámiparban csinálnak, de stabil anyagot. A habból kialakított repülő test szilárdsága miatt szárnyprofilhoz hasonló kialakítású, lapos lencse lehet. A Hagyományos merevítő elemekre nincs szükség. A habszerkezetet gázzáró fólia borítja, lehetővé téve a plusz felhajtóerő és aerodinamikai szabályzás lehetőségét. A habszerkezet enrgia tároló kondenzátorként is szolgál az adalékoknak és a nanotechnológiásan kialakított elrendezésének köszönhetően.
A felületet félig áteresztő filmszerű napcella borítja, ami a működési energia jelentős részét képes biztosítani. Az energia tárolása a tartóvázként is szolgáló, formára préselt levegő-alumínium cellákban, a fölös energia üzemanyagcellákban kerül eltárolásra. Szükség esetén kisméretű gázturbina biztosít energiát, ha szükséges.
A hajótesten nagy méretű, kis energia igényű oled/e-ink kijezők biztosítanak reklám felületet, növelve a bevételeket.
A kedvező üzemben tartási költségeknek köszönhetően a kezdetben magas előállítási ár hamar megtérül. A mikrohabok fejlesztése egyre jobb hatásfokú járműveket eredményez.Elképzelt megjelenése prototípusként 2016.
-
Auratech
őstag
Tiszta helyzetet akarok. Nem keverem bele e topik témáját más körökbe, mert úgy hiszem, fontosabb lesz, mint elsőre gondolnám.
Azokról az ötleteimről írok, amiket biztosan nem fogok kivitelezés felé terelgetni, de nem elmeháborodott fantazmagóriák, hanem a jelenkor technológiai rálátásával valósnak gondolható, megvalósítható dolgok.
A lökést a nemrég díjat nyert napelemes cserép adta, ami nekem két éve eszembe jutott. Talán meg is osztottam valakivel, de nem műszaki ember volt, azt hiszem barátnő.
Akkor úgy gondoltam a cserepekbe kell építeni tartós, olcsó, nem túl nagy hatásfokú napcellát, amik a cserepek kötési felületein érintkeznek elektromosan és némi vezérlés után a használati meleg vizet, nappali áramszükségletet elégíti ki. Sok kicsi sokra megy alapon jónak tűnt az ötlet. Jó is lett!
Először irigység fogott el, mikor megtudtam, hogy megcsinálta egy ember. De mivel magyar volt elpárolgott az irigység. Rájöttem, hogy az ötletek nem fogyhatnak ki, mert ez afféle adottság, mint a zenei, matematikai tehetség. Ha osztogatom, több marad. Meglátni az új lehetőségeket, egyfajta technológiai intuícióval, sokunk vonása. Ezért e téma. Nem szabad beszáradni!
A cél az ötleteim és a Ti ötleteitek gyűjteménye, építő jellegű hozzászólásokkal, vérre menő viták nélkül.
Gondolom az örökmozgót, térhajtóművet és efféle nyalánkságokat nem itt fogjuk először a megvalósulás küszöbére gondolni. Bár én el tudom képzelni. Ötletem nekem is van.
Kezdetnek Jöjjön egy léghajó!
Új hozzászólás Aktív témák
- Szimulátor Playseat + Garanciális Logitech G29 kormány + ajándék váltó
- Apple Watch Series 6 44mm GPS Black 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Jó állapotú!! Dell Latitude 5480 i3-7100U 16GB 512GB SSD
- GAMER PC! i9-9900K / RTX 3070 Ti / Z390 / 16GB DDR4 / 1TB NVMe / 650w! BeszámítOK
- Eladó hibátlan MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i5 10600KF 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Enermax 700W
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3139, 95% Akkumulátor
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i3-8130U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
- Iphone 12 Mini 64GB // Számla + Garancia //
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB-2 év gari
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest