-
Fototrend


Új hozzászólás Aktív témák
-
Nergalos
aktív tag
válasz
wollnerd
#43337
üzenetére
Segítek mert nagyon értetlen vagy..
A pupilla távolságodat mérhetted úgy is, hogy a pupilláid orrodhoz képest legközelebb eső távolságát vagy éppen a pupilláid orrodhoz képesti külső átmérőit méred. Mint írtam gondoltam, hogy jól méred -tehát a pupilla-közép távolságot- de nyugodtan értetlenkedj tovább. Vagy érted már?
-
wollnerd
aktív tag
válasz
wollnerd
#43307
üzenetére
Sziasztok! Egy kis update:
Kipróbáltattam a családom többi tagjával, ők nem látják azt a kék vonalat, amiről korábban beszéltem, bárhogy is állítják az IPD-t.
Rögtön gondoltam hogy azért mert a szemüknek jóval nagyobb a pupillatávolsága mint az enyém. Nekem 54 nm körül van ha jó emlékszem. (a héten tervezek menni újra szemészetre) És a minimum beállítással (60nm) használtam mindig. (És akkor se nem láttam/vettem észre eddig a 3 nappal ezelőttiig.) Namost én is elkezdtem játszani az IPD csúszkával és valóban: egyre nagyobbra állítom be, annál nehezebb észrevenni és kb. 65-től már szinte el is tűnik...
Persze nekem egyre csak búvárszemüvegszerű lesz az egész és úgy érzem a szememnek is fáradékonyabb(?).
Ja és egy kicsit lefelé nézős vagyok (vagyis kb. inkább az alsó részét nézem a lencséknek) a szemüveggel együtt, valszeg ez is hiba.
Szemüveges kérdés: A prescription lencséknél bekérik az IPD-t is. Ide a saját szemeim pupillatávolságát kell majd beírni? Milyen összefügésében van/lehet az eszköz által bármely értékére beállításával? Tudom hogy VR HMD-ek IPD beállítása nem más mint a lencsék X tengely menti mozgatás, de van egyáltalán összefüggés, segíthet-e/változhat-e bármin?
-
gulasoft
őstag
válasz
wollnerd
#43307
üzenetére
Indexen a kábelhiba az mákosodást okozott nem függőleges csíkot, és nem hiszem, hogy pont függőleges 2 csík lenne a kábelhiba. Nekem először a steam beta-t ajánlották szemmel láthatóan csökkentette a mákot, de nem szüntette meg teljesen. Írtam is nekik, hogy kezdetektől fogva kábelfelfüggesztőn van a kábel, és egy évvel ezelőt már cserélni kellett, és mit tudnak javasolni, hogy ez ne történjen meg. Erre kb az volt a válasz , hogy ott ahol kijön a fejszettből a kábel, hagyni kell hogy szép hurokban jöjjön ki és ne feszüljön, ez egész addíg működhetne is míg egy helyben ülsz vagy állsz, de amint megmozdulsz ne adj isten legugolsz, ez a hurok tűnik el először és a kábelfelfüggesztő csak utána fog kábelt engedni, hogy kicsit megfeszül a kábel. Ezt nagyjából el is makogtam nekik, majd közölték, hogy a 2 év gari már lejárt de lássam ilyen jó fejek küldenek egy utolsó kábelt még ingyért. És megtették. Most az index ott pihen az asztalon, mert a vezérlők is kezdenek megint gallyra menni és 150euró darabja. Most már az indexre nem költenék, a Q2-őt használom 2 hónapja.
(Erről jut eszembe, nem kell valakinek egy korának megfelelő állapotú valve index szett :-) ?)
Szóval biztos nem kábelhiba. -
Magyarfarkas
tag
válasz
wollnerd
#43209
üzenetére
Minden egyes headset ami volt nálam, kb 1 hét után tudtam hozzászokni! Az első viveom után a cv1-re kellett 2 nap, a cv1-ről rift s-re vagy két hét, az indexre 4-5 nap! a wmr headseteket nem tudtam megszokni és azokkal párosul a rossz követés is így nálam ilyen "gyorsan szabadulj belőle" érzés lett a vége mindig...A vive pro szarvasagancsokkal...hát azt szokja meg akinek hat anyja van
Ha nagyon a kényelemre mész és kell a jó kép stb, akkor pimax 8kx...az kényelmes cucc...csak hát pimax ügyfélszolgálat... -
kevike576
senior tag
válasz
wollnerd
#43209
üzenetére
Az orrnyereg résznél alul vagy felül nyomja ? Ha kiveszed a gyári covert a headset-ből, és úgy rakod fel a fejedre, még mennyi helye van az orrnyeregnek ?
Van egy pár speckó utángyártott G2 cover is a neten , de sajnos kipróbálás nélkül lehet megrendelni. Ha biztosra akarsz menni, akkor egy full puha szövetű orrnyereg tartó + egy extra vékony cover kellene ...és így még franken fov modot is imitálod

-
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
wollnerd
#43103
üzenetére
Nekem nincs benne tapasztalatom, de Dr. Cshavez kollégának úgy emlékszem van (megpingeltem, lehet fog válaszolni itt a topikban). Ő sokáig dilemmázott a G2 és Index között de ő földönkívüli technológiákat használ.

