Új hozzászólás Aktív témák

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz f4lcon #30715 üzenetére

    A short stroke szerint a felhúzó fogaskeréken kevesebb fog van, így a dugattyú előbb indul el a normálistól. Ezzel persze hamarabb indul meg az első BB, a rendszer üres járata nő, így nő a ROF is. A ROF további növelését úgy éri el a rendszer, hogy a felhúzó fogaskeréken két taraj lesz, így egy teljes kör megtétele alatt kétszer is hátrahúzza a dugattyút. Az erősebb rugó pedig ahhoz kell, hogy a lecsökkent kamratérfogat miatti kevesebb levegőt ellensúlyozza. Persze egy 3/4-es, vagy 2/3-os ablakolt hengernél pont mindegy, hogy a dugattyú rövidebb utat jár be.
    A pre-cockcking esetén a dugattyú teljesen hátul van és a felhúzó fogaskeréken csak az utolsó fog tartja. Ez a rendszer gyorsabban adja le az első lövést, mert a normál 50% taraj, illetve a short stroke-nál megszokott 25% taraj helyett csak egyetlen fogat kell forgatni a felhúzó fogaskeréken az elsütéshez. Cserébe ez a létező legnehezebb művelet a gearbox számára, ezért kell nyomatékból megoldani. És ha hülye vagy, akkor a fegyvert is ebben a feszített állapotban tárolod.

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

Új hozzászólás Aktív témák