Én nem tudom a mikéntjét, azt sem hogy mekkora szívás így használni a rendszert. Mindenképp kell hozzá valami 3rd party megoldás, de biztosan megoldható mert pl a Pimax is használta a base stationöket, igaz az fejkövetésre is az OpenVR-t használta, amit a SteamVR itt meg két különböző SDK-t kell összebindzsizni ha jól látom.
Csak azt mondom, hogy amit eddig a redditen és YT videókban láttam ez a megoldás (G2 + lighthouse és kontrollerei) az eddigi legjobbak között van. A Vive-okat én a lencséik miatt nem ajánlom. Azt akkor lenne érdemes, ha a lencse modot megcsinálnád rá, de akkor sztem ugrik a gari. Ebben nem vagyok tapasztalt de szerintem senki nem csinált lencsemodot itt a topikban YT-n viszont van erről is anyag bőven.
-
gulasoft
őstag
válasz
wollnerd
#43099
üzenetére
A reverb G2-nek van most árban a legjobb felbontása. Kifejezetten szimezéshez ajánlják. A quest kábelmentessége a mozgásos játékoknál előny, de ezek alatt a pingpong előre hátra ugrálását, a one shape egész testet megmozgatását kell érteni. Ezek egy ilyen kis területen használhatatlanok. (Talán az one shape-ben nem fejeld le a bútorokat) A bs főleg az általad említett szinten nem kíván ezred másodperces pontosságot. Szóval ha zimulátorozol, akkor G2.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
wollnerd
#43099
üzenetére
Nem értem az írásod. Mi a baj a Reverb követési rendszerével? Ha bázisállomásokat és wand kontrollereket használsz a Reverb G2-vel, akkor mi baja lehet a követésnek? A fej követéséhez is kell persze fény de a fejkövetése teljesen jó a G2-nek, a kontroller követésekkel van gond az inside out trackingben de az téged nem érint ha meg akarod tartani a bázisállomásokat.
-
Magyarfarkas
tag
válasz
wollnerd
#43067
üzenetére
A bázisállomásos rendszer 2 bázissal csak mese hogy tökéletes, de 4 bázissal már perfekt! Casual játékosnak ugyan elég a kettő, de mindenki aki eredményeket akar elérni az 3 vagy 4 állomással használja és meg is látszik az eredmény...A quest féle inside out trackinget lassan hát...semmi kifogás nem érheti és sajnos nincs is más headset jelenleg, amit helyette lehetne ajánlani. Így 2021-re sajnos a htc hajója süllyed és eléggé butaság a termékeikre forint százezreket kidobni...akkor már inkább egy index vagy egy quest 2...ha meg beat saber az állandó játékod és profi szinten akarsz játszani vele akkor meg veszel egy indexet 3 2.0 bázissal és nyugodtan játszhadozhatsz tovább
-
barcalaci84
őstag
válasz
wollnerd
#43077
üzenetére
a gépedhez megy kábel ha jól értem...egy másik 5ghz routert kell berakni a szobádba access pointként , amire csak a quest 2 csatlakozik majd...(a wifi erősítő nem jó )
a mostani routeredet meg használja minden más ahogy eddig...
link kábel így nem kell és lényegtelen h mennyien lógnak az interneten a családban a másik eszközönaz eredeti vive-ról persze minden előrelépés , de a magam részéről úgy gondolom h szimpla PCVR eszközbe jelenleg nem igazán érdemes szerintem befektetni...(főleg h drágábbak is )
-
barcalaci84
őstag
válasz
wollnerd
#43067
üzenetére
a lighthouse elméletben pontosabb , a gyakorlatban meg gyakorlatilag tök mindegy
a q2 követése elég mindenkinek (kivéve ha valami extrém esportot űzöl világcsúcsokat hajhászva
)felbontás...a q2 kijelzőfelbontása már elég arra h a screendoort nagyon nehéz észrevenni...és amúgy ha van gép hozzá (általában nincs ) akkor az ajánlott felbontása a q2-nek 2704x2736 szemenként....
el fog fogyni szépen a 3080-ad
(főleg egy MSFS2020-ban)az internetes dolgot nem igazán értem h mit akarsz kérdezni :
de az airlink jól működik : kell hozzá egy dedikált 5ghz router ami vezetékkel kapcsolódik a gépedhez (abban a szobában ahol van ez a router ott kiválóan működnie kell, másik szobában már kevésbé , mert az 5GHz-es sáv nem nagyon szeret átmenni a falon és a távolságra is érzékenyebb)kényelem: BOBOVR Halo strap kb 10 ezer Ft Aliexpressről (ez a fajta legjobb véleményem szerint)
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
wollnerd
#21981
üzenetére
Nem te kérdeztél a Facebook csoportban is?

Ahogy Raymond is írta, azt kell/lehet használni. Van egy másik opció is de az fizetős.
LIV-nek van egy támogatást részletező listája, benne van, hogy milyen játékokkal működik de egyébként szinte bármit elvisz ami openvr alapú szóval sokmindent. A legnagyobb címekhez szerintem külön optimalizálták is.Szóval ha megvan a LIV és a kiszemelt játék is, akkor csak egy kamera kell + zöld háttér. Alternatíva lehet egy Kinect V2 (Xbox one) amihez vagy veszel PC adaptert vagy megforrasztod magadnak (én utóbbit csináltam). Kinect-nek nem olyan szép a képe mint a zöd háttér+ kamera kombónak cserébe nem rúgja fel a mindennapi életedet a zöldhátterezés, én is a kényelem miatt ezt használom. Kinect V1 (xbox 360) is működik de az csak 720p-s a V2 1080p-vel szemben, ezért azt nem ajánlom. Utóbbi sokkal szebb/jobb. Használtan 10k körül vesztegetik itthon. Én talán 8k körül vettem +3k egy adapter (12v 3A DC) plusz pár forrasztós cucc.
Ezt a Twins in VR tutorialt szokták linkelgetni a beállításhoz, de ez már rég elavult, nem kell dupla OBS a rögzítéshez, egyszerűen csak elindítod és bekonfigolod a dolgokat (background-ot kell csak capture-ölni és a kontrollereket a videóban látható módon kalibráni).
Szükséges lehet még az OpenVR Advanced settings de én nem használom (amúgy elméletileg a VR teret lehet mozgatni vele, kamera pozíciót is de mivel Beat saberben amúgy is lehet forgatni a teret nekem nem volt rá szükségem).
Fenti linkhez összehasonlítás képpen itt az én kreálmányom. Jobb minőséget is össze lehet hozni, az enyém kb egy közepes abból amit a Kinect V2-ből ki lehet hozni mert semmi softboxot nem használok a rögzítéshez de a mennyezeti lámpám egész jó.
Azt még jó ha tudod, hogy ha a kinect-es megoldást választod, az aláírásodban szereplő géped nem biztos, hogy bírni fogja mert erősen CPU igényes az MR rögzítés. (4770K-ról váltottam, azzal nem volt lehetséges érdemi felvételt készíteni, igaz akkor mág a dupla OBS-es megoldás kellett és az még rátett egy lapáttal a performance éhségre.)
(#21982) Raymond: Pacsi!

-
kiskuplung
őstag
válasz
wollnerd
#21956
üzenetére
Az jutott még eszembe, hogy főleg kezdésnél lehet nehéz az, hogy a BoxVR-ban az öklöddel ütögetsz, míg a Beat saber-ben egy kardot lengetsz, vagyis messzebbre érsz. Nekem legalábbis nagyon nehéz volt a BoxVR után átállítani az agyamat, hogy kicsit hamarabb csapjak le, mint ahogy a BoxVR után gondolnám. Remélem érthető, mire gondolok.
Én is a héten tervezem újraindítani az edzésprogramomat, mert nyáron a sok lángosozás után visszacsúszott 3 kiló
Pont jó idő lesz ránk a héttől, már nem lesz az a nyálkás, párás meleg itt a lakásban, amit csak 24 fokra tekert klímával tudtam eddig kiszárítani és terraformálni VR edzéshez. -
Raymond
titán
válasz
wollnerd
#21950
üzenetére
A BS-t csak gyakorolni kell, peldaul Normal modban aranylag hamar meglesz a 100% egyes szamokban ahol nincs sok "trukk" (mint pl. a szinek oldalanak valtasa). Meg merem kockaztatni hogy pl. a 100 Dollar Bills-t siman meg tudod csinalni 100%-ra Normal-on ha parszor vegigmesz rajta. A tobbi zome is ilyen per kivetellel.
-
stfx
aktív tag
válasz
wollnerd
#21868
üzenetére
A Beat Saberhez van YUR.FIT kaloria szamlalo mod, a Synth Ridersbe alapbol be van epitve. Ha kaloriaegetes a cel akkor probald ki a Synth Riderst, szerintem az jobban fogyaszt. Sajnos nalam valamiert a Synth Riders 0 Caloriat mutat ezert nem tudom szamokkal alatamasztani, de mar irtam a devnek rola.
-
kiskuplung
őstag
válasz
wollnerd
#21868
üzenetére
Én felváltva használom mindkettőt, ilyen fit karkötővel. Igazából nincs nagy különbség elégetett kalóriában, legalábbis ha csak a pulzusomat nézem.
Viszont a BoxVR sokkal jobban átmozgat, ott kötelező hajolgani, fel-le guggolgatni, stb.
Több pontot kapsz, ha erőből ütsz, míg a Beat saber inkább a "stílust" pontozza (erről volt itt egy jó twitter bejegyzés), ezért néha talán szórakoztatóbb.Emiatt szerintem felváltva érdemes használni a kettőt, így még az is elkerülhető hogy beleunj.
Én azt csináltam, hogy 3 napos programot állítottam össze, 1. nap fél óra BoxVR, 2. nap fél óra Beat saber, 3. nap lépcsőzőgép + valami sorozat
Így nem untam halálra magam, és mentek is le szépen a kilók (82-ról 76-ra) -
GalaHU
addikt
válasz
wollnerd
#21721
üzenetére
Kihúztam a szenzorokat is, de úgy sem megy. De a legszebb, hogy újratelepítés után sem...

Eszméletlenül dilettáns csapat ez a Codemasters, a 2.0 nálam az év legjobban várt játéka volt, de amit leművelnek (nem csak a VR-al) az egyszerűen egy vicc... Eddig citromdíj...

Milyen hülyeség már, hogy aki a megjelenéskor megvette (nyilván Steam-en) az csak Steam VR-al használhatja (döcögős másnál is) aki meg a VR támogatást megjelenően az Oculus Store-ból, az natív Oculus támogatást kap? Vegyem meg 2x?
Ha meg már 2 verzió van belőle, miért nem lehet indításkor kiválasztani hogy milyen módban induljon, mint az ACC-nél (sima, Steam, Oculus)? Vagy mégjobb, mint a pCars2-ben, ahol a VR-os indítás a sor alján, a többi VR progival együtt van, a 2D-s meg fent névsorban...
Az akadásokról, hangok eltűnéséről, kontroller-anomáliákról már nem is beszélve...
-
kiskuplung
őstag
válasz
wollnerd
#17911
üzenetére
Szia!
A Forest VR verziója késznek mondható, szerintem sokat már nem fognak fejleszteni rajta.
Nagyon jól testre szabható, van snap turning is, és még a guggolás is beállítható gombnyomásra, ha nem akarsz Te magad lehajolni.
Ami szerintem hátrány, hogy elég megterhelő élmény, mint minden utólag VR-osított, locomotiont támogató játék. De a Skyrim VR-hoz hasonlóan be lehet állítani, hogy a futás sebességétől függően "szűküljön be" a látótér, így a rosszullét minimalizálható.
A Fallout Vr-hoz képest mindenképpen jobbnak mondanám a VR implementációt, és elég jól bele lehet élni magad. A favágás elég nagy élmény

És ha már Fallout, ahhoz hasonlóan a 90 fps itt is csak álom, legalábbis nálam ez az a játék aminél AZONNAL felbőg a videókártya ventillátora, és még minimálgrafikán is folyamatosan 45 fps-re zuhan. (i7-7700K@4,2Ghz + GTX1080 + 16GB)
Nekem egyedül csak a játék nem jött be annyira, de ez nem a VR miatt van. Annak idején monitoron elég sokat játszottam vele, meguntam.
Ha esetleg bejönnek az ilyenek, akkor tudom még ajánlani a Solus projectet, az is túlélős, bár sokkal lightosabb, cserébe erősebb a sztorivonal. És nincsenek ellenfelek, legalábbis én 6 óra játék után eggyel sem találkoztam

-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
wollnerd
#17911
üzenetére
Beat Saber erősen ajánlott vétel, tökmindegy, hogy Early access vagy sem. Legnépszerűbb VR cím.
A Pavlov VR nem könnyű, de nem az a cél, hogy a VR valósághű legyen? Élőben mennyire nehéz lövöldözni és eltalálni valamit?
Igen, kell benne célozni és nem könnyű de ha lőttél már légpuskával akkor nem kellene, hogy gondot okozzon a nehézség bármilyen lövöldözős játékban.
Mint minden FPS-ben itt is igaz az, hogy az elején mindig agyonlőnek a gyakorlott játékosok mert ők tapasztaltabbak.
Pavlovhoz nemrég érkezett meg az 1.5-ös javítócsomag, rengeteg nagy változást hozott, sokkal jobbá tette a játékot.
Mellette azért még nézz rá a Contractors VR-ra, mert azt is nagyon dicsérik, jó játék. -
tobias88888
őstag
válasz
wollnerd
#15916
üzenetére
Igen az, van róla pár videó már
A Rift alapvetően mindig is eléggé pixeles lesz, a Pixel Density-t (PD or PPD or Supersampling) kell felemelni legalább 150 (vagy 1.5) -ig, de minél több annál jobb.
-
-
wollnerd
aktív tag
válasz
wollnerd
#15876
üzenetére
Helyzetjelentés:
Újabb furaság jött.
Gondoltam hogy ki-be kapcsolom a htc-t (az összes htc cucc egy kapcsolós elosztókonnektorba vannak)
erre egy képernyővillanás volt és közölte a Windows hogy "általános UnP képernyő telepítve" és gép resit kért.
Fura mert a Samsung C27F390 27" moncsimnak fel volt telepítve a saját illesztőprogramja a "Easy Settings" progijával... Oké újraindítás. Majd meglepve láttam hogy azóta folyamatosan random kis időközönként képernyő villanások voltak, a bedug hangok kísérletében!
CSAK akkor hagyta abba a villanást, ha kikapcsoltam a htc-t!
Na innentől gyakorlatilag biztos vagyok benne hogy a monitorom és a htc váratlan összeférhetetlen miatt lett az a kompozitor hiba is! Pedig semmit nem csináltam tegnap este, mindig is DP adapterrel volt bedugva a moncsi és a htc volt ugye a 970 hdmi-jébe bedugva....
Asszem mégsem jó, az hogy lekapcsolom éjszakára a htc cuccot is csak azért hogy tudjak aludni....
-
kiskuplung
őstag
-
Raymond
titán
válasz
wollnerd
#15157
üzenetére
Ez jatekfuggo. Ugy tudom volt olyan ami nem indult el amig csak seated-re volt allitva nalam a SteamVR, de alltalaban nem ok nelkul van ott az a meret. Meg ha el is indul jo eselyel elakadsz valahol mert nem ered el a targyakat/gombokat/karokat/akarmit amivel tovabbmennel.
-
wollnerd
aktív tag
válasz
wollnerd
#14946
üzenetére
Sziasztok!
Olvastam hogy vannak akik várják fejleményt ezzel kapcsán.
Bocsi hogy ilyen sokáig nem reagáltam, de:
2 teljes napot teszteltem 2-3 játékkal (eddig csak ülő vr), több alkalommal is a venti mellettem pörgésével is. A ventihuzat végig a HMD-re ment max és közepes fokozaton.
Ééééss: Simán tudtam vr-ezni akár több mint 2 órát is a 32-35 fokos szobában is!!!
A headset végig max. csak langos maradt!Ezek után tényleg nem értem a HTC-t. Miért nem alkalmaztak akár pici, könnyű a headset szélére (akasztható) ventiket??? Még a számítógépekben is nem véletlenül vannak ventilátorok..
Na mindegy...
Oculus is szokott e (Tudom hogy az más, de na) melegedni? Mi a helyzet a Go-val? (Mivel ugye az egy gyakorlatilag all in one vr.)Szóval akinek ilyen gondja van: Vegyen egy jó teljesítményű álló v. asztali ventilátort a szobájába, ha még nincs és helyezze el saját maga mellé vagy elé. (Szobalépték esetén ugye úgy beállítani hogy a huzat a játéktér felé fújjon...)
Nekem ilyen van. -
kago akira
tag
válasz
wollnerd
#14948
üzenetére
nálunk sem az a gond hogy egy dugajból megy a lámpával... nem egy tök más szobában felkapcsolod és kész, és ugye ilyenkor a BS-ek hülyülnek meg mert a gépben dc-ac konverzió van.
Szoval az egész lakásban házban nézz körül. Annyi hogy ledes lámpára nem reagál csak neonra vagy nagy égöre. tehát bármi ami kb 40W fölött szik, akár hütő is lehet sztem..
-
-
Raymond
titán
válasz
wollnerd
#14936
üzenetére
Nem te vagy az egyetlen. Itt egy 29 oldalas thread a Vive forumbol: [link] Az egyik elso szenzor leragasztasa a legvaloszinubb megoldas. Ugy tunik a HTC nemigen vagta bele magat eddig valami megoldasba (vagy talan mondtak is "hogy ez van, sorry") ugyhgy probald szerintem a leragasztos megoldast.
-
wollnerd
aktív tag
válasz
wollnerd
#14927
üzenetére
Megnéztem az AC-t. 15 perc után ezzel is elkezdte csinálni....

Átléptem a SteamVRDashboard Desktop módjába és akkor a headset-en is láttam hogy ilyen szakaszos a képkocka jelzőcsík... De nem láttam még a közepes cpu terhelést sem, a feladatkezelőt megnyitva láttam teljesen normális... (20-30%)
A szürke villogás tovább folytatódott főleg az előre irányban, már azt hittem ha hátrébb ülök, megszűnik, de végül tévedtem...
Mérgemben már le is vettem a fejszettet, észrevettem valamit: képkockaszám a csík szerint tökéletes, végig zöld. ENNEK ELLENÉRE láttam lencséjén át a képen hogy SteamVR Home környezetben IS folyamatosan váltott másodpercekre a szürkébe és vissza, miközben mozdulatlanul tartottam a szemüveget "előre" , BS-okat úgy láttam azok stimmeltek voltak.... Na erre mit lehet mondani?! Én már szóhoz se jutok... 
Gyakorlatilag 2 hónapja van, de csak heti két-3 alkalommal vettem elő átlag 1 órára, de máris problémázik?!?!
Ja és nem tudok arról hogy a fejszettben is meg lehetne jeleníteni, pl. az fps-t, vagy steam által jelzett képkocka számot. Az "értesítés a fejszettben" nem csinált semmit. -
kago akira
tag
válasz
wollnerd
#14927
üzenetére
Igen arra a debugra gondolok, illetve van egy masik is amit most nem tudom hol lehet behozni de az olyan idografikonos tehat ha gyorsan kilépsz akkor látod mint a feladatkezelonel ha hattérben hagyod

A többi bug meg fuggetlen attol mikor adták ki. Az valami uj fejlesztes miatt jonnek ki. Sajnos a programozásnál ez megesik. Az oké hogy erös a procid viszont a vrnál nagyon fontos hogy időben kész is legyen a poziciod kiszámitásával. Simán lehet hogy azon a reszen sokaig tart a jatek kodját kiszámolni ezert esik szet a folyamat :S
-
kago akira
tag
válasz
wollnerd
#14922
üzenetére
A vive az egy teljesen más kutya, mint a rift. Röviden a müködése úgy néz ki hogy a base sationban van 2 forgó henger amiből egy lézer sáv jön ki. a hmd és a joy pedig azt számolja hogy mikor éri el ez a fény csóva az érzékelőjét. Először az egyik BS x-y lézerét várja meg majd a másikat így képe térben behatárolni te merre vagy. ebből kifolyólag nem számít neki hogy milyen ferde a BS, illetve látják e egymást. Annyi kell hogy szinkronba kerüljenek utánna már mindegy kb.
Sajna nálam is előfordult hogy a tracking elszált, de mivel nálam a processzor harmat gyenge így betudtam annak hogy a proci néha elhal. Viszont én is azt sejtem hogy azért ennyi nem egyszerú bár most nekem patentül megy minden.
Első probléma hogy szörnyen bugos a steam program hozzá, pl az a nézet amit te linkeltél az nekem 5 mp után össze omlassza az egészet, illetve amikor volt nálam gond akkor egy egy restart tökeletesen rendbe tudta szedni és onnantól egy ideig megint jól ment.
Másik hogy nálam is volt olyan hogy rosszul tájolta be a talajt és ferde lett. Ott végül azzal próbáltam megoldani hogy nem a pálya elé és mögé raktam a BS-t hanem átlósan és ügyelve arra hogy vizszintes legyen az éle. De nem tudom hogy végül ez oldotta e meg a ferde talajt vagy a restart.
harmadik pontként annyit füznék hozzá hogy a gyári ajánlás az hogy minél magasabbra rakd és hogy lefele 25-30 fokban álljon és 5méternél ne legyenek távolabb. na ha ezeket pontosan betartod akkor az áll elő hogy a BS-ek nem fogják látni egymást mert mindkettö totál lefele néz XD Nálam azért ez nem volt gond mert kaptam egy 15méteres szinkronizálós kábelt és azzal megoldható hogy ha nem is látják egymást attól még össze kapcsolódnak.
Mióta ezt megtettem azóta nekem 80%ával kevesebb kalibrációs hibám, program bugom, jel vesztésem van.
Mivel ugye voltak nekem is tracking hibáim én azt találtam hogy okozhatja: Usb port lassúsága, leterheltsége, emiatt vagy mellett ha a kamera képe sok sávszélességet vesz el akkor ajánlott kikapcsolni. Nálam 30fps-re van vissza véve emiatt. Ha gyenge a gép akkor is jöhetnek problémák elő. Ez ugy akkor is fenn áll ha a játékban elfogy a CPU. Illetve ha nagyon messze vannak a BS-ek egymástól.
Első körben még annyit megtennék hogy ránéznék hogy amikor a gond előjön akkor a proci milyen leterheltségen van, illetve van beépitett debugger ami mutatja ha gond van a képkocka számmal. A leírtak alapján ha nem ezekkel van a gond akkor a képkockaszának tökéletesen jónak kell lennie.
Én azt javaslom hogy ha most is amúgy megy a taracking akkor ne tologasd fölöslegesen át a szobát csak ha te akarod. Próbáld meg össze szinkronizálni kábellel (sima jack <-> jack kábel), vagy várj kicsit mert szerintem azért vannak bugok a vr service-szel.
-
kiskuplung
őstag
válasz
wollnerd
#13886
üzenetére
Ah, együttérzek veled, én is sokáig szemüveges voltam, hasonló paraméterekkel, mint Te (-6.0) de még 2003-ban meglézereztettem, azóta élem a szemüvegmentes életem

Én még mindig azt mondom, hogy jobban jártál volna a Rifttel, mert csomó maszk kapható hozzá, ami alá igenis befér a szemüveg.
Nekem innen van a VRcover-ről, és bár nálam inkább az orrméret volt a döntő
, nem a szemüveggel való használhatóság, de már 4 ismerősöm próbálta így, különböző fejméretekkel. Nem volt gond, és a szemüvegek szárai se nyomorogtak. Sajnos ilyen mm-es pontossággal nem tudom megmondani, hogy milyen nagy keretekkel próbálkoztunk. Az egyetlen probléma inkább az volt, hogy volt akinél összekoccant a Rift lencséje a szemüveggel, de szerencsére nem történt karc. -
Enton
addikt
válasz
wollnerd
#13877
üzenetére
Működnie kéne én már egy rakat filmet bepótoltam tavaj augusztus óta. Bs 2.2 vagy felette a SS, aa-is mehet maxra amit csak bír a gépezet. Settingsben van 3d opció ha kell a fix vásznon is megy meg az állíthatón is, én pl ezt az állítgatós vásznat komálom jobban be lehet lőni a méreteket meg a feketeség (void) környezet.
Ha átvált 3d-re azt könnyen észrevenni az egérrel való irányítás megnehezedik, onnantól csak touch-al lehet irányítani.
Mpchc akárhanyas verziója alkalmas volt eleddig a célra.Youtube 3d/pannoráma/stb meg megintcsak kattintásra megy(steamvr lehet kell hozzá de még anélkül eddig nem néztem, majd este ha hazaértem megpróbálom most épp nincs még fennt a steamvr).
-
kiskuplung
őstag
válasz
wollnerd
#13877
üzenetére
Nem volt túlzás, de a képminőség még mindig hagy kívánnivalót maga után.
Most gyorsan kipróbáltam, ha beütök Youtube-ba pár 3D SBS videót, és átállítom a BigScreen SBS forrásra, akkor teljesen jól működik.
A 3D effekt valóban nem olyan átütő amúgy, mint a játékokban, ahol kitölti a látótered. -
kiskuplung
őstag
válasz
wollnerd
#13867
üzenetére
Nem, hanem az ingyenes Vive Port-os játékra, minden hétvégén más és más, amíg tart a Summer Sale.
A headsetes problémáid szerintem megoldódnak majd, ahogy összeszoksz vele. Én is kb. fél év aktív használat után jöttem bele annyira, hogy ne lötyögjön, de túl szoros se legyen, illetve pont éles legyen a kép a legtöbb irányba nézve.
Talán egy jó tanács: Vive-ot nem ismerem, de szerintem ott is az a fontos, mint a Rift-nél, hogy igyekezz a súlyt a tarkódra helyezni, hogy arra feküdjön fel, így tehermentesíted az arcod/homlokod, és az általad leírt lötyögés is megszűnik.
-
abydos
aktív tag
válasz
wollnerd
#13826
üzenetére
Én is így vagyok vele. A játékban soha nem veszem észre, hogy kilátnék lent, egyszerűen nem figyelek oda rá. Ez olyan mint amikor valaki meglát egy véltetlenül egy karcot a telefonján, amit más nagyítóval se találna meg, nem is látszódik, igazából te se látod, csak keresed néha, de csak a tudat, hogy ott van, az zavar.
Ha a játékra figyelsz vagy nem érdekel téged, hogy kilátsz lent, akkor nem fogsz kilátni lent. A fény nem jut be úgy, hogy az élményt zavarja.
Te is csak akkor látod, ha direkt lenézel rá, nem?
Arra pedig tökéletes, hogy lásd, hol állsz a szobádban vagy hol van az üdítőd, amikor innál.
-
kiskuplung
őstag
válasz
wollnerd
#13826
üzenetére
Nekem Riftem van, ott is van ilyen rész az orrnál ahol kilát az ember, ha akar.
A gyári maszknál egészen kicsi az orrnak hagyott rész, annyira, hogy az én nagy orromat mindig piszézte. Én cseréltem egy VRcoverre, ezen több hely van az orrnak. Nekem így jobban tetszik, az orrnál bejövő fényre meg úgyis csak akkor figyelsz oda, ha nem a játék tölti ki a figyelmedet.
A legjobb megoldás amit próbáltam, az PSVR-nál van, ott kis gumilapátok veszik körbe az orrodat, ami nem irritál és be is sötétít.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
wollnerd
#13780
üzenetére
Könnyen lehet, hogy a 970 kevés az elite-hez de majd a kollégák hozzáteszik a saját tapasztalataikat. Nekem az 1070 is kevés hozzá, bár én supersamplinggel próbálgattam.
Itt egy reddites leírás hogy hogyan tudod bekapcsolni az fps számlálót, olvasd el és ha nem érted megpróbálunk ismét segíteni.
A folyamatos élményhez a 90 fps az amire szükség van. Soknak hangzik, de ez van ha VR-ozni akar az ember. Én is sokat butítok a grafikán de az első nekem mindig a 90 fps, aztán a supersampling és utána jöhet bármiféle csilli-villi grafikai beállítás, amúgy én is low-on nyomom a játékokat."Gondoltam arra is hogy hagyományos módban futtatva a fraps-sal nézem az értéket" Arra gonmdolsz, hogy a monitorra tükrözve? Csak mert az nyilván a monitorra vetített jelenet fps-ét számolja, nem a headsetben megjelenő értékeket tükrözi.
-
Raymond
titán
válasz
wollnerd
#13725
üzenetére
Ilyen mereteknel nem fog kelleni a szinkronizacios kabel. Ugy ahogy rajzolat jo lesz, csak legyenek eleg magasan (fejmagassag felett). Hasznalhatod a mounting kit-et amit adtak hozza, az forgathato es nem kell furni a falat ha nem akarod/tudod, hasznalhatsz olyasmit mint a "3m velcro mounting hanging strips" - nem tudom mi az magyarul, de ha raguglizol akkor utanna mar megtalaod az uzletben.
-
Raymond
titán
válasz
wollnerd
#13721
üzenetére
A Vive-nal az a ket szenzor nem lat semmit mert nem szenzor. Egy lezer mintat vetitenek a helysegre 120 fokban vizszintesen es fuggolegesen is amit a HMD es a Controllerek erzekelnek. Rakd oket a ket sarokba egymassal szembe hogy "lassak" egymast es nem lesz problema a kovetessel.
-
VTom
veterán
-
#54625216
törölt tag
válasz
wollnerd
#13247
üzenetére
A Via usb3-al az a baj, hogy attól, hogy kiszolgál egy külső hdd-t vagy egy webkamerát, még nem tud 2-3 fullhd kamerából tömörítetlen videojelet feldolgozni komolyabb latency nélkül, hiába írja le az usb3 szabvány a követelményeket.
Ilyesmi gyakrabban előfordul a hardver piacon, mint gondolnánk. Pl. a legtöbb realtek ethernet vezérlő sem bírja az 1Gbitet áttolni, hiába írják rá, hogy 1Gbit. Addig nem tűnik fel, amíg a 300Mbites netkapcsolaton töltesz lefele, de ha latency érzékeny alkalmazást futtatsz, akkor behal. Ilyenkor szoktak az emberek fogukat csikorgatva intel ethernet kátyát venni.
Sajnos az usb3-al is ugyanez a helyzet.
Szvsz az usb3 megjelenésekor az alaplapgyártók úgy kalkuláltak, hogy fontosabb minél hamarabb ráírni a dobozra, hogy usb3, mint normális chipseteket gyártani, mert eleinte úgysem jelennek meg olyan eszközök, amik teljesen kihasználják a szabványt. A paraszt rádugja a pendrive-ot és örül, hogy percek alatt rámásolja, ami máskor fél órán át tartott, usb3 kipipálva. -
-
#54625216
törölt tag
válasz
wollnerd
#13219
üzenetére
120 cm széles szobában elfelejtheted a Vive-ot, a cégnél próbáltuk beüzemelni egy 2.5x1.5 méteres tárgyalóban és nem volt hajlandó roomscale módban elindulni, ami még nem lenne baj, csak ezt lejelenti a szoftvernek és onnantól a játékok háromnegyede el sem indul.
A DVI-HDMI átalakításkor semmilyen kompromisszumot nem fogsz tapasztalni.
A via chipset első sorban nem az oculussal nem kompatibilis, hanem az usb3.0 szabvánnyal, az oculus csak megköveteli a vezérlőtől, hogy 100%-osan feleljen meg a szabványnak.
Amúgy ha ilyen sok usb eszközöd van, akkor oculustól függetlenül is megéri beszerezni egy inateck kártyát, hogy a vr eszköz ne akadjon össze a többivel. Az inateck kártya közvetlenül a tápból kapja az áramot (van rajta tápcsatlakozó), így az alaplap tápellátását nem befolyásolja. -
#54625216
törölt tag
válasz
wollnerd
#13214
üzenetére
Ahogy PixAlan is írta: csak a nagyobb játéktérnél éri meg a vive felára.
- 2x2m körül: egyértelműen rift, ha meg ennél valamivel kisebb, akkor a Vive nem is áll be roomscale módba
- 3x3m oculus 3 vagy 4 szenzorral vagy Vive - rá kell számolni a rift árára az usb kártya, a plusz szenzor(ok) és usb kábelek árát és úgy összevetni a vive aktuális árával
- 3.5m vagy afölött: vive
Mivel írod, hogy nem nagy a szobád, szerintem a rift az alap két szenzorral elég lesz. (Nekem is kicsi a játéktér, alig 1.5x2m.)Képminőség különbség: első sorban a lencsékben van nagyobb eltérés. A riftben erős a glow effekt (ez van, akit zavar), de nagyobb az élességtartomány, kisebb a kormatikus abberáció, azaz kevésbé kell a fejedet forgatni, ha ránézel valamire.
HDMI: akár rift, akár vive, akár wmr, azt a hdmi-re kell csatlakoztatni. Ha van a kártyán display port vagy dvi, akkor egy olcsó átalakítóval rá tudod kötni a tv-re vagy a monitorra.
Szemüveg: én is szemüveges vagyok és a vive sem szemüveg barát, legfeljebb kicsit jobban bele lehet kínlódni a szemüveget, de nem éri meg. Akármelyik hmd mellett döntesz, számolj az árba egy vr-lens.eu feltét lencsét (kb. 60EUR), annál jobb megoldás jelenleg nincs.
Roomscale: mindenképpen próbáld ki a roomscale-t, mert egy teljesen más világ, mint az ülő mód. Sokan itt a fórumon is szimulátorozáshoz vették a riftet, aztán jó darabig csak a roomscale játékokat tolták. Ha már ennyi pézt rászánsz nem érdemes kihagyni.
-
PixAlan
aktív tag
válasz
wollnerd
#13214
üzenetére
HDMI mizéria: minden vr ready kártyán van DVI kimenet, ami ugyan úgy tud full HDt illetve minden becsületes monitoron van is, illetve Displayport is elég elterjedt manapság, ez is van egy csomó monitoron illetve kártyán. A gond hogy TVken valamiért csak hdmi szokott lenni, de egy dvi- vagy displayport-to-hdmi kábel nem egy nagy tétel.
USB-tény és való, hogy az ezzel babrálás az egyik negatívuma a riftnek, egy inateck bővítőkártya nagyban megkönnyíti az életed viszont.
A vive megoldása ezen a téren elegánsabb, ez az egyik pozitívum ami mindenképp a vive mellett szól, bár szerintem a VR vásárlókörének nagy része inkább bíbelődik picit mint hogy kifizesse a vive felárát.
Képminőségre vannak különbségek, de szerintem egyik sem jobb a másiknál, preferencia kérdése.
Ha kis játéktered van szerintem az oculust vedd, mert a vive akkor éri meg szinte csak, ha nagy játéktered van így ki tudod használni a vive előnyeit ezen a téren.
-
chris0000
őstag
-
#54625216
törölt tag
válasz
wollnerd
#9267
üzenetére
A többiek már leírták a lényeget: oculus riftet vegyél.
Az Oculus a PSVR-hoz képest (a grafikai minőséget leszámítva) főleg a roomscale játékokban ad többet. A touch lényegesen kifinomultabb, intuitívabb kontroller, mint a PS "botok". Ha visszaolvasol a fórumban sokan csak szimulátorhoz vették a riftet, aztán heteking csak a Robot Recallt tolták.A 970 bár még pont belefér, idővel cserére szorul.
Ha alig van szabad usb portod akkor én mindenképpen megrendelném az inateck kártyát. 20 eurót megér, hogy ne legyen kompromisszumos az élmény. Az usb nyavaják nem azért idegesítőek, mert bekapcsolod és nem megy a cucc, hanem mert kiszámíthatatlan lesz: hol megy, hol nem, játék közben leakad, elveszti a trackinget, beszaggat, stb.
Vive-ot csak az usb miatt nem érdemes venni, mert az árkülönbség a többszöröse egy inateck kártyának.
Szvsz Vive-ot ma már csak az vesz, akinek valamilyen fejlesztéshez, műszaki projecthez van szüksége VR-ra, vagy eleve 3x3m-nél nagyobb roomscale-re akar berendezkedni.
Magyar árakat nem érdemes nézni, simán megrendelheted amazon.de-ről vagy caseking.de-ről, mindegyik szállít Magyarországra (az amazon ráadásul ingyen). -
tobias88888
őstag
válasz
wollnerd
#9267
üzenetére
"Van az Oculus Rift. Erre gondoltam mivel ennek árát lecsökkentették kb. 180e-re." - Alzán egy hete 140 ezer volt, most is 165, de német amazonról is 140 ezer. Ha nem használod ki maximum eladod. Volt Logitech kormányom amit 50 ezerért vettem majd 1.5 év után eladtam 35ért. Szimulátorozáshoz használt monitort is 70ért vettem, most 58ért van rá már jelentkező 1 év használat után. Ennyi használatért nem pénz ez a 10-15 ezer szerintem. Oculusnál persze kicsit több le fog belőle jönni mert pörög az iparág, de kétlem hogy fél év múlva 120ért ne tudnád eladni a touch bundle-t
-
abydos
aktív tag
válasz
wollnerd
#9267
üzenetére
A géped a 970-nel éppen ok.
Az Oculust választanám a Vive-val szemben, mert ár, és mert több játék van rá (jelenleg).
Ha veszed, én amazonon venném, mégis csak 40k-val olcsóbb, mint amit kinéztél: https://www.amazon.de/OCULUS-Germany-301-00095-01-Oculus-Bundle/dp/B073X8N1YW/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1509215831&sr=8-1&keywords=oculus+rift -
Raymond
titán
válasz
wollnerd
#9267
üzenetére
Kiprobalasra ("megnézem hogy milyen élmény VR-ben az Elite dangerous") szerintem eleg a PSVR is a TrinusPSVR trial verziojaval. Ha ugyanugy megy a trial mint az tobbi Trinus cuccnal akkor csak idokorlat van. Egyebkent ahogyn olvasom megy a 6DoF is de nincs reklamozva mert "experimental" feature, azert egy probat meger. Aztan ha mukodik akkor meg mindig jobb a $15-ot kifizetni mint egy teljesen uj VR cuccot venni.
A Rift-el problema lesz az egyetlen USB3.0 port valoszinuleg, de nem 100% igy ki kell probalni. A HMD elmegy USB2-n is, az egy USB3-at pedig hasznalhatod az egyik szenzorhoz, de a legertelmesebb lenne az egyik ajanlott USB3 kartyat megvenni es azt hasznalni mert hub nem jo, nem a portok szama ami kell neki igazan hanem savszel.
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Gold-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4096
- Eladó One Plus Nord 2T 5G 8/128GB / 12 hó jótállás
- LG OLED & OLED evo Televíziók -30%
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
- Keresünk iPhone 16/16e/16 Plus/16 Pro/16 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest

Rögtön gondoltam hogy azért mert a szemüknek jóval nagyobb a pupillatávolsága mint az enyém. Nekem 54 nm körül van ha jó emlékszem. (a héten tervezek menni újra szemészetre) És a minimum beállítással (60nm) használtam mindig. (És akkor se nem láttam/vettem észre eddig a 3 nappal ezelőttiig.) Namost én is elkezdtem játszani az IPD csúszkával és valóban: egyre nagyobbra állítom be, annál nehezebb észrevenni és kb. 65-től már szinte el is tűnik...



Pont jó idő lesz ránk a héttől, már nem lesz az a nyálkás, párás meleg itt a lakásban, amit csak 24 fokra tekert klímával tudtam eddig kiszárítani és terraformálni VR edzéshez.


Na mindegy...
Mérgemben már le is vettem a fejszettet, észrevettem valamit: képkockaszám a csík szerint tökéletes, végig zöld. ENNEK ELLENÉRE láttam lencséjén át a képen hogy SteamVR Home környezetben IS folyamatosan váltott másodpercekre a szürkébe és vissza, miközben mozdulatlanul tartottam a szemüveget "előre" , BS-okat úgy láttam azok stimmeltek voltak.... Na erre mit lehet mondani?! Én már szóhoz se jutok... 
Dyingsoul